Sprawdź izolację silnika, weź omomierz i przyłóż jedną końcówkę do metalowego rdzenia/wirnika a drugą do wyprowadzeń silnika, potem jedną do metalowych części obudowy a drugą do żył przewodów (tam gdzie są odsłonięte połączenia). Kabel zasilajacy nie ma 3 żył czasem? M, L i PE :?:
W silnikach komutatorowych prądu przemiennego 95 % wszystkich uszkodzeń to uszkodzenia wirnika, pozostałe to układ szczotkotrzymacz- szczotki i stojan. Jeśli moc silnika jest rzędu kilkuset Watt wirnik można sprawdzic za pomocą omomierza. Przed sprawdzeniem wskazane jest oczyścic przestrzenie między wycinkami komutatora( dobrze się to wykonuje za pomocą...
To jest niemozliwe. Wszystko wymienilem co tylko sie dalo i jest to samo. Specjalnie sprawdzilem omomierzem czujnik i wszystko jest jak powinno:( Mozna jakoś sprawdzic obwody elektryczne z tym zwiazane? Moze to jakies zwarcie? Jest cos co powinienem jeszcze sprawdzic, czy zostaje mi oddac go do elektryka? Dodano po 3 Juz wszystko sprawdzilem. Silnik...
A jak mogę sprawdzić czy ten termik się uszkodził podczas zwarcia?? Wszystko zależny jaki tam Masz termik (bimetal czy termistor), Można je sprawdzić (z pewnym prawdopodobieństwem) omomierzem. Bimetal będzie miał zwarcie a termistor pewną rezystancję. Prawdopodobnie tam Masz bimetal.
Jeżeli chcesz sprawdzić czy silnik nie jest spalony. To najlepiej powąchaj . czy uzwojenia lub jakis otwór z silnika czy nie smierdzi spalenizną. Znacznie lepiej jest odkręcić jeden z delki w silniku. i obejrzeć uzwojenia. Powinny być brązowe żołtawe. Ale nigdy czarne.Omomierzem możesz oczywiście sprawdzić czy niemsz przebicia na mose lub pomiędzy fazami....
OK. Więc tak. Ludzie czytajcie forum. Na stronie ROVERKi.pl mamy w FAQ opis jaka jest tego główna przyczyna. Ja zasugerowałe się faktem mechanika, że świece i przewody do wymiany. Wstawiłem w serwisie boscha. I o dziwo nadal nie pali mi. Objawy są takie: Rano kiedy wejde do garazu na zimnym silniku to pali raczej od pierwszego. Natomiast po pracy (sucho...
Sprawdź czy oś silnika po wymontowaniu go daje się lekko obracać w palcach - silnik nie jest zatarty. Do sprawdzenia omomierzem jest też cewka silnika czy nie ma przerwy ewentualnie zwartych uzwojeń, ale to będzie trudno wykryć omomierzem. Silnik należy sprawdzać omomierzem po odłączeniu go od sieci 230V AC.
Mieczysław ma racje najlepsza metoda to obejżeć uzwojenia ale najpierw bez rozkręcania całego silnika możesz zrobić pomiary omomierzem na jego tabliczce znamionowej czy uzwojenia mają ciąglość. Dobrze jest przy tej okazji sprawdzic czy nie ma zwarcia do korpusu silnika ..jeden przewód omomierza do korpusu a drugi do poczatków lub końców poszczególnych...
Witam Prośba o pomoc przy odkurzaczu przemysłowym BOSH GAS 14-20RFB Po naprawie przez "specjalistę" jest problem z bardzo mocno grzejącym się wirnikiem. "Specjalista" ominął całą elektronikę która przestała działać przez uszkodzenie stabilizatora 7812+kondensatora. Niestety nie jestem w stanie stwierdzić czy silnik jest prawidłowo podłączony, czy coś...
Jeżeli masz spadek mocy to może wynikać z przyjarania silnika i zwarć między zwojami na którejś fazie. Silnik będzie pobierał większy od nominalnego prąd a będzie słabszy. To wykryjesz omomierzem. Jeżeli masz 3 zaciski to mierzysz każdy z każdym , masz 3 pomiary i to są wertości rez. uzwojeń w 3 fazach stojana powinny być jednakowe. Jeżeli masz 6 zacisków...
Sprawdź na silniku czy nie wyciekł elektrolit. Lubi przetrawić ścieżkę od wtyku. Podnieś ten elektrolit i dokładnie przemierz ścieżki omomierzem. Pozdrawiam TadeuszZ
Pytanie a skąd wiesz ze "padlo"jedno uzwojenie jezeli juz to jednej fazy ale przy mocy 11KW musiało przypalic pozostałe dwóch faz. Tylko wyciąć i przezwoic na nowo, a sprawdzic mozna prosto omomierzem opornośc poszczególnych faz po rozpieciu na tabliczce zaciskowej. Należy rozlączyć mostki na tabliczce jezeli sa lub odlaczyc przełącznik do rozruchu...
WItam bede sie steszczał, mam GOLF II 1.8 monowtrysk LPG Problmey rano przy zapalaniu-tak jakby nie było ssania, moze go zalewa, nie mam już pojecia:(( -Przy zapaleniu- nierówna praca, nie na wszystkie cylindry , musze go przytrzymać powiedzmy koło 3 minut na koło 2, 3 tyś obrot . -wtedy pali na wszytskei gary i moge puscić noge z gazu, w przeciwnym...
Sprawdzić CZUJNIK TEMPERATURY WODY. POMIERZYĆ OMOMIERZEM. A jak z obrotami? Porobić domowe testy na krokowca. Bo jak auto kiedy dostaje sygnal prawidłowy od czujnika temp. a krokowiec nie podniesie obrotów i będą za niskie też będzie efekt nierównomiernej pracy. Aha i cewka do sprawdzenia!
PO co rozbierasz cały silnik.Oporności stojana i wirnika to ok. 3 om.Pomierzysz na wyprowadzeniach i będziesz pewny.Sprawdzisz to zwykłym omomierzem.Powodzenia.
Z ilości wyprowadzeń wynika, że jest to silnik trófazowy z możliwością pracy gwiazda-trójkąt. Wyprowadzenia silnika najczęściej mają układ 2 x 3, a uzwojenia podłączone jak na rysunku (górny, pierwszy z lewej lub dolny, pierwszy z lewej). Musisz to jednak sprawdzić omomierzem. Układ wyprowadzeń dla dolnego rysunku jest przesunięty w prawo (ale może...
Witam!! Sprawdź czy silnik niema upływności-induktor lub miernik rezystancji izolacji (przebicie),pomierz rezystancje uzwojeń(przy odłączonym kondensatorze)-wystarczy multimetr lub omomierz. Jeśli jest to możliwe sprawdź czy nie przebija między uzwojeniem pracy a rozruchowym(jeśli ze stojana wychodzą 4 końce to dwa są od pracy a dwa to rozruch,jeśli...
Mam pytanie czy znacie jakiś sposób aby sprawdzić silnik na ile jest volt? A może ktoś we na ile są te modele: (pisze wszystko co jest napisane na silniczku) 21651 3C013114 MDN3BC3DSN 01AUG02 CA5 PPN7KB46B 2938PB DJ904Y N9Z28A Wklepałem je w googlach i znalazłem tylko jeden - ten MDN to jakiś krokowiec, a takie silniki są sterowane prądem a nie napięciem,...
Witam serdecznie Mam problem związany z pralką whirlpool AWO/D4513/P. Pralka ma ponad dwa lata wiec już po gwarancji - i padła. Opiszę co się z nią dzieje: Wczoraj przy praniu poczuliśmy zapach spalenizny z łazienki, patrząc na piorącą pralkę zauważyłem że bęben ma problemy na wolnych obrotach kręcić się w jedną stronę, a w drugą po chwili rusza. Szybkie...
Podejrzewam że masz miernik cyfrowy, lepiej zmierzyć oporność na zakresie omomierza. Oporność uzwojeń powinna wynosić od kilkunastu do kilkudziesięciu omów. Czy odłączyłeś ten kabel przed pomiarem? ( może robić zwarcie)
Silnik jednofazowy 1,1 kW ,2820 obr/min,z kondensatorem 30 mF,prąd znamionowy 7,47 A praca S1-dane z tabliczki znamionowej Uszkodzeniu uległ kondensator -sprawdziłem miernikiem/wymieniłem kondensator na nowy (pojemność nowego potwierdziłem miernikiem ) wymieniłem także łożyska ponieważ stare trochę głośno pracowały.Silnik posiada cztery wyprowadzenia...
Jaki to rocznik?Jeśli pełny wtrysk sprawdź czujnik temperatury silnika, sczytaj kody bądź sprawdź za pomocą omomierza.
Kolejnym pytaniem jest jakich przekaźników użyć do załączania silnika 24V DC o maksymalnym poborze prądu 5,5A. Przekaźniki stosowane w technice samochodowej, ale wszystko zależy od prądu rozruchowego silnika - on moze wielokrotnie przekraczać nominalne 5,5A i od tego jak często przeprowadzasz rozruch. Oszacować prad rozruchowy możesz mierząc silnik...
Jak zmierzyć rezystancję izolacji uzwojeń stojana. W tej chwili jest rozebrany czy do tego sprawdzenia powinienem poskładać silnik? Czy mierzyłeś kiedykolwiek rezystancję izolacji uzwojenia stojana zwykłego indukcyjnego silnika klatkowego? Jeśli tak, to zrób podobnie. Czy choć zbadałeś ciągłość uzwojeń (stojana/hamulca) omomierzem? Pewnie, że lepiej...
jak sprawdzić silnik indukcyjny pralki Beco z pięcioma kablami wychodzącymi? - za pomocą omomierza.
jak to sprawdzić? Najprościej omomierzem. Posiadasz taki przyrząd pomiarowy? Silnik najprawdopodobniej jest sprawny, trzeba go przemierzyć i wszystko wyjdzie jak na dłoni. Poradzisz sobie z tym?
Aby ew. zwarty kondensator co się rzadko zdarza nie wprowadzał nam zamieszania w pomiarach to go odłącz i podaj oporności pomiędzy: żółty a popielaty - żółty a czarny - żółty a niebieski - żółty a biały - żółty a czerwony - popielaty a czarny - popielaty a niebieski - popielaty a biały - popielaty a czerwony - czarny a niebieski - czarny a biały - czarny...
Po pierwsze sprawdź zasilacz. Silnik jest zazwyczaj zasilany innym napięciem niż elektronika (12-24V). Poszukaj na elektrodzie, może jest schemat do tej drukarki, lub servisówka, tam znajdziesz konkretne wartości. Jeśli zasilacz jest ok. to sprawdź omomierzem uzwojenia silnika. A jeśli i to jest ok. to sterownik silnika. Zazwyczaj jest to pojedynczy...
Możesz jeszcze sprawdzić, czy nie ma przebicia od jednej z końcówek do obudowy silnika. Jeśli omomierz wykaże jakąkolwiek rezystancję różną od nieskończoności to jest przebicie.
Witam. Nadmierne iskrzenie spowodowane może być zwarciem, bądź przerwą na uzwojeniu wirnika.Wtedy to silnik nadmiernie sie nagrzewa i nie osiąga maksymalnych obrotów. Przerwę w uzwojeniu wirnika można łatwo sprawdzic przy użyciu omomierza.Mierzymy oporność dołączając miernik do sąsiadujących ze sobą płytek komutatora.Pomiaru należy dokonać na całym...
Przed wymianą silnika możesz go przecież sprawdzić.Nie wiem dokładnie jaki tam idzie silnik ale z tego co sie oriętuje to jest to silnik indukcyjny komutatorowy i spokojnie możesz mu podać zewnętrzne napiecie230v.Przed taką próbą należy zdjąć najlepiej pasek ponieważ silnik ruszy na pełnych obrotach.Możesz też sprawdzić ten silnik bez napięcia miernikiem...
Jeśli jest to silnik 4fazowy jak mówisz to powinien mieć 5 kabelków na wyjściu … Co do specyfikacji może być ciężko. Generalnie jeśli zbudujesz do niego sterownik to będzie on pasował do wszystkich 4fazówek bynajmniej powinien… sprawdź silnik w ten sposób że omomierzem mierzysz rezystancje uzwojeń. Przykładasz z jednej strony do kabelka...
Witam. Omomierzem trudno sprawdzić uzwojenie wirnika. Natomiast gdyby wirnik miał zwarcie, wówczas pracę silnika charakteryzowały by zwolnione obroty lub wirnik nie ruszyłby z miejsca. Można jednak coś wywnioskować z oględzin silnika. Jego budowa pozwala na sprawdzenie stanu komutatora i szczotek. Również stan ułożyskowania jest do sprawdzenia. Najważniejsze,...
Witam.Może to coś pomoże ..... ...dobrze byłoby jeszcze dla pewności sprawdzić ciągłość uzwojeń omomierzem.
Potrzebuję podłączyć do sprawdzenia, silnik z pralki, chyba Whirpool - model z przed 7 lat. Jest to silnik dwubiegowy z tachoprądniczką. Kostka jest 8-mio pinowa. Zidentyfikowałem już na kostce oba uzwojenia, wyjścia ze szczotek, styki tachoprądnicy. Teraz zastanawia się jak to podłączyć pod zasilenie. Chodzi mi o sprawdzenie prądu rozruchowego i działanie...
Witam Triak wstawiłeś mocniejszy. Sprawdź miernikiem styki na silniku omomierzem . 1-4 ,3-4 ,1-3 jaka wartość :?: .
Nie mam miernika przebicia aby sprawdzić starą pompę.Słyszałem,ze można natomiast sprawdzić omomierzem uzwojenia i dostałem tą pompę nową i porównywałem oporność uzwojeń i są jednakowe w obu pompach.Tak,ze wygląda na to, ze jest tylko jakby wywalona sama skrzynka dociskowa w tej starej pompie.
Jak najbardziej zgadzam się z pomiarem rezystancji uzwojeń i porównaniem wartości ze wzorcem, tym bardziej w maszynach wielożłobkowych i maszynach o grupowanym uzwojeniu. Pomiar taki eliminuje całkowicie możliwość pomyłki. Swój sposób zaproponowałem ze względu na specyfikę budowy małych silników z magnesami trwałymi. Stojany mają przeważnie niewiele...
Witam ponownie. Szczotki w silniku wymienione, na szczotkach jest napięcie, po odłączeniu silnika z kostki głównej przejscie miedzy szczotkami jest max na omomierzu. Nie znam wyprowadzeń kostki na silniku więc nie wiem jak pomierzyć napiecia. Sprawdzałem Triak - jest ok. Szukałem zimnych lutów - nie stwierdziłem. Czy może mi ktoś pomóc jak sprawdzić...
Witam, w jaki sposób sprawdzić miernikiem (omomierzem) silnik od zmywarki Siemens SD1301s? Pozdrawiam.
Sprawdź uzwojenia np omomierzem. Może któreś ma przerwę ??
Skoro są trzy wyprowadzenia i jest to silnik jednofazowy to znaczy że końce uzwojenia roboczego i rozruchowego są połączone razem. Silniki tego typu muszą mieć wpięty kondensator rozruchowy szeregowo z uzwojeniem rozruchowym. Trzeba omomierzem sprawdzić gdzie są jakie wyprowadzenia. Przydałoby się więcej informacji jak działa ten amatorski starter do...
Triak nie powinien paść nawet na kilkuminutowym zatrzymaniu silnika. Pomierz omomierzem silnik - bez kondensatora każdy przewód z każdym. Między COM a pozostałymi powinno być jakieś 20-30 OHm (i tyle samo), między pozostałymi - 2 x wiecej. Poza tym sprawdź krańcówkę - nad jej zaciskami są LEDy. Bez magnesów w pobliżu oba powinny się świecić. Przy zbliżeniu...
Zasilacz się wyłącza (zadziała zabezpieczenie) ponieważ silnik szczotkowy podczas załączenia napięcia ma niezwykle małą oporność. Zasilacz traktuje to jako zwarcie i odłącza zasilanie by się chronić. We wkrętarce albo są stosowane ogniwa o dużym dopuszczalnym prądzie udarowym, albo zasilanie następuje płynnie (w krótkim czasie, ale płynnie), albo oba...
Niedawno miałem problemy z paleniem i pracą silnika faktycznie uszkodzony był przewód podciśnieniowy niedawno wymieniłem wszystkie i pomogło. Teraz raczej wszystko jest ok. moje wątpliwości budzi tylko ten czujnik temp. silnika przy zamku klapy bagażnika. Mierzyłem dziś rezystancję zwykłym omomierzem przy czujniku zamontowanym w silniku. Zarówno przy...
Dodatkowy rezystor to przewód oporowy biegnący od lewej strony silnika (plastikowe złącze w wiązce biegnącej pionowo) do cewki do konektora +16. Przewód z diodami zasila cewkę z pominięciem przewodu oporowego podczas pracy rozrusznika (wyższe napiecie zasilające cewke podczas rozruchu). Sprawdź przewody WN omomierzem (jeśli jest brak przejścia to przewody...
Witam, mam pytanie: Jak można sprawdzić przy użyciu omomierza cewkę zapłonową czy jest dobra? Mam polo 86C 1,3i z 1990r i coś mi przerywa na wysokich obrotach, jak na rozgrzanym silniku wcisnę gaz prawie do oporu, to silnik przerywa, może to któraś ze świec się zalewa? Poza tym w aucie śmierdzi trochę paliwem. Dzięki za informacje, Pozdrawiam.
Witam! Bardzo stary musi być ten silnik :) wygląda jakby długo nie był używany, więc ryzyko że może mieć słabą izolację !!. Profilaktycznie sprawdź przynajmniej omomierzem czy nie ma "metalicznego zera" na obudowę Proponuje jeszcze nie rozłączac żadnych mostków na terminalu silnika,wpierw omomierzem sprawdź stan izolacji tej maszyny-dotykając jeden...
Konkretnie jakiego? Uzwojenie silnika może ulec następującym uszkodzeniom: - przerwa w uzwojeniu, sprawdzamy poprzez pomiar rezystancji uzwojenia (zakres na omomierzu od kilku do kilkuset omów) - zwarcie uzwojenia (jakość izolacji uzwojenia) do korpusu silnika, sprawdzamy poprzez pomiar np. induktorem (zakres MΩ).
Witam Jak sprawdzić czy silnik hallotronowy jest sprawny silnik jest na około 60 - 100 V posiada 3 kable według schematu w środku jest połączony w trójkąt. Sprawdzałem omomierzem i niby jest wszystko ok odczyty mają rozbieżność 10% Gdy silnik jest podłączony tak ja ma być w urządzeniu gdzie idzie na niego 100v silnik nie rusza tylko dość głośno buczy....
przyjmuje się wielkośc kondensatora około 70 mikrofaradów na 1 kilowat mocy silnika . Tak więc jeśli masz taki silnik najlepiej połącz go w trójkąt aby uzwojenia pracowały na nominalnym napięciu . Mając 3 przewody 1 szy podłączasz do fazy drugi przez kondensator do fazy no i trzeci doo neutralnego. Jeśli silnik nie pracuje sprawdź kondensator oraz sprawdź...
Termik T3 można sprawdzić w sposób następujący: 1. Omomierzem zprawdzasz przejście między przewodami lub zaciskami kostki do termika. 2 zwierasz końcówki uzwojenia i sprawdzasz induktorem o napięcieu 250 V rezystancję izolacji pomiędzy termikiem a uzwojeniem. Jak będzie dobrze to znaczy, że nic się nie stało. Termika nie da rady wymienić bez ingeręcji...
Najprościej to sprawdzić ciągłość poszczególnych uzwojeń zwykłym omomierzem cyfrowym, a jeśli występuje zwarcie zwojów w wyniku uszkodzenia izolacji to rezystancje cewek w poszczególnych fazach będą miały różne wartości. Regulamin - p.12.
Jak można sprawdzić silnik z tej pralki . Sprawdziłem uzwojenia omomierzem jedno ma ok.1,6om drugie 0,1om .Jak podpiąć zasilanie do tego silnika ,gdzie jest 8 wyjść. Dziękuje z góry za wszelkie wskazówki
Witam. Mierząc omomierzem uzwojenia wirnika i stojana do masy ( miernik na 20kΩ ) bez wskazań znaczy dobry. Łączysz w szereg tzn. konektor szczotki-mostkujesz z konektorem uzwojenia stojana, a przewód 230V podłączasz do drugich wolnych konektorów szczotki i uzwojenia stojana. Uważaj na cewkę tacho. Nie podaj na nią napięcia bo spalisz ją. Taka...
Omomierz w dłoń i pomierz rezystancje między pinami silnika - będzie najszybciej Padł mi we wtorek miernik. Będę miał okazję, to kupię nowy, na razie to rozwiązanie odpada. a kod swoją drogą zły powinno być przy 4 fazowym: xxxx1000 xxxx0100 xxxx0010 xxxx0001 W takim jak rozumieć: z datesheet'a? Według programu silnik masz podłączony do 4 młodszych...
Zgadzam się z tobą, że skoro się nie znam, nie powinieniem zajmować się tą sprawą. Problem polega na tym, że osoby, ktore z racji wykonywanego zawodu powinny się na tym znać, nie potrafią tego zrobić, lub im po prosto nie chce się. Omawianą pralką i silnikiem zajmowało się 3 fachowców. Pierwszy stwierdził uszkodzony silnik, drugi elektryk, fachowiec...
Tak, na zdjęciu jest wyłącznik odśrodkowy ( część stała ), część współpracująca z nią na wirniku to część tzw. ruchoma, która gdy silnik nie pracuje naciska na dwa wielkie nity w części stałej zwierając jednocześnie styk. Do tego styku dochodzą dwa kable. Sprawdzenie styku - weź omomierz, włącz na zakres 200om, podłącz do wyprowadzonych przewodów, naciśnij...
60KM (8V) czy 80KM (16V), który rocznik? Temperatura silnika rzeczywiście gwałtownie idzie do góry czy tylko wskaźnik tak pokazuje? Czujnik temperatury został sprawdzony (wiem, że był wymieniony ale czy po kolejnej przygodzie został sprawdzony - choćby zestawem omomierz + kubek z wrzątkiem)? Czy samochód ma instalację LPG? Układ chłodzenia był odpowietrzany...
Sprawdziłbym dwa duże ceramiczne rezystory 6.2kΩ ( zwykle zwiększa się ich oporność), pewność połączeń lutowanych i triak. Silnik jest do sprawdzenia, szczególnie jeśli widać że ciekła po nim woda - kontrola oporności uzwojeń do masy, czyli między stykami gniazda silnika a obudową, omomierz powinien wykazać nieskończoność. Świeżo i niedługo zawilgocony...
Tam na pewno jest silnik 5,9V, bo wymieniałem u siebie. Sprawdź stary na omomierzu kręcąc jednocześnie ośką. Jak schodzi poniżej 10 omów to jest uszkodzony, można sprawdzić pod napięciem 1,5-3V i sprawdzić czy ruszy (może byc komutator wytarty, przerwa) i pobierany przez niego prąd , 100 mA go dyskwalifikuje Po wymianie silnika konieczne jest ustawienie...
Dzień dobry, Chciałbym zasięgnąć porady forumowiczów w temacie sprawdzenia silnika pralki. Chodzi konkretnie o model Whirpool AWG 876/D. Podczas normalnego prania w momencie rozpoczęcia wirowania pralka wywaliła korki. W łazience dało się czuć charakterystyczny zapach spalenizny. Po rozmontowaniu pralki i dostaniu się do modułu sterowania (control unit)...
Witam Mam opalarkę black&decker BD1602 1600W. W trakcie pracy ( wyłączyłem na chwilę i ponownie włączyłem) przestał chodzić silnik ale grzałka grzeje. Po rozebraniu sprawdziłem miernikiem druciki od grzałki i stanowią opór, silniczek ma w środku chyba mały kondensator, po sprawdzeniu silnika omomierzem wartość na mierniku powoli spada. Są dwie diody,...
Najprościej i najłatwiej i naj bezpieczniej weź miernik,ustaw tzw brzęczyk i zmierz silnik, odłączając go przed tym wszystkim od zasilania : szczotka- szczotka jeżeli zapiszczy miernik to znaczy że jest przejście na szczotkach przez komutatory, ew omomierzem wartość oporu jaka jest pomiędzy szczotkami lub gdy nie mają przejść szczotka- komutator i tak...
Obroty w gwieździe i trójkącie są identyczne! W gwieździe był przy rozruchu (większe obciążenie) stąd moje błędne odniesienie o innych obrotach, jednak w trójkącie nie wpada na swój prawidłowy rytm pracy, obroty Sprawdź oporność uzwojeń Mierzyłem oporność uzwojeń silnika w pozycji 0 przełącznika niby wszystko ok każde równe 4,2 Ω (kable też OK)...
sprawdź silnik ....może przerwa na kostce przy silniku Silnik może mieć przerwę w uzwojeniu wolnych obrotów ...sprawdź omomierzem ...Są w nim dwa osobne uzwojenia ...wirowania i wolnych
Zmierz omomierzem komutator wirnika , czy są równe oporności na poszczególnych wycinkach komutatora . Najlepiej jakbyś miał na podstawienie drugi silnik , ale jak znam życie to pewnie nie... Możesz jeszcze wymienić dla sprawdzenia triak silnika na module . Szczotki sprawdzone. . Jaka długość ?
Silniczek wymontowałem i sprawdziłem silnik na zasilaczu stabilizowanym.A jeżeli chodzi o rezystencję to nie mam jak sprawdzić bo nie posiadam omomierza ,a przecież silnik nie chodzi to tylko pozostaje wymiana na sprawny.
No nareszcie w końcu z kimś pobawię się w cytaty. Więc : timon125 napisał: ale ma 2 prędkości więc pewnie układ ma 6 uzwojeń połączonych w tzw. podwójną gwiazdę A z czego to Kolega wywnioskował ? Z fusów po kawie ? Tabliczka znamionowa silnika pokazana jak ta lala, tabliczka zaciskowa także. Niestety te kondensatory mają tendencje do przebijania się,...
Witam, Składam drukarkę 3d zgodnie z poradnikiem Pomijam aktualnie tworzenie szkieletu/obudowy. Na początek chciałbym sprawdzić czy dobrze podłączam sterownik silnika krokowego a4988, silnik krokowy(dvd) bez krańcówki. Wg schematu 11A: 12V z ATXa. 5A: 5V z ATXa. (zasilanie silnika krokowego) Xaxis(2B 2A 1A 1B). Wówczas, znajdując parę na silniku krokowym...
Witaj! Piszesz,że uzwojenie ma połączenie z masą /stojanem/. W alternatorze masz trzy uzwojenia,które zasilają diody a na plusami zasilasz akumulator. Żeby sprawdzić,które uzwojenie ma połączenie z masą to zacznij od odłączenia zestawu djód. Uzwojenia jednym końcem są połączone razem i te połączenie rozlutuj. Sprawdź poszczególne uzwojenia. Jeśli które...
Nigdy nie sprawdzałem sprawności spalonego wirnika multimetrem, iskrzenie na komutatorze jest zazwyczaj wystarczającym dowodem. Nie wiem, czy ta metoda się sprawdzi, ale mając dobry omomierz możesz sprawdzić opór poszczególnych cewek wirnika. Przy uszkodzonym wirniku któryś obwód powinien mieć znacząco mniejszy (lub bliski zeru) opór.
Witam ! Zdjęcia zamieściłeś, a jak masz betoniarkę podłączoną nie widać. Włącznik- stycznik- silnik ? Jeśli tak to: 1. odłącz silnik od stycznika, omomierzem sprawdź oporności pomiędzy trzema kolorowymi przewodami ( białe zaizoluj i nie podłączaj nigdzie -to może być bezpiecznik temperaturowy ) warto go zastosować w układzie uchroni silnik przed przegrzaniem....
Witam. Dzisiaj rano po zapaleniu auta stwierdziłem nie gaśnięcie lampki ładowania (wczoraj do zgaszenia wszystko było ok). Podpiąłem woltomierz i potwierdziłem całkowity brak ładowania. Na zgaszonym silniku 12,40 V, na odpalonym 12,10 V. Sprawdziłem również podłączenia obu przewodów od strony alternatora i są bez zarzutu. Na cienkim przewodzie pojawia...
Bez miernika raczej nic nie sprawdzisz kup chociaż taki najprostszy za kilka zł albo pożycz. Zmierz omomierzem komutator wszystkie blaszki dookoła, wskazania powinny być jednakowe. Pomiar wirnika multimetrem nie jest miarodajny. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują...
Ja bym najpierw zmierzył indukcyjność każdego z uzwojeń. Nie powinna ona być bliska zeru dlatego że wówczas oznacza to zwarcie uzwojenia. Indukcyjności te powinny mieć wartości rzędu kilku do kilkudziesięciu milihenrów dla silników kilka kilowatów. Każde z trzech uzwojeń powinno mieć podobną indukcyjność. Póżniej można zmierzyć czy nie ma przebicia...
3) bateria - tutaj jest chyba najprościej, bo tylko włożyć i zalutować ? czy inaczej byście zrobili ? Podłączenie akumulatorów do układu w sposób uniemożliwiający ich szybkie odłączenie to duży błąd. Jakkolwiek zespół zasilający jest wyposażony w BMS zapewniający m. in. rozłączenie w razie zwarcia to tak się nie robi. Zawsze musi być możliwość szybkiego...
Zawilgocony????? To może to....dlatego że to myjka ciśnieniowa kupiona w Szwecji i nie używana z 5 lat ..Jak mogę to sprawdzić jeżeli silnik odpiąłem i sprawdziłem już uzwojenia i nie ma przebicia (Sprawdzałem multimetrem tym pikadełkiem i omomierzem)
Sprawdziłem silnik i przekaźniki zmiany kierunku obrotów jak radziłeś. Wszystko wydaje się OK! Przekaźniki prawidłowo łączą, zwierają styki. Sprawdziłem wirnik - komutator w dobrym stanie, lamelki nie wypalone. Pomiar omomierzem "po średnicy" wykazał oporność ok. 2,1Ω, a pomiędzy kolejnymi lamelkami ok. 0,6Ω. Oporności cewek stojana ok. 1,6Ω....
Topolski Mirosław napisał: KrzysztofNazimek napisał: Czy to możliwe że przez uszkodzenie wystrzał kondensatora przeciwzakłóceniowego w heblarce uszkodził się wirnik lub stojan bo nie osiąga prędkości, iskrzy, podpiąłem na krótko bez niego i to samo kupiłem podobny kondensator i to samo. Nie chcę na razie rozbierać dalej, ale jak nie zdiagnozuje to...
Dodam że wcześniej żeby ruszył trzeba było mu pomóc ręcznie bo buczał. Czyli zapewne kondensator rozruchowy ktory jest widoczny na zdjęciu jest uszkodzony. Ale że teraz nie startuje ani na pych to już pomiar omomierzem musi rozstrzygnąć .
Witam ! Witaj ponownie... jeśli jest tak jak sugerujesz no to ok... Powiedz tylko gdzie podłączyć faze a gdzie 0 bo są 3 złącza...a nie chce zrobić jakiegoś zwarcia Nie tak szybko. 1. Ile przewodów wychodzi ze silnika ? 2. Odkręć zworki ( blaszki ). 3. Omomierz nastaw na 200omów i wykonaj pomiary, każdy przewód z każdym. 4. Podaj wynik pomiarów. 5....
Sprawdziłeś, czy są wszystkie fazy w gnieździe? W normalnych układach, ma być zasilony przez ten przełącznik γ / Δ A sprawdziłeś uzwojenia w silniku za pomocą omomierza ? A może kabel zasilający jest uszkodzony?
Dziękuje kolego POLO2 za schemacik, ale go nie kleje. To urządzenie przykładam do kolejnych segmentów komutatora? Czy do wirnika gdzie znajduja się uzwojenia? Sprawdziłem ten silnik omomierzem i uzwojenia na połowie silnika wynoszą ok 5Om, a na kręcąc wirnikiem dochodze do 10 Om i potem spowrotem 5Om. Czy usunięcie usterki wiąże się z przewinięciem...
Witam. Silnik komutatorowy ma dwa uzwojenia: - uzwojenie wzbudzenia (rezystancja 2-5om), - uzwojenie wirnika (rezystancja 5-10om-mierzone przez szczotki) - uzwojenie prądniczki (150-200om) Niekiedy rezystancja silników jest inna zależy od typu. Aby rozpoznać uzwojenia należy sprawdzać w następujący sposób: - uzwojenie prądnicy sprawdzamy nastepująco,...
Zapytam (może mało inteligentnie) - co to znaczy sprawdzić na brzęczku? Sprawdzałem omomierzem przy powolnym ręcznym obracaniu wirnika i opór elektryczny na silniku zmieniał sie zależnie od położenia wirnika
Olej jest, zastanawia mnie to mruganie kontrolki, wcześniej to nie występowało. Dlatego podejrzewam jakiś związek tego zaniemożenia silnika z ciśnieniem oleju. Można sprawdzić czujniki oleju omomierzem, jeśli tak to jak się mają zachowywać każdy z nich?
W samochodzie silnik też jest brudny okopcony i śmierdzi i to oznacza że jest zepsuty??? Tą wypowiedz uważam za przegięcie. Taj jak pisał kolega, sprawdź miernikiem opcją omomierza uzwojenie pierwotne, a następnie wtórne. Pierwotne poznasz za pewne po tym że będą szły do niego grube druty 220 V i właśnie tam gdzie wchodzą, musisz podłączyć miernik....
Po pierwsze jak sprawdzić taki czujnik (omomierzem to wiem ale jaka wartość?). Po drugie czy ta autoadaptacja sterownika to chodzi o to że jazda na gazie sieje błędy na sterownik? Po trzecie jeszcze jedna rzecz, a mianowicie czasami gdy zapalam zimny silnik to zaskoczy ale zaraz gaśnie i wtedy puszę go pokręcić z 5 sekund żeby zapalił. Jeśli zgaśnie...
fazio1978 sorki za pytanie ale jak sprawdzic czujnik temperatury (omomierzem ??) i przepływomierz ?? Należy podłączyć się bezpośrednio do pinu przy komputerze - do którego pinu ? i jesli dobrze rozumiem trzeba podlaczyc lede ?! JurusVR6 Pozatym miałem złącze diagnostyczne pod zaślepką obok zegarów po prawej stronie przy włączniku ogrzewania tylnej...
Witam. Zdecydowałem się na zakup nowej pralki, ale pewnie trochę to potrwa bo wybór nie łatwy. A prać trzeba, więc przerobiłem tą na półautomat zakładając wyłącznik na jeden z przewodów biegnących z hydrostatu do silnika(wspólny wirowania). Trochę to kłopotliwe, ponieważ trzeba pilnować aby w odpowiednim momencie włączyć wyłącznik-gdy ma nastąpić wirowanie....
Witaj,napisz ile jest w tabliczce zacisków ,powinno być 6 .3 początki uzwojeń i 3 końce .Sprawdzić to można omomierzem, uprzedni rozłączając mostki na zaciskach .powinny być tylko 3 przejścia ,jeżeli jest inaczej to elektryk może mieć racje ,(przejścia we wszystkich zaciskach ).Pozdr
witam, te 120 st to nie problem, 140 i w górę trzeba uważać, umnie była wtyczka wysunieta (nie do końca wciśnięta ) ale objawy to raz 60, za chwilę 160, jak był styk ok to normalna temp, jak niestykało to 160 i na czerwone pole wchodziło, nie mogę znależć ile max może byc temp oleju; ale jak w maluchu dopuszczalna była 110st to te 120 nie powinno sprawić...
Myślę, że masz po prostu silnik jednofazowy. zajrzyj tu: Jest objaśnione co i jak Pozdrawiam KJ1 PS najprawdopodobniej masz walnięty ten kondensator (nie ma zwarcia tylko przerwę). Sprawdź go (czasem wystarczy podłączyć omomierz po zwarciu kondensatora - najpierw oporność jest mała, ale w miarę ładowania kondensatora dość szybko rośnie. Zrób to na wysokim...
Pewnie sprawdzałeś go zwykłym omomierzem .Silnik może ,,puszczać" dopiero pod obciążeniem. Dlatego dobrze by go sprawdzić megaomomierzem.
Prądniczkę tachometryczną sprawdziłem na przejście i omomierzem jest ok 70 Ω. Magnes dobrze się trzyma w obudowie i na wirniku również. Zauważyłem że na każdym programie piorącym jest to samo: start, wpuszczenie wodę, jeden obrót stop. prędkość tego wirowania jest normalna. Przy wyciąganiu wody również jeden obrót i stop Proszę o pomoc bo żona...
silnik omomierzem są dwie sekcje powinny mieć identyczną rezystancję , TEA3718 nie sprawdzisz jedynie budowa kompletnego sterownika
Witam. Silnik trafił do mnie z zalanego odkurzacza. Pierwsze co to upaliły się konektory na końcach uzwojeń stojana ( doprowadzające zasilanie z sieci, przechodzi przez uzwojenie stojana i leci na szczotki), druga sprawa, to pomierzyłem omomierzem rezystancję uzwojeń stojana, wyszło po ok. 4.5 Ω na obu. Później zmierzyłem rezystancję na przeciwległych...
Szczotki są ok sprawdzałem silnik omomierzem nie ma przerw nie wygląda na spalony pomimo 10-letnie pracy zresztą by śmierdział, podejrzewam moduł ale nie potrafię sprawdzić jedyne co zauważyłem to że ten największy opornik jest bardzo gorący po krótkiej pracy(w module).
Moment, moment, 7 mignięć to błąd silnika albo obwodu, po co grzebać przy triaku sterujacym , gdyby padł to byłby inny kod błędu i ewentualnie silnik od razu by startowal na wysokie obroty Ja bym się w pierwszej kolejności przyjżał szczotkom, silnik można też zasilić np z prostownika samochodowego, powinien płynnie powolutku ruszyć i kręcić się bez...
Nie mogę dojść do końca z tą pralką - silnik nie chce za nic zakręcić. (normalna praca czy wirowanie - bez różnicy) Po za silnikiem pralka pracuje poprawnie - tzn każdy dowolny program doprowadzi do konca bez zgłaszania jakiegokolwiek błędu(pobierze wodę, zagrzeje, wypuści), tylko tyle, że bęben nie ruszy. Silnik jest O.K - po zwarciu Anody z Katodą...
Liczenie ogółem dobre, ale nie liczysz chyba, że 3-4 centymetrowy silnik wydzieli ciągłą moc rzędu 30W na cewkę, bez uszkodzenia? Znaczy: masz na myśli prąd w impulsie? A tak na marginesie - sprawdź baterie w omomierzu, bo coś się te rezystancje nie zgadzają z datenblatami .
Jeśli szarpanie nie jest uzależnione od innych czynników niż położenie pedału przyspieszenia (jak temperatura, obciążenie silnika), to właściwie nie ma tu czego diagnozować, a jeśli już to do sprawdzenia tego potencjometru wystarczy zwykły omomierz lub miernik uniwersalny - najlepiej analogowy. Co do interfejsów na PC to do Opli masz OP-COM albo Autoscanner...
Sprawdź ich oporność omomierzem(nie wiem dokładnie jaka musi być). A na gazie jak próbujesz odpalić to samo?? Może być coś z elektryką i podawać gaz razem z benzyną.
Tak tylko w tym moim to nie było to jakieś tam zwarcie tylko szedł z niego siwy dym w dosłownym znaczeniu tego słowa odlutował się kabel jakiś element SMD ścieżki stopione "masakra". A jeszcze jedno jak sprawdzić taki silnik czy jest dobry sprawdzałem omomierzem ale rezystancja jest tak mała ze niewiadoma czy to zwarcie czy normalne uzwojenie, nie miałem...
Podpięcie nowej grzałki faktycznie nic nie zmieniło. Dzięki za linka z podobnym tematem, ale już go wcześniej czytałem. Brak tam niestety ostatecznej diagnozy. Jutro spróbuję jeszcze przeczyścić i dogiąć lekko styki w kostce z przewodami zasilającymi silnik od strony modułu bo samą wiązkę i kostkę od strony silnika sprawdziłem kilka razy: omomierzem,...
Sprawdziłem czujnik opłożenia wału omomierzem, zimny-213 ohm, podgrzany do ok 60 stopni-253 , powinno być 200 +/-50, czyli wygląda że całkiem zepsuty nie jest, kopułka rozdzielacza zapłonu była lekko podpalona wyczyściłem i iskra jest troche większa, ale silnik nie odpala, objawy ciągle takie jak wcześniej. Możliwe że to wina katalizatora, lub zamarzniętej...
Multimetrem sprawdzisz na tescie diody lub omomierzem . Jeśli anoda ani katoda nie jest oznaczona to zrob dwa pomiary w drugim zamieniając przewodu multimetru ze soba w jednym pomiarze pominien byc jakiś wynik(przewodzenie) a w drugim nie ( polaryzacja zaporowa). Jeśli masz w obie strony wartości to dioda przebita jeśli oba pomiary nic nie pokazują...
Przydał by się przynajmniej omomierz do sprawdzenia uzwojeń silnika.
Ja bym sprawdził uzwojenia silnika (omomierzem). Pytanie czy przerywa w przypadkowych momentach czy regularnie?
Nie ma znaczenia którą stroną go podłączysz. Może coś z kabelkami pomyliłeś. Tak dla celów sprawdzenia można by omomierzem zmierzyć oporności. W punktach Z- V oporność powinna być największa, bo oba uzwojenia połączone są szeregowo zaś mierząc punkty UW-Z oraz UW-V oporności powinny być mniejsze, bo uzwojenia oddzielnie mierzysz. Nie wiem czy mają tą...
Według mnie ten pin 5V możesz zostawić w powietrzu bo wydaje mi się że to jest wyjście napięcia 5V ze stabilizatora który jest na płytce. To możesz łatwo sprawdzić za pomocą omomierza lub prześledzić połączenie na płytce.
A czym świece sprawdzicie? Miernikiem do 10A? Omomierz też nie zawsze pomoże.
Witam masz oznaczenia silnika po staremu czyli x y z nazwijmy te oznaczenia jako początki uzwojeń po nowemu U1 V1 W1 , końce uzwojeń u v w czyli U2 V2 W2 oznaczenia L1 L2 L3 oznaczenia faz mostki w silniku zdemontuj bo tę funkcję będzie spełniał przełącznik gwiazda trójkąt , jeszcze dla pewności sprawdź przejścia uzwojeń omomierzem to jest X-U , Y-V...
Witam. Mam problem z podłączeniem NTC silnika zmywarki Bosch SMV 50E30. Wymieniałem pompę zmywarki na nową i wraz z nią otrzymałem wiązkę do podłączenia nowej pompy. Podczas wymieniania wiązki przewodów NTC z kostki dużej na małą uciąłem naraz 3 przewody ze starej kostki nie znacząc sobie ich kolejności ( była późna godzina i chciałem szybko się wyrobić)....
Sprawdź uzwojenia i wyłącznik odśrodkowy omomierzem, napisz jak zmierzysz.
Normalnie na kolor iskry. Jak fioletowa to dobra. Nie no co za pytanie. Kto Ci każe wymieniać. Wiesz co akurat jeżdżę po ludziach, więc wiem. Jest miliony tego. Co wiecej zimny olej też ma znaczenie to rozrusznik kręci słabiej. Sprawdzenie cewki na omomierz - miernik między fajkę a masę: 4,7kΩ dobra, nowa 2,7kΩ zwarcie uzwojeń (przykładowo)...
Witam ! Jeśli silnik stał długo nie używany należy: 1. wyczyścić ( przedmuchać ) 2. wysuszyć 3. sprawdzić stan izolacji ( tego raczej sam nie zrobisz ) Silnik ten musi być zasilany trzy żyłowym przewodem, żółto zielony przewód trzeba podłączyć do obudowy silnik/betoniarki. Omomierzem zmierz czy przewód czerwony połączony jest z obudową, kondensatorem,...
Przy takiej jakości zdjęć na pewno trudno odczytać zarówno typ silnika jak również parametry kondensatora. Z tego co można dostrzec to 100-125µF. Przed kupnem kondensatora należy sprawdzić wyłącznik odśrodkowy - mierząc omomierzem wyprowadzenia wyłącznika odśrodkowego powinien wskazywać znikomą rezystancję. Odczytanie tabliczki znamionowej ( typ...
Miernik uniwersalny do łapki i sprawdzić woltomierzem czy dochodzi napięcie na silnik, następnie pomiar omomierzem uzwojeń silnika, pojemności kondensatora. Mając wyniki mamy obraz sytuacji. Zakładam że silnik nie ma dużych oporów przy obracaniu.
1. Sprawdzić obecność 3 faz na przewodzie zasilającym silnik- przy odkręconych przewodach od silnika. 2. Jeśli są wszystkie fazy -sprawdzić omomierzem przejścia w silniku.
Sprawdzić da się na pewno, ale musiałbyś mieć do dyspozycji przynajmniej omomierz. Gdybyś mógł zamieścić wyraźne fotki uszkodzonych fragmentów uzwojenia łatwiej byłoby ocenić możliwość naprawy. Jeśli przerwy występują w jednym zezwoju grupy to szansa naprawy jest dość duża, ale jeśli w obydwu zezwojach to możesz mieć problem z właściwym połączeniem...
Sprawdzę przekaźniki. Ten tranzystor można jakoś zbadac omomierzem. Jaki powinien miec wartości nie wiesz ??
W fazie która "pokazała" 88 V może być też uszkodzony bezpiecznik. Nie zawsze "obecność" oczka swiadczy o sprawności bezpiecznika. Najlepiej sprawdzić go omomierzem. Następne pytanie: czy napięcia były mierzone z podłaczonym silnikem czy bez:D
Sprawdziłem kondensator - chyba dobry, nie miałem miernika z pomiarem pojemności, zwarlem go na chwilke a nastepnie sprawdzilem omomierzem na najwiekszym zakresie, rezystancja narastala dosć szybko az po za zakres miernika. można jeszcze jakos sprawdzic kondensator? kiedys zona naladowala cała pralke, właczyla i poszła. i silnik nie dał rady obracać...
Mam następujący problem - potrzebuję wiedzy nt sterowania silniczków do regulacji wysokości świecenia w lampach biksenonowych od nowego A4 - w starym modelu są 3 kable - zasilanie i sterowanie napięciem, a tutaj po prostu nie wiem...mamy 4 kable - rozebrałem reflektor i popatrzyłem w okolice silnika - brak jakiejkolwiek płytki. Obejrzałem dalej i wydaje...
Kolego czujnik temperatury działa na zasadzie opornika zmieniającego swoją rezystancje odwrotnie proporcjonalnie do temperatury. Przy temp. płynu -10 st rezystancja wynosi około 10 kΩ ,0 st. wynosi ponad 5kΩ ,20 st ponad 2kΩ a w temp. 60 st. ponad 500Ω w 80st. oporność wynosi około320Ω. Przy 120 st. ma mieć około 100Ω....
Witam wszystkich ponownie1 Przez kilka dni bylem chory,trochę zaniedbałem skodę. Nadal nie mogę odpalic - ale poczynilem kilka prób.proszę o pokierowanie moimi działaniami. Udało mi się uruchomić pompę i iskrę.Przełozyłem bezpiecznik nr 4 i zamieniłem stycznik sterujący wtryskiem i pompą.Bez skutku.Podałem napięcie na bezpiecznik nr 4.pojawiła się iskra...
Brak przewodu ochronnego uprościłby sprawę, gdyby sprawa była prosta, tak jak tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie. Naturalne połączenie wydaje się "po kolorach", ale nie spieszyłbym się. Jeszcze dopytam: Czy to połączenie czarnego z niebieskim osłonięte rurką termokurczliwą (jeżeli dobrze rozpoznaję) wygląda na fabryczne, czy tandetną samoróbkę?...
Na 99% czujnik temp wody na zegary jest pod przepustnicą trochę ciężki dostęp. Omomierz w rękę i trzeba sprawdzić jaką wartość mają na zimnym i ciepłym silniku. Najlepiej obydwa czujniki ten pod przepustnicą i pod aparatem dla pewności.
Zobacz czy nie ma czasem schematu na odwrocie pokrywki puszki zaciskowej silnika. To ile jest cewek łatwo sprawdzisz omomierzem. Silnik jednofazowy ma dwa uzwojenia niepołączone wewnętrznie ze sobą (połączenie wewnętrzne uniemożliwiłoby zmianę kierunku obrotów).
Od końca: Uzwojenie wspólne rozpoznajemy za pomocą omomierza. Między wyprowadzeniami dołączonymi do uzwojeń jest rezystancja 2R. Między wyprowadzeniem wspólnym i od uzwojenia jest rezystancja R. Połączenie w gwiazdę Kolego, w gwiazdę! Sterownik? Jaki sterownik? Kiedy jest wyprowadzenie wspólne, to podłącza się je do + zasilania (12V). Pozostałe wyprowadzenia...
Witam Jezeli jest to sloniczek unipolarny to nie ma wiekszego problemu. Ja sterowalem unipolarki z uC poprzez ULN2803. Z uni nie ma wiekszej filozofii (z bipolarnymi sprawa haredware sie troche bardziej komplikuje...ale to inna sprawa). Jezeli pominiemy te wszystkie scalaki po drodze i skupimy sie na golych wyprowadzeniach silniora, to 1 z kabli podlaczamy...
Ciśnienie oleju i temperatura cieczy chłodzącej tu są OK. Zechciej sprawdzić przy kulawo chodzącym (zimnym) silniku która świeczka źle pali i ją podmień z innym garem. Potem zrób eksperyment podobny (znów na zimnym silniku). Sprawdzisz czy nie ma przebicia na izolatorze świecy gdy jest zalewana benzynką. Innym problemem może być SONDA LAMBDA ale jeśli...
Silnik od pralki automatycznej ma 4 uzwojenia: 2 - są od prania zwykłego 2 - od wirowania 1 - wspólny na którym zainstalowany jest bezpiecznik Jeśli silnik nie kręci się ani na wirowaniu ani na praniu normalnym to sprawdź bezpiecznik. Jeśli natomiast na jednym uzwojeniu się kręci a na drugim nie to jest przerwa na jednym z niedziałajacych uzwojeń (mogą...
Witam! Aby wyznaczyć początki i końce faz silnika 3 - fazowego należy zaopatrzyć się w baterię np. 4,5 V (płaska) oraz milivoltomierz ( wychyłowy! ). Opis postępowania: Ciągłość poszczególnych faz należy wyznaczyć np. omomierzem. Następnie jedną z faz oznzczamy jako pierwszą i przyporządkowujemy jej umowny początek i koniec (dowolnie). Jeżeli do umownego...
Jest to bez wątpienia silnik 1 fazowy z cewką pomocniczą kondensatorową.Należy zmierzyc omomierzem wartości pomiędzy U-V, V-W i U-W w celu identyfikacji charakteru uzwojeń. Zasilanie powinno byc wpięte pomiędzy zaciski o najmniejszej rezystancji, kondensator między styki o większej, trzecia wartośc powinna odpowiadac sumie dwóch pierwszych (czasem cewka...
sprawdziłem te przewody omomierzem i pokazuje że mają przejście pokazuje ok 20,8Ω(pierwsze przewody) - 21,3Ω(drugie przewody). Między kablami a obudową nie ma przejścia, a silnik dalej działa jak mu się chce. Przyjmijmy że końcówki 1 uzwojenia to A i B a 2 to C i D. A i C razem i do sieci. D do jednego styku kondensatora , drugi styk kondensatora...
Mnie też interesuje rozwinięcie tej wypowiedzi ;) Początki i końce są mi znane, w końcu to tylko 6 śrubek. Chodzi mi bardziej o sposób sprawdzenia czy któreś uzwojenie nie jest zamienione (początek i koniec). wszystko sprawdzałem miernikiem uniwersalnym - omomierzem. Mam fotkę, jak to wszystko połączone w puszce na silniku, jak zgram na kompa to wrzucę....
Witam, Wirnika nie sprawdzisz zwykłym omomierzem do tego służy specjalny przyrząd magnetyczny. Najprościej będzie wstawić go w działający silnik i przekonasz sie co jest warty na 100%. A cewki stojana możesz pomierzyć tylko mostkiem, to zamała rezystancja aby badać go zwykłym omomierzem. Pozdrawiam bolo300.
Witam. Nie możesz pomijać kondensatora. Sprawdź, czy poprawnie podłączyłeś. Silnik ma dwa uzwojenia, więc możesz je sprawdzić omomierzem. Tak wygląda przykładowy układ połączeń [url=]silnika z kondensatorową fazą rozruchową. Pzdr.
Kolego. Jeżeli po rozgrzaniu silnika jest wszystko ok,może to być padnięta grzałka lambdy. Póki się sonda nie nagrzeje od silnika,komputer podaje złą dawkę. Można to łatwo sprawdzić zwykłym omomierzem. Ja tak miałem,ale u mnie potrafił zgasnąć nawet rozgrzany.Wymiana lambdy pomogła. Być może też występują przerwy pomiędzy komputerem a sterownikiem przepustnicy(przyśniedziałe...
Wyłącznik sprawdziłem w aucie, wypiąłem wtyczkę i zmierzyłem przejście omomierzem. Pedał wciśnięty rezystancja nieskończona, sprzęgło puszczone rezystancja 0,3 oma. Specjalnie go nie wyciągałem, w ten sposób sprawdziłem czy jest poprawnie zamontowany. Czyli to nie ten przełącznik.
Ciekawe w jaki sposób ? Amperomierzem AC lub Cęgami pomiarowymi. Za wyliczenie prądu tego silnika chwała koledze. Nic nie wyliczałem, to standard. Już widzę jak autor idzie kupować amperomierz cęgowy do podłączenia jednego silnika... Prędzej kupi na jakimś targu 'multimetr' analogowy za 10PLN i podłączy od razu jak należy zamiast amperomierza za kilka...
Dzięki za podpowiedzi . Wbrew mądrym kolegom Grzegorz_madera -fachowiec od mierników; Przemo9826 i jego ukochany mierniczek; milejow - odsyłąjący do serwisów udało mi się problem rozwiązać. Wystarczył zwykły miernik z omomierzem i schemat elektr. dostepny na forum , którym sprawdziłem wiązke przewodów od silnika wycieraczek (tylko 4 przewody w tym jeden...
Nie wiem czy tak to ma być, ale pojawiają się jakieś dziwne napięcia rzędu 130-140 V. Czy to tak powinno być skoro silnik jest na 230-240 V ? ę Napięcie podczas prania jest obnizane przez triak, okolo 230v dostaje tylko w momencie wirowania na największych obrotach i wirnik silnika kręci się z prędkością bliską 15 000 obr/min. Obroty silnika są zmieniane...
A czy użycie wskaźnika kolejności faz przy trzech przewodach fazowych biegnących do silnika (które nie są zwierane w połączeniu w gwiazdę) nie znajdzie zastosowania? Nie ironizuję tutaj, po prostu pytam, bo sam nie wiem. Nie widzę powodu ,czy też potrzeby jego zastosowania.Bardziej przydatny będzie omomierz.
Witam, mam problem z w/w silnikiem (dwusuw, 2-cylindrowy). Po 14 latach stania postanowiłem ze go odpalę, a wiec włożyłem go do beczki, podłączyłem klemy i zalałem benzyną. Silnik zakręcił bez najmniejszego oporu, ale nie zapalił. W pierwszej kolejności sprawdziłem czy świece iskrzą tak więc wykręciłem, przystawiłem do korpusu silnika i niestety brak...
Tutaj jest dokumentacja do przykładowego nowoczesnego czujnika z 4 wyprowadzeniami A1421. Są stosowane w specyficznych aplikacjach. Najczęściej spotyka się czujniki z 3 wyprowadzeniami. Silnik wygląda na dość stary więc zapewne są to stare czujniki analogowe z wyprowadzeniami bezpośrednio z węzłów mostka, najlepiej sprawdź omomierzem. Wtedy będziesz...
Sprawdź wirnik omomierzem. Wyciąg szczotki i pomierz oporności na sąsiednich lamelkach komutatora. Powinny mieć jednakową wartość. Sprawdź przez szkło powiększające, czy przewody uzwojenia wirnika nie są gdzieś przy lamelkach popękane. Bardziej dokładne pomiary wirnika (zwarcia międzyzwojowe) można wykonać przy pomocy specjalnego urządzenia. Podejrzewam...