Miałem kiedyś identyczny problem w swojej Skodzie. ASO stwierdziło, że uszkodzony jest silnik wycieraczek, a że auto miało ledwo ponad dwa lata nie wyraziłem zgody na wymianę i zapłaciłem jedynie za "ekspertyzę"... Gdy go zdemontowałem i podłączyłem bezpośrednio do akumulatora okazało się, że jest sprawny. Okazało się, że nie było styku we wtyczce modułu...
Jeśli zamontowałeś nowy silnik wycieraczek a problem pozostał, to moim zdaniem należy sprawdzić przełącznik zespolony przy kierownicy, przekaźnik-programator pracy wycieraczek i przewody od przełącznika zespolonego, które mogą być uszkodzone. Informacyjnie dodam, że w przeszłości (Golf IV) miałem problem z tylną wycieraczką, która początkowo pracowała...
Sprawdź wyłącznik krańcowy otwarcia pokrywy silnika.
to chyba sa jednak te tulejki ale bede mogl je rozebrac dopiero w poniedzialek wiec napisze jak wyszlo, dzieki wszystkim za wzkazowki, pozdrawiam
problem jest dosc prosty- w ukladzie czasowym (pod kierownicą "podwójny" przekaźnik) jest zanieczyszczony styk jednego z przekaźników ( zwarty przy niewłączonym zasilaniu) - zeby było dziwniej brak styku oznacza nieprzerwaną pracę wycieraczek przy prawidłowej pracy z układem czasowym. do naprawy bublowatego przekaznika wystarczy nóż (lub wymiana na...
Rozwiń bardziej swoje zamiary wobec tego silnika.
Prawdopodobnie problem sterownika który znajduję się w silniku wycieraczek.
Na podszybiu tam gdzie silnik wycieraczek. Pozdrawiam
Cały mechanizm do sprawdzenia. Może się przytarł i stawia większy opór dla silnika, a może już sam silnik ma wytarte tuleje i ciężko chodzi.
Witam, Niestety ten element to tranzystor najprawdopodobniej jakiś MOSFET. Jednak nie sposób określić co to za element ze względu na jego brak. Podejrzewam że jest to taki sam element jak ten umieszczony kilka centymetrów na prawo (na płytce drukowanej). W dniu dzisiejszym zakupiłem nowy zespół. Po zabudowie działa prawidłowo. Temat uważam za zamknięty....
Ogólnie to działa to tak. W silniku jest styk pozycji spoczynkowej wycieraczek. Jeżeli włączysz wycieraczki i je wyłączysz to przekaźnik podtrzymuje tak długo napięcie aż dostanie informacje ze stuku pozycji spoczynkowej. Wtedy rozłącza zasilanie silnika i wycieraczki stają gdy są na dole szyby. Jeżeli się nie zatrzymują po wyłączeniu ich manetką to...
Kolego wydaje mi siē że schemat jest czytelny i wszystko na nim jest . Po akumulatorze jest bezpiecznik w komorze silnika 52(50A), potem złącze T2a na sterowniku bordnetz i wewnątrz niego zasilenie przekaźnika.
Coś to nie tak, bo przekaźnik j59 zapina tez zasilanie na bezpieczniki 40 42 i 49. Czyli np. dmuchawa i przednie wycieraczki. Nic nie wspominasz że tego brakuje czyli przekaźnik i jego sterowanie muszą być dobre. Na pewno odpalasz silnik do szukania tego prądu na f41 ? Już było pisane że przekaźnik uruchamia silnik, czyli praca silnika.
Witam. Potrzebuję sprawdzić szczelność układu dolotowego w Skodzie Octavi I 1.6. Jakie znacie domowe metody aby to zrobić? Słyszałem o metodzie na popsikaniu Plak-iem do tapicerek w miejsca uszczelek, śrub itd. Problem, że nie znalazłem w sklepie Plaku do tapicerek, kupiłem za to Zwykły Plak Super Mat w sprayu do czyszczenia i konserwacji kokpitu. Czy...
Witam mam problem z nieprzerwanie działającymi wycieraczkami wymieniałem przekaźnik ale dalej nic co moze być przyczyną ?
Witam . jak w temacie octavia kreci się do 4000 i koniec potem jest tylko charczenie , brak błędów , wszystkie parametry w normie . Rozrząd sprawdzony , cewka podmieniona. adaptacja przepustnicy robiona kilka razy vcds-em i kts-em . Ma ktoś pomysł na to ? Pozdro
Witam mam problem z moja octavia chodzi tylko na 3 cylindrach na postoju komputer pokazuje spalanie 2,8-3 L\h i trzesie lekko silnikiem. Wymieniłem świece,cewke zapłonową,przeczyscilem przepustnice i dalej to samo. Jak przygazuje to na asfalcie pod tlumikiem zostaje czarna sadza jakby nieprzepalał.Nie wiem co jest i mechanik tez nie bardzo wiedzal co...
Witam wszystkich. Wróciłem po sześciu latach z tym samym problemem. Posiadam Octavię z 1998 roku. Silnik AKL 1.6 benzyna. Przy puszczeniu pedału gazu szarpie. Wymieniłem skrzynię, sprzęgło i nic, dalej ten sam problem. Potrzebuję fachowca od Skody, który zrobi diagnostykę komputera w okolicach województw Opolskiego i Śląskiego.
Witam Problem moj polega n tym iz kupilem oststnio nowy silniczek podnoszenia szyby prawej przedniej. Po podlaczeniu nowego silnika niestety efekt z szybami byl ten sam czyli tylko "pyka" i nic wiecej zarowno dzieje sie to z pomoca przycisku na drzwiach pasazera jak i kierowcy na panelu glownym szyb. Prosze o podpowiedz czy to jes wina silnika czy tez...
Witam: Jestem coraz mniej szczęśliwym posiadaczem Octavii 1 z silnikiem Akl 1.6 benzyna. Problem przestawia się w ten sposób ze przy jeździe i puszczeniu pedału gazu szarpie najbardziej jest to odczuwalne przy niższych biegach 1,2,3.Jednak jest moment w którym nie szarpie a mianowicie jak odpalam samochód pierwszy raz danego dnia, silnik jest zimny...
Witam. Gdzie może być przyczyna? W silniczku wycieraczek czy w manetce? Dodam że napięcie na pierwszych trzech przewodach po przekręceniu stacyjki to 12V.
Witam, po przejechaniu 160 km zatrzymałem się na 10 minut, kiedy chciałem ponownie odpalić auto rozrusznik w ogóle nie kręcił tylko było słychać cykanie, pomyślałem rozrusznik, ale spróbowałem na kablach i zapalił tylko że silnik chodził jak traktor i wszystkie kontrolki się świeciły i nadal było cykanie. Ktoś ma jakieś pomysły?
Witam mam problem z Octavia 1.8 20v SLX - przy próbie odpalenia silnika mrugają kontrolki i za chwile z oporem silnik odpala. Zmierzono napięcie alternatora na wolnych obrotach 14V, po włączeniu świateł 13,5V - czy to może być przyczyną złego odpalania silnika?
Witam. Mam problem z drganiami na wolnych obrotach. Przepustnica wyczyszczona z adaptacją. Wymienione uszczelki na kolektorze. Po podłączeniu pod komputer pokazuje błąd mieszanka zbyt uboga i pokazuje wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach (trochę dziwne że na wszystkich. Przeglądając forum spotkałem się z wypadanie zapłonu na jednym może dwóch...
Witam pytanie techniczne do posiadaczy Skoda Octavia I combi (2006r.) 1.8T AUM z elektryką na Can-ie 2x zdarzyło mi się już ze auto nie che odpalić. 1x raz problem z aku wymieniłem na nowy w diagnostyce wykasowałem błędy i hulał 2x raz podobna sytuacja. Musze sprawdzić czy nie bierze na postoju za dużo jak osprzęt elektroniczny się uśpi, i czy nie trafiłem...
Koledzy potrzebuje pomocy!!! Mam octavie 2,0 nie chce mi wchodzić na wysokie obroty. podłączyłem VAG wyskakują mi błedy o braku ognia na cylindrze 1 i3. Zmieniłem cewke przewody WN świece i dalej nie działa. co mam zrobić??? czy to może być wina sondy? na wolnych obrotach bajka! na obroty powyżej 2000 lipa dusi go... co robić
Witam. Posiadam Octavie 2001r. 1,8T 150KM AGU przebieg 310 tys. Niestety czasami przy odpuszczaniu gazu pojawia się gwałtowne szarpniecie silnikiem. Jest to dosyć irytujące zwłaszcza podczas dłuższej podróży i czasami pojawia się w najmniej oczekiwanym momencie. Samochód był kilkukrotnie podpinany do komputera który nie wykazał żadnego błędu. Wymieniono: filtr...
Skoda Octavia z silnikiem 1,8 TSI CDAA z 2009 roku. Po rozgrzaniu samochodu pojawia się czerwona kontrolka oleju przy obrotach poniżej 1000 obr./min; gdy dodam gazu, znika. Został wymieniony okular w rozrządzie oraz wszystkie czujniki od oleju, regulacji ciśnienia oleju i czujnik w filtrze oleju. Nawet wymieniłem na gęstszy olej i po takim samym czasie...
Witam po wymianie palca i kopulki zapłonowej samochód nie pali lecz iskra jest , Za to pojawił się duży luz na palcu w lewo i prawo też na kopułce czy to normalny luz czy nie jeśli nie co zrobić żeby go się pozbyć.
W silniku z kombika masz tylko plus minus oraz sygnał do pracy silnika.
Masz silnik 404.886 czy 404.886B ? Stary i nowy ma ten sam numer ?
Zmiana położenia zębatki w stosunku do styczników rozwiązała mój problem. Teraz silnik kręcąc, wycieraczka zaczyna od razu iść w górę i dochodząc do punktu krańcowego zawraca. https://filmy.elektroda.pl/39_1530560521... Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Mechanizmy napędy wycieraczek ( a dokładnie trzpienie na które nakłada się ramiona) w samochodach zbudowanych na płycie podłogowej Golfa IV ( Leon/Toledo/Octavia/Audi A3/Bora Golf ) mają wadę fabryczną polegającą na utlenianiu się obudów trzpieni . Powoduje to bardzo duże tarcie na styku powierzchni trzpień - obudowa co w efekcie objawia sie tak jak...
dobra dobra, tam jest tylko zasilanie i LIN. pewnie padł transceiver LIN w silniku lub w Bordnetz.
Mam Octavię kombi z silnikiem 2.0 (AQY) od początku 2000r, a więc to już prawie 13 lat, aktualny przebieg 210000 km. Żadnych kłopotów z silnikiem i z całym samochodem. Oczywiście wymiany elementów zużywających się, a więc trzeci komplet opon, dwa razy klocki hamulcowe przód/tył, raz tarcze hamulcowe przód/tył, po trzynastu latach wymiana baterii w pilocie,...
Oj Kolego, zostań przy poradach dotyczących Octavii i nie mąć Autorowi w głowie. Jak nie ma zasilania pompki spryskiwacza bezpiecznik 15 A nr 10 skrzynka w komorze silnika, nie ma też impulsu do sterowania wycieraczkami. Możesz naciskać spryskiwacz a wycieraczki nie ruszą. Koniec tematu.
Raczej te napięcia są ok,dlatego że to jest can comfort i w audi ,vw pewnie skoda też can low jest ok,0.5 a high ok 4.5 .can tracking czyli abs,esp, silnik itd ma mieć po 2.5 volta na obu . Miernikiem sprawdzamy czy can żyje ,nie jest to jakaś precyzyjna diagnoza ale jak wypniesz wtyczke ze sterownika i masz te napięcia znaczy że ok. Dodano po 32 ze...
dzisiaj stalo sie cos dziwnego po chwilowym postoju (silnik pracowal cały czas) i przejechaniu ok. 200m załączyłam odruchowo kierunek i ku mojemu zdziwieniu wszystko działa :)ale tylko przez chwile :( po wyłączeniu stacyjki i załaczeniu ponownie silnika po ok. 20min. zero radosci. Apropo przełącznika stacyjki (tzn cała stacyjka?? trzeba ją wymienic...
Skoda octavia 2010 i nie tylko octavia. Wycieraczki co 2 raz zatrzaskują się. Skutkuje to tym że po wyłączeniu i zamknięciu auta często wycieraczki zostają w niezatrzaśniętej pozycji i wystarczy je pociągnąć do góry aby zdemontować pióra. Złodzieje i wandale mają dzięki temu trochę radości.
Ja miałem taką samą usterkę w Octavii II, a tam jest prawdopodobnie ten sam silnik wycieraczek, bo mi właśnie z Altei podmieniał elektronik. Przyczyną była spalona płytka elektroniki, która elektronik najpierw wymienił, ale niestety zamiennik nie chciał działać tak jak oryginał i skończyło się na wymianie całości mechanizmu wycieraczek.
W sterowniku silnika jest ogranicznik prądowy na zasilaniu linii 5V na czujniki. Przy zwarciu niepełnym jakie występuje często w wiązce ecu ograniczy wartość prądu stąd spadek napięcia linii zasilania 5V. Problem ze znalezieniem usterki może być spory. Elektrycy też nie lubią takich klientów bo mogą przy aucie siedzieć 8h i nawet usterki nie zobaczą...
Sterownik benzynowy masz zapewne na podszybiu centralnie na środku, obok mechanizmu wycieraczek. Gasnąca kontrolka immo i aktywne immo w sterowniku silnika wskazuje na problem z komunikacją licznik-ECU. Jeśli stało się to po naprawie licznika, sprawdź licznik, czy nie zrobiłeś gdzieś zworki, sprawdź, czy nie ma zimnych lutów na pinach wtyczek itp.
Hamulca to tam raczej nie ma - silnik zostaje zahamowany jedynie oporem mechanizmu. Z reguły styk na obudowie przekładni ślimakowej powodował podobne anomalie. Jesli silniczek wymieniony na używany, to trzeba go rozebrać i usprawnić. Teraz toś dowalił - przy zdjętym hamulcu w czasie deszczu nigdy byś wycieraczek nie wyłączył. Tam rolę hamulca pełni...
https://obrazki.elektroda.pl/6303923800_... Sterownik wycieraczki tylnej szyby (kolejny). Jest to gruntowna modernizacja układu zbudowanego w 2004 roku, opisanego tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Nowa wersja modułu była opracowana i zbudowana w 2015 roku. Nowszy moduł jest prostszy i pewniejszy...
Witam. Rano zszedłem do auta i zonk. Wycieraczki przednie sa martwe. Wszystko inne działa łącznie ze spryskiwaczami. Po podłączeniu komputera: 02071 - lokalna szyna danych brak komunikacji. 01517 - moduł sterowania przyczepy brak komunikacji. 00153 - silnik lewej wycieraczki, brak komunikacji. Wyjąłem akumulator, rozizolowałem instalację, mały kabelek...
Konstrukcja pompki jest taka, że prawdopodobnie jest wewnątrz jakiś zaworek, lub zaworki, które powodują, że przy zmianie kierunku wirowania silnika ciecz jest pchana w odpowiednie wężyki. Też o tym nie wiedziałem, dopiero uświadomili mnie forumowicze "Octavii". W przypadku samochodu bez wycieraczki i spryskiwacza tylnej szyby jest stosowana inna pompka.
Czesc, Udalo sie rozwiazac problem ? Wiem, ze minelo pare ladnychnlat od zalozenia tematu.... Dzis u mnie to samo, Octavia 1 1.8T LPG 2003r RS, 2 miesiace temu nowy akumulator, jezdzilo normalnie ale od okolo tugodnia ciemniej noca zegary sie podswietlaly niz zazwyczaj, wycieraczki duzo wolniej pracowaly, kontrolki o braku ladowania ani razu nie wywalilo....
Wczoraj auto załapało i podpiąłem komputer i sprawdziłem błędy. Było ich sporo, ale to zapewne przez odłączenie akumulatora i bezpieczników. Pokasowałem i nie wróciły błędy. Ale został jeden związany z wycieraczkami, które przestały działać. Błąd to 00153 silnik lewej wycieraczki, brak komunikacji. Dzisiaj po przejażdżce poczułem zapach spalenizny....
Jako były posiadacz salonowej Octavii 2 z silnikiem 1,6 mpi (najpierw jeździli rodzice, potem ja) absolutnie nie polecam tego auta, owszem dowiezie z pkt A do B, ale masa usterek, pierdół wkurzających itd. Po pierwsze silnik nieekonomiczny, pali sporo, dynamika słaba, ciągłe dolewki oleju, szczególnie po trasie typu ekspresówka, przynajmniej raz w miesiącu...
Może i nie czytałem wszystkiego super dokładnie, ale nie zauważyłem czy samochód to salon polska, numeru VIN czy informacji czy samochód został w jakikolwiek sprawdzony w systemach online. Chytry dwa razy płaci a i wnioskuję że kupno samochodu to duży wydatek dla autora. Tym bardziej dziwię się że samochód nie został prześwietlony dokładniej przed kupnem....
Moja żona ma Octavie 1 przed liftem z silnikiem 2.0 8V AQY na LPG. Sprawuje się idealnie ale nie ma co wierzyć w opowieści o spalaniu poniżej 10l LPG na mieście. Realne to co wychodzi to 13-14 po mieście i jakieś 8 trasa. Auto już jest w jej rękach ok 4 lat i do tej pory co było wymieniane: - czujnika wału, - tylne sprężyny - tarcze i klocki, - silnik...
Mechanizm wycieraczek działa w ten sposób, że silnik zawsze obraca się w jedną stronę a ruch nawrotny wycieraczek jest realizowany za pomocą układu korbowego. Układ korbowy (nie silnik) zawsze ma wyłącznik krańcowy ustalający wycieraczki w żądanej pozycji po wyłączeniu zasilania. Jeżeli Kolega chce sterować jedną wycieraczką, to najlepiej zakupić silniczek...
Cześć, potrzebuję wymienić BCM PQ35 w touranie z 2011, silnik cayc. Stary BCM nie ma komunikacji, nie działają jakieś światła, wariują wycieraczki itp., ale auto odpala jeździ. Po włożeniu nowego BCMu wszystko działa oprócz rozrusznika, po prostu nie kręci. Myślałem, że to wina kodowania, ale nigdzie nie znalazłem żadnego wpisu w kodowaniu na temat...
Miałem Hankę z 83-go roku.Jak brałem od katownika to miała 250 tysi. Chodziła przyzwoicie,to zagazowałem. Pierwsze silniki po 3 zawory na cylinder,gaz pierwszej generacji. Ja byłem młodym gniewnym,upalałem,katowałem,ale dbałem. Jak oddawałem koledze w potrzebie to miała prawie 600 .Przez dziury w nadkolach było widać ulicę. Pedał zawsze był w podłodze....
Witam, pacjent opel meriva a 2005 z14xep Czy jest możliwość zamontowania manualnej regulacji 1go biegu wycieraczek jak to można było robić przy astrze F z dokupieniem manetki z kółkiem + przekaźnikiem coś jak w temacie https://forum.opel24.com/topic/7637-mont... Jest myk na sterowanie...
Witam, Przestała działać tylna wycieraczka. Na przewodach czarnym i zielonym dochodzi napięcie przy przekręconym zapłonie bez względu czy manetka jest na pozycji wył. lub wł. Bezpośrednio jak podam napięcie do silniczka, to silniczek i cały mechanizm pracuje bez zarzutu. Tak samo jest jak podam napięci przed elektroniką silniczka w gnieździe, do pinu...
W załączniku schemat sterowania silnikiem - co prawda od Golfa ale powinien pasować. Tam jest silnik CAYC a nie CYAC. Trzeba sprawdzić przewody przepływomierza G70 oraz czujnika ciśnienia doładowania G31. Przydało by się zrobić logi by było widać odczytu z tych czujników. Z błędów widać że czujnik ciśnienia doładowania łapie błąd po włączeniu zapłonu....
Witam panowie jak w temacie problem z octavią 1.6 102KM silnik BSE problem polega na uszkadzających się przepustnicach w ciągu ostatnich 4 miesięcy uszkodziły się już 3 przepustnice, myślałem że to wina przepustnic ale raczej nie. Podczas jazdy zapala się EPC i kontrolka od sterownika silnika oraz wyskakują błędy 17579,17950,16825 oraz 17987. Już mi...
Witam kolegów specjalistów Moje auto to Octavia 2.0 8V benzyna mpi AQY. Wersja combi slx 1999rok. Opis problemu: Wskazówki paliwa i temperatury są w pozycji 0, szafa też sygnalizuje kontrolką brak paliwa mimo że paliwo w baku jest. Nie mogę też zmieniać wyświetlanych funkcji komp. pokładowego MFA. Nie reaguje na przełączanie przłącznikiem w dźwigni...
Drążąc dalej temat oddałem starą przepustnicę do naprawy oraz nową do sprawdzenia i okazało się że obydwie są sprawne. Przeciągnąłem wiązkę bezpośrednio od ECU do przepustnicy "na krótko", zrobiłem 2 rundy i wszystko pięknie brak błędów na ECU aż tu nagle auto zgasło. Na kompie błędy: - przekaźnik główny; - sterownik silnika; Auto nie odpalało, pogmerałem...
Witam, posiadam Skodę Octavię II FL z 2009r. 1,9 tdi 105 km. Przejdę od razu do rzeczy, więc nie fortunnie wpadła mi moneta do gniazdka zapalniczki no i niestety nabroiła sporo. Bezpiecznik od zapalniczki spalił się, ale po dłuższej chwili. Wymieniłem go gniazdko działa normalnie. Od tego czasu występują problemy: -lusterka, gdy ustawiam prawe jest...
Ja w brak sprężania w twoim aucie nie wierzę. Stracił by ciśnienie na jednej dwóch no góra trzech szklankach, ale na wszystkich? Zresztą na uszkodzonych szklankach stukało by z silnika. Jak by schodził olej z popychaczy to zawory zamknięte i kompresja by była. Mówię ci te silniki tak charakterystycznie kręcą na sucho. Może komp wariuje. Jest na podszybiu...
OK. Bardzo dziękuję. Jutro idę do sklepu z elektroniką. Nie ma znaczenia czy ten tyrystor jest na zewnątrz bo przecież tego i tak nie widać. Musi się tylko zmieścić pod tą plastikową pokrywką. Ten oryginalny już wylutowałem. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam. ------------------ 03.01.2011 Wlutowałem nowy tyrystor (TIC 116) i ...... jedno wielkie nic.:cry:...
Witam. Ponieważ ostatnio spalił mi się bezpiecznik od wycieraczek przednich i że go wymieniałem wyciągnełem przez przypadek bezpiecznik od poduszek powietrznych. Po ponownym włożeniu bezpiecznika od poduszek od tamtej pory widnieje cały czas błąd i pali się na liczniku błąd poduszek. Chciałem usunąć błąd gdyż myślę że to tylko to jest przyczyną nie...
30 - zasilanie z akumulatora 15 - zasilanie po stacyjce R - zasilanie ze styku X - jest to chyba przekaźnik z oznaczeniem 18. Dolny rząd, drugi od lewej. Przekaźnik ten podaje zasilanie po stacyjce ale odłącza je w momencie pracy rozrusznika. Wtedy np przestaje pracować wentylator kabiny, wycieraczki,światła mijania/drogowe itp. Przekaźnik 109 jest...
Sekunda szukania i jest. OCTAVIA II Umiejscowienie nr 808 / 1 Wydanie 07.10 Skrzynka bezpieczników, skrzynka elektryczna, sterownik sieci pokładowej, dodatkowa skrzynka przekaźników nad sterownikiem sieci pokładowej Skrzynka bezpieczników Informacje o bezpiecznikach do pominiętego wyposażenia dodatkowego znajdują się na odpowiednich schematach elektrycznych....
silnik wycieraczek działa octavia sprawdzić silnik wycieraczek octavia silnik wycieraczek skoda octavia
polonez alternator schemat głośnik logitech bluetooth rodzaj odbiorników
przestrojenie tosca spalanie oleju przepracowanego
Wybór grzejnika olejowego na prąd: marki i funkcje Solex 31 PICT-7 – numery i rozmieszczenie dysz wolnych obrotów w gaźniku VW Polo, Golf