Daj zdjęcia albo podaj model prostownika
Bez schematu tego prostownika niewiele można powiedzieć.Popłynął duży prąd który mógł bez problemu coś spalić.Na pierwszy rzut oka nie wiadomo co.Mogły się spalić diody prostownicze, lub upalić jakieś połączenie na przewodach.Konieczne jest dokładne przejrzenie prostownika z miernikiem.
Czyli podłączam klemę - do Aku -. klemę + do miernika -. Miernik + do aku +. Włączam prostownik...? A i jeszcze miernik na 10A ale kabelki czerwony(+) do tego gniazda, a czarny (-) do Com....? Trochę zagmatwałeś. Podłącz prawidłowo prostownik do akumulatora, następnie odepnij dodatniego krokodylka i podłącz go do czerwonego przewodu miernika a czarny...
proponowl bym sprawdzenie mostka. lub sprawdzil miernikiem opornosc na zasilaniu siecia i za prostownikiem sieci cos mi sie zdaje ze to bedzie to:) pozdrawiam
Alternator, mam model 472.6, więc można sobie poczytać o nim ;)
Bardzo prawdopodobne, że uszkodzeniu uległ kondensator w zasilaczu. Jest tam pewnie podwójny 2x50 µF zaraz po prostowniku selenowym. Można łatwo sprawdzić miernikiem, czy nie ma tam znaczących tętnień.
Witam. Napisałeś, że masz miernik za kilka zł, więc sądzę, że jest to miernik z serii m830. Na jego przykładzie omówię co i jak :) Pomiar napięcia- Podłączasz prostownik do akumulatora (+ do +, - do - ). Czarny przewód miernika wtykasz do gniazda COM a czerwony do gniazda VΩmA. Ustawiasz zakres miernika na 20 VDC (pomiar napięcia stałego do 20V)Włączasz...
Zasadniczym błędem było włożenie bezpiecznika / drucika/ bez sprawdzenia powodu jego przepalenia.Trafo możesz sprawdzić załączając na uzwojenie pierwotne / cienki drut nawojowy/ sieć 230V, najlepiej przez bezpiecznik. Jeśli nie przepali bezpiecznika to na wtórnym powinno być ok. 12 V zmiennego. Powodem takiego stanu jest uszkodzony / n.p zwarty akumulator/...
A jeszcze inaczej? Rozumiem że samym miernikiem się tego nie uda sprawdzić?
ładowanie czyli przy włączonym samochodzie tak? Nie wiem czy znajdę żarówke, inny sposób? :)
Czyli padły połączenia lub prostownik. Sprawdź ciągłość połaczeń miernikiem na włączonym buzerku. Napisz czy masz mostek prostowniczy czy jedną diodę/ bywają oba przypadki/. Gdybym widział jego wykonanie -doradziłbym konkretniej. Jeśli jest płytka montażowa -zrób fotki wierzchu i spodu.
Pomiar napięcia będzie niezbyt wiarygodny- uzwojeń jest więcej a wystarczy że jedno ma zwarcie. Prostownik też jak będzie padnięta jedna strona a druga nie to nie zrobi zwarcia na akumulator (to normalny 3 fazowy prostownik ). Sprawdź miernikiem a uzwojenia oglądnij. Warto wziąć na hamownię- szlifierka kątowa z założonym kołem pasowym wielorowkowym,...
To faktycznie może płynąć tak duży prąd że nie podnosi się jeszcze napięcie choć alternator ładuje. Podładuj akumulator prostownikiem. Miernik cęgowy by to wyjaśnił.
Akumulator z korkami zalewowymi, czy hermetyczny? ( z monowieczkiem) Raczej z korkami zalewowymi, jest ich 8 i można zalewać. Naładuj go i sprawdź ile ma i tak po dniu zobacz czy ma tyle samo i już Ale czego tyle samo ma?
Z tego wątku [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... wynika, że "prostownik" to transformator i prostownik. Zatem pomiar napięcia miernikiem uniwersalnym będzie obarczony dużym błędem. Ładowarkę rozebrać, pomierzyć napięcie transformatora po stronie wtórnej. Miernik nastawić na pomiar napięcia przemiennego. Podać wynik. Sprawdzić...
Dioda Zenera oznaczenie C12V. Chmm nie mają takich oznaczeń, czy można to sprawdzić jakoś miernikiem?
Transformator sprawdź miernikiem na zakresie diody i lub omomierzu, jeśli nie ma napięć na wyjściu to transformator i zapewne cały prostownik do kitu... Diody sprawdź zakresem multimetru na pomiar diod. Pozdrawiam.
Bez pomiarów to tu się nie da nic powiedzieć. Nie wiemy jakiej jakości jest ten prostownik i czy w ogóle jest sprawny. Trzeba sprawdzić napięcie w trakcie ładowania i po kilku godzinach od ładowania (akumulator ma być odłączony od instalacji auta). Jeżeli nie masz miernika a masz drugi prostownik to możesz spróbować naładować go drugim prostownikiem...
Do prostownika mierniki analogowe się lepiej sprawdzą.
Co to za ładowarka i miernik? Elektroniczne ładowarki często ładują prądem o wysokiej częstotliwości przez co miernik "głupieje". Jeżeli ładowarka ładuje to nie szukaj "dziury w całym"
Jak ladujesz dwie godziny i masz 11,5 to albo miernik albo akumulator lub prostownik. A światła to sprawdź od manetki po kable do złącza żarówki. Mam nadzieję że pomoglem.
Kolego 123456789A nie zapisałem zmian w rysunku i wysłałem niechcący w postaci pierwotnej. Co do najmocniejszego prądu ładowania , to według mnie ostatni tj. niebieski. Łatwo sprawdzić miernikiem na wyjściu transformatora. Rysunek poprawiłem.
Tak sprawdzone praktycznie. Główną rolę odgrywa dioda przy wyprowadzeniu nr. 12 oraz diody przy wentylatorze i mierniku napięcia.
Sprawdź miernikiem diody prostownika i ten żółty kondensator, będący elementem filtru przeciwzakłóceniowego.
Witam mam pytanie jak zmierzyć miernikiem za ok.10zł (A) który ładuje akumulator 12 V. Jest wyświetlacz analogowy ale muszę sprawdzić czy, tak samo jest na wyświetlaczu od miernika. Proszę o rozpisanie wiadomości bo jestem słaby w takich rzeczach.
Hm to nie wygląda na wirnik, no ale sprawdź miernikiem opór na stykach df i masa na alternatorze inaczej mówiąc na szczotkach sprawdź też napięcie na tych stykach po wciśnięciu kluczyka a potem pracy silnika ( nie zdejmuj przewodów z tych styków podczas pracy silnika od tego te regulatory często padają). Jeśli sprawdziłeś stojan jak i prostownik jak...
Albo sprawdzenie testerem jeśli masz. Mi wystarcza taki prosty tester elementów elektronicznych za kilkadziesiąt PLN. Sprawdza się. Chociaż miernikiem w trybie diody sprawdź.
Może uszkodzony jest prostownik i/lub (jeśli tam jest) regulator napięcia. Sprawdź napięcie ładowania, czy daje prąd stały, czy zmienny. Prostownik też miernikiem sprawdzisz.
Ten prostownik nie ma na wyjściu 60A, ale służy do ładowania akumulatorów o pojemności do 60Ah (amperogodzin). Pomiar napięcia na prostowniku nie podłączonym do akumulatora może być różny w zależności od użytego miernika. Najlepiej sprawdzić , czy prostownik działa prawidłowo poprzez pomiar napięcia na podłączonym akumulatorze. Należy podłączyć miernik...
Omomierz sie nie nadaje do mierzenia przyrzadow polprzewodnikowych, poniewaz ma U<0,6V tak aby w pomiarach nie byl bocznikowany. Do tego celu stosuje pomiar U na zlaczu przepuszczajac np. 1mA (na miernikach taka funkcja jest oznaczona dioda). Z tego co piszesz wynika ze masz sprawne tyrystory. Wiec jest ok. :)
Wywala różnicówkę czy zabezpieczenie prądowe? Wygląda na to, że bezpiecznik rurkowy na płytce się ostał? Fajna ładowarka, wygląda na wartą naprawy, ale nic oczywistego niestety nie widać. I jeżeli jesteś laikiem, to bądź ostrożny. Masz jakiś miernik?
Miernik to Kemot jakiś podstawowy model. Nie mam nowej baterii ani drugiego miernika żeby sprawdzić czy to jest wina miernika. Napięcia czuwania nie sprawdziłem, ale bardziej mi chodzi o napięcie ładowania, bo jeżeli miernik źle wskazuje( 14,7V) a prostownik pokazuje 14,4V to dlaczego w akumulatorze bulgocze?
Dzień dobry wszystkim. Mam nadzieję że do właściwego forum trafiłem z tematem. Kiedyś źle podłączyłem prostownik do akumulatora i spalił się amperomierz w prostowniku. Tym prostownikiem później ładowałem inny akumulator i napięcie na akumulatorze po 24 h ładowania podniosło się z 11,89 V do 12,35 V. Dzisiaj chciałem zmierzyć napięcie prostownika miernikiem...
W amperomierzu jest najprawdopodobniej zły bocznik. Sprawdź sam miernik, może wogóle nie ma bocznika.
Nie. Na stałym miernik mierzy napięcia i prądy dodatnie i ujemne. Na zakr. zmiennym dochodzi prostownik. Zepsujesz miernik przeckraczając zakresy pomiarowe.
U mnie w fabrycznym prostowniku 6A jest 2200uF/35V 1szt. Kiedyś urwała się jedna nóżka bo była zbyt długa (montaż na płytce uniwersalnej) i prostownik nie ładował bo napięcie spadło do ok 11V, po wymianie na nowy i podłączeniu akumulatora wszystko jest ok. Napięcie bez aku 15.8V. Kup 4700uF/35V i wstaw go za mostkiem. Podłączasz + do +/ - do - Na kondensatorze...
kolego TomTech weź miernik i zobacz czy jak masz załączony prostownik i ledy nie świeca czy masz na pinie 21 atmegi +5v koledzy ja mam inny problem tzn okład bardzo zawyża mi wskazania amper ładowania przykładowo gdy sprawdzę miernikiem jest 2,1A a prostownik pokazuje 16A ktoś miał podobny problem? rezystory w dzielniku sprawdzone
Na zdjęciu widać trzecie wyprowadzenie, czyli bramkę. sprawdziłem ją miernikiem na brzęczyk, brak przejscia miedzy anoda i katodą,oraz do jej obudowy. Tyrystora w ten sposób nie sprawdzisz.
I odrazu zapytam wszystkich zyczliwych forumowiczow czy do rozwiazan takich do dlubania w domu ten miernik bedzie ok ? Nie będzie. Bo nie jesteś w stanie wykorzystać jego możliwości. Miernik to jedno, a umiejętność posługiwania się nim to drugie. Na razie na pałę próbujesz wymieniać poszczególne elementy, a nie sprawdziłeś podstawowych rzeczy, chociażby...
Odłącz diodę od układu i sprawdź ją miernikiem.
Nie można tak w ciemno określić. Należy sprawdzić napięcie na akumulatorze bez prostownika. ile jest Volt. Spróbować naładować akumulator i sprawdzić napięcie. Zapalić auto i sprawdzić miernikiem napięcie. Jeżeli jest ładowanie przy dodaniu gazu powinno podnieść się napięcie.
bo na skali jest pokazany symbol diody a nie mam pojęcia jak to sprawdzić. A po co sprawdzać :D Troche się doucz, to dowiesz się, że symbol diody na skali oznacza miernik z prostownikiem do pomiaru prądu przemiennego. A ta podkówka powyżej oznacza, że jest to miernik magnetoelektryczny z ruchomą cewką. A w prawym górnym rogu masz oznaczenie, bo może...
A jak je sprawdzić miernikiem?
Nadal trochę ciężko mi to ogarnąć ale wydaję mi się że to była dioda .Skoro jest napięcie na transformatorze to wstawlbym tam diode trudno mi powiedzieć w którą stronę dać anode mając miernik bez problemu to sprawdzisz i powinno działać .
Na taki akumulator potrzebujesz ładowanie 1.2A, ale może też być te 0.6A, będezie się dłużej ładowało. Na początek uruchom, a póżniej modernizuj ;)
Jeśli masz miernik to sprawdź napięcie na zaciskach prostownika oczywiście odłączonym od akumulatora. Jeśli nie masz miernika to obecność napięcia możesz sprawdzić podłączając zaciski prostownika do zapasowej żarówki samochodowej. Ale jeżeli amperomierz wskazuje 0 to prawdopodobnie brak na jego wyjściu napięcia. Sprawdź bezpiecznik na zasilaniu w prostowniku....
Jutro kupie nowy areometr i sprawdzę jeszcze raz. A mam jeszcze jedno pytanie. Po odłączeniu akumulatora od prostownika sprawdziłem napięcie miernikiem i było 13.85V, sprawdzając 3 godziny później było już 13.15V. To chyba nie jest normalne?
Rozumiem, że nie posiadasz żarówki lub miernika aby sprawdzić, pomiędzy którymi stykami jest przejście w położeniu przełącznika jak opisujesz?
Zauważyłem że po wylutowaniu tranzystora 7441 - BC368 , odbiornik się załącza i wchodzi WN, ale nie trzymam długo w tym stanie ponieważ może się uszkodzić 7445-BUT 11AX. Genialny sposób na diagnozowanie usterki! Zastanów się kolego jak ten układ działa! A jak nie rozumiesz, lub nie było napisane, to poczytaj o L6.2. Ile jeszcze razy można pisać o 470µ...
Pewnie ta chińska spawarka jest uszkodzona. Na początek upewnij się, że nie pomyliłeś + i – przy podłączaniu. W rzadkich sytuacjach akumulator może być przebiegunowany, ale to wiąże się z uszkodzeniem alternatora. Potrzebny jest miernik w celu określenia polaryzacji. Uszkodzona może być dioda w prostowniku/spawarce. Po podłączeniu następuje zwarcie,...
Jaka jest jego wartość napięcia, sprawdzić miernikiem po tym jak się włącza przekaźnik. Może coś z przekaźnikiem nie tak skoro nie włącza rozrusznika. Jakie jest napięcie na aku? Sprawdzić czy sterowanie dochodzi do przekaźnika, doładować aku.
To do tego tamto to tamtego tu to tam to i git Tak na pewno nie zrozumiesz. Weź prostownik, podłącz jego czerwoną klemę do czarnego przewodu z miernika. Czerwony przewód z miernika do plusa na aku. Czarny przewód z prostownika do minusa akumulatora. (pierw miernik ustawiasz na amperomierz, opisane wcześniej) Pokrętło na prostowniku skręcasz na minimum,...
Tak, jak napisano wyżej. Prostownik b. odporny, więc głównie trzeba sprawdzić w tym prostowniku bezpieczniki i ew. ich pewne podłączenie. Pozdrawiam
A może zacznij od dokręcenia klem . Druga sprawa to sprawdź miernikiem czy prostownik ładuje akumulator.
1. Czy ty na pewno podłączasz sprawny akumulator? 2 Sprawdź baterię w mierniku. Tanie mierniki potrafią znacznie zawyżyć napięcie przy słabej baterii, miałem kiedyś taki przypadek że tyle samo pokazywał miernik na akumulatorze 12V (bez włączonego silnika)
Po pierwsze - wylutuj po jednej nóżce z każdej z 4 diód (po jednej aby uniknąć sytuacji, że wlutujesz je potem odwrotnie) tworzących mostek prostowniczy za transformatorem - możliwe, że masz tam zamiast 4 diód od razu zintegrowany mostek - kostka z czterema wyprowadzeniami - wtedy musisz ją całą wylutować. Podłącz zasilacz i sprawdź miernikiem (prąd...
A proszę powiedzieć, bo sprawdziłem miernikiem na kablach co się podpina do akumulatora, i pokazał mi wartości przełącznik na prostowniku 12 V - napięcie na końcówkach 11,5 V, a po przełączeniu na 24 V jakieś 21 V, to chyba przełącznik nie dobrze założony? Wyłącznik jest dobrze założony, tylko napięci niskie. A masz jeszcze jakąś regulację ?
Sprawdziłeś dokładnie ? wpisz w all. amperomierz do prostownika. Może identycznego nie ma, ale podobny dobierzesz, a i tak jest to tylko wskaźnik,czyli bardzo niedokładny miernik.
Przy tym popłynął duży prąd zwarciowy.Diodę prostowniczą nie tak szybko spalisz,bezpiecznik będzie szybszy. Skoro spalił bezpiecznik to znaczy,że prąd ten był powyżej 7,5 A. Najlepiej sprawdzić to miernikiem.
Jak na złość padła mi również bateria w mierniku... :| Jutro skorzystam z Waszych rad i dam znać czy wszystko poszło zgodnie z planem. Dzięki za pomoc :) Prostownik prawdopodobnie własnej roboty lub po prostu już starszego rocznika. Wskaźnik tylko do 4A, być może jest w stanie ładować większym prądem. Jutro to sprawdzę. Dodano po 18 Dziwne, ale podłączyłem...
Otóż dzień wcześniej przed usterką wszystko było ok. Po powrocie do domu samochód zgasiłem. Następnego dnia wsiadam do auta i chcę odpalić, a tu zero jakichkolwiek palących się kontrolek itp. Po prostu tak jakby auto stało bez aku. Po sprawdzeniu miernikiem aku miał 5V. Podłączyłem prostownik, ale nic to nie pomogło. Sprawdzałem masę, przewód prowadzący...
Natomiast fakt na wyjściu mierzyłem watomierzem, który pewno true rms nie ma. Dlaczego? bo nie ma napisane dużą czcionką TrueRMS? Większość urządzeń z jakimi taki watomierz będzie pracował pobiera prąd albo odkształcony, albo przesunięty w fazie. Żeby watomierz pokazywał coś sensownego, nie może mierzyć napięcia i prądu tak jak w tanich miernikach...
akumulator prostownikiem. Jeśli słychać ciche bulgotanie to przerwij ładowanie. 2. Odłącz prostownik po naładowaniu. 3. Odstaw akumulator na noc i nic do niego nie podłączaj. 4. Sprawdź napięcie na akumulatorze. 5. Napisz nam tutaj ile woltów pokazał miernik. Czy nie najprościej podpiąć tester i sprawdzić błędy w sterowniku odpowiedzialnym? Bardzo...
Na każdym regulatorze sprawny alternator da ci 14v> . Czasami problemem jest skorodowana śruba M6 prądowa idąca do prostownika. Łatwo sprawdzić miernikiem bez plastikowej osłony. A przy okazji w życiu nie widziałem rozpadniętego wirnika który spowodował zwarcie i pożar jak możesz to wrzuć proszę zdjęcia.
Standardowy woltomierz na nieśmiertelnym ICL7106, który zapewnia niewielki koszt i stosunkowo dużą dokładność pomiaru. Można zastosować do wielu pomysłów. Zasilacz, prostownik, miernik temperatury, itp.
Nawet nowy akumulator jak jest naładowany to po podłączeniu prostownika pojawi się na nim 14,4V. Stary tak samo. Akumulator kwasowy w pewnym zakresie posiada zdolność samoregulacji prądu ładowania przy ładowaniu stałym napięciem. .. Napisałem ci co masz zrobić, weź jutro prostownik, miernik i sprawdź a sam będziesz się śmiał z tego co tu piszesz.
Nie mam czym sprawdzić. Może jutro kupię miernik
Witam - na podstawie zamieszczonych zdjęć widać, że wskazówka miernika jest urwana i ustawia się w różnym położeniu, wobec czego miernik jest uszkodzony i należy go wymienić. To jest prostownik tyrystorowy; należy sprawdzić czy układ załączający bramkę tyrystora działa.
Podpiąłem miernik do prostownika, ustawiłem na 10 A Miernik podłączyłeś szeregowo, czy równolegle do prostownika ? Przy pomiarze prądu trzeba włączyć szeregowo tz. mając podłączony akumulator do prostownika, odłączasz jeden przewód i w to miejsce włączasz przyrząd (jedna sonda przyrządu do akumulatora, a druga sonda do prostownika)
Witam ! bardzo proszę o poradę , jak napisałem pali bezpiecznik w adapterze 220 na 120 V . Sprawdziłem prostownik miernikiem , diody są ok. pomiar pomiędzy punktami zmiennego wynosi 155 kΩ , pomiar na tranzystorze sterującym (k 1487 ) zgodnie z biegunowością nie wykazuje zwarcia , przy odwrotnej polaryzacji pokazuje przejście diody , czy taki powinien...
Musisz mieć jakąś kontrolkę, próbówkę 12V, lub żarówkę od/do samochodu. Kolega wyżej chce, żebyś miał miernik. jak sprawdzic i czemu tak ciuchtko chodzi jak sie wlocza prostownik to transformator az chuczy a ten to jak by go nie bylo albo za malo pradu bylo czy cos takiego Jak ładujesz poważniej rozładowany akumulator, albo uszkodzony, np. zwarty na...
Coś mi się wydaje, że źle kombinujesz. Powinieneś podmienić spaloną diodę w oryginalnym prostowniku/regulatorze na nową. Jeżeli nie możesz dostać się do środka, to chyba powinieneś, włączyć nową diodę, między biały i czerwony przewód, paskiem w stronę czerwonego. Przewód czerwony możesz odłączyć od oryginalnego prostownika, ale przewód biały musi być...
Albo czy ewentualnie mogę to jakoś na mierniku sprawdzić, np podłączając prostownik pod akumulator, Jeżeli masz miernik uniwersalny z zakresem 20A DC to włączasz miernik szeregowo pomiędzy prostownik i akumulator, mierzysz prąd ładowania. No tak jak mówiłem, nie znam się na tym ale też czytałem i słyszałem, że na zimę warto akumulator podładować jako,...
Aby sprawdzić transformator, czy podaje jakiekolwiek napięcie, to w tym wypadku najlepiej odłączyć tą wtyczkę: https://obrazki.elektroda.pl/7401371000_... I sprawdzić miernikiem. Powtarzam miernikiem, nie śrubokrętem czy jest w odłączonej wtyczce jest jakiekolwiek napięcie. Aby to sprawdzić to wystarczy ustawić miernik napięcia na zakres...
Witam zrodził mi się pomysł aby do akumulatora podłączyć żarówkę i elektryczny miernik (amperomierz woltomierz) . By sprawdzić rozładowanie akumulatora. Ok żarówkę podpiąłem pod akumulator,ale nie mam pojęcia jak podpiąć miernik. Drugie pytanie czy do układu będę mógł podłączyć prostownik?
No teraz to co innego. Pomysł okej. Jedynie, tak jak mówiłem, sprawdź, czy: 1. podczas 200µs ściągania próbek 100ksps będziesz miał czas na ich porównanie LUB 2. podczas 200µs ściągania będziesz miał gdzie te sample zapamiętać (w celu późniejszego wyznaczenia wartości maksymalnej) - chyba będzie trzeba dodać zewnętrzną pamięć przy tej liczbie...
Dioda D1 zabezpiecza układ przed błędnym podłączeniem zasilania. Może być 1N400... W1 załącza zasilanie. W2 przełącz układ jako GDO lub selektywny miernik napięcia WCz. W źródle T2 przydałby się prostownik żeby miernik coś w ogóle pokazał.
Odpowiadam dla aksakal: ten pierwszy , większy jest poprawny. Porównuję ze schematem z serwisówki WS-432 i 433 oraz WS - 418. Odp.dla Stasiu: nie bądż taki roztrzepany zwracaj uwagę na szczegóły, bo 43,5V jest na 7 i 4prim 29,5V masz na 9 - 10 oraz na 1prim i 2prim. Te prim to jest cyferka z przecinkiem. Tranzystorów mi nie maluj bo na schemacie masz...
Podłączenie prostownika nic nie daje bo jeszcze musisz wiedzieć czy ładuje. Bez miernika żeby sprawdzić chociaż jakie jest napięcie to nie ma sensu. Każdy prostownik (normalny) posiada amperomierz. No chyba że się operuje jak to napisał ladamaniac sprzętem lidlobiedronkowym.
W sprawie niedziałającego prostownika mam podobne zdanie co kolega Autor nic nie napisał jaki typ prostownika. Stwierdził jedynie, że nie działa i nic więcej. (czy świecą jakieś kontrolki sygnalizacyjne odnośnie procesu ładowania)
Witam, Witam. Wykonałem układ mirnika napięcia z wykorzystaniem prostownika dwupołówkowego w celu odczytu zawsze "dodatnich" wskazań, ponieważ zależało mi, by zastosować miernik analogowy (wychyłowy). Układ wygląda w uproszczeniu tak : http://obrazki.elektroda.pl/6252258300_1... Przed miernikiem wykonałem układ RC w celu uzyskania "łagodnej"...
Wmoim zwykłym prostowniku były dwie diody, amperomierz, transformator i włączniki. Możesz mieć tam np. tyrystor i tranzystor. Zastanów się nad kupnem nowego transformatora do zasilania ja mam 20W toroid i po dotknięciu 150W-atowej żarówki mam całkiem spore iskry a mniejszej żarówki nie dotykam bo iskra jest już wielka. Swój transformator kupiłem za...
Jedyne, co można doradzić w takiej sytuacji, to dokładniejsze sprawdzenie miernikiem i wywnioskowanie z jego wskazań, gdzie jest przyczyna wadliwego działania.
Można sugerować się kolorami kabli dochodzącymi do kostki bądź miernik w dłoń i sprawdzić.
przed chwila odłączyłem go od prostownika i sprawdziłem miernikiem . Było 13.38 i spadało cały czas w dół czyli jakby się rozładowywał sam. Tak się będzie zachował każdy akumulator, nawet nowy.
Rozebrałem, mam osobno wirnik i teraz co to znaczy sprawdzić przejście na wirniku? Przepraszam za swoją ciemnotę, ale niestety osoba z moją wiedzą w tej dziedzinie wymaga łopatologicznych objaśnień. Jednakże intuicja podpowiedziała mi że: przejście na wirniku to będzie między tymi dwoma pierścieniami. Nie rozumiem dlaczego miałem to sprawdzić prostownikiem,...
Pewno skapitulowała jedna z diod wzbudzenia. A jak kolega sprawdził diody miernikiem bez wymontowania prostownika? I tak na przyszłość takie diody sprawdzamy żarówką i to sporej mocy.
Dziękuję za wskazówki, jutro sprawdzę bo mam go w pracy. Załącze również fotki. Pozdrawiam.
Do zacisków prostownika dowolny miernik na zakres DC,ewentualnie jak go nie rozkręcałeś a robiłeś tylko coś przy obudowie,to żarówka na 12V do zacisków prostownika i przełączaj 6/12 ja słabo będzie świecić to 6 ja mocno to 12V,masz ustawione pozdrawiam
Kolego ustaw miernik na piszczek sprawdzisz wtedy czy jest sprawny.
To dobre napięcie. A jak podłączysz akumulator, to ono spada? Oporniki 0,22 Ω są połączone równolegle? Jeśli tak, to ich przewodność rośnie i opór maleje, więc miernik może być zbyt niedokładny, by to dobrze zmierzyć.
Sprawdź na wyłaczonym prostowniku miernikiem w funkcji brzęczek/buzer czy jest przejście przez amperomierz, natomiast jeżeli prostownik posiada tyrystor regulujący prąd ładowania też go sprawdz czy nie ma zwarcia między nóżkami, a potem sprawdz przewodzenie wszystkich kabli idących od moskta grecka do klem Dodano po 2 Ale to są tylko moję sugestie,...
Może być jak taki masz, a jak nie ma oznaczeń to musisz sprawdzić miernikiem na przewodzenie diod
Ten plastik to impulsator. Jego rezystancja to ok. 20 ohm. Trzeba sprawdzić czy daje impulsy miernikiem wskazówkowym lub prostownikiem szczytowym (poczytaj w necie) i multimetrem. Sprawdź czy koło magnesowe nie ociera o cewki!!! Sprawdź napięcie na cewce zasilającej. Chyba czerwony kabel w oryginalnej instalacji.
Tyrystor zwarty - omomierz przyłączony między A i K pokazuje 0 (mierzymy na teście diody jak taki jest w mierniku). Uszkodzona bramka - od bramki do katody powinno być wskazanie z zakresu 600-700 (test diody). W drugą stronę przerwa. Zasilacz 12V, opornik do ustalenia prądu bramki, żarówka 5W/12V jako obciążenie, które tyrystor dołączy do zasilania...
To masz uszkodzony wskaźnik. Odepnij jeden z przewodów od wskaźnika (od śrubki) i pomierz omomierzem wskaźnik. Jaki masz miernik?
Prawdopodobnie uszkodzone są diody wylutuj je i sprawdź miernikiem
Transformator buczy jak każdy, kto ma 50 okresów na sekundę. Do sprawdzenia: 1. napięcie po stronie wtórnej 2. diody i bezpieczniki 3. przełącznik po stronie wtórnej 4. kable - już tu były przypadki, że działało wszystko prócz kabla, który był sprawdzony na końcu. Warto zapoznać się ze schematami "prostowników" czyli układu transformator + prostownik...
Kondensatora nie potrzeba. Z tego to już nic nie rozumiem Smile Chodzi o to że miernik magnetoelektryczny o zakresie 300Vdc podłączony za mostkiem pod 230V pokaże 207V. Dla wyjaśnienia dodam, że jest to woltomierz LUMEL M15 ze skalą pionowo (z lokomotywy elektrycznej). Jakiego rodzaju to miernik możesz sprawdzić powinien tam być odpowiedni znaczek na...
Schematy super! Przekaźnikiem się nie przejmuj - na razie. On pełni tylko funkcję informacyjną dla kierowcy i nie pływa na pracę alternatora. Uwaga: napięcia mierzymy względem masy, chyba, że wyraźnie napiszę o innym sposobie. Najpierw odłącz kable XYZ od prostownika. Nie znam koloru. powinny być trzy w jednym kolorze. Nie zaznaczaj ich przed odpięciem....
prostownik miernik miernik prostownik sprawdzić prostownik miernikiem
przerywa klawiatura czerwony zielony laser zamel zasięg
Zetor: Kod błędu 522221 - Diagnostyka i Rozwiązania Ekspres Krups: Komunikat "Press Start" - Przyczyny i Rozwiązania