https://www.romet125-forum.pl/viewtopic....
Trzeba sprawdzić czy jest regulacja wyprzedzenia zapłonu
A świecę kolega sprawdził? XD...
Sprawdź jakie napięcie (prąd zmienny - ustaw na mierniku) wychodzi ze statora (cewek) na żółtym przewodzie - można sprawdzić na regulatorze napięcia. Jeśli będzie podczas pracy silnika napięcie, to musisz posprawdzać, czy na odbiorniki dochodzi masa. Może odczytasz coś ze schematu typowego chińczyka.
(at)piwopijca Podłączałeś ze statorem silnika, czy bez ? Bo jak bez, to po hybrydzie. Tam to jest zroboine tak, że jedno z uzwojeń statora robi za indukcyjność przetwornicy step - down 300 V / 12 V DC do zasilania kontrolera i reszty układu.
Są dwa otwory gwintowane na statorze silnika, widać je doskonale. Poza enkoderem, nie są potrzebne żadne inne części mechaniczne. Jeśli zbyt mocno uderza o słupek to albo przesuń ogranicznik ruchu o parę mm w kierunku zamkn, albo wyreguluj gniazdo i rolkę najazdową.
Weź jeszcze raz sprawdź dokładność połączenia masy. Sprawdź jeszcze przekaźnik rozrusznika i przewody dookoła. Czy wszystkie przewody od statora też są dobrze podłączone? Sprawdź również czy jakiś przewód przy montażu nie odczepił się. Pozdrawiam
może żarówki są kiepskie ? To są te ze zdjęcia awina Nie miałbym nic przeciwko, gdyby pisało na nich "do zastosowań specjalnych" oraz "nie do użytku na drogach publicznych". Tego chińskiego gówna z Wilmatu powinni już 10 lat temu zakazać sprzedaży! Położenie żarników niezgodne z normami (złe skupienie światła), trwałość jednorazowa. Lepiej kup sobie...
Nie wiem jak się odnieść do tematu. Agregat stary, części zamiennych brak, a do tego widzę że były użyte różne części. Wygląda że zapłon jest zbudowany podobnie jak w innych skuterach i motocyklach Yamahy z silnikiem dwusuwowym. Tak więc problem może tkwić w statorze, module zapłonowym lub cewce WN. Tą ostatnią najłatwiej sprawdzić podstawiając inną...
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach statora od instalacji. Poza tym sprawdź czy stacyjka...
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
myślę, że czyta obroty. Na talerzu jest pasek z równomiernie rozmieszczonymi magnesami. Pozdrawiam
Witam w quadzie brak ładowania, wymieniłem już regulator napięcia,sprawdziłem kable(wszystkie idą w odpowiednie miejsca), nowy stator, zmierzyłem napięcie na kablach że statora: czarno-czerwony(ładowanie cewki)45-52v, pomiędzy różowym i żółtym(kable idące do regulatora) pokazuje mi 0,12-0,3v. Silnik ma iskrę. Czy to wina statora? Czy mogę go jakoś sprawdzić?
Hmm, ale w silniku Minarelli RV ani w ramie nie masz tulei gumowych? Niemożliwe aby silnik "kopał" podczas pracy. Masa dodatkowo jest połączona poprzez przewód biały ze statora oraz przewód wyprowadzony z modułu zapłonowego (do ramy). Jeśli światła nie świecą jak należy, sprawdź: - Moc żarówek i czy nie są one np. na 6V; - Czy regulator napięcia nie...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Nagrzewa się tylko uzwojenie cewki od zasilania zapłonu?? Policzył bym jeszcze ilość par biegunów magnesów na magnecie i sprawdził czy odpowiada statorowi-stojanowi. A połączenia masy na silniku i instalacji jest ok??
Jest tak samo. Nawet drugi nowy załatwiłem na podmiane i też jest to samo. Masakra. Pierwszy raz się spotkałem z takim egzemplarzem. Nawet wpadłem na pomysł by z otworów mocujących cały stator z czujnikiem zrobić fasolki i przesuwalem stator. Silnik zmienia pracę ale tylko na gorsza
Kolego to normalne, że przewód z alternatora (ale przed regulatorem) wykazuje oporność do "masy" pojazdu, bo jest to cewka masowa, czyli jednym końcem podłączona do statora alternatora. Może spróbuj jeszcze sprawdzić "moc" napięcia, ale z uwagi na wielkość tj. ok. 30 V, włącz w obwód żarówkę np. 25 W/230 V, bo samochodowe ulegną "spaleniu". Jeśli będzie...
przy naciśnięciu zrywki na kierownicy oczywiście trzymam cały czas guzik i naciśnięciu zapłonu skuter odpala ale tylko wtedy jak trzymam ciągle starter rozrusznika jak puszczę guzik startera silnik od razu gaśnie To znaczy, że silnik pracuje tylko wtedy, jak go rozrusznik kręci? Jeśli musisz trzymać cały czas wciśniętą zrywkę, to znaczy, że jest ona...
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Sprawdzić połaczenia masy (silnik ,rama ,akumulator,regulator)
winny stator w silniku
Wg Twoich badań stator ma sprawne uzwojenia, ale sprawdź też, czy wirnik posiada uzwojenie. Jeśli tak, to zwróć uwagę, czy nie jest uszkodzone i czy w wirniku są osadzone magnesy oraz wlutowane diody (sprawdź je, czy są sprawne). Czy agregat posiada sprawny bezpiecznik przeciążeniowy. Uruchamiaj agregat bez włączonych odbiorników (przed wyłączeniem...
Dodam że ogólnie schematy i opisy posiadam bo wcześniej naprawiałem te 50ccm.Ale ten na mieszany 125 ccm z wymienionym silnikiem mam pierwszy raz. Coś tu jest za dużo żółtych kabli.
Jeśli typujesz, że to silnik to możliwe przyczyny: Fotokomórki zanieczyszczone, przemyć, uszkodzona bramka logiczna HEF4093BT, bez problemu można kupić. Ten silnik do poprawnego działania potrzebuje informacji o obrotach z tych czujników. https://obrazki.elektroda.pl/9465843000_... Łożyska w silniku są wklejane, trzeba zachować odpowiedni...
Dla ścisłości model Factory posiadał silnik na wtrysku, inne liczniki, przełączniki... Bez gniazda po stronie statora też nic nie zrobisz. Nowe chińskie statory (podróbki - nie LK) zdaje się że po 50 zł są dostępne. Akurat na miejscu nie mam takiego statora aby sprawdzić pinout.
Przez kabel biało-żółty odbywa się regulacja napięcia na oświetlenie, gdy będzie wypięty będą palić sie żarówki. Jest kilka przewodów żółtych , jeden z nich to zasilanie ze statora do regulatora mające wpływ na ładowanie.( wychodzi z silnika,statora i daje prąd zmienny). Czy do regulatora jest podłączony jakiś żółty przewód? Jeżeli tak to sprawdź napięcie...
Jaki tam jest rodzaj instalacji i alternatora? Jeżeli światła są standardowo zasilane z pracującego silnika, to proszę sprawdzić czy nie jest to powiązane z uszkodzeniem wyłącznika światła stop i uszkodzeniem oprawki żarówki światła pozycyjnego/stop w tylnej lampie. Uszkodzony regulator napięcia powodował by upływ prądu bez włączonej stacyjki. Zwarcie...
Witam. Styk 6-7 68.70Ω ±7% Rotor Styk 4-5 3.07 Ω ±7% Stator Styk 2-3 2.40 Ω ±7% Tacho 825 rpm. 1-2 V podłącz dwa czerwone do prądu NIE !!!!!! rób tego bo spalisz tacho,jeśli dajesz takie rady to lepiej wcale.
To teraz masz do przerobienia instalację elektryczną. Światła muszą zostać przerobione z systemu zasilania ze silnika na zasilanie z akumulatora. Nowy regulator trójfazowy podłączyć ze statorem. Wymienić moduł zapłonowy 2T na moduł zapłonowy 4T. Inna opcja, to wymienić w tym silniku alternator (stator+koło magnesowe) na wersję o uzwojeniu przystosowanym...
Do modułu dochodzi czerwono-czarny kabel z silnika(ze statora), odepnij go z modułu i przyłóż gdzieś do masy(silnik) nie stykając, włącz zapłon i kręć rozrusznikiem, w tym momencie powinno się iskrzyć. Jeśli nie będzie się iskrzyć prawdopodobnie "poszła" cewka zasilająca cały układ zapłonowy.
Coraz dziwniejsze te chińskie części robią, nawet nie mogą ustalić kolorów przewodów. Wygląda na takie wykonanie statora: https://obrazki.elektroda.pl/9807741400_... W tym przypadku, czarny to masa, zielono-czerwony to odczep na światła, biały to koniec na ładowanie. Po stronie skutera powinno być zielony masa, żółty światła, biały...
Witam ponownie Wracam do tematu jak wyżej, niestety ale w dzień WOŚPu quad miał troche pośmigać ale niestety znowu zaczął się tak zachowywać jak wcześniej tzn. gdy rozłączę kostkę stator/regulator to pali , gdy natomiast jest połączone to nie odpala teraz postanowiłem po prostu rozebrać wiązkę elektryczną i ją dokładnie sprawdzić , może gdzieś jest...
Kiedyś napęd pracował prawidłowo do momentu aż ktoś coś przestawił. Nie da się stwierdzić co było przestawiane. Silnik pracuje zazwyczaj w przedziale 28-37 Hz. Silnik napędza pompę statorową. Jak stator jest na wymarciu wtedy jakiś czas(do momentu wymiany) pracuje na 50Hz. Sprawdziłem jeszcze parametry 05-17 do 05-31 - praca wielokrokowa wyłączona.
W motorowerze mojego kolegi nie ma ładowania. Jedynie jest zasilanie modułu i cewki WN dzięki czemu silnik normalnie pracuje. Stator wygląda jak na załączniku duża czarna cewka jest jak wyżej wspomniałem od zasilania modułu, pozostałe 6 cewek jest od ładowania. Gdy silnik pracuje na przewodzie czarnym jest 14v na pozostałych nie ma jakiegokolwiek prądu...
Witam potrzebuje pomocy gdyż kupiłem silnik suzuki gn 250 i do tego silnika dokupiłem nowa instalacje, nowy moduł zapłonowy, regulator napięcia, i cewkę zapłonową, wszystko podłączyłem i nie ma iskry, cewkę sprawdzałem jest ok, mam 2 statory sprawdziłem je i one dają prad, proszę o pomoc.
Stator z silnika Piaggio pasuje do silnika AM6, ma jednak mniejszą zaślepkę gumową przewodów. Koła magnesowe różnią się szerokością rowka na wpust. Co do silnika chińskiego nie zagłębiałem się co tam pozmieniali i co nie pasuje. Poza tym silniki Minarelli i Derbi/Piaggio nie pasują mocowaniami w ramę. Derbi/Piaggio montowany jest na osi wahacza pomiędzy...
Statory wyglądają w zasadzie tak samo, wyprowadzone przewody tak samo — żółty i biały. Chyba tylko w koreańskich statory są rozróżnione poprzez użycie kolorów żółty i różowy. Różnica polega na podłączeniu uzwojenia. Stator na światła ze silnika ma koniec połączony z masą, do żółtego widać że są przyłączone dwa druty uzwojenia, a do białego koniec....
(at)Gregory 407 Faktycznie to trudna sprawa. Po co zabierasz głos, będąc zupełnym laikiem w temacie ? Jest to stator silnika BLDC, o dwóch biegunach magnetycznych (sześć cewek) bez halotronów.
Kolego musisz ostatecznie ustalić, czy jest to usterka "elektryczna", czy też "paliwowa". Informujesz, iż regulowałeś gaźnik, ale czy rozkręciłeś go, aby usunąć ewentualne brudy z ostojnika i czy udrożniłeś każdą z dysz i kanaliki w gaźniku. W przypadku, gdy zgaśnie silnik sprawdź, czy paliwo znajduje się w filterku paliwowym (przezroczystym). Jeśli...
Witajcie, kupiłem silnik od Jawki 50 i chcę zobaczyć czy działa, nie wiem gdzie podłączyć kable od cewki na magnecie bo z pokrywy nie wychodzą kable?
No właśnie to chyba działa, Problemem jest jednak sterownik. Hulajnoga ma światła ale nie jeździ. Rozebrałem sterownik i tak na początek chyba spalony mofset. nie wyświetla żadnych wartości i ma zwarcie w obie strony. z 12 mofsetów od lewej wszystkie pokazują wartość. Dwa pierwsze 560 i 580, trzeci na zwarciu, reszta 1560. Czy te pierwsze dwa mają mieć...
Sprawdź jeszcze co się dzieje podłączając impulsator odwrotnie - bo przy odwrotnej polaryzacji ECU może identyfikować obroty silnika w przeciwnym kierunku i układu zapłonowego/wtryskowego nie uruchomić. Czasami są dostępne zamienniki impulsatorów. Gdybyś znalazł kogoś ze spalonym statorem który by mógł sprzedać sam impulsator...
Raczej masz problem z układem zapłonowym (kichanie w wydech). Obstawiam przebicie przebicie przewodu od zapłonu (jeden przewód który łączy cewkomoduł, stator i stacyjkę). Jeśli masz cewkomoduł montowany na silniku to do możliwych przyczyn można doliczyć przełamanie przewodów od cewkomodułu. Sprawdź także połączenia masowe między silnikiem, cewkomodułem...
Sprawdź luzy zaworowe. Jak wyżej kolega radzi, jeszcze może być: stator iskrownik. Ja tak miałem jak silnik się zagrzał to gasł, lub przejechał od 1do 3km , w zależności od temperatury otoczenia i gasł, po odczekaniu paru minut jechał dalej. Robiło się przebicie jak się zagrzał , głupiał moduł i nie było iskry.
Powiem tak, przeczyściłem panewkę statora silnika, złożyłem i hula. Wielkie dzięki za POMOC ! Zamykam temat.
Mam problem ze spalinowym kompresorem śrubowym KEASER M32, chwilę po odpaleniu odcina prąd do elektrozaworu paliwowego i kompresor gaśnie, tak jakby zadziałało jakieś zabezpieczenie, sprawdziłem czujnik ciśnienia oleju-dobry, czujnik temp. śruby- dobry, jest jeszcze chyba zabezpieczenie, które powinno wyłączyć silnik w chwili zerwania paska napędzającego...
Witam mam problem z moim naked em, motorek odkupiony i było trochę grzebane w instalacji sprawdziłem przewody no i okazało się że zielone masowe przy kierownicy kable był zasniedziale więc skrecilem je do kupy podobnie z czarnymi. Silnik miał założony stator 2 cewkowy i światła ledwie co się żarzyly. No to założyłem stator 6 cewkowy ale niestety nie...
Próba przy pracującym silniku i podłączonej żarówce o mocy np. 60 W, aby zauważyć zadziałanie prądnicy. Istotna jest biegunowość podłączenia napięcia, która winna być oznaczona (+ i - ) na obudowie szczotek. Jeśli podczas tej próby prądnica nie zadziała, to trzeba nadal kombinować z uszkodzonymi końcówkami uzwojeń statora. W przypadku zadziałania prądnicy...
Uporządkujmy trochę informacje. Sprawdź tę rezystancję impulsatora i rezystancję cewki ładującej moduł zapłonowy. Potem miernik elektryczny i jeden zacisk do przewodu z impulsatora, drugi do masy. Miernik ustaw na sprawdzanie przejścia. Obróć wałem korbowym i zobacz, czy miernik zasygnalizuje w pewnym momencie przejście. Następnie miernik elektryczny,...
Stator mógł się uszkodzić albo regulator napięcia ewentualnie kable. Sprawdź też wtyczki czy jest dobry styk.
W skrócie w odpowiednim momencie impulsator musi być na równo z magnesikiem (i ew znakiem zależnie od koła magnesowego). Jak to zrobisz to już mniej ważne. Czy po przez pokręcanie statorem, czy samym impulsatorem... Ma być równo :) ...
czyli podłączyć moduł do wiązki i sprawdzić jaka jest oporność na tych 2 kablach czy podłączyć do wiązki i kręcić silnikiem i wtedy sprawdzać jaką mają oporność?
X9 ale jaki silnik? ma to znaczenie w master jest inaczej i quasar/leader tez. samo sprawdzenie statora nie jest trudne, multimetr cęgowy i parę przewodów. coś mi się tu nie zgadza, bez aqu silnik ci pracuje? czyli ładuje. przejedz się kawałek, zgaś i sprawdź napięcie na aqu, światła ok?
Jak diagnozować już wiem, a podawana przeze mnie moc jest orientacyjna, gdyż ta informacja ma tutaj trzeciorzędne znaczenie. Jakie ma być w tym chińczyku? Nie wiem - sprawdź w serwisówce. W chińskich serwisówkach takich danych nie ma, dlatego pytam tutaj, odnosząc się do wspomnianej Yamahy, w której napięcie międzyfazowe wynosi 20V na wolnych obrotach...
Witam, Borykam się z problemem ładowania w zipp pro gt 50. Sprawa wygląda tak, że motorze posiada dwie h4 w lampach. Jak go zakupiłem miał zamontowane zwykłe h4 z samochodu 55/60W. Pomyślałem, że przez to rozładowuje akumulator (za słabe ładowanie). Zamontowałem 30/30W było ciut lepiej ale dalej brakowało mocy ładowania. Zacząłem sprawdzać magneto,...
No jak widzę kolega się jednak nie orientuje. Przedstawię prosty przykład silnika gdzie nie ma jak według kolegi miedzy czujnikami jest zawsze 120 stopni mechanicznych Na stojanie jest 12 zębów a wirnik posiada 8 biegunów http://obrazki.elektroda.pl/5413520700_1... To teraz liczymy 8 biegunów to magnesy są co 45° mechanicznych 12 zębów...
A iskrę on wgl ma? Bardzo możliwe że stator w nowym i starym silniku jest inny i po prostu nie jest "kompatybilny" z instalacją w skuterze.
Witam jestem posiadaczem chińskiego skutera 50cc o przebiegu 25000km skuter działał poprawnie do tej pory bez awaryjnie, wymieniane były tylko rolki, wariator i pasek napędowy opony i jakaś drobnica :) od 3 dni zauważyłem ze w skuterze wysiadły światła mijania oraz brak ładowania (mam wskaźnik na liczniku) czytałem sporo tematów na tym forum i wymieniłem...
Po pierwsze do Keewaya są dedykowane statory. Nie pamiętam czy jest jakaś różnica w złączach. Generalnie problem polega na tym, że układ zapłonowy nie chce współpracować z innymi modułami zapłonowymi, możliwe więc że również stator od zwykłego chińczyka nie będzie działał w Keewayu (albo silnik nie będzie odpalał, przerywał, kichał). A co do świateł...
Witam, posiadam motorek Zipp VZ50. Zmieniłem w nim silnik ze 125 cm³ 154FMI na silnik 170 cm³ 1P62FMKI. Po zmianie mam problem z ładowaniem, tylko świeci lampa z przodu i to bardzo słabo. Całe oświetlenie jest zasilane z akumulatora. Po przekręceniu stacyjki światło się zapala. Cewki na statorze nie mają przebicia, sprawdzałem. Ładowanie dochodziło...
Możliwe przyczyny braku świateł: - Rozłączone złącza przy statorze, przełącznikach świateł. - Spalony przełącznik świateł. - Spalony regulator napięcia (zwarcie do masy) - aby sprawdzić odłącz od niego wtyczkę i uruchom silnik przy włączonych światłach mijania lub drogowych (należy uważać z obrotami gdyż żarówki mogą się popalić). - Uszkodzenie statora...
Musisz przełożyć kompletny zapłon ze starego silnika (koło magnesowe, stator prawdopodobnie z pokrywą włącznie). Ewentualnie zamiast wymiany zapłonu wymiana regulatora napięcia i przeróbki instalacji do świateł zasilanych z akumulatora.
Witam. Proszę o podanie prawidłowej rezystancji cewki zasilającej CDI statora silnika GY-6 125/150 cm3. Chodzi dokładnie o quada 150 automat, pomiar wykazuje 9.5k omów, cewkę ładowania "bezmasową", zapłon oczywiście AC-CDI. Ponoć iskrę miał, ale kiepską, silnik odbijał przy odpalaniu. Rozumiem że rezystancja nie powinna przekraczać 1k, ale chciałbym...
Witam, mam skuter z silnikiem Piaggio 124 4T i problem z elektryką, z ładowaniem akumulatora. Jak odpalę skuter z kabli, to na klemach jest ~7 V prądu stałego, co jest oczywiście za mało i co najdziwniejsze ~15 V prądu przemiennego !!! http://obrazki.elektroda.pl/7104894600_1... Odłączyłem regulator napięcia i sprawdziłem napięcie na...
Jeżeli wpadnie do silnika to pewnie zostanie zmielony, te silniki potrafią mielić kule gradowe i małe ptaki. Ptak nawet zamrożony jest ciałem miękkim a taki stator silnika to czasami kilkaset gram litego metalu który w przypadku wessania połamie łopatki turbiny, następnie poleci z tymi łopatkami dalej łamiąc kolejne.
Amerykańskie statory http://sklep.north.pl/karta/vek2944-stoj... http://sklep.north.pl/karta/vek4105-stat... http://sklep.north.pl/karta/vek5927-stat...
Witam, od kilku tygodni w aprili sr 50 nie ma ładowania, do świateł dochodzi 4v, do ssania takze 4 v w nastepstwie elektrozawor ssania wysuwa sie po paru minutach mocnego gazowania i spowrotem wlacza sie gdy obroty sa niskie. Dziś dobrałem się do regulatora napięcia i zmierzoną wartością napięcia dochądzącego do niego ze statora to 4-5 v czyli coś jest...
Witam ponownie. Stator zamontowałem i chyba rzeczywiście jest z nim coś nie tak. Nie mogę uruchomić silnika. Iskra jest. Czasami silnik zapala na chwilę. Czy przez uszkodzony stator może silnik nie zapalić? Dodano po 1 Uff... Zapalił. Jednak stator działa - ładuje. Wcześniejszy problem z odpaleniem chyba wynikał z zalaniem świecy. Dodano po 22 Mam jeszcze...
Jeśli ma luz to z pewnością uległo uszkodzeniu łożyskowanie-w tym przypadku po podaniu napięcia rotor ze statorem przyciągają się i trą o siebie,w związku z czym przy małym momęcie rozruchowym silnik nie ruszy. Na wirniku powinny być ślady tarcia się o stator.
Sprostowanie drodzy Państwo. E52 No signal from tachymetric generator on motor (no signal after maximum time) Elektronika nie dostaje info od tacho. Brak szczotek to inny bład. Trzeba w pierwszej kolejności posprawdzać styki, blaszki stykowe (po stronie modułu i przy silniku), profilaktycznie przeczyścić i podoginać. Potem sprawdźmy silnik. Skoro szczotki...
Sprawdź rezystancję cewki zasilającej - przewód ze statora zazwyczaj koloru czarno-czerwonego, do masy silnika. Z tego co piszesz wynika że uzwojenie jest przerwane, ale wówczas nie byłoby wcześniej napięcia na module zapłonowym, chyba że cewka zasilająca jest uszkodzona w sensie że raz łączy, później jest przerwa.
Direct Drive - 10 lat gwarancji na silnik - to prawda. Faktycznie w testach wytrzymuje 15-16 lat. Pralki nie będzie a silnik dalej będzie hulał! Silnik w LG to stator + rotor, gwarancja nie obejmuje łożyska, a jego wymiana nie wymaga wymiany statora i rotora.
Witam z tego co wyczytałem masz nowy (używany) stator raczej dobry. Iskra pojawia się i znika , na drugim nowym module to samo raz zaiskrzy i koniec. Czyli stator ok impulsator sprawdzony ok moduł też raczej ok -Kiedyś miałem taką sytuację montują silnik Klr do Blasterka. Przyczyną okazała się dioda :) na schemacie układu zapłonowego CDI nr.6 odpowiedzialna...
Pierwsze pytanie co oznacza zwykły silniki czy jest to indukcyjny z fazą rozruchową czy komutatorowy. Bo jeśli ten pierwszy to jest kilka sposobów np zmiana liczby par biegunów, regulacja częstotliwości napięcia zasilania np falownikiem albo przetwornicą elektromechaniczną, i zmiana napięcia zasilającego w zakresie około 5%. A drugi można sterować na...
Mowa pewnie o statorze w silniku spalinowym, więc napięcie na "cewce" uzależnione jest od obrotów silnika i obciążenia. Jakbyś podłączył jedną diodę prostowniczą do przewodu cewki i na jego końcu kondensator połączony z "masą" to miernik na kondensatorze wyświetli więcej niż te 13V. Bardzo , bardzo upraszczając to wina miernika że nie pokazuje maksymalnego...
na uszkodzonej 2,5V / 99 Ohm. No to masz padnięty zasilacz. Z tych 15 V właśnie powstają napięcia dla procesora i driverow hybrydy IGBT. Mam jeszcze pytanie, czy ja mogę bezpiecznie podłączać samą płytkę bez silnika? Nic jej nie zrobię bez obciążenia? Nie. Ja naprawiając te silniki BLDC, zrobiłem sobie ,,żarównik" - trzy żarówki 60W połączone w gwiazdę,...
Witam, problemem jest brak ładowania w Yamaha WR125X, zostały sprawdzone wszystkie elementy , które za to odpowiadają : - akumulator - wymieniony na nowy - bezpiecznik - sprawny - regulator napięcia - sprawdzony, jest sprawny ; podmieniony na zamiennik, ten sam efekt - stator - brak przebicia, odpowiednia impedancja na cewkach, lecz: dziwnym zjawiskiem...
Witam. Na wstępie chciałem zaznaczyć że nie jestem pewien czy dobrze wybrałem dział, jeśli nie - to proszę o przeniesienie. Mam problem ze statorem do DRZ 400, mój stary stator ma opór między każdą z cewek w granicach ~1.2 ohm, oraz pomiędzy którąkolwiek z cewek i masą 1.5 ohm, co nie zgadzało się z wartościami z książki serwisowej, kupiłem więc używany...
Miałem ten sam problem z agregatem 2 KW, nabytym z niesprawnym silnikiem. Jak się okazało silnik (brigsa) miał uszkodzony korbowód oraz skrzywiony wałek rozrządu. ( Pożalę się przy okazji, że nikt mnie nie pomógł w tej sprawie z ww. forum ). Kolego dotychczas spotkałem się z dwoma sposobami połączeń stożkowych prądnicy z silnikiem tj. w jednym przypadku...
Rozebrałem bęben z głowicami. Od góry widać dwie szczeliny w rdzeniu statora i wirnika trafa które można zgrać , ale czy tym się kierować podczas składania ?. Natomiast od dołu , jak ustawić ten pierścień mosiężny do którego przykręca się wirnik magnesu statora silnika. Może na ten otwór w korpusie ? W załączeniu przesyłam zdjęcia góry i dołu. Proszę...
Zdjęcia są nieostre! Zrób lepsze i więcej. Pod różnymi kątami. Nie widać nabiegunników cewek. Wymontuj stator, zaznaczając jego położenie. Domyślam się że stator z cewkami jest w deklu. Czy tak jest? Czy na zdjęciu jest stare czy nowe magneto? W jakim stanie są kołki ustalające położenie dekla względem reszty silnika. To jest bardzo ważne bo nie nie...
Jakby kogoś interesowało to quad naprawiony. Przed ostatecznym rozwiązaniem zagadki zmierzyłem na uziemieniu między akumulatorem a silnikiem że jest prawie 1 volt. Ale to była zmyłka to nieeee kableee. Podczas wymiany statora z impulsownikiem założyłem tam gdzie nie trzeba podkładki na zębatkach które powinny być na zębatce od dźwignia zmiany biegów....
Witam, Podłącze się do tego tematu ponieważ też mam podobny problem z ładowaniem w kosiarce- silnik kohler sv 18 Otórz po rozbiórce koła zamachowego okazało sie że sa odczepione-odklejone wszystkie magnesy stałe. Nie zastanawiając się zdjąłem wszystko z silnika i pojawił sie problem jak ułożyć magnesy aby było dobrze. Sa jakby 3 szt inne i 3 inne. 3...
Ogónie pomysł słaby bo te dodatkowe 160kg sprawiło by że tył by był nadsterowny. Po drugie jak przenieść moc z silnika na koło? No chyba że BLDC w piaście takiej większej co jest do zrealizowania bo miejsca tam jest sporo. To ja proponuje felgi jako rotory silnika BLDC a na piaście montujesz cewki zasilające wszystko ładnie dopracować i w drogę. Po...
Generalnie w silnikach quadów jest stały kąt wyprzedzenia zapłonu, zapłon występuje na końcu znacznika w punkcie oznaczonym "F". Jednak są pojazdy które w takim silniku mają zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu - zwiększający się wraz z obrotami. Ogar 900 ma moduł zapłonowy z dwoma gniazdami (jak do skuterów 4T GY6), czy z jednym gniazdem 5-pinowym? Nie...
Szukałem czegoś całkiem innego a wpadłem na to http://obrazki.elektroda.net/42_12379261... http://sklep.north.pl/karta/stator-silni... Ma to 36 cewek to już by można było coś takiego poszukać bo cena jako nowej części jest powalająca
Który przewód żółty, to nie ma znaczenia. Sprawdź wydajność statora podłączając obciążenie w postaci żarówek o łącznej mocy 150W. Uruchom silnik i ostrożnie zwiększaj obroty. Jeśli nie uzyska się odpowiedniej mocy to wiadomo że uzwojenie jest uszkodzone. Sprawdź jeszcze dla pewności czy uzwojenie nie ma przypadkiem gdzieś zwarcia do masy, wówczas to...
Tak spróbuje Dar.El , dzięki za radę. Więc sterując PWM-em w zakresie 0-5V tranzystor nie był do końca otwierany? Może to wyjasni grzanie. Jeszcze dla scisłosci: czy przepinając silnik (odbiornik) ze źródła na dren układ pracowałby poprawnie/poprawniej? Chociaż coś mi stuke we łbie, że obece połączenie było czymś wymuszone. Teraz nie moge sobie tylko...
Wynika że zielono-niebieski to masa (punkt wspólny dla obu cewek), czarno-czerwony to standardowo zasilanie CDI, a zielono-biały to zasilanie dla części cyfrowej modułu. Aczkolwiek dziwnie wychodzą wartości rezystancji dla przewodów czarno-czerwony oraz zielono-biały jakby zostały zamienione rolami względem typowych rozwiązań. Skąd Ci się wzięło 24V...
ale kabel zasilający cewkę wysokiego napięcia podłaczony jest z modułu zapłonowego c.d.i ,a nie ze statora
Z góry podejrzewam uszkodzony stator - przegrzane uzwojenia. Jeśli masz miernik cęgowy, zbadaj wydajność alternatora na zwarciu przy zimnym i gorącym silniku. Bez miernika cęgowego sprawdź prąd ładowania amperomierzem podłączonym w miejscu głównego bezpiecznika, przewody muszą być podłączone w sposób trwały, tzn. nie mogą zostać rozpięte podczas pracy...
Witam. Przymierzam się do budowy ramy konstrukcji małego pojazdu działającego autonomicznie. Na razie zastanawiam się nad teoretycznymi rozwiązaniami niektórych rzeczy. Zastanawiałem się jak zrobić sprzęgło, które można sterować elektronicznie (nie odśrodkowe). Nie pytajcie, po co sprzęgło w modelu z silnikem elektrycznym :-) Wśród wielu różnych pomysłów...
Masz może wyjęty stator ze starego silnika ? I chcesz zrobić zdjęcia jak podłączyć te 3 złote kable bo dostałem stator bez kostki Dodano po 51 Ps. Jeżeli podłączysz zielony z zielonym i biało niebieski z niebieskim to silnik ci odpali
Ok, czy słabe światła/klakson to nowa sytuacja? Tzn wcześniej było lepiej, a ten problem o którym piszesz pojawił się nagle? Ogólnie rzecz biorąc brak akumulatora nawet niewielkiej pojemności to kiepsko, nie ma co potrzymywac napięcia dla tych świateł czy klaksonu, przy niskich obrotach silnika. Generalnie rzecz biorąc prądnica na niskich obrotach nie...
Tu nie ma nad czym myśleć. Musisz się zaopatrzyć w nawet jakiś tani multimetr i po prostu zmierzyć napięcie akumulatora podczas pracy silnika. Regulator powinien ograniczać do poziomu 14,2÷14,4V. Inna sprawa to ilość cewek na statorze w silniku. Z tego co pamiętam te silniki sprzedawali co najmniej w dwóch wariantach -3 i 5 cewkowych. Trzy-cewkowa nie...
Witam wszystkich. Pół roku trwała przygoda z nową pralko-suszarką Beko HTV8732XCW (Product code - 7161547600). Dzisiaj przestała wirować. Wodę pobiera, ale partiami a nie jednym ciągłym strumieniem. Tutaj przyznam nie pamiętam jak było wcześniej. Odpompowuje bez zarzutu. Powinna nabrać wodę i pomieszać bębnem aby pranie się ułożyło, ale bęben ani drgnie....
Witam. Problem rozpoczął się wiosną gdy wracałem z trasy zauważyłem że silnik zaczyna przerywać, lampy przygasły ale jakoś się dowlokłem do domu. Sprawdzałem co się dzieje i wyszedł brak ładowania. Sprawdzałem multimetrem czy nie ma przebicia na cewkach do masy, na jałowych obrotach napięcia po 35V, przy połowie zakresu obrotów 85V. Wymieniłem regulator...
Na module zewnętrznym cewka świeca działa robi iskrę, przypadkiem w na tyle dobrym momencie że silnik odpali, ale jest to moduł na 4 kable do silników 4t z odcięciem zapłonu i zmienym kątem zapłonu co się kończy rozjechaniem iskry powyzej 3000 obrotów i niestabilna praca na niskich. Nawet nie idzie ustawic gaźnika. Dostałem to że śmieciami do tego rozebranego...
Nie wiem co do za skuter, Honda na pewno nie. Zapłon pochodzi od skuterów Malaguti, silnik Minarelli. Sprawdź rezystancję impulsatora (czerwony przewód) oraz cewki zasilającej CDI (zielony przewód). Zapłony Ducati Energia w Malaguti były dość awaryjne, obecnie znalezienie używanego graniczy z cudem, z resztą używki długo nie działały. Swego czasu wszystko...
sprawdzi stator sprawdzi stator miernikiem sprawdzić stator silnik
lampy buczenie lucas nissan cienki blacha spawać
whirlpool bitron solid security
Brak ciepła w aucie mimo działającego wentylatora Pomarańczowa kontrolka silnika Citroen C3 2009 - przyczyny i diagnostyka