A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Nie wiem jaki masz silnik, komutatorowy czy asynchroniczny, na prąd stały czy zmienny. Jeżeli jest to silnik na prąd zmienny nie może mieć przejścia między uzwojeniami a obudową. Odłącz zmywarkę od sieci zasilającej. Przełącz miernik na 2M, jedną jego końcówkę podłącz do metalowej obudowy a drugą dotykaj do odłączonych od instalacji zacisków silnika....
http://obrazki.elektroda.pl/5691020000_1... Pamiętaj aby pomiary wykonywać przy odłączonym silniku od prądu.
Mam pytanie jak sprawdzić uzwojenie silnika ??
Witam, pisałem niedawno z pytaniem jak podłączyć silnik jednofazowy lecz odpowiedź, którą dostałem nie wystarczyła a temat został "zlikwidowany". Schemat podłączenia w załączniku, chodzi "mi" głównie o identyfikację uzwojeń na podstawie rezystancji: 0,9 R - robocze(zasilanie) 6,0 R - ? 12,6 R - ? http://obrazki.elektroda.net/32_12604753... w poniedziałek...
Odgrzeję kotleta. Potrzebuję zidentyfikować ten silnik. Podłączony pod 1 fazę,zasuwa ostro. Nie ma tabliczki a chciałbym wiedzieć jaką może mieć moc. Wymiary na foto. Wydzielono z: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż...
Przecież działanie samego wyłącznika można sprawdzić podłączając pod piny silnika omomierz. Według mnie po lekkim naciśnięciu powinien pokazywać ok 5 om, a po całkowitym naciśnięciu 0 om.
Witam Panowie koledzy czy spotkaliście się kiedyś z takim przypadkiem że silnik ciepły był odstawiany przez falownik - sygnalizował zwarcie uzwojeń, a przy pomiarach na zimno wszystko było w porządku , ten sam silnik na zimno da się uruchomić. Bardzo proszę o pomoc.
Pomierz co jest na wyprowadzeniach silnika...omomierzem... dla różnych położeń komutatora...
Czy istnieje jakis prosty sposób na sprawdzenie uzwojenia wirnika i stojanu w silniku (czy nie ma żadnych zwarć np. przy pomocy multimetru) jeżeli ten pracuje nierówno lub się nadmiernie grzeje?
Napisałem przybliżone parametry czujnika. Teraz kolej żeby go sprawdzić. Garnek z wodą na kuchenkę i omomierz w rękę. Można sprawdzić też w samochodzie. Zasilany jest z 5V. Silnik zimny napięcie zbliżone do 5V, gorący około 1,5V. To badanie sprawdzi też jednocześnie intalację czujnika. O ile dobrze pamiętam to jest ten z przewodem. Dodano po 1 Napisałem...
Witam. Jestem poczatkujacy i chciałbym sie dowiedziec jaka jest skuteczna metoda sprawdzania silnika trojfazowego czy nie jest spalony
mam mierniczek MAstecha M-833 i niby jest tam czestostliowsc. czy mozna jakos zrobic np.petelke na kabel wysokiego do swiecy i zmierzyc czestotliwosc? nie czytam gazet elektronicznych wiec nie wiem.. moze ktos mi da jaks wskazówke? pozdr dzieki PRzemek
Witam. Wykonałem pomiary Riso i oporności czynnych silnika trójfazowego 11 kW. Pomiary zostały wykonane Sonelem MPI 525.Współczynnik DAR został obliczony automatycznie przez miernik. Pomiar "UVW-Pe" Oznacza rezystancje izolacji uzwojeń przy połączeniu w trójkąt, a zaciskiem ochronnym (obudową). Proszę o pomoc w interpretacji wyników oporności czynnych....
Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu silnika-bez tabliczki... Jedyne co wiem to pracował zasilany z 1 fazy ale wydaje mi się(może błędnie), że może być 3- fazowy. Posiada on 6 przewodów wyprowadzonych do zacisków. Po próbie znalezienia par przewodów [Ohmomierzem] - tak gdzieś przeczytałem na forum... wyszło mi: 2 pary o zbliżonych wartościach ok. 4,5 Ohm...
Witam wszystkich serdecznie Mam pytanko w załaczniku schemat okapu czy można podłaczyc i sprawdzić jakośc silnik czy jest sprawny omijająć moduł sterujący
Witam Mam silnik jednofazowy z dwoma uzwojeniami. Ostatnio silnik zaczął buczeć przy załączaniu, kręci się ale bardzo buczy. http://obrazki.elektroda.pl/7655602600_1... Chciałem zmierzyć rezystancję uzwojeń. Między Z1 i Z2 jest 6 Ohma, między U1 i U2 jest 2 Ohma. A między U1 i Z2 jest 3,4 Ohma, tak samo między U2 i Z2. Oczywiście pomiarów...
Witam tak jak w temacie, prosze o pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/3328467700_... https://obrazki.elektroda.pl/9201691400_...
Witam serdecznie. Dostałem jak to się mówi od znajomego silnik 1f za frajer. Po włączeniu silnik buczy, pomierzyłem uzwojenie wtórne i pierwotne i wyniki są następujące 1.5 i 1.3 Ω. Nie mam niestety miernika pojemności kondesatorow. Ale kolega mówił że wymieniał kondesator i nic nie pomogło. Faktycznie wygląda na nowy jeszcze jest na nim cena....
Czy silnik od pompy nadaje się do wyrzucenia? Pompa nie działa. AI: Jaki to dokładnie model i producent pompy/silnika? Omnigena AI: Jakie są objawy – silnik w ogóle nie reaguje, buczy, grzeje się, wywala bezpiecznik, czy coś innego? Nie działa https://obrazki.elektroda.pl/7853346400_... https://obrazki.elektroda.pl/8805287800_...
Witam posiadam silnik z starej maszyny do robienia lodów problem polega na tym że w zeszłym roku został on zalany. Później chciałem go zrobić wymienić łożyska itd ale przy rozpołowieniu chciałem miernikiem sprawdzić które to uzwojenie pracy a które rozruchowe. Ale miernik na niem nawet nie reaguje miedzy kombinowałem na wszystkie sposoby nawet nie pokazuje...
Witam! Od pewnego czasu mam problem z napędem w moim modelu.Z początku myślałem żę timming w regulatorze jest źle ustawiony.Kolega z innego forum nakierował mnie abym sprawdził uzwojenie silnika.I tu moje pytanie jak to zrobić?Silnik outrunner,zdemontowałem dzwon(czy jak to się tam nazywa ta część z magnesami) ale żadnych uszkodzeń mechanicznych tam...
Witam serdecznie. Otóż w rozliczeniu dostałem silnik elektryczny o nieznanych mi parametrach z powodu braku tabliczki(wyrwana) który chciałbym sprawdzić. Sprzęt dostałem od właściciela prywatnej szwalni w której silnik pracował przy napędzie jakiejś maszyny. Niestety w związku z tym, że nie ma tabliczki znaminowej nie wiem o tym silniku nic a co za...
Witam W jaki sposób sprawdzić pompę olejową z silnika, oczywiście przed założeniem jej do silnika, by być pewnym, że pompa jest sprawna na etapie przed montażem i szukać ewentualnie gdzie indziej skutków niskiego ciśnienia?
Sprawdź czy oś silnika po wymontowaniu go daje się lekko obracać w palcach - silnik nie jest zatarty. Do sprawdzenia omomierzem jest też cewka silnika czy nie ma przerwy ewentualnie zwartych uzwojeń, ale to będzie trudno wykryć omomierzem. Silnik należy sprawdzać omomierzem po odłączeniu go od sieci 230V AC.
Trzeba sprawdzić podłączenie pompy, zmierzyć silnik omomierzem, a może coś wpadło do pompy i blokuje turbinkę.
Miernik uniwersalny do łapki i sprawdzić woltomierzem czy dochodzi napięcie na silnik, następnie pomiar omomierzem uzwojeń silnika, pojemności kondensatora. Mając wyniki mamy obraz sytuacji. Zakładam że silnik nie ma dużych oporów przy obracaniu.
Witam Triak wstawiłeś mocniejszy. Sprawdź miernikiem styki na silniku omomierzem . 1-4 ,3-4 ,1-3 jaka wartość :?: .
To o ile może mieć ten silnik większy prąd na wałku od znamionowego czy można to obliczyć jakimś wzorem? Zmierz dokładnie rezystancję silnika omomierzem i z prawa Ohma wyliczysz prąd jaki będzie pobierał nieruchomy silnik.
1. Jak laser podstawiony to pozostają do sprawdzenia silniki . Omomierz i ocena komutatorów obu silników. 2.Jak pamiętam to jest na KSS240 to jeszcze należałoby ocenić płytę servo-jeśli są elektrolity SMD-wymienić,Profilaktycznie przelutować całą płytę. 3.Tasiemka do sprawdzenia. Czy wszystkie switche sprawdzono? Zarówno mechanizmu szuflady jak i switch...
Mierzyłeś uzwojenia silnika omomierzem?
Zmierz uzwojenie stojana 2 sztuki po odpięciu szczotek oraz przejście na wirniku omomierzem czy coś wskazuje? Może na zasilaniu silnika są jakieś filtry. Mierząc omomierzem na zasilaniu silnika i kręcąc wirnikiem powinno być kilkadziesiąt ohm.
Odłącz te 3 przewody z silnika i zobacz omomierzem jaki mają opór względem niebieskiego przewodu i podaj nam wyniki.
Na moje oko ten silnik nie będzie działał bez kondensatora. Weź omomierz, zmierz oporność uzwojeń między każdą kombinacją przewodów. Podejrzewam że będzie R,R i 2R ale wypada sprawdzić.
a skaner się porusza? silnik prosto sprawdzić omomierzem. btw jak widzę te "piekarnikowe" naprawy to aż mi się słabo robi. Jak byś miał uszkodzony ten silnik to posiadam takie.
Skąd wiesz że sterownik silnika jest sprawny? Pomierz napięcia na silniku, jak będą napięcia, to odepnij silnik i sprawdź omomierzem uzwojenie. Jak na jednym przewodzie będzie przerwa to silnik będzie głośno wargotał
Zwykle przerwa jest na komutatorze. Trzeba ostrożnie wyjąć tylną pokrywę silnika, przeczyścić komutator wirnika, lekko dogiąć blaszki (szczotki) I ostrożnie zmontować. ĄAA, przedtem sprawdzić omomierzem ciągłość trzech uzwojeń wirnika dotykając kolejnych blaszek komutatora wirnika.
Omomierzem, silnik zimny >2kΩ, ciepły, 80° 300Ω
Na odpiętym silniku sprawdz omomierzem rezystancję uzwojeń, roboczego (czarny, żółty) oraz rozruchowego (żółty, biały). Sprawdz też czy żadne nie ma przebicia do masy. Sprawdz woltomierzem czy działa tacho silnika (podłącz woltomierz do obu niebieskich i zakręć wałem silnika)
Silnik od pralki automatycznej ma 4 uzwojenia: 2 - są od prania zwykłego 2 - od wirowania 1 - wspólny na którym zainstalowany jest bezpiecznik Jeśli silnik nie kręci się ani na wirowaniu ani na praniu normalnym to sprawdź bezpiecznik. Jeśli natomiast na jednym uzwojeniu się kręci a na drugim nie to jest przerwa na jednym z niedziałajacych uzwojeń (mogą...
Raczej jeden bezpiecznik do fotela/foteli, natomiast w środku każdego silnika może być też bezpiecznik termiczny. Najlepiej zmierzyć omomierzem oporność silnika lub zmierzyć, czy na wyjściach silnika jest 12V, gdy naciskasz przycisk przesuwania, albo podpiąć silnik na krótko do 12V w celu sprawdzenia.
W tych silniczkach nie występował wyłącznik termiczny. Przezwojenie jego całkowicie nie opłacalne.
napięcie jest okej Bo neonówka świeci, czy zmierzone miernikiem? I w którym miejscu? Zakładam że to jest trójfazowe. Zmierz prąd na fazach, być może masz przerwę na jednej z faz w dowolnym miejscu, z uszkodzonym silnikiem włącznie. Jeśli się to potwierdzi zmierz omomierzem odłączony silnik na tabliczce przyłączeniowej.
no wlasnie :( wiec jak moge sprawdzic czy akumulator jest ladowany oprocz takiej przykrej praktyki ? Na pewnych obrotach do kabli od akumulatora powinien zaczac naplywac prad czy jakos tak? jak to sprawdzic zwyklym miernikiem bez omomierza (robi zwarcie przy sprawdzaniu amperow :( )? A po co tu omomierz? Zmierz napiecie na aku a poznie przy zapalanym...
https://obrazki.elektroda.pl/8755458900_... Omomierzem sprawdzisz uzwojenia silnika - 3 przewody: wspólny + lewo i prawo. Dwa pozostałe styk do lampki sygnalizacyjnej
Ten pomiar zrób na najmniejszym zakresie omomierza.
Sprawdziłem omomierzem ciągłość uzwojeń silnika (rys. 1, STAT i ROT) oraz to, czy nie ma przebić (pomiędzy wszystkimi 9 kablami a masą). Przebicie uzwojeń do masy najlepiej sprawdzić induktorem . Mostek Graetza P2 sprawny ?
Sprawdziłem, ten układ, to licznik dekadowy i jest połączony z pinami spiętymi zworką Zapewne realizuje opóźnienie. Może płytka ma za zadanie ochronić silnik przed zbytnim przeciążeniem. Możliwe. Trzeba by rozrysować układ. A może załącza uzwojenie rozruchowe. Zgaduję tylko. Znalazłem Ci jeszcze takie coś: https://www.clasohlson.com/medias/sys_ma...
Tak , pin nr 3 wtyczki czujnika wałka rozrządu jest podłączony bezpośrednio do masy pojazdu (np: korpus silnika) . Czyli podłączając omomierz pomiędzy ten pin nr 3 a masę pojazdu powinien on wykazać oporność bliską 0 omów.
Patrząc na Twoje zdjęcie z #1 i na to z linku widać różnicę w podłączeniu przewodu zasilającego. https://obrazki.elektroda.pl/4159549400_... Na zdjęciach z linku również widać, że w silniku zastosowano przełącznik odśrodkowy. Za pomocą omomierza, należałoby sprawdzić, które uzwojenie jest którym (główne, pomocnicze).
grzałke sprawdz zwykłym omomierzem ok20-40 om a silnik podłącz szeregowo uzwojenia i podłącz do prądu elektryk ci tutaj niepomorze tylko serwis .koszt sprawdzenia 80 zł
Witam, jak sprawdzić taki silnik? Po podłączeniu omomierza pokazuje 76 ohm
W skrzynce łączeniowej była elektronika automatyki najprawdopodobniej, silnik ma najprawdopodobniej jeszcze zabezpieczenie termiczne. W jakim celu chcesz uruchomić silnik, czy w celu sprawdzenia jego stanu, czy chcesz tę pompę próżniową naprawiać? Czy chcesz sam silnik wykorzystać do czego innego? Jeżeli chcesz uruchomić sam silnik, to musisz pominąć...
Moim zdaniem jedyne rozsądne rozwiazanie (ale kosztowne) to zastosowanie falownika. Silnik posiada dwa uzwojenia (powinny być 4 lub min 3 odczepy) uzwojenie nazwijmy "robocze" i "rozruchowe" połaczone przez kondensator - mierzysz normalnie omomierzem na minimalnym zakresie.
Zazwyczaj silniki w odkurzaczach są silnikami szeregowymi, czyli uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika. Podłączając omomierz do szczotkotrzymaczy powinien wykazać niski opór, jeżeli takowego brak lub z przerwami przy kręceniu wirnikiem, to problem w styku szczotek z komutatorem lub przerwa w uzwojeniu wirnika. A jak działa...
Najlepiej jest sprawdzic cewke na pracujacym silniku czy iskra ktora wytwarza cewka jest prawidlowa i czy w ogole jest. Podlacz do kabli wysokiego napiecia dodatkowa swiece po kolei do kazdego kabla i obudowe swiecy dotykaj wtedy do masy silnika. Jesli iskra jest najlepiej niebiseskiego koloru to jest ok. Sprawdz tez to na wysokich obrotach od razu...
Przeczytaj mój poprzedni post ze zrozumieniem. Ten silnik BLDC ma trzy jednakowe uzwojenia co możesz sprawdzić omomierzem.
Omomierzem sprawdziłem silnik :) kondensator sprawdziłem na sprawnym siłowniku 9uF
Tu masz opis jak sprawdzić (zmierz silnik omomierzem, wrzuć wyniki): https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Ogólnie musisz zasilić i stojan i wirnik (szczotki) tylko pytanie szeregowo czy równolegle. Te mostki między konektorami to fabryczne, czy sam zrobiłeś do prób? Bo ja tak kombinuje i jakoś ciężko to poskładać w tej konfiguracji. A...
Nastaw miernik na 20k omów i ze spokojem zmierz rezystancje pomiędzy wszystkimi czterema kablami wychodzącymi ze silnika. Jeśli omomierz nic nie wskaże trzeba szukać przyczyny, przerwy w uzwojeniach w środku silnika. Prawdopodobny schemat podłączenia tego silnika jest taki ( pomijam wyłącznik i kostką zaciskową): Dwa czarne kable połączone razem, tu...
Rozumiem że brałeś ją na krótko i nie działa ? Rozumiem że pokręciłeś osią silnika i kręci się swobodnie ? -|- -|- -|- zmierzyłeś omomierzem cewkę silnika i jest przerwane uzwojenie ? Czy wiesz że to jeden z najprostszych silników do przewinięcia ? Przewiń go sam, lub pojedź z nim do panów od przezwajania. Podobne pompki masz w pralkach, zmywarkach...
Po prostu po włączeniu do sieci, silnik buczy, jak mu pomogę do startuje. Sam z siebie nie chce. Jakie wyniki pomiarów omomierzem i jak podłączyłeś?
Może soczewkę zdążył pokaleczyć, jak nie to silnik napędu płyty powinien miec rezystancję ok 10 Ohm w każdej pozycji. Podepnij sie omomierzem i delikalnie obracając talerzykiem sprawdzaj rezystancję silnika.
Podłączenia fazy( S ) jest bez znaczenia, tam jest mostek. Kolejność zacisków na kostce silnika jest zależna od tego ja są wyprowadzone końce cewek. Można to sprawdzić omomierzem, końce odpowiednio: U-X, V-Y, W-Z powinny wykazać niską wartość oporu
Pomierz przyzwoice ten silnik omomierzem, to może coś się wyjaśni.
Tak więc pod odjęciu i pomiarze na szarych przewodach idących do silnika omomierz mnie reaguje tzn ciągle na wyświetlaczy 1 Omomierz ustawiony na 2000 ohm Co teraz? Przewód x idzie od włącznika za trafem do lasera który świeci na deskę. Jest to niezależne zasilanie i uruchamiane osobno. Laser świeci
Wzrokowo w porządku, to przydał by się omomierz, by sprawdzić ciągłość uzwojeń i miernik izolacji, by sprawdzić, czy izolacja uzwojeń jest dobra, czy silnik nie jest nawilgnięty.
W czujniku są dwa termistory, jeden "steruje" wskazówką, a drugi "komputerem". Tu czujnik od Octavii 1 z silnikiem 2.0, w Golfie chyba będzie podobny. Można sprawdzić omomierzem https://obrazki.elektroda.pl/6239169200_...
sprawdzi tranzystor omomierz omomierz sprawdzi cewka sprawdzi wirnik omomierz
megane poduszka powietrzna linux stary komputer pralka candy wyświetla
sterownik atheros ar9285 esp32 radio internetowe
Fiat Seicento nie odpala – diagnostyka, czujnik CPS, CODE, pompa paliwa, akumulator Samsung UE32D5000 NAND Flash – firmware, dump, programowanie, wsady BN41-01661B