Jeśli z silnika wyprowadzone są trzy przewody to uzwojenia ma połączone wewnątrz. Jeśli uzwojenia nie są symetryczne to musisz się dostać do punktu połączenia i zamienić ze sobą końcówki któregoś uzwojenia. Jeśli to możliwe to może po prostu odwróć stojan.
W liczniku Norax 3 masz symbole poszczególnych faz L1 L2 L3 nad tymi symbolami są małe strzałeczki gdy wyświetlana jest strzałeczka znaczy, że w danej fazie jest pobór gdy nie ma strzałek znaczy, ze w danej fazie nie ma poboru. Kody Obis są tu niepotrzebne. Gdy symbole L1 L2 L3 migają oznacza to nieprawidłowy kierunek wirowania faz co jednak nie ma...
np: Buczenie. A co do zmiany kierunków to zwyczajnie zamień fazy. Poczytaj. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Zmiana kierunku wirowania Twojego silnika uniwersalnego komutatorowego, polega na zamianie początku z końcem, jednego z dwóch szeregowo połączonych uzwojeń, tj. wirnika lub stojana. Początki i końce tych uzwojeń są wyprowadzone (zał. ilustr.): http://obrazki.elektroda.pl/2817935600_1... Na przykład zamiana "8" z "9" na przykładowym rys.:...
T6 1000 byłby idealny, gdyby nie brak możliwości sprawdzenia kierunku wirowania faz. Jak często potrzebujesz takiego sprawdzenia?
Czerwona lampka na CKF może oznaczać lewy kierunek wirowania. Zamień fazy (2 przewody ) na zasilaniu powinno ruszyć. Oczywiście sprawdź poprawny kierunek obrotów silnika. Jeżeli po tej zamianie silnik będzie obracał się w lewo to zamienm ponownie, tyle że za stycznikiem.
Witam.Wystarczy obrócić wirnik o 180 stopni.
Na 99% programator (P124 ok.150-180 zł). Obejrzyj pierwszy segment od str. silniczka (albo włącz i zobacz skąd się dymi lub śmierdzi).
Oczywiście, że sprawdziłem kierunek wirowania silnika, był zgodny z zaznaczoną strzałką na obudowie Pytanie czy był zgodny z poprawnym kierunkiem wirowania wentylatora. Może założyli zły wirnik, albo dali zły silnik. Ale to już powinno się na logikę dać określić. Podejrzewam że nie masz już możliwości sprawdzenia bo wszystko poszło na zwrot?
Zamień miejscami przewody doprowadzone do U1 i V1.
Pilnie potrzebuje przykładowy schemat elektryczny silnika indukcyjnego 1-fazowego z kondensatorem, ktory jest sterowany przez sterownik (schemat z opcja zmiany kierunku obrotów) Chcialbym zobaczyc w jaki sposob sie to rysuje. Za pomoc z gory dziex
Nie znajdziesz na tabliczce żadnej informacji jaka kolejność faz jaki da kierunek wirowania silnika. Czasami na obudowie silnika/przekładni czy też samego elementu obrotowego znajduje sie informacja (przeważnie strzałka), w jakim kierunku silnik ma pracować. Można się nad tym pochylić i sprawdzić.
Dlaczego? Jakiś np regulator mocy się nie sprawdzi?
Dysponujesz wyraźnym opisem podłączenia zasilania jednofazowego do zacisków U2 i V2. Do nich podłączysz L i N, jeśli zamienisz L z N , to zachowasz pracę silnika b.z. O kierunku wirowania decyduje sposób połączenia, przedstawiony na schemacie, aby zmienić kierunek wirowania, należy dokonać odpowiednich zmian połączeń. http://obrazki.elektroda.pl/7714460100_1...
Oprócz P-3 mam tez P-1 moim zdaniem P-1 jest wystarczający do codziennych prac typu sprawdzenie obecności napięcia (jak neonówką), wielkość napięcia ale tu trzeba użyć obu sond pomiarowych, kierunek wirowania, pomiar napięcia prądu stałego, test RCD, sprawdzenie ciągłości, solidna konstrukcja, moim zdaniem wart jest swojej ceny. P-3 może jeszcze uzgadniać...
Jak najbardziej, będzie ok, Wystarczy Ci zwykły 3-fazowy es. Jednakże jeśli chodzi o licznik, musisz pamiętać o sprawdzeniu kierunku wirowania.
A zmiana połączeń spowoduje zmanę kierunku wirowania pola magnetycznego. Na tabliczce widać tylko zaciski a ramki uzwojeń są w wewnątrz bez schematu uzwojeń można tylko się domyślać jaki jest układ.
Nie pamiętam jakie jest mocowanie jeśli pasuje to ok. ewentualnie sprawdź podłączenie na złączce silnika i sprawdź ruchy rewrsyjne przed wirowaniem żeby nie było tak że ruchy są w jednym kierunku a zaczyna wirować w drugim Pozdrowienia
Nie miałem do czynienia z przekształtnikami tej firmy, ale w tych, które znam zmiana kierunku wirowania silnika odbywała się przez zmiane polaryzacji napięcia zadającego, tzn. napecie dodatnie to kierunek wirowania w lewo, a napięcie ujemne to kierunek wirowania w prawo. W Twoim przekształtniku jest to wejście nr 7 - "0 do +/- 10V".
Sam mam C-330, i wstawiłem alternator od jakiegoś auta zachodniego, kupiony na szrocie, jedyne co wymaga zmiany to bieguny akumulatora. Rozrusznik nie zmieni kierunku wirowania bo nie posiada magnesów stałych, jest to silnik szeregowy. Jakby był równoległy to też nic by nie zmieniło, bo zmieniając kierunek przepływu prądu w wirniku zmieniasz też bieguny...
I niestety taki silnik (rozrusznik) będzie miał kierunek wirowania zaleźny od polaryzacji zasilania. Nie będzie. Ten ma właśnie magnesy trwałe.
Tez nie do końca rzeczowo. Wpierw się sprawdza statycznie, czyli pomiar rezystancji cewek uzwojenia wzbudzenia (8Ω) jak i z grubsza rezystancji wirnika. W tym celu wystarczy szeregowo z wrnikiem podłączyć żarówkę i całość zasilić z prostownika ręcznie obracając przy tym wirnikiem. Jeżeli jest gdzieś miejsce gdzie żarówka zgaśnie to tam jest wylutowany...
Witaj. Odwrócenie kierunku podłączenia uzwojenia pomocniczego na pewno rozwiązałoby sprawę kierunku wirowania. Prostsza mogłaby być zamiana ról tych uzwojeń, podobnie jak to ma miejsce w przypadku uzwojeń wolnoobrotowych. Sprawdzałem wiele lat temu, że silnik podłączony w ten sposób działa. Dla pewności jednak zmierz rezystancje obu tych uzwojeń, czy...
Jeżeli nie możesz zmierzyć prądów faz to zmierz sumaryczny prąd falownika. Sprawdź sygnały z hallotronów oscyloskopem napędzając mechanicznie silnik z innego. To maszyna odwracalna czyli po przełączeniu gwiazda-lewo, gwiazda-prawo, od czego zacznij, powinieneś mieć takie same fazowo sygnały po uwzględnieniu poprawnego przesunięcia hollotronów. To samo...
Ogólnie to żeby zmienić kierunek wirowania to trzeba odwrotnie podłączyć uzwojenie rozruchowe.
Wydajności nie będzie miał większej ze względu na te same obroty(przy zachowaniu tych samych przełożeń) , będzie bardziej wytrzymały na obciążenie. Moim zdaniem w dalszym ciągu należało by sprawdzić połączenia i na silniku i na łączniku od podstaw. Warto jeszcze sprawdzić kierunek wirowania wirnika, być może tutaj też jest jakiś problem który powoduje...
Tak. Początek i koniec jednego z nich wyznaczy kierunek wirowania.
Witam Zmiana kierunku wirowania twornika bez przełączenia uzwojenia spowoduje zanik wzbudzenia . Jeszcze jeden bardzo ważny szczegół , sprawdzenie wentylatora . Czy zmiana kierunku obrotów nie spowoduje pogorszenia warunków chłodzenia generatora . Pozdrawiam
Filtr z boku czysty? Zawór bezpieczeństwa w pompie wymieniany>? Może w nim sprężyna pękła. W pompie brak sprężyn. Rozdzielacz nowy jak coś ruszę to po gwarancji Sprawdź w pierwszej kolejności kierunek obrotów pompy hydraulicznej, czy jest zgodny z kierunkiem wałka napędzającego pompe lub sprawdź na starej i nowej pompie czy dekle na pompie są tak samo...
Odpowiem Ci tak :silnik komutatorowy bo o taki Pytasz który jest przewidziany dla częstej zmiany kierunku wirowania posiada odpowiednio zaprojektowane uzwojenie oraz ułożenie szczotek względem stojana. Iskrzenie które zauważyłeś jest tego przykładem iż silnik ten nie był konstruowany na inny kierunek wirowania. Po dłuższej pracy ulegnie uszkodzeniu...
Patrząc po schemacie i po zdjęciu podłączenia to wszystko jest podłączone i to poprawnie. A jak chcesz zmienić kierunek wirowania to od tego jest przełącznik który jest podpięty tymi 6 białymi konektorami.
Przewody oznaczone literkami "R" to uzwojenie rozruchowe, a sposób ułożenia blaszek decyduje o kierunku wirowania wirnika - popatrz na opis.
L1 - brązowy L2 - czarny L3 - szary Zwykle tak robię. Uzasadniałem sobie to tak: jak mamy obwód jednofazowy, to żyła fazowa jest brązowa, więc L1 brązowy. Potem czarny jako L2, bo w przewodach 4x... jest brązowy i czarny, a szary na szarym końcu (L3). Ale miło wiedzieć, że Niemcy to regulują i mam jakieś uzasadnienie dla swojej zasady inne niż kiepska...
Aby zmienić kierunek wirowania musisz zamienić początek z końcem jednego z uzwojeń, lepiej tego z mniejszym natężeniem prądu 0,13A. Które to uzwojenie możesz sprawdzić omomierzem, bedzię miało większą rezystancję. Jak rozwiążesz przełączanie uzwojenia to już kwestia Twojej pomysłowości. Może być prosty przełącznik 3-pozycyjny 2-biegonowy, uklad na przekaznikach...
A, tak poza tematem, ktoś z Was w ogóle używa jeszcze neonówek? Mamy 2023r. W dzisiejszych czasach dobry wskaźnik dwubiegunowy z tzw. obciążeniem, potrafi bez problemu odnaleźć fazę, zmierzyć napięcie, wskazać kierunek wirowania, przetestować RCD oraz sprawdzić przejście. Nawet oświetli badane urządzenie.
Po drodze masz P1, czujnik ciśnienia wody, którego przycisk START (S3) mostkuje podczas uruchamiania. W tym czasie powinna świecić kontrolka pracy, ponieważ sterowanie silnikiem idzie jeszcze przez kilka obwodów. Przycisk START trzeba przytrzymać aż urządzenie uzyska prawidłowe ciśnienie. Chyba że ten czujnik jest uszkodzony. Przekaźnik kontroli kierunku...
To jest malutki silnik trójfazowy, może opłacałoby się dokupić równie mały falownik zasilany jednofazowo, silnik połączyć w trójkąt- masz i łatwą zmianę kierunku wirowania, i regulację prędkości. V.
Gorzej , to silnik synchroniczny, i jak piszesz już jest zepsuty rozrusznik nadający kierunek wirowania.
do trzeciego białego podłączone są dwa przewody uzwojeniowe. Te dwa druty najlepiej odłączyć od przewodu i wyprowadzić na zewnątrz jako dwa oddzielne wyprowadzenia, a przewód do którego te druty były dołączone również przedłużyć i wyprowadzić na zewnątrz. Wtedy będzie można ustawić dowolny kierunek wirowania.
Witam Narysuj sobie koło, i na tym kole co 120° oznacz fazy (np. 1, 2, 3). Teraz zamień miejscami dowolne dwie fazy i odczytaj kierunek liczenia (wirowania). To powinno Ci uzmysłowić zasadę zmiany kierunku wirowania pola magnetycznego. Pozdrawiam
Jaki charakter ma obciążenie silników, czy silniki przed zmianą kierunku wirowania będą jakoś wyhamowane.
Tak, suma energii pobranej i oddanej. Kiedy energię pobierasz, to w tym Apatorze na wyświetlaczu LCD nad L1, L2, L3 pojawiają się strzałeczki . Jak strzałeczki migają - zły kierunek wirowania faz.
Witam Zobacz tutaj http://elektryk.ovh.org/silnik_jednofazo... jest opis i zdjecia podłączenia oraz zmiany kierunku wirowania pozdrawiam
Witam . Jeśli uzwojenia stojana i wirnika okażą się dobre to pozostają do sprawdzenia gniazda łożysk . Dość często wykazują nadmierny luz . Ponadto należałoby wymienić szczotki na nowe o ile nie były wymienione, a przedewszystkim jak radzi kol. Topolski sprawdzić kierunek wirowania tarczy . Przy montażu tej pilarki szczotki można omyłkowo zamienić miejscami...
Na 99% nie, zdjęcia słabe ale wygląda na silnik ze zwojem zwartym (faza rozruchowa) i tu obrotów nie zmienisz. Na 100 % tak. To oczywiście silnik ze zwartym zwojem więc wirnik względem stojana rzeczywiście będzie wirował zawsze tak samo ale oś będzie s drugiej strony więc kierunek wirowania z punktu widzenia mechaniki zmieni się na przeciwny
Tak na marginesie: Jak wykręcisz korki to będziesz miał .......... trampki. Sprawdź czy wkładki nie są "watowane' drutem. Przewód "zerowy" to twój ochronny - w tym przypadku. Pamiętaj o dobrym uszczelnieniu przewodu i sprawdzeniu kierunku wirowania, nie podaj fazy na obudowę. Do całego zestawy potrzebny jest jeszcze łącznik ciśnieniowy - zamontowany...
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Narysuj więc ten prosty schemacik, sprawdzimy, czy dobrze.
pracownicy pogotowia dawali liczniki do zmontowania. Czynili to tym chętniej im liczników było więcej. Im pozostawało tylko dojechać, zacisnąć plombę i wypełnić dokumenty. Pamiętam, normalka. :) Zawsze należało sprawdzić kierunek wirowania tarczy. Gdy obracała się w złym kierunku zamieniało się dwie fazy na przyjściu. Ale to był właśnie bieg jałowy,...
Jest to czujnik kontroli kierunku wirowania mocowany na listwę. Działa mniej więcej tak : jeżeli fazy są w odpowiedniej kolejności zapala się zielona kontrolka i puszczany jest sygnał na np. cewkę stycznika, jeżeli kierunek wirowania w jakiś sposób się zmienił urządzonko nie pozwala uruchomić silnika który musi pracować tylko w jednym kierunku. Trochę...
Witam, softstartem kierunku wirowania nie zmienisz raczej. Dobrze było by zastosować falownik z rezystorem hamującym.
Witam. Zmianę obrotów uzyskujesz poprzez zmianę biegunowości na uzwojeniu pomocniczym W tym silniku jest uzwojenie (faza) rozruchowe a nie pomocnicze. Najlepiej doprowadzić do stanu o jakim pisze kol. sp3ots . Można również zmienić kierunek wirowania zamieniając pomiędzy sobą końcówki uzwojenia rozruchowego lub pracy. Należy wcześniej dokonać pomiaru...
Jak bez przekładników to nie musisz uzgadniać poszczególnych faz jedynie kolejność, jak kolejność czyli kierunek wirowania będzie zły to prawdopodobnie wyświetli się błąd. Schematu tu nie widzę i nie określiłeś gdzie to wpinasz Dodano po 2 OK. widzę schemat blokowy, wpinasz jako W1 czy W2
No przecież że tak. Strzałek nie ma na nich nigdzie? Zwykle na boku wentylatora masz dwie strzałki gdzieś narysowane. Jedna równoległa do osi obrotu wskazuje kierunek przepływu powietrza a druga prostopadła do osi obrotu skazuje kierunek wirowania łopatek.
Faktycznie niedopatrzyłem zintegrowanych diod w tych MOSFETach. Mimo wszystko można dać diodę na wyjściu regulatora, a przed przełącznikiem zmiany kierunku wirowania. Przepraszam.
Generalnie w tych Electroluxach z wkręcanymi ułożyskowaniami lewymi i prawymi kierunek wirowania powinien być zgodny ze strzałką close na obudowie ułożyskowania strony koła pasowego.
Masz rację. Najogólniej zasada zmiany kierunku wirowania w takich wiertarkach polega na zmianie "biegunowości" zasilania na szczotkach wirnika. Czyli zamieniając podłaczenie przewodów do nich uzyskujesz zmianę kierunku. Pozdrawiam ! Marek
Za pewne odkręca się ją zgodnie z kierunkiem wirowania silnika podczas pracy ;), a zakręca przeciwnie do obrotów silnika. Inaczej odkręcała by się podczas normalnego działania.
Jak wpiąłeś trzy to tylko dwa masz zamienić miejscami jeśli nie trafiłeś a trzeci jest ok i daj mu spokój a który jest wg Ciebie "trzeci' to nie ma żadnego znaczenia, zamieniasz miejscami tylko dwa ! We wtyczce muszą być oczywiście wszystkie trzy . Zamieniając kolejność TYLKO tych dwóch przewodów zmieniasz kierunek wirowania pompy by podawała wodę do...
Jeżeli jest to silnik komutatorowy to stosujesz klasyczny regulator jak w odkurzaczu a zmianę kierunku wirowania uzyskujesz poprzez zmianę podłączenia szczotek względem uzwojeń stojana.
Jak dobrze pamiętam jest to prądnica "Rozembergga ". Jej cechą charakterystyczną jest to że nie zmienia biegunowości po zmianie kierunku wirowania wirnika. Np. kiedy pociąg jedzie do tyłu.
Witam. zetdeel jesteś pewny że ten układ działa zgodnie z założeniami autora?. Czy działa bez konieczności resetu przed każdą zmianą kierunku wirowania silnika?. Pozdrawiam.
Witam!! Istotnie jest to silnik pralki wirnikowej.Wsilnikach jednofazowych aby zmienić kierunek wirowania należy zamienić między sobą końcówki uzwojenia pomocniczego[rozruchowego] Aby tego dokonać musisz ustalić które końcówki należą do uzwojenia głównego,które do pomocniczego a które do wyłącznika odśrodkowego[on rozpina obwód uzwojenia rozruchowego...
Witam Tak wygląda z przodu skrzynka sterowania, wg starych pracowników z Warszawskich Zakł. prądnica powinna się kręcić w prawo. Natomiast teoretycznie kierunek wirowania powinien być dowolny. Ja sprawdziłem przy prawych i przy lewych obrotach prądnica nie dawała napięcia natomiast po podaniu przez kilka sek. napięcia stałego 12 V z akumulatora na zaciski...
To jest efekt niedotartych szczotek w silniku. Na pewno głośniej pracuje silnik w kierunku przeciwnym do kierunku wirowania ponieważ w tą stronę silnik wykonuje znacznie mniej obrotów. Z czasem dźwięk ten powinien zmaleć w miarę docierania szczotek.
Odkręcić tę zaślepkę na środku pompy (będzie stamtąd ciekła woda, jest to normalne, uważać, żeby czegoś nie zalać), i sprawdzić, czy wał silnika pod zaślepką wiruje (obraca się). Strzałka przy zaślepce wskazuje właściwy kierunek wirowania. Jeśli nie kręci się, to sprawdzić, czy leciutko daje się obracać (powinno w wale pod zaślepką być nacięcie na...
Problem jest taki że po podłączeniu wszystkiego silnik nie startuje Jeżeli podłączyłeś tak jak narysowałeś na"schemacie" to nie ma prawa ruszyć i nie masz bladego pojęcia jak działa układ kontroli faz - tu odsyłam do instrukcji [url=http://www.fif.com.pl/produkt/30/41... do strony producenta Proponuję doprowadzić do porządku obwody ochronne (Pokaż...
Witam Właśnie w celu rozruchu, aby wytworzyć wirujące pole magnetyczne. Po osiągnięciu pewnych obrotów zostaje odłączony poprzez wyłącznik odśrodkowy. Bez niego aby silnik wystartował trzeba nadać mu kierunek wirowania np. zakręcić ręką wirnik. Pozdro
Czy nie mylisz kierunku przepływu ścieków z kierunkiem obrotów silnika skoro pompa pompuje a silnik jednofazowy? Zrób zdjęcie to wiele wyjaśni. Silnik jednofazowy na napięcie zmienny zawsze kreci w jednym kierunku. Pompa działa prawidłowo - czyli o pomyłce raczej nie ma mowy. To teraz pytanie czego ta strzałka dotyczy? - obroty silnika - czy kierunek...
mam silnik małej mocy chyba 500 W o obrotach chyba około 2000 obr/min a chciałbym na stałe znacznie zmniejszyć mu obroty do 20-30 obr/min Kompletnie nierealne, bez przekładni. Nawet przy użyciu falownika moment obrotowy takiego silnika będzie znikomy. Możesz zastosować bez przekładni dla takich obrotów wyłącznie silnik krokowy ze sterownikiem i generatorem...
wirnik nadal będzie się kręcił w tą samą stronę co przed obróceniem go ale ośka wirnika będzie wystawała z drugiej strony silnika a tym samym obroty będą zmienione. przecież jeśli patrzysz na silnik to wałek kręci np. w prawo wentylator w lewo więc jeśli obrócisz wirnik to wałek będzie miał takie obroty jak wentylator a wentylator takie jak wałek. przecież...
Teoretycznie możesz to zrobić tak: Miernikiem kolejności faz sprawdzić należy kierunek "wirowania" następnie zgodnie z tym jak miałeś podłączone przewody do miernika podłącz do tych samych oznaczeń w sliniku. Jesli jest to pompa to kierunek wirowania ma znaczenie. Niektóre pompy można nieodwracalnie uszkodzić po odwrotnym podłączeniu. Na szczęście większości...
Kolego "Powerbass", odwrotny kierunek wirowania, po przewijaniu, może mieć związek jedynie z pomyłką początków i końców uzwojeń (kierunek nawijania). Zamiana połączeń początku z końcem, stojana lub wirnika załatwiłaby Twój problem. P.S. Grzech dalej pozostaje po stronie wykonawcy.
Bez ingerencji w wewnętrzne połączenia uzwojeń silnika nie ma możliwości zmiany kierunku jego wirowania.
Witam, wyłączniki krańcowe powinne sterować cewkami styczników/przekaźników, Ty wpiąłeś je w tor silnoprądowy, tak się nie robi, takie rozwiązanie nie wróży im długiego życia (oczywiście wszystko zależy od prądu). No właśnie, a dodatkowo styki powinny być raczej NC. No i przydałaby się blokada przed jednoczesnym załączeniem obu styczników kierunkowych....
Zmiana obrotów silnika zasilanego jednofazowo z kondensatorem, podczas pracy, świadczy o zmianie przesunięcia fazowego prądu w obwodzie kondensatora. Zmianie z charakteru obciążenia czynno-pojemnościowgo, na czynno-indukcyjny. Uszkodzenie samego kondensatora może być powodem opisanej zmiany. Z teoretycznego punktu widzenia jest to zmiana dominującej...
(at)krau miernikiem do sprawdzania kierunku wirowania faz:) Chodzi o to że u klienta wystąpił problem w związku ze "lewym" wirowaniem faz i ktoś stwierdził że to winny agregat. Teraz mnie upewniliscie, że ktoś tam poprostu grzebał i pozamieniał fazy. Dzięki
Dlatego bardziej szkoda silnika niż pompy :D u mnie dodatkowo CZF jest z kierunkiem wirowania faz w wanie.
Witam! Będzie pewnośc że silnik będzie kręcił się w prawidłowym kierunku. Nie piszmy takich rzeczy. Nie zawsze bowiem musi być to prawda. To, że w gnieździe czy w gniazdach ujednolicimy kierunki wirowania nie oznacza, że każde urządzenie czy silnik doń przyłączony będzie wirował w tym samym kierunku. Dwa identyczne urządzenia wpięte do tego samego gniazda...
Zanim podłączysz napięcie umocuj porządnie korpus. Może zacząć obracać się (w przeciwną stronę niż wirnik) i spaść ze stołu. Co do połączenia - to rysunek wyjaśnia wszystko. Zmiana kierunku to zamiana czerwonego z białym. Zmiana prędkości to zamiana pary czerwony-biały na zielony-żółty Zmiana kierunku wirowania jak wyżej.
Tak jest to możliwe. Początek uzwojenia stojana łączy się np z prawą szczotką a koniec z lewą - jeden kierunek. Jeśli zamienisz i początek uzw. będzie łączył się z lewą szczotką a koniec z prawą to zmienisz kierunek wirowania. Może trochę iskrzyć bo szczotki wytarte są przy jednym kierunku.
sprawdź parametry zasilania-wartość napięć i kierunek wirowania faz[np testerem kierunku].Może dość odbiegają od właściwych
Bez rozebrania silnika i zmiany połączeń wewnątrz nie zmienisz kierunku wirowania.
Jeśli z korpusu silnika wyprowadzone są dwa przewody i silnik jest zasilany prądem AC to zmiana kierunku wirowania jest niemożliwa bez ingerencji do wnętrza przy założeniu, że jest to silnik komutatorowy. Prościej będzie zastosować inny silnik (tak jak pisałeś 12V DC).
Schemat mam. I wydawało mi się że to pestka ale się myliłem. Linki naświetliły mi problem. Wielkie dzieki za pomoc. Jesze jedno pytanko. W tej mniejszej (Tyros-250) jak zamieniłem fazy na styczniku to nie było prądu spawania, natomiast właściciel mówił że podłączaj do innego gniazda z odwrotnym kierunkiem wirowania i też spawała (jak była 100% sprawna)....
Pomiary wykonuję zgodnie z punktem 1 i 2 instrukcji. Nie ma znaczenia jak mocno trzymam sondy przy pomiarze zgodnym dla faz L1/L2 i wyświetleniu wskaźnika R. Zmiana chwytu nie wpływa pozytywnie na wyświetlenie wskaźnika L przy zamianie przyłożenia sond. Jako, że testera można używać również w rękawicach (przy pomiarze wirowania faz), tak wynik testu...
Silniki są rozdzielone w aiec masz 2 razy po 3 wyprowadzenia i już. Jedna trójka to ten od wolnych (rewersyjnych0 a drugi od szybkich i kierunku wirowania nie odwrócisz- bo uzwojenia nie są symetryczne - to z mniejsza opornością to robocze i tutaj pełne napięcie sieci a ten trzeci via 16 mkF i masz obroty wirowania!!
Po pierwsze, wyprowadzenia z silnika oznaczone U1, U2, U3, U4 mają być bezwzględnie podłączone do odpowiednio oznaczonych zacisków wyłącznika. Tu nie ma dowolności. Wyprowadzenia R1 i R2 to uzwojenie rozruchowe i w zależności od podłączenia zmieni się tylko kierunek wirowania silnika. Natomiast niepokoi mnie niska rezystancja uzwojenia rozruchowego,...
Kto miałby to sprawdzić? Jak to kto ? Właściciel urządzenia. Zanim przystąpi do pracy ma obowiązek sprawdzić czy urządzenie działa prawidłowo. BHP się kłania. A jak właściciel nie przestrzega BHP to już jego sprawa , nie montera licznika który ustalił prawidłowy kierunek wirowania faz. Możesz iść z pozwem i z palcem w słoiku do sądu jak coś Ci nie...
Masz oznaczenia przy zaciskach sprężarki L1 L2 L3 lub U V W ( dawniej jeszcze było R S T ) Potrzeba wskaźnik kierunku faz i wtedy się ustala kierunek wirowania faz by był w prawo i podłącza się. Tak można z pewnością popsuć maszynę.
migają mi Sieć i Rx/Tx czasami wogóle, czasami na zielono a czasami czerwono To dotyczy tylko statusu komunikacji zdalnej, ale nie ma dla ciebie żadnego znaczenia. na wyświetlaczu jest L1 L2 L3 i też miga. Kolejność faz na zasilaniu jest inna niż kolejność własna licznika. Miganie tych symboli nie oznacza błędu, bo kolejność faz zasilania jest zgodna...
Proszę, rozrysowałem pierwszy przypadek. Napięcie wyprzedza prąd dla wektorów wirujących (zgodnie z ich kierunkiem wirowania). Element jaki odpowiada takiemu przypadkowi to cewka. http://obrazki.elektroda.pl/7696475300_1...
Tam musi być kondensator sprawny żeby w takim silniku zmienić kierunek obrotów trzeba zmienić biegunowość na jednym z uzwojeń ( na roboczym lub na rozruchowym)zazwyczaj tak są konstruowane te silniki do tego rodzaju urządzeń , że bez ingerencji w połączenie uzwojeń , nie ma możliwości zmiany kierunku wirowania ,wszystko wskazuje że masz uszkodzony kondensator...
(at)-Krys- Owszem. Fioletowy przewód zawsze jest do kondensatora w oznaczeniach amerykańskich. Podłączając drugą końcówkę kondensatora do brązowego lub czarnego zmieniasz kierunek obrotów. Sądząc po mocy, napięciu pracy i wartości kondensatora, jest to silnik całkowicie nawrotny o uzwojeniach symetrycznych. Prostym przełącznikiem możesz zmieniać kierunek...
Zmiana kierunku wirowania http://obrazki.elektroda.pl/7204390600_1...
Witam. Zmianę obrotów (kierunku wirowania) wału silnika można dokonać tylko przez skrzyżowanie (zamianę miejscami) dwóch faz WYCHODZĄCYCH z falownika. Zmieniając fazy zasilające nic się nie zmieni. UZASADNIENIE. Każdy falownik napięcia ma mostek prostowniczy, a jemu wszystko jedno w jakiej kolejności są fazy, czyli na fazy wyjściowe fazy wejściowe nie...
Trzeba się zastanowić jak to ma wyglądać w praktyce. Pan Jasio przewinął nam silnik sprawdzenie kierunku wirowania na stole warsztatowym jest proste potrzebny jest tylko próbnik kolejności faz. Ale jak sprawdzić duży wentylator przed montażem trzech trzyma jeden załącza.Byle tylko nie uciekli. Teoretycznie można zbudować mały generatorek trójfazowy...
Czy jest tam kondensator.Jezeli tak to wystarczy przepiąć kondensator na drugi przewód i powinno byc ok.
Nie za bardzo widzę gdzie mogłby być chyba że sam wentylator trzeba rozebrać czyli rozczłonować nie dodałem ale ostatnio włączyłem odwrotny kierunek wirowania i daiała jak nowy czyli wychodzi na to że te dwa żółte kondenstory wlutowane na płytkę sterownika odpowiadają za kierunki wirowania .
Tabliczka znamionowa jest? Jest to zapewne silnik 3-fazowy, więc powinieneś go zasilić trójfazowym napięciem. Czyli jak to napisałeś tak zwaną siłą. W silnikach uzwojenia są najczęściej połączone w trójkąt, zatem podłączasz kolejne fazy do kolejnych zacisków. Przewodu neutralnego nie podłączasz. Ochronny przewód na obudowę - powinien być zacisk. Kierunek...
kierunek wirowania kierunek wirowania prądu kierunek wirowania wirnika
vivaro odpalanie silnika gniazdka angielskie podłączyć wtyczka stereo
Instrukcja obsługi prostownika Powermat PM-CD-50RWL Trudne odpalanie Ford Focus C-Max 1.6 TDCi zimą