Dobrze Kolega mówi. Warto zacząć od czegoś co działa tj. alternatora. Wyjąć wirnik, tam w nabiegunniki wkleić magnesy i sprawdzić charakterystyki U(n) i P(n).
Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
Pytanie z innej beczki , macie może jakiś sprawdzony klej na wklejenie uzwojenia ( stojanu ) alternatora valeo ?
Masz na myśli rdzeń ? Jeśli uzwojenie nie ruszone, to raczej nie będzie to miało żadnego wpływu, ale warto spradzić co było przyczyną tego przytarcia.
Mam jedno pytanie. Znalazłem stojan alternatora najprawdopodobniej z Fiata 125p. Stojan ma cztery kabelki , trzy koloru brązowego i jeden czerwony. Jak sprawdzić czy stojan jest sprawny ? Ile powinna wynosić prawidłowa rezystancja i pomiędzy którymi kabelkami ? https://obrazki.elektroda.pl/5116858800_... https://obrazki.elektroda.pl/9649301300_...
Na bank pęknięta obudowa, spuchnięty stojan alternatora
Potrzebujesz dwa uszkodzone (na eksponaty dla uczniów) czy dwa sprawne bo się sypnęły łożyska a blaszki nie dają nadziei na prawidłowe przezwojenie? Czytałem trzy razy i nie kumam o co chodzi koledze:|
Mialem podobny problem, wina byl walniety stojan na alternatorze, napiecie spadalo ponizej 12V i takie podawalo na komputer. Miernik cegowy tez pokazal bardzo niski prad ladowania.
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
Ok dzieki za pomoc oby było to tylko to.Pozdrawiam Dodano po 1 Dla pewnosci wziałęm sprawdziełem stojan pod napieciem 230 V tzn : za pomoca zarówki .I rzeczywiscie na 3 wyjsciach zaróweczka sie nie zapaliła a na nastepnych trzech zapaliła,az sie dym pokazał mniedzy uzwojeniami.Wiec wskazuje na to ze jest walniety stojan.Jeszcze raz dzieki
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
porusze po raz kolejny ten temat. Na dołączonym zdjęciu jest stojan alternatora . Wyprowadzenia wychodzą z 1, 5, 15 żłobka. Problem w tym w jaki sposób doprowadzic przewód z 1 do 15 i z 5do do 15 żłobka. Z wyprowadzeniem 1 i 5 nie ma problemu bo sa obok siebie. Czy poprowadzić dodatkowym zwojem w żłobku czy puścic drut poza żłobkami, i co sie stanie...
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora. Padały mostki prostownicze, potem leciały stojany. Alternator do weryfikacji, w między czasie sprawdzić przewody prądowe, w oplach często utleniała się miedź w zakuciach przy klemach akumulatora (można wybadać...
Panowie o co chodzi z tą koronką Chodzi o stojan. Masz Intercars w Łodzi, maja takie alternatory po regeneracji na półce, oddajesz stary w rozliczeniu
Czyli jedno uzwojenie zajmuję 1/3 obwodu stojana? Czy uzwojenia są przeplatane? Ewentualnie inaczej. Ile cykli pełnej sinusoidy jednej cewki przypada na jeden obrót alternatora?
To znaczy na czymś takim, co od góry przypomina cienki pasek folii kilkukrotnie owinięty wokół jarzma? Da się.
Możesz zrobić zdjęcie alternatora. Należy sprawdzić mostek prostowniczy alternatora oraz stojan, stan szczotek wirnika, jeżeli alternator ten posiada. Zrób pomiar jakie napięcie jest na zacisku B+ i zacisku D+, do którego podłączona jest kontrolka. Obroty silnika średnie. Ważny jest również naciąg paska klinowego.
http://obrazki.elektroda.pl/7893844000_1... http://obrazki.elektroda.pl/2255329200_1...
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
A ja owszem. Uszkodzony elektrycznie, zwarty regulator go cały czas zasilał.
Rozpołów alternator, odkręć tą nakrętkę szóstkę, wybij śrubę i dokładnie przeczyść papierem ściernym płytę diod plusowych w miescu gdzie kontaktuje łeb śruby. Tak samo przeczyść pilniczkiem łeb śruby. Całość mocno skręć. Do sprawdzenia diod trzeba odczepić przynajmniej dwa końce stojana.
Regulator zostaw w spokoju, problemem jest uzwojenie (stojan) alternatora, sprawdź to przez włączenie wszystkich odbiorników i organoleptycznie czy alternator robi się gorący. Jeśli tak stojan do wymiany. A jeśli nie robiłes takiego altenatora oddaj do regenracji/wymien na inny.
Miałem kiedyś taki sam problem w samochodzie,diody dobre szczotki też napięcie 14,4.Uszkodzony był stojan alternatora.
mostek sprawdzić żeby to dobrze zrobić trzeba odłączyć stojan
Alternator Lucas.Uzwojenie stojana jest skojazone w trójkąt.
Na pewno wirnik alternatora, stojan alternatora z płytką zapłonową, regulator napięcia, mostek prostowniczy, czyli tzw. diody, cewki zapłonowe z przewodami wysokiego napięcia i fajkami, jeśli chciałbyś zrezygnować z ładowania akumulatora, to możesz sobie odpuścić regulator z mostkiem prostowniczym.
Trzeba sprawdzić pobór prądu przez świece żarowe i wentylator. Włącza się tryb oszczędzania energii. Czy stojan alternatora się grzeje ?
Jeżeli nie jest pęknięta obudowa, to należy alternator wymontować i sprawdzić stojan oraz diody. Oczywiście, że pęknięcie alternatora nie jest jedyną usterką w tym alternatorze. Pozdrawiam.
Sprawdź jaką temperaturę osiąga alternator, tylna pokrywa i stojan.
To masz uszkodzoną diodę dodatnią .Musisz rozebrać alternator,odłączyć stojan i sprawdzić diody.
Na DF, szczotka plusowa podaj przez amperomierz prąd z B+ jednocześnie podłącz woltomierz do B+. Prąd na wzbudzanie powinien być ok 2A i wtedy powinno podnieść się napięcie na B+. Jeżeli prąd wzbudzania jest a napięcie nie poszło w górę na B+ to trzeba sprawdzić stojan na zwarcie z masą. Jeżeli nie ma prądu wzbudzania to trzeba sprawdzić opór wirnika...
Ok, mam nowe informacje. Znalazłem manula do tej Hondy i opisują tam jak sprawdzić stojan alternatora. Jeśli metoda jest ok to jest to prosta sprawa. Kazali odłączyć kable alternatora wchodzące do prostownika/regulatora (okazało się, że prostownik jest na zewnątrz alternatora, razem z regulatorem) i sprawdzić czy są między nimi zwarcia. Jeśli są to...
Witam. Mam 3 pytania. 1. Jak sprawdzić czy wirnik od rozrusznika i stojan oraz wirnik od alternatora są na 12 lub 24 v? 2. Jak przewinąć stojan i wirnik od alternatora i wirnik od rozrusznika z 12 na 24 v i z 24 na 12 v? 3. Po czym poznać, że wirnik od rozrusznika oraz wirnik i stojan od alternatora są na 12 i 24 v?
https://obrazki.elektroda.pl/6454840800_... Dioda 1 plusowa pomiędzy U a B+ Dioda 1 minusowa pomiędzy U a B- Dioda 2 plusowa pomiędzy V a B+ Dioda 2 minusowa pomiędzy V a B- Dioda 3 plusowa pomiędzy W a B+ Dioda 3 minusowa pomiędzy W a B- MP to wspólny punkt gwiazdy dla uzwojenia stojana.
Oj to chyba rejon permanentnych uszkodzeń alternatora. Zatem sprawdź jak wygląda optycznie i elektrycznie stojan i obudowa. Chociaż rozumiem , ze przy wymianie należało to zrobić. Stojany lubiły rdzewieć i uszkadzać resztę. Trzeba raczej założyć tradycyjne rozwiązanie, czyli występowanie diod wzbudzenia (takie małe). Jednak dalej coś mi nie pasuje w...
tak jak wyzej sprawdz opornosci wirnika, czy nie ma zwarcia. tak samo stojan no i diody a regulatora raczej samemu w domu nie sprawdzisz....
Jeśli po wymianie regulatora napięcia po 300 km zaczyna sie nieprawidłowa praca, a po wymianie na nowy znów to samo, to trzeba sprawdzić cały alternator- stojan i diody.
Jażeli obudowy nie są pęknięte i nie ma podejrzenia co do łożysk, to najczęściej awarii w tym alternatorze ulega stojan. Trzeba rozłączyć stojan od diód i sprawdzić go. Pozdrawiam.
Przemyślę to. Ja nim sprawdzam zwarcia w uzwojeniach stojanów alternatorów.
Do sprawdzenia pozostały jeszcze stojan i wirnik czy nie są zwarte zwoje ale do tego potrzebny miernik. Niektóre regulatory można sprawdzić bez testera. Potrzebny zasilacz regulowany 10-16V żarówka 12V 3W i miernik.
masz przebity mostek na diodach plusowych mostek do wymiany jesli stojan jest. ok a jesli ma zwarcie miedzyfazowe tak sie dzieje ale to wszystko wyjdzie po odkrec. i zagla. do srodka
Witam, mógłby ktoś napisać jak sprawdzić elementy alternatora (wirnik, stojan, regulator, mostek) tak krok po kroku, chodzi mi o to gdzie co podłączyć i co mierzyć. Alternator z vectry A delphi, kontrolka nie działa ale prawdopodobnie się przepaliła podczas uszkodzenia, podłączyłem kontrolkę bezpośrednio w alternator i świeci ale ładowania nie ma, nie...
Doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy część charakterystyki tylko mamy dokonać wyboru która to część ma być. Teraz jeżeli wiemy, że reaktancja indukcyjna uzwojenia stojana alternatora zależy od częstotliwości, to można wyprowadzić wniosek, że w początkowej części charakterystyki prąd obciążenia zależy wyraźnie od prędkości obrotowej i dopiero po przekroczeniu...
Przyczyn może być kilka,może być stojan ,może być regulator napięcia albo diody.po pierwsze sprawdź napięcie ładowania jak będzie ok.torozbierz alternator sprawź stojan a potem diody.:)
Kolego (at)andrzej20001 z stojana alternatora wychodzi 4 przewody- 2 + 2 wyjścia. Jak założyć 12 diodowy?
Jest to alternator taki jak stosowany był we Wołdze. 6 diodowy z dedykowanym regulatorem i przekaźnikiem. https://obrazki.elektroda.pl/4617524100_... . Jeżeli masz trochę pojęcia to trzeba by alternator pozebrać , zweryfikować i sprawdzić podzespoły, wirnik stojan łożyska prostownik. Jeżeli ok to można podłożyć zastępczy regulator np...
Nigdy, w żadnym alternatorze uzwojenie stojana nie ma żadnego połączenia z masą, jak jest przebicie to stojan do wymiany
Oczywiście trzeba jeszcze wziąć pod uwagę diody prostownicze. Diody mają pewien zapas, ale najlepiej sprawdzić w danych na ile można prąd zwiększyć. Praktycznie niewiele jak 10-20 % prądu znamionowego uda się zwiększyć zmianą przekroju drutu. Więcej i tak nie da się upchać w stojan.
(at)jerry1960 (at)balonika3 potwierdzam, wirnik już "napiera" na stojan. Alternator napuchł od rdzy stojana i przesunął się. To woda spod prawego koła go załatwia. Typowa usterka fiatów.
Witam Kontrolka ładowania świeci? Jeżeli tak ,to sprawdziłbym stojan,mostek prostowniczy i diody wzbudzenia,które też widać na zdjęciu.Izolator też musi być jak napisał kolega Non e vero italiano.
diody alternatorów tak się sprawdza, bez obciązenia lub pod miernikiem może się okazać całkiem sprawna. Dalej-aby je sprawdzić w alternatorze należy odpiąć stojan. Urządznie do sprawdzania diod alternatora wymusza przez diodę przepływ prądu o natężeniu około 20A, w pratyce warsztatowej wystarczy mniej, np 2A. bywa tak, że -dioda ma poluzowane wyprowadzenie...
Neodymy nie wymagają zasilania aby wytwarzać podczas wirowania z wirnikiem zmiennego pola magnetycznego a w efekcie generowania napięcia w stojanie. Alternator pracuje na obrotach minimum 2000obr/min. Twój wiatrak takich nie osiągnie bez przekładni. Wzbudzeniem alternatora reguluje się napięcie 14.5V niezależnie od obrotów silnika, przy neodymach otrzymujesz...
Witam . Może być tak jak pisze kolega Seweryn. Dla pewności należy sprawdzić alternator stojan ,diody,jak również uzwojenie wirnika (to na karkasie ,jaki pobiera prąd ).Przypalone uzwojenie ,lub jego skrót objawia się większym poborem prądu ,regulator może robić się gorący i może ulec uszkodzeniu .Prąd pobierany przez uzwojenie wirnika przeciętnie jest...
Trzeba wydostać alternator, rozpołowić go, odlutować stojan, wykręcić mostek. Sprawdzenie diód miernikiem zda się na niewiele, bo będą mierzyły się dobrze. Diody w mostku sprawdzam zasilaczem regulowanym. I tak, diody mocy prądem np 10-15A i obserwujesz czy w miarę nagrzewania się diody, spadek napięcia na niej nie zmienia się rażąco (w granicach 0,5-0,8V,...
Wyjmij alternator, idź z nim do elektryka i sprawdzi ci ładowanie a że alternator będziesz miał wtedy na wierzchu o tyle szybciej ci to naprawi. Zalanie alternatora najpierw spowoduje niepalenie się kontrolki ładowania podczas uruchomienia silnika i brak ładowania akumulatora. Po chwili pracy silnika ładowanie powinno wrócić a jeśli nie to najpierw...
To jest LUCAS Magneti to robi na licencji. Sprawdz po złozeniu przez otwory obudowy czy nie przywiera ci stojan do masy , żarówką to rób. Tam akurat łatwo mozna popełnic błąd. Mostek sprawdzaj tak jak pisałem 55W samochodową. Dobrze że umiesz drążyć temat ,powodzenia
Witam! Podstawa to zrobić najpierw to co najłatwiejsze a potem kombinować z regulatorem lub domyślać sie bóg wie czego. Sprawdź stojan i wirnik na przebicie izolacji do masy (stawiam na stojan gdyż wirnik jako częsć wirująca sam się osusza-odwirowywuje). Jest prosty sposób aby to sprawdzić - potrzebna jest żarówka w oprawce z przewodami np. 230V/100W...
Witam. W zwykłym (czyli 9-cio diodowy, regulator czarny kapelusik) alternatorze Bosch wymieniłem mostek, stojan i regulator. Alternator wzbudza się dopiero po osiągnięciu przez niego około 4000 rpm (silnik około 2000 rpm). Na wolnych obrotach kompletnie nie ładuje (lampka od alternatora nie świeci), dopiero zwiększenie obrotów powyżej 1500 skutkuje...
Ja proponuję wymontować alternator i przetestować go na stanowisku do badania alternatorów.Przebadamy alternator w pełnym zakresie.Jeśli nie będzie osiągał parametrów,należy sprawdzić poszczególne części (regulator.prostownik,wirnik,stojan).
Chodzi mi o miedzyzwojowe.
Więc wymień; stojan (to coś przypominające koronę), wirnik (to co się kręci w środku), szczotki wraz z regulatorem napięcia (szczotki nie wyglądają jak szczotki tylko jak dwa czarne dzyndzelki i smyrają po wirniku) i diody (takie okrągłe z kabelkiem), powinno pomóc. :wink:
zmostkuj w regulatoze styk 15 z 67 przez jakaś kontrolke najlepiej zrobiona z H4 podłącz miernik i sprawdz ładowanie oprócz tego sprawdz czy na głównym zaśilaniu masz +z akumulatora tę śrubkę na kluczyk 10 na tylnej obudowie alternarora jeżeli jest to najprawdopodobniej masz uszkodzony stojan bo pisałeś że najpierw było 13v a po rozebraniu niemasz nic...
Dodaj ze odpinamy stojan
sprawdz dobrze obudowe jesli jest to alternator MagnetiMarelli czy nie jest peknieta jesli jest peknieta to istnieje duze prawdopodobienstwo ze jest uszkodzony stojan jest to bolaczka tych alternatorów
Będzie. Ale to średnio-dobre alternatory. Pierścienie grube jak ołówek, stojan jak poczuje wodę to puchnie.
Witam wszystkich na forum. To mój pierwszy znak zaistnienia wśród Was dlatego postaram się pomóc najlepiej jak potrafię. Mój poprzednik świetnie doradził aby zdjąć pasek klinowy. Umożliwi to ewentualne wyeliminowanie jako przyczyny chałasu alternatora. Jeżeli po zdjęciu paska chałas zniknie to znaczy że coś w alternatorze. Z mojego doświadczenia wiem...
Jeżeli słychać takie wycie ,jakby był obciążony, to może być uszkodzony stojan, lub diody (raczej to pierwsze).Stojany puchły w obudowie aluminiowej, pękały żeberka obudowy, cała obudowa. Wirnik ocierał o stojan, przypadłość tych alternatorów.
Zacznij od regulatora napięcia , sprawdź mostek prostowniczy stojan i będziesz wiedział co jest grane
Zupełnie nie wiem co ma zwarta dioda do problemów z rozruchem. Zresztą w tych pojazdach nie obserwowało się awarii prostownika. Jeżeli nasunąłeś trop alternatora to pasowało by sprawdzić czy nie jest pęknięty i wirnik blokuje o stojan. Ale taki alternator mocno skowyczy podczas pracy.
Wymieniłem cały stojan alternatora. Przy pierwszej awarii spaliła mi sie kostka (połączenie alternatora z regulatorem). Zrobilem kostke , po2000km spalił mi sie alternator. Wymienilem alternator i kostke na nową. Mineło 2miesiące. Teraz ta nowa znowu wygląda jaby sie grzała, zżółkła itp. Nie wiem jak sprawdzić regulator(wylkuczyc). Ostatnio po wymianach...
Odłącz uzwojenie od mostka diodowego i sprawdź diody, prawdopodobnie jedna ze wzbudzeniowych jest przepalona. Kolejną możliwą usterką może być zwarcie międzyzwojowe uzwojenia stojana, wtedy należy wymienić stojan na nowy.
Sygnał prostokątny, jak nie masz wyjścia obrotomierza to z odczepu uzwojenia stojana alternatora, w niektórych gotowy styk,, W,, oocja druga to zastosowanie generatora sygnału i podanie go na styk 5
Tu masz serwisówke do swego skutera. http://www.motorscooterguide.net/Manuals... Jest tam między innymi schemat alternatora z którego wynika ze jest to układ 3~połączony w gwiazdę. Środek gwiazdy jest izolowany od masy pojazdu. Początki uzwojeń są wyprowadzone w postaci białych przewodów i łączą się z takimi samymi regulatora...
Buczenie to raczej nie łożyska, prędzej coś nie tak z uzwojeniem. Może być i zwarcie międzyzwojowe albo uszkodzony prostownik silnie obciąża stojan. Alternator nie grzeje się nadmiernie?
Witam Podłącz (+)z akumulatora do zacisku D+ alternatora (zacisk B+ na śrubę odpięty).Spróbuj zakręcić ręką,jeżeli jest lekki opór to jest O.K.Natomiast gdy opór jest duży że nie możesz przekręcić to masz uszkodzony stojan (zwarcie między zwojowe).
Żeby sprawdzić diody i mieć pewność czy są dobre, należy odlutawać stojan od diód. Można to wszystko wykonać bez wyjmowania alternatora. Pozdrawiam.
może uzwojenie stojana pada,bez obciążenia coś produkuje prądu ale jak podłączysz obciążenie to napięcie spada,sprawdż stojan
Kolego "cugi253" popełniłeś błąd podłączając tak przekaźnik bo jak ma ci nie gasnąć kontrolka skoro dałeś plus na zacisk prądu wzbudzenia. Działa to tak że prąd wzbudzenia musi iść przez żarówkę, bo na tym zacisku jak alternator nie ładuje jest masa i żarówka świeci, a jak alternator zacznie ładować to na nim pojawia się napięcie i żarówka gaśnie. A...
Jest, ale można go podobno zdemontować bez demontażu samego altka. Regulator jest elementem wymienialnym, a różnica w cenie znaczna, bo na sam regulator wydam ok 90 zł (nowy), a kupno całego alternatora to koszt powyżej 4 stówek. Demontaż jest łatwy, potrzebuję tylko ustalić czy to regulator czy może jednak sam alternator (może stojan?). Jak to mogę...
Jak w prosty sposób zweryfikować uzwojenie stojana alternatora Denso 104210-5710. Interesuje mnie sposób połączenia uzwojeń wewnątrz stojana (prawdopodobnie "podwójna gwiazda"). Na załączonym zdjęciu widok tego stojana. Mostek diodowy zwarty a pasuje upewnić się co do sprawności stojana.
jak nawinąć 9-cio żłobkowy stojan w alternatorze z ciągnika T25a tak żeby uzyskać jedno fazowe napięcie
Witam. Nie ładuje mi alternator wcale sprawdzałem miernikiem i żarówką i nic nie pokazało i żarówka też nie zaświeciła rozebrałem diody sprawdziłem są ok nie przepalone jak odkręciłem diody to zamontowałem sam alternator i chciałem sprawdzić czy wytwarza jakie kol wiek napięcie okazało sie ze nie nie wiem czy dobrze myśle ale chyba powinno byc jakiś...
Jeżeli alternator przeciągle wyje to albo uszkodzony prostownik, lub jeżeli jest sprawny to uszkodzony sojan-zwarcie międzyzwojwe lub mędzyfazowe. Sprawdzić na zwarcie do masy. To specyficzny alternator, dlatego że ma nieskojarzony stojan, kojarzony jest w prostowniku, podchodzi tam stojan od mondeo diesla.
Uzwojenie stojana alternatora Kamaza niespotykane w innych pojazdach a regulator z funkcją ładowania lato/zima.
Masz uszkodzony stojan.
Założyłem innym używany i ładowanie wróciło, ale wcale mnie to nie zadowoliło. Mam 2 alternatory ze sprawnymi diodami i nowy regulator. Jak w warsztatowych warunkach bez stołu sprawdzić stojan i wirnik?
Można się podłączyć konektorem 2x do przewodu z cewki iskrownika (znajduje się na stojanie alternatora) do modułu CDI - tam jest sygnał co jeden obrót wału korbowego.
Wygląda na uszkodzona diodę w alternatorze. Wymontować, rozebrać, odłączyć stojan i dopiero sprawdzić prądem min 10A.
Witam . Jeżeli masz alternator Elmotowski z regulatorem,to odłącz przewód zielony regulatora od szczotko-trzymacza i ten zacisk na szczotko-trzymaczu połącz na masę. Uruchom silnik ,sprawdź czy jest ładowanie.Jeżeli tak to uszkodzony jest regulator. Jeżeli nie ,odłącz przewód ten wychodzący z alternatora do szczotko-trzymacza ,przyłącz napięcie na ten...
Biedne to dynamo, bo nie zamyka się w nim pole magnetyczne, na próbę nawiń ze trzy zwoje blachy transformatorowej po zewnętrznej stronie cewek. W środku w cewkach chyba też żadnych rdzeni nie ma, więc sama blacha nie wiele da. (at)ipx4 - zobacz, jak wygląda stojan alternatora.
Witam! nie trzeba od razu wymieniać całego alternatora. Ale po kolei, w warunkach domowych sprawdziłbym połączenia przewodami z alternatorem. Możesz jechać do mechaniora i on to sprawdzi, jeśli będzie wyglądało ok. to po prostu wyciągnie alternator, sprawdzi uzwojenie wirnika, komutator, szczotki, uzwojenie stojanu, dalej zespół diodowy i regulator...
Zwojnica magnesuje wirnik a ten wzbudza sem w stojanie.
czyli wygląda, że instalacja w samochodzie w porządku, a coś jest nadal z alternatorem? Trochę to dziwne, ponieważ facet mówił ze z moich gratów została tylko obudowa, wirnik i stojan. Czy coś jeszcze w własnym zakresie coś mogę sprawdzić? Obawiam się, że facet powie ze alternator jest ok a jakaś usterka jest w samochodzie. W takim razie jutro reklamuje...
A jak można sprawdzić regulator? Stojan ma rezystancję około 0,3Ω. Każda cewka.
Jeżeli alternator oddaje prąd np 8A to nie powinien się grzać. Jeżeli przy małym prądzie się grzeje to uszkodzony jest stojan. Uzwojenie stojana jeżeli zmieniło barwę z brązowej na czarną to już mamy pewność. Alternator z uszkodzonym stojanem trudniej się wzbudza, trzeba przygazować aby kontrolka zgasła.
Witaj! Piszesz,że uzwojenie ma połączenie z masą /stojanem/. W alternatorze masz trzy uzwojenia,które zasilają diody a na plusami zasilasz akumulator. Żeby sprawdzić,które uzwojenie ma połączenie z masą to zacznij od odłączenia zestawu djód. Uzwojenia jednym końcem są połączone razem i te połączenie rozlutuj. Sprawdź poszczególne uzwojenia. Jeśli które...
Tak,jest mozliwe,zdjąć palstikową nakładkę osłaniającą prostownik,i wyprowadzić przewód z jednej (dowowlnej) fazy stojana.
Lub źle przewinięty stojan.
Świece zapłonowe NGK BKR5EZ takie były fabrycznie i nie ma z nimi problemu. Sprawdź jeszcze alternator czy nie ma pękniętej obudowy zwłaszcza od spodu, bo jeśli jest, to przemieszcza się stojan i potrafi zakłócić pracę komputera do tego stopnia, że wyświetla różne błędy których faktycznie nie ma i czasem zapali kontrolkę silnika nie wiadomo dlaczego...
Miałeś wylutowany mostek to mogłeś sprawdzić stojan. Objawy wskazują na zwarcie mostka lub stojana na 1 fazie.
stojan alternatora sprawdzi stojan zwarcie stojan agregat sprawdzi
honda civic termostat tomtom traffic plugin wordpress
moment dokręcania korbowodów blaupunkt vwz1z7
Orbi LBR20 – naprawa, typowe usterki, firmware, zasilacz, LTE, porty Ethernet Honda Civic III radio ALARM – blokada, gra tylko jedna częstotliwość, kod odblokowujący