Alternator Lucas.Uzwojenie stojana jest skojazone w trójkąt.
Rezystancji stojana nie zmierzysz,no chyba że motodą 4-przewodową.Za mała rezystancja,w zasadzie poniżej 0,1 oma. co do wirnika możesz mierzyć rezystancję,przy użądzeniach przeznaczonych do pracy o napięciu 12V zawiera się w granicach 2,5 do 4 omy.Lepiem mierzyć prąd w uzwojeniu wirnika-pomiędzy 3 a 5 amper.
Sprawdź czy uzwojenia alternatora mają przejście do masy. Motocykl stary, dokładna kontrola wszystkich połączeń elektrycznych wokół regulatora. Regulator 4 piny? Musi być dobrze przykręcony do masy, sprawdź kostkę w regulatorze i złącze alternatora z silnika (3 piny, żółte, albo białe kable)
Właściwie masz wszystkie końcówki. Co do połączenia na każdym uzwojeniu dać pełny mostek + kondensatory i połączyć szeregowo na prądzie stałym. Alternator będzie miał sporo mniejsze obroty jak w samochodzie to i napięcie mniejsze. O 230 V trzeba zapomnieć- przetwornica. Dlaczego mniejsze obroty- magnesy klejone to przy 6000 obr/min odpadną.
Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
Ja bym sprawdził wirnik, bo jak uzwojenie stojana przywiera to się pali i jest smród.
Kupiłem po okazyjnej cenie na portalu internetowym i okazało się, że uszkodzony w nim jest regulator napięcia Kupiłeś nowy czy używany? Po drugie wszystkie uzwojenia tak mają czy tylko kilka cewek. Po trzecie w naprawie gość mógł przemalować srebrzanką korpus.
http://obrazki.elektroda.net/67_12570688... Może Ci pomoże.P
regulator wymień,załóż elektroniczny. Nie baw się w regulacje tego starego zbuka,Twój oldtimer niewiele straci na oryginalności. No,może się nie bedzie mieścił w pierwszej klasie :)
Pytanie z innej beczki , macie może jakiś sprawdzony klej na wklejenie uzwojenia ( stojanu ) alternatora valeo ?
Bitex nie będzie miał nic wspólnego z ładowaniem, takim oglądaniem nie stwierdzisz poprawności działania alternatora. Jeżeli jest tak jak piszesz 13.1V to alternator jest niesprawny i trzeba go sprawdzić na urządzeniu do testowania.
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
W 13 poście pisałem, że wychodzi za mały opór drutu i żebyś to sprawdził. Uzwojenia alternatora 24V poznać po tym, że jest cieńszy drut i wirnik ma opór 16 - 18 om. Jeżeli stojan ma też gruby drut to cały alternator jest 12V Wirniki się nie palą tylko ulegają uszkodzeniu z winy użytkownika.
Czyli najlepiej wyciągnąć alternator? W zależności od jego lokalizacji - czasami można wymienić regulator bez demontażu alternatora. Lepiej jednak wyjąć i sprawdzić też komutator i okazyjnie łożyska. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną jak nie regulator? Kable, akumulator, słabe połączenie (śniedź itp), prostownik alternatora, uszkodzony wirnik...
Trzeba rozebrać alternator i dostać się do mostka. Jak rozbierzesz alternator sprawdź na wszelki wypadek uzwojenie wirnika.
Odłącz regler i zmierz napięcie na wyjściu 3 faz z alternatora - trzy żółte przewody. Pomiar napięcia robisz miernikiem ustawionym na zakres 200V AC czyli prąd przemienny. Pomiędzy przewodami 1-2, 2-3, 3-1 powinno byc takie samo napiecie ok. 75V przy 5000 obr/min. Jeśli jest niższe lub nie symetryczne to uszkodzone jest uzwojenie alternatora. Tak samo...
Jak oddasz stary do regneracji to i taniej i pewniej bedzie, ponieważ te alternatory potrafi rozsadzać rdza od środka. Lubia także padać uzwojenia a tego sam nie sprawdzisz.
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
Witam ! Ale o szczotkach na alternatorze nic nie piszesz, sprawdź czy są dobre, bo widziałem też w astrze złamaną szczotkę. Jeżeli posiadasz miernik to możesz również sprawdzić uzwojenia alternatora sprawdzając na komutatorze.
Sprawdzenie oporu między wyprowadzeniami nie daje gwarancji zdatności do użytku regulatora. Dla sprawdzenia funkcjonowania lepiej wykorzystać schemat na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.pl/4823033200_1...
Jak włączysz światła przy zgaszonym silniku to też mrugają? Czy tylko gdy silnik jest włączony? Ja miałem taką "dyskotekę" gdy alternator się skiepścił. Jedno, albo dwa uzwojenia (albo diody) padły. Dokładnie nie sprawdziłem, bo miałem zapasowy alternator i po wymianie problem zniknął. Aha, to dotyczyło samochodu innej marki. Czasem działa powiadasz?...
Witam. Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie 13-14V. Jeżeli jest mniejsze np. poniżej 12V to znaczy, że nie ładuje. Moze być uszkodzony alternator tj. Spalone uzwojenie, szczotki lub regulator napięcia. Może też być brak napięcia wzbudzenia alternatora w twm przypadku sprawdzić przewody...
Masz tam typowy alternator trójfazowy, więc procedura standardowa: - Sprawdzenie regulatora (test diod). - Sprawdzenie czy uzwojenie alternatora nie ma przebicia do masy. - Test wydajności alternatora pod zwarciem (jeśli nie chcesz odkręcać pokrywy alternatora).
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora. Padały mostki prostownicze, potem leciały stojany. Alternator do weryfikacji, w między czasie sprawdzić przewody prądowe, w oplach często utleniała się miedź w zakuciach przy klemach akumulatora (można wybadać...
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
ok. uzwojenie wzbudne jest w alternatorach .
Kolego, jeśli już tyle sprawdziłeś i chce Ci się z tym dalej bawić, a nie jeździć, to kup lakier do uzwojeń i pozalewaj pędzlem całe uzwojenie potem sprawdź. Ten lakier dość szybko schnie. Oczywiście diodę sobie wymienisz i może będzie Ok. Jednak nawet jak sprawdzisz, to pewności nie ma jeśli chodzi o uzwojenia. Jednakże podpowiem Ci co ja robę jak...
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
To w alternatorze nie ma więcej rzeczy ,sprawdź jeszcze jaki pobór prądu ma wirnik.P
Miałem kiedyś podobny przypadek w mitsubishi przyczyną była uszkodzona jedna dioda prostownicza mocy siedząca w środku alternatora. Bez wymontowania i rozebrania alternatora i na domiar złego odlutowania, do sprawdzenia, diod od uzwojeń stojana nie da się tego sprawdzić.
nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można je sprawdzić ale najpewniej rozlutowując końcówki...
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją elektryczną (kablem idącym do akumulatora bo stary regulator...
Zmierzyć rezystancję uzwojenia wirnika ( około 3-4 omy mierzone na pierścieniach ślizgowych)
A jak regulator byłby walnięty to kontrolka ładowania nie będzie świecić? Kontrolka nie będzie świecić gdy (między innymi): - nie ma zasilania ze stacyjki - jest przepalona - nie ma ciągłości kabli - jest uwalony regulator (tu uwaga, przy uszkodzonym regulatorze kontrolka może świecić, zależne jest to od rodzaju uszkodzenia) - są uszkodzone (zuzyte)...
Witajcie , wracam do tematu , sprawdziłem uzwojenie w alternatorze czy tam prądnicy bo nie wiem co to jest i od kostki do uzwojenia w czerwonym kablu nie było ciągłości przewodu , natomiast za diodą od czerwonego kabla do uzwojenia już ciągłość była . Nie wiem czy tak powinno byc , ze dioda przerywa ciągłość więc postaniowiłem wyjąć diodę i kupić nową...
Jakiś dziwny ten elektryk ,bo posiadając zwykły miernik można sprawdzić wszystkie elementy alternatora poza regulatorem,który w tym modelu jest w sterowniku auta.Jeżeli mostek,uzwojenie,wirnik,szczotki są ok.to usterki należy szukać w aucie.
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
U mnie ten silniczek krokowy znajduje się niedaleko parownika. To takie czarne plastikowe urządzenie z przyczepioną wtyczką ( 4 żyły kabli ) Ono znajduje się na metalowym lub plastikowym łączniku węża gumowego i jest przykręcone 2 śrubkami ... co do świateł ... hm....Fiaty maja ten minus że często padaj im uzwojenia w alternatorze ... Tak że mówie ci...
Witam, mam taki problem... mam malucha el i problem jest taki że nie ma ładowania, na początku siadał regler co jakies 2 dni ale teraz problem juz jest całkiem powazniejszy; po odpaleniu malacza świeci kontrolka "akumulatora", sprawdziłem i wymieniłem wszystki diody na nowe!!! Wymieniłem tez regler, sprawdziłem uzwojenie alternatora okazało się sprawne...
hmm, regulator tak sam z siebie trudno jest sprawdzić, sprawdź uzwojenie rozkręcając alternator i oglądając je dokładnie ewentualnie mierząc rezystancję ale nie wiem dokładnie jaka powinna być (napewno w każdych zwojach taka sama).
Z tego co widzę, przewody szary i niebieski to cewka zasilająca CDI (bezmasowa). Przewód żółty to uzwojenie alternatora do świateł i ładowania, początek uzwojenia musi być połączony z masą. Cewki zasilające CDI też nieciekawie wyglądają. Nie wiem czy opłaca się przewijać uzwojenie świateł, jak za jakiś czas stator padnie z objawem braku iskry.
Nie ma prostego sposobu na diagnozę. Sprawdź czy na wyjściu alternatora jest prawidłowe napięcie ładowania czy nie. Jeżeli nie, to sprawdź uzwojenie wzbudzania czy nie ma przerwy (rzadko się zdarza). Sprawdź czy uzwojenie wzbudzania jest w ogóle zasilane przez regulator napięcia. Jeżeli tak, to uszkodzone mogą być diody prostownicze lub uzwojenie alternatora.
Rozmawiali my na maila, uszkodzone uzwojenie alternatora
(at)komandoberet Po pierwsze dołączasz się do tematu i to wprowadza zamieszanie. Odwrotne przylutowanie pierścieni ślizgowych może mieć pewne znaczenie, ponieważ magnetyzm szczątkowy będzie przeciwny prądowi samoindukcji które jest potrzebne do wzbudzenia się alternatora. Zamiast wzrostu napięcia będzie jego spadek. Nie będzie to miało znaczenia gdy...
ma się rozumieć że diody sprawdzałeś po rozlutowaniu stojana :D tak jak kolega wcześniej napisał sprawdź uzwojenie wirnika gdyż często urywają się w miejscach gdzie są zagniatane najlepiej sprawdzić to poprzez ich delikatne podważenie
Tak, ale chyba warto sprawdzić przy okazji uzwojenia i wirnik
W starym mostku miałeś uszkodzone diody wzbudzenia(jedna padła ),częsta usterka w tych alternatorach. Po zamontowaniu nowego mostka sprawdź czy przylutowane uzwojenie nie dotyka do masy.
A sprawdziłeś uzwojenie na zwarcie
Jeśli sprawdzisz połączenie masowe silnika z akumulatorem oraz zacisku B+ alternatora z + akumulatora i okaże się o.k. to problem nadal tkwi w alternatorze. Wymontuj go i sprawdź uzwojenie (rezystancję) względem obudowy.
Wirnik spalony w alternatorze? Raczej stojan kolego. Przebicie i zwarcie w uzwojeniach może mieć zarówno stojan jak i wirnik.Sam miałem kiedyś na "własnej skórze" przypadek gdzie uzwojenia wirnika powiedziały "Pa"... A pisząc swój post miałem na myśli sprawdzenie uzwojeń w alternatorze a wymiana wirnika była przykładem aby nie inwestować w regulator...
Sprawdź alternator- może mieć zwarcie. Bez powodu kolo pasowe się nie wytarło. Do sprawdzenia diody (mostek) i uzwojenia. Rolka to efekt uboczny (napinania paska żeby nie piszczał).
To jest uzwojenie wzbudzenia. Ma je każdy alternator.
Takie są, jak masz 120A a nie był rozbierany to profilaktyczna rada pomysl i wymień wirnik jak robisz dłuzsze trasy(urywa sie w nim uzwojenie).
Witam, alternatory ze względu na ograniczenie gabarytów są projektowane tak aby uzyskać z nich maksymalną możliwą moc. Dlatego podejrzewam że przełączając uzwojenia nic nie zyskasz, regulator napięcia dla jego utrzymania zwiększy napięcie wzbudzenia na tyle ile będzie mógł ale to może okazać się niewystarczające dla uzyskania napięcia znamionowego na...
To że wymieniłeś elementy na dobre nie znaczy jeszcze że musi być dobrze. Może gdzieś jest zwarcie, np. w prostowniku (przekładka izolacyjna), albo któraś faza stojanu do korpusu? Jeśli przygasa tylko kontrolka ładowania to na 99% coś jest nie tak z alternatorem. Objaw typowy dla zwarcia prostownika albo uzwojeń stojanu. Odłącz od alternatora cienki...
Rozkręcić alternator, sprawdzić uzwojenia i diody prostownicze.
Tak o to wlasnie mi chodzi. Dodano po 12 I chyba zrobilem blad , tworzac nowy temat. Juz postawilem pytanie na Budowa malej ......; Przepraszam i prosze o usuniecie , jesli trzeba i mozliwe.
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
http://www.motelek.net/andere/scooter/pi... Alternator ma wystarczającą wydajność aby pociągnąć to wszystko. Problem prawdopodobnie tkwi w uszkodzonym uzwojeniu alternatora lub nieodpowiednim, ewentualnie źle podłączonym regulatorem napięcia. To jest typowy regulator, że tak powiem "dwufazowy", używany w alternatorach z cewką "bezmasową"....
Witam mam taki problem . Dotyczy on uzwojenia w alternatorze .Problem polega na tym ze podczas jego rozbiórki delikatnie uszkodziłem izolacje na uzwojeniu . Nie sprawdziałem czy sa przebicia poniewaz nie potrafie tego zrobic. Moze jak by ktoś podpowiedział jak to zrobic multimetrem. Ale wracajac do tematu sa jakies srodki do zabezpieczeń tego typu uszkodzen?...
Może ja spróbuję wytłumaczyć. Masz 3 jednakowe uzwojenia - każde produkuje 14V. Jeśli połączysz je w gwiazdę to otrzymasz napięcie fazowe 14V, międzyfazowe 14V * 1,73. Jeśli połączysz je w trójkąt to otrzymasz międzyfazowe 14V a fazowe (niedostępne bezpośrednio) 14V / 1,73. http://obrazki.elektroda.pl/4330272500_1... Te grube kreski...
Skuter posiada typowe rozwiązanie alternatora trójfazowego z magnesami trwałymi. Regulator w cenie 390 zł to norma. Regulator bez wątpienia uszkodzony, skoro daje takie napięcie, a nie ma wejścia "sense". Posiada ślady przypalenia? Uzwojenie alternatora w takim przypadku również należy gruntownie sprawdzić. Na początek sprawdź czy nie ma zwarcia uzwojenia...
Uzwojenie alternatora sprawne? Wychodzi z niego napięcie? Na wzbudzaniu coś się pewnie pojawia jak jest 12VDC, ale sprawdź.
Regulator typu F00M wzbudza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na fazie uzwojenia alternatora. Regulator nie potrzebuje napięcia z kontrolki ładowania. W regulatorze jest tranzystor który wysterowuje kontrolkę. Nie chce mi się analizować tego co stwierdziłeś, za późno jest. Można za to sprawdzić cały alternator na stole, podłączając...
Tę masę, a w zasadzie masy, wyczyściłem i dobrze przymocowałem. Pomiarów dokonałem na mierniku wskazówkowym (diody prostownicze i uzwojenie alternatora, wirnik sprawdzony przez podanie prądu i zwarcie 2-gim do masy) wszystko dobre. Jeszcze nie wykonałem tej dodatkowej oporności na mierniku, powód jest dość prozaiczny, miernik nie jest mój i na razie...
Po przekręceniu zapłonu powinna świecić kontrolka od aku., po odpaleniu powinna zgasnąć. Przyczyn może być wiele: -rozładowany aku., -uszkodzony regulator, skorodowane lub luźne przewodu przy alternatorze, -przepalone uzwojenie na alternatorze, -szczotki nie przylegają do pierścienia, -przerwa między alternatorem a lampką kontrolną. Ogólnie alternator...
Co sprawdzałeś po rozebraniu alternatora? Sprawdziłeś uzwojenia, diody ? Potrzebny będzie jakiś schemat, żeby sprawdzić te ,,4 przewody". Daj zarobić komuś kto się na tym zna, zanim więcej bałaganu nie narobisz.
Alternator (uzwojenia) nie może mieć przejścia do masy, uszkodzona izolacja. Alternator do przewinięcia, ale sprawdź dokładnie.
Zmierz oporność uzwojenia wzbudzenia alternatora. Sprawdź poprawność podłączenia szczotek. Podaj przez żarówkę 5W zasilanie bezpośrednio na szczotki. Czy regulatory mają masę podłączoną?
Popieram Tomek665 , nie możesz ściągać klemy i dodawac "gazu" ponieważ wtedy nie ma odbioru i powstaje wyższe napięcie, które może wypalić uzwojenie :!:
Nie klej a szczelina jest wazna. Po 2 tych altkow sie nie naprawia , sa takze wklejane w kilku bmw. Po prostu kupujesz nowy. Po 3 cała siła napędowa idzie na stojan jak wiadomo i jak ci zerwie klejenie to masz przesr...... bo altek moze sie zapalić. Równie to mądre jak stosowanue fagumita.
Zwarcie wywołało odwrotne spolaryzowanie diod w alternatorze. Rozetnij wiązkę od alternatora i sprawdź stan izolacji pozostałych przewodów. Alternator najprawdopodobniej zniszczony - spalone uzwojenia. Wymontuj i daj go do zbadania. Po odłączeniu alternatora, sprawdź prace WSZYSTKICH odbiorników energii elektrycznej w samochodzie oraz bezpieczniki.
Witam ja bym też nie tylko sprawdził ale wymienił mostek prostowniczy w alternatorze, w swoim go wyjąłem i po sprawdzeniu go miernikiem był ok sprawdziłem uzwojenia szczotki w alternatorze wszystko ok poczyściłem styki poskładałem alternator zamontowałem go nadal coś nie tak i okazało się że z mostkiem prostowniczym alternatora jest coś nie tak a wpływ...
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
to przecież typowy regulator "stratny", który wywala wszystko co ponad norme do kosza, czyli obcina. Ciężko tu sprawdzić taki regulator bez regulowanego żródła prądu zmiennego o regulowanej amplitudzie i częstotliwości. Przed montażem regulaotra trzeba by się raczej skupić nad sprawdzeniem uzwojeń alternatora na ewentualne przebicia między zwojowe,...
Sprawdziles diody, uzwojenia i wolne koło?.
Może ładować, ale kontrolka będzie się palić, wtedy brak wspomagania. Najczęsciej wirnik wycierał uzwojenie w nim, alternator do sprawdzenia dokładnego.
Zostaw regulator podłączony tylko do alternatora (wszystko inne odłącz) i zobacz czy wtedy się grzeje. Co to da? Regulator w moto tylko z nazwy jest podobny do samochodowego, są w nim wbudowane diody prostownicze które w samochodowym alternatorze są wewnatrz a człon regulacyjny nie steruje wzbudzeniem jak w samochodzie tylko jest to stabilizator równoległy...
Spalony stator też daje napięcie, a przy okazji pali regulatory. Sprawdziłeś stator fizycznie (wzrokowo)? Pewnie nie. Alternator jest jednofazowy (uzwojenie bezmasowe), alternator o obciążalności 22A. Tylko użycie regulatora trójfazowego do przeróbki ma sens.
Regulator zostaw w spokoju, problemem jest uzwojenie (stojan) alternatora, sprawdź to przez włączenie wszystkich odbiorników i organoleptycznie czy alternator robi się gorący. Jeśli tak stojan do wymiany. A jeśli nie robiłes takiego altenatora oddaj do regenracji/wymien na inny.
Nissan to to samo co Renault. Kolego, sprawdź czy pręty nie sa luźne, bo siła odśrodkowa jest znaczna. Jak Valeo, to zobacz czy koszyczek (uzwojenie na wirniku) nie jest luźne, bo to wada genetyczna wirników w tych alternatorach. Albo rusz śrubokrętem, albo ujmij wirnik w dłoń i na wyskości ucha pokręć nim, fajna grzechoteczka.
Gdzie jest czujnik od obrotomierza, Uzwojenie stojana alternatora podaje impulsy do obrotomierza. sprawdź przewody przy alternatorze.
Witam Mam problem z ładowaniem w Mitsubishi Lancer 1.6 benzyna 90km Po odpaleniu silnika ładownie jest 14.45v przes jakieś 30 sekund potem spada do 12.55v ,na 3000 obrotów również ładuje 14.45v na wolnych już nie ale co ciekawe na wolnych obrotach jak załącza się kompresor klimatyzacji to ładowanie jest ok a jak kompresor się wyłącza to ładowania brak....
Witam! nie trzeba od razu wymieniać całego alternatora. Ale po kolei, w warunkach domowych sprawdziłbym połączenia przewodami z alternatorem. Możesz jechać do mechaniora i on to sprawdzi, jeśli będzie wyglądało ok. to po prostu wyciągnie alternator, sprawdzi uzwojenie wirnika, komutator, szczotki, uzwojenie stojanu, dalej zespół diodowy i regulator...
Derbi z silnikiem Piaggio? Zapłon fabrycznie miałeś Ducati Energia czy Langfang Kokusan? Elektryk zamienił zapłon od rieju One mają silnik AM6 - stator pomimo pewnych różnic w wykonaniu elektrycznie pasuje, ale koło magnesowe fizycznie nie pasuje. Możliwe scenariusze: 1. Zapłon daje zbyt słabą iskrę przy obciążeniu alternatora. Należałoby sprawdzić...
Obrotomierz Rieju pobiera sygnał z uzwojenia alternatora (światła) lub z uzwojenia zasilania CDI. Musiałbym sprawdzić w schematach. Natomiast YBR ma zapłon DC-CDI. Można się podłączyć do wyjścia na cewkę WN, ale będzie to działało tylko z obrotomierzem starego typu. Dodano po 7 Obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Trzeba by spróbować podłączyć...
Mostek prostowniczy się wysypał. Najczęściej alternatory mają 9 diód. 6 prostowniczych i 3 odpowiedzialne za gaśnięcie kontrolki po wzbudzeniu ładowania. Altek do demontażu i sprawdzenia diod a także uzwojenia stojana. Jak wiadomo, alternator to prądnica trójfazowa, więc któreś uzwojenie stojana też może mieć przebicie. Ale raczej mostek.
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Widzę, że alternator masz rozebrany. Sprawdź rezystancję izolacji uzwojenia wirnika, przyjrzyj się dobrze wyprowadzeniom tego uzwojenia w kierunku pierścieni ślizgowych.
Witam Mam problem z ładowaniem w Mitsubishi Lancer 1.6 benzyna 90km Po odpaleniu silnika ładownie jest 14.45v przez jakieś 30 sekund potem spada do 12.55v ,na 3000 obrotów również ładuje 14.45v na wolnych już nie ale co ciekawe na wolnych obrotach jak załącza się kompresor klimatyzacji to ładowanie jest ok a jak kompresor się wyłącza to ładowania brak....
Ja tam nikomu nie zabraniam niech sobie każdy lutuje jak chce. Ale dla mnie ta lutownica w kształcie siekiery, to produkt hardkorowy jak na uzwojenia alternatora. :D
Oświetlenie tył: Żarówka(10W), dwie malutkie żarówki po bokach, Rozwiń to, skąd się wzięła żarówka 10W do światła pozycyjnego? Wolne obroty ze światłami: 11.4V (tył + dwie żarówki 18W przód) Średnie obroty ze światłami: 12.2V (tył + dwie żarówki 18W przód) Taki duży spadek napięcia może wskazywać na akumulator o niezbyt dobrej kondycji. Poza tym wskazuje...
Do sprawdzenie prądnicy musisz miec uchwyt do jej zamocowania, coś do napędu i akumulator do wzbudzenia. Chyba że sprawdzisz tylko uzwojenie omomierzem i styk na szczotkach. Z alternatorem podobnie tyle ze bywają samowzbudne........, Pozdr.J.
Zgadza sie kto inny wyjmuje alternator kto inny sprawdza. Zamiennik regulatora valeo tj as are 3052 zostal zalozony nowy i nic nie zmienil to nie widze sensu zakladac valeo i doplacac 100 zl bo to nic nie zmieni. Uwazam ze cos jest nie tak z alternatorem czyli np uzwojenie lub diody czego nie sprawdzili. Na mierniku pokazalo im 14 to ok ale nie sprawdzili...
Trzeba zobaczyć co wtym alternatorze siadło.Na 100 % trzeba go wymontować , rozdwoić rozlutować uzwojenie stojana , od diód .Sprawdzić diody , regulator , szczotki .
świadczy że regulator napięcia jest dobry i najprościej będzie wymienić cały alternator? Dokładnie. Ja obstawiam zwarcie na stojanie. Lata swoje robią i rdzeń puchnie od korozji zwierając druty uzwojenia.
Witam Uszkodzony może być regulator ,lub przerwa na uzwojeniu wzbudzenia.Nie piszesz czy to uzwojenie sprawdzałeś.Jeżeli wina regulatora ,to lepiej wymienić ,nie jest duży koszt.Sprawdź w pierwszej kolejności to uzwojenie .Ten alternator jest bezszczotkowy jak pewnie doszdłeś do tego sam.
Edit: Tak się spieszyłem, że nie zauważyłem odpowiedzi na pytanie na ten przewód wystający z miejsca z połączeniem uzwojenia.
Alternatory to bardzo proste konstrukcje - uzwojenie połączone w gwiazdę, Akurat w tym alternatorze jest połączenie w trójkąt. Tu mnie zaskoczyłeś 🙂
Zapewne valeo, uzwojenie wirnika się nie rusza ?
przegrzane uzwojenie alternatora uzwojenie alternatora valeo spalone uzwojenie alternatora
mikrofon komputera wzmacniacz ustawić temperatura klimatyzacja husqvarna wysoki obrót
czujnik czadu kidde czujnik czadu kidde
Audi A4 B6 1.8T AVJ 150 KM - kopcenie na biegu jałowym Telewizor Manta nie reaguje na pilota - co robić?