No niby tak, tyle że jeśli od razu masz błąd, to sam czujnik i/lub jego podłączenie jest problemem, a nie złożenie. Kilka a-klas które robiłem z tym problemem, w większości brak połączenia, jeden czujnik trafił się uszkodzony, ale to skakał pomiar kąta. Fakt, nigdy nie miałem okazji go rozbierać, więc nie powiem na jakiej podstawie orientuje się w położeniu...
Problem z ABS zniknie po rozwiązaniu problemu z czujnikiem skrętu. Czy możesz wejść w sterownik i sprawdzić czy rzuca jakimiś błędami? Czasami problem z tym modułem jest taki, że VCDS za nie poradzi sobie z tym i trzeba użyć VASa. Sam miałem kilka razy takie przypadkiem, że standardowa procedura kalibracji oraz VCDS nie dawały rady i dopiero po podpięciu...
W związku z tym pytanie, czy czujnik skrętu jest rozbieralny? ROzbieralny tak, ale jego złożenie jest realnie niemożliwe. SPotkałem się z tym kilka razy, wystarczy wymienić skalibrować i tyle.
Witam pacjent to mondeo mk4 sedan po lifcie 2013r 2.0 tdci. Problem pojawił się nagle, przy parkowaniu auta jakiś czas temu wywaliły błędy z ABS i ESP. Zgasiłem silnik odpaliłem na nowo błędów nie było to olałem sprawę. Po jakimś czasie zaczęły wywalać co raz częsciej a przy tym auto traciło moc. Podpiąłem komputer który pokazał : C1A91:14-8A Czujnik...
Jeżeli kierownica nie jest na wprost i czujnik pokazuje 20 stopni skrętu podczas jazdy prosto, to normalne, że ESP się wywali. Napraw to i będzie OK.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php... Ale nie w kalibracji tkwi twój prblem.
A po co wymieniasz czujnik skrętu i taśmę jak wspomaganie nie ma komunikacji? Gdzie masz ten błąd czujnika? W ABS?
Nie tu problem, problemem są zanieczyszczenia. Jeden komplet nie widzi przerwy. Sam kiedyś pół dnia spędziłem na tym. Co do ustawienia, nie podpowiem, rozbieralem celowo i poznaczyłem.
Czy masz ESP?
pewnie 3166
raczej 0691
Unterbrechung / Kurzschluß -przerwa/zwarcie
montowałem kilka i nigdy jeśli nie było na żółtym nie grało ale raz miałem taki problem więc włożyłem do auta i próbuje kropka na żółtym krece w lewo w prawo i tasma nie poszła czemu niewiem spróbuj może sie uda
Witam, Mam Panowie problem samochód to VW Touran 1.9 TDi, Kod silnika BCE, 77kw. Otóż od momentu zakupu paliła się kontrolka ESP, problem był po stronie pompy ABS, ostatnio udało mi się załatwić pompę o takim samym nr, oznaczeniu. Po wymianie i adaptacji pojawił się błąd "żółta kierownica" nadesce, po próbowałem już chyba wszystkiego adaptacji poprzez...
Skoro czujnik skrętu pozwala się skalibrować, to raczej jest OK, czy jednak się mylę? Mylisz się. W momencie kalibracji koła masz na wprost, więc w tym momencie czujnik działa i wartości odczytywane są poprawnie, ale w chwili skrętu czujnik pokazuje jakieś dziwne wartości i wywala błąd, co skutkuje utratą wspomagania.
Wejdź w parametry Torgue Sensor.Powyżej np.+- 0,30 nM może sama skręcać(ściągać).
Ty sobie chyba żarty robisz. VAG, słowo adresowe 44 ( pomoc w kierowaniu) funkcja 01 i pokaże czy lenkhilfe koyo czy lenkhilfe TRW
ECU silnika wysyla info o momencie obrotowym i mocy do modulu ABS (kontroli trakcji). Jezeli wartosci skacza to wylacza sie kontrola. Glownym powodem tego sa wtryski, bo z ich dawkowan jest wyliczana wartosc mocy/momentu dla ABS.
romfar mam pytanie co ty chcesz naprawić bo w tym chaosie nie wiem co napisać? I po co zmieniasz czujnik skrętu skoro nie było odczytu kąta, lub faultu skojarzonego, który też może powstać od bezrozumnego grzebania przy kierownicy.
Były różne pedały, z dodatkowym kablem od wyłącznika lub bez dodatkowego kabla. W wielu przypadkach przełącznik działa tylko mechanicznie, po pokonaniu oporu rezystancja zmienia się o ponad 100% normalnego działania. Czujnik skrętu kierownicy wbudowany jest w przełącznik zespolony, idzie do niego dodatkowa sześcio stykowa czarna wtyczka. Czujnik skrętu...
Witaj Ruszyłem z tematem i naprawa przeszła pomyślnie. Wszystko działa. Zakupiłem wcześniej czujnik kąta skrętu i gdy przyszły cieplejsze dni wziąłem się za robotę. Opiszę to jak najbardziej szczegółowo jak to zrobiłem. Najpierw przygotowałem potrzebne narzędzia i zapakowałem je do bagażnika. Potem pojechałem w takie miejsce które jest równe, płaskie...
Jak czujnik lutowany to kalibracji nie zrobisz, wymienialem tego trochę i zawsze była zabawa z ustawieniem czujnika na ośce kolumny. Opis wyżej jest ok. Trzeba naprawdę dużo cierpliwości. Do tego występują dwa rodzaje czujnika jeden do wersji z esp i drugi bez. Wersja z esp to zintegrowany czujnik skrętu z czujnikiem momentu. Czujnik skrętu da się kalibrować,...
Czujnik pewnie wyszedł poza zakres i się zablokował. Miałem to samo , dopiero wymiana czujnika pomogła..
Auto sprowadzone, pewnie będzie uszkodzony. Zwijak używka ok.100zł. Nowy zamiennik 60
Złącze czujnika skrętu pod kierownicą w sterowniku kolumny.
jak raz wyszedł po za zakres to jest na stałe uszkodzony,Albo drugi albo naprawa tego po przez edycję eeprom,
:arrow: post #7 w tym temacie...
Pompa była droga prawie 2k, błędów było 11 numerami podobne do tych u góry, niektóre takie same. Pompa kupiona z tymi samymi numerami. Nie trzeba było programować
Tak dokładnie
No to pewnie do wymiany będzie czujnik kąta skrętu.
Bez odpowiednich loginów nie przyjmie kodowania!!! Zrób dokładnie po kolei tą procedurę. Jak masz wszystko sprawne i czujnik kąta skrętu ustawiony na żółtą kropkę to zakodujesz na 100%. Kierownica ustawiona na wprost +-5stopni 1. 03 ABS 2. 11 LOGIN 09555 3. 10 Kodowanie 4255 (teraz powinien już bez problemu przyjąć kodowanie) 4. 11 LOGIN 40168 [zerownie...
w obudowie tasmy jest malutki otworek tam widac chyba biale oznaczenie trybika jak ustawiona jest na wprost
Sprawdź pierw geometrie kół przednich zanim wymienisz CIM i prze kalibruj czujnik skrętu.
W czujniku skretu. Jest w przełaczniku pod kierownicą. Zdarzają sie awarie nawet na gwarancji.
pytanie za 100 punktów gdzie dorwałeś szczotki bo mam ten sam problem
Jeśli uszkodziła się część nadawcza (dioda LED) a nie odbiorcza (podwójna fotodioda) to możesz użyć diody np. ze starej myszki komputerowej (kulkowej), ważne jest tylko ustawianie soczewki na odpowiednim poziomie. Z drugiej strony - czy warto amatorsko naprawiać coś od czego zależy nasze bezpieczeństwo?
Spraawdź PW
To nie ten czujnik obrotów bierze z tego z tyłu, a czujnik skrętu WOM ma znaczenie w czasie kalibracji.
Wspomaganie to może być czujnik skrętu w kierownicy ;)
Jeśli cyrk zaczął się od zrobienia zbieżności, sprawdź w grupie (chyba 7) co pokazuje czujnik kąta skrętu na prosto ustawionej kierownicy. Jeśli pokazuje więcej jak +/- 5*, to może być tak, że sterownik ABS próbuje cały czas naprowadzić auto na prawidłowy tor jazdy dohamowując koło, bo nie "wie" że ma problem z korelacją czujnika przyspieszenia wzdłużnego...
czujnik naprawiony, błąd nie wyskakuje.
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/st... tu masz opisane ale przed kalibracja dokładnie ustaw zbieznosc kół i przejedz sie kawałek czesto sam sie wtedy kalibruje bez komplikacji
Te Merivy mają wadę czujniki skrętu. Wycierają się w nich suwaczki, siadają sterowniki wiązki w kolumnie kierowniczej koszt wymiany ok.800 zł
Czujnik obrotów kierownicy jest na kolumnie kierowniczej, pod manetkami kolumny, przykręcony na trzy śróby torx. Trzeba wymontować kolumnę by go wyjąć.
Witam oto opis jak zaadoptować czujnik skrętu
Masz jakieś numery tego czujnika? Na znanym portalu jest oryginał ale 400zł. Wiem gdzie mają podróbki za 280zł.
Jeśli starsza generacja, sprawdzić przekaźniki w silniku, jeśli nowsza, masz zapewne uszkodzony czujnik skrętu. Tak czy inaczej najlepiej zrobić diagnostykę.
czujnik kata skrętu w tym aucie jest w wspomaganiu elektrycznym i tam się go kalibruje.
Były koyo i TRW a czujnikiem skrętu kół i bez.
Dziękuję za odzew. Mam oscyloskop. Poćwiczę trochę i dam znać jakie rezultaty:)
czujnik skręt czujnik skręt toyota położenie czujnik skręt
gotowanie płynu chłodniczego rozliczenie energii ciepła pilot samsung zamiennik
philips fw545c pyclip pyclip renault
Ładowanie baterii Huawei Mate 40 Pro - szybkie i bezprzewodowe Citroen C5 - Niskie ciśnienie oleju w automatycznej skrzyni biegów