Znajomy robił diagnozę komputerową która nic nie wykazała,ale po dokładnym sprawdzeniu czujnika doładowania okazało się,że szwankował właśnie czujnik.
EMS 5123. Sprawdź czujnik ciśnienia doładowania lub skalibruj przepływomierz powietrza on też może być wadliwy lub czujnik temperatury powietrza doładowania, ale postawił bym raczej na ten pierwszy.Tu mamy przyczynę wyłączenia EGR przez sterownik silnika. Co do skrzyni to możliwa jest usterka wybieraka choć częściej winna jest elektryka.
Czujnik ciśnienia doładowania sprawdzony statycznie i dynamicznie?
Być może to wadliwy czujnik doładowania powietrzem,trzeba go dokładnie sprawdzić.
Z jakiego powodu wymieniasz czujnik? Czy czujniki są nowe? Czy była przeprowadzana diagnostyka i sprawdzane ciśnienia doładowania pokazywane przez komputer?
Myślimy, że należy sprawdzić tą turbinkę, czujnik doładowania, szczelność doładowanego powietrza. jeśli jest ok. to wyjąć pompowtryski i sprawdzić rozpylacze. Sam prawdopodobnie tego nie dokonasz, bo nawet zwykła regulacja wstepnego nacisku pompowtrysków będzie problemem. Zyczymy dobrego roku i jaśniejszegoo dymku.:))
Sprawdź wartość czujnika ciśnienia doładowania, w scanii lubi zawyżać wartości
A sprawdziłeś charakterystykę zamiennika czy próbujesz w ciemno?
53248; wskazuje na czujnik ciśnienia paliwa. Napięcie przekroczyło dopuszczalną wartość ,przyczyną może być zakłócenie ze strony czujnika ciśnienia oleju ( przez ciebie wykluczona),czujnika temp, chłodziwa, czujnik doładowania, czujnik prędkości wentylatora. Te elementy do sprawdzenia.
Pompowtryski można sprawdzić (końcówki) trzeba dorobić przyrząd, dla wersji PD. Jeśli auto dymi, to może być wina czujnika doładowania, no i pompowtrysków.
Dzieki kolego mariomalinie za pomoc jutro jak zdążę postaram się podłączyć wtyki i sprawdzę, dam znać jaki efekt.
Sprawdź czy na zasilaniu czujnika doładowania i temp Czerwony +, czarny - jest +5V. To że autocom nie pokazuje, to może być sprawa softu.
Pompowtryskiwacze do wyciągnięcia wcześniej (diagnostyka). http://www.injector.pl/ tam sprawdzisz za 50zł/szt. Adres dostałem od kolegi z forum i jest to bardzo dobra cena. Z dokładnością do 100% ocenisz kondycję pompowtryskiwaczy i nie będziesz wyrzucał kasy na niepotrzebną wymianę sprawnych części. przyczyną dymienia może być 20 różnych powodów- jednym...
Intercooler, szczelność dolotu, czujnik ciśnienia doładowania, filtr powietrza, turbo. Te rzeczy do sprawdzenia.
temperatura ma wpływa na wielkość spalania - sprawdź termostat zrób diagnostykę komputerową i sprawdź wartości czujnika ciśnienia i temperatury powietrza doładowania czy nie przekłamują wartości.
Kod EMS 8449 nr części 2098556; czujnik temperatury powietrza doładowanego - zwarcie w obwodzie tego czujnika . Czujnik temperatury i ciśnienia powietrza doładowania to dwa w jednym. Sprawdź czy temperatura płynu chłodzącego a temperatura powietrza doładowanego ma mniej więcej tę samą temperaturę gdy silnik jest zimny bo może być znaczna rozbieżność...
Turbo, intercooler, czujnik ciśnienia doładowania, regulacja zaworów i pompek, Visco itp to na początek do sprawdzenia. Pasowałoby też przepiąć pod inną naczepę.
Moja rada jest taka, jeśli masz wątpliwości. Zaczynasz od pomiaru ciśnienia, regulacja luzów zaworowych, pomiar ciśnienia doładowania manometrem. Wtryski do sprawdzenia i pompa na stół probierczy. To wyeliminuje wszystkie możliwości utraty mocy.
Wszysto super,ale nikt nie wie czy czujnik ciśnienia i temp. powietrza doładowania jest sprawny...czy aby nie przekłamuje. W jaki sposób mogę sprawdzić ten czujnik i gdzie dokładnie jest zlokalizowany?
EMS 5126 : EGR został wyłączony bo sterownik wykrył błędy, związane jest to z błędem 5123. Jeśli moc nie jest ograniczona to sprawdź czujnik temperatury powietrza doładowania,szczelność EGR i układu doładowania. Po usunięci usterki dane EGR w sterowniku trzeba zresetować.
1/ za dużo spalin wraca przez EGR. Do sprawdzenia turbo , zawór EGR ( może się nie domykać) , czujnik ciśnienia doładowania przekłamuje.2/ Powiadomienie o wyłączeniu EGR przez komputer pokładowy z powodu wystąpienia błędu 1.
Skasowałem, dzisiaj zrobiła tylko około 40km, żadne błędy się nie pojawiły. A nie mówiłem? ;) Wracając do twoich problemów to musisz najpierw ustalić ile faktycznie to auto pali a potem ewentualnie zabrać się za naprawy. Ja bym zaczął od regulacji zaworów, sprawdzenia szczelności dolotu (intercooler, oringi) i wymiany czujnika doładowania. Co do problemów...
Dzięki wielkie za obszerne materiały. Nie zdążyłem za wiele zrobić, bo auto musiało wyjechać. Chwilę po wymianie czujnika doładowania, nie dymiło, po paru kilometrach znów czarne chmury, jest jeszcze przepływomierz i sprawdzenie szczelności zaworu.
System HPI jest taki, że diagnostyka komputerowa jest w ciemnej d...Właśnie znalazłem w pompowtrysku dodatkowy otwór powstały centralnie w kierunku tłoka. Pojechałem na scanię i tylko po to, aby się przekonać, czy SDP3 wykryje to- nie, nie wykrył ani test wyłączania wtryskiwaczy, ani balans cylindrów.. System EGR ma być szczelny do bólu. Zamknąć sposobem...
Z tego co mi powiedzieli to regulowali pompowtryski, zawory i wymienili czujnik doładowania i sprawdzili pompkę paliwowa. I to wszystko. Pompowtryski regulowali bo niby były od 68,4 do 70,9 mm a powinny mieć 66,9 mm wysokości.
Skoro wymieniłeś filtr paliwa i nic się nie zmieniło to sprawdź zawór przelewowy bo może otwierać się za wcześnie. Sprawdź też czujnik ciśnienia zasilania bo jest coś nie tak z napięciem . Napięcie na ten czujnik może być zakłócone awarią czujnika doładowania,temperatury płynu,prędkości obrotów wentylatora , więc trzeba sprawdzić czy przewody tych czujników...
Sygnał z czujnika ciśnienia powietrza doładowującego wykazał niedopuszczalną wartość. Napięcie na styku A12 jednostki sterującej zbyt wysokie lub zbyt niskie. Kod usterki powstaje, jeśli napięcie jest niższe niż 0,35 V (0,5 bar ciśnienie bezwzględne) lub wyższe od 4,66 V (4,0 bar ciśnienie bezwzględne). W takim wypadku jednostka sterująca EDC wykorzysta...
Witam, Mam problem z autobusem Scania Irizar PB. Silnik Scania DC1104 PDE 380 KM. Autobusem jeżdżę osobiście od 4 lat i zauważyłem, że stopniowo traci trochę mocy. Nie jakoś strasznie, ale było to wyczuwalne. Auto normalnie odpala ciepłe i zimne, nie dymi, nie było większego spalania, aż do niedawna z tankowania na tankowanie zaczęło palić około 3 l...
Proszę teraz o Pomoc jak mogę to zrobić dokładniej może jakaś taśma uszczelniająca ? To musi być szczelne, bo taki efekt właśnie będzie. Nie ma złotego środka, jeśli w kielichach kolektorów są wypracowane/ wyerodowane miejsca styku z pierścieniami uszczelniającymi ( wymieniłeś je?) to tylko wymiana kolektorów. Co do pompek, to auto jest za młode i...
Ciśnienie zasilania paliwem jest za niskie. Jeden z zaworów przelewowych ( ten w obudowie filtra paliwa lub pod listwą paliwową po lewej stronie) jest uszkodzony lub pompa paliwa. Poza tym jest problem elektryczny z czujnikiem temperatury paliwa wystąpiło na nim zbyt wysokie napięcie to samo w czujniku ciśnienia zasilania. Tu jest do sprawdzenia wiązka...
3.zwarcie do plusa, minusa, przerwy i wartości poza zakresem też wyłapie- po to jest czujnikiem który dostaje +5Volt zasilania, ale sygnał wyjściowy ma w zakresie 0d 0.5V (około) do 4.5V aby mógł sam zdiagnozować przebicia do masy, zasilań. Z tym zgodzę się w 100 % jednak z tym już nie Nie ma fizycznej możliwości, aby czujnik pokazał max. doładowanie...
Cześć, potrzebuje opis kodów błyskowych do scanii 164 v8 480. Kody mi są potrzebne do systemu EDC. Cześć! Chętnie pomogę Ci z tym problemem. Scania 164 V8 480 wykorzystuje system EDC MS6.2. Oto lista niektórych kodów błyskowych EDC dla Twojego silnika Scania: EDC: - KOD 11: Awaria sterownika silnika (ECU) - Sprawdź połączenie z ECU i napraw jeśli to...
Nie pamiętam czy po włączeniu zapłonu czy dopiero po odpaleniu silnika, ale to termik w osuszaczu decyduje czy grzać czy nie. A ciśnienie paliwa mierzyłeś? Skoro wskazuje Ci usterkę wtryskiwacza i piszesz że auto słabnie, to winna jest pewnie pompa paliwa. Ale to trzeba zweryfikować. Posiadam dwie takie scanie i te objawy słabości są przy tej drugiej...
Czujnik doładowania nie ma nic do tego (ciapania), jak go wypniesz całkiem, to silnik będzie dostawał maksa i dymił, możesz sobie sprawdzić, jak wtedy ciągnie.. Teoria z zaworem/gniazdem jest prawdopodobna. Bywa też, że uszkodzony jest czujnik obrotów wału i EDC ogranicza moc, ale to pokaże w błędach.
PDE to dość wdzięczny układ zasilania paliwem. Jaki jest przebieg auta?? Skoro nie ma błędów napewno należy tak jak napisał saron22 wyregulować zawory i pompowtryski.Kiedy filtr paliwa był wymieniany?? Przydało by się sprawdzić ciśnienie zasilania paliwem (500obr/min. min.4,5bar / 1500-1900obr/min ok 6-6,5bar), Czy auto przydymia na czarno?? Jak tak...
Nie masz jakiegoś warsztatu z ogarniętym elektrykiem? Do tego nie potrzeba SDP3, wystarczy jakaś Texa, albo nawet chiński autocom. Sprawdzić trzeba charakterystykę pracy czujnika doładowania, przebieg ciśnienia paliwa i obserwować co jej dolega. Brak mocy przy braku błędów (EMS nie wrzucił jej w tryb awaryjny) musi objawić się jakimś sporym odstępstwem...
Komp texa mechanik powiedział że czujnik doładowania jest ok, reaguje prawidłowo Zastanawia mnie jak ten mechanik sprawdził czujnik ciśnienia, przecież nie można opierać się na wskazaniach tego co on pokazuje nie mając porównania, podejrzewam że owy mechanik przegazował silnik i obserwował wahania ciśnienia i na tej podstawie twierdzi że jest ok.
Jak auto dymi na czarno, to wymontować wtryskiwacze i szukać perforacji końcówki- 9 otwór nie planowany- pęknięcie, dziura, skierowany w kierunku tloka. Ściągnij sprężynę powrotną i zanurz końcówkę w ropie, pompuj tłoczkiem i obserwuj wypływ. Może to pompka 3, może pięć. Błąd mówi, ze osiągnięto najniższą możliwą regulację zmniejszenia dawki na 3 garze.....
mam jeszcze jedno pytanko i zapytam tu żeby nie zakładać nowego tematu. Czy czujnik doładowania turbiny Bosch xxxx655 z a MANa będzie pasował do scanii HPI ?jeśli tak to jak go podłączyć? Na czujniku jest oznaczenie 1 , 2 , 3 , 4 a kable w scanii mają kolory czerwony zielony brązowy i czarny. Dodano po 2 po całym dniu walki z absem wywieszam białą flagę....
Blachą stalową 1 mm przy turbinie i przy wejściu do kolektora ssącego- tam trzeba wywalić wewnętrzne kolanko mieszalnika, oring zapewni uszczelnienie styku blachy. Wykręć też czujnik doładowania i wyczyść go, nawet podmnień na inny na próbę (ja potrafię go sprawdzić miernikiem)- będzie prawdopodobnie cały zabity bryłą skoksowanej sadzy. Po zaślepieniu...
387 Napięcie w obwodzie ma wartość wyższą niż dopuszczalna -przerwany obwód czujnika temperatury paliwa, -usterka obwodu czujnika ciśnienia oleju lub obwód przepływomierza masowego powietrza, 4745 Ciśnienie zasilania przekroczyło wartość graniczną dla danego okresu -czujnik ciśnienia dopływu paliwa wskazuje nieprawidłową wartość , -usterka zaworu przelewowego,...
Solenoid nastawczy jest w tylnej części pompy. Podłączony jest do 7 pinowego gniazda w tylnej części pompy na 2 i 7 pinie Y1 pompa wtryskowa Y1/1 solenoid nastawczy Y1/2 czujnik HDK Y1/3 czujnik obrotów B1 czujnik pedału gazu który znajduje się 10cm (dziesięć centymetrów) od pedału gazu połączony cięgłem Znajduje się w nim także czujnik biegu jałowego...
Tu może być zła jakość mocznika, niedrożna końcówka wtryskiwacza,nox pokazuje nieprawidłową wartość, usterka czujnika doładowania.Może być tak ,że noxy są zamienione przed i za katalizatorem.Może też być uszkodzony sam katalizator. EMS 8319; redukcja tlenków azotu jest niedostateczna. EEC 4674; usterka elektryczna w obwodzie podgrzewacza mocznika/reduktora...
Witam, co może być przyczyną większego spalania( wcześniej poniżej 30, teraz 32l przy tym samym ładunku i trasie)? Auto lubi też przykopcić na czarno podczas jazdy, a szczególnie pod górkę. Oleju w intercoolerze nie ma. Czujnik ciśnienia i temperatury teoretycznie działa. Filtry wymienione. Przepływomierz czysty. Na diagnostyce nic nie wyszło. Pompowtryskiwacze...
Kod błędu 61 błąd - Jednostka sterująca EDC przerywa swoją pracę do czasu zakończenia testu zatrzymania silnika. Przyczyna - Napięcie wejściowe na zaciskach B3 i B4 zostało odcięte zbyt wcześnie. Uwagi - Podczas próby wyłączenia silnika, centralka EDC wykonuje próbę działania po wyłączeniu zasilania kluczykiem rozrusznika. Moment obrotowy silnika jest...
ach te serwisy, na dzień dobry czujnik doładowania za 2tyś zł przy okazji filtry powietrza i paliwa 400zl poklepali Cię po ramieniu obiecując że bedzie ok. Potem pompowtryski 1200 -1500 za sztukę co daje min 5000 zł i zapewnienie że teraz to na pewno będzie ok pojedziesz jeszcze raz to wymienia turbinę z tłumikiem i następna faktura a jak i to zawiedzie...
Na diagnostyce w ASO Scania powiedzieli że jest uszkodzony zawór EHAP -został wymieniony(ale bez cewki) na drugi nie dało to rezultatu czujnik ciśnienia doładowania -wymieniony na drugi z zamiennika trochę lepiej ale to nie to co było i mówili że turbo bo nie ładuje sprawdzone i nie ma co się czepić do turbiny zawór przelewowy sprawdzałem ale tylko...
136 Ciśnienie zasilania Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie wysokie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Usterka jest prawdopodobnie spowodowana przez uszkodzony zawór przelewowy. Przyczyną może też być zapchany przewód powrotny paliwa. Kod usterki powstanie tylko wtedy, gdy wartość ciśnienia zasilania będzie...
ems 53249 Tytuł Czujnik ciśnienia zasilania Usterka Napięcie w obwodzie przekroczyło dolną dopuszczalną granicę. Przyczyna Możliwe przyczyny: •Zwarcie w obwodzie czujnika. •Przyczyną usterki może być również zakłócenie zasilania napięciem tych komponentów, które podłączone są do wspólnego źródła zasilania. Jeśli jednocześnie zasygnalizowana...
Witam. Za czołem jeździć scanią jak w temacie. Brak jej mocy dymi na czarno podczas jazdy i ma niska temperaturę cieczy na poziomi 70 stop. Szef mów że to tak od ok dwóch miesięcy jeździł z nią do serwisu ale oni ręce rozkładają. Wymienił i sprawdził. czujnik doładowania interculer turbina sprawdzona nowe org. filtry paliwo/powietzre czujnik na wale...
Wszystko pięknie ładnie, ale nikt nie pisze czy odczyty z czujnika cisnienia pow. doładowania sa prawidłowe, czy czujnik nie przekłamuje. zakładam, że zawory i pompki są prawidłowo wyregulowane, wiec trzeba by zobaczyć do elektrozaworów kąta i dawki czy sie nie rokręciły lub się nie zacinaja. Co do cisnienia paliwa to seria 4 chodziła na 17-20bar. Jezeli...
Witam. Tylko 1 usterka? To chyba nie jest usterka tylko zaprogramowane wolne obroty są za wysokie; pompa była zużyta i żeby nie falowała obroty zostały zwiększone. Gdy jest usterka nr 5 w pamięci to obroty są zwiększone do700 obr/min przez 3 minuty. wykasuj usterkę. Będzie ona się świecić dopóki jej nie skasujesz chyba że jest aktywna (istnieje) to...
...słabym elektronikiem, w scani ale nie wiem jak ci sprawdzili kasetę,kody błędów, bo ktoś cię w h.. Robi, bo z tego, co robię to do starej trójczyny w programie sdp2 wejdziesz tylko do hamulca i hamulca pomocniczego a jest w trójczynie cos takiego jak czujnik temperatury podwójny jeden na deskę a drugi do EDC i ten drugi często się psuje nigdzie...
Scania serii r wymiata niesamowicie,pod górę św. Anny na A4 wylatuje z 24t. na na 11 połówce,ale wir w zbiorniku też robi niesamowity,tradycyjne 124-ki są oszczędniejsze. Jeśli masz coś skopane to ciężko będzie dojść, nie wracając do oryginalnych komponentów. o spalaniu decyduje szereg rzeczy, czujniki: temperat.paliwa,temperatury i ciśn. doładowania,temp.cieczy{termostat...
spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to nie wpadł, tylko człowiek - magik, do którego mogę podać kontakt na PW ( jeżeli wyrazi zgodę ) Teraz znowu spalanie skoczyło o + 4, z info uzyskanego w Scani dowiedziałem się, że : CIŚNIENIE NA WOLNYCH OBROTACH POWINNO BYĆ...
Witam , mam problem z samochodem. Turbina wymieniona, czujnik doładowania 1. kupiłem w sklepie zamiennik 2 kupiłem używany oryginał Scania, mam podpięty ''komputerek- wyświetlacz'' doładowanie max 1,8 Bara. Po podłączeniu komputera w silniku brak błędów. Ogólnie to nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale jak trzymam gaz i wcisnę hamulec to samochód...
czujnik doładować scania scania czujnik doładować doładować scania
climatronic regulacja kocioł zapowietrzony silnik pompy hydroforowej
tosca303 schemat hasło odblokować telefon
Defro K1Pv2: Tryb podtrzymania po włączeniu Błąd 5865 PTM w MAN TGX - Czujnik prędkości wentylatora