Pierwsze co , to sprawdzic (wymienic) czynnik chlodzacy. To ze leci z zaworu nie znaczy ze jest go tyle ile trzeba.
To jak masz kondensator, to raczej nie BLDC. Ja bym zaryzykował falownik zasilany z 230V (jedna faza). No i odłączył wtedy kondensator.
A ja pozwolę sobie dopytać, jaki olej chce nasz kolega tam wpuścić? Interesował mnie ten temat niedawno - w takim kompresorze fabrycznie jest olej PVE (FVC68D), który jest baardzo drogi (chyba koło 500zł/litr) i chyba nie aż tak chętny na zawilgocenie (nieusuwalne próżnią), jak POE
699357 DCP32045
i za odłączenie w pełnym obciążeniu Co rozumiesz przez "odłączenie w pełnym obciążeniu"? Jaki jest sens odłączać sprężarkę jak w danym momencie jest zapotrzebowanie na pełne chłodzenie? zresztą inny do V6 a inny do V8 Jest inny, bo jest inna liczba impulsów zapłonowych. W dieslu jest jeszcze inny sposób generacji tych impulsów. Ogólnie zasada pracy...
, najprawdopodobniejsza diagnoza jest taka że się zatarła. Po zdemontowaniu klima będzie płukana (zostaną zdemontowane rurki itd.), będzie wymieniony filtr osuszacza. Człowiek który to robi powiedział mi żebym sam załatwił sprężarkę (będzie taniej). Przecież to dziecinnie łatwo sprawdzić czy jest zatarta, Pomyśl dlaczego kazał Tobie załatwić sprężarkę...
Styk 4, pieciostykowe zlacze na skrzynce bezpiecznikow silnika, sprawdzic przejscie do elekektrozaworu sprezarki. Reszta po CANie via BSI. Zupelny brak napiecia na styku 4 przy ustawieniu max. zimno, sprawnym czujniku temp. zewn., braku powiazanych usterek w kalkulatorze klimatyzacji, BSI i PSF1 - sugeruje uszkodzenie w PSF1. Przed wymiana sprobowac...
Są te same sprężarki Denso 7SBU16C . Powodzenia.
Proszę bardzo)
Wymiary 35x55x20
Witam ,odezwij sie do mnie to coś poradzimy tel. 505509597 powołaj się na elektrodę.
Możesz zastosować sprężarki z poniższymi numerami OE (najbardzie popularna spręzarka jaka moze być): 1K0260859F 1K0820803F 1K0820803G 1K0820803H 1K0820803J 1K0820803L 1K0820803N 1K0820803P 1K0820803Q 1K0820808A 1K0820808B 1K0820808D 1K0820859C 1K0820859E 1K0820859F 1K0820859H 1K0820859M 1K0820859Q 1K0820859S 2E0820803A 2E0820803B 2E0820803D Odradzam...
ale 250 ml ma w całym układzie a nie w samej pompie wysłałem pw
Koło rozrusznika masz cztero pinowe złącze, oglądałeś je i przewody w okół niej? Tam idą przewody na sprężarkę i alternator, sprawdź po kolorach które idą na sprężarkę i podaj zasilanie. Zawsze to kawałek instalacji masz wykluczony.
oszt naprawy mojej zimeringu wyniósł 21 złoty i klima smiga jak nowa No to gratuluję taniej i skutecznej naprawy. Jeszcze dodam jakimi wyliczeniami sie sugerowałem przy napełnieniu kimy Dziękuję, sam chętnie skorzystam z tych materiałów.
Witam kolego oczywiście możesz ominąć sprężarkę kupując krótszy pasek dostaniesz go w każdej hurtowni motoryzacyjnej. Dodano po 5 a co do wymiany wystarczą tobie dwa klucze płaskie i wymienisz sam bez żadnych kosztów.Jeśli chcesz więcej info.to napisz .powodzenia
82 00 600 110 8200940837
Rozpręża się czynnik chłodniczy w układzie i stąd ten dźwięk. Jeśli klimatyzacja działa normalnie trzeba do tego przywyknąć.
Sterowanie zaworem za pomocą sygnału pwm, uszkodzony zawór sterujący albo urwane zabezpieczenie napędu sprężarki, co dokładnie to ustali gość w warsztacie mający odpowiedni sprzęt i pojęcie o klimie.
Bez obaw możesz go pominąć.Ale wydaje mi sie że masz niesprawny pierwszy bieg wentylatorów.Przy ok.9 barach powinna wystartować jedynka a przy ok.16 barach 2 bieg.Na przyszłość nie dopuszczaj mostkując do takiego ciśnienia.
Po prostu brakuje czynnika.
Nawet jak oszukasz czujnik to i tak jest ryzyko zamarznięcia parownika.
To z tyłu sprężarki to wyłącznik termiczny, odcina zasilanie sprzęgła elektromagnetycznego po przekroczeniu określonej temperatury
W którymś momencie koło się zablokuje i spali się pasek
zawsze myślałem, że wszystko się załącza a jak nie ma czynniku to po prostu nie chłodzi Jak pracuje bez czynnika to się sprężarka zaciera. Także bez ciśnienia nie ruszy, co i tak nie zawsze ją ratuje, bo nawet jak czynnika będzie tylko 20g to ciśnienie będzie wystarczające do załączenia.
Oba wentylatory pracują jednocześnie. Jeśli nie od tego zacznij.
Dlaczego zeżarło prąd, skoro przy wyłączonym zapłonie klimą nie pracuje Zostawiłeś podłączoną do akumulatora cewkę sprzęgła elektromagnetycznego sprężarki, ona pobiera ok 5A, po niecałych 10 godzinach masz akumulator 50Ah rozładowany do zera
Jeśli to ten system co wskazałeś to załączyłem ci wycinek schematu sterowania tym przekaźnikiem, to powinno ci wystarczyć. F23 (7,5A) odpowiada za napięcie na włączniku naciskowym klimatyzacji 4 pin
Raczej nie ma.
na forum mercedesa jest tyle przeciwnych opinii, że mam wrażenie, że nie ma tam ludzi kompetentnych w tym temacie. Udzieliłem ci na forum auto.com dokładnej odpowiedzi jak to działa, i czym grozi jazda bez czynnika, a ty dalej drążysz temat gdzie popadnie. Następny maruda. Ty nie potrzebujesz PRAWDY - to potrzebujesz takiej odpowiedzi, KTÓRA SPEŁNI...
AJM to całkiem inne silniki nie tyczy się tego co pisałem. Ty masz silniki już z PD zastanawiam się co ci się ubzdurało klimatyzacja a pompa vacum jak to bardzo odległe osprzęty w tym silniku. Z tej strony to może być różnie uszczelka pod pokrywą, uszczelnienie turbiny, kolektor ssący. Pierw musisz sprawdzić gdzie dokładnie to nie muszą być kosztowne...
Jeśli to miasto wojewódzkie na dolnym śląsku to pewnie Wrocław a tu już samych punktów zaopatrzenia chłodnictwa jest kilka. Co do oleju z uszkodzonej spręzarki to pomysł raczej taki sobie - te układy są bardzo wrażliwe na zanieczyszczenia i raczej bym nie ryzykował, tym bardziej że 1l oleju mineralnego to ok 50zł
To bardzo proste , musisz odkrecic nakretke na osi sprezarki zdjac tarcze i w tym przypadku wyjac podkladke regulacyjna lub zamienic na ciensza . Zapytam jeszcze czy sprawdzales ilosc czynnika w ukladzie , bo takie komedie moga sie dziac jak bedzie go zbyt malo .
zorganizuj sobie ściągacz fi 22x1,5 i po odkręceniu nakrętki czołowej wkręcasz sciągacz i ciągniesz tarcze sprzęgła ,potem odepniesz zabezpieczenie osadcze i ściągniesz koło pasowe,następnie najlepiej młotkiem pneumatycznym lub przez klina aluminiowego podwadzisz sam elektromagnes i powoli z każdej strony po pukasz i powinien zejść .Ja osobiście zawsze...
Proszę bardzo: http://obrazki.elektroda.pl/4276069100_1... Kondensator 25uF/450V. Proszę pamiętać że pracowała z gazem R407C. Pozdrawiam
Żeby wymienić olej, trzeba fizycznie wymontować sprężarkę z auta. Sprężarkę zalewa się odpowiednią ilością oleju, zależną od typu sprężarki. Żeby wymontować sprężarkę, trzeba opróżnić układ klimatyzacji, odkręcenie korka wlewu oleju na sprężarce wiąże się z rozszczelnieniem układu/ucieczką szkodliwego czynnika. Naprawę niesprawnej klimy nie zaczyna...
Taaak, człowieku jeżeli będziesz działał tylko w/g wytycznych z komputera to skończysz jako bateria w matrixcie!!
Do sprawdzenia bezpieczniki w aucie 35, 39, 40 Przy module na wtyczce do sprawdzenia zasilania. W kostce po prawej stronie. 1,6,7 zaslanie na stałe 14,15,20 zasilanie po zapłonie 4,3 masa Do zdemontowania schowek pasażera i sprawdzenie czujnika oblodzenia. Po naciśnięciu przycisku klimatyzacji powinno być napięcie po dwóch stronach. Sprawdź to daj znać...
Ilość oleju i czynnika można sprawdzić w katalogach takich jak ten [url=https://www.hella.com/techworld/pl/... Co do zbyt dużej ilości oleju to mogą się urwać tłoki w sprężarce ,ale to raczej musi być kilka razy więcej niż powinno (np: 450 ml zamiast 150). Jeśli zmieniałeś parownik...
Sprawdź to.
No i widzisz, lepiej się za to DIY nie zabieraj bo nie masz pojęcia. Skraplacz jest do określonej mocy, jest uniwersalny tylko w pewnym zakresie powyżej którego już żaden wentylator nie da rady go schłodzić. Parownik to kawał złomu, ważny jest zawór rozprężny który trzeba wyregulować na dany przepływ żeby to działało po ludzku. Są kompletne zestawy...
Jest to pompa wielotłokowa regeneracja polega na nałożeniu chromu (chromowanie, są różne techniki) ponad wymiar i ponownej jej obróbce do prawidłowych rozmiarów. To znaczy cylindry się szlifuje na większy wymiar a tłoczki się powiększa.
Masz uszkodzony lub brak infa z modułu j126 (moduł wentylatora nadmuchu). Jeżeli będzie dobrze to w I grupie w bloku 1 będziesz miał 0 (teraz masz 2).
Trzeba sprawdzić rezystancję sprzęgła sprężarki,czujnik ciśnienia,no i przekaźnik elektrosprzęgła.
Nie wiem czy dokładnie o to chodzi: http://forum.vw-passat.pl/threads/29894-... http://naprawa-auta.wieszjak.pl/klimatyz...
Sterowanie z BSI. Puchnie przekaźnik w BSI tak jak [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi...
w tym co ja wymieniałem było 55x35x20 ale podobno są dwa rodzaje więc lepiej sprawdź
kolego w czacie kiedy sprężarka nie pracuje krmęci się tylko koło pasowe to na zewnątrz z chwilą włączenia zaczna kręcić się tarcza od czoła sprężarki taka blacha o mniejszej średnicy .akurat w tym modelu występowała jeszcze spr 7SB16C JAK NIEPODEPNIESZ DO MANOMETRÓW NIC SIĘ NIEDOWIESZ
może jest uszkodzony czujnik ciśnienia i masz je za wysokie i wtedy sprężarka nie wytrzymuje
koszt orginału to około200 250 zł ale jak piszesz można przezwoić siąga się tak odkręcasz nakrętke od strony sprzęgła potem zakładasz ściągacz 22x1,5 ściągasz tarcze , odpinasz seger trzymający koło pasowe i delikatnie ściągasz potem jest następny seger trzymający cewkę elektromagnesu ....kładziesz ją na kuchenkę gazową i podgrzewasz do dosyć sporej...
Z tego sterownika wentylatorów pod akumutorem wychodzi 9V na sprężarkę To podmień ten moduł. Kupujesz o identycznym numerze - będzie się zaczynał od 1J0. Ale zanim podmiana sprawdź bezpieczniki i to szczegółowo.
Odnalezc przekaznik sprzegla kompresora,zmostkowac.Jesli kompresor nie pracuje to do servisu klimy na sprawdzenie ilosci czynnika.Poza tym skan systemu,czujnik cisnienia i temperatury w ukladzie klimy podaje sygnal do komputera silnika.Komputer pozwala lub nie zalaczyc kompresor. Jak wlaczysz przycisk klimy to wlacza sie wentylator chlodnicy?
Z tego co widzę to chyba wyłącznik bezpieczeństwa. Rozłączy sprzęgło w przypadku wysokiego ciśnienia. (MOGĘ SIĘ MYLIĆ)
Że tam jak jakieś sprzegiełko Przecież tam wszystkim steruje zawór który z kolei jest sterowany PWM -em przez climatronic. Zadnego sprzęgiełka nie ma ,nie te czasy.Pompa kręci sie cały czas. Sprawdz testerem czy "widzi" cisnienie i po odpieciu zaworu czy "widzi" jego nieobecnośc.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Kupić używaną- sprężarka potrafi pracować nawet 20 lat, jeżeli zawsze ma co jej się naleźy, czyli brak wilgoci, nie przepełniony układ i smarowanie.
Sprawdź czy pali z pustym kluczykiem (bez plipa)
Szukaj za parownikiem, Zobacz napięcie przy ecu, jeśli po włączeniu AC jest 12V, to nie szukaj go.
Sprawdz dysze rozprezna na cienkiej rurce idacej do kabiny w takim srubunku, rurka tam sie bedzie szronic jak opisałes(powinna sie robic mokra a nie zalodziała) wymien filter na rurce ssacej tej grubej sprawdz szczelnosc azotem min 24h(15bar starczy) napełnij 740 gram czynnika wymien filter kabinowy
Oddaj to ogarniętemu mechanikowi, są Polacy w IRL, którzy pracują/prowadzą warsztaty.
Wcale nie jest powiedziane, że cisnienie 2bar świadczy o tym, że układ jest ok. Sprezarka o zmiennej wydajności zaczyna spręzać teoretycznie dopiero jak ciśnienie na ssaniu jest powyzej 2,5 bar. Przyczyna może być zawór rozprężny lub też usterka samej sprężarki
ja mam schematy do roznych klimatyzacji, i nie podaja nic na temat sprezarki ,sprawdz ktora ty masz klime to moze bedzie mi latwiej dopasowac cos .. 1 -klima automatyczna hybryd .2 manualna hatchback .3 manualna nie hatchback i nie hybryd . i podaj jakie ma oznaczenia DX,EX,GX,HX,LX,SI, HYBRYD ??pozdrawiam
Presostat do sprawdzenia, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
Można.
Zasymuluj czujnik potencjometrem to się przekonasz. Widać żądanie włączenia klimatyzacji? Jeżeli tak to raczej trzyma ją tylko czujnik temperatury zewnętrznej.
Z BSI nie wychodzi, bezpośrednio z BSM. Tak z bsi nie wychodzii ,steruje moduł w komorzw silnika ,w 207 i 308 jest "podobne sterowanie "prawdopodobnie uszkodzony jest ten element.pozdrawiam. Dodano po 3 No tak tylko czlowiek sie nie zna i jezdzi po mechanikach... Dzis sprawdzalem u kolegi w 207 napiecie w bsm zólte pieciopinowe gniazdo ponoc pin 1...
szukaj w IC,maja sprzęgłą i same tarczki nawet
Sprawdź łożysko sprzęgiełka sprężarki, ale ono będzie hałasować przy wyłaczonej klimie. Za mało albo za dużo czynnika w układzie może również powodować hałas. Sprężarkę można rozebrać ale bez znajomości jej budowy i zasady działanie jest to bezsensowne. W większości sprężarek przy rozbieraniu zniszczymy uszczelnienia które i tak wymagają wymiany przy...
Sprężarka przykręcona jest do silnika i napędzana paskiem a cała klima jest pod maską i pod kokpitem
Skoro kontrolka klimatyzacji gaśnie na innych biegach wentylatora to masz uszkodzony panel lub opornicę. Czy wentylator w kabinie kręci się na każdym biegu z inną prędkością? Czy po uruchomieniu klimatyzacji załączają się wentylatory na chłodnicy? Jaki jest czujnik ciśnienia czynnika w układzie klimatyzacji - 3 czy 4 pionowy? Czujnik powinien być przy...
Pierwszy uszkodzi nową sprężarkę ten kłębek drutu który chcesz zastosować.
Powinno pomóc.
W tym temacie są schematy http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Gwint M6 jest we wałku - co do śruby to conajmniej klasy 10.9
7MO 820 803 D Ale patrz tylko na SD7V16 i na przyłącze węży bo ona pasuje od wielu innych aut np. cordoby czy passata
Dziękuję, problem rozwiązany 3.2. Autor tematu, po uzyskaniu odpowiedzi będącej rozwiązaniem problemu, jest zobowiązany zamieścić podsumowanie ze wskazaniem rozwiązania oraz zablokować wątek poprzez kliknięcie w przycisk rozwiązano.
Witam czytających Odpisuje na stary temat ale na pewno pomoże to czytającym którzy mają podobny problem. Otóż do 2004.10 w układ 307-ki wchodziło 585+-25 gram czynnika chłodzącego R134a. Po tej dacie ( lifcie ) wchodziło w układ 450+-25 gram. Jeśli więc masz nowy układ to znaczy że masz o 150gram za dużo a co za tym idzie zawór rozprężny zamarza na...
To jest tylko moje domniemanie. Ja nie wiem co oznacza P0534 ( patrz ostatnia linia w zrzucie). Jak zrobi diagnostykę jedynym słusznym przyrządem ( CLIP :D ) to mu powiem co ma zepsute.
Nie są to wielkie sprawy http://archi.inosak.org/imgdb/item414473... przykład cenowy, ale może i twój model tam jest.
0,5mm to nie duża odchyłka,jeżeli masz klimatyzację to napewno płaski pasek napędowy (Micro V),drgania sie na nim odłożą.Ciekawe co za samochód,jeżeli VW Audi,opel albo renault to mają samonapinacz który ewentualne drgania zniweluje doszczętnie.
W załączniku schemat klimatyzacji. Jak widzimy elektrosprzęgłem ( Y11) steruje strownik silnika (A35). Jeżeli było zwarcie, problem będzie raczej w nim.
tez stawiam na czujnik cisnienia, ale to o czym pisałem warto sprawdzic. jest to switch 2 stanowy. otwarty jak ponizej 4 st C. zwarty jak powyzej.
9477872 - Pierwsze uruchomienie sprężarki klimatyzacji. Wymagana adaptacja i poprawne kodowanie.
a wstępie przyznam się, że jestem chłodniczym laikiem , Ok , i twje pytanie , Dowolną ilość mogę wlać w powrót, ,absolutnie nie , Wymyśliłem sobie, że gdyby kupić układ multisplit i umieścić zawory rozprężne na strychu to mógłbym w każdym pokoju na poddaszu umieścić jednostkę wewnętrzną i byłoby idealnie. Po długim czasie kupiłem na allegro używany...
Witam, mam mianowicie taki problem, że sprężarka nie chce mi się załączyć. Klima dziś nabita, brakowało czynnika, ale i tak nie ruszyła klimatyzacja, szczelna. Błąd: 01232 - Zawór regulacyjny sprężarki klimatyzacji (N280) 010 - Przerwa / zwarcie z plusem - Sporadyczny Ramka zamrożona: Stan błędu: 00101010 Priorytet błędu: 3 Częstość błędu: 2 Wew. licznik...
Czy sprawdzałeś przekaźniki, bezpieczniki oraz sprzęgło sprężarki Czy na pewno ginie zasilanie na cewce sprzęgła? Dodano po 4 Podepnij swój plus z akumulatora pod sprężarkę i sprawdź czy wentylator ruszy. Tylko nie za długo bo będzie bum.
Dzień Dobry Szukam schematu klimatyzacji w Citroenie DS5 2013 rok 2,0HDI 165KM, konkretnie interesuje mnie sterowanie sprzęgłem sprężarki klimatyzacji. Jest błąd ciągłości obwodu. Sprzęgło sprawne, na krótko łączy. Masa jest, wiązka dochodzi do BSM, tam jest fabryczna wtyczka, złączka i przewód idzie gdzieś dalej we wiązkę. Po skasowaniu błąd wraca...
Sprężarka ma sprzęgło elektromagnetyczne które powoduje jej załączenie tak obraca się samo koło pasowe nie napędzając sprężarki wiec nie wiem jak chcesz sprawdzic ją palcem. Podczas włączenia klimatyzacji słychać włączenie sprężarki przez takie cyknięcie elektromagnesu i można zaobserwować delikatny spadek obrotów silnika. Sprawdź czy sprężarka się...
Pajero 3.2DI-D silnik, pompa wtryskowa zexel, układ rozrządu, napinacz paska klimatyzacji robiący za wspornik sprężarki klimatyzacji, no i pompa hamulcowa :D
Witam, mam podobny problem z climatronikiem w audi a4 b6 2002r. Po zapaleniu samochodu automatycznie przełącza sie na "eco", klima była napełniana i nic to nie dało. Byłem u elektryka który po podłączeniu kompa stwierdził iż uszkodzony jest czujnik jakości powietrza. Proszę o pomoc, czy jest możliwe że przez to nie działa klima?? Jeśli tak to gdzie...
Czołem. Skąd to wiem? Byłem w serwisie klimatyzacji, myślałem, że czynnik się skończył. Serwisant podłączył manometry i stwierdził, że czynnik jest. Poświecił, pooglądał sprężarkę i stwierdził, że to sprzęgło. Podjechałem do znajomego mechanika na moment ale nie miał za bardzo czasu, popatrzył chwilę i od razu mi powiedział, że to może być cewka, jednak...
Ze sprezarka chodzi caly czas to wiem- brak sprzegla. Pytanie czy moge sprawdzic zwyklym miernikiem, czy sygnal do wlaczenia/wylaczenia klimatyzacji jest prawidlowy? Chcialbym stwierdzic czy zawiesza sie zawir w sprezarce czy panel klimatyzacji szwankuje.
Wychodzi że pasuje także od scenic1, almera n15, nissan qashqai. Masz kilka nr powrównawczych: VALEO 699246 RENAULT 82 00 050 141 lub 82 00 316 164 HELLA 8FK 351 134-451 lub 8FK 351 134-951 NRF 32208
Może być dużo przyczyn i nikt tego nie napisze bez dodatkowych informacji. - łożysko alternatora - łożysko sprężarki klimatyzacji - wirnik turbosprężarki - napinacz paska klinowego wielorowkowego lub coś w silniku...
Przekaźnik 25327.
Witam! Udało się jakoś ogarnąć klimatyzację? Mam też taki objaw w moim C4 GP że układ nabity i szczelny, ale sprzęgło nie załącza sprężarki? Chętnie dowiem się gdzie szukać przyczyny. Dziękuję za pomoc. Grzegorz
Załączana sprężarka klimatyzacji powoduje takie objawy :)
Co by nie było, czujnik ciśnienia musi mieć dostęp do ciśnienia czynnika Prawda. co oznacza, że każda jego wymiana musi być poprzedzona opróżnieniem instalacji z czynnika Nieprawda. Zdecydowana większość pojazdów ma przed czujnikiem zawór Schredera, czyli popularny zaworek od opony/dętki. Ten czujnik z foto ma zewnętrzny gwint i przy jego wymianie...
Dla potomnych opcja trzecia pasek 1225
Kompresor zwieksza wydajnosc do 76% (jakkolwiek te wartosci mozna przetlumaczyc) A cisnienie w ukladzie pozostaje 5 Bar. Uszkodzony (zablokowany) zawór sterujący wydatkiem lub sama sprężarka
wymienić sprężarkę klimatyzacji ominąć sprężarkę klimatyzacji sprawdzic czujnik klimatyzacji
termostat danfoss parametry przesunięcie fazowe układ trójfazowy volvo silnika
ne612 ne602 smartwatch wgranie
NE5532 – eliminacja szumu 50 Hz w przedwzmacniaczu audio, filtrowanie, ekranowanie iPhone 7 hotspot Wi-Fi: Brak internetu, zabezpieczone na laptopie z Windows 10/11