czy turbina pompuje? sprawdź zawór EGR, wygląda na wciąż otwarty. Może też ma coś w rodzaju przepustnicy, sprawdź działanie.
nie jestem specjalista od tego ukladu , ale poszukalem na ten temat. na stronie ktora ci podaje jest troche opisany uklad i jakie objawy przy zlym dzialaniu a takze jak sprawdzic czy twoj problem jest zwiazany z tym ukladem.
zawór EGR jest normalnie zamknięty,zadzialanie zaworu sterującego powoduje podanie podciśnienia a co za tym idzie podniesienie grzybka zaworu, sam zawór EGR sprawdza się popmpką podciśnienia, zawór sterujący można sprawdzić przez test el. wykonawczych (niezbędny V.A.G , V.A.S.) bądż normalnie podając napięcie (12v)
No to jak napisałem. Dodatkowo w zaworze jest czujnik położenia i to pewnie sterownik sapie o napięcie z czujnika. Ma być 5v ,masa i trzeci to "zwrot " do sterownika.Trzpień może i się wysuwa ale ważne jest to co widzi sterownik. Masz tester by to sprawdzić?
Warto sprawdzić ustawienie rozrządu, jak wyżej napisano. Od siebie dodam, że warto sprawdzić zawór EGR, nie wiem jak w tym modelu, ale w niektórych dci i dti, odpadają dekielki z zaworów egr i mógł akurat wpaść pod zawór ? przez to dziwne obroty, hałasy i dymienie?
Może lepiej będzie numerami przewodów na kostce. Bo ja mam kostkę dwurzędową po 3 piny na rząd wg foto poglądowego https://obrazki.elektroda.pl/9569184000_... .
Brakuje troszkę więcej informacji o błędzie EGR. Przydałby się kod silnika. Po zdjęciach zawór EGR to ten poniżej.
EGR ponownie daje o sobie znać dlatego otwieram wątek aby opisać dalsze boje z EGR, pomiary jakie wykonałem - może przydadzą się komuś informacje. Dodatkowo prośba o kliknięcie "Pomógł" przy moim poście jesli informacje były pomocne. Do rzeczy: Po trzech latach jazdy i 40kkm ponownie pojawił się błąd EGR. Tym razem: P0403: Exhaust Gas Recirculation...
Nie wystarczający przepływ może być spowodowany przez nie otwierający się zawór EGR. Skoro zawór jest nowy to sprawdź wężyka który idzie z N18 do zaworu EGR. Na pracującym silniku na biegu jałowym powinno być tam podciśnienie. Sterownik silnika otwiera zawór EGR przez co część spalin wraca z powrotem do silnika w efekcie czego silnik zasysa mniej powietrza...
Witam. Na 90% zawór EGR jest zapchany ale sprawdź jeszcze wężyki podciśnienia te od gruszki.
Jeżeli sytuacja się powtórzy sprawdź szczelność intercoolera.Jeśli intercooler będzie szczelny a silnik nadal będzie głośny i słaby sprawdź czujnik powietrza doładującego.To prawdopodobnie sprawca całej tej "awarii"
EMS 5409;To potwierdzenie, że jest coś nie tak z ciśnieniem oleju. Trzeba sprawdzić czujnik i jego okablowanie a wcześniej stan oleju w misce olejowej. APS 185 * Brak komunikatu temperatury zewnętrznej lub nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL 2. EMS 54295; potwierdzenie ze strony sterownika silnika o niewłaściwej wartości temperatury...
Witam -jest to zawór egr (gruszka egr) ale radził bym sprawdzić tę gruszkę przed zakupem drugiej,przyłączył bym bezpośrednio do wakum pompy elastycznym wężykiem odpalić silnik jak wciągnie zawór to zgiąć wężyk(załamać)zawór nie powinien się cofnąć,jeżeli cofnie się całkiem to do wymiany.Jeżeli pompa zaworu nie wciągnie to:gdzieś jest rozszczelnienie...
Odp na twoje pytanie a ty ani me ani be... Dodano po 8 https://obrazki.elektroda.pl/9410965800_... Egr masz na silniku nad skrzynią biegów razem z chłodniczką
Witam, W tym przypadku problem leży prawdowpodobnie w samym zaworze EGR. Zawór ten jest sterowany podciśnieniem ale posiada czujnik położenia. Minimalna zmiana rezystancji w jednym z położeń powoduje momentalnie pojawienie się kodu błędu. Zatem należy oczywiście przed wymianą sprawdzić stan instalacji elektrycznej a w drugiej kolejności wymienić zawór...
czyścisz ten tłoczek od dołu,jaki i jego trzonek. Ma chodzić miekko,nie przycinać się i nie przywieszać.Ja to czyszcze pistoletem do piaskowana,możesz też napuścić WD40 i srubokręcikiem podskrobywac nagar.
Jesli uszkodzony był zawór EGR to proponuje sprawdzić kolektor ssący, mógł mieć cały czas pełny przelot do recyrkulacji i zapaskudził dolot. Pozdrawiam
Jak jest błąd ESP,to jaka usterka jest wtedy w silniku ? Czy sprawdzili w aso czy nie ma nowszego oprogramowania sterownika silnika ? Jaki jest numer sterownika i jaka ma wersję oprogramowania (hw), ew.podeślij nr. vin.
Musisz rozpiąć rurkę od kolektora do EGR wsadzić tam zaślepkę, są takie w kształcie miseczki. Egr zostawiasz podpięty. Przy sterowniku EDC15C2 nie będzie trybu awaryjnego, tylko błąd jak odczytasz kompem. Można dodatkowo obrobić sterownik, ale zadziała bez tego.
Zdejmij tę opaskę i sprawdź czy krawędź rury nie jest pozaginana albo pofalowana i w razie czego ładnie to wyprostuj. Sprawdź też jak pracuje zawór EGR, najlepiej zdementuj go (jest nakręcany na kolektor razem z tym kawałkiem grubej rury, aby go wyjąć trzeba wyluzować kolektor) i oczyść. Jak już to wszystko rozbierasz to nie zawadziło by zdjąć zupełnie...
Ale to jest 1.0 i elektrozawór schodzi w dół,jest on zespolony z obudową termostatu
Zawory działaja tylko ori siemens vdo. Nie wiadomo po co sprzedaja i produkuja coś co nie działa.
z tą przepływką to jest tak jakbyś miał zaślepiony zawór EGR i dlatego o to zapytałem.
Tak, Star Diagnosis prawdę Ci powie.
Próbowałeś zmieniać same mapy, bez ruszania switchy ? Ewentualnie ich nie zerować a mocno ograniczyć. Zależy jeszcze, z jakiego powodu chcesz EGRa się pozbyć.
Witam posiadam poblem a mianowicie mam problem z zaworem egr jak jade spokojnie do 120 km na h jest ok ale jak przekraczam na piatym biegu 2.5 tys obrotów zapala sie błąd od egr co moge z tym zrobic wymienic zaślepic posiadam opla vectre 2.0 dtl 82 km Pomocy!!! Sprawdź doloty i wszystkie rury do EGR-u czy coś nie spartniało i czy nie ma jakiejś dziury....
W silniku Y22DTR trzeba przy okazji zdemontować cały kolektor ssący.Składa się on z 2 części.W jednej z nich znajdują się przepustnice (8 szt.) i trzeba je wyczyścić.Jest tam sporo nagaru.Przy okazji nie radzę dodawać gwałtownie gazu w tym silniku.Widziałem jak się taki silnik rozleciał po tym jak urwał się łańcuch.W tym silniku są 3 łańcuchy.
Warto przy tej okazji zciągnąć kolektor dolotowy i zawór egr , oczyścić ze złogów , udrożnić go , na koniec sprawdzić kondycję Dpf,a ewentualnie przepalić i w razie potrzeby wymienić olej z filtrem
Liniowy zawór EGR.
Poszukaj na https://cardiagn.com/
Ale jeszcze sprawdź zawór EGR czy jest ok. A nawet wyczyść go jeżeli jest zabrudzony. Dodano po 1 Ale jeszcze sprawdź zawór EGR czy jest ok. A nawet wyczyść go jeżeli jest zabrudzony.
Sprawdź zawór EGR. A normalnie to trzeba zajrzeć w parametry i sprawdzić co mu brakuje. Choć zacznij od EGR. I nie powielaj głupot ok? https://intercars.pl/blog/poradnik-kiero...
Zaworek w okolicach filtra powietrza.
Z tego co wiem trzeba wymienić firmware w sterowniku na taki który ma wyłaczoną obsługę EGRu. Niestety nie posiadam stosownego "wsadu".
Witam. Sprawdź zawór egr
Mechanik ma rację. Uszkodzona membrana siłownika zaworu. Do wymiany.
Sprawdź zawór EGR. Błędy mówią z byt małej ilości powietrza doprowadzanej do silnika i usterce zaworu EGR, czyli jakby zawór był otwarty i za dużo spalin wracało do kolektora dolotowego.
Witam :) Mają się domykać na tyle żeby nie przepuszczały spalin do silnika. Pozdrawiam,
Witam. Czy w tym Silniku znajduje sie zawór egr? Slyszalem rozne wersje silnik nie chce pracowac i podejrzenie pada na niego. Jesli tak to czy sie go naprawia? Wymienia? Bo jako czesci zamiennej tez go nie moge znalesc Ten silnik w Lagunie II nie ma egr , więc nie wiem skąd twoje podejrzenia.
Konkretnie zawór jest na filtrem oleju, ktoś mógł go odłączać do wymiany filtra oleju, jeśli błąd nie wraca, nie ma się czym przejmować, jeśli wraca, należy sprawdzić okablowanie złącze oraz zawór. Zawór. http://obrazki.elektroda.pl/5866892600_1... Interpretacja błędu na pompę cieczy chłodnicy EGR, wygląda nieco gorzej i zapala kontrolkę...
Sprawdź zaworek n75.
Witam sprawdź zawór EGR może być zalepiony i się zacinać
[url=http://www.autocentrum.pl/awc/dzien...
Ale kombinujesz. Podaj podciśnienie na grzyba i zobacz jak ecm widzi przeplyw. Jak ok to co będziesz czyscil i po co? Po drugie to sprawdź podciśnienie przed zaworem sterującym. Wystarczy ominąć zawór i sprawdzić czy grzyb otwiera . Nawet nie trzeba manometru. jak dalej nie działa to sam zawór lub sterowanie Z ECM
Nie ma takiej możliwości.
To faktycznie problem. Może tak użyć siły i upewnić się czy na pewno odpowiednie sruby zostały odkręcone ;)
Witam-w daewoo nexia gdzie się znajduje zawór EGR? Jak mogę go zdiagnozować , sprawdzić szczelnośc?To na początek.Pozdrawiam.
Pierburg bedzie napewno działał....Magneti napewno jest lepszy od SKV....
Sprawdziłem zawór egr i tak jak pisałeś był kompletnie zastały, dodatkowo znalazłem przypchaną rurkę odpowietrzania skrzyni korbowej. Tak wiec sprawa załatwiona, wielkie dzięki za wskazówki
Witam, mam problem z falującymi obrotami w Oplu Astrze g 1.6 benzyna + gaz 8v 75 km. Obroty falują na biegu jałowym, raz są za wysokie raz za niskie (gdy są niskie potrafią spaść poniżej 800 RPM po tym samochód gaśnie). Zaślepienie zaworu nic nie dało. Kupiłem używany EGR, wszystko były dobrze, obroty stały w miejscu, auto jak nowe. Po jakiś 30 minutach...
Sprawdziłeś zawór EGR?
Sprawdź zawór EGR
Przeplyw jest wiekszy bo egr zamkniety. W tych padalcach to chyba lepiej wyłaczyc.
witam, zaślepiłem zawór EGR w matizie brata pięć lat temu i auto pomyka od tamtego czasu bez problemów :D (z gazem) Gdzieś na forum matiza jest jak się to robi.
Sprawdź zawór EGR czy nie jest zacięty/zawalony nagarem. Druga droga to lejące wtryski, co możesz sam łatwo i przyjemnie sprawdzić, wystarczy z metr wężyka i 4 butelki.
Sprawdź zawór EGR, wyczyść, zobacz czy się przesuwa swobodnie.
I tu się mylisz. Po zaślepieniu sterownik walnie błąd egr w tym silniku. A będzie wiedział o tym na podstawie zmiany masy powietrza z przepływki. Dodano po 6 Żeby go zaślepić trzeba go wyprogramować. Jeśli ciśnienie spalin go już uchyla to rozpadła się w nim sprężyna i czyszczenie nie pomoże. Z ODŁĄCZONYM PODCIŚNIENIEM TEN ZAWÓR EGR POWINIEN BYĆ STALE...
Witam wszystkich i chciałem zapytać o radę gdyż kupiłem niedawno forda Transita z 2009 2.4 140KM 4x4 i problem polega na tym że jak jest zimy to obroty na biegu jałowym troszkę falują i na komputerze pokazuje dwa błędy p251a i p0404. Mój problem polega na tym że po wyciągnięciu zaworu EGR okazuje się że jest nowy. I nie wiem czy ten nowy zawór jest...
Wchodzisz na portal aukcyjny wpisujesz zaślepka (twój pojazd) i już widzisz jak wygląda.
Tak, jak kolega wyżej napisał- czujnik położenia wałka rozrządu, lub złe połączenie wtyczki- czasami kabelki zaśniedziałe, lub- zawór EGR się zablokował w pozycji otwartej- również nie odpali. Tak czy inaczej najlepiej zacząć od sprawdzenia błędów- szybciej i czasami taniej:)
Z tych logów wynika że zawór egr działa poprawnie, przepływomierz raczej też, sterowanie turbiną też, natomiast cały problem jest w działaniu turbiny. Sprawdź w grupie 11 przy wyłączonym silniku jakie ci pokazuje ciśnienie. Jeśli atmosferyczne, czyli w okolicy 1000 mbar to masz problem z turbiną/kanałem dolotowym.
Zawór EGR sprawdziłeś?
dzisiaj sprawdzę i powiem czy pomogło.
http://sklep.dixi-car.pl/images/silnik-g...
Logi dynamiczne turbiny, przepływki.
No to masz już punkt zaczepienia,usterka tego czujnika może unieruchomić silnik. Sprawdzić to możesz odłączając go i próbując odpalić. Elektro zaworek za zdjęciach odpowiedzialny jest jeśli się nie mylę za sterowanie zaworu recyrkulacji spalin. Zapewne zblokował się lub uszkodziła się membrana i ktoś w ten sposób próbował coś zaradzić. Zależnie od pozycji...
Jak jadę spokojnie to zapali się kontrolka z samochodzika z kluczykiem i nie ma mocy, turbo nie działa. ale jak no biegu 3,4,5 pocisnę chwile to już moc wraca i kontrolka gaśnie, na komputerze wyszło tylko ze błąd EGR. Przewody podciśnieniowe sprawdzone EGR wyczyszczony ale nie rozbierałem go. Pierwszy elektro zawór sprawdzony od podciśnienia. Dziś...
jak szarpie przy stałej prędkości to sprawdź zawór EGR
Witam, sprawdziłbym zawór EGR - możliwe, że się przycina w danej pozycji i daje to taki efekt pracy silnika. Pozdrawiam
Lukjar6, sprawdź dwie rzeczy: czy nastawnik macha sztangą turbiny w całym zakresie i czy zawór EGR jest szczelny
zawór egr
według mnie o tej porze roku pali w normie. Ewentualnie sprawdziłbym zawór EGR.
Wyslij na pw nr win i sprawdze co do niego pasuje i na co sie zamienia
To zawór egr. Może być brudny lub uszkodzony. Podłącz komputer
1/ za dużo spalin wraca przez EGR. Do sprawdzenia turbo , zawór EGR ( może się nie domykać) , czujnik ciśnienia doładowania przekłamuje.2/ Powiadomienie o wyłączeniu EGR przez komputer pokładowy z powodu wystąpienia błędu 1.
Z tym EGR musisz sprawdzić czy membrana trzyma. Lekko wciskać zawór i przytrzymać palcem wlot podciśnienia. A i jeszcze warto sprawdzić stan klapek w kolektorze ssącym. Jeśli syf w EGR to i tam także.
Nie znam się na naprawie też temu zakładam temat. To jak sprawdzisz zawór EGR o którym piszą?Dodał bym do tego jeszcze podciśnienia i "n75" Jak i to czy sztanga porusza się płynnie i czy jest zaciągana po odpaleniu.
Jazda miejska w korkach oraz krótkie trasy do 10 kilometrów to właśnie dwie rzeczy, których silniki diesla nie znoszą najbardziej! Bezwzględnie należy w takim przypadku "przegonić" auto co kilka dni. Najlepiej dynamicznie na drodze szybkiego ruchu, jadąc minimum 25 kilometrów bez zatrzymywania się. A co do dymienia... Wiele zależy od tego, jak dymi...
Nareszcie udało mi się poprawnie przenieść plik z kolegi komputera. Wrzucam teraz poprawny plik z danymi i ponawiam prośbę o sprawdzenie czy mam wyłączony zawór EGR ?
Wykręć zawór EGR ( to ten bączek na środku kolektora dolowego), będzie ci potrzebny kucz nasadowy torx albo równie dobrze nasadowy 8mm. Wyjmij do góry i zobacz czy bardzo tloczek zawalony sadzą. Pasowało by też sprawdzić jak ciągnie vakumpompka, często problem w niej.
Witam, jeżeli chodzi o zawór EGR, to on nic nie ma wspólnego z ubywaniem płynu chłodzącego w zbiorniczku. Moim zdaniem należy sprawdzić układ pod ciśnieniem i upewnić się,że nie ma żadnego wycieku płynu chłodzącego w układzie. Następnie jeżeli nie będzie poprawy proponuję sprawdzać poszczególne części, które odpowiadają za chłodzenie silnika.
Sprawdź czy turbo nie zatarte lub przytkany wydech. Wygląda jakby dostawał za dużo spalin.
Do sprawdzenia 8 elementów, diagnoza prosta ale pracochłonna. Przy okazji kosmetyka w postaci oczyszczenia weryfikowanych podzespołów.
Zrób test przelewowy i wyniki wrzuć na forum. Sprawdź zawór EGR, przepływomierz, zawór ciśnienia paliwa w pompie wysokiego ciśnienia oraz turbosprężarka.
Podobne objawy może powodować też zawór EGR to wredne paskudztwo potrafi tak namieszać i nie pokazać błędu a ecu stara się korygować dawki paliwa do sytuacji i wali błędami w postaci ciśnienia paliwa , sprawdź zawór EGR czy czysty i nie zacina się .
Zawór EGR potrafi robić różne cyrki, sprawdź czy działa poprawnie
Zacząłeś od d.. y strony. To że jest błąd EGR nie oznacza że jest on uszkodzony. Trzeba podłączyć komputer i odczytać dokładny opis błędu oraz sprawdzić co widać w parametrach odnośnie jego otwarcia oraz przepływu przez przepływomierz. Tutaj może być usterka w instalacji elektrycznej auta, może być uszkodzony przepływomierz, zatkany kanał od EGR lub...
Niedługo idzie do innego mechanika i zobaczymy co on powie, jednak wcześniej chciałbym się mniej więcej obeznać w sprawie. Dodam, że po odpaleniu dopiero po jakimś czasie się odpala check engine, parę razy nawet podczas krótkiej trasy(15/20km) nie zdąża się zapalić a bywa tak, że odpale silnik i dosłownie po minucie pokazuje się check. I wskazówka temperatury...
Witam, A ja bym sprawdził zawór EGR. On często w Oplach robi takie fikołki. Wyjmij - później zaślep i sprawdź. Jeśli jest OK to kup EGR-a. Pozdrawiam.
Zawór EGR do sprawdzenia /czyszczenia.
Witam, Do sprawdzenia, ewentualnie wyczyszczenia zawór EGR, następnie sprawdzić czy turbina nie przeładuje czego konsekwencją jest tryb awaryjny (sterownik wyłącza turbinę). Przeładowanie - do sprawdzenia zaworki podciśnienia, ewentualnie czyszczenie turbiny.
Zawór egr padł.Elektrycznie.
Sprawdziłem jeszcze raz zawór EGR jest nieszczelny prawdopodobnie to jest przyczyna. Czy da się ten zawór samemu uszczelnić?
Miałem podobny problem ze swoim Carnivalem, w moim przypadku uszkodzony był zawór EGR zaślepiłem go i auto odzyskało moc.
Spadła mi tez moc silnika nie przyspiesza jak wcześniej i kreci na maksa do 4 tyś. obrotów. Co może mieć wpływ na spadek mocy? Jak sprawdzić zawór egr? Wyczyściłem go ale nie wiem czy działa. I mam pytanie jaka jest grubość podkładek pod wtryskiwacze?
a wiec do sprawdzenia: - zawór egr - wartośc podciśnienia sterującego zaworem egr - przewody elastyczne pomiedzy filterm a głowicą - przewody pomiedzy kolektorem wydechowym - zaworem - kolektorem ssacym - nieszczelności oraz zmniejszenie średnicy uniemozliwiajace przepływ w dostatecznej ilosci - instalacja - czujnik przepływu powietrza - jesli wystepuje
Problem mój już został rozwiązany, drogą eliminacji eliminowałem wszystko co mogło być przyczyną wymienione czujniki położenia wału, sprawdzenie całego układu paliwowego, wymienienie nowego akumulatora, sprawdzenie rozrządu na blokadach, sprawdzenie zawór EGR(gdy został zatkany to palił dobrze "od kopa") zawór został wyczyszczony a razem z nim został...
Zawór EGR. Rozebrać wyczyścić,
Błąd EMS 11179 jest kodem informującym,że z układem kontroli emisji tlenków azotu jest coś nie tak. Przyczyną tego jest zbyt mała ilość spalin kierowana do EGR, błąd EMS 1025. Trzeba sprawdzić czy zawór EGR nie jest zablokowany w położeniu "zamknięty", mogła odpaść dźwigienka łącząca zawór z siłownikiem.Sam EGR może być nieszczelny i spaliny uciekają...
Najpierw trzeba sprawdzić szczelność wężyka wychodzącego z przyłącza P2 zintegrowanego zaworu magnetycznego. Jeśli wężyk będzie cały a na jego końcu będzie wyczuwalne podciśnienie (po przytknięciu doń palca) to trzeba wymontować i sprawdzić zawór EGR czy się uchyla np. po podpięciu do króćca jego siłownika wężyka z przyłącza P6 zdjętego wcześniej z...
zawór ekspres sprawdzić sprawdzić zawór przesterowania sprawdzić zawór elektromagnetyczny
kabel conotech tnpa5330 panasonic wykrywacz ruchu
blaupunkt sc202 blaupunkt sc202
Czy przewody głośnikowe mogą leżeć obok kabla zasilającego 230 V? Różnicówka wybija przy załączaniu 20 opraw LED 3W