http://obrazki.elektroda.pl/3906475000_1... Witajcie. Jako że już od dłuższego czasu zajmuję się astrofotografią, częstym problemem, z jakim się spotykałem jest osadzanie się pary na optyce teleskopu/obiektywu, gdy wilgotność powietrza jest na wysokim poziomie. Rozwiązaniem tego problemu jest podgrzewanie optyki powyżej tzw. temperatury...
W silniku X16SZR jest cewkomoduł wyzwalany napięciem +12V, więc można go łatwo sprawdzić. Ale częściej padały tam sterowniki.
Sprawdź jak buduje ciśnienie pompa CR. Potem ciśnienie sprężania i świece żarowe.Poza tym warto by sprawdzić co tam w sterowniku...
pewnie sterownik pompy VP44 padł jak zwykle
No to jak napisałem. Dodatkowo w zaworze jest czujnik położenia i to pewnie sterownik sapie o napięcie z czujnika. Ma być 5v ,masa i trzeci to "zwrot " do sterownika.Trzpień może i się wysuwa ale ważne jest to co widzi sterownik. Masz tester by to sprawdzić?
Can sprawdzisz omomierzem, sprawdzasz ciągłość przewodów między sterownikami, ale chyba znalazłeś już usterkę. Wsadź sterownik do lodówki, sprawdź czy działa, potem podgrzej suszarką.
Obydwie cewki przekaznika zespolonego dostają zasilanie 12+ po 15 / kluczyku/ , wróć do sprawdzenia zasilania sterownika po kluczyku , pin 27.
Dziękuję za pomoc sprawdzę sterownik
To rozkręć kontrolka w rękę i sprawdź,stawiam na sterownik skoro żaden siłownik nie drgnie.
wg mnie problemy z przestawiaczem kąta wtrysku do sprawdzenia przewody pomiędzy sterownikami i pompa :/ Pozdrawiam
Ale jak wytłumaczysz, że do wyciągania SPV auto odpalało a po wyciągnięciu już nie chce odpalić? Jakieś pomysły na sprawdzenie sterownika ?
Sprawdził i uznał że albo to jest cewka albo sterowniki cewkę sprawdził i zostały sterowniki
Sterownik pompy wtryskowej.
Czyli co dalej błędem sypie, możesz sprawdzić http://astra-3.pl/porada-astra-h-sprawdz... . Gdzie wysłałeś sterownik i jakie koszty.
Ok, zabrzmi to pewnie laikowo ale jak sprawdzić ze stary sterownik padł? :)
Czyli miałeś X14XE i zmieniłeś na C14NZ Sprawdź napięcia na sterownik Wtryskiwacz sterowany masą z pinu D15 sterownika.
Masz schematy EHPS do sprawdzenia. A18 to wspomaganie , drugi schemat to wyjście sygnału ze sterownika silnika z16xep (pin zaznaczony na czerwono) - reszta chyba oczywista...
ECU nie daje się zczytać. Sprawdzić masy i zasilanie, jak tam ok to sterownik padnięty.
https://obrazki.elektroda.pl/4337450800_... Dobierz się do sterownika i sprawdź sygnały z zamka kierowcy. piny 6,2,1,2
tak , przy uszkodzonym siłowniku kierowcy typu spalony silnik lub przerwa w obwodzie prądowym z kluczyka bedzie działał. podając mu na chwile zasilanie na te dwa kolory nieb i ziel spokojnie sprawdzisz .
Zasilanie sprawdzone mierniekiem i jest wszędzie gdzie powinno być... masy też są... Wspaniale że masz miernik,ale zasilanie sprawdź przy pomocy obu włókien H-4 jednocześnie.
Czyli będzie sterownik? Czyli trzeba to sprawdzić, skontrolować, zdiagnozować, nie da się odpowiedzieć wprost, skoro nic nie wiesz, podajesz tylko objawy...
Pin 72 brązowo-biały(szerszy wtyk do ECU)to masa ze sterownika któa powinna załączać przekaźnik, sprawdź czy coś sie pojawia na tym pinie.
Sprawdź przewody podciśnieniowe sterowania turbiny.
Po pierwsze jak włączysz przycisk klimatyzacji zobacz czy sprzęgło złapało jeśli nie to sprawdź czy na wtyczce do sprężarki dochodzi 12V no i czy wentylator się załaczy po chwili jak klima ruszy.Jak nie to bezpieczniki i przekaźnik klimy do sprawdzenia no i czujnik ciśnienia często pada w Astrach.Jest jeszcze sterownik wentylatora klimy. życzę miłej...
"w czasie jazdy różnie z tym bywa" -sprawdź przewody od sondy do wtyczki i do ECU , prawdopodobnie przerwa.
Tak jak by od tyłu bierzesz się do sprawy , robisz kalibracje a nie sprawdzasz błędów . Błędy mogą uniemożliwić kalibracje , sprawdź wszystkie sterowniki .
Kontrolnie należy sprawdzić po tej wymianie jaki stopień otwarcia przepustnicy widzi sterownik. Ewentualnie zmierzyć napięcie na przewodzie sygnałowym.
Możliwe, że sterownik silnika zaczyna mówić "pa pa". Sprawdź zasilanie tego ECU.
Wyżej w temacie masz link do strony, na której jest opisane co trzeba sprawdzić i ew.wymienić :idea:
Jeżeli sprawdziłeś instalację,czujniki pozostaje.... Zobacz jakie temperatury widzi sterownik silnika. Prawdopodobnie się uszkodził.
Nie mam kompa do diagnostyki żeby sprawdzić co widzi sterownik.
Witam. W tych modelach silnika X16SZ są wadliwe sterowniki ECU częsty powód ich awarii w Oplu.Należy sprawdzić instalacje doprowadzającą sterowanie do tego zaworu .Jeżeli jest OK to prawdopodobnie jest uszkodzony sterownik silnika. a objawia się to przez sygnalizacje uszkodzenia tego zaworu.Zawór EGR w ASO to wydatek 860zł.Dla pewności że to nie on...
czy ktoś wie jak można sprawdzić sterownik świec żarowych w astrze 1,7D "92 u mnie wogóle nie grzeją po uruchomieniu silnika
Witam, sprawdź najpierw wskazania sondy, potem czujnika temperatury. One dają sygnał na sterownik a ten steruje wtryskiem.
poszukuję Drivery do astro clip . Jak ktoś wie gdzie je moge dorwać będę dozgonnie wdzięczny. Przewertowałem support, ale tam nie znalazłem od niego sterów :-( Pozdrawiam
Witam Dałeś radę podłączyć i sprawdzić czy działają obydwa sterowniki bo mam astrę z takim samym silnikiem ale z 2002 i też szukam sterownika wentylatorów
Masz jakieś błędy w komputerze? Posprawdzaj przewody od pompy i pedału. Najprawdopodobniej pompa wtryskowa albo coś z jej sterownikiem, najlepiej daj komplet jakiemuś pompiarzowi niech podłączy na stole i sprawdzi...
W takim razie w zx300 przewód żółty i żółto/czarny podpinasz do masy, pomarańczowy i pomarańczowo/czarny zostawiasz niepodłączone , na przewodzie białym masz wtedy sygnał do otwierania a na biało/czarnym do zamknięcia, podpinasz je pod przewody brązowo/czerwony i brązowo/biały w oryginalnym sterowniku, który przewód jest od zamknięcia a który od otwarcia...
Obroty widzi, ale ciśnienie w dolocie się nie zmienia. Wykręć świece zobacz czy jest iskra, odkrec wlew oleju i sprawdź czy wałek wydechowy się obraca z wałem korbowym.
Sprawdź instalację od świec do sterownika czy nie ma przetarć , zwarć , luźnych czy skorodowanych styków itp ... - na schemacie widać że w twojej wersji nie ma przekaźnika świec tylko steruje tym sterownik silnika ..
Tak odpali.Jeździłem ostatnio Astrą H bez sterownika poduszek.
Sprawdź co się dzieje ze sterowaniem przekaźnika, plus po zapłonie i minus ze stera, stawiam na zanikający minus z sterownika :|
Sprawdź złącze sterownika przy lewym nadkolu tam często dostaje sie wilgoc
Przepraszam niedoczytałem że to jest SZ zwracam honor tam niema mod. pod cewką .Cewki mają elektronike w środku sterowanie impulsami 5V ze sterownika .trzeba sprawdzić złaczke czujnka poł. wału.Profilaktycznie siknąć w nią unizolu itp.
Powinieneś mieć podpięte sygnały pod brazowo-czerwony i brazowo-bialy. Możesz sprawdzić co się dzieje jak podasz na te przewody sygnał masy przez żarówkę 12v.
1.4 - Z14XEP Wiązka była oryginalna. No to powinny być dwa przewody na kostce czujnika sprzęgła, czarny: +12V po przekręceniu kluczyka, i szary: sygnał do sterownika sinika. Sprawdź próbówką czy jest 12V po przekręceniu kluczyka, jeśli nie ma to być może trzeba włożyć bezpiecznik do skrzynki pod maską (5A nr 33) Jeśli jest to sprawdzić czy sygnał dochodzi...
Jak do tej pory same pudła. To standardowa usterka w astrze G 1,6 8V-uszkodzeniu uległ sterownik silnika ( jest zaraz koło akumulatora). Godzinka roboty i po sprawie.
Nic sam nie zrobisz, polegniesz na module chłodzenia silnika. Jeżeli wzrastają obroty to znaczy że sterownik silnika dostał sygnał żądania klimatyzacji.
Dzieki wielkie sprawdzę w wolnej chwili
Jak 2008r pewnie denso (jak podasz vin powiem na 100%) tam gniły obudowy sterowników ECU i dostawała się woda do środka. Sterownik jest pod przednim nadkolem .. Do sprawdzenia instalacja i sterownik ..
Czujnik przeczyściłeś , wymieniłeś piastę , a ciągłość przewodów od czujnika do sterownika ABS sprawdziłeś?
Witam Po pierwsze usuń prowizje za plik jeśli chcesz aby ktoś pomógł. Po drugie ze schematu którego skan umieściłeś wynika iż po naciśnięciu przycisku jedne styki sie : rozwierają "OTWIERANIE" POMARAŃCZOWY/CZARNY - BIAŁY/CZARNY, "ZAMYKANIE" POMARAŃCZOWY - BIAŁY, inne zwierają: "OTWIERANIE" BIAŁY/CZARNY - ŻÓŁTY/CZARNY, "ZAMYKANIE" BIAŁY- ŻÓŁTY, na czas...
Zły ID sterownika,tak się dzieje.Podjedź,sprawdzimy techem :)
Sprawdzałem diodą przy cewce , nie ma sygnału. Też myślałem że wiązka ale wszystkie cztery kable sterujące, dziwne. Nie masz jednego plusa zasilania do sterownika. Tak że sprawdź bezpieczniki w module w komorze silnika, a potem ciągłość wiązki do sterownika.
Mnie nakierował na sprawdzenie zaciśniętego przewodu przy akumulatorze kolega u którego w zafirze też działy się dziwne rzeczy. Zacisnął nową końcówkę oczkową i problem zniknął.
Witam. Należało by sprawdzić błędy jakie się pojawiają i jakie są zapisane w sterowniku ( jeśli ma być tanio to metodą na spinacz). Podobne objawy są skutkiem uszkodzonego czujnika halla.
Wtryskiwacz powinien charakterystycznie "cykać", można też zmierzyć rezystancję około 12Ω ale to nie zawsze jest wiarygodny pomiar, ewentualnie można zamienić ten wtryskiwacz z którymś z innego cylindra i zobaczyć czy będzie pracował. Co do sprawdzenia sygnału to wtryskiwacze mają plus na stałę a sterowane są masą ze sterownika silnika
www.avservice.com.pl
To nie są usterki ,a komunikaty .Pierwszy to nacisnąć pedał hamulca w celu aby sterownik sprawdził działanie świateł hamowania,drugiego nie znam. Na mojego nosa wyświetlacz ma ustawioną konfigurację na jezyk holenderski.
Ależ nawet nie śmiem się śmiać, poradziłem całkiem poważnie aby poszukał tam, gdzie wskazałeś :) Dodano po 1 Zostaw sterownik, rób co mówimy, to odpalisz szybciej. Podałem Ci co masz sprawdzić, z opisem pinów. Do dzieła.
Sprawdziłeś czujnik położenia wału?
Diagnostyka co mówi jakie błędy których sterowników nie widzi. Masy sprawdzić.
Nic nie jest sprawdzone. Jak by było to byś wiedział. Napięcie zasilania MAF jest? 5V i masa jest? A jak jest to jakie jest napięcie na wyjściu MAF i czy dociera to do samego złącza ECM?
Sprawdźcie zasilanie sterownika i masy.
Weź miernik z zmierz rezystancję tego zaworu porównując z drugim. Jak taka sama to zaklej to narazie jak było, bo to nie jest teraz problemem. To nie przez to nie odpala. Zajmij sie przekaźnikiem silnika. Weź miernik i sprawdź przejście od przekaźnika do sterownika. Według schematu dla (Z16XER) pin 85 przekaźnika idzie do pinu A62 sterownika ,wtyczka...
I w sumie powinien mieć opcje wysterownia wyjść poprzez interfejs tak samo jak i sterownik silnika więc szło by mniej więcej namierzyć co powoduje problem. A co do temperatury to trzeba by jeszcze termostat sprawdzić.
Za cięzkie jest sprawdzić czy jest zasilanie na sterownik silnika?
Jak na razie sprawdź sterownik, może on jest winowajcą.
ja mam taki sam problem ale oprócz tego, spaliła się fizycznie cewka (stopiła się na 2 cylindrze) silnik to 1.8 x18xe1 w astrze g. Mam niedaleko do łodzi z chęcią bym podrzucił sterownik do sprawdzenia.
Witam Może ktoś naprowadzić na problem kodu 55 ? Znalazłem podobny temat ale już zamknięty jest. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic40... Błąd wyskoczył nagle jak zostawiłem auto zaparkowane na kilka godzin i po odpaleniu odrazu błąd 55. Nie chce mi się wierzyć że ot tak odrazu padł sterownik ABS bo bład na to wskazuje. Może ktoś podpowiedzieć...
Zamek można założyć bez żadnego problemu.Potrzebujesz sterownika i siłowników uniwersalnych za grosze. Mają cięgna i paski montażowe w kompletach ,poradzi sobie każdy jak się przyłoży,.To bardzo prosta czynność,ale trochę dłubaniny,bo trzeba zdejmować tapicerki. Ja bym nie rezygnował,bo może centralny jest ,ale nie działa. Popatrz od wewnątrz ile przewodow...
Tak przekrecam zamek drzwi kierowcy i zamykaja sie tylko one jak wcisne ten bolec od drzwi jest to samo Zna kolega kropki, przecinki, spacje, itd.? Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.
Wymieniłeś piastę lewy przód. Sprawdziłeś wiązkę przewodów pomiędzy czujnikiem (piastą) z sterownikiem ABS ?
Bo najszybciej,sprzętem sprawdzisz jak sterownik silnika widzi ciśnienie w układzie AC,i czy widzi że jest załączone żądanie klimatyzacji,zaś w module chłodzenia zaaktywujesz sobie etapy mocy. No i sprawdzisz konfigurację sterowników. Proste?
W jaki sposób sprawdzić czy sterownik działa i ewentualnie naprawić go?
1. wystarczy kupić pestkę i dopisać klucz 2.Jeśli ktoś ma czytnik to może sprawdzić czy transponder działa. 3.Można całkiem usunąć immo ale trzeba ingerować w eeprom np. sterownika silnika 4. Najtaniej chyba będzie kupić pestkę immo i dopisać klucz .
Wskazują na to problemy w czasie deszczu i przy dużym obciążeniu (postój) Ja myślę że należało by sprawdzić ładowanie podczas występowania usterki. Duże obciążenie -> mniejsze napięcie w instalacji -> pompa wspomagania zostaje wyłączona. Najlepiej to odczytać zapisane błędy w sterownikach.
Oscyloskop do ręki i sprawdzić przebieg.
A pompa paliwa w baku działa? jeżeli działa to sprawdź też ciśnienie paliwa jakie daje pompa, potem sprawdź regulator ciśnienia paliwa, oraz przekaźnik i bezpiecznik pompy. Może być też wina sterownika instalacji gazowej i nie przełącza na benzynę a wyłącza gaz. Jaki wtyk do komputera 10 pin czy 16?
Właśnie wywala mi błąd czujnika temperatury cieczy i znalazłem podobny problem i właśnie o to chodziło. Zaraz popatrzę gdzie on jest i sprawdzę.
Witam Tak jak z temacie problem jest z sterownikiem silnika w astrze G 2000r z przepustnica pedałem gazu i sterowaniem przekaźnikiem pompy paliwa. Jest dużo firm które oferują się w naprawie tych sterowników, czy macie kogoś sprawdzonego godnego polecenia? Pozdrawiam Marcin
Zasilanie sterownika silnika do sprawdzenia, wiązka czujnika, od jednej wtyczki do drugiej, prześwietlić i sprawdzić na zwarcia, jeśli to wszystko jest ok, sterownik do zrobienia. Norma.
Zdecydowanie najlepiej oryginał i jeszcze go sprawdzić przed założeniem. Do tego porządnie odpowietrzyć układ i test na obecność CO2. Sprawdziłbym też ciągłość wiązki elektrycznej między czujnikiem temperatury i sterownikiem silnika, oraz przewód masowy silnik-nadwozie.
Z opisu trudno cokolwiek wnioskować... Możesz oczywiście przemierzyć czujniki i elementy wykonawcze, ale prościej, szybciej, taniej(?) będzie sprawdzić co sterownik ma do powiedzenia podłączając tester. Nie musi to być Tech 2, wystarczy Opel Scanner albo op-com. Wtedy nie szukasz w ciemno. Interface KKL.
A sprawdziłeś czy wszystkie świece grzeją? że jest napięcie na nich to wcale nie znaczy że są OK. Mi to wygląda że przynajmniej 2 świece są nie sprawne sterownika i czujnika temperatury się nie czepiaj.
Sprawdziłem jeszcze raz i na pin 45 w kostce ECU dochodzi 12v po załączeniu włącznikiem w aucie. Czyli instalacja wnętrze > komora silnika jest OK. Sprawdź jeszcze i opisz na których pinach ECU jest przejście. Sterownik klimatyzacji piny 10,13,16,17
Dokładna diagnostyka z uwzględnieniem parametrów bieżących. Podejrzewam zimny lut w samym sterowniku. Dodatkowo sprawdzić wiązkę od pozycjonera.
Pewnie sterownik padł. Toż to łopel. Oczywiście przed wymianą trzeba zrobić pomiary, stawiam na linię zasilającą do silniczka. Sprawdź probówką czego brakuje PWM czy zasilania.
witam w okolicy termostatu jest czujnik temperatury do świec sprawdzić go lub padł sterownik.
Poszukaj jeszcze schematów, może kolorki będą, to rozetniesz sobie jakieś najbardziej prawdopodobne wiązki i zobaczysz czy jest tam taki kolor. Tak samo możesz sprawdzić przy wtyczce sterownika, na schemacie mogą być numerki pinów w złączy.
Dodam że błąd wyskajuje na komputerze P2101, ale wg mnie to nie jest przyczyną. Może nie bezpośrednio uszkodzona przepustnica, ale np. wiązka od niej ;-) To teraz trzeba zrobić pomiar ciagłości przewodów od sterownika do przepustnicy, a potem do sprawdzenia wyjście ze sterownika na przepustnicę.
Zanim wymienisz znów przepustnice to SPRAWDŹ wiązkę pomiędzy nią a sterownikiem silnika.
Nie mam Oscyloskopu. Jutro podepnę op-coma bezpośrednio do wtyki sterownika silnika. Zaczekam aż silnik zgaśnie i sprawdzę czy będzie komunikacja z ecu. Będę miał pewność że drugi sterownik też nie jest uszkodzony.
To sprawdź połączenie tego pinu ze sterownikiem silnika
To jeszcze sprawdź jakie ciśnienia paliwa widzi sterownik silnika gdy faluje.
Komputer pokazuję taką samą temperaturę co wskaźnik na desce, a jak sprawdzić jaką temp. widzi sterownik?
Sprawdzić zasilania i masy sterownika silnika. Ponadto gdy usterka występuje we wtyczce wtryskiwacza sprawdzić czy jest plus po przekręceniu kluczyka. Jeżeli wszystko ok to sterownik do wymiany.
Sterownik nie ma zimnych lutow, są dwa już i pewnie dwa uszkodzone, jutro otworze i pomierze tranzystory. Chyba że ktoś podpowie odrazu które dokładnie sprawdzić jeśli zawór uszkodził sterownik l.
chodzi o to abyś sprawdził ciągłość przewodów od czujnika do sterownika
sprawdzić sterownik agregatu sprawdzić sterownik lodówki sprawdzić sterownik pokojowy
lista kanał samsung podłączyć niemiecki telefon podlewać ogród
Jak odkleić ramkę od LCD w Samsung A13? Toshiba 40L3433DGB Firmware Download Guide