to nie jest prawidłowa sonda! Dodano po 46 Wystarczy zamienić piny. Dodano po 7 tu masz obrazek http://obrazki.elektroda.pl/3705816200_1...
Nowa sonda załatwi sprawę.
Tfuj, odwrotnie- to w fordowskiej, w przeciwieństwie do innych szary idzie do korpusu. Jak założysz inną, np od WV, która szary ma odizolowany to EEC IV nie wykrywa masy i idzie w trybie bez sprzężenia z sondą. Jak założysz trzyprzewodówkę, to ten kabel co oryginalnie szedł na szary ( bodaj brązowy z żółtym pasmem) umasuj!
Witam .. Wałkowałem ten problem kilka razy w ASO .. To wszystko zależy .. Raz to było paliwo ... podniana na inne i ok ... Często przepływka ... Masz silnik z10xe czy z12xe lub z12xep ????
W książce od poloneza jest tak. http://obrazki.elektroda.net/96_12460517... ps. Przepraszam za jakość foto ale robiłem tym co miałem pod ręką.
Dobrze , lecz sygnał sondy zmienia się z częstotliwością 1 Hz , tak że sobie poradzisz. Gorzej z dokładnością wskazań , bo domyślam się , że dobroć tego miernika jest niska.
Masz dwie sondy, na prawy i lewy bank cylindrów, zobacz na takie rzeczy jak: -przepływ powietrza ( na wolnych około 16 kilo na h) -czy odczytana temp. pokrywa się z grubsza z rzeczywistą -pozycję integratora pola pracy O2 (około 128 krok) Jest gazownia w aucie?
sonda szerokopasmowa wskazanie prawidłowe
..miernik cyfrowy do sprawdzania pracy sondy akurat najmniej się nadaje ale z tego co piszesz pracuje..Lambda w dobrej kondycji powinna generować 2 przebiegi na sekunde od 0,2V do 0,8V..chaotyczność bedzie spowodowana właśnie przez miernik cyfrowy dlatego idealnym przyrządem do obserwacji przebiegu Lambdy jest oscyloskop lub ewentualnie linijka diodowa...
To niech podłączą masę do tej sondy. I niech się jeszcze uczą.
tak moze
Druga sonda jest sondą diagnostyczną katalizatora, napięcie na niej ma być stałe.
Normalne.Te fluktuacje swiadczą o tym że sonda próbkuje. Po co wam te vagcomy,jak nic z tego nie kumacie?
Póki sonda się nie nagrzeje to pokazuje takie napięcie.
sonda nie jest zasilana, sonda porównuje zawartośc tlenu w powietrzu atmosferycznym z zawartościa tlenu w spalinach, przy dużej rożnicy w wyniku działania ciśnienia cząstkowego następuje przepływ jonów tlenkowych powodujacy powstanie potencjału do 1V wiele szczegółów dot.budowy idziałania sondy lambda znajdziesz w necie sonda w pewnych okolicznościach...
zmienne. pod warunkiem ze wiesz jekie to przemienne
Wszystko ok.grzałką steruje ECU silnika. Sprawdź rezystancję samej grzałki. Czy tam jest tylko jedna sonda? Najlepiej podaj kod silnika Pozdrawiam
może z tabelek, odczytując napięcie na lambdzie mamy podany współczynik lambda i stosunek powietrze/benzyna
Rozgrzej dobrze układ wydechowy. Takie napięcie jest często w grupie VAG przy zimnej sondzie. Przy uszkodzonej sondzie powinieneś mieć raczej któryś z błędów P0138, P0139 albo P0140 - wysokie napięcie, powolna reakcja albo brak aktywności sondy B1S2. Zrób z 10km i zobacz na pracę tylnej sondy.
Należy dołączyć kondensator filtrujący między plus a masę zasilania i jeszcze jeden tantalowy (elektrolityczny) a także transil na 16V. Jesteś pewny, że sonda ma odpowiednią temperaturę a układ sterowania grzałką i ona sama jest sprawna?
http://forum.vectraklub.pl/index.php/top...
Analiza spalin, zwłaszcza CO? Wzbogac mieszanke np jakims sprayem lub podaj mu plusa poprzez twoje ciało na sygnał.
Witam , mam espace4 2.0t w pomiarach sond lamda wychodzi mi na pierwszej pełne napiecie z aku. natomiast na drugiej 8 v, nie wiem jak było przed pokazaniem sie błędu , sondy jakby sprawne . Czy to jest prawidłowe ?
Nie czytałeś dokładnie:– temperatura silnika wyższa niż 200C – napięcie sondy lambda musi przynajmniej raz wyjść poza zakres 0,3..0,6V - warunek przejścia silnika do pracy w pętli otwartej, 13 – SONDA LAMBDA OBWÓD OTWARY Błąd występuje gdy: silnik pracuje nie mniej niż 1 min temperatura silnika powyżej 850C napięcie sondy lambda przez...
sprawdź jak spali bez sondy, u mnie lepiej było na odpiętej jak na podłączonej niesprawnej.ale ja głównie lpg zależy jakie miałeś problemy.moja pęknięta głowica załatwiła? dwie sondy/tanie były?/ :cry:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Szukaj u Helmuta oryginalnej sprawnej używki!
Z tym gaśnięciem to sprawdź, czy przypadkiem nie jest coś z silnikiem krokowym, bo to on jest odpowiedzialny za wolne obroty, tzn czy działa i czy nie jest brudny, co się często zdarza. Po prostu wykręć go i wyczyść jakimś wd40, tak samo jego gniazdo przy wtrysku. Jak go wykręcisz, to go podłącz do wtyki i włącz stacyjkę - powinien się poruszyć, a odnośnie...
Jako że dzisiaj sobota (pracująca) a w robocie spokój, znalazłem chwilkę na porobienie screenów z programu. Mam nadzieję, że teraz po waszych wyjaśnieniach jeszcze bardziej mi się naświetli sytuacja. 1. zacznijmy tak: ZAKŁADKA PODGLĄD czy jakoś tak. Nie dało się tu zrobić zrzutów z racji ruchomych wskazań. napięcie lambda w zakresie obrotów 1000-4000...
Nie zgasną.
Sonda pracuje w granicach 0,5V gdy nie ma masy, czyli odniesienia. Podłącz masę do obudowy sondy i sprawdż...
Witam, samochód podobny, problem zbliżony. Palio 1.2 16V + tartarini etagas ... wymieniony filtr gazu, membrany, emulator aeb, cewka elektrozaworu lpg przy parowniku. Z komputera silnika wykasowane wszystkie błędy (aktualnie nic nie wyrzuca). Problem jest następujący ... auto czasami nie przerzuca na gaz (po dodaniu gazu słychać zawory od lpg i silnik...
Problem polega na tym iż, gdy podłączyłem go do programu diagnostycznego AB-COM mieszanka paliwowa skacze raz bogata, raz uboga a napięcie na sondzie lambda (O2 sensor o ile sie nie myle) skacze raz 200, 400 albo i 1000mV. Witam serdecznie. Sam mam corsę z silnikiem 1.0 oznaczenie X10XE i u mnie mieszanka też skacze z ubogiej na bogatą i odwrotnie...
4 to zwykła No nie zawsze , są 5v , 1V zwykłe i odwrócone. :) Do hondzi raczej tylko typowa pod model ale mozna spróbować, ale użyj rurek do łączenia przewodów. http://obrazki.elektroda.pl/9007449200_1...
Kolego nie wydaje mi się że te błędy normalnie znikają. jeżeli usterka znikła lub występowała tylko w pewnych sytuacjach to będzie to błąd sporadyczny, ale sam nie powinien zniknąć. A na sondę lambda nie przychodzi napięcie zmienne bo gdyby nie grzałka przyspieszająca jej prace w ogóle by nie było potrzebne napięcie. Sąda lambda działa jak ogniwo elektryczne...
na obydwu sondach napięcie powinno sie zmieniać.
Witam Ja używam do takich badań cyfrowy tester sondy lambda. Kupiłem na Allegro jeszcze mnie nie zawiódł. Jest tam opcja testu która symuluje napięcie sondy lambda o wartości 0,2V a także 0,9V po wciśnięciu klawisza testu silnik zaczyna pracować inaczej, czyli potwierdza to ze opisany wyżej artykuł ma sens.
zasilanie na wtyczce sond to około 1v Zasilanie z przekaźnika wielofunkcyjnego. Brakuje Ci plus 12V. Pewnie upalony styk lub uszkodzona wiązka. Sprawdzaj żarówką minimum 21W, miernik wyprowadzi Ciebie na manowce.
Jak szybka ta oscylacja?Masz wykres?
wiem że by zwiękrzyc dawkę paliwa we wtryskowym układzie zasilania mozna zmniejszyć napięcie wychodzące z sondy lambda jak to zrobić? ktos ma pomysł? ja jestem mechanikiem ale na elektronice sie nie znam - wiem że mozna zrobic to na potencjometrze i wtedy da sie wedle życzenia regulowac ta dawke paliwa to prosty sposób by "podkręcić" furę i to w tym...
+ spod bezpiecznika pompy paliwa, masa sterownik pin 20. Od 0-12 wartość taktowana.
Podłącz tps bo w tedy lecho będzie widział bieg jałowy i nie uruchomi działania silnika krokowego.Potencjometrem w centralce wyreguluj próg zadziałania czyli wyjścia z wolnych obrotów.Lambda 1V jest ok! ale musisz ustawić emulacje lambdy jako fala prostokątna(switch w lecho ale nie pamiętam który).Podłączwoltomierz do lambdy i tak wyreguluj parownik...
Grzałka zasilana z tego samego punktu co i pompa sterownik daje masę Badaj żarówką a nie miernikiem napięcie na grzałkę
Rozwiazanie bardzo proste zamontuj emulator RENIX do wtryskiwacza i przejdzie wszystko. Pewnie masz wtrysk 1-pkt boscha. Pozdrawiam.
Jakie masz konkretnie oznaczenie silnika?
Nie ma sensu płacenie 50 zł za kawałek kabla z mini jackiem. Program zmieniający kartę dźwiękową w oscyloskop jest w dziale download tego forum i można go sobie ściągnąć za darmo
No okej ale żeby kupić zamiennik uniwersalny to muszę znać parametry tej sondy czy to 5V czy 0-1V, 0,8-1,6V itd.
Druga sonda jest tylko diagnostyczna , jeżeli wali taki błąd , to albo niewłaściwie dobrana sonda albo katalizator do wymiany!
Sprawa wyjaśniona . Do kabla sygnałowego sondy był podłączony komputer gazowy. Po przecięciu tego kabelka wszystko wróciło do normy. Temat zamknięty.
Jeżeli często wypala DPF może to świadczyć o jego dość dużym zabrudzeniu. I dlatego wchodzi w tryb wypalania O ile dobrze pamiętam to wartość na sondzie powinna być 0.7-1V
Napięcie sondy lambda powinno się zmieniać między 200mV i 800mV,średnie wskazanie powinno wynosić ok.450mV.(100mV mieszanka uboga, 800mV mieszanka bogata)
Dzięki za odpowiedź. 1. Z tego, co ja rozumiem, to sonda za katem ma być bogata, jak jest zimny silnik, a później ma oscylować w miarę równo z pierwszą, ale z delikatnym przesunięciem i tak jest w tym aucie. 2. Myślę o tym, żeby zamienić miejscami, ale w Smarcie wygląda, że trochę rozbierania będzie, dlatego jeszcze się powstrzymuję. 3. Z tego, co pamiętam,...
z teori nie. ale w praktyce zdaza sie to (zakłócenia od WN itp)
Sonda odwrotna 5V , powinno napiecie referencyjne spadać. Zacznij od masy przepływomierza to wada tych silników.. Jak ok to sonda , tylko oryginalna siemens droga w ch.. https://www.google.com/search?q=x18xe1+d...
Wg katalogu jest ten sam wtryskiwacz dla laguny I i II 1,8 i 2.0 K4M 850 - LAGUNA I / II (04.98 - 09.07) - 1.8 16V , 2.0 16V silniki: F4P 760 F4P 770 F4P 772 F4R 712 F4R 713 F4R 714 F4R 715 F4R 780 F4P 771 F4P 773 F4P 774 F4P 775 Zastanawiam się czy silnik nie nałapał jakiś korekt długoterminowych ze względu na długą pracę z uszkodzoną sondą...
Zmierzyłem napięcie na sondzie lambda na rozgrzanym silniku - ok. 150mV na biegu jałowym. Czyli jednak sygnał z sondy jest. . Ja cię pierniczę, nie ma ratnku dla tego forum. Co jest? 0,15V to cymeśny sygnał?
Tu mozesz poczytac,0-1V jest oki.Pozdro... http://www.ngkntk.pl/Sonda_lambda.1306.0... http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/p...
Sundę lambda wymieniłeś ? Ona się po czasie wypala . Odłącz aktuator i zastąp go regulowanym dławikiem , ustaw reduktor żeby silnik pracował na wolnych i doreguluj dławik żeby się silnik wykręcał na obroty .
Zacznijmy od konkretów. Jaki silnik?
To napięcie się wacha, czy stoi? Chyba stoi ........ tzn. nieiwelkie wachania na drugim i trzecim miejscu po przecinku A jak prawidłowo pomierzyć lambdę i jakie powinny być napięcia ?? Gdzieś czytałem że 'sinusoida' w zakresie 0.1 - 0.9 V ... czy tak ? Czy ta 'moja' wartość ok. 1.35V śwaidczy o uszkodzeniu lambdy czy modułu-sterownika ?? Dodano po...
Napięcie lambdy 1,54V? Coś chyba masy brakuje czy na rozruszniku to było?
sprawdz zasilania i mase tu masz opis
Tak sonda była nagrzana, LPG nie mam
Czy na zimnym silniku jest tak samo? Bo jeśli tak, to prawdopodobnie masz zapadnięty katalizator i zatyka ci wylot.
Błąd jest P0420, jak sprawdzić resztę?
Auto Lexus is 250 ll 2006 ," małe napięcie sondy lambda 1 rząd 2
Jeśli masz dwie sondy to ta przed katalizatorem ma pływać, robić taką sinusoide, a druga (za katalizatorem, diagnostyczna ) ma trzymać napięcie :>
Dziś wywaliło błąd P0135, czyli coś na rzeczy jest. Podałem już problem na początku tematu, rejestruje błędy wypadania zapłonów żadnych innych więcej błędów. ...no to się zdecyduj :/ Jeśli nie dochodzi prawidłowe napięcie do sondy to chyba tu jest problem. Odłącz sondy i zobacz czy zapłony nadaj będą wypadać, bo w/g mnie jest mało prawdopodobne aby...
Jak silnik pracuje po odpięciu sondy? Na wolnych faluje, Lewy luft, przepustnica do czyszczenia, układ WN. Aha, niech ktoś "krokowca" zapoda, dawno nie było.
Tam masz wideband i ma być między 0,3-0,6V ,tam nic nie oscyluje.
moja instalacja gazowa(przynajmniej tak mi powiedziano)wymaga podłączenia sprawnej sondy - widocznie emulacja nie jest "zaprogramowana" jednorazowo lecz w czasie rzeczywistym??? Mam ją podpiętą do auta bezpośrednio a tylko jeden przewód idzie do sterownika gazowego więc pewno dlatego jest to 1.3V a sonda widocznie może działać poza skalą i pokazuje...
Trzok i tak jest cierpliwy. Podaj wreście co to za jednostki - współczynnik czy napięcie lambda? Dowiemy sie wreście co to za cyfry? Jeżeli napięcie , to masz rację , sygnalizuje sterownikowi mieszankę ubogą , gdy to jest współczynnik lambda , to mieszanka bogata. Sondy w tym wynalazku są 1V.
Witam. Auto zrobione najwieksze podziekowania dla kolegi dafit906 Podobno brak wyjscia masy z komputera na sondy Dziekuje Pozdrawiam
Skoro sonda generuje napięcie od 0 do 1V to po co Ci wskaźnik do 15V? ... Nie zawsze i nie na pewno. U mnie 0-5 V ;]
Lambda pewnie działa w PID'zie a te 10% to może procentowy udział w sterowaniu. Można zmierzyć napięcie na niej ( jak pamiętam w samochodach to ok 1V), pewnie zaraz po zmianie nastaw lambda napięcie się zmieni ( skład spalin) i jak będzie reagował na wentylator.
Witam. Odgrzeje kotleta. Czy ktoś mógłby wysyłać mi zdjęcia prawidłowo podłączonego N75 i DV ?? Mam problem ze spadkiem mocy i szarpaniem przy przyspieszaniu w C5 1.8t AEB z LPG. Czy wartość 114g/s przy ok 5000rpm to dobre wskazanie ? Nie pamiętam tylko jakie napięcie lambda pokazuje. Muszę w loga spojrzeć. Z góry dziękuję za pomoc.
Witam, mam problemy z moim leciwym fiatem brava 1.2 16v 1998 r. Walczę z nimi już kilka dni. Dziś podłączyłem go do komputera i w aplikacji Multiecuscan otrzymałem dość dziwny wykres napięcia sondy lambda. Wykreś generował się w czasie jazdy (nie na postoju). Gdzieś wyczytałem, że napięcie powinno oscylować w zakresie 0.1-0.9 V, a wg wykresu pojawiają...
no więc. sprawdzałem specjalnym testerem diodowym, który bardzo szybkoi reaguje (miernik do kosza w tym przypadku). no właśnie silnik się przydusza na początku i to mnie zastanawia, przepływka niby dobra sonda też, lewego powietrza niema a mimo to przydusza sie przy gwałtownym dodaniu gazu i te zuzycie paliwa także wskazywało by na sondę. proszę o pomoc...
No z tymi pomiarami przepływki mnie powaliłeś teraz :)
Witam Mam problem z samochodzikiem otóż mam błędy na Vagu: 17584 Korekcja lambda katalizator strona 1 - przekroczona granica brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 17604 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 2 - zły prąd podgrzewania brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17586 Podgrzewana sonda lambda 1 strona 1 - wyjście - przerwa...
Siema, jakie powinno być napięcie pierwszej lambdy na biegu jałowym? Jakie napięcie oznacza mieszankę ubogą a jakie bogatą? Bo w tym samochodzie zachowuje się dziwnie, najpierw jest stabilne 1,5-1,6V, czyli jakby w normie, a potem skacze na 3 V, potem sama z siebie opada. Jak jest 1,5 to po psiknięciu plakiem w dolot rośnie, a jak jest 3 spada. Nie...
nie,jeżli sonda jest z offsetem,poza tym 1 V sonda która jest w stanie wygenerować 1,6V jest conajmniej baaaaaardzo dobra :)
witam-czasem nie ma przerwy w kablu? sonda-sterownik,bywaja kable ekranowane przy zlym wpieciu sie w kabel(wbijanie ostrej koncowki miernika w kabel sondy) jest zwarciekabla do masy.moze to.sprawdz polaczenie na sonda-sterownik. POZDRAWIAM
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
Jak już o sondzie mowa to ja mam taki problem i niewiem czy jest związany z w/w ale zapytam: posiadam bmw 316 e30 i falują wolne obroty na rozgrzanym silniku,kiedy jest zimny - wszystko ok.Prędkość obrotowa zmienia silnika się do takiego stopnia ,że potrafi zgasnąć (co mnie bardzo irytuje , szczególnie dojeźdzając do świateł) .Czy ta usterka może być...
Zmierzyć ciśnienie sprężania,sprawdzić świece,sprawdzić czy nie ciągnie lewego powietrza,wyczyścić przepustnicę.
Nie prawda to co pisza w necie jest tak jak ty napísałes a co Ty za emulator założyłeś?
raczej masz problem z przekaznikiem głównym lub jego zasilaniem
Fachowiec się tłumaczy że walnieta jest sonda. Że jak się sonde wymieni to on gaz ustawi. Ale skoro samochód jeżdził wczesniej w miare OK to chyba musiała sonda działać. Sygnał mierzyłem względem masy pojazdu.
a nie jest możliwe że przy uszkodzonym jakimś innym czujniku ECU zwiększa napięcie na pinie z sondy?
koniec tematu
Napięcie na nagrzanej sądzie lambda, podczas pracy silnika, powinno oscylować od ok. 0,1V do ok. 0,8V. Częstotliwość zmian powinna wynosić ok. 1 Hz. Oscylacje te są wolniejsze dla silnika zasilonego LPG. Oscylacja spowodowana jest ciągłym procesem regulacji składu mieszanki. Gdy na sądzie jest napięcie stałe, to jest ona uszkodzona. Można jeszcze powiedzieć,...
W tych silnikach klinów nie obrywało, a przeskoczony pasek to już fantastyka. Prędzej się zerwie całkiem. Jeśli ktoś, kiedyś za luźno napiął, to różnie może być...
...będe czekał na dokładne dane. Zarówno czujnik płynu chłodzącego (zielona wtyczka), jak i czujnik zasysanego powietrza mają takie same charakterystyki: 0 st C = 5500 Ohm 10 st C = 3500 Ohm 40 st C = 1200 Ohm 60 st C = 525 Ohm 80 st C = 300 Ohm 100 st C = 175 Ohm Pewnie już zauważyłeś, że oba czujniki pracują w standardzie NTC (Negative Temperature...
Raczej nie możliwe aby sonda była podłączona przez przekaźnik, a sprawdzić ją można przez pomiar napięcia w czasie pracy slnika tzn jeśli jest dobra to napięci wacha się od 0,1 do 0,8V.
Jesli masz dostep do vcds to w engine zerknij w Readness.Zobaczysz tam czy sondy i katalizator pracuja prawidlowo. Problem moze byc trudny do usuniecia ze względu na lpg.W zaleznosci od samochodu pomaga czasem zastosowanie emulatora sondy. Nie wiem czy akurat w tym aucie jest to możliwe ale najlepiej wylaczyc programowo druga sonde
Jeszcze chcę zapytać, co może oznaczać komunikat błędu sondy (napięcie poza zakresem).
Peugeoty to nie moja bajka... pewnie jest. Możesz poszukać informacji na temat zalecanych ustawień emulacji sondy w Peugeocie 405 z silnikiem 2.0 8V na jednopunktowym wtrysku paliwa firmy Solex Bendix Siemens typu Fenix 1B. Tak, dobrze zrozumiałeś - często najlepszym wyjściem jest symulacja awarii sondy dla sterownika wtrysku benzyny podczas pracy silnika...
Bingo nic niemiesza.... wstawialem do tego auta rowniez sterownik STAGa 50 i te same objawy... Po odcieciu sterownika gazu od sondy (polaczenie sondy tak jak powinna byc fabrycznie) problem jest ten sam ze sonda wiesza sie... Wiec przyczyna tkwi gdzies w elektotnice ECU benzynowego...
cały czs mówimy o napięciu lambdy, jakie ustawić na wolnych obrotach,mam regulację ręczną na parowniku i możliwość ustawienia napięcia 0,3 -0,45V, obroty raczej się nie zmieniają, pewnie powinno się to robić na analizatorze no ale wybrałem 0,45V.
Czym podciągasz skład na maksa?
napiąć lambda sprawdzić lambda astra sprawdzić czujnik lambda
overmax tablet włączać wiena mostek bezpiecznik stopiony
Jak czyścić pistolet po Drewnochronie? Błąd E64 w pralce Hanseatic - przyczyny i rozwiązania