Witam mam podobny problem z alternatorem szukam schematu tego regulatora ja mam alt. 70A 12V UK tak na nim pisze kolega wyzej nie napisał jaki ma ten alt. P.S kolego Podobno da sią sprawdzić regulator miernikiem Czy to prawda?
Najlepiej stanąć miernikiem na akumulatorze i mierzyć napięcie przy zwiększaniu obrotów. Będzie ono rosło do pewnego momentu a potem sie ustabilizuje. Jeżeli będzie rosło cały czas to masz uszkodzony regulator, ale byś zauważył bo akumulator by się grzał.
Oryginalny regulator padł, był kupiony jakiś uniwersalny z 5 przewodami żółty, zielony, biały, czarny, czerwony. Został podłączony do instalacji ale nadal brak ładowania. Zielony, czarny, biały podłączony były do 3 faz a czerwony do + żółty do minus. Skąd wiesz że ten zamiennik to regulator trójfazowy? Nie ufam tym regulatorom z nietypową kostką i...
Błąd wskazuje, że sygnał z czujnika ciśnienia szyny paliwowej i / lub jego obwód wysyła błędne odczyty, stanu ciśnienia paliwa.(wysoki/niski) Typowe problemy, które wywołują kod P0191: - uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa - wadliwy obwód lub złącze czujnika ciśnienia paliwa - uszkodzony regulator ciśnienia paliwa Gdyby łatwo można było sprawdzić miernikiem...
Ja bym radził na początek sprawdzić stan silnika. Na impulsatorze widać sporo opiłków żelaza, co świadczy o zużyciu któregoś z części silnika, a nie zostały one wyłapane przez korek z magnesem i filtr oleju. Na pokrywie alternatora od temperatury spaliła się farba. Koło magnesowe aż załapało brązowego koloru, ale to już ciężko będzie dyskutować czy...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
żeby sprawdizć czy to regóator napięcia ściagnij kable z alternatora wepnij sie miernikiem i zapal auto jesli bedziesz miał odczyt na mierniku t znaczy ze alternator git a wina leży po stronie leguratora krótko mówiąc wepnij sie w alternator bezpośrednio
Dobra, a jakiej mocy jest żarówka w przedniej lampie i czy żarówka tylnych świateł nie jest podłączona odwrotnie? Przy wyłączonych światłach powinieneś zauważyć ładowanie akumulatora, sprawdź jaki jest wówczas prąd ładowania. Diodę w "skrzynce bezpieczników" sprawdź miernikiem (test diody). Napięcie 11.8-12.1 V na akumulatorze świadczy o jego bardzo...
Możesz trochę szerzej opisać te wyjścia dice1 i dice2 bo nie rozumiem po co tam są. Witam serdecznie, te wyjścia przełączają siłowniki po wybraniu opcji grzania lub chłodzenia. Nie którzy rozdzielają chłodzenie na fancoile a grzanie na podłogówkę, fajnie to działa. W pierwszej chwili myślałem że to czujniki, ale one są montowane na oddzielnej płycie....
Wymieniłem REGULATOR NAPIĘCIA w junaku 901f na Nowy i nie mam pszednich światełamiałem taki Regulator napięcia a nowy wygląda tak https://obrazki.elektroda.pl/3525804900_... a Nowy reg... Krótka odpowiedź W Twoim Junaku 901F (rocznik 2017) reflektor zasilany jest z osobnej cewki statora prądem przemiennym (AC) , a nie z akumulatora. Stary...
Po pierwsze pomiary zwykłym miernikiem w trybie AC będą dawały błędne wyniki, takie jak spadek wskazania przy wyższych obrotach. Skutek odkształcenia przebiegu, musiałbyś mieć miernik z funkcją TrueRMS, ale uważam że pod tym względem regulator działa poprawnie. Chyba że masz w przodzie lampę na dwie żarówki, wówczas nie mogą one mieć mocy 35 W, bo alternator...
Stator tutaj służy wyłącznie do ładowania, nie ma wpływu na brak iskry. Jedynie impulsator ma wpływ, ale jego da się wymienić, mimo że występuje jako jedna część ze statorem. Uszkodzony stator mógł spalić regulator napięcia. Należy sprawdzić miernikiem czy nie ma spalonych diod i tyrystorów.
Włączony zapłon to jeszcze nie jest pracujący silnik. Choć jedna baba mało mi rąk nie obcięła - na hasło "proszę włączyć zapłon" pinda uruchomiła silnika, a ja tam z miernikiem i sondami chciałem mierzyć napięcie. Dobrze, że się jeszcze nie ustawiłem do pomiarów, bo by mi pasek klinowy albo wentylator narobił bigosu z rączek. Także słowa piosenki są...
Możesz zacząć od pominięcia regulatora i sprawdzenia czy po chwili pracy z silnika nie poleci dym. 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji....
Co dziwne z mojego sprawnego passata odłączyłem też przewód plusowy z alternatora i pokazuje bez obciążenia 15,2v czyli prawidłowo a w tym drugim Passacie 19,5- 20v... w starym alternatorze został wymieniony regulator napięcia na nowy oryginalny boschowski w kwocie 150 zł i to zupełnie nic nie dało stąd ta decyzja o zakupie drugiego alternatora z Alledrogo...
Pacjent Iveco Daily 2,3 2007r, objaw jest taki, że po rozgrzaniu się silnika do ok 50 stopni silnik gaśnie przy gwałtownym dodaniu gazu. Błąd 251 - ciśnienie paliwa, odchyłka dodatnia, powyżej maksymalnej wartości progowej. Wymienione: - czujnik ciśnienia na listwie CR - regulator ciśnienia w pompie - wtyczka pompy elektrycznej w baku Sprawdzone: -...
Kolego nie wiem co chcesz pokazać tymi linkami- to że ktoś coś wymyślił a inni, włącznie z Tobą powielają błędną nazwę? Powtarzam, czujnika Halla nie zmierzysz byle miernikiem sprawdzając jego oporności bo go uszkodzisz(aby zakończy dyskusje proszę o zabranie głosu osoby posiadające wiedzę w temacie czujników Halla) A tak na marginesie W internecie...
https://obrazki.elektroda.pl/8421992000_... Witajcie moi drodzy Opiszę tutaj szczegółowo jedną z najprostszych napraw sprzętu elektronicznego którą mogą wykonać nawet początkujący, czyli wymianę wylanych kondensatorów elektrolitycznych. Zrobię to na przykładzie 17-calowego monitora LCD SyncMaster 740N . Uwaga Temat jest przeznaczony...
Wyrażnie przedstawiłem przebieg prądu stacyjka - regulator napięcia aż po pierścienie wirnika i wystarczy miernikiem lub zwykłą żarówką nawet 2 Watową prześledzić obwód zasilający regulator napięcia.Jedną z przyczyn braku ładowania może być również przerwa na uzwojeniu wirnika alternatora w postaci zimnego lutu na jednym z pierścieni doprowadzających...
Czyżby uległ uszkodzeniu wewnętrzny regulator 3.3V/1.1V ? Tylko czy uszkodzenie RTL8201F miało by wpływ na uruchomienie układu ? Zawsze można wylutować układ i sprawdzić czy coś to da. diody TVS sprawdzałem na początku i były OK, a teraz są zwarte ! Mają po 0,5Ω mierzone w płycie. Symbol AC. Na teście diody rób pomiary. "Rodzaje diod TVS Jednokierunkowa...
W szczotkach DeWalt stosuje bezpieczniki. Jak szczotka się zużywa to przy końcu jest w niej zaprasowany plastikowy element ze sprężynką. Efektem jest to że jak dojdzie zużycie do tego momentu element plastikowy wyskakuje i odpycha szczotkę w celu przerwania pracy. Ma to na celu ochronę komutatora przed pracą ze zbyt krótką szczotką. Wyjmij szczotki...
a czy mozna zmierzyc taki regulator napieciowy alternatora takim zwyklym miernikiem ?? ( to wazne )
Oj, trochę to trwało z braku czasu, ale po perypetiach związanych z zamawianiem rur gumowych które prowadzą z obudowy termostatu do nagrzewnicy, oraz zamiany uszczelki termostatu z typu C na oring, płyn nie ucieka ani spod termostatu ani z dziurawej rury, temperatura pracy silnika po po 20 minutach stanęła na 85 st. C i nie chce pójść w górę, normalna...
Kondensator na wejściu taki istotny nie jest, gdyż mamy znacznie większą pojemność zaraz za mostkiem prostowniczym. Nie przesadzajcie ten stab można sprawdzić spokojnie bez żadnych C. Wot, mądrale! :D - mądrzejsze od producenta! Zrozum kolego, że można - wolno Ci, ale nigdy nie jesteś pewien czy stabilizuje poprawnie czy się wzbudza, albo "podwzbudza"....
(...) wdzam... Metoda podmiany pasków, zasilaczy czy poszczególnych elementów zawsze się sprawdza lepiej od jednego miernika gdy brak Ci funduszy na kolejny miernik lub nie umiesz zweryfikować pomiarów inną metodą... Z tym, że takie metody także mogą być kosztowne, bo szkoda upalać kolejne ESP32? (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji...
To teraz musisz sprawdzić czy stycznik zwiera i rozwiera w "rytm" sterownika pokojowego. Najlepiej miernikiem w trybie ciągłości obwodu, ale bez podpiętego przewodu od pieca. świeci zielone - zwarte, nie świeci - rozwarte.
Witam. Odkopię w sumie stary temat. Ale potrzebne mi informacje nie będą dotyczyły uzwojeń, nawinięcia stojana. Powiedzmy, że sobie z tym problemem jakoś sobie poradziłem. I już miałem zakładać nowy temat w tejże sprawie, a tu patrzę ten nie zamknięty. Więc postanowiłem w nim zrobić nowy wpis. Wpis dotyczący właśnie tego sprzętu. Tego sprzętu, ale innej...
PKO skasowaniu błędów odpala j chodzi przez chwilę dobrze po chwili zaczyna trząść silnikiem, wyświetla się usterka silnika na liczniku i po zgaszeniu nie chce odpalić tylko pstrykają przekaźniki i licznik jak by był rozładowany akumulator, a jest naładowany https://obrazki.elektroda.pl/7816032100_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych...
(...) wcześniej MAP sensora i czujnik położenia wału korbowego na nowe OE i bez zmian Dodano po 7 Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik prosi o pełny schemat elektryczny sterownika Continental SID310 (z dokładnym opisem pinów i sposobem generowania napięcia referencyjnego 5 V), a także o analizę niskiego napięcia (ok. 2,1–2,3 V) na linii zasilania...
Coś dziwnie zeznajesz... Zaczynam miec wątpliwości czy aby na pewno dobrze sprawdziłeś diody i uzwojenia. W zasadzie powinieneś mieć odłączony prostownik od uzwojeń aby zrobic rzetelne pomiary. Jednak wtedy od razu by wyszło że są dwie dodatkowe diody. Podejrzewam, że sa to Transile zabezpieczające diody główne. Uwaga Banana jest słuszna. Aby zastosować...
Jak sprawdzić czy amperomierz jest sprawny?? Najprościej miernikiem uniwersalnym na przejście. Zapomniałem o tym wspomnieć, alternator nie jest orginalny jest założony jakiś od osobówki, Od pasata b5 jeśli dobrze widzę. Z tyłu alternatora masz regulator napięcia, wykręć go i sprawdź stan szczotek, nowy regulator kosztuje jakieś 40zł więc jeśli mało...
Tak jestem w 100% pewny że elektryka jest 100% dobra sam sprawdzałem i nigdzie zwarcie nie występuje, kable sprawdzane odwijane z izolacji i patrzyłem dokąd idą i tak. Czerwony to + do aku Zielony to - do aku I 2 zmiennego od statora wszystko na 100% dochodzi bo miernikiem na kostce patrzyłem również i są te same wartości co bezpośrednio pod aku czy...
Oryginalnie to ten na zdjęciu po lewej. Zwróć uwagę że w tych regulatorach masa jest na obudowie i radiator (aluminiowa blacha) musi być połączona z masą, czy tam przewodem masowym (już nie pamiętam). Nie chcę mi się analizować tych bazgrołów... Mając miernik i regulator w ręku w minutę można sprawdzić wstępnie czy regulator nie jest uszkodzony i jaki...
Alternator na razie zostaw, wystarczy dokonać pomiarów na zaciskach akumulatora przy wyłączonym, oraz włączonym silniku. Przy włączonym sprawdzamy napięcie na minimalnych obrotach, na średnich, oraz dokonujemy pomiarów porównawczych dla różnych obciążeń. Z pierwszych wyników można wyciągnąć wstępny wniosek o zbyt niskim napięciu w instalacji. Przyczyną...
Procesor miałem oddalony od trafa lub blisko trafa i dalej się zawiesza. Z tego co się orientuje mam program demo, więc to może być problem ale pewny nie jestem. Program Demo już taki jeden jakiś czas temu zamieszczał na elektrodzie. Oczywiście zdeasemblerowałem go, bo robi się to w kilku linijkach i zdeaktywowałem to idiotyczne ograniczenie czasowe...
Witam, chciałbym sprawdzić czy dobre mam: Alternator 12 V, regulator 12V i prostownik 12V do CZ 350, ale nie mam pojęcia jak, a muszę sprawdzić to oddzielnie, w sensie, że bez siły silnika, tylko miernikiem lub czymś innym, ale mam problem, bo nie mam pojęcia jak, jak coś to mam do wykorzystania Akumulator 12V od niej, poprostu miałem problem z ładowaniem...
wrocilem z nowymi przykrymi dla mnie informacjami :( p.s. jesli dobrze rozumiem rysunek to tak zrobilem... mierzac miernikiem elektronicznym wychodzily niezle komedie, cyferki tak lataly ze nic nie dalo sie odczytac. Analogowy podlaczylem tak: kabelek od regulatora do miernika, od miernika do akumulatora na plus :) Okazalo sie ze nia ma nic pradu :(...
Witam, borykam się z problem prawdopodobnie alternatora firmy BOSCH w Hondzie Accord VI F18b2. Jakiś czas temu przestał całkowicie ładować, podczas normalnej jazdy wieczorem, nagle zaczęły słabnąć światła migać licznik wskazówki do zera a gdy zatrzymałem sie na skrzyżowaniu, silnik zgasł po uruchomieniu z kabli wszystko było w porządku po odpięciu i...
Witam szanownych użytkowników, Mam zapytanie. Na zdjęciu dwa zawory 2-PIN pompy wtryskowej CR |(pompa BOSCH) auto Peugeot 307 2.0 HDI 90KM . Jeden to tzw. zawór odcinający paliwo( ten mniejszy ) i regulator ciśnienia paliwa w pompie ( ten większy ). Oba maja wtyczkę 2-PIN . Czy podpowie ktoś jak je sprawdzić miernikiem ? jakie powinny być wskazania...
Witam tylko sprawdzenie czy jest konieczna wymiana jak sprawdzić np miernikiem
Miernikiem sprawdzisz uzwojenie,wirnik,mostek jeżeli to jest ok.to regulator do wymiany.
Akumolator sprawny ładowany cała noc. po odpaleniu pokazywało na wolnych obrotach ok 0,5 A a na wysokich dochodziło do 3A . Przy jakim napięciu na akumulatorze? Przy w pełni naładowanym akumulatorze prąd ładowania nie będzie duży, ale napięcie wysokie. Przydałoby się odtworzyć część schematu z układem ładowania. Koniecznie sprawdź czy w przełączniku...
Witam . To masz alternator do którego należy podłączyć regulator zewnętrzny mechaniczny ,lub elektroniczny z Fiata 125p,Polonez.Należy jeszcze sprawdzić czy jest to alternator 6-cio diodowy ,czy 9-cio diodowy.Jak podłączysz regulator do alternatora sprawdź miernikiem jakie jest napięcia na tym konektorze izolowanym.Jeżeli jest tyle samo co na akumulatorze...
Jak dla mnie, to masz przypalony silnik, dlatego umierają regulatory. Jak go włączysz, zobacz czy nie zieje ogniem spod szczotek. No właśnie nie zieje ogniem chodzi bardzo ładnie Dodano po 1 A jak sprawdzić tym miernikiem jaki prąd pobiera ?
To trzeba zbadać co nie działa - najlepiej miernik albo przynajmniej żarówka/LED z bateria i przewodami. Prawdopodobnie pierwsze zdjęcie na dole po lewej to podwójna grzałka (te grzejniki olejowe tak często miały - jeden segment 800W, drugi 1200W jak oba włączone to 2000W albo podobne moce - powinno być opisane) Powyżej jest chyba jakieś zabezpieczenie...
w takim razie jak mogę sprawdzić czy triak jest dobry lub zły ? miernikiem ? jakie wartości sprawdzać ? kolejne pytanie czy jeśli Triak bedzie w porządku to może oporniki dolegające do niego ? jak sprawdzić czy one też są dobre ? proszę o wyrozumiałość bo dla jednych pewnie będą to błahe pytania a dla lekkiego laika źródłem wiedzy
Na każdym regulatorze sprawny alternator da ci 14v> . Czasami problemem jest skorodowana śruba M6 prądowa idąca do prostownika. Łatwo sprawdzić miernikiem bez plastikowej osłony. A przy okazji w życiu nie widziałem rozpadniętego wirnika który spowodował zwarcie i pożar jak możesz to wrzuć proszę zdjęcia.
Statory wyglądają w zasadzie tak samo, wyprowadzone przewody tak samo — żółty i biały. Chyba tylko w koreańskich statory są rozróżnione poprzez użycie kolorów żółty i różowy. Różnica polega na podłączeniu uzwojenia. Stator na światła ze silnika ma koniec połączony z masą, do żółtego widać że są przyłączone dwa druty uzwojenia, a do białego koniec....
Mierząc omomierzem stwierdziłem ,że pomiędzy pinem gdzie dochodzi przewód z kondensatora a tym gdzie wychodzi przewód na stojan silnika nie ma "przejścia" czyli jest przerwa , poradźcie czy tak ma być , czy jednak ten regulator jest uszkodzony. Miernikiem tego regulatora nie sprawdzisz. Natomiast możesz nim sprawdzić ciągłość żył przewodu zasilającego...
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
Tak wartości powinny być mniej więcej jednakowe. Przewody od miernika mogą same mieć rezystancje, ustaw miernik na najmniejszy zakres pomiarowy rezystancji zewrzyj końcówki pomiarowe miernika, powinno być 0 jeśli nie jest to wskazaną wartość odejmij od wartości pokazanej przez miernik pomiędzy wycinkami komutatora. Diak to taki triak bez bramki wyzwalany...
(at)...KUBA... Wielkie dzięki, a jak mogę sprawdzić czy regulator podaje właściwy prąd, da się to zrobić miernikiem jeśli tak to jak i gdzie podłączyć przewody miernika ? Pozdrawiam
to wynikało by z tego ze alternator nie jest prawidłowo złożony ... sprawdzałem te diody wzbudzenia miernikiem bo one chyba są za małe by sprawdzić je przez odbiornik. Te 6 diód wymienionych (30A kazda) sprawdzałem zarówka 60W 12 V.
Witam forumowiczów. Na wstępie Wesołych Świąt życzę wszystkim. Mam mały problem ze skodą. Model to skoda felicia GLXi 1,3 MPI 50kW 68KM rocznik 1998 z instalacją lpg. Instalacja drugiej generacji. Parownik lovato, jeden filtr. W środku auta jest tylko przełącznik trójpozycjny: b(powyżej 2tys. przełączanie na gaz),g,b. Objawia się to losowym dławieniem,...
Witam ostatnio naprawiałem skuter z taka usterka i proponuje sprawdzić regulator napięcia. to on jest odpowiedzialny za prąd dla świateł. zmierz miernikiem czy wychodzi z niego napięcie na pracującym silniku. kolor to zazwyczaj zielony, na pewno nie czerwony i nie biały. Czerwonym dochodzi prąd z prądnicy a biały to masa.
K*, ile razy trzeba tłumaczyć że trójfazowy regulator motocyklowy nie może pracować bez akumulatora?! Po pierwsze napięcie na wyjściu jest wtedy nieprawidłowe - w motocyklu może doprowadzić do uszkodzenia elektroniki (ECU, modułów TCI/DC-CDI, liczników). Ponadto może doprowadzić do uszkodzenia regulatora. Regulator ma być podłączony z akumulatorem....
Mam następny prostownik, w którym jedyna rzeczą sprawna jest bezpiecznik i moooocny trafo. Wszystko spalone nawet regulator (przełącznik)napięcia oraz Amperomierz ( Ciekawe jak można uszkodzić Amperomierz). Przechodzę do meritum Trafo jest tak mocny, że na żarówce 12V 100W wykazuje przy napięciu 16,8V 114W i to jest wszystko mało. Nie dysponuje mocniejsza...
Witam. Mam problem z dmuchawą w moim Scenicu. Dmuchawa przestała działać, po wymontowaniu rezystora i podmianie na nowy zero reakcji, wiem, że obrotami moduł steruje poprzez minus(-) więc po zetknięciu radiatora z masą dmuchawa śmiga ładnie a co za tym idzie silnik sprawny - mam więc dwie opcje: 1. Kupiony zamiennik modułu był fabrycznie uwalony 2....
Mam pytanie co do Kipor IG3000. Kupiłem taki agregat jako uszkodzony, silnik pracuje ładnie równo ale nie ma prądu na wyjściu AC 230v. Miernikiem sprawdziłem i pokazuje raptem od 20 do 18v prądu zmiennego. Rozebrałem agregat i cała instalacja wydaje się być pospinana poprawnie i nie uszkodzona. W pierwszej kolejności winię regulator napięcia lecz na...
Dzięki za odpowiedź. U mnie wartości napięcia odczytane w czasie diagboxem i miernikiem oscylują od 14.2V do 15.1V. Zależało by mi na tym aby naprawić regulator napięcia oryginalny to kwota 240 zł a zamiennik to 75 zł a alternator na dopiero 3 lata.
To ta żarówka robi jako zabezpieczenie?? Podłączając alternator bez tej Żarówki mogłem coś spalić w nim? Dodano po 4 diody sprawdziłem miernikiem wszystkie sprawne. Mając zasilacz mogę sprawdzić regulator napięcia?? Jak się da mógł by ktoś podpowiedzieć jak go podłączyć?
Witam, już raz prosiłem o pomoc w podłączeniu alternatora, ale wtedy miałem ciągnik rozebrany i problem żeby to wszystko sprawdzić jak jest z ładowaniem. Teraz ciągnik już jest na chodzie i mam taka prośbę o wytłumaczenie zasady działania układu ładowania. Instalacje podłączyłem jak na schemacie http://obrazki.elektroda.pl/5116131300_1...
Koło pasowe obraca się ale czy wałek alternatora obraca się z góry nie widzę - a jest taka możliwość że wałek się nie obraca? Wieczorem (po 22:00) rozbiorę i spróbuję się tam dostać. Gdybyście mięli jeszcze pomysły co sprawdzić przy okazji to będę za nie wdzięczny bo widzę że to sporo pracy żeby się do niego dostać i lepiej nie robić tego dwa razy....
(at)pawel33 Ciężko powiedzieć bez fizycznej zapoznania się z sprzętem. Pierwsze co to sprawdzić czy sygnał startu przychodzi na falownik, miernikiem lub też z poziomu oprogramowania ( parametr D005, wyświetlają się stany wszystkich wejść). Druga kwestia czy sygnał analogowy dochodzi do falownika, parametr F001 pokazuje aktualną zadaną częstotliwość....
Witam. Opisze krótko mój problem. Nie działa mi regulator obrotów w wyżej wymienionym renowatorze. Po podpięciu do prądu nic się nie dzieje. Silnik nie startuje jeśli przełączę pokrętło zmiany obrotów na „6” słychać buczenie. Napięcie nie dochodzi do silnika na szczotki. Wirnik jak i stojan sprawdziłem. Podłączając zasilenia pod włącznik,...
Nic nie ma od strony kierowcy. Prosty układ sterownik klimatyzacji (panel)-rezystor-wentylator. Nie licząc zasilania. Kostki nie masz wypalonej przy tym rezystorze? Czego brakuje na wentylatorze.masy czy zasilania? Byłem sprawdzić miernikiem przed chwilą i wygląda to następująco: https://obrazki.elektroda.pl/8975569500_... Jak rozumiem...
Na zdjęciu schemat radioodbiornika. http://obrazki.elektroda.pl/9310062200_1... Pierwsze,że należy zrobić - sprawdzić techniczny stan. Miernikiem oporu sprawdzić awtotransformator, prostownik i kondensatory filtru anodowego napięcia (2х32uF).Wyjąć każdą lampę z paneli i znów wstawić na swoje miejsce ( często po długiej przerwie...
Cześć Potrzebuje pilnej porady. Przyjechaliśmy z wakacji pełno brudów, a żona przychodzi, że pralka chwile pierze i się wyłącza. Po objawach uznałem, że być może płytka z elektroniką. Po rozebraniu znalazłem sporo czarnej sadzy zarówno od strony lutów i drugiej. Z pomiarów miernikiem wychodzi (badanie okolice tam gdzie była sadza), że diody są ok, transformator...
Gdy podłączę regulator U, to robi mi się zwarcie, ale jak odłączę zielony przewód od regulatora to jest ok, lecz nie ma nic na wyjściu. Czy to oznacza, że regulator jest przepalony. Mierzyłem miernikiem i pokazuje mi jak przedtem gdy był dobry czyli między zielonym a żółtym jest przejście ok 153 , czerwonym a pomarańczowym też ok itd..,tylko nie ma...
różnica miedzy nimi jest tylko w cenie a zasada działania taka jak w każdym regulatorze.Jeśli masz jakiekolwiek pojecie to regulator tez można sprawdzić miernikiem
odgrzewam temat bo jakiś czas temu chciałem zmienić nastawę początkową grzejnika. Chciałem sprawdzić jak działa zaworek- czy ma jakieś marginesy kręcenia bo zauważyłem, że mogę od pozycji 7 kręcić spowrotem o 1 i tak w koło. Kręciłem tak aż zauważyłem, że pociekła woda. Teraz pytanie jak mogę wyregulować do stanu fabrycznego taką nastawę? nie wiem...
Dzisiaj miernikiem sprawdziliśmy cała płytkę z elektroniką i znalazł się padnięty tranzystor bc547b - jedyny na tej głównej płytce pionowej. Piec odpala. Mam nadzieję że to tylko to i znowu podziała z 12 lat ;) Dzięki (at)kz61 Za pomoc bo jako jedyny się odezwałeś i utwierdziles w przekonaniu że hydraulika jest ok
Może łaskawie powiesz do czego? Pewnie alternator... Diody sprawdzisz miernikiem po wylutowaniu a regulatora napięcia nie sprawdzisz bez stanowiska prób. Najlepiej sprawdzić go mierząc napięcie ładowania w samochodzie.
Witam. Mam taki problem z moim Clio. Otóż ostatnio podczas jazdy, zaczęły mi się po kolei zapalać kontrolki: abs, wspomaganie kierownicy, airbag potem zgasło radio a na samym końcu samochód. Doszedłem do wniosku że rozładowało aku i komputer po kolei wyłączał systemy. I tak też się stało aku był rozładowany do zera. I tu moje pytanie czy to problem...
komputer odcina mi stacyjkę Jaki komputer i w jaki sposób ją odcina? Jak przekręcę stacyjkę na opalanie to po około 3-4 sekundach rozrusznik przestaje kręcić. Po ponownym uruchamianiu silnika znowu łapie na 3-4 sekundy. Po kilku razach auto odpala. Dodano po 2 Zakładając, że poziom oleju i działanie pompy oleju masz prawidłowe to przeczyść wtyczki/złącza...
No jak ? miernikiem tylko miernikiem. Nie wiem jakie masz tam napięcie 6V czy 12V. Dla 12V to napięcie musi się mieścić między 13.8V a 14.4V na podstawie tego domyślam się że napięcie 6V powinno wynosić 6.9V a 7.2V. Odpalasz i mierzysz. Napięcie powinno być stabilne niezależnie od obrotów i podczas włączenia świateł. Jak faluje lub jest niższe albo...
Najlepiej jest sprawdzić przełącznik bezpośrednio we wtyczce od rezystora dmuchawy za pomocą żarówki 21W. Pytałem bo zanim się wymieni rezystor to nawet należało by sprawdzić jego stan jak również wszystkie sygnały jakie do niego dochodzą i czy są prawidłowe. Sprawdzanie miernikiem może być oszukane dlatego lepsza jest żarówka o której wspomniałem....
Ok dziękuję, w weekend będę się z nim widzieć to spytam w jakich sytuacjach pali mu tą cewkę i napiszę. Chodź z tego co zrozumiałem to chyba zawsze w czasie jazdy. Gdyż on twierdzi że tak jak by coś właśnie z napięciem mogło być że w czasie jazdy nagle ją przepala. W tą ostatnią sobotę wymieniał regulator napięcia na alternatorze zobaczymy czy to coś...
Możesz wzrokowo lub miernikiem sprawdzić przewody i wtyczki, czujnika sam nie sprawdzisz lepiej mieć na podmiankę a jeszcze lepiej zrobić logi dynamiczne i wyjdzie jak na dłoni.. Równie dobrze może się okazać, że uszkodzeniu uległ lub jest silnie zabrudzony regulator ciśnienia znajdujący się na pompie wc
Sprawdź, czy nie jest uszkodzony bezpiecznik, który zabezpiecza dmuchawę. Silnik dmuchawy znajduje się za schowkiem w kabinie. Dojście do łopatek (wiatraka) dmuchawy jest pod maską silnika, a dokładniej pod podszybiem, gdzie powinien być filtr powietrza tzw. kabinowy lub pyłkowy. Po wyjęciu wkładu filtra zobaczysz wirnik dmuchawy, spróbuj go obrócić,...
cisnienie paliwa miernikiem do sprawdzania cisnienia, regulator j.w., jak uważasz ze komp to go zmień
Witam Dobrze myślisz ten regulator to potencjometr. Będziesz musiał iść do sklepu i pytać o potencjometr, ale nie wiem czy dostaniesz taki sam. Możesz go wylutować i sprawdzić czy płynnie zmienia rezystancje, najlepiej miernikiem wskazówkowym.
A czy przy włączonym oświetleniu też tak ma 17,5V czy już normalnie , alternatory a dokładnie regulatory motocyklowe wymagają sztucznego obciążenia aby działać poprawnie , stosuje się opornik ceramiczny na ok 7 ohm a wat zależy od mocy alternatora. Jeśli padł ci ten opornik ,a to się często dzieje , może wtedy szaleć regulator . Sprawdź też czy wszystkie...
Witam. Jak sprawdzić dokładnie co jest przyczyną. Komutator wyczyszczony. Szczotki wymienione. Regulator obrotow nowy. Metoda na brzeczek sprawdzony. Lecz tu nie jestem pewien czy dobrze. Trafo zrobiłem z starego stojana flexa i podałem napiecie 18v przemienne. Pomiar miernikiem na sekcjach pokazał. 1-2 0.1ohma 1-3 0.2ohma 1-4ohma itd. Aż do 0.9ohma...
Cześć jestem nowy na tym forum więc jak popełniłem jakiś błąd przy dodawaniu posta to przepraszam. Potrzebuję pomocy pacjent to skuter longljia 50cc 2t a mianowicie brak iskry Wymieniłem cały aparat zapłonowy, cewke zaplonowa, regulator napięcia moduł cdi, świeca nowa sprawdzałem miernikiem cewka ma prąd i prod dochodzi na kabel i na fajkę a na ilu...
Witam. Ostatnimi czasy alternator przestał ładować, ciągle pali się kontrolka ładowania i nie gaśnie nawet przy wysokich obrotach... Pasek chodzi ok nie śliska się, jak mierze miernikiem napięcie i włączam kolejno odbiorniki to napięcie spada ku dołowi... Czy to wina regulatora napięcia? Może szczotki? Ewentualnie mostek prostowniczy? Jutro wyjmę alternator...
Wirnik należy ocenić wzrokowo i pomierzyć rezystancje między sekcjami komutatora. Muszą być równe. Pomiar jest trudny, bo mało kto dysponuje miernikiem rezystancji poniżej 1 Ohma. Stojan wystarczy sprawdzić na przebicia do masy (wirnik też). Wszelkie pomiary rezystancji nie są wiarygodne. Lepszy jest pomiar indukcyjności. Trzeba mieć jednak miernik...
Grzałka ma około 26 omów. Nie podłączałem jej ponownie pod napięcie. Regulator temp. słychać jak przełącza - dodatkowo sprawdzałem go miernikiem - zamyka i otwiera obwód. Do regulatora dochodzą 2 przewody + przewód od temperatury. Według mnie programator jest uwalony - nie włącza grzania. Grzanie nie powinno się włączyć bez wody. Dopiero jak nabierze...
Wszystkie alternatory zbudowane są w taki sposób że kontrolka ładowania umożliwia wstępne wzbudzenie alternatora. Krótko mówiąc masz przerwę w obwodzie kontrolki , albo spaloną żarówkę w kontrolce. W fabii nie ma w tablicy wskaźników żarówek, bo w całości jest na diodach LED. Co ciekawe tablica przyrządów sterowana jest za pośrednictwem magistrali...
I przy pomiarze oporu elektrycznego, jak również elementów półprzewodnikowych mają biegunowość. Czyli najpierw mierzysz w jedną stronę, a później zamieniasz miejscami przewody pomiarowe i powtarzasz pomiar. Z tego co piszesz, rozumiem, że jedna faza to dwa końce drutów, tworzące obwód, czyli muszą być odłączone od mostka w czasie pomiaru. Tylko jak...
Odpalilem moto i sprawidzilem miernikiem na aku i bylo 12v a powinno byc minimum 14v ale jest to spowodowane regulatorem poniewaz widac z zewnatrz ze jest przypalony ...
Witam. Pytanie jak w temacie - alternator ( kombajn) przestał ładować. Nie wiem jak się do niego zabrać - jak zmierzyć diody , regulator napięcia i pozostałe elementy pod kątem uszkodzeń? Alternator 24V. Dysponuję multimetrem, żarówkami, zasilaczem laboratoryjnym.. Proszę o porady. Czy pomiar diod miernikiem jest miarodajny czy badać je żarówką i zasilaczem?
Na początek, czy akumulator jest w pełni sprawny? Następnie miernikiem na teście diod sprawdzić czy wszystkie 6 diod na mostku w regulatorze są sprawne. Sprawdzić czy uzwojenie statora ma przebicie na masę. dodam ze (wiem ze tak nie powinienem robic) ale jak zapale motor i odepne akumulator to motocykl nie zgasnie czyli prąd wytważa prosze o odpowiedz...
Za mało doładowuje.Sprawdzajac miernikiem ma na zaciskach 13,7 nieraz 13,8.Wymieniłem regulator napiecia i nic nie pomogło.Sprawdzałem mostek z diodami(diody wszystkie) ok.Sprawdzajac miernikiem centralnie ładowanie na alternatorze tez nie ma zmian.Wiec pozostaje jedno z dwóch tylko co i jak to sprawdzic albo stojan albo wirnik .No chyba ze cos innego...
Niestety kolego żeby sprawdzić mostek prostowniczy będziesz musiał rozebrać alternator. Lepiej jak masz możliwość weź od kumpla na chwile taki sam regulator i sprawdź napięcie. Jeżeli dalej takie objawy to niestety alternator na stół. Żeby sprawdzić diody najpewniej będzie trzeba odlutować uzwojenia z mostka prostowniczego i pomierzyć miernikiem spadek...
Dziękuję za odpowiedzi, temat chwilowo "zawieszony". Panowie przy okazji mam pytanie, czy do sprawdzenia zgodności faz za falownikiem jest potrzebny specjalny miernik ? Próbowałem dzisiaj miernikiem Sonel MPI520 sprawdzić podłączony silnik dmuchawy, niestety nie potrafił pokazać kierunku wirowania. Pzdr
Sprawdzonego nie mam muszę podjechać do sklepu elektronicznego i zakupić, czy coś oprócz C4 sprawdzić ? Kupiłbym od razu żeby nie jeździć po kilka razy. A czy tego C4 da się sprawdzić miernikiem Odpowiedź z serwisu AVT: "Przyczyną takiego zachowania może być uszkodzony triak."
Diody odkręć i zmierz miernikiem będziesz wiedział czy są sprawne. Na upartego to możesz je sprawdzić żarówką i w szereg podłączasz diodę no i akumulator bądź prostownik jak masz zwykły bez elektroniki. Też kiedyś walczyłem z tymi regulatorami i w końcu wygrałem tę walkę od kilku lat. Wstawiłem w to miejsce alternator od Poloneza Caro i mam święty spokój....
Masz uszkodzoną przetwornice. zasilacz padł , ja już spotkałem 3 sztuki 1018 że padł tylko kondensator1000mikro, transoptor i regulator napięcia (ten obok transoptora) koszt ? 5zł rozkręć i zmierz miernikiem czy na diodzie tej najbliżej przełączników masz 3,3V
A czy nie wie ktos czasem czy w c360 perkins 91r występuje regulator bo jakos nie mogę znaleźć. A a lternator prawdopodobnie nie ładuje bo na klemach jest aby 12,96 v. Czy może sprawdzić każdą diodę odzielnie miernikiem czy aby w jedną stronę puszcza? JUz znalazłem i wyeliminowalem usterke. Regulator jest kolo baku na paliwo. Problem tkwil że regulator...
sprawdzić triak miernikiem sprawdzić płytkę miernikiem sprawdzić przekaźnik miernikiem
ekspres bosch wyczyść zaparzacz uszkodzona zębatka zmywarka whirpool uszkodzony moduł
Wycofanie LM1083 przez Texas Instruments: Przyczyny i Alternatywy Jak zwiększyć amperaż w obwodzie elektrycznym?