Wstaw triaka i warystor kupisz w elektronicznym>>> sprawdź od czego jest ten triak co spowodowało zwarcie schemat jest w bazie .
Sprawdź grzałki pod kątem upływności. Nie piszą o tym w serwisówce ale najczęściej F10 występuje gdy któraś z grzałek ma upływ.
Witam,uszkodzona płyta elektroniki prawdopodobnie zwarcie triaka elektrozaworu pozdrawiam
1. Diagnoza uszkodzonego elementu w Thyristor module - ciężko dostać zamiennik 2. Diagnoza uszkodzenia w Triac module - jest dość drogi w wymianie Oba moduły opierają się na triakach, żarówki paląc się robią zwarcie i uszkadzają triak, prąd zwarcia sieci energetycznej (setki amperów) często uszkadza inne elementy. To należy sprawdzić bez napięcia sieciowego,...
Sprawdź triak na zwarcie.
A te obroty to są szybkie czy normalne i czy w jedną stronę czy możę rewersy. Sprawdzić tachometr silnika . Zwarcie triaka silnika to poprostu jego uszkodzenie bardzo często bez powodu poprostu trzeba go wymienić.
Do zasilania każdego triaka jest podpięty mikro rezystor, jako zabezpieczenie przed zwarciem. Zwykle powierzchniowy. Dlatego słabo są widoczne efekty ich uszkodzeń. Trzeba doszukać się na płycie w rezystorach jeśli widać ich wartość to żędu oma, lub jego części. Łatwo sprawdzić czy mają ten mały opór. A w czasie pracy powinny mieć to samo napięcie na...
Skoro grzałka działa na FULL, to masz zwartego triaka. Musiało się uszkodzić podczas ostatniego uruchomienia, jak miałeś zwarcie. Do sprawdzenia triak od grzałki, zapewne ma zwarcie.
Witam zwarcie triaka ,do wymiany i do sprawdzenia inne elementy jak np.rezystory,kondensatory pozdrawiam
Jeżeli po wyłączeniu pralki z prądu pobiera dalej- wymień elektrozawór, jeżeli przestaje pobierać po wyłaczeniu - sprawdź wężyk koło grzałki idący do presostatu, sprawdź presostat. Możliwe jest zwarcie w triaku odpowiedzialnym za ten elektrozawór-sprawdź po kablach i wymień triaka jw, jaki triak ? jest tego dużo na forum
"Istnieje prawdopodobieństwo, graniczące z pewnością..." :D , że triak sterujący dmuchawą ma zwarcie. Sprawdź, wymień. Pozdrawiam, Lee
Niestety zdjęcie bardzo nędznej jakości. Element z napisem Z7S to jest triak Z0107SN czyli 1A, 5mA prąd bramki, 700V. W załączniku karta katalogowa. Sprawdź czy nie są uszkodzone elementy sterowania tego triaka (w obwodzie bramki). Sprawdź element którym ten triak steruje (zwarcie), triak sam z siebie raczej nie uszkadza się, bo po wymianie triaka na...
Dzień dobry a ja myślę że to uszkodzona płyta mocy zwarcie triaka [uszkodzony element sterujący] wyjąć elektronikę wydłubać triaka sprawdzić wstawić nowego i będzie ok powodzenia
Przy uszkodzonym triaku zawór nie otworzyłby się w ogóle. Bzdura.Triak może mieć zwarcie i wtedy przewodzi a więc elektrozawór jest otwarty. Sprawdź triak czy nie ma zwarcia przykładając omomierz do elektrod tak jak zaznaczyłem na rysunku.Jeżeli będziesz sprawdzał na module podłączonym do instalacji pralki to wtedy odłącz elektrozawór. Jeżeli nie masz...
Witam. Miernikiem ciężka sprawa, chyba że ma ewidentne zwarcie lub przerwę. Triaki i tyrystory łatwo sprawdzisz w/g schematu na rysunku. Anody podłączasz do + i - 12 V, a na bramkę podajesz sygnał startu z plusa zasilania (możesz dać opornik). Sprawny : po wyzwoleniu musi świecić żarówka. Po odwróceniu anod tak samo. Ta metoda nigdy mnie nie zawiodła....
Witam - może regulator obrotów jest uszkodzony ( triak ma zwarcie ) proszę sprawdzić multimetrem przejście pomiędzy czarnym - niebieskim oraz czarnym - białym i niebieskim- białym ?
Może z prądniczką wszystko O.K. tylko triak sterujący pracą silnika ma zwarcie. Tylko kto to sprawdzi ?! Eh ....
Sprawdź w katalogu (przynajmniej rozkład wyprowadzeń). Triaki mogą zachowywać się różnie podczas pomiaru omomierzem, czy miernikiem ustawionym na diodę. Jednak między anodami (A1-A2)może być pewna rezystancja (różna lub jednakowa w obydwu kierunkach-ale nie zwarcie), a po dotknięciu np. palcem do bramki powinna się zmieniać. Wtedy triak jest na pewno...
Zacznij od pomiarów zasilania elektroniki i sprawdzenia układów sterujących triakiem i sterowanych- np: zwarcie. Nie Mam pojęcia od jakiego zacząć, strzelam, że od najmniejszego prądu bramki, ważne aby zdolny był przełączać odpowiedni prąd. To idzie ustalić. W końcu to są twoje eksperymenty.
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Triaki zwykle nie "umierają" same z siebie. Albo zwarcie w wiązce kablowej albo w tym, czym ten triak steruje. Triak Z0103MN ; przydałoby się sprawdzić/wymienić tranzystor, który nim steruje - cyfrowy NPN 4K7/10K.
Triak do wymiany, a schematu raczej nie znajdziesz. Poszukaj po ścieżkach od niego do której wtyczki idzie i co załącza (elektrozawór, pompę wody czy coś innego). Element może mieć zwarcie (co prawdopodobnie zabiło triaka). Sprawdź też rezystor o oznaczeniu 102 pod nim (powinien mieć 1kΩ, a wygląda na nadpalony).
Wrzuć dokładne zdjęcia obu płytek z obu stron, bo na tych, to słabo widać. Tak na początek do sprawdzenia zapewne jest to triak (na radiatorze), no i koniecznie wszystkie półprzewodniki i rezystory. Mi to wygląda na zwarty triak, jeśli on ma zwarcie, to na pewno w obwodzie bramki ma diak-a, którego tez trzeba wymienić. Tym bardziej, że jak piszesz po...
Procek trup, widać na płycie skąd poszło zwarcie. Rozwalony triak, tranzystor a następnie procek.
Sprawdź triaka sterującego bo go wygląda jak jego zwarcie.
PROSZĘ CZYTAJ UWAŻNIE, NIE TAK JAK PISZESZ. W 1 PRZYPADKU POWINNA TYLKO SIĘ ZAŚWIECIĆ (NIE GASNĄĆ). W DRUGIM PRZYPADKU MASZ RACJĘ, ALE TE CHWILOWE (PODKREŚLAM CHWILOWE) ZWARCIE SPOWODUJE WYŁĄCZENIE TRIAKA. Twój triak jest sprawny.
Witam Prawdopodobnie triak ma zwarcie. Sprawdź omomierzem .
Uszkodzony przekaźnik lewo czy prawo daje podobny objaw, ale szarpniecie silnikiem sugeruje mi albo uszkodzony triak albo zwarcie wirnika. Czy szczotki nie iskrzą? Brak pełnej mocy to wina zazwyczaj szczotek lub uszkodzonego wirnika. Szczotki masz nowe więc sprawdź jeszcze raz triak czy ma więcej jak 60Ω na zewnętrznych nogach. Jak ma to wyjmij...
Często padają triaki, zwarcie A1-A2, pierwsza od lewej i środkowa nóżka.
Miałem ten sam problem okazało sie ze triak ma zwarcie. Wymiana na nowy pomogła.
Wymień rezystor podłączony do suwaka potencjometra, tak jak napisałem w poprzednim poście. Obejście, czyli zwarcie triaka przetnij, i wlutuj tam dowolną diode 5A/400V. Każdorazowo sprawdź napięcie naq silniku. (Ehhh, ten hamerykański sprzęt w Polsce :cry:)
Triak może pokazywać zwarcie przez padnięta diodę, sprawdzałeś diodę? Jutro sprawdzę czy mam dojście do schematu
Triak ten obok, dodatkowo sprawdź bezpieczniki przy grzałce, mogło je rozłączyć jak było zwarcie i grzała cały czas.
Pod radiatorem najprawdopodobniej jest element wykonawczy - triak. Możliwe, że uległ przepaleniu „na zwarcie”.
Między A1 i A2 ma być przerwa. W tej chwili zapewne masz zwarcie. Triak powinien przewodzić dopiero gdy dostanie sterowanie na G (bramka). Sprawdź zatem najpierw czy jest przejście (nie powinno być) miedzy tymi dwoma elektrodami (A1 i A2). Poznasz je po tym, że do jednej z nich dociera ~230V a z drugiej wychodzi na żarówkę. Na bramkę natomiast jest...
Napięcia na T1 prawidłowe. Sprawdź omomierzem GND - TP. Może przebicie kondensatorów C2, C3 lub inne zwarcie w obwodzie triaka.
Błąd ERROR - F06 0x01 - blokada drzwi nie zamyka się / triak blokady PTC otwarty / awaria sygnału częstotliwości sieci / awaria sygnału napięcia 0x02 - blokada drzwi nie otwiera się, triak blokady drzwi PTC ma zwarcie lub jest otwarty - sprawdzić ewentualnie nieszczelność, ponieważ woda może zalać łącznik J004 lub J11 - sprawdzić stan skrzynki zaciskowej...
Sprawdź na płytce jaki element załącza żarówkę (koguta). Będzie przekaźnik lub triak. Najprawdopodobniej będzie zwarcie na triaku lub sklejone styki przekaźnika.
Triaka nie sprawdzisz ze 100% pewnością w prosty sposób miernikiem. Prawie na pewno jednak jest sprawny. Z tego co widzę masz tam typowy obwód sterowania triakiem - optotriak i dwa rezystory. Trzeba sprawdzić czy zwarcie triaka w optotriaku spowoduje otwarcie BTB24 i zaświecenie lampy. Jeśli tak - należy sprawdzić sygnał sterujący podawany na optotriak.
od razu wchodzi na obroty, tak jak podczas wirowania. Trwa to około 5 sekund, po czym wraca do stanu "uśpienia" Uszkodzenia szukaj w obwodzie tacho silnika lub triaka ( zwarty ).
Czy ten triak nie steruje jakimś elektrozaworem (czójnikiem) od grzałki, który zrobił zwarcie i padł jako pierwszy? Sprawdziłeś to? Sprawdź rezystor R12 - 300Ω i ewentualnie rezystancje między zaznaczonym czerwonym punktem wyprowadzeniem R12 a zaznaczonymi tak samo wyprowadzeniami układu 79M05. Sprawdziłeś te rezystancje do wyprowadzeń 79M05?
Być może nie zauważyłem, ale w jaki sposób przez R2 i R3 płynie prąd bramki? Ja mam wrażenie, że zamienione są wyprowadzenia A1 i A2. Sprawdź z załącznikiem.
Może być zwarty triak lub zwarcie połączeń lutowanych, warto obejrzeć płytkę i ocenić bo chinczyk często robi takie błędy. Może też być uszkodzony czujnik temperatury w kolbie. Pomiary prawdę powiedzą.
A jak ( gdzie ) sprawdzić czy jest zwarcie na pompie? na pompie !
Kod F01 - sprawdź kostkę silnika czy nie ma wilgoci powodującej zwarcie, łącznik J9 na płycie modułu i ewentualnie triak sterujący silnikiem.
Proponuję sprawdzić sterownik silnika - najprawdopodobniej uszkodzony triak identyczne objawy miałem w mojej pralce zwarcie A1 i A2 miał triak BTA 16- 600 na płycie sterownika pozdrawiam
Wygląda na uszkodzony triak (zwarcie na anodach). Wymień triak to Z0107. Sprawdź jeszcze opornik smd o symbolu 681- 680 Ω wygląda na popalony.
F- 01 Triak silnika - zwarcie Do sprawdzenia: Złącze J9, Kostka silnika, Moduł,Prądniczka tacho
https://obrazki.elektroda.pl/7845357100_... Temat uważam za wyczerpany.
Musisz sprawdzić co w instalacji podnośnik robi zwarcie i czy je faktycznie robi. Sama wymiana spalonego elementu bez sprawdzenia instalacji podnośnika nie ma sensu. Jeśli jest zwarcie ponownie element ten się przepali, a uszkodzenia na płytce mogą być większe. Zresztą z tego co widać na zdjęciu mogą być również uszkodzone ścieżki na płytce drukowanej....
Wzrokowo to element półprzewodnikowy przeważnie wygląda dobrze, do pomiaru triaki na zwarcie, po kablach sprawdź gdzie wchodzi sterowanie pompą.
Nie całkiem rozumiem ten schemat połaczeń ale na pewno port LPT jest zabezpieczony. Sterowanie trakiem przez optotriak jest jakieś dziwne - rezystor zaznaczony strzałką na siłę chyba wymusza załączenie triaka, jest za mały, jak sądzę. Cały ten układ to chyba ma gasić a nie zapalać światło - podając sygnał na optotriak wymuszasz "zwarcie" G z T2 co powinno...
Witaj, Triak wylutuj do sprawdzenia, w płycie głównej pokazuje jak by miał zwarcie. Miałem tak samo.
Wyniana diod i triaka pomogła.dziekuję.
trzeba dokładnie sprawdzić całą instalację bo coś robi zwarcie skoro wymieniony nowy moduł i nie działa. 1.grzałka , czujnik NTC, hydrostat i triak silnika.
Może zwarcie w silniku, np. wirnik jeżeli sam nie rusza tylko po "popchnięciu". Zakładając że moduł sprawny trzeba sprawdzić prąd silnika.
nie naprawiałem tego modelu ale na twoim miejscu sprawdziłbym przyczynę przepalenia (czym steruje ten triak ) częste przyczyną przepalenia to uszkodzona blokada drzwi zwarcie w silniku lub uszkodzona grzałka
Usuń resztki kalafonii spod triaka :-? , bo być może jest tam zwarcie.
Należy tylko połączyć obie anody ze sobą (nie z bramką).
zwarcie triaka do sprawdzenia silnik kostka silnika wiązka silnika moduł
PS. Dowiedziałem się, że należy zabezpieczyć przesterownik przed wodą która często powoduje zwarcia na tym elemenciei w konsekwencji zwarcia na płytce sterującej. Ja planuję założyć na niego taki daszek jak była na oryginalnej pompce. Siłowniki zaworu przesterowania, często robią zwarcie same od siebie(niekoniecznie przez wilgoć), dlatego daszek nie...
Fakt jest faktem iż jeśli wybuchł triak, zwarty jest tranzystor sterujący, to należy wylutować uszkodzone elementy i teraz jeśli na ścieżce podającej sygnał z procesora do tranzystora względem masy jest rezystancja do ok 500Ω oznacza to definitywne uszkodzenie procesora - zwarcie wewnątrz procesora. Świadczyć może o tym brak napięcia +5V zasilającego...
I to chyba będzie najlepsze wyjście :D Nie ma za co :)
czy nie robi się przerwa na cewce tacho Jeśli mnie pamięć nie myli to przerwa w obwodzie tachoprądnicy w tej pralce powoduje natychmiastowe wyłączenie silnika. Tam jest silnik dwubiegowy - jeśli zarówno na rewersach i na wirówce są tylko maksymalne obroty to podejrzany jest triak (zwarty) lub jego sterowanie.
Zatem może triak zwarty jest no chyba, że na przekaźniku sterowanie grzałki.
Nie bardzo cię zrozumiałem. To nie jest transoptor tylko optotriak ;) Co do rezystora zapomniałem o nim jest tam rezystor 1k na +5V. Na kolektorze nie dawałem diody (nawet w nocie dla MOC3021 tak jest) Jak zwał, tak zwał. Ale jeśli w rzeczywistości masz tam w szereg 1k to ok. A o żadnej innej diodzie niż LED w optotriaku nie pisałem.
Control board faulty (Triac short-circuited). Motor triac short-circuited (the washing pump runs uncontrolled at maximum speed). The washing motor runs at maximum speed and the alarm is displayed. Uszkodzona płyta sterująca (zwarcie triaka). Zwarcie triaka silnika (pompa myjąca pracuje w sposób niekontrolowany przy maksymalnej prędkości). Silnik myjący...
Przewody sprawdzone miernikiem, Rozbierz tę wiązkę i wtedy sprawdź. Już nie raz miałem przypadek że miernik ok a przewody albo pourywane albo zwierały się do masy. Obejrzałem go z dwóch stron lupą i nie widać uszkodzeń. Uszkodzenia triaka nie zawsze widać. A jak widać to czasem nie ma już co naprawiać. Czymś innym jest zwarcie triaka a czymś innym...
sprawdź czy cewka tacho sie nie wysuneła na silniku, i czy nie ma zwarcia, oporność tacho to chyba coś w granicach 20 - 40 ohm. Jesli to jest ok, to wyjmij modół elektroniczny i wymień triaka. Jesli oznaczenia beda jakieś dziwne, w sklepie elektronicznym poproś o triaka BTA 16/600 tudzież BTB koszt jakies 4 zł i wymień go na układzie. Najprawdopodobniej...
Witam E51- zwarcie triaka sterowania silnika, tyle mówi serwisówka. Sprawdź silnik- szczotki ,tacho ewentualnie wymień tego triaka
Ewidentnie do naprawy moduł sterujący. Prawdopodobnie zwarty triak zaworu aqua stop.
Zewrzyj triak i bedzie bez regulacji
Uszkodzenie w module elektronicznym, zwarty triak.
Mam problem z odkurzaczem centralnym. Uszkodzeniu ulega cały czas triak - po jego wymianie jakiś czas jest dobrze i problem się ponawia. Zastanawiam się czy powodem uszkodzeń nie jest nadmiernie zużyty silnik. Komutator przeżył już dwie szczotki. Zastosowałem dodatkowy gasik, aby wyeliminować szpilki napięcia, ale nie pomogło. Jak się dowiedziałem całkowicie...
czyli winą jest Triak silnika - zwarcie Do sprawdzenia: Złącze J9, Kostka silnika, Moduł,Prądniczka tacho
Zamieść nowy temat w innym dziale naprawy AGD i ktoś podpowie. Jak na teraz to usunąć zwarcia na elementach. Na początek ustalenie przyczyny takiej awarii. Sprawdzić zasilacz, pomierzyć napięcia, bezpieczniki. Trzeba też liczyć, że triak uszkodzony na okrągło i zwarcie uszkodziło coś poważniej elektronikę, ale bez weryfikacji gdybam.
Ze gdy chce załączyć pastucha robi zwarcie styków przy tranzystorze i działa. Ten Triak Sprawdziłem tą metodą którą podałeś Christophorus Ale zamiast żarówki dałem mały głośniczek 3W i załącza się. Czyli to by znaczyło że Triak jest w porządku ? Jeżeli triak po sprawdzeniu jest sprawny i zwarcie jego nóżek powoduje działanie układu może to oznaczać...
A sprawdziłeś czy nie jest silnik uszkodzony - zwarcie, szczotki ?
Zewrzyj triak.
Lodówkę rozmroziłem przez dobę. Problem wrócił po ok. 2 tygodniach. Rozmroziłem na 2 doby. Ponownie problem wrócił po 2 tygodniach. Szkoda, że nie napisałeś iż jest to NoFrost i to "pełny" wg. Neo24. Cokolwiek pod tym pojęciem "pełny" rozumieć. Objawy wskazują na uszkodzenie układu odszraniania parownika. Jeżeli parownik jest jeden to znajduje się...
Wsad do połowy bębna. Pralka ustawiona np. na pranie 40, pobiera wodę, podgrzewa i pierze normalnie przez kilkanaście minut (ruchy bębna w prawo i w lewo) i nagle przyspiesza jakby chciała wirować. Sprawdziłem: - magnes tacho nie jest luźny - tacho daje 3v jak się kręci bębnem Przyczyny rozbiegania się silnika (wchodzenie na wysokie obroty) 1.Przerwa...
Nie wiem jak dokładnie to jest u ciebie, ale wydaje mi się, że pompka spustowa jest sterowana z modułu, wiec wyżej wymieniona usterka wskazywałaby na zwarcie triaka. Aczkolwiek sprawdź czy na dnie pralki niema czujnika blokującego pralkę, przed zalaniem, a wtedy właśnie są też takie objawy gdy on jest załączony.
Przede wszystkim po załączeniu blokady, wszystkie pozostałe Triaki dostają zasilanie, a MCU włącza je poprzez podanie prądu na bramkę, więc zwarty Triak, będzie przewodził prąd a tym samym zasili pompę. Trochę inaczej wygląda to gdy mamy Aqua Stop na pokładzie.
Wady układu. 1. Moc wydzielana w triaku. Moc jest spora. Potrzebny jest radiator i odprowadzanie ciepła Moc wydzielana na stykach przekaźnika jest pomijalna. 2. Ograniczona odporność triaka na zwarcia w układzie. 3. Triak może załączyć z powodu przepięcia. Triak daje możliwość sterowania "fazowego", czego przekaźnik nie zrealizuje.
Da się coś z tym zrobić? Czy tylko wymiana? Czytałem, że często triaki mają zwarcie, ale nie miałem już dziś jak sprawdzić...
Sprawdź obwód sterowania triaka.
Pralka zaczęła obracać bębnem ciągle z tą samą prędkością. Po sprawdzeniu okazało się, że ma uszkodzony triak sterujący pracą silnika. Triak miał zwarcie pomiędzy bramką a anodą. Pozostałe elementy wokół triaka były sprawne. Wymieniłem go na BTA 16/600. Włączyłem test pralki. Napełnianie - OK, grzanie - OK, ruchy rewersyjne - bęben wykonał po dwa cykle...
Zbyt czuły obwód sterowania triakiem. Zewrzyj chwilowo diodę optotriaka i sprawdź czy dalej jest efekt mrugnięcia.
Pierwsze sprawdź triak silnika - na pewno ma zwarcie. Wymień i powinno fungać.
Przy zwartym triaku tak się zachowuje silnik.
Może więc masz zwarty triak pompy spustowej.
nim wymienisz moduł sprawdź wiązkę przewodów >>>>przyczyną uszkodzenie modułu są często przetarte przewody dające zwarcie do masy :!: zrób fotkę modułu i wrzuć tutaj
Czyli jego wymiana pomoże? Może pomoże (o ile triak zmierzony zwykłym omomierzem wskazuje zwarcie) i o ile na silnik i koło pasowe bębna założysz pasek wieloklinowy . Inaczej bez sensu toto. I oczywiście sprawdzisz silnik induktorem na zewnątrz, czy nie ma zwarć międzyzwojowych. I puścić na np. autotransformatorze, celem sprawdzenia (nie w warunkach...
Najprawdopodobniej zwarty triak uruchamiający pompę spustową.
A może wystarczy sprawdzić obwód tego uszkodzonego triaka i zobaczyć co jest po drugiej stronie. Zwarcie triaka mogło być skutkiem a nie przyczyną uszkodzenia. Nie wykluczam wadliwego modułu bo i takie chocki klocki czasem się zdarzają.
Zwarty triak sterujący silnikiem.
Wyłącznik termiczny silnika nie jest tu problemem bo jednak silnik pracuje na niskich obrotach. Triaka spróbuję jeszcze sprawdzić w układzie pomiarowym z żarówką choć wiele wskazuje na to że jest sprawny. Gdyby triak miał zwarcie między A1 a A2 to wyszłoby to podczas pomiaru omomierzem, które wykonałem a ponadto w takiej sytuacji silnik by pracował...
Zwarcie triaka silnika • Sprawdź ewentualne wycieki wody na konektor J9, zwierające jego styki • Sprawdź kostę zaciskową na silniku (skorodowane lub zwarte styki) • Wymień moduł zasilania
Kolego popraw pisownie bo oczy bolą. Co do pralki mogły wystąpić dwa uszkodzenia 1. Przerwa na cewce tachometrycznej 2. zwarcie na triaku wysterowania silnika (zwarte anoda 1 z anodą 2)
Dziś sprawdziłem przekaźniki, są w dobrym stanie, dla spokoju wypolerowałem styki. Czy ktoś miałe podobny problem? Czy to już jest śmierć procesora.
triak zwarcie zwarcie triak sprawdzi triak miernikiem
rozdrabniarka gałąź wsady flash blaupunkt przewód licznika rozdzielnicy
adapter bluetooth mackie thump
Kod B10AC w Ford Transit 2.2 TDCi - napięcie w obwodzie przełącznika sterowania prędkością Zanikanie prądu na cewce zapłonowej podczas kręcenia rozrusznikiem