Panowie (i panie) JEZELI NIE MA LADOWANIA A KONTROLKA NIE SWIECI PO WŁĄCZENIU ZAPŁONU PRZY NIE PRACUJACYM SILNIKU ZACZYNAMY OD SPRAWDZENIA ŻAROWKI KONTROLNEJ ORAZ POŁĄCZENIA ŻARÓWKI Z ALTERNATOREM. JEZELI JEST PRZEPALONA ALTERNATOR NIE BEDZIE ŁADOWAŁ! jak żarówka sie swieci a mimo ze silnik dostaje wysokie obroty nie ma ladowania to niestety ale zeby...
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
u góry przy regulacji od strony silnika jest też guma,nie twierdzę ,że to powód usterki bo nie widzę samochodu ,ale zdarzało się i warto sprawdzic zanim wymienisz alternator.
A jak można sprawdzic wydajność alternatora. Mam uniwersalny miernik jak go podłączyc
w moim maluszku jak pracuje wolno silnik to sie zarzy kontrolka ładowania jak dodam gazu to kontrolka przygasa ale nie calkiem prubowalem zdjac klemy podczas pracy silnika nie gasnie to ladowaniwe chba jest po paru dniach jazdy musze doladowywac akumulator jak to sprawdzic co jest nie tak prosze o dokladny opis
Jak sprawdzic diody w alternatorze w 126p. Chodzi mi o to czy to prawda ze żeby to sprawdzic trzba właczyc silnik, miernik ustawić na AC prad zmienny i czerwona koncówke przyłożyc do B+ a czarny do masy a miernik nie powinien przekroczyc 0.5V bo w przeciwnym wypadku uszkodzone beda diody. Czy to prawda. Mi pokazuje 30V!!
Witam Jak najszybciej i najprosciej sprawdzic Alternator od Fiata 126-p jezeli jest juz wymontowany z samochodu??????,dostałem znaczna ilosc i chcialbym przebrac i odłozyc te sprawne i lepsze.PROSZE O POMOC,Z GORY DZIEKUJE
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
Witam . Mam taki problem podjełem sie małej regeneracji alternatora Pochodzi on z z auta Rover 416 i jest to altek magnati mareli Po wymianie łożysk pierscieni regulatora i szczotek zaniosłem alternator do eletryka na stół po podłączeniu do stołu stwerdził ze alternator ma zwarcie. Gdy podpinał przewód pod D+ i B+ swieciła mu sie kontrolka . Powiedział...
Jak mozna sprawdzic alternator z BSD na stole??chodzi mi dokladnie o wtyczke z regulatora wiem ze kontrolka sterowana jest z dme przez can.Prosze o pomoc:D
Jak sprawdzic alternator z bmw na stole chodzi mi o alternatory sterowane z komputera silnika czy jest sposob sprawdzenia ich na stole??dziekuje z a pomoc
Jedynie miernikiem wszystko leciałem. To co piszesz to sprawdzać gdy akumulator jest podłączony do alternatora ? czy akumulator odłączyć od alternatora i sprawdzic czy alternator bez aku daje napiecie a jedynie doprowadzić napiecie do przewodu od wzbudzenia. Beze za 1h w domu to bede sprawdzać to co napisałeś .
A jak sprawdzic, czy alternator działa ok? Rozumiem, ze zmierzenie napiecia na klemach przy pracy nie do konca bedzie miarodajne.
czasami moze byc banalnie zanim sie wyciagnie alternator trzeba sprawdzic kontrolke jak zarówka sie przepali tez brakładowania bo niema wzbudzenia albo połaczenie kabelka wzbudzenia trzeba by podłac kontrolke i wtedy cos wiemy , zewrzec kabelek wzbudzenia do masy potem do plusa i kontrolka powina sie zapalic jak sie nie pali to nie alternator
odnosnie zazacej kontrolni to polecam sprawdzic pulsacje na oscyloskopie, przebiegi powiedza co jest zle z alternatorem
witam mam do przelozenia alternator ale nie pasuje mi kostka w starym sa dwa piny natomiast w nowym 3 piny ,nie ma zadnych oznaczen alternatory valeo ma ktos moze schemacik jak to podlaczyc ewentualnie jak to sprawdzic
Czy mozna to jakos sprawdzic bez wyjmowania alternatora, tzn. czy to jest bosch czy delco?
moj problem wiąże sie z tym ze dzisiaj po wyjechaniu z parkingu auto nagle zgaslo. no to pod maske a tam klamra od minusa az zaczela sie topic... szybko go odlaczylem. przychodze za jakis czas, odpalil lecz zaraz problem znow sie pojawil (na odpalonym strasznie grzały sie przewody). dodam ze pare dni temu mialem mocne zwarcie w instalacji (kabel miedzy...
Macie panowie pomysl jak zdiagnozowac miejsce awarii, jakim sposobem znalezc najszybciej miejsce zwarcia oraz jak sprawdzic sam alternator czy aby on nie jest sprawca poczatkowego spiecia ( aby wyeliminowac po raz drugi taka sytuacje)
To poradź mi jak mam sprawdzic czy alternator ładuje?
Jak sprawdzic moc na alternatorze? Nie moc, tylko napięcie. Zmierz na grubym przewodzie przykręconym nakrętką do alternatora.
miałem podobne przypadki i czasami warto przed kupieniem reg sprawdzic wirnik
A jakas podpowiedz jak to sprawdzic
jak to sprawdzic?
Witam, Mialem znajomego, ktoremu cos piszczalo (Honda Civic 1.6 chyba). Wymienil naciagacz paska i dalej piszczalo. Po dluzszej analizie okazalo sie ze to alternator. Wiec wymienil lozyska. Piszczalo dalej. Ktos wpadl na pomysl zeby pojechac do elektryka i pomierzyc rezystancje uzwojen alternatora. Olazalo sie ze jest jakies zwarcie miedzyzwolowe w...
Przede wszystkim kontrolka ładowania powinna swiecic po właczeniu zapłonu .. jesli sie tak NIE dzieje to moze byc urwany przewód cienki niebieski moga byc wytarte szczotki i komutator moze byc uszkodzony wirnik albo regulator . Natomiast jesli lampka ładowania po właczeniu zapłonu swieci i po odpaleniu silnika gasnie (zadnego podswietlania żarzenia...
Witam, Wszystkie alternatory, jakie znam w Berligo/Partnerze M49 (jesli Mitsu, to napewno nie M59) sa 9-diodowe i +B nie powinien w zadnym razie brac pradu. Jesli bierze, to alternator jest uszkodzony. Czy jestes pewny, ze zalozyles wlasciwy model? Jesli podasz VIN i typ alternatora, to moge to sprawdzic. Pozdrawiam, Georges
Sprawa po rozebraniu wyglada tak, jeden pierscien slizgowy na wirniku ok i sczotka, drugi mocno zorany, prawie do konca, ta szczotka rowniez krotka, ale powinna kontaktowac, choc nie jestem pewien. Diody OK na 100%. Wyglada na to ze kontrolka nie swiecila z powodu braku styku szczotki ze slizgaczem, chyba ze regulator byl walniety w co watpie a czego...
Najprosciej odlaczyc gruby przewod plus od alternatora i sprawdzic pobor pradu jesli spadnie to szukac usterki w alternatorze.Moze byc mostek albo regulator, sprawdzic. Dodano po 2 Sprawdzic dokladnie diody opornosci musza byc te same i na zaporowym tez.
Witam pomimo iż to silnik benzynowy to proszę sprawdzic czy w nagrzewnicy nie ma dodatkowego oporowego panelu grzejnego. To prawdziwy pozeracz pradu
Jezeli to przewod od alternatora wisi, to wtedy nie masz wzbudzenia na alternatorze. Aby alternator zaczal ladowac poprawnie musi dostac prad wzbudzenia wlasnie plynacy przez zaroweczke. Mozesz w prosty sposob sprawdzic czy wiszacy kabelek jest od zarowki ladowania. Wlacz zaplon, nastepnie tym kabelkiem dotknij do masy ( obudowa alternatora, blok silnika,...
a probowales go podlaczyc tak jak pisalem? ciekawe co to za warsztat jak nie umija alternatora sprawdzic... co do starego altka to moglo byc tak ze zwyczajnie pasek sie slizgal i to bylo wina badz szczotki z komutatorem wirnika sie skonczyly i trzeba bylo wymienic... sproboj sam to zrobic :)
Może jedna z faz nie działa, stąd i wydajność nie "nadąża" za poborem? jak to sprawdzic? a moze to regulator napiecia walniety?
gdzie zaczac szukac?? Miernik pomiedzy kleme aku a zacisk +. Ustaw na zakres do 10 A. Przewody plusowe ida do zacisku alternatora dalej do zacisku + rozrusznika i dalej rozgałeźnia sie na układy bezpieczników i praekazników. Szczegoły zobaczysz na schemacie elektrycznym auta, ale zacznij od sprawdzenia jaki jest pobór pradu na rozruszniku i alternatorze....
pod ten zacisk można,ale po co jak obrotomierz nic nie pokaże,bo to nie zacisk z sygnałem tacho? a gdzie proponujesz go podlaczyc, bo zego co pamietam na schemacie tego obrotomierza jest pokazane zeby go podlaczyc miedzy diody, a to sie wiaze z rozbiorka alternatora, musze to sprawdzic i moze jutro umieszce schamat podlaczenia jakie proponuja i dokladny...
na to pytanie nie moge odpowiedziec bo w tej chwili wiem tyle samo co wy a uszkodzonego alternatora nie mam jest wstawiony po regeneracji a ja mam sprawdzic dlaczego spalił sie poprzedni poprostu koncze czyjąś robote a gestosci nie sprawdzalem bo aku jest bezobs i nie wiem czy sie do niego dobiore
Przeme , nie polecam tak sprawdzac ładowania jak kolega wyzej pisze , zostawie to bez komentarza , wymarz to ze swojej pamieci . Kontrolka od ładowania swieci jak silnik pracuje i gasnie jak zapłonj est wyłączony ? Sprawdz połaczenie pradowe do alternatora (30) powinno byc 12V , tak jak na aku , jesli nie bedzie pradu na alternatorze sprawdz po kablu...
Witam! Sprzęgiełko na alternatorze można sprawdzic obserwując jego zachowanie w momencie rozruchu i gaszenia silnika. Lub demontując pasek osprzętu z alternatora i kręcąc dynamicznie ręką sprzegiełkiem raz w strone w ktorą napędza go pasek a raz w przeciwną. Kręcąc w przeciwną strone wirnik alternatora nie powinien sie obracac. Sprzęgiełko z tego co...
mam pytanie, jak zmierzyc naterzenie prądu ładowania alternatora nie posiadając cegów pomiarowych do pomiaru natęrzenia prądu stałego .moze ktos mi podpowie . Dzieki przede wszystkim nie wiem po co chesz mierzyc natezenie pradu ladowania. poza ew.celem dydaktycznym taki pomiar jest do niczego nie przydatny o ile nie masz instalacj z pradnica pradu...
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Witam. To zależy co konkretnie chcesz podłączać, jest dużo możliwości i ciężko by było określić jaki prąd to będzie pobierać. Jeśli prąd pobierany w samochodzie będzie bardzo duży(chociaż nie wiem co by to mogło być) to nie ucierpi na tym tylko akumulator ale także alternator, który też ma określoną moc.
Na oko raczej trudno sprawdzić cokolwiek.A przecież mierzyłeś napięcie ,to możesz sprawdzic diody.Jak ma świecić lampka przy wyciągnietym alternatorze. Stawiałbym na uszkodzony regulator.Czy to jest ASTRA F ,bo te oznaczenia mi nie bardzo pasują.
Witam. Pytanie dotyczy samochodu z opisu. Czy orientujecie sie moze jak poluzowac napinacz paska alternatora? Potrzebuje sciagnac pasek aby sprawdzic rolke napinacza poniewaz wydobywaja sie z jego okolicy dziwne dzwieki.
Prąd na wzbudzenie regulator bierze albo przez kontrolkę albo z diod wzbudzenia. Przy wyłączonym silniku/zapłonie regulator nie odgrywa żadnej roli. A gdybyś tak więcej poczytał, a mniej dyskutował? Regulator prąd wzbudzenia pobiera początkowo z zacisku B+ czyli z akumulatora. Włącza go, gdy wykryje na zacisku "W" przebieg, zaindukowany z magnetyzmu...
Ciekawa sprawa, gdyby każdy elektronik sprawdzał diodę żarówką.... Od tego ma miernik. A w nim opcja sprawdzania półprzewodników (nie mylić z omomierzem). Masz pełną racje - jak tylko ktos ma ODPOWIEDNI miernik do mierzenia diód pod dużym prądem to tak. Ale zazwyczaj ... Najlepiej jest poprostu pomyśleć. :) Tak sądze A z ciekawostek - dioda świecąca....
a dokladniej. co i jak sprawdzic.
nie polecam kombinowania z jakimis przekaznikami bo troche wstrzaasów i szlak go trafia.w ciagniku wszystko ma byc jak najprosciej zrobione i ma sie nie psuc Masz racje ale tylko polowicznie. Przekaznik wcale nie musi byc mniej trwaly jak spiery na krotko obwod. Wiem ile nerwow i gimnastyki potrzeba zeby wymienic nadpalona stacyjke w traktorach starszej...
PS Nie wiem czy prawidłowo umieściłem post tu, teraz dopiero czytam ankiete i dochodzę do wniosku iż to chyba nie ten dział, wiec chyba pozostaje mi prosic moderatora o przeniesienie w odpowiednie miejsce. Dodano po 2 Skoro pali się kontrolka akumulatora to masz alternator uszkodzony więc nic nie wymyślisz. Jeżeli czułeś zapach spalenizny więc pewnie...
Zależy jakie były , mi gryzły sie . Warto sprawdzic. Na stole działa w aucie już czasem srednio
Zkierz jakie masz napiecie jak ci silnik pracuje powinno byc miedzy 13,8 a 14,5 V. Jesli sa odchylki od tej normy to z reguly winny jest regulator ktory nie jest wieczny, ale mozliwe sa slabe polaczenia miedzy stykami lub masa samochodu. Warto szybko to sprawdzic zeby cos nie spalic w samochodzie lub nie zniszczyc alternatora. Pozdrawiam.
Trzeba sprawdzic napięcie zaraz na zacisku wyjściowym alternatora. palala-tak samo ,dlaczego zawsze w rozruszniku już nie ma szczotek plusowych,a minusowe ledwo zdarte. Chodzi o kierunek przepływu prądu-zebranie materiału z jednej z elektrod i "naniesienie" na drugą :)
moze problem tkwic rowniez w przewodzie masowym sprawdzic opornosc po miedzy minusem akku a konstrukcja auta, blokiem silnika i obudowa alternatora.
Ogolnie jest tak z alternatorami, ze gdy pracuje i pozbawi si ego obciazenia to napieci en anim szaleje. Moze dojsc do bardzo wysokich wartosci. Nawet powyzej 30V. Najczesciej wtedy uszkodzeniu ulega mostek prostownichy i regulator. Jezeli chodzi o mostek to multimetrem mozesz sprawdzic czy nie ma zwarci a miedzy wyjsciem + a masa( obudowa) Jezeli jest...
W polonezie nigdy nie było alt.6-cio diodowego. Sprawdzic to-chwycić za wentylator na alternatorze i próbowac obrócic nim.Jeżeli daje się obrócić tak że nie pociągnie za sobą koła pasowego na wale,to znaczy że pasek zużyty,lub zużyte kolo pasowe na alternatorze-wytarta powierzchnia przylegania paska.
witam mam problem z alternatorem.Sprawdzilem że przyczyną zaklucen na radyjku cb jest alternator(odlaczylem na chwile pasek od niego). szczotki mam juz kupione tylko nigdzie nie moge dostac kondensatora.alt to delco remy.czy moge dac jakis zamiennik kondziorka tylko zupelnie sie na tym nie znam.Jesli ktos ma jakies propozycje co mam jeszcze sprawdzic...
Tia... pierscienie caly czas kontaktuja - jak zastepuje regulator rezystorem-zarowka to jest oki.. Prad przez nie plynacy tez jest oki... No ale przeca kucza franca po to mam reghulator by mi sam regulowal napiecie niezaleznie od obciazenia :)))) Oba (nowy i stary) dzialaja tak samo. Stary ma zalozone tylko nowe szczotki (w sumie niepotrzebnmie kupowalem...
Prawidłowe napiecie powodujace ładowanie akumulatora , a mierzone na zaciskach akumulatora przy właczonych swiatłach mijania i obrotach lekko podwyzszonych ( do około 2000 obr/ min) powinno zawierac sie w przedziale 13,8V do 14,4V. Nizsze napiecie ładowania spowoduje przez ciagle i systematycznie niedoładowanie akumulatora tzw. zasiarczenie . Sugeruje...
To wypinaj bezpieczniki po kolei i dojdziesz z którym jest zwarcie w instalacji. Te wypociny powyżej to strata czasu ale taka jest elektroda. Pisałem juz ze problem jest nawet po wypieciu wszystkich bezpiecznikow. Gdy zobaczylem po tym ze problemu nie ma po wypieciu D+ z alternatora automatem stwierdzilem ze to alternator. Jeszcze rozmyslam ale skoro...
sprawdz regolator ,łozyska czy czsem wirnik nie ociera o stojan a i jeszcze obwiazkowo trzeba sprawdzic czy wirnik nie ma przebicia do masy i jak masz mozliwosc sprawdzic to sprawdz indukcyjnosc cewek mozliwe ze ktoras ma skrut
mysle ze to bardzo dobry pomysl chyba najlepszy trzeba by tylko sprawdzic jak wplywa pole cewek na hallotrony akurat przy alternatorze ,ale nawet gdyby dac dodatkowa tarcze z magnesami to jesli nie ma sie doswiadczenia z mikrokontrolerami to moze to byc prostsze, tez poczatkowo o tym myslalem ale przerazila mnie mechanika poza tym mialem nietypowy alternator...
witam ! mam może banalne pytanie , ale jestem laikiem w sprawach prądowych . Jakiśczas temu wymieniałem szczotkotrzymacz w alternatorze Valeo VW golf 2 1.3 gaźnik + LPG jak sprawdzić czy prąd który teraz podaje alternator jest wystarczający i jaki powinien być na wyjściu bo wydaje mi sie , że po tej wymianie coś nie tak jest z samochodem obroty , praca...
ale co mam sprawdzic miernikiem? jaki jest symbol diody?czy na jaki prad jest? tylko ciekawe jak, bo chyba sie nie da.... a co do diod to na 100% jedna jest uwalona, na zrobiee tego mam czas od 17 do 6 rano, wiec nie wchodzi w gre rozkrecanie, sprawdzanie i dopiero szukanie w sklepach diod, bo wszystko jest juz pozamykane... jak ktos sie tym zajmuje,...
Warto sprawdzic: -przebicia stojan-uzwojenie -diody -łozyska na sam najprzod sciagnac altka i na hamownie zeby sprawdzic jego napiecie bez obciazenia w aucie. Powienien miec powyzej 14,2-14,4V jak ma 13,8V to znaczy ze juz na starcie ma za duze spadki czyli albo gdzies zwarcie i "przepala" kilka dziesiatych V lub na lozyskach ciezko mu sie kreci.Diody..diody
Witam wszystkich mam pytanie jak mozna sprawdzic domowym sposobem regulator napiecia w domu czy czy potrzebuje urzadzenie do tego bo wiem ze wirnik ,diody ,uzwojenie sprawdze zarowka a tego nie moge rozgrysc jak w domu to sprawdzic wszystkiem ktorzy mi pomoga z gory dzienki
Panie, jak zarobkowo naprawiasz auto to kup sobie db 8.55 ale na drugiego laptopa (chyba ze masz dobra sonde to moge Ci podeslac same pliki) Db 7.57 zaaktualizuj do 7.6 i zostaw bo nowszy nie robi wszystkich kodowan (wola online) i wysypuje aktywacje przy autach ponizej 2006r. - zrob sobie fotki kodowania bsi i jesli masz osobno do wyboru; alternato...
U mnie w samochodzie jest wtyczka na dwa piny, jeden przewod bialy - 12V ma, drugi niebieski 30mV. Kable sa ok. Cos jest z tym alternatorem. Na razie tak jezdze wzbudzajac go przegazowka i kombinuje. Nie bardzo mam mozliwosc go teraz wyciagnac i szukac przyczyny, dopiero miedzy swietami bede u siebie z dostepem do garazu a na dworze zimno juz. Raczej...
wystarczy miernik napiecia "multimetr" zasilacz regulowany plynnie w zakresie 10-16v pare zarówek o roznych mocach na 12v, akumlator i mocna wiertarke co by sobie zakrecic alternatorem i sprawdzic pod obciazeniem czasami w ciezkich przypadkach uzywam oscyloskopu do obserwacji ksztaltu przebiegu pradu oddawanego przez alternator
takie objawy to prawie 100% ze mostek prostowniczy do wymiany w tym modelu bardzo trudno go zregenerowac koszt nowego około 100zł a regulator moze byc uszkodzony ale niemusi.koszt reglera to 80zł.mostek ma 6 lub 9 diód bierzesz akumulator i kontrolke czyli żarówke na 12 v.częsc mostka [który jest wymontowany i odlutowany od uzwojenia] która jest przykrecona...
Takie zachowanie alternatora w maluchach to norma. Sprawdź napięcie ładowania, jeżeli jest ok to nie ma się czym martwić. Sam z doswiadczenia wiem ze tak jest z maluchami tak jak piszesz ale sprawdzic to co ci tu napisali nie zaszkodzi. Pozdrawiam.
Sprobuje sprawdzic regulator. czy wejscie gdzie mam podłączyc zasilacz to złączka gdzie w alternatorze przylutowana jest dioda (jedna z trzech małych) chyba wzbudzenia? Podłączyłem regulator (mam nadzieje ze dobrze) i przy napieciu do 14V na wyjsciu szczotek pojawilo sie okolo 7.30V. Po podaniu 15V na wyjsciu szczotek jest 0V. Czy sa to prawidłowe parametry?
no to moze powiedzcie mi jak sprawdzic czy to diody czy problem z grzaniem swiec bo rozchodzi sie o to ze jak cos z diodami to pewnie zawioze do pewnego fachury ktory tylko alternatory robi i rozruszniki..
Pytanie jeszcze, czy takie napiecie masz na biegu jalowym, czy na wyzszych obrotach tez. I czy nie masz wlaczonych urzadzen, ktore silnie obciazaja uklad. Jesli sie okaze, ze cos jest jednak nie w porzadku - zaczalbym od sprawdzenia naciagu paska (jak to juz bylo pisane) i stanu kabli oraz polaczen. Odkrecic srubki mocujace kable na alternatorze itd,...
Zostawilem na noc klemy na akumulatorze, przychodze i... 0.14V !! czyli cos mi zezera prad, alterantor sprawdzony u elektryka i jest jednak wporzadku. Po jakis kilku godzinach (bez zalozonej minusowej klemy) akumulator pokazal 6.6 V po podpieciu (-) klemy pokazuje 0.14 - 0.16 V !! gdy znowu odpinam to jakies 6.6V. Mierzac miernikiem od ujemnego beguna...
sprawdzilem i poczyscilem wszystkie styki, sprawdzilem przejscia i jest OK. mnie osobiscie meczy czy faktycznie ten nowy regulator spelnia takie same parametry co stary. Jak pisalem wczesniej po odlączeniu regulatora i zastąpieniu go zasilaczem alternator pieknie laduje. Gdzie moge sprawdzic parametry regulatorow? Z gory dzieki za porady
racja ,dioda daje taki objaw ,ale dla pewności proponuje sprawdzic połączenia akumulator ,rozrusznik ,alternator(korozja złącz)
diody w alternatorze przewodzą w dwóch kierunkach,najlepiej sprawdzić podłączając sąsiednia sprawną w szeregu z żaróweczką do akumulatora.+do diody,`zaróweczka i do -,na trzech diodach ma świecić,na pozostałych trzech nie swieci,po zamianie biegunów odwrotnie,do sprawdzenia małych diód nie mozna używać zbyt dużej zarówki.oczywiście jak jest rozmontowany...
Hej Napiecie na alternatorze sprawdzalem i wynosilo 14,4 V (pomiaru dokonalem jakis miesiac temu gdy zauwazylem, ze kontrolka do konca nie gasnie nawet przy wyzszych obrotach silnika... zaraz sprawdze ponownie) Niestety od tamtej pory nie mialem czasu sie za to zabrac i aktualnie gdy ciagnik postoi dzien to na zajutrz trzeba podładowywać akumulator...
jesli jest to alternator ktory ma na zewnatrz regulator to mozesz sprawdzic czy czasem to on jest padniety.Osobiscie mialem juz problemy z ladowaniem i zawsze okazywalo sie ze to regulator jest do wymiany tyle ze objawy byly inne (napiecie ladowania ponad 15V).Moze jesli napiecie masz za niskie to tez moze wina lezy po stronie regulatora lub moze to...
L - to wyjście na lampkę, + to zasilanie wzbudzenia po zapłonie. Powinien być zamontowany właściwy regulator - osobiście polecam orginalny Valeo który kosztuje około 75zł. A i warto sprawdzic jak wygląda pierścień na wirniku, jeśli ma głębokie wyżłobienie po szczotkach polecam zregenerować cały alternator - koszt około 300-400zł. Dodano po 2 I przypomniałem...
1. Akumulator wytrzymuje do 15V powyżej dopiero zaczyna się gotować, a z reguły sprawny alternator ładuje 14,7 - 14,8V. 2. Przy wyłączonych wszystkich odbiornikach powinno być napięcie około 13,5V. Kiedy miałem przebicie na stojanie w alternatorze to przy wolnych obrotach było ładowanie rzędu 12,5 12,8V na wyzszych obrotach 13,5 do 13,7. A jak wygląda...
wiec tak, rozebrałem alternator, uszkodzone są 2 diody te na radiatorze (jedna pęknieta), diody wzbudzenia sprawne. Fakt pobierania prądu można wytłumaczyć uszkodzonymi diodami, ale dlaczego kontrolka ładowania nie swieciła przed i po przekręceniu kluczykami. Podejrzewam oprócz diód jeszcze regulator, jak go sprawdzic? Gdzie znaleźć diody lub zamieniki?...
Witam; Alternator na pewno sie grzeje podzczas jazdy,z powodu temperatury silnika i z tego ze sie obraca...ale wg mnie nie powinien sie nagrzewac do tej temperatury..Najlepiej sprawdzic temperature np. po dluzszej jezdzie ok.20-30 min i porownac..
jak sprawdzic ladowanie !!!! uruchom auto -> sprawdz napiecie na akumulatorze ( przywlaczonym aucie ). przygazuj pedalem do wyzszych obrotow ( okolo 4000 czy 5000 ). i sprawdz ponownie napiecie na alternatorze. jezeli jest wyzsze od pierwszego pomairu o okolo 2 - 3 Volta - to alternator laduje akumulator. mzoesz wcisnac ''pomogl'' jak by co. Dodano...
no tak, to jak mam sprawdzic napiecie paska przeciesz tam jest autoregulacja a na oko nie widac , wymienie jeszcze to koło na alternatorze może bedzie zmiana
Sygnal df jest dostepny na zewnatrz alternatora,dwupinowa mala kostka na altku. Trzeba sprawdzic ciaglosc przewodu pomiedzy alternatorem a sterownikiem silnika.
przytrafiło mi sie cos takiego po okolo 5km nagle kontrolka ladowania i dupa... zatrzymalem sie zgasilem silnik zapalilem i nie ma jade po ok 7km znow kontrolka i tak sytuacja sie powtorzyla pare razy az gdzies po 25km zaczely wariowac kontrolki esp abs ids i nagle ostry zakret i co brak wspomagania... dodam ze bylo to w nocy na waskiej drodze nie musze...
dzieki kolego gimak za porade sprobuje te wiedze wykorzystac chociaz niewiem czy w calosci bo nie chce asz tak eksperymentowac z tym autem i z jego elektronikom ale jeszcze bylem w serwisie i zamowilem nowy przewod plusowy ktory laczy alternator z akumulatorem i nowy przewod masowy lacznie z nowymi klemami a co do propozycji kolegi chodkii to do warsztatu...
Prawie na 100% jest to wina regulatora, poniewaz nie dziala tak plynnie, jak powinien, Czyli nie reguluje plynnie napiecia pradu ladowania.W przypadku naladowanego akumulatora dziala jak przelacznik, ktory wlacza i wylacza na przemian prad ladowania.I stad wlasnie pulsowanie calej instalacji elektrycznej.Natomiast domniemania zlej owalizacji slizgow...
Prawdpodobnie ulegl uszkodzeniu uklad prostowniczy na diodach, lub dodatkowe diody sluzace do zasilania wzbudzenia ( jesli sa ). Nalezy rozebrac odlaczyc uzwojenia i sprawdzic wszystkie diody. Czy uzwojenia nie maja uszkodzen mechanicznych ( przetartych izolacji )? Napiecie jakie powinien dawac alternator w czasie ladowania to jest okolo 14V przy predkosci...
Owszem, regulator nie jest drogi, to wymienie w pierszej kolejnosci. A co z wydajnocia pradowa samego alternatora? Moze ulec zmianie, pogorszeniu? Światla wydaja sie swiecic gorzej. W domowych warunkach sprawdzic nie moge bo moj multimetr moze mierzyc jedynie do 10A.
Witam! Moj problem polega na tym ze nie wiem jaki pasek klinowy jest przeznaczony do mojego BMW E39 523i 1997r. Przebywam w uk. i sprzedawca nie potrafi okreslic który jest opowiedni, powiedział że występują dwa jeden ma wymiar 1555 a drugi 1538. Gdzie to można sprawdzic, czy może ktoś wymieniał i wie. Mam alternator z widocznym uzwojeniem. Z góry dziękuję...
Nikt wróżką nie jest. alternator rozebrać ,obejrzeć wewnątrz,sprawdzic stan pierścieni i szczotek.Sprawdzić uzwojenie, oraz diody pod obciążeniem.
Podlaczalem u znajomego instalacje elektryczna (nowe wiazki) w Ursusie 912. Na chwile obecna nie ma ladowania, tzn jest ale bardzo slabe. Chcialbym upewnic sie czy to wina ktorejs diody wzbudzenia? (zakladam ze to jest alternator 9-diodowy ale nie wiem czy mozna to sprawdzic bez jego demontazu). Dokladnie objawy sa takie ze kontrolka swieci normalnie,...
witam alternator jak w temacie valeo 021 903 026 L 12v 180a i prosba o podpowiedz złacza w kostce sa oznaczone dfm i com czy w pasacie 3c odeszli od wzbudzenia tradycyjnego i jak go sprawdzic na stole jezeli nie zarówka co za sygnał wystepuje na złaczu com dziekuje za odpowiedz
Wg. mnie jezeli alternator jest dobry, musisz sprawdzic wiazke i polaczenie w kostce, zapal auto i zmierz wartosci w kostce, jaki amperarz w alternatorze 110 czy 80? nie wypowiadam sie na temat tego jak ktos programowal twoj klucz, napisz swoj blad ktory wyrzuca jezeli mozesz, jezeli nie masz kompa zmierz jeszcze raz wartosci, ja tez sprawdze u siebie,...
...już raczej znalazłem gdzie leży problem bo po wymianie regulatora , pierścieni oraz podmianie alternatora i licznika na inny było brak wzbudzenia i kontrolki aku w zegarach. Sprawdziłem pierwszy odcinek kabla wzbudzenia który idzie od altka do wtyczki łaczacej przewody silnika z przewodami kabiny. dalej prewód (na okragłym złączu pod maska to pin...
Auto 20 lat jezdziło na 55A alternatorze i nagle zdecydowałes ze jest to za mało i zakładasz 120A? A moze by tak sprawdzic ile daje amper np amperomierzem kleszczowym? 5 min roboty i wszystko jasne. Voltomierzem sprawdzisz napięcie i spadki i po problemie.
Witam. Posiadam Alternator chyba z poloneza. 9-diodowy A124n nie wiem o jakim amperarzu . I jak mozna to sprawdzic ile ma amperów? Moje pytanie jest nastepujące jaki można zastosować regulator napiecia? Da rade z wbudowanym szczotkotrzymacze? Słyszałem że może byc ten od malucha tylko trzeba zmnienic szczotkotrzymacz żeby nie była jedna szczotka podłącona...
Sprawdź czy masz ładowanie przy odpalonym silniku (miernikiem) A diode możesz sprawdzic dopiero po rozebraniu alternatora
Witam także mieliście racje dziś kupiłem nowy regulator napięcia zamontowałem i ładuje To na 100% ten tranzystor musiał miec przebicie bo jak pisałem po dołączeniu przewodu od kontrolki na literke D lampka się nie paliła bo było cały czas napięcie czyli ten tranzystor w środku regulatora miał przebicie tak to rozumiem a po wymianie od razu sie zapaliła...