po pierwsze trzeba sprawdzic wtryski (najprawdopodobniej pada wtrysk 4 gara ) jesli wtryski ok. to sprawdzić ciśnienie sprężania ( na zimnym motorze !!! ) nominał to 33 bar jeśli to nie wyłoni padalca to wgrać najnowszy soft do ecu zaprogramować na nowo korekty wtryskiwaczy i jeździć aż do następnego zapalenia kontrolki świec żarowych (niestety potrzebny...
Jak w załączonym foto
http://img192.imageshack.us/img192/8114/... pozycja 44
na jednym z pinów po gwałtownym dodaniu gazu powinno się pojawić napięcie około 0,5V
zainteresuj się programem ABCOM. Do tego prosty interfejs i czytasz w czasie rzeczywistym parametry ze sterownika. Wśród tych parametrów jest "ignition retard" czyli o ile stopni jest opóźniony zapłon względem mapy, zmienia się gdy zadziała czujnik spalania stukowego (+ pewien algorytm w sterowniku). Sam sygnał z czujnika tez chyba widać. A. jak masz...
Kolego wyskakuje błąd bo masz źle ustawiony zapłon. wiem że zaraz odpiszesz że nie ma regulacji ale jak będziesz chciał wiedzieć coś więcej to pisz
Nad rozrusznikiem
http://obrazki.elektroda.pl/4137674100_1... Wedle tego gdzieś tu ? Czujnik przykręciłeś z siłą 13 Nm ?
A które to będą piny w sterowniku? (siemens sirius 32N) Pin 20 i 79.
Daj zdjęcia, te renault nie miały czujnika spalania stukowego, wydaje mi się że mówisz o czujniku ciśnienia lub temperatury oleju.
Tak, dzieje się tak. Optymalnym kątem wyprzedzenia zapłonu jest taki kąt, przy którym jeszcze nie dochodzi do spalania stukowego. Wtedy ciśnienie w cylindrze ma nawiekszą wartośc.
A czujnik na podmianę masz może?
Od tyłu silnika, dostęp od dołu bo z góry zasłania go kolektor dolotowy. Miejsce zaznaczone na czerwono. http://obrazki.elektroda.pl/2648605000_1...
http://www.autozone.com/repairinfo/repai... http://obrazki.elektroda.pl/6030241000_1...
Wrzuciłem Ci w rysunek co idzie do ECU. Nie jest to zwykły sygnał napięciowy tylko jak widzisz skomplikowany przebieg który dopiero po odpowiedniej obróbce daje informacje cyfrową 0 albo 1 (jest spalanie stukowe, albo nie ma). Żaden rezystor tu nic nie pomoże i kropka. chodzi mi o taki eksperyment żeby oszukać ECU, że spalanie stukowe nie występuje...
w polowie silnika pod kolektorem ssacym przewod wyprowadzony do gory
czujnik spalania stukowego powoduje opuznienie zaplonu gdy paliwo spala sie stukowo,lecz napewno nie jest to problem ze wskazaniem paliwa który przedstawileś w twoim przypadku proponuje sprawdzic styki połączenie z centrala i połaczenie pod licznikim sprawdzic czy z cetrali sterujacej wychodzi sygnał i czy dociera do licznika,
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników. 2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit 3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)...
czy ktos ma pomysl jak sprawdzic czujnik spalania stukowego ? mam nadal problem z mondeo 2.0tdci 2001r, p2338 na bledach i praktycznie wszystko sprawdzone :( . druga kwestia to gdzie znajduje sie sterownik od wtrysku bo sa dwa , jeden przykrecony za schowkiem przez grodz przednia a drugi ? :( jakiekolwiek sugestie mile widziane pzdr
Sprawdzasz ciągłość przewodów za pomocą żarówki,np 21W.
Witam Sądzę ,że czujnik jest uszkodzony. W jakimś Audi po przegrzaniu czujnik SS tez był uszkodzony. Pozdrawiam
W większości przypadków winę ponosi wiązka czujnika spalania stukowego. Sam czujnik - raczej rzadko. Do sprawdzenia wiązka od czujnika do ECU i przydał by sie kod błędu.
zazwyczaj jest to 20 do 25 Nm
Powinno Ci pomóc
Ludzie, przecież tu ewidentnie sygnały z czujnika nie trafiają do sterownika. Prześwietlić wiązkę żarówką, jak jest ok, pozostaje przelutowanie pinów w sterowniku.
kąt wyprzedzenia zapłonu będzie prowadzony z mapy awaryjnej, silnik może dzwonić w pewnym zakresie obciążeń.
cześć. program nazywa sie TIS a katalog w werski elektronicznej ETC Pozdrawiam
Błąd oznacza tylko i wyłącznie to że sterownik silnika nie widzi czujnika !!! Jak sterownik dostanie informacje z czujnika o wystąpieniu spalania stukowego to przestawi zapłon i nie poinformuje o tym za pomocą błędu a już na pewno nie takim bo ten oznacza zupełnie co innego.
Domyślam się że pytasz o czujnik spalania stukowego
Sprawdź pod kolektorem dolotowym, mniej więcej na środku silnika, przykręcony do bloku silnika przy samej głowicy, tak jest umieszcony w dwulitrówkach, może w 1,5 też tam przykręcili.
Jak wydedukowales ze to ECU a nie czujnik spalania stukowego lub usterka w instalacji? Takie rzeczy jak sprawdzic czujnik znajdziesz na forum, w autodacie etc.
Kabel ekranowany, prawdopodobnie od czujnika spalania stukowego
Czujnik ciśnienia klimy,czujnik spalania stukowego i pierwsza sonda sygnał i grzałka.
Niestety oryginalne są już niedostępne Nie wiem, jaki tam masz motor dokładnie, bo M120 jest kilka rodzajów: na USA, Japonię, Europę, do 89 roku, po 89 roku. Przykładowy czujnik o numerze 003 153 86 28 jest jak najbardziej dostępny. Do motora M120 idą cztery sztuki. Podaj VIN auta, to ci sprawdzę numer i dostępność.
Czujnik spalania stukowego jest od czegoś innego. Kolega "mario 77" rozwinął wystarczająco moją wypowiedź.
Czujnik spalania stukowego i przepływomierz.
zapewne czujnik spalania stukowego
Bez vanosa i czujników spalania stukowego motronic 3.1
Dwa czujniki to są, ale tzw. "stukowe" (dwa czujniki spalania stukowego)
Jest to czujnik spalania stukowego.
31nm i będzie ok
Uszkodzona sonda lambda lub przewody.Miałem już kilka takich przypadków i tester wskazywał na uszkodzony czujnik spalania stukowego.. jestem pewny 99,9%
Jak wyżej napisano mikrofon ma pewne wady, lepszy jest mikrofon kontaktowy który może dotykać silnika i wykrywać drgania tej konkretnej jednostki. Amatorskie mikrofony kontaktowe robi się z głośników piezo. Czujnik spalania stukowego to akcelerometr piezoelektryczny czyli prawie to samo co mikrofon kontaktowy. Taki czujnik nie musi być mocowany na stałe...
Przepraszam za błędną informację ,czujnik spalania stukowego przykręcony jest momentem 20Nm , co do czujnika prędkości to sobie odpuść.
może zła benzyna ( za niska LO) może czujnik spalania stukowego, może za dużo nagaru.....
Czujnika spalania stukowego nie można sobie ot-tak wkręcić, dokręca się go określonym momentem, jeśli będzie nie właściwy moment, czujnik będzie generował błąd.
po pierwsze wlasnie wybrac sie do innego warsztatu i porownac opinie.ewentualnie jak masz dostep to innego kompa od tego modelu to mozna podpiac i sprawdzic jak chodzi.najpierw wszystkie czujniki i ich styki posprawdzaj.
Jest przykręcony gdzieś na bloku silnika. zobacz w internecie jak wygląda i szukaj na bloku silnika. Skoro wyskakuje błąd czujnika spalania stukowego to czujnik działa. Problemu szukałbym raczej w jakości paliwa lub ew. ustawieniu zapłonu.
Po katalogu wychodzi na to że będzie pasował, a czujnik spalania stukowego występuje w tych modelach.
Był już tutaj identyczny temat. Nie tak dawno. O ile się nie mylę, dałem ci tam kilka porad. Zastosuj się do nich. Generalnie to diagnostyka. Ponadto świece, cewki, czujnik spalania stukowego, czujnik wałka, czujnik wału, wtryski. Jest gaz?
na fotce to zawór recyrkulacji spalin, czujnik spalania stukowego ,jak pisałem ,jest przykręcony bezpośrednio do bloku z tyłu silnika gdzieś pod kolektorem ssącym.
Fot 3 i 4 to poczwórny wzmacniacz ( moduł QDM) fot 5i 6 wzmacniacz sygnału czujnika spalania stukowego.
Czujnik spalania detonacyjnego (stukowego) rejestruje hałas pochodzący z poszczególnych cylindrów... coś więc w tym jednym bardziej stuka (i nie koniecznie jest to efekt niewłaściwego spalania).
Witam Muszę wymienić czujnik spalania stukowego Citroen C4 grand Picasso 1.2 benzyna 96KW Gdzie go zlokalizować? Tak wygląda szukaj go na bloku silnika po środku https://www.czesciauto24.pl/vdo/7937517
Czy jest czujnik spalania stukowego zależało od wersji sterownika.Motronic 3.3 i ms40 posiadały takowe czujniki. Sprawdz od jakiej wersji masz sterownik http://www.elecauto.com/vol240.htm
Jeśli silnik o oznaczeniu SE, to czujnik spalania stukowego oznaczony jako B5. Zacznij od podmiany sterownika, bo wygląda na jego uszkodzenie.
Nic nie napisałeś jakim systemem jest zasilany silnik. Nie wiem co było stosowane w Golfach , ale np. w moim Pasku 94 jest coś takiego "czujnik spalania stukowego" ;-)
Nie odpinaj wtyczki bo będzie błąd na pewno. Jak jest 1 przewód to na czujnik podaj na gwint masę z silnika. Spróbować można.
jeżeli czujnik został dokręcony odpowiednim momentem a błąd powraca to skup sie na tym 18 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego lub obwodu, brak sygnału: uszkodzenie urządzenia sterującego (Bosch Monitronic, GM Multec)
Dwa przepływomierze i pomiar różnicy pomiędzy dopływem i odpływem do zbiornika. Do tego celu procesor i napisanie programu... Strata czasu i pieniędzy. Z g bata nie ukręcisz.
czesc stale ustrki to: P0329-czujnik spalania stukowego bank1(przerwa) P0327-czujnik spalania stukowego bank1(niski sygnal) P1524-Variable intake selenoid system(sprawdzic czujnik polozenia walu) P0505-usterka regulacjibiegu jalowego(sprawdzic silniczek krokowy) pozdro Dodano po 45 sprawdzic wszystkie bezpieczniki
prościej będzie zamontować sam czujnik niż zasymluować jego działanie.No i zdrowsze da silnika.
Spradz stan oleju gdy jest za niski to podpory stukaja i wywala błąd od stukowego. |Sprawdz stan czujnika stukowego pod kontem uszkodzeń i sposobie montażu do bloku odkręć go wyczyść powierzchnie zmyj zmywaczem i dokręć siłą 25 Nm miałem takie przypadki i pomagało
w baku paliwo z bp 98. Dziwne ze na odpietym czujniku tez pokazuje bzdury wiec to raczej nie paliwo.
Witam, mam problem z sharanem 2.0 ady. Mianowicie silnik pracuje w trybie awaryjnym, komputer pokazuje błąd czujnika halla g40. Mam pytanie który to czujnik i gdzie dokładnie się znajduje, czytałem ze podobno na wałku rozrządu ale nigdzie w okolicy wałka nie zauważyłem takowego. Z góry dziękuje za podpowiedź.
Czujniki spalania stukowego są wkręcone w głowice, musiałbyś zdjąć kolektor ssący żeby do nich dojść. Miernikiem ich nie sprawdzisz, co najwyżej oscyloskopem, najlepiej przy wtyczce koło ściany grodziowej, to chyba niebieskie wtyczki są od tych czujników. Ale ja wątpię żeby to była przyczyna problemów. Natomiast tych dwóch następnych błędów nie ma w...
Odlacz czujnik walka rozrzadu. jezeli masz tez padniety czujnik walu to silnik rzuci palenie. Czujnik spalania stukowego trudno sprawdzic "podworkowo". Posiadajac sprzet diagnostyczny ktory umozliwia odczyt parametrow rzeczywistych da sie to zrobic ale tez jest nieoczywiste.
i w związku z tym moje pytanie - pozostała niewpięta kostka. Dodam, że na pewno nie jest to kostka od czujnika ciśnienia doładowania ani od czujnika spalania stukowego (różnica w liczbie pinów). :?: :?: :?: No to przecież odpisałem że może być od czujnika wałka bo nie widzę na zdjęciach żeby był podpięty :D
Dziękuję kolegom za zainteresowanie, niestety nie czytacie :cry: Mam wiązkę z 3 pinami w aucie, mam czujnik z wtykiem 2 pinowym = jak połączyć. nie da się wpiąć wtyczki dwupinowej w trzypinowe złącze. Co mam kasować jak kabelki są niepołączone, chyba że sygnał się jakoś teleportuje do ECU.
Witam. Mam taki sam problem powiedz Kolego jak sobie poradziłeś z tym.
z tego co wiem matiz ma zmodyfikowana głowice na bazie głowicy tico,zmienione zawory i wałek rozrzadu,bodajze inny materiał tych elementów, pewnie wałek ma inne krzywki.dół silnika jest ten sam zarazem w tico i matizie,w matizie na bloku jest zamontowany dodatkowo czujnik spalania stukowego do ECM.
Pytanie: gdzie znajdę czujnik spalania stukowego w tym silniku?
świece na innych cylindrach są czyste, tylko 1 i 3 I tam szukaj problemu. Zdejmij chociaż pokrywę zaworów i zobacz w jakim stanie są krzywki wałka rozrządu. Czujnik spalania stukowego. Zresztą nie wiadomo czy świece które pokazałeś są właściwie dobrane ciepłotą do silnika. Jak widzę trzyelektrodowe to mam mieszane odczucia co do kompetencji tego co...
Katalizatora brak !!! :| Wstawiona rura, po czujniku za katalizatorem nie ma śladu. Katalizatora może i brak ale sonda lambda jest wkręcona w portki daleko przed katalizatorem. Pozdro RUBIK A czy kolega kontrolował słynny w matizach EGR?? To układ recyrkulacji spalin który jeżeli zawiedzie to auto szarpie na luzie, powoli się wkręca (ale się w końcu...
Czujnik trafia na pin 4M Dodano po 3 Najszersza kostka. Po kolorach popatrz. Chociaż tam piny są dziwnie ale ładnie opisane.
Witam serdecznie. to jest bankowo zawór. Ja w mojej Thalii 1,5 dCi 2003 rok też miałem ten sam problem.
Jak jest sonda za katalizatorem, (a w tym przypadku jest ) to nie da się wyciąć kata, może coś z instalacją sprawdź parametry i pomierz prądy
Dziekuje czujnik znaleziony.
W takim razie co to może być podczas jazdy czuję równierz brak mocy, auto zachowuje się jakby nie paliło na jeden cylinder nie zależnie czy jadę sam czy skimś jak mówiłem objaw ten pojawia się kiedy jej depnę.
Nic nie wykombinujesz. Musi być z połowie długości bloku silnika, w jego podgłowicowej strefie.
ja tez tak myslalem ale niestety maja kolego
PS: Co do czujnika spalania stukowego to najlepiej przenosi on częstotliwości coś tak w okolicach megaherca, więc do badania zwyczajnych hałasów się zupełnie nie nadaje. Nie rozpędzaj się, spalanie stukowe to częstotliwości akustyczne. Czyli grubo poniżej MHz. http://warsztaty.samochodowka.internetds...
Stetoskopem czasem słucham np łożysk w kołach. Pytanie z innnej beczki skoro knock sensor - czujnik spalania stukowego jest czujnikiem piezo a więc trochę mikrofonem , jak by go posłuchać np przez słuchawki lub wieżę ? Próbował ktoś ? coś można wyczaić Co niektórzy podłączają do radia w samochodzie i stosują do strojenia zapłonu. Podobno dobrze słychać...
jw. czujnik spalania stukowego
silnik to 1.4 po prostu gdy podpinam go pod vag'a to wyskakuje bład 524 czyli czujnik spalania stukowego. np po przejechaniu paru km jest sygnał dźwiekowy i miga sie kontrolka od oleju a samochód automatycznie traci moc
Ogólnie czujnik stukowy wyłapuje złą mieszankę paliwową gdy jest jej za dużo i dochodzi do podwójnej detonacji. Także mogą pogorszyć Ci się wyniki spalania ale za to silnik będzie jak Fałka. Mogą kończyć też się świece albo map sensor lub przepływomierz źle dawkuje paliwo. Musisz na to zerknąć ewentualnie poczyścić parę rzeczy takie jak przepływomierz,...
Tez nie wydaje mi się to realne, bo obejrzałem cały silnik i nie widzę czujnika, ale pytam bo to ostatnia opcja przed zdjęciem głowicy. Kto mi powiedział? Na forum citroena był podobny wątek. Ja tylko weryfikuje internetowe śmieci.
Wyczytałem, że jego wymiana może pomóc. Gdzie wypisują takie bzdury?
Witam serdecznie i proszę o pomoc. Mój już teraz były mechanik wymieniał mi silnik. Niby wszystko ok tylko że po sprawdzeniu błędów w komputerze okazało się, że jest coś nie tak z czujnikiem spalania stukowego. Okazało się że przy wymianie silnika kabel czujnika został przecięty i tu moje zaskoczenie: został później połączony z wtyczką jedno pinową...
co to za instalacja Dodano po 3 Może być zła emulacja sądy albo złe ustawienie
Witam, może ktoś potrafi sprawdzić Knock Sensor (KS) (czujnik spalania stukowego) w samochodzie Seat Ibiza 2.0 16V silnik ABF. Według Vag-Com’a jest on uszkodzony ale mam problem bo są 2 i nie wiem który jest uszkodzony. Może ktoś zna sposób ich sprawdzenia po wymontowaniu.
Mistrzu, Ty sobie sprawdź, gdzie jest najbliższy warsztat. Nie da się naprawiać, nie mając zielonego pojęcia. Tylko kłopotu i kosztów sobie narobisz.
W moim przypadku nie znaleziono czujnika prawdopodobnie nie występuje w mojej wersji auta a za całe zamieszanie u mnie odpowiedzialne były przewody podciśnieniowe po wymianie autko chodzi jak nowe.
Proponuję w dalszych poszukiwaniach spacer do serwisu Hondy tam masz informację z pierwszej ręki. W serwisie hondy w mojej okolicy nikt nie był w stanie udzielić mi jednoznacznej odpowiedzi. Nie mniej jednak w rocznikach w których stosowano te silniki knock sensor nie był stosowany, pozostaje mi wymiana ECU na inny i przeróbka wiązki elektrycznej pod...
Witam Poprzecierane przewody byly w plastikowej oslonie po miendzy silnikiem a chlodnica. Jak zdejmiesz gorna oslone silnika to w plastikowa oslona peszla.
Podobną sytuację miałem w Polo , czujnik stukowego spalania - tam jest taki dziwaczny z ekranem.
U mnie byla nie podlaczona kostka od sondy lambda. Po podłączeniu problem zanik.
Czujnik położenia wału ---> ECU ---> wyzwolenie cewki Teraz już wiesz jak?
Witam wszystkich posiadam Hondę CR-V 3 2009 r 2.0. Mam problem, w czasie przyspieszania szarpie silnik. Wymienione świece, cewki, przepływka, ustawione zawory, brak błędów. Zastanawiam się czy może przyczyną być owy czujnik spalania stukowego i gdzie on jest, bo nic na jego temat w silnikach 2.0 w necie nie ma.
kolego możesz mieć kiepskie kabelki i świece lub problemy z samozapłonem gazu
sprawdzic czujnik oscyloskopem sprawdzic czujnik klimatyzacji czujnik cisnienia sprawdzic
drugi pilot samochodu wyświetlanie obrazka excel zwarcie wirnika klatkowego
lodówka haier pilarka tarczowa
Przegrzewanie piły Husqvarna XP 562 podczas cięcia Realigning Gears After Gearbox Cable Replacement