Licznik motogodzin z 4 wsuwkami współpracuje z prądniczką z 3 wsuwkami. Licznik motogodzin z 3 wsuwkami współpracuje z prądniczką z 2 wsuwkami. Inne kombinacje nie będą działać.
Do sprawdzenie prądniczka tachometryczna znajdująca się na silniku (mogła się poluzować).Użyj funkcji szukaj - wpisując: prądniczka tachometryczna. Powodzenia.
Uszkodzona prądniczka tachometryczna silnika . Trzeba dobrać się do tyłu silnika , sprawdzić uzwojenie prądniczki , magnes .
Proponowałbym sprawdzenie prądniczki tachometrycznej zamocowanej na silniku(cewka-czy ma " przejście , wirnik ferrytowy- sprawdzić zamocowanie. Pozdrawiam.
Sprawdź rezystancję prądniczki tachometrycznej silnika.
Sprawdziłem wszystko Ciągłość uzwojenia prądniczki tachogeneratora nawet po jego podgrzaniu np. suszarką do włosów również? (Prądniczka zamocowana jest od dupki strony pompy myjącej)
../ten typ pralki niema prądniczki tach./... ..silnik miał wypalone i zwarte dwa styki -jeden od szczotek /zlutowalem przewody/drugi od prądniczki też zlutowałem,... ...jak sprawdzić prądniczke i uklad sprzężenia zwrotnego ? Prądniczka jednak się odnalazła, zacznij od sprawdzenia jej rezystancji.
Sprawdź cewkę prądniczki pod kątem przerwy ale po nagrzaniu, czyli nagrzej ja porządnie dobrą suszarką do włosów i sprawdź czy trzyma rezystancję, przeginając jednocześnie przewodami wyprowadzającymi.
Czyli ten kabel co u mnie jest podciągnięty pod alternator, ale nie podłączony to jest plus który mam podłączyć do alternatora.
Prądniczka jest na silniku po przeciwnej stronie kółka pasowego, sprawdź czy nie poluzował się magnes (wirniczek) prądniczki.
Do sprawdzenia silnik, kostka silnika, prądniczka tacho
Natomiast zmieniło się to , że teraz jeszcze w dodatku nie otwiera drzwiczek, a przed naprawą zawsze otwierał i to w każdej pozycji ? Otworzy drzwi po zakończonym cyklu, programie. Niepotrzebnie bawiłeś się tak z silnikiem, bo miałeś tam sprawdzić tylko rezystancję prądniczki tacho i czy generuje ona napięcie przy obracaniu wałkiem silnika. W tym momencie...
-prądniczka tachometryczna (kilkadziesiąt Ω) Małe sprostowanie. Cewka prądniczki ~ 17Ω (więc kilkanaście).
Na początek silnik i jego prądniczka tacho do sprawdzenia.
Masz zwierać i puszczać szybko tak kilkaset razy to ci ruszy licznik mth, jeśli jest sprawny. Do tego trzeba anielskiej cierpliwości. Żeby nabić 0,1mth trzeba by tak z 24000 razy zewrzeć. W 3 poście opisałem jak prościej sprawdzić czujnik. Jak okaże się sprawny to uszkodzenia należy szukać w liczniku.
Pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej (tachogeneratora) może powodować, że nie będzie generować odpowiedniego napięcia (lub wcale- silnik wchodzi na maksymalne obroty). Elektronika czyta to jako błąd i przestaje podawać napięcie na silnik. Sprawdzenie działania prądniczki możesz sprawdzić w prosty sposób. Podłączasz woltomierz (ustawiony na napięcie...
Witam serdecznie.Jestem posiadaczem pralki mastercook PTDE 136 DOSE.W chwili obecnej wyświetla się błąd d07.Jeżeli ustawimy pralkę na program wirowania czy normalny program prania i wciśniemy start, drzwiczki pralki zostają zamknięte.Pralka bez względu na ustawiony program zaczyna wchodzić na obroty, które słabną i zwiększają się dwukrotnie i wyświetla...
Witam . Jeżeli tacho-prądniczka sprawna to sprawdź ciągłość przewodów od niej do modułu,gdyż mogą być złamane.
Sprawdź prądniczkę tachometryczną ( uzwojenie i magnes ) , przewody prowadzące sygnał prądniczki do modułu .
Ciągnie iskrę bo szczotki za krótkie i brak właściwego docisku . Silnik uzwojeniowo sprawny , natomiast według mnie brak sprzężenia zwrotnego pomiędzy prądniczką tachometryczną a elektroniką . Sprawdź ciągłość uzwojenia cewki prądniczki , zamocowanie magnesu pradniczki , okablowanie prądniczki do modułu . Poza tym pralka powinna sygnalizować jakiś kod...
Prądniczka na silniku daje sygnał zwrotny do uP, że za wysokie obroty, więc ten obcina zasilanie na przekaźniku k2. Silnik zatrzymuje się, czeka minutę i powraca do programu. I to by się zgadzało, z tym, że nie sprawdziłeś samej prądniczki tachometrycznej (pachnie mi pękniętym magnesem na osi wirnika). Zdemontuj silnik z pralki i sprawdź. Dane (opór)...
:arrow: gregorS Zdemontuj silnik i sprawdż go na krótko(z pominięciem instalacji pralki,było o tym na forum),jeśli będziesz z tym miał problemy,zanieś do zakładu,gdzie przezwajają silniki,tam sprawdzą,niech też sprawdzą czy prądniczka podaje napiecie.Jak silnik będzie uszkodzony,to wtedy podejmij decyzje czy go przezwajać,czy też kupić nowy.
Sprawdź cewkę prądniczki tacho bo te rezystory same od siebie raczej nie padają tylko właśnie od uszkodzonej cewki. Na forum był ktoś kto miał dużo tych cewek i sprzedawał na allegro ale musiałbyś poszukać. W wolnej chwili zmierzę jak opór ma mieć cewka i podam bo nie pamiętam, a mam taki silnik w piwnicy.
Sprawdź triaka w module czy nie ma zwarcia .Mnie się to przytrafiło kilka razy.
sprawdź prądniczke ale nie na silniku tylko na module według serwisówki kod 7 to odniesienie do prądniczki silnika , czyli brak sygnału z prądniczki zobacz jeszcze ten test 5% http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Z silnika odchodzi 4 kable do silnika i 2 do prądniczki. Na forum było jak sprawdzić silnik. Polecam przycisk SZUKAJ.
Zacznij od sprawdzenia silnika (szczotki ,zabezpieczenie , uzwojenie , prądniczka) następnie czy jest zasilanie sterownika i czy zostaje wysterowany triak sterujący silnikiem ściągnij sobie schemat i sprawdź łączenie programatora
Znaleźć piny na zaciskach silnika do których jest podłączona prądniczka i miernikiem sprawdzić czy podczas obracania się silnika pojawia się na nich napięcie. Polecam opcje SZUKAJ
A jak zrobisz zworę na triaku sterującym silnikiem to zaczyna kręcić ? prądniczka sprawdzona rewersy i przełączanie jest z programatora zasilanie sterownika jest ? możesz sprawdzić czy wychodzi jakieś sterowanie z sterownika jeśli wychodzi a silnik nie działa to można szukać uszkodzenia w programatorze (przerwa na przełączaniu rewersów)
nie wiem czy wydrukowany w technologi 3D będzie odpowiedni czy jednak musi być z jakiś metalowych elementów Nie musi. Np. prądnice amerykanki budowane są jako bezrdzeniowe. https://www.elektro.info.pl/artykul/nape... Rdzeń zapewnia lepsze parametry prądnicy ale pomijając...
no to jeszcze należy sprawdzić czy ten sygnał z prądniczki dociera do modułu :D więcej pomysłów nie mam, ponieważ nie miałem dłuższej styczności z tym modułem :| niech koledzy pomogą :wink:
Sprawdź czy na module tam gdzie wchodzą przewody od prądniczki tacho nie ma przypadkiem zwarcia. W niektórych modelach jest tam kondensator SMD i on dostaje zwarcie.
Do sprawdzenia prądniczka tachometryczna, moduł główny (przekaźnik grzałki, luty), kable w progu drzwi. Najłatwiej w takiej kolejności. Powodzenia.
Witam. Sprawdź oporność prądniczki, blaszkę lekko odginasz i prądniczka jest na wierzchu. Podejrzewam, że jest uszkodzona. Amortyzatorom i paskowi dałbym na razie spokój...
Do sprawdzenia prądniczka tacho silnika.
Łopatologicznie : Zaciski tacho zostawiasz sobie na potem, możesz podłączyć później taki silnik w pralce :D Witam jak podłączyć silnik od pralki automatycznej aby pracował na obrotach wirowania jest to silnik koutatorowy (...) ma 8 wyjść dwa na prądniczkę dwa na szczotki i cztery na cewki z jakiej pralki to tego nie wiem jeśli ma ktoś jakiś pomysł...
W zależności od wersji pompy. Korpus pompy cały metalowy- ok 220 om, częściowo z tworzywa- ok 240 om.
w tym przypadku no którym piszesz prawdopodobnie może być zalana cewka prądniczki tacho.Sugeruję,byś sprawdził omomierzem czy jest przejście do masy. przebicie do masy, przerwa na cewce skryn
Jaki stan szczotek? Nie za krótkie? Może już nie dociskają dobrze do komutatora bo je doprowadzenia (linka)trzymają. Połącz uzwojenia równolegle i podłącz pod akumulator 12V. Jak będzie kręcił to sprawny i szukasz dalej. Samo przejście na mierniku to za mało.
Do sprawdzenia prądniczka tachometryczna na pompie.
a D9 Dioda impulsowa małej mocy , np. 1N4148 . Pozostaje do sprawdzenia , dlaczego w ogóle nastąpiło takie uszkodzenie , aby po wymianie elementów znowu nie zadymiło .Do sprawdzenia kostka silnika , uzwojenie prądniczki tachometrycznej , przecieki wody w okolicach silnika .
Witam, wymieniłem licznik na nowy i założyłem nową tachoprądnicę. Licznik jak nie bił motogodzin tak dalej nie bije. Czy jest tam może jakiś przekaźnik, który odpowiada za sterowanie napięciem w liczniku? Tak ciężko sprawdzić czy prądniczka "daje" napięcie i czy styk impulsowy zwiera prawidłowo?
W przypadku prądnic tachometrycznych prądu stałego (z komutatorem i magnesami trwałymi) masz stałą napięciową na wyjściu, np. 0,01 V na każdy 1 obr/s. Wystarczy wtedy napięcie wyjściowe podzielić przez stałą napięciową i masz obroty. Łatwo wyskalować woltomierz tak, by wskazywał wynik w obrotach na minutę. Układ bardzo prosty, a skuteczny. Prądnic tachometrycznych...
Do wkręcenia wirniczka można zastosowac środek zapobiegający odkręcaniu się śrub,a jeśli go nie masz zwykły lakier do paznokci mógłby pomóc.Jeśli chodzi o dostępność wirniczka,to występuje razem z silnikiem,ale możesz poszukać na szrotach.
będzie działać poprawnie bez dodatkowych rezystorów
Wymontowaleś silnik ? sprawdzileś zamocowanie magnesu do wirnika silnika czy sie nie odkecił .Cewka bedzie dawać pomiar rezystancji , bedzie dobra , a magnes druga sprawa .
Już wcześniej miałem taki przypadek i opisywałem na elektrodzie , ale pamięc jest zawodna.Otóż, wymieniłe na pionowej płytce (w module sterowania) tranzystor Bp3 i rezystor.Pralka pracuje jak nowa.
Tak jak kolega podpowiada, do sprawdzenia prądniczka tacho, ewentualnie moduł jeśli prądniczka dobra :)
Przepraszam,że się wtrącam do tematu ale zaciekawiła mnie ta prądniczka tachometryczna co to jest i do czego to służy w pralce,wiem,że przetworniki tachometryczne są w wagach ale mogę się mylić,tak dla ciekawośći pytam bo cały życie człowiek się uczy? Witam. Przy silniku a dokładnie na osi w tylnej części znajduje się prądniczka tachometryczna zamieniająca...
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
sprawdził bym szczotki na silniku, grzałkę czy nie ma przebicia, może być również pompka która podczas wylewania wody podwiesza się. Na silniku z tyłu znajduje się prądniczka, tahometr, który liczy obroty; czasami tam rozkręca się taki mały magnesik lub uszkodzona jest cewka tahometru
Oporność ok. 30 om a napięcie jest gdzieś na elektrodzie, poszukaj.
Według opisu to problemem może być zafałszowany pobór prądu przez silnik, lub odczyt z prądniczki tachometrycznej. Gdyby słyszeć i widzieć jak pracuje, byłoby łatwiej coś doradzić. Sprawdź czy magnes na osi silnika jest w porządku, bo tu dopatrywałbym się przyczyny. W drugiej kolejności usterka programatora. Jeśli wszystko co opisałeś się zgadza.
Tradycyjnie zacznij od sprawdzenia prądniczki tachometrycznej na silniku, czyli połączenia i działanie samej prądniczki. Ten temat jest poruszany wielokrotnie na forum.
Przed zamówieniem części zdejmij pasek napędowy i sprawdź, czy łożyska na pewno są uszkodzone. Energicznie zakręć bębnem, zwróć uwagę na luzy i hałas. W tych pralkach często tak duży wyciek pojawiał się spod uszczelki klapy. Potem paliła się wtyczka przy silnika, prądniczka, moduł itd. :) Koniecznie sprawdź sam silnik, bo takie buczenie, o ile nie jest...
Do sprawdzenia prądniczka tacho na silniku i okablowanie z prądniczki do programatora
Witam. Co ma do tego silnik ...a no ma jeżeli w ciągu kilku sekund silnik sie nie obróci a prądniczka tachometryczna nie da sygnału do modułu do zostanie wyświetlony komunikat (otwarte drzwi) W pierwszej kolejnosci do sprawdzenia szczotki silnika. Pozdrawiam
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
Do sprawdzenia prądniczka tachometryczna na silniku.
czarny zasilanie 12V,brazowy masa,niebieski wyjście.Przebieg prostokatny o amplitudzie zblizonej do napięcia zasilania.Wyjście typu OC.
Do sprawdzenia prądniczka tacho.
No pewnie bym znalazł no ale co wpadniesz do mnie po odbiór
Zacznij od sprawdzenia prądniczki tacho.
Na początek do sprawdzenia prądniczka tacho, magnes i połączenia.
Na programatorze przepaliła się ścieżka od prądniczki, ale z tym sobie poradziłem Tam nie tylko ścieżki się palą trzeba na module sprawdzić wszystkie elementy od tacho opory tranzystory no i sam procesor też mógł paść.
Tu masz schemat płytki: https://obrazki.elektroda.pl/9091976500_... Sprawdź wartości elementów i napięć oraz czy jest sygnał z prądniczki tacho. Na Twoim zdjęciu tranzystor Q2 wygląda podejrzanie - lekko spękana obudowa. Raczej nie on tu jest winny, ale mimo to sprawdź go. Kilka punktów lutowniczych na płytce też warto poprawić.
Witam Jeśli na praniu zasadniczym występują zbyt wysokie obroty, to mogła się poluzować prądniczka tachometryczna na silniku, np. podczas wspomnianej w poście wymiany amortyzatorów. Należałoby sprawdzić także wszystkie połączenia przy programatorze. Skoro czasem udaje się przeprowadzić pranie poprawnie, to mogą występować zimne luty w module. Pozdrawiam
Kolego, nie czytałeś wcześniejszych postów na temat prądniczki tachometrycznej silnika!! :| Poszukaj gdzieś pod pralką magnesu (blaszki zabezpieczającej w kształcie "słoneczka"), który Ci wylatał...
Widocznie zbiegły się dwie awarie jednocześnie.Zacznij od sprawdzenia stanu szczotek w silniku.Po wymontowaniu powinny swobodnie się przesuwać i wystawać z obudów przynajmniej po ok.1,5cm.Przy okazji trzeba sprawdzić stan połączeń w całym silniku,oraz jeśli posiada on czujnik temperatury uzwojeń,to także jego przewodzenie, oraz stan prądniczki tacho...
Do sprawdzenia prądniczka tachometryczna, prawdopodobnie poluzował się magnes.
Do sprawdzenia prądniczka tachometryczna na silniku a szczególnie jej magnes, sprawdź czy się nie poluzował.
Kod błędu E52. Do sprawdzenia prądniczka tachometryczna na silniku i triak sterujący silnikiem.
Do sprawdzenia prądniczka tacho na silniku i triak sterowania silnikiem.
Dzięki za odpowiedź. Wiem, że podłączając bezpośrednio pod 230V i nie podłączając prądniczki wejdzie na obr. max (taki miałem zamiar, by sprawdzić czy wolne obroty nie są winą silnika). Czytałem już też, że prądniczka jest odpowiedzialna za kontrolę obrotów. Tak więc silnik ma możliwość pracy na wysokich obrotach, sądzę że elektronika tez jest sprawna...
Hmm może ktoś podpowie, może ktoś miał podobny problem, czy szukac usterki w sterowniku czy też w prądniczce, Prądniczka jest zerojedynkowa, więc jak by nawaliła, to pralka by nie prała. Problemu szukaj w silniku. W PA bywały przypadki pojedyncze uszkodzeń modułów na "niewirowanie", ale nie w PB... Proste sprawdzenie, to sprawdzenie bez obciążenia...
święcą diody 2, 3 Jeśli od lewej, czyli pranie zasadnicze i płukanie - błąd f12 i do sprawdzenia obwód grzałki. W pierwszej kolejności proponuję sprawdzić grzałkę na przejście oraz upływność do masy Jeśli od prawej, czyli stop płukanie (lub nieopisana) i płukanie - błąd f06 - błąd prądniczki tachometrycznej. Skoro silnik obraca w pierwszej kolejności...
dodam jeszcze że wszystko zostało sprawdzone zaczynając od silnika szczotek prądniczki tach. elektrozawór 3,7Ω , grzałka 27Ω, pompka 30W 160Ω Elektrozawór to będzie miał raczej 3,7 kΩ :) Nie piszesz, czy pralka napełnia się wodą. Najczęściej ulegają uszkodzeniu rezystory 470 kΩ znajdujące się prawie na brzegu płytki nieopodal...
Dzięki. Sprawdzę. Prądniczka jest chyba OK - daje impulsy przy obrocie wirnika. Niepokoi mnie tylko okopcenie - skąd się wzięło?
Nic nie wiemy. Czy ten wiatromierz jest oparty o licznik impulsów czy działa na zasadzie prądniczki? Może po prostu do kabli dostała się woda i korozja zjadła połączenie?
Aleś uparty! No dobra, sprawdź magnes prądniczki tachometrycznej oraz dotrzyj komutator za pomocą pumexu.
Według mnie trzeba pierwsze sprawdzić prądniczka tacho za pomocą miernika - to proste, cewka z tyłu silnika musi mieć przejście jak się obraca silnikiem.
Objaw jest typowy dla braku sygnału z prądniczki tachometrycznej. Proponuję: 1 Sprawdzić czy przy ręcznym obracaniem silnikiem są impulsy z prądniczki 2 W razie braku, sprawdzić magnes w prądniczce czy się nie wykręcił
To wkręcane to część prądniczki wkręcasz w oś silnika od tyłu (z jednej strony jest kolo pasowe z drugiej prądniczka)
Sprawdź czy wirniczek prądniczki tachometrycznej jest wkręcony do końca i czy cewka prądniczki nie jest poluzowana. Było o tym wiele razy.... Powodzenia!!!
Sprawdź czy prądniczka nie jest luźna na osi silnika.
Sprawdziłem, prądniczka przy pokręcaniu kółka pasowego daje ok.2V Czy to znaczy, ze pracuje dobrze? A uszkodzenia szukać gdzie indziej? Obroty rewersyjne są normalne czyli wolne.
Witam. Po pierwsze sprawdź kondensator, jeśli nie on będzie przyczyną sprawdź czy prądniczka się nie odkręciła (poluźniła).
sprawdź połączenia wiązki prądniczki tacho od modułu do silnika, ewentualnie uszkodzony(poluzowany) magnes prądniczki. no chyba że mechanicznie "rozpada" się krzyżak bębna
Prądniczka jest zamontowana na osi silnika , z tyłu (z jednej strony kolo pasowe z drugiej strony prądniczka) jak sprawdzić było omawiane na forum , użyj funkcji szukaj. Triak zamontowany na module Czyli musisz wymontować cały programator
Zwarty triak sterujący silnikiem, lub do sprawdzenia tacho-prądniczka, oraz jej połączenia.
Czy prądniczka tachometryczna na silniku ok?
Po zlutowaniu przewodzików jest 442 omów jutro wstawię do silnika i sprawdzę w pralce jak będzie ok. to napiszę. Silnik jest MEZ Michalovice. Przy okazji sprawdzimy serwisówkę.
Witam Przewody; 2-jedna cewka stojan 2-druga cewka stojana 2-szczotki 2-czerwone tacho -prądniczka 1-prawdopodobnie PE. Podłączenie tak jak podają koledzy,czyli szeregowo uzwojenie ze stojanem.
Prądniczka tachometryczna do sprawdzenia.
sprawdź czy na płukaniu prądniczka daje ok 9V jeżeli nie to masz przyczynę
Dokładnie tak jak pisze kolega wyżej. Zwłaszcza jak wymieniany był wałek rozrządu. Podłącz miernik do wyjść prądniczki, odpal ciągnik i będziesz wiedział czy działa. Możesz też dla pewności sprawdzić samą prądniczkę napędzając ją wiertarką.
Czy wie ktoś może dlaczego nie wiruje? mam schemat i jest w niej regulator obrotów a w silniku jakaś prądniczka tachometryczna? Jak to sprawdzić? Jak "pykam" redukcją obrotów 800/600 to silnik na 1s startuje a potem znowu zwalnia. Pomocy! Treść tematu poprawiono.
Objawy pompki kfalifikują ją do wymiany, można wymienić sam silnik. A jeśli chodzi o obroty bębna to do sprawdzenia prądniczka tacho na silniku i moduł pod względem zimnych lutów i połączeń z instalacją w pralce. Pozdrawiam
A sprawdziłeś prądniczkę tacho :?:
sprawdzić prądniczka tachometryczny sprawdzić prądniczka tacho tacho prądniczka
dioda selenowa amplituner instrukcja blaupunkt pobór prądu
ogrzewanie basenu eliminacja zakłóceń
Jak podłączyć auto-stop w żelazku Zelmer? Brak przepływu gazu w podgrzewaczu Ariston po wymianie butli