Podlacz porostu zamiast tych sond kawalek przewodu, do spradzenia powinno sie nadac. Pozdrawiam.
Chodzi mi o zwarcie pinów we wtyczce PRZYCHODZĄCEJ do czujnika ( na kablu który podłączasz do czujnika). Tak samo sprawdzasz czujnik - podlaczasz go do kabla od "silnika" i NIE WKLADAJĄC DO CHLODNICY podgrzewasz. No już jaśniej się nie da wytłumaczyć... Nie wiem po co chłodnica żeby sprawdzić czujnik...
Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Pozdrawiam.
Czujnik poziomu płynu jest włącznikiem sterowanym magnesem w zbiorniku. Musisz albo bardzo powoli wysuwać, by miał czas na zwarcie styków, albo chyba zworkę zrobić na wtyczce. Przy zworce powinno piskać w kabinie, jak cisza to coś w kabelkach. :) Czujnik filtra powietrza jest też włącznikiem. :) Kontrolka Ci na tych wtyczkach nie zaświeci. :)
Do sprawdzenia czujnik temperatury cieczy i wypadanie zapłonów na 2 cylindrze, pozostałe błędy to ich przyczyna.
Proponuję sprawdzić czujnik temperatury cieczy. Jego rezystancja powinna maleć ze wzrostem temperatury. Można go zastąpić rezystorem ok 200Ω i sprawdzić czy rozgrzany silnik zacznie prawidłowo pracować.
Witam. I jak się skończyła ta historia ? Mam dokładnie to samo z Thalia 1.4 75KM 2002r.
Witam. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka czujnika temperatury chłodziwa w Citroen C5 2.0 16V.
Cooler sprawdzony dziala na krotko :) Pozostaje zagrzac moto i zobaczymy co go gryzie. Ewentualnie wymiana czujnika Dzieki
tak to jest jak się jeżdzi od serwisu do serwisu, a szerokim łukiem omija prawdziwych elektryków. Cóż.. ja bym zaczął od sprawdzenia czujników temperatury cieczy i porzadnie zajrzałbym do skrzynki pod maska.
Sprawdził bym czujnik temp. cieczy, a najlepiej było by komputer podłączyć jakiś i zczytać błędy to by coś wiecej powiedziało, najlepiej na podmiankę znaleźć czujnik temp. i sprawdzić go ale on nie jest drogi do 50zl chyba kosztuje może mniej
Witaj tu masz zamiennik z E.P.S 1.830.277. podaje adres strąki E.P.S sam możesz sprawdzić http://www.eps-autoparts.com/index.asp
1 2 3 4 - CZUJNIKI PŁYWAKOWE (jeszcze niemam dlatego można dobrać odpowiednie) Mało profesjonalne, taką mam opinię. Używam albo ultradźwiękowych albo pojemnościowych. Dodano po 4 PRZYCISK 1 (włącznik ścienny) Brak szafy sterowniczej? :cry: (ma być JAK ZE SKLEPU). Przepraszam za of-topy, ale albo robić profesjonalnie, albo wcale. Pozdrawiam.
Witam. To są czujniki od wody, jeden jest od licznika, a drugi od sterownika silnika. Wyciągnij obie wtyczki, zewrzyj piny we wtyczce i włącz zapłon. Przy zwarciu którejś wtyczki wskazówka od temperatury w liczniku powinna wychylić się na maksa. Jeżeli tak będzie to oznacza, że ta wtyczka jest od licznika i jest uszkodzony czujnik, a jak nie będzie...
Te silniki bardzo powoli się dogrzewają. Sprawdź działanie grzałek nurkowych, które sa odpowiedzialne za dogrzewanie wody dla ogrzewania. Jak szybko masz ciepło w autku? Czujnik temperatury na termostacie jest dwuobwodowy i wystarczy sprawdzić wskazanie odczytywane przez ECU silnika i przez budziki. Jeżeli jest różnica to masz uszkodzony czujnik temperatury....
a może ktoś sprawdzić u siebie i podać mi oporność na przykład 2 pinowego przy 2000ohm hahaha, czy Ty wogóle wiesz co piszesz?
Źle zrobileś. Żadnej naprawy nie rozpoczyna się od regulacji. Wkręć śrubkę tak jak była, a sprawdź czujnik temp. cieczy chlodzącej (ECT), Najprawdopodobniej do komputera idzie info o wysokiej temp. silnika (dlatego po nagrzaniu pracuje prawilno).
Na benzynie i gazie pracuje tak samo? Jaką instalację gazową posiadasz(reduktor,wtryski,sterownik)? Sprawdź też czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
A sprawdziłeś odczyt z czujnika temperatury cieczy, może jest on uszkodzony i daję do ECU informację że silnik ma za niską temperaturę.
Witam mam pytanie jak mozna sprawdzic czujnik temperatury cieczy seicento 899 ten do kontrolki na desce rozdzielczej Dodano po 59 a czy moze on dziala na tej samej zasadzie co czujnik przy termostacie (czyli bodajze termistor ntc)
Przekaźnik OK, cewka na 12V DC, jedna para styków. Poniżej schemat, mam nadzieję że zadziała https://obrazki.elektroda.pl/2901974900_... Czujnik działa tak jak włącznik ? tylko zwiera ?
Zwarcia nie będziesz miał, bo nie wprowdzasz napięcia do wnętrza zbiornika, szukaj pod hasłem BMW metoda pomiaru ilości płynu w chłodnicy, masz gotowe elementy, poza obudową.
Sprawdziłbym jeszcze raz ustawienie rozrządu. Czujnik jest od temp. cieczy chłodzącej.
Kolego czujnik temperatury ma swoją rezystancją jest to zabudowany warmistor . Jeżeli go odpinasz i jest dobrze to go wymień trochę pracochłonne ponieważ trzeba spuścić płyn chłodniczy.
Jak tam siedzi silnik Mazdy FE to pierwsze sprawdzenie luzu zaworowego. Dwa sprawdziłbym czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Trzeci podejrzany to ustawienie zapłonu. Ale to trzeba przynajmniej lampy stroboskopowej do prawidłowego ustawienia.
Ja osobiście zrobiłbym coś takiego:
Nim je zaczniesz wymontowywać upuść ciśnienie w układzie chłodniczym poprzez odkręcenie korka na zbiorniczku wyrównawczym .Nie zalecam wykręcania na ciepłym płynie bo można poparzyć twarz. W tych czujnikach często się dzieje tak że od starości kruszeje gumka u góry czujnika i po kablu wpływa do środka woda najlepiej uszczelnić to klejem do wklejania...
Witajcie, z góry przepraszam za zapewne zły dział w którym umieściłem ten post. Pytanie moje dotyczy sposobu podłączenia czujnika cieczy pływakowego (załączam jego zdjęcie), do pompy zęzowej w łódce, (pompa ma służyć do wypompowania wody z pokładu, w założeniu miało to działać automatycznie właśnie za pomocą tego czujnika). Otóż instalacja w łódce to...
Sprawdzić czujnik cieczy chłodzącej też tak miałem.
Jeden czujnik jest na wskaznik drugi do ''sterownika'' świec żarowych. Nie powinny być ze sobą połączone elektrycznie.
Ciśnienie paliwa sprawdzone?? Czujnik temperatury cieczy?
Ja to robię tak;wkładam czujnik do naczynia z zimną wodą, podpinam omomierz podgrzewam wodę do 90 stopni i cały czas obserwuję czy opornośc maleje liniowo do minimum .Wszelkie wachania kwalifikuja go do wymiany
A nie łatwiej sprawdzić prąd pompy?
Poszukaj pod hasłem "termostat bimetaliczny". Kosztuje ~5zł. Potrzebujesz wersję ze stykiem NC (normalnie zwartym). Przykład takiego takiego termostatu: "KSD301 10A/250V NC". Są robione na 40°C, 45°C, 50°C itd.
Ja bym sprawdził czujnik cieczy sprawdzić jedo rezystancje czy jest prawidłowa - potem czy czasem EGR zawór recyrkulacji spalin czasem się nie przyciął i spaliny trafiają w kolektor dolotowy jak coś to mam trochę schematów do opla przypuszczam że masz silnik x14sz.
Czujnik ultradźwiękowy w tym przypadku się nie sprawdzi ponieważ musiałby badać poziom cieczy od góry - przez ten sam otwór przez który wlewa się ciecz. Albo sterowanie czasowe lub waga dynamiczna wchodzi w grę. Ciecz będzie przeźroczysta? butelki też ? Można by pokombinować z jakiś optycznym. Jaka prędkość nalewania butelek miała by być ?
EPS 1.830.264 Zamontowany w obudowie termostatu, wkręcany - M12x1.5 Bądź: EPS 1.830.324 Czujnik wsadzany na oring, blokowany pierścieniem Któryś z tych, katalog podaje oba jako wielofunkcyjne czyjniki tempertury (zasada działania obu - rezystancja zalezna od temperatury)
pisząc "po prawej" mam na myśli biała gałąź po prawej - co to jest? Wygląda jak włącznik? Traktuj to jakby tego nie było (zasłoń sobie kartką ;) ), kol wymazał to co ty narysowałeś a że miał biały kolor....
Na początek sprawdziłbym kostki połączeniowe w puszce plastikowej, w której siedzi sterownik z lewej strony na podszybiu, czy tam coś nie pogniło, wszystko wskazuje na brak ciągłości obwodu.
Nie szkoda mi kasy. Auto było podpięte pod komputer. Aktualnie błędów brak. Na forum mercedesa czytałem tematy. Przekaźniki sprawdzone, czujnik cieczy chłodzącej sprawny. Czujnik klimy o którym była mowa nie zaśniedziały, piny całe. Czujnik jest trzy pinowy, nie wiem za bardzo jak go sprawdzić.
Witam.Poprostu trzeba go wymontować,podpiac zasilanie i jeśli drga to OK.jeśli nie do wymiany.Jeżeli drga to jest sprawny.Twoj problem moze tkwic w czujniku temperatury cieczy chlodzacej ten od ECU silnika
Musisz jeszcze sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej, to on decyduje kiedy świece grzeją a kiedy nie.
czy wadliwe działanie sondy lambda naprawdę może zwiększyć spalanie o blisko 100% Tak, sonda Lambda ma zasadnicze znaczenie dla pracy silnika i ilości zużywanego paliwa. Ponadto proponuję sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Tak jak napisali koledzy, do dobraj diagnozy potrzebny jest mechanik co zna VAG. Trzeba ocenić na podstawie wskazań,...
Dawno takiego nie robiłem, ale zdaje mi się, że tam był tylko odczyt kodów migowych (pojedyncza wsówka dyndająca gdzieś koło cewki wn) Ale przy takich objawach to trzeba sprawdzić 3 rzeczy: ciśnienie paliwa (1,1 bar), czujnik temp cieczy ( 200-300Ω na gorącym silniku) i oringi wtryskiwacza
Ja bym zaczął od obejrzenia przewodów sterujących i części w rynience Przkażnik(i) i rezystor . Często wygląda to jak bar sałatkowy (wszędzie zielono) Dodatkowo warto sprawdzić wskazania czujników temperatury cieczy i temperatury otoczenia możliwe że któryś wyświetla bzdury i sterownik nie wie co ma zrobić .
Jest to zespolony wskaźnik gdzie na pin1 przychodzi zasilanie po stacyjce,pin7 masa,pin11 czujnik temperatury cieczy,pin3 czujnik ciśnienia oleju.Prawdopodobnie brak zasilania lub przegrzane oporniki. Dodano po 16 Jeszcze nie sprawdziłeś co jest przyczyną,być może wyłączona kostka lub specjalnie odłączony bo ne pasują wskazania.
Proponuję sprawdzić czujnik temperatury cieczy!
Gdy nie odpala wykręć świece i sprawdź iskre czy jest. Do tego sprawdź czy podawane jest paliwo- świece mokre jak nie odpala. Wymień czujnik temperatury cieczy do komputera- ten z tyłu dwupinowy (chyba niebieski).
Zobacz na schemat, oba kable z nastawnika idą do sterownika, pin 10 i 12 Jak brzęczy to znaczy , że ma sterowanie, tylko nieprawidłowe. Do sprawdzenia czujnik temperatury cieczy i potencjometr przepustnicy [url=https://www.drive2.ru/c/1490612/]Li...
Jeszcze prostszy sposób to pływakowy wyłącznik ,taki jak mają pompy zatapialne do wody. Takie pływaki z przewodem gumowanym 5m są do nabycia w sklepach z hydrauliką. Sposób regulacji zależy od długości zawieszenia pływaka (min. różnica poziomów zał.-wył. ok 15 do 20 cm.
witam 9 to czujnik temperatury.Jak go wykrecisz to zbadaj opornosci przy obydwoch czujników przy 20 stopniach i przy np 60 jeżeli są takie same lub podobne to czujnik dobry .Jak włacza ci się wentylator to możesz też prawdzić czujnik ciśnienie klimatyzacji
Czujnik tepmepratury cieczy chłodzącej sprawdzony vagiem?
W skrócie: Pierwsze dwa pokrętła ustawiają czas kiedy "urządzenie" ma działać, kolejne dwa ustawiają czas przerwy.
Na początek może sprawdź czujnik prędkości, przepływomierz oraz zawór regulujący ile cieczy ma być wylane, być może jest zacięty albo po prostu nie ma danych z przepływki i czujnika prędkości przez co komputer nie zmienia dawki.
Sterownik silnika masz w podszybiu, czujnik temperatury zewnętrznej jest w zderzaku, więc musisz od wewnątrz popatrzeć czy nie ma gdzieś luźnej wtyczki lub kabli. Sprawdź temperatury z czujników cieczy chłodzącej (są dwa). Przewody czujnika temperatury zewnętrznej idą do licznika (sprawdź błędy z licznika) i pewnie CANem są przesyłane do ECU.
Znając go- tak.
Odepnij wtyczkę czujnika cieczy chłodzącej i zobacz jak gorący wtedy ładnie odpali "na pół obrotu wału"
Zacząć należy od sprawdzenia czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
Spróbuj podpompowac pompa paliwo tzn przekrec stacyjke na pozycję testu kontrolek Tak by pompa paliwa podpompowała paliwo i tak kilkukrotnie jak po tym odpali bez problemu to masz nieszczelność w układzie albo zawor w pompie albo filtra nie działa
Na liście brak sprawdzenia czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
Witam. Mam ten sam problem z Peugeotem Partnerem 1.6 HDI. Wtryski zostały sprawdzone, świece grzeją. Zauważyłem, że gdy odłączam czujnik temperatury płynu chłodniczego, wszystko jest w porządku, ale włącza się wentylator. Kupiłem nowy czujnik cieczy i jest to samo. Na komputerze nie ma żadnych błędów. Pomocy!
Do sprawdzenia czujnik temperatuty cieczy chłodzacej
Jest pewnie jeszcze czujnik poziomu cieczy w zbiorniczku. Trzeba sprawdzić stan. Jak to nie pomoże i stan jest ok. To najczęściej sondy od poziomu cieczy skorodowały i nie widzą poziomu. Tu niestety wymiana na nowy doraźnie pomaga dolanie płynu w okolice MAX. Czasem urywają się kabelki od tego czujnika.
Czujnik cieczy do komputera 100% sprawny (podmieniłem na drugi, oba pomierzyłem, mają prawidłową oporność, płyn tam dociera) Na zimnym jeździ się nieprzyjemnie, lubi poszarpywać i zgubić zapłon, gdy się rozgrzeje jeździ się bardzo dobrze. Jeździłeś na tym drugim czujniku, czy tylko pomierzyłeś? Raczej gaśnie niż gubi zapłon. Jak gubi zapłon to do sprawdzenia...
Masz go zaznaczony strzałką na poniższym foto (jest to czujnik G62/G2) bo zapewne zaraz pojawiłaby się odpowiedź, że w miejscu zaznaczonym na powyższym rysunku go nie widać : http://obrazki.elektroda.pl/9467971800_1...
Czujnik podwójny G62/G2- 4 piny styków G62-sygnał do sterownika silnika -pin 1 masa((brązowo-zielony) -pin 3 sygnał(niebieski) G2-sygnał na wskażnik temperatury(zegary) -pin 2 masa(brązowo-niebieski) -pin 4 sygnał(żółto-czerwony) Kolory mogą się różnić w zależności od silnika
Sprawdzić przewody na obciążenie.Ewentualnie zrobić bypassy i wszystko sie wyjaśni.
Odpowietrzałeś układ chłodniczy?? Sprawdź przewody czujnika cieczy
Trzeba zacząć od sprawdzenia czujników temperatury (cieczy i zewn) najłatwiej testerem diagnostycznym
Witam, który czujnik odpowiada za wskazania temperatury w zegarach. U mnie wskaźnik temp cieczy przestał wskazywać. Wydaje mi się, że będzie to czujnik w zbiorniczku wyrównawczym, ale pewności nie mam. Jak mogę go sprawdzić. Pozdrawiam
Witam . Wskaźnika nie posiada,lecz ma czujnik temperatury który zapala kontrolkę przegrzania układu chłodzenia. Pozdrawiam.
też mam problem z obrotami w golfie4 1,6 SR wymienione uszczelki pomiędzy kolektorem ssącym a głowicą oraz pomiędzy 2 częściami kolektora do tego wyczyszczona przepustnica choć bardzo brudna nie była do tego sprawdzony dolot wąż do serwa wężyki podciśnienia nie wiem jak gruszka od sterowania klapami adaptacja VAGiem nie robiona ale odłączony aku i nic...
Nie wiemy do końca, do czego ma służyć ta instalacja, ale może można zastosować hydrostat jak w pralce?
Sprawdź czujnik temp cieczy.
kolego sprawdz czujnik cieczy chłodzącej
PCM 5V, deska 12
Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodniczej, i nie zaszkodzi jeszcze raz sprawdzić czy gdzieś nie łapie lewego powietrza, czasami nie widać za pierwszym razem, sprawdź jeszcze wszystkie połączenia odmy, kolektora wydechowego aż do sondy lambdy i metr za nią.
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej który współpracuje ze wskaźnikiem temperatury jest wkręcony od spodu do obudowy termostatu. Łatwo sprawdzisz czy to na pewno ten czujnik ponieważ po ściągnięciu wtyczki z tego czujnika wskazówka wskaźnika temperatury powinna opaść. Czujniki te działają w ten sposób że w miarę wzrostu temperatury płynu spada ich...
Sprawdź czujniki temperatur cieczy chłodzącej.
Zgadzam się z kolegą "glosny83", sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Miałem tak samo.
Proponuje też sprawdzić czujnik temperatury cieczy ,jego niesprawność na zimnym silniku może powodować taką przypadłość
Jeżeli wskaźnik metalowy - to najprostszym rozwiązaniem jest chyba czujnik indukcyjny.
mnie to wygląda na włącznik wentylatora a nie na czujnik do zegara
mówisz o czujniku temperatury cieczy czy jakim? Gdzie on jest dokładnie?
sprawdź czujnik temperatury cieczy
Poniżej 5st nie bądą grzały świece. Sprawdź ustawienie pompy w bloku 000.
Sprawdź, czy nie masz elektrycznego termostatu.
z tego co mi wiadomo to typowy czujnik ciśnienia cieczy jest tak skonstruowany, że jak masz zakres np. od 0 do 0.5 bar to jak ustawisz 0.3 bar to tylko wtedy jak ma styk NO da 1 na wyjściu, więc nie mam pojęcia jak chcesz tym mierzyć ilość wody. Do pomiaru ilości wody ( odległości góry zbiornika od tafli wody) polecam czujnik ultradźwiękowy. Wiem, że...
Np. tu https://allegro.pl/oferta/czujnik-poziom...
Zrób diagnostykę, zerknij na parametry takie jak prędkość obrotowa przy kręceniu rozrusznikiem na ciepło i na zimno/ może zaobserwujesz zmiany. Kolejno na ciepłym jak istnieje problem z uruchomieniem (to zdejmij kostkę z czujnika temperatury silnika) wtedy sterownik wysteruje większą dawkę na uruchomienie silnika. Jak po takiej sytuacji auto bez problemu...
Piszesz że wtrysk podobny, Boscha nie zastąpisz Solexem. Inne złącza, i inny silnik krokowy. Nie wiem czy wczytałeś się, ale czasami warto sprawdzić czujnik cieczy z bloku ten co idzie do kompa. Bo na zegarze będziesz miał dobrze pokazane a dla komputera będzie to 20 stopni.
To nie jest dobry układ. Stabilizator prądu na Q1-Q2 będzie bardzo niedokładny ze zmianami temperatury (w samochodzie temp. zmienia się od -30stC do +60stC). Mierzyć napięcie nie na R5 ale wprost na rezystancji czujnika 30-240 Ohm zasilanego ze stabilizatora prądu wykonanego np. na LM334, to napięcie wzmocnić i "odwrócić" w układzie wzm. różnicowego...
Dla zegarów i ECU jest ten sam czujnik.
Przy króćcu głowica - nagrzewnica https://allegro.pl/krociec-wody-vw-caddy...
Jesli ma ta sama pojemnosc to bez problemu. Z inna pojemnoscia moze byc problem, ale nie koniecznie w zaleznosci w jakim obwodzie pracuje. To co podales to jest ta sama pojemnosc tylko inne oznaczenie. Mysle, ze jutro beda mial schemat kompletny. Podaj mi do czego sluzy zwora na zaciskach 6 i 7, oraz wartosc opornikow R6, R12, diody D6, D1, D2, kondensator...
http://www.turck.pl/ http://www.phoenixcontact.pl/prodokty/10...
zmniejszenie rezystancji powoduje wzrost temp. na wskaźniku a nie na odwrót. Jeżeli ten nowy czujnik to zamiennik po najmniejszych kosztach to czasami tak jest. Porównać temperaturę na zegarze z rzeczywistą Sprawdzić sam czujnik Sprawdzić instalację Czy po wyjęciu wtyki z czujnika zegar opada na zero?
zacznij od podania kodu silnika :-) napięcie na czujniku 5V 2,000-3,000 ohm/ 20*C 200-300 ohm/ 90*C szukaj go w głowicy, z tyłu w kolektorze ssącym ,tam gdzie ma dostęp do płynu znajdziesz ma 2 kable
Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej (niebieski)
Mi się wydaje, że jest to czujnik z dwoma pinami i ma wtyczkę na 10cm kabelku, ale nie mam pewności. Próbowałem się dowiedzieć w serwisie ile jest czujników i gdzie są ale nie bardzo chcą powiedzieć przydał by się ktoś znajomy by to sprawdził :)
sprawdzić czujnik temperatura cieczy czujnik cieczy sprawdzić przepływomierz cieczy
czujnik misce olejowej makro przycisk access amplituner instrukcja
pompa adblue bosch pompa adblue renault
Wymiana płyty głównej w centrali Satel CA-10 Jak otworzyć boczną obudowę pralki PTL 800?