1. Akumulatory są dość nowe i mają 12,6 V 2. Przy włączonym heblu, napięcie spada do 10,50 V. Mnie to dziwi ten spadek napięcia przy włączonym heblu (rozumiem, że mówimy o wyłączniku głównym akumulatorów). Gdzie jest miejsce pomiaru? Na zaciskach akumulatorów? Pzdr -DAREK-
Rozwiązanie problemu wykonano Wyższa Szkoła elektryka i chęć rozwiązania zagadki przez tego elektryka, ma chłopak pojęcie Reg. 3.2. Autor tematu, po uzyskaniu odpowiedzi będącej rozwiązaniem problemu, jest zobowiązany zamieścić podsumowanie ze wskazaniem rozwiązania oraz zablokować wątek poprzez kliknięcie w przycisk rozwiązano. http://www.elektroda.pl/rtvforum/faq.php...
Masz schemat i szukaj po kablach
Mam dosłownie taki sam problem z moim autem jak pan telik006. Taki sam Peugeot 207 2008 r 1.4 hdi. Auto gasnie podczas jazdy i pokazuje sie info Atypultion Fault . Czy winę może mieć BSM ?? prosze o pomoc
Stacyjka załącza rozrusznik. Prąd nie przekracza 30A. Właściwy stycznik, potocznie nazywany automatem, masz wbudowany w rozrusznik. Dobrej jakości przekaźnik samochodowy załatwi sprawę.
Odkręć obudowę rozrusznika i sprawdź po zdjęciu czy lekko działa, jeżeli rozrusznik działa to może silnik zatarty.
Bezpieczniki sprawdzone? Kostka stacyjki sprawna? Pozycja rozruchu działa rozrusznik kreci?
Sprawdź ciśnienie w cylindrze i poprawność ustawienia rozrządu, ustaw luzy zaworowe oraz przeglądnij gaźnik (udrożnij dysze). Nie podajesz, czy podczas nieudanego uruchamiania silnika świeca jest sucha, czy mokra. Na próbę wykręć świecę i podlej paliwo (np. ok. 1 cm 3) na tłok i jeśli silnik "zaskoczy", to szukaj usterki związanej z brakiem paliwa....
Da się sprawdzić moduł UPC w warunkach domowych ?
Rozebrałem raz jeszcze solenoid bo okazało się ,że styki nie zwierają.Były wygięte i nie zwierały.Teraz jest już ok.Dzięki za pomoc.Zamykam temat.
czy coś jeszcze mogę sprawdzić. Może być to problematyczne, ale nie zaszkodziłoby zmierzyć napięcia bezpośrednio na rozruszniku podczas samego kręcenia. Wystarczy że gdzieś po drodze jest "zielono" i mogą dziać się cuda.
Minus z akumulatora na obudowę rozrusznika. Plus do górnej szpilki na elektromagnesie (mniejszy walec), dolna szpilka połączona jest silnikiem plecionką, przewodem z silnika (większy walec), dodatkowym przewodem podłączasz plus do miejsca gdzie dochodzi przewód ze stacyjki, jest na wsuwkę, lub przykręcany śrubką, i rozrusznik nie wysuwa bendixa, nie...
Witam mam problem w Octavi 2 FL benzyna po przekręceniu kluczyka, nie świecą się żadne kontrolki i nie działa rozrusznik, komputer łączy się z zegarami w BCM pokazuje brak komunikacji ze sterownikiem silnika, kierunki działają ale ich nie słychać, światła działają, radio i panel klimy też, licznik się podświetla po włączeniu świateł i pokazuje kontrolki...
Tak tez zrobie ... myslalem, ze moze ktos spotkal sie z taka sytuacja i napisze: spr ten i ten kabelek koloru ... Jak znajde przyczyne - dam znac.
Przyczyna znaleziona, bezpiecznik nr 24 pod siedzeniem miał wypalone gniazdo.
kostka stacyjki
Witam sprawdz czy po wlaczeniu swiatel nie robi sie zwarcie do masy bo ma prawo zgasnac.Sprawdzic wiazke przewodow od wylacznika do swiatel,oprawke ,jezeli chodzi o sprawdzanie rozrusznika na pracujacym silniku to mozna uwalic zebatke,rozrusznik.Pozdrawiam
Miałem przypadek, że urwał się jeden koniec uzwojenia elektromagnesu i to było przyczyną, że rozrusznik raz działał a raz nie. Może i u Ciebie coś takiego się stało?
Podaj powietrze z zewnątrz. Powinno wtedy wbić na N
Witam, pewnego dnia wyjechałem z garażu przejechałem pewną trasę gdy wracałem do domu zatrzymałem się na światłach i motor zgasł. Na wolnych obrotach zgasł ,chciałem go odpalić ale zero reakcji rozrusznik nie kręci .Słychać tylko jakieś cykanie sprawdziłem wszystkie bezpieczniki pod siedzeniem ,przy stopce i przy sprzęgle przekaźniki są dobre gdy na...
To wymień rozrusznik i tyle, albo daj do regeneracji. Pewnie od temperatury blokuje się wirnik na tulejach - zgaduje bo nie napisałeś co sie dzieje, jakie jest zachowanie kontrolek i auta przy próbie uruchomienia ciepłego silnika.
Witam mam problem auto nie pali rozrusznik nie zakręci. Wcześniej też się przycinał ale kilka razy jeszcze odpaliłem. Teraz już na amen padł. Sprawdziłem akum. Jest ok. Pytanie czy to na pewno rozrusznik i czy dam radę go sam wykręcić. Czy jest to skomplikowane
Kolego Cycek666 Włącznik rozrusznika (elektromagnes) pobiera znacznie większy prąd (na cienkim kabelku) niż powinien. Jest to pewne, bo przepala bezpiecznik - o czym sam napisałeś. Przejdźmy do najprostszych zależności w elektrotechnice: co powoduje zwiększony prąd w przewodzie? Powoduje ZWIĘKSZONY SPADEK NAPIĘCIA! Mówiąc bardziej przystępnie: jeżeli...
W tym silniku jest coś takiego jak odprężnik. Jego zużycie (na wałku rozrzadu) lub nieprawidłowy luz zaworowy (za duży luz) powoduje że nie działa a bez niego ten malutki rozrusznik działa jak u ciebie.
kabel w wiązce pod nadkolem zjadł szkorbut
Rozumiem ze bezpieczniki sprawdzone pod maską oraz w kabinie ? Sprawdz na poczatek skrzynkę bezpieczników pod maską od strony kierowcy , pod wzgledem zielonych kostek/styków oraz wiązkę elektryczną nad lewym nadkolem ( czy nie jest naderwana/utleniona)wiązka która wchodzi z tej skrzynki pod maską do BSI w kabinie. Pozniej pozostaloby do sprawdzenia...
Zobacz styki w rozruszniku. Musiały sie wypalić.
Na starym elektromagnesie rozrusznik działa
Witam mam maly problem z BMW e 46 2001 Diesel. Mianowicie piloty do centralnego sa nierozbieralne. mam dwa piloty jeden działa bez zarzutu drugi raz dziala albo nie ale zawsze odpalal. udalo mi sie rozebrać a dokladniej porozcinac... okazało sie ze jeden styk od przycisku mial zimy lut. udalo mi sie to naprawic za pomoca lutownicy oczywiscie. .... ale...
akumulator mam nowy i naładowany na maksa a ładowanie też działa.
Może pracowac minutę, robiłem instalacje do wciągarek pomocy drogowej, jako napęd zwijarek (lub pomp) stosowali rozrusznik i działa to.
Zacisk G to przecież (+) przez amperomierz z akumulatora.
Rozrusznik do naprawy. Nie wyrzuca bendiks. W samochodzie miałem identyczne objawy - na zimno pali na ciepło nic.
Powinny. Pytanie czego jeszcze brakuje w tej blokadzie skoro wodziki się nie blokują. Naciśniecie sprzęgła wyłącza blokadę, więc teraz powinny być zablokowane, a nie są. Możliwe, że brakuje zatrzasków i sprężynek.
Nie wiem jak mogłeś wyczyścić coś czego tam nie ma. A przyczyny mogą być różne. Diagnozy trzeba a nie pytania na forum. Może być wina rozrusznika, wina czujników wałka albo wału, i kilkudziesięciu innych powodów dla których tak może się dziać.
Zdemontuj rozrusznik i do przeglądu, sprawdź przy okazji szczotki, usuń zanieczyszczenia po zużytych szczotkach i przesmaruj. Sprawdź ładowanie i stan akumulatora (może czas wymienić go) a także oceń stan instalacji elektrycznej pod względem korozji i uszkodzeń.
Sama kostka, stacyjka zostaje stara ale trzeba kierownice ściągnąć by odkręcić jedną śrubkę która trzyma kostkę. Bez problemu znajdziesz w Google fotostory na temat wymiany kostki stacyjki.
Wgl nie było reakcji na kręcenie. Cyknięcie podczas próby odpalenia i tyle. Ale sprawę rozwiązało zapalenie na pycha(przodem nie dało rady ale do tyłu, nie wiem czemu). Na początku nie działało wspomaganie, awaryjne, lampka w środku, wycieraczki, kierunki. Po wyłączeniu silnika i ponownym zapaleniu wszystko wróciło do normy 100km przejechane najmniejszych...
Teraz możesz już tylko wymontować rozrusznik i dać do regeneracji :idea::cry:
Kostka stacyjki do sprawdzenia lub wymiany.
Masz: https://theeshadow.com/files/S40MY2005/S...
Przy akumulatorze na przewodzie plusowym zasilającym instalację powinien być bezpiecznik. Czy jest sprawny?
Ubita pompa paliwa
Masz 2 uzwojenia elektromagnesu. Wciągające i trzymające. Wciągające działa do czasu włączenia silnika rozrusznika. On to zamyka obwód "podając masę" . Po zadziałaniu silnka rozrusznika działa słabsze trzymające zębnik bendiksa w wieńcu. Jesli rozrusznik zrobi "klik" a zużyte styki robocze elektromagnesu nie zadziałają długo płynie spory prąd przez...
upalił się główny przewód od akumulatorów
Zobacz na kable przy rozruszniku, jakby były zaśniedziałe to mogą dziać się takie rzeczy. A też jest możliwość że rozrusznik już powoli będzie padał. Najlepiej sprawdzić kontrolka podczas próby uruchamiania czy prąd dochodzi do rozrusznika.
Miałem identyczny problem ze swoim Seiczakiem,też podejrzewałem rozrusznik,ale że akumulator nie był już najświeższej daty,kupiłem nowy.I problem ustąpił jak ręką odjął.Włóż inny,100% sprawny aku,zawsze to prościej niż demontaż rozrusznika,zobaczysz co będzie się działo.Pozdrawiam.
napisz dokładniej sprawdzałes czy jest iskra lub czy paliwo dochodzi do silnika czy masz jakis alarm lub immo
Styk 50 w kostce stacyjki do sprawdzenia.
Ja w maluchu fabrycznie miałem zabudowaną węgierską stacyjkę. Stale miałem z nią problemy i podczas 13 letniej exploatacji malucha regenerowałem ją 6 razy.Awaria za każdym razem powodowała brak możliwości uruchomienia rozrusznika.Po kilku latach wymieniłem stacyjkę na nową polskiej produkcji i problem z uruchomieniem malucha nie miał miejsca.
Jestem laikiem w tym temacie, proszę o więcej informacji. Po przekręceniu kluczyka słychać działanie przekaźnika, jednak rozrusznik nie działa. Rozrusznik jest dwuletni? Nie gasną kontrolki na desce rozdzielczej, gaśnie jedynie logo Hyundai na kokpicie.
Prawdopodobnie masz uszkodzone sprzęgiełko rozrusznika, należy wymontować rozrusznik i sprawdzić cały rozrusznik. Rzadko jest to wina czego innego. Pozdrawiam.
Witam. Prosze doładować akumulator. To, że rozrusznik kręci nie jest potwierdzeniem sprawnego akumulatora. Ewentualnie podłączyć inny sprawny akumulator, np. od znajomego. Pozdrawiam.
Zerknij jeszcze na kable przy rozruszniku mogą być luźne ewentualnie zaśniedziałe i na klemy j/w napisał Irekt. Tak jak napisałeś rozrusznik 'rzeźi' czyli masz za mało prądu, jeśli tu masz wszystko ok to rozrusznik masz najprawdopodobniej do wymiany.
Tak.Na pewno skleiły się styki włącznika.To się zdarza,jeśli jest za słaby /rozładowany/akumulator.Czy spaliło się coś wieęcej?Zobaczysz jak rozbierzesz rozrusznik.
dorobić klucze :)
Jak odpadnie biały cienki przewód od rozrusznika (gnije wsuwka), to nie działa rozrusznik, ale reszta gratów - w tym kontrolki - działają.
Na rozruszniku masz dwa przewody,gruby z akumulatora i cieńszy idący od tego "przekaźnika" teraz tam jest ten co dotykasz do plusa akumulatora. To na tym cieńszym ma być plus w momencie kręcenia.
Spróbuj od spodu zdjąć osłonę i otworzyć maskę, włożysz aku i pilot działa, Do rozrusznika też idzie +12v z aku więc możesz pokombinować
Zewrzyj styki przekaźnika (duże śruby) ze soba na moment. Rozrusznik powinien zadziałac. Przy naciśnięciu przycisku start słychać ,,klapniecie " przekaźnika ?
Sprawdź masę na silnik i na karoserie.
Np woda w module AFL/AHL powoduje to, że nie działa szybki CAN, na nim wisi też CIM, ABS, ECM, UEC... Jak jest awaria szybkiego CAN to nie działa rozrusznik, bo ECM nie wysteruje przekaźnika rozrusznika znajdującego się w UEC. Reszta modułów może śmigać, bo lecą po średnio i wolno przesyłowym CAN. Zerknął bym na błędy w BCM, REC, UEC,CIM; zrobił test...
mechanicznie stacyjka ma "przewidziany jeden rozruch" a później trzeba wrócić o jedną pozycję. Ze względów bezpieczeństwa rozrusznika i koła zamachowego lepiej usterkę usunąć od razu. Ciekawe jaki miał zamysł zawodnik, który celowo zażyczył usunięcie takowej blokady? Za słaby silnik i próbował nadrobić parę kW z rozrusznika? :D
Sprawdz ako,podlaczenie masy ,ako silnik powinno sie ukazac uszkodzenie.
Być może rozrusznik lub kostka stacyjki. Proponuje sprawdzić to na początek.
Nie słabego akumulatora lecz braku masy na silnik.
Panowie a co z kablem biało-zielonym skuter Siamoto 50 podłączyłem wg doca bez kostek i miga tylko dioda i działa rozrusznik , jakieś pomysły ?
Wymieniłem rozrusznik i działa.
Czy jak by to się działo w rozruszniku za 400 zł to by byla róznica w szukaniu przyczyny ? Zasadnicza , w rozruszniku powyżej 450zł to inny świat materiałów.P
Sprawdź akumulator. Mi się tak działo jak miałem padnięty akumulator.
Ten drugi problem też rozwiązany - nie wiadomo czemu ale czyszczenie gaźnika pomaga 😀😀 Ale mam następny problem. Chinol ma jakieś zwarcie i nie działa rozrusznik. Wcisnąć klamkę to spada napięcie. Jest tak, działa czasem - czasem nie działa . Ostatnio najczęściej nie działa . Kiedyś pomogła wymiana czujnika światła stopu. Przekręca kluczyk wskazówka...
Spróbuj sprawdzić impulsator. U mnie to było przyczyną braku iskry... wystarczy 0.1mm za daleko lub za blisko i iskry nie będzie...
Więc jak pisałem zest w alternatorze ze szczotko-trzymaczem
Przede wszystkim podładuj akumulator. To "tyrkanie" to prawdopodobnie cewka rozrusznika - zbyt małe napięcie aby go załączyć.
Pewnie,że mogę coś napisać.Wirnik cofał się w stronę tylnej tuleji.Na zimno było ok.Jak się nagrzał to komutator tarł o obudowę szczotek i robił zwarcie.Dałem podkładkę dystansową i usterka znikła.
ale na pych odpala To pchaj dalej.
Witam Konti Z tego, co opisujesz wynika (przynajmniej dla mnie), że ktoś przełożył u ciebie "budę" a następnie składał to tak niezdarnie i szybko jak leci, czyli na sztukę. Ja też miałem kiedyś takiego maluszka, on jest dziecinnie prosty jeśli chodzi o elektrykę, szkoda, że nie jesteś z Poznania, zaradzilibyśmy coś. Nikt ci tu tak naprawde na Elektrodzie...
Jeśli ładowanie było powyżej 14.8V... Na biegu jałowym, na pewno tyle nie było, jedynie na wyższych obrotach mogło coś się dziać czego nie sprawdziłem.
pompa dziala Działa podczas kręcenia rozrusznikiem, czy tylko po przekręceniu stacyjki?
a ja, mimo wszystko, stawiam na brak masy silnika. Łatwo to określić, wystarczy prosty pomiar, czy na zacisku rozrusznika jest napięcie akumulatora względem masy akumulatora, a następnie względem masy silnika. Zdarza się, że taśma masy jest skorodowana w zaciskach. Nie napisałeś, czy samochód da się uruchomić "na pych". Piszesz natomiast, że pojazd...
Spadek napiecia. Zasniedziały styk. Rozładowany akumulator
Ja tak miałem.
nie ma żadnej reakcji tak jakby nie czytało kluczyka Działa rozrusznik czy nie???
po kolejnym zgaszeniu i próbie odpalenia silnik nie kręci- dusi się Doprecyzuj, czy występują problemy z zapłonem, gdy silnik jest ciepły, czy nie działa rozrusznik.
Witam.A próbowałeś połączyć się bezpośrednio ze sterownikiem skrzyni AS-Tronic ?
Witam.Mazda 6 2,3 benzyna.Nie zawsze działa rozrusznik.Raz na 10 razy.Czy w tym modelu załączenie rozrusznika jest zależne np. od pompy paliwa i ciśnienia paliwa?Pozdrawiam Marek.
W skrzynce pod maską bezpiecznik F-8.P
Miałem przypadek E46 330D i nie kręcił, po prostu nic się nie działo, rozrusznik nawet nie drgnął. Synchro pomogło.
http://obrazki.elektroda.net/11_12282099... "Mój" chińczyk ma trochę inną instalację elektryczną, nieco różną od tej z powyższego linku. Jedynie nacisk na hamulec tylnego koła (lewą ręką) uaktywnia przycisk "START". W podanym powyżej schemacie oba hamulce umożliwiają ten rozruch. Chociaż usterka jest już skutecznie zlokalizowana, to mógłby ktoś...
Temat rozwiązany ciegielko spadło z dźwigni do zmiany biegow i było cały czas na wstecznym. Wie ktoś może co się stało z zegarami odpalam i nie żyją nic czarno na zegarach? Może bezpiecznik tylko gdzie i który wie ktoś który to bezpiecznik? Z góry dziekuje
Na sam pierw warto by sprawdzić czy wgl rozrusznik działa. Do rozrusznika, bezpośrednio, powinien iść min 1 gruuuby kabel. To będzie + (zwłaszcza jeśli jest to kabel czerwony). Drugi kabel, zwykle czarny to -, jednak jego może nie być, gdyż masę może sobie ciągnąć bezpośrednio z obudowy. Podłącz rozrusznik bezpośrednio do akumulatora i zobacz czy zakręci...
Jak nie uda się inaczej i wszystkie środki zawiodą to ja bym to rozwiązał tak: sterowanie przekaźnika na rozruszniku przez dodatkowy przekaźnik, a jego sterowanie wymuszane z kluczyka z pozycji start. Jak dajesz rozruch przekaźnik zwiera i steruje rozrusznikiem, w pozostałym czasie cokolwiek się dzieje rozrusznik odłączony. Wada to to, że komputer może...
Zakładając, że sprawdzenie przebiegu zasialń jest stosukowo łatwe stawiam na zużycie (zawieszenia) szczotki masowej lub zanik masy na rozruszniku (mniej prawdopodobne). Rozrusznik pracuje wówczas kiedy uda mu się uzyskać masę, czyli kiedy szczotka dotknie do komutatora. Z czasem przestanie całkiem działać.
Najtaniej to wyjdzie jak pojedziesz do kogoś kto ma troszkę pojęcia o autach i powie Ci co trzeba wymienić. Możesz mieć uszkodzony przewód prądowy, przewód między alternatorem a rozrusznikiem, słabą masę itd. Wtedy wymiana nic nie da.
Prawdopodobnie zwarcie w regulatorze napięcia. Mógł być zbyt maj mocy lub w ogóle do innego układu cewek lub był problem z jego masą i się skopcił. Regulatory z reguły są równoległe więc najgorzej się czują gdy instalacja świateł jest nieobciążona. Wtedy muszą zamienić na ciepło prawie całą moc prądnicy. Jeżeli spalił się również obwód ładowania akumulatora...
Jaka jest jego wartość napięcia, sprawdzić miernikiem po tym jak się włącza przekaźnik. Może coś z przekaźnikiem nie tak skoro nie włącza rozrusznika. Jakie jest napięcie na aku? Sprawdzić czy sterowanie dochodzi do przekaźnika, doładować aku.
Na początek sprawdź sobie czujnik pedału sprzęgła. Nie doczytałem, że,, kranik,, nie świeci, to możliwy problem z zasilaniem jak kolega wyżej pisze
Nie jest to typowa usterka w tym modelu. Po prostu usterka jak w wielu modelach. Nie napisałeś jaki silnik .Ale to nie istotne bo : 4 x szczotki lutowane -25 zł 2 x tulejki a wymienić warto 20 zł automat - raczej nie do wymiany a możliwe po zbadaniu 60zł warto a nawet wskazane przetoczenie tzw, zabielenie komutator .i jak nie masz tokarki to sam sobie...
Kabel czujnika temperatury rozłączasz i podłaczasz jeden końców z jego przewódu do 30, drugi do 87a, 85 do masy, 86 do prądu na elektromagnes rozrusznika (styk50) - w momencie gdy rozrusznik kręci czujnik jest rozwarty, bez rozrusznika działa normalnie
Tłoki musiałyby być dębowe lub sosnowe! Na krótko rozrusznik kreci? Wiesz jak to sprawdzić?
rozrusznik dziać silnik sprawdzić lusterko dziać subwoofer sprawdzić dziać
budowa magnesu czujnik odciąć paliwo strumienica zamiast katalizatora
Różnice w nagrzewaniu elektrod w łuku elektrycznym Wymiana górnego zawiasu w ekspresie Saeco HD8856