Trzeba sprawdzić na poczatek czy gruszka geometrii turbiny działa.
Mam auto od roku. Od pół roku świecił "serwis", okazało się padł zawór sterujący pracą gruszki przy turbinie (miał przerwę na cewce). Teraz serwis nie świeci. W/g mnie praca silnika pozostała bez zmian. To moje pierwsze auto z turbiną. Nie słyszę żadnego gwizdu jak sugerują znajomi - jeżdzi jak jechało. Sprawdziłem strzykawką - gruszka rusza zaworem...
grabash2 napisał: Mam jedno pytanie.Dotyka mnie podobny problem jak wielu uzytkownikow tego portalu-brak mocy.Sprawa dotyczy octavii z 99r. AHF 110koni.Sprawdzalem przeplywomierz oraz N75-to na pewno nie sa przyczyny.Podejrzewam,ze turbina jest do czyszczenia chyba,ze w gre wchodza jeszcze nieszczelnosci.Ale zakladajac,ze turbina ma zapieczone kierowniczki,czy...
Tą rurką podawane jest ciśnienie do zaworu N75 które steruje otwarciem zaworu ciśnienia doładowania w turbinie( ten luźny wężyk przy gruszce turbiny na foto ;) )
Dzień dobry, od razu do sedna. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Wydaje mi się, że tak. w pierwszym poście jest filmik jak to wygląda kiedy sprawdzałem właśnie zakładając/zdejmując wężyk od gruszki. zobacz proszę i oceń czy jest OK. . Wtedy szukać czy nie ma gdzieś dziury między turbina a kolektorem ssącym. Tak zrobię....
Witam mam problem z dafem nagle osłabł ciśnienie na listwie ok zadane równe z osiągniętym około 1550 bar max świeci się adblue zawsze ale podobno w lf 45 nie odcina, turbo osiąga max 1,1 bara w drugim dacfe pompuje dla porównania 1.5 bara, szczelność węży intercoolera sprawdzona jest ok co może być? Dodano po 4 Poza błędami adblue pokazuje błąd 01c1a2,...
Niestety nie mam możliwości sprawdzenia aktualnie czy jest zaciągana gruszka - sprawdzę w następnym tygodniu. Dlatego właśnie uważam, że chyba zrobiłem błąd. Powinienem sprawdzić gruszkę i rozkręcić turbinę żeby sprawdzić czy nic tam nie lata. Ale mam przeczucie ze to nie jest wina gruszki. Bardziej byłbym skłonny uwierzyć, że to winna jakiegoś kabelka...
Witam. Posiadam Vectrę B 2.0 DTI po lifcie, 101 KM. Z samochodem tym było dużo różnych przygód (usterek), ale do rzeczy. Samochód był u mechanika na wymianie turbosprężarki po regeneracji (650zł za turbo), samochód sobie jeździł i jeździł, w międzyczasie były wymieniane wtryskiwacze, przegląd rozrządu i oględziny pompy wtryskowej. Przy odbiorze samochodu...
Oba są w zasadzie tak samo dobre/złe. Na koło bym nie stawiał, raczej albo zapowietrza się pompa albo problem jest w nastawniku kąta wtrysku, ewentualnie w samej pompie.
Jak sprawdzić geometrie? Tak myślę żeby zdziałać coś na razie bez wyjmowania turbiny, n75 może mieć na to wpływ? Lub gruszka turbo?
Jak jest na podciśnienie gruszka to można ją sprawdzić za pomocą vakum pompki a nie sprężonym powietrzem
Wg mnie zmienna geometria słabo reguluje pracę tego turbo (pracuje nie płynnie a skokowo lub z opóźnieniem). Popatrz na wykres wysterowania n75. Wysterowanie rośnie (tu jest odwrotnie 0% = max doładowani ,99%= nie ma doładowania). Wysterowanie rośnie a doładowanie zamiast spadać rośnie dochodzi do 94-95% (tyle max wystawia sterownik silnika i dopiero...
Siema po dłuższej nieobecności. Pacjent ten sam co ostatnio, ale problem inny. Samochód jest słaby, jak na 110 KM (czy ile on tam rzekomo ma). Podejrzenie padło na turbinę. Na postoju gruszka nie ruszała się w ogóle. Nieważne czy 800 obr/min czy 3000 obr/min. Ciśnienie do gruszki idzie, ale nie mam manometru żeby sprawdzić czy odpowiednie. Kupiłem nową...
Mam Opla Signum 2,2 DTI 2003r 125KM. Wyprogramowany EGR i podniesiona moc (zmiana mapy). Rok po przeprogramowaniu wszystko było w miarę chociaż co jakiś czas tracił moc (kluczyk na zegarach) ale po ponownym uruchomieniu wracało do normy i znów tydzień czy miesiąc spokoju. Z tą utratą mocy było już wcześniej tak że nie łączę tego ze zmianą mapy i wyprogramowaniem...
Turbina w tym silniku znajduje z przodu silnika na środku, na samym dole. Tak jak kolega wyżej napisał odkręć wąż i sprawdź czy wirnik się kręci. Jak jest ok to może zatkany katalizator, wtedy spróbuj lekko odkręcić wydech od kolektora wydechowego, żeby zrobiła się lekka szczelina i jedź na testy. Warto sprawdzić czy przy dodawaniu gazu "pracuje" gruszka...
https://youtu.be/PvusvQq8UFg Myśle ze tu jest odpowiedz
Witam, czytałem sporo na ten temat, lecz nic mi to nie pomogło. Problem jak w temacie przy przekroczeniu prędkości 110km/h turbina przestaje działać. Nie wiem jak z tym autem było wcześniej ale jak kupiłem tak już było. Napiszę co sprawdziłem : gruszka przy turbinie - nie działała wymieniłem na sprawną, niestety nie pomogło w następnej kolejności kierownice...
czy wymienić gruszkę turbiny wraz z czujnikiem czy może przejrzeć instalacje elektryczną. Na początek przejrzyj instalację ,zmierz masę i zasilanie. Potem ci zostanie wymienić gruszkę raczej.
Witam Niedawno zacząłem samodzielnie modyfikować swój soft w samochodzie. Jest to silnik 1.9 TDI AHF z końcówkami wtryskiwaczy 0.230, turbina oryginalna GT1749V, sterownik 038 906 012 L . Ogólnie wszystko wydaje mi się, że jest ok, auto jeździ dobrze, ale nie umiem poradzić sobie z problemem obniżonego doładowania w zakresie 2200-3000 obr/min. Zadane...
Hej, Audi a4 b5 1.9 tdi. AFF 3 tygodnie temu, zmieniałem pasek wielorowkowy i napinacz. Mam wrażenie, że od tamtego momentu jest problem. Opis usterki: Przy 5 biegu, powyżej 2tys obrotów odcina mi moc. Nawet miałem wrażenie, że na 1-2 biegu dostało większego kopa. Po drugie, na postoju/w trakcie jazdy - podczas zwiększania obrotów, turbo jest praktycznie...
Starowanie turbiną lub sama turbiną Do sprawdzenia podciśnienie z vacum pompy Wszystkie wężyki podciśnienia. Zawór sterowania turbiną orz gruszka turbiny. Na zostaje sama turbina czyli zmienna geometria
Nie tam niema przekażnika tam jest zawór N75 który steruje gruszką turbiny i jest sterowany bezpośrednio z ECU . A z czym problem .
Nie wiem czy on ruszy ręką gruszkę, go nie jest takie łatwe. Pierwsza podstawowa rzecz to jak zachowuje się gruszka na turbinie po odpaleniu auta? Czy gruszka wciąga sztangę turbiny? Napisałeś że metoda że strzykawka nie pomogła. Co to znaczy, w czym miała pomóc? Daj trochę więcej informacji, za język nie będziemy cię ciągnąć. Gruszka się nie rusza...
Może kończy się pompa vacum . Ona odpowiada za podciśnienie do serwa plus do sterowania gruszka turbo. Przydał byś się miernik podciśnienia i sprawdzić czy jest -0,8 bara bo może być że na niskich obrotach nie dociąga sztangi do śruby stopu.
Tzw. Gruszka podciśnienia turbiny. Podciśnieniowy regulator turbiny.
Ja takie objawy miałem z zaworem EGR,czasem sie otwierał i silnik dostawał mocy a czasem nie otwierał się i silnik tracił moc.Wszyscy mówili że to turbina a okazało się że nie.Wymiana zaworu i samochód śmiga .Aha mi zapaliła sie kontrolka check ale kilka dni pózniej. Dodano po 5 Turbina posada taka zapadkę która reguluje dopływ powietrza jest ona sterowana...
Podczas odpalania silnika niech druga osoba zerknie czy cięgno gruszki turbiny podciąga się ok.13mm. Jak stoi to trzeba prześledzić wszystkie podciśnienia.Aby wyeliminować zawór turbiny wystarczy wyjąć z niego rurki i połączyć ze sobą.Wtedy podczas pracy silnika powinno podciągnąć gruszkę. Oczywiście jeśli podciśnienia szczelne.A błąd p1590 nie dotyczy...
Dodam że jak wyjałem egr to było dużo oleju To normalne przy dużym przebiegu. Skoro gruszka EGR i klapek jest szczelna, to zainteresuj się jeszcze gruszką turbiny czy ma całą membranę.
Cześć wszystkim, Jest dużo podobnych tematów, ale konkretnie pasującego do moich objawów nie znalazłem. Mianowicie podczas przyśpieszania powyżej 1800 obr/min auto traci moc i zaczyna szarpać, że nie da się jechać. Nawet na postoju jak próbuję przegazować to czuć te nierówne obroty i przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu obroty nie przekraczają 2500....
Zauważyłeś że turbina Ci w ogóle nie pompuje? Sterownik wysterował na maksa a tu zero reakcji na turbinie. Zrób log statyczny 11, zobacz czy się rusza sztanga gruszki. Pewnie nie więc sprawdź wężyk między elektrozaworem a gruszką turbiny.
Kolego maximus77 Twoja turbina ma kierowniczki tak jak inne z tym że u ciebie do sterowania tymi kierowniczkami służy tak zwana gruszka na podcisnienie. Ona steruje tymi kierowniczkami przewód od gruszki łączy się z kolektorem dolotowym i podcisnienie steruje gruszką wsuwa ją lub wysuwa. Łatwo sprawdzić czy jest dobra przy pomocy dużej strzykawki. Ale...
Demontujesz zabezpieczenie sworznia gruszki, dwie nakrętki i już.
Turbina jest w bardzo dobrym stanie, brak jakich kolwiek oznak zużycia (niestety kierowniczki nie były zapieczone :/ ) chodziły idealnie Gruszka też podczas zassysania powietrza podnosi się a po później opada bez żadnych zatrzymań. Nie wiem co może być przyczyną, sprawdzę jeszcze przepływomierz oraz EGR być może z nimi jest coś nie tak. Zna ktoś jakąś...
Witam. Okazało się, że przyczyną był przepływomierz i uszkodzony czujnik kopiujący na turbinie. Z przepływki nie było błędów, a wskazania parametrów były ok, ale w czasie jazdy coś się dziwnego działo. Podmieniłem przepływkę na oryginalną i sprawną, czujnik na regenerowanej turbinie wymieniłem na oryginalny. Nowa turbina wymagała delikatnej regulacji...
Chodzi ci o kolektor wydechowy? Po czym wnioskujesz że jest nieszczelność, dmucha spalinami? Nieszczelność zaburza dynamikę gazów spalinowych przez co turbina nie osiągnie wymaganej wydajności, więc wpływ ma zwłaszcza jeśli będzie znaczna. Tak samo jak byś chciał nadmuchać balonik dziurawą słomką. To ze sztanga rusza się dobrze w basic settings nie...
Podłącz dużą strzykawkę (najlepiej 100)do wężyka podciśnienia, który idzie na gruszkę przy turbinie jak będziesz zaciągał strzykawkę to dźwignia sterowania turbiny powinna swobodnie pracować i przestawiać łopatki turbiny, jeśli będzie się zacinać to może być problem z gruszką lub łopatki turbiny są już zapieczone i nie zawsze się przestawiają.
No dobra jeszcze jutro poszukam. Dziękuję, na razie.
Witam to mój pierwszy raz proszę o wyrozumiałość. Problem jest bardzo ciekawy (dziwny) Kupiłem kilka miesięcy temu właśnie KIA CARNIVAL 2003 rok CRDi 2.9. Samochód śmigał jak przeciąg 144 KM, chodził moim zdaniem bardzo dobrze. Został sprawdzony i mechanik bardzo pozytywnie wypowiedział się o pracy motoru i stanie autka. Przebieg 121 tys. Auto miało...
Jeszcze raz , sprawdziłeś czy przy gruszce turbiny pojawia się podciśnienie? Zawór sprawny?
Czyli co, gruszka turbiny, zawór podciśnienia turbiny i jeszcze jest zawór podciśnienia obok egr.
Poprawiłem zdjęcia i przepraszam Wszystkich za zamieszanie - dziękuję Moderatorom za zwrócenie uwagi.
który czujnik odpowiada za odcięcie turbiny jak auto przejdzie w tryb awaryjny ? Czujnik jest tylko jeden, widoczny na zdjęciu w drugim poście. ta "gruszka przy turbinie " nie wiem jak to fachowo się nazywa , czy ta część też ulega często awari ? może się zacinać ? Aktuator, rzadko się uszkadza, może się zatrzeć ośka od klapy upustowej w turbinie.
W moim 1.6hdi jest podobnie więc to chyba norma
Turbo nie wstaje.Nie spadł przypadkiem wąż od "gruchy"? Jak wywalałeś cały filtr to może przypadkiem spadł.Cieńki gumowy wąż idzie on za silnikiem do turbiny i tam jest wpięty w taka metalową gruszkę sterującą turbiną.
Może zaworek sterujący turbina?. Jaka tam jest turbina? z regulowaną gruszką?
cięgno nastawnika (gruszki) turbiny może być przestawione czyli może wystarczy je podkręcić do właściwego położenia.
Elektrozawór ciśnienia doładowania jest sterowany sygnał RCO , PWM , a po naszemu współczynnikiem wypełnienia impulsu. Poszukaj sobie w internecie. Po zapaleniu silnika zawór jest wysterowany na zaciągnięcie siłownika gruszki aby łopatki zmiennej geometrii VGT były otwarte w celu osiągnięcia ciśnienia doładowania przy małym przepływie spalin. Dalej...
Wymieniłem przy okazji zbiorniczek podciśnienia, który jest koło zaworka sterowania turbiną. Był poklejony jakimś silikonem. Teraz turbina pompuje lepiej, ale to jeszcze nie to. Zamówiłem wakuometr i pompkę podciśnieniową i sprawdzę podciśnienie i gruszkę turbiny.
Witam kolegów forumowiczów.czyszczę kierownice turbiny w seacie alhambra 1.9 rok 2002 Gruszka a szczególnie jej siłownik jest w fatalnym zardzewiałym stanie chciałbym gruszkę wymienić ale nie znam podciśnienia jakie nią steruje nawet w celu sprawdzenia działania starej.Proszę o podpowiedz
Zobacz podciśnienie do turbiny czy gruszka się rusza na odpalonym silniku ściąg i żaluz podciśnienie czy gruszka wciąga.
Witam. W jaki sposób można sprawdzić, gdzie na odcinku wydechowym przepuszcza ciśnienie od turbo? Silnik 1,8 l turbo, Golf IV; w ścianie grodziowej jest turbosprężarka i od jakiegoś czasu przy ostrym przyspieszaniu słychać dziwne "jarmolenie", jakby coś wpadło w wirnik, ale ponoć jest to klasyczny efekt pęknięcia kolektora lub wydmuchanej uszczelki...
gruszka turbina sprawdzić gruszka ustawi gruszka turbina
nawigacji becker otwieranie garaż pilot matrix reset
Mercedes W238 Coupe USA – podłączenie lamp EU 6-pin do wiązki 4-pin, kierunkowskazy Xiaomi TV nie włącza się, dioda świeci na czerwono – przyczyny, naprawa, eMMC, zasilacz