sprawdziłem przepływomierz jest ok, cały druciki są w dobrym stanie Nic nie sprawdziłeś. Podejrzyj w parametrach czy przepływomierz podaje prawidłową wartość przepływu powietrza.
patrzył któryś z tych mechaników na wartości rzeczywiste przepływomierza czy tylko błędy odczytali???
Sprawdź przepływomierz -bank!
Sprawdź jeszcze przepływomierz powietrza.
Przepływomierz polecam zdecydowanie sprawdzić. Znajomy mial ten sam problem - wymiana przepływomierza dopiero pomogła
Przecież wszystko Tobie opisałem. Ciężko sprawdzić, który przewód na który pin sterownika trafia? Raptem dwa przewody, przy okazji eliminujesz uszkodzenie wiązki.
No to trzeba podpiąć interfejs i zobaczyć co się na zimnym dzieje. Albo podmieniać części. Co wolisz. Zacznij od przepływomierza.
Jeszcze jedno pytanie odnośnie przepływomierza powietrza - jak sprawdzić czy przepływomierz działa prawidłowo, czy jest uszkodzony? Aby mieć pewność,że kupno nowego nie będzie daremne.
Jeszcze sprawdź, czy lewego powietrza gdzieś nie zaciąga i podstawiaj przepływomierz.
- układ powietrza do silnika czujnik przepływowy powietrza, czujnik temperatury powietrza Sprawdź jeszcze pod kątem szczelności układu doprowadzającego powietrze do silnika, może ktoś zruszył naderwał jakiś wężyk podciśnieniowy. Nieszczelnie złożył ten dolot za przepływomierze.
cześć. W dieslu nie mozna wywołać kodu usterki przez zwarcie pinów tylko i wyłacznie TECH2 serwis Opla lub warsztat posiadajacy takie urzadzenie. Jak mozesz to wymień tylko sam czujnik przepływomierza. za kpl przepływomierz w Oplu 948 zł za sam czujnik (Opel uważa że nie wymienny) zapłacisz około 350 zł nowy musisz spisać numer z czujnika nie z obudowy...
w niej przepływomierz nie występuje
ten silnik nie ma przepływomierza i czujnika wału.Najrozsądniej podepnij jakiś tester ,przyczyn może być wiele ( czujnik temp, nieszczelność kolektora ssącego ,silnik krokowy; to bym sprawdził na początek)
To że dopływa to nic nie znaczy, istotne jest ciśnienie. Ma być około 3 bary. Jak jest ok to trzeba sprawdzić przepływomierz i rurę ssącą.
Ale czy jesteś pewien absolutnie, że to nie sprzęgło? Jeżeli je wykluczasz tak definitywnie to zostaje ci wyczyścić czujnik doładowania, na próbę odłączyć przepływomierz. Jeżeli nadal nie, to komp zostaje.\ i sprawdzanie parametrów.
Myslę że to przepływomierz, bo sam maiałem takie objawy-sprawdź
Co sondy porabiają ciekawego?I przepływomierz tez.
Sprawdź dokładnie wiązkę przewodów między przepływomierzem a sterownikiem, sprawdź czujnik ciśnienia doładowania! Po podmiance przepływomierza robiłeś reset i czy ten nowy był napewno sprawny??
Ten aluminiowy element, z czarną puszką i złączem do którego dochodzi wiązka to przepływomierz. Swoją drogą zawsze myślałem, ze mikser powinien być możliwie jak najbliżej przepustnicy, a tu ktoś go wsadził przed przepływomierzem i to w dodatku przepływomierzem klapowym :/
Przepływomierz sprawdziłem i czujnik w nim jest ok. Stanąłem na module z którego idą kabelki do przepływomierza. silnik X18XE1 w serwisie powiedzieli mi że muszę taki moduł skombinować i podmienić bo nie maja jak go sprawdzić.
DZIĘKI ZA PODPOWIEDŹ ZACZNE OD FILTRÓW I SILKNIKA KROKOWEGO, JAK SPRAWDZIĆ W DOMU OPRÓCZ ZCZYTANIA KODÓW, SPRAWNOŚĆ PRZEPŁYWOMIERZA, SOMDY LAMBDA, WTRYSKIWACZY
Jak ci strzelił i otworzyło filtr to nie ma co szukac bo uszkodziło przepływomierz na 100%.
przecież, kolega napisał, że przepływomierz został już wymieniony. Jeżeli już, to któreś z przewodów instalacji mogą być uszkodzone. Więc jeszcze należało by sprawdzić przewody od czujnika położenia wału i przepływomierza.
Czytasz jakieś głupoty i tylko błądzisz. Jakby ten przekaźnik był uszkodzony to pewnie byś go nawet nie odpalił, a na pewno była by długa lista innych błędów. Sprawdź sprawność vacuum pompy i wężyki, potem przepływomierz. Sam zawór EGR oczywiście sprawdzony?
P0070 — czujnik temperatury powietrza zasysanego, ale on jest w przepływomierzu P1105 — tu nie jestem pewien, bo to czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym, lub czujnik ciśnienia atmosferycznego który w niektórych wczesnych wersjach był montowany oddzielnie (wg. schematu wraz z przewodem od przepływomierza). Trzeba sprawdzić jaki wartości...
Błąd egr i przepływomierz
A co tu się denerwować. Mówił mechanik że przepływka do wymiany to wymień. Albo sprawdź kabel wtyczkę napięcia i zmień mechanika. Chyba że tylko chciałeś podpiąć i błędy zobaczyć ale raczej ich nie widziałeś co mnie dziwi niezmiernie sam sprawdzasz rozrząd a nie zerknołeś do kompa? Jak się pali Check to jest ZAWSZE SKUTEK A NIE PRZYCZYNA i bajek nie...
Tu akurat odłączenie nic nie da, jedynie komputer i odczyt błędów, po omacku to możesz tylko sprawdzić czy chodzi ciegno na turbinie
Vectra 1,8 16v r 99. Świeci check sprawdziłem błąd przepływomierza i czujnika tęperatury zasysanego powietrza. Wtedy właściciel w wielkiej tajemnicy poinformował mnie właściciel, że był już w serwisie stwierdzili to samo. Wymienili ustrojstwo i błędy są dalej, więc się poddali. Wziąłem schemat i sprawdziłem kable między wtyczką przepływomierza a sterownikiem....
Chodzi ci o przepływomierz ?
No a sprawdziliście czy przepływomierz jest zasilany? Czy rura ssąca jest szczelna?
Strzał= uszkodzony przepływomierz.
kontrolka z silniczkiem: najprawdopodobniej sonda lambda wykrywa nieprawidłowy skład spalin, za dużo lub za mało powietrza, należało by sprawdzić szczelność przewodów między przepływomierzem powietrza a kolektorem ssącym.
Kolego bitels01 czy to znaczy że wymieniłeś przepustnice,krokowca i przepływomierz?.
Turbina nie chodzi jak powinna, jeszcze raz sprawdź przepływomierz i zrób diagnostykę, pozdrawiam ide oglądać mecz :)
Doczekamy się odczytu parametrów przepływomierza?
Jaki przepływomierz ma ten silnik, MAP czy MAF ? Trzeba sprawdzić sygnał z sondy lambda w czasie przyśpieszania.
Do czego służy ten przepływomierz?? Domyslam się, że sprawdza przepływ powietrza przez filtr, ale po co??
a przy pełnym obciążeniu dochodzi do około 310kg/h, To nie jest normalne. Co to za przepływomierz?
Sterownik do sprawdzenia
kolektor wyczyszczony a zawór jest z auta gdzie dobrze pracował po za tym ma dobrą oporność więc siłą rzeczy musi być dobry . Przepływomierz w parametrach pracuje od 300 do 880 . Błąd występuje zazwyczaj przy wolnych obrotach lub do około 2000 obr\min wtedy gdy egr ma być otwarty. w jakim zakresie ma pracować przepływomierz ??? podciśnienia sprawdzone...
Rozumiem, że "check" się nie świeci. Sama kontrolka oczywiście sprawna ? Jaką prędkość maksymalną obecnie auto jest w stanie osiągnąć ? Ja to bym najpierw skasował stare błędy (jeśli są) i odczytał biężące. Pisałeś, że przepływka była czyszczona, ale to nie oznacza, że jest sprawna. Często ludzie odłączają wtyczkę przepływomierza i robią jazdę testową....
Teoretycznie tak i na dodatek powinna zapalić się kontrolka sygnalizująca usterkę. Do sprawdzenia przydał by się euroscan.
Brak napięcia zasilającego przepływomierz? . Ten przepływomierz ma tylko 4 piny. Należałoby woltomierzem zmierzyć napięcia na poszczególnych pinach . Jeden z nich jest zasilający. 5V lub 12V. Jeżeli nie ma tego napięcia zasilającego to zaczął bym od sprawdzenia bezpieczników w komorze silnika.Może się również zdarzyć, że odpowiedni bezpiecznik został...
Dzięki. Czy trzeba sprawdzić w jakim zakresie napięcie sondy oscyluje i z jaką częstotliwością? Czy jest jakiś inny sposób? Jak można sprawdzić przepływomierz? Co obrazuje ta korekta partial load fuel trim, a co Full load?
ciśnienie paliwa , przepływomierz,
Zapytaj pod nr.602334628 kolega tam kupił było OK.
W sobotę wymieniłem filtr paliwa, ale niestety problem pozostał :(. W niedziele sprawdziłem błędy i pokazywał mi się tylko jeden "0100"- jest to Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza i czy to może być przyczyną moich problemów?
Na początku trzeba było sprawdzić układ WN wymienić świece przewody WN oraz filtr powietrza, wtedy by nie było strzału. A teraz musisz wymienić przepływomierz bo komputer nie potrafi przewidzieć ile paliwa dostaje i przechodzi na tryb awaryjny.
Jak nie było nic grzebane w sterowniku to sprawdź wartości rzeczywiste - jaki to silnik DTI, DTL, sprawdź podciśnienia, sprawdź EGR, przepływomierz ze sprawnego auta /nie podróbka/, czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, turbinę.
Będę miał jeszcze okazję to przełoże, kurde ale przecież wcześniej chodziła tak jakby w ogóle bez przeplywki bo ten sterownik był uwalony i takich cyrkow nie było. Dodano po 5 Uszczelniony kolektor,podmieniony przepływomierz. Problem nadal jest. Ktoś podpowie co jeszcze można sprawdzić?
Witam. "Sprawdziłem, -szczelność układu dolot... ... ...układ sterujący podciśnieniowy..." A sam przepływomierz, jego przewody, wtyczka, zasilanie? Pozdrawiam
Miałem podobny problem w seacie toledo z silnikiem 2.0 8 zaworów 115KM. Wymieniłem potencjometr przepustnicy i pomogło chociaż nie jestem pewien czy ustąpienie zimy nie było tu bez znaczenia. Po nocy odpalałem bez problemów i póki nie zgasiłem było ok. potem przy kazdym odpaleniu na ciepłym silniku problem sie powtarzał. Zauwazyłem że duża wilgotność...
Dokładnie na benzynie nierówno chodzi (nieraz równo) a na gazie elegancko, a gdzie owe emulatory się znajdują? EDIT Może ktoś wie jaki włożyć opornik w złącze żeby zasymulować prawidłowość przepływomierza i sprawdzić wtedy czy ta kontrolka zgaśnie? Uzzziiiiii18 Pomocy!
moze EGR zapchany albo przepływomierz, mi pompa siadła przy 190 tyś, naprawa kosztowała 2200 zł
a gdzie jest ten czujnik ?? i gdzie go moge kupic Dodano po 25 czy może chodzi o przepływomierz???
Szczelność dolotu między kolektorem a przepływomierzem sprawdzona? Pod zderzakiem przednim znajduje się wlot powietrza, który rurą idzie do filtra powietrza. U mnie jest on szczelnie zatkany, i zaklejony jakąś gumą. Czy tak powinno być? Nie ma tak być, jakiś mało umiejętny gaziarz się za to zabrał.
kolektor czysciłem czujnik doładowania też wyczyszczony,elektrozaworek tez podmieniałem ,żadnej reakcji ,na komputerze żadnego błędu. czy ta dawkę paliwa sprawdzę opel tech 2? jak tak to jak?
Przepływomierz nie. Sam w tym momencie to możesz sprawdzić czy wszystkie czujniki są podłączone. Sprawdź wężyki podciśnieniowe.
Wiem ze to kąt wtrysku paliwa ,lewego powietrza mi raczej nie łapie... może to przepływomierz???
a przepływomierz ?
Kolego , z objawów jakie wymieniasz wnioskuje iż nie jest to wina pompy wtryskowej więc spokojnie. proponuje sprawdzenie przepływomierza. Miałem dokładnie identyczne objawy. Po wymianie problem zniknął.
Błędy, błędy, błędy... To nie jest diagnostyka. Należy spojrzeć w parametry rzeczywiste, czyli to co widzi sterownik.Pierwsze co ja bym sprawdził to przepływomierz ( cały dolot pod kątem szczelności) i sonda lambda.
sprawdz też przeplywomierz powietrza
Sprawdź szczelność kolektora ssącego oraz połączenia przepływomierza z przepustnicą. To że check się nie świeci wcale nie oznacza że czujniki są w porządku zalecałbym porządną diagnostykę komputerową.
Zacząć trzeba od przeprowadzenia diagnostyki, szczególnie podczas diagnostyki zwrócić uwagę na wskazania przepływomierza. Auto na obrotach jałowych zachowuje sie normalnie (nie kuleje i nie ma podwyższonych obrotów)?
Witam, od jakiegoś czasu na zimnym silniku przerywa (dławi się) silnik jakby nie dostawał paliwa - a dostaje - a jak jest ciepły to wszystko jest ok. Czytałem na forach że to może być uszkodzony czujnik temperatury powietrza dolotowego - ale nic to nie dało. Czy ktoś wie co m oże być przyczyną?? W tym silniku niema przepływomierza.
Popraw pisownię. Sprawdź szczelnośc rury ssącej.
Witam, Na wstępie napisze, że na temat błędu P0400 w vectrze c przeczytałem już tyle informacji, że głowa paruje. Nie znalazłem jednak takiego przypadku jak mój. Otóż pojawia mi się wskazane wyżej błąd, oraz kontrolka check engine. Błąd występuje jednak tylko wtedy gdy temperatura ppwietrza atmosferycznego wynosi powyżej 13 stopni. Gdy jest chłodniej...
Podaj te kody błędów!!! Przecież nie wyświetli ci ''Ty Maniek wymień przepływomierz"
witam problem rozwiązany. Po kupnie nowego komputera diagnostycznego przejechaniu się i zrobieniu pomiarów wyszło na przepływomierz.
Patynie do fanów opli Auto na 5 biegu przy 120km/h dławi się i zapala się check. Wyskakują 2 błędy P1100 i P0105, zaworki sprawdzone, map sensor był bardzo zawalony, wyczyściłem. Mam zamiar jeszcze wyczyścić cały kolektor i EGR. Czy to może być wina przepływomierza? Ktoś przerabiał taki temat ?? Pozdrawiam
OPIS USTERKI: Silnik schodząc z wysokich obrotów, potrafi zgasnąć. Czasem zejdzie do jakiś 400obr/min i natychmiast obroty zostają podbijane, czasem nie zdążą zostać podbite, silnik gaśnie. Dająca się wyczuć, wyraźna dziura w mocy w przedziale 1000-2000obr. W pojeździe zainstalowana jest instalacja LPG, jednak objaw występuje zarówno na jednym, jak...
Siemanko mam pytanie od jakiegoś czasu mam z silnikiem coś takiego że dodając gazu między 1000 a 2000 obrotów delikatnie szarpie raz czy dwa tak jak by sie dławił sprawdziłem układ paliwowy niby wszystko jest szczelne a po zdjęciu przepływomierza problem znika ale komputer przechodzi w tryb awaryjny czy to może być wina przepływomierza czy może to być...
Jak na razie spokój .Myślę że przyczyną była skruszała izolacja na kablach przy silniku krokowym , gdzie do czasu do czasu dochodziło do zwarcia i samochód gasł. Ale zastanawiające ,że za każdym razem pokazywał błąd przepływomierza.
Potrzebuje info na temat przepływomierza PIERBORG do vectry 98 2.0 DTI (X20DTH) 16V. jaki zamiennik bosch do tega autka. podobno 0281002180. Proszę o info.
obojętnie jak masz problem zdejmij obydwie. A na moje oko to ten problem wyżej to przepływomierz wariuje.
Prawdopodobnie przepływomierz. Dla silnika X20XEV najlepiej byłoby sprawdzić wydatek powietrza testerem, ale można też sprawdzić napięcia na przepływce. Masz podobny temat: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Próbowałem zakładać przepływomierz od vectry 1,8 do silnika PB, niestety nie działa poprawnie
P0100 Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction P0402 Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive Detected To dwa błędy zależne od siebie przepływomierz lub EGR, jak może sprawdź w blokach pomiarowych jak działa przepływomierz (najlepiej podrzuć drugi), jak nie masz skąd to na początek czyścić egr.
Jakie wartości powietrza przy zasterowanym EGR i bez? Jakie ciśnienie doładowania turbosprężarki? Jakie wartości z odczytu przepływomierza? Jakie kody błędów? Piszesz ze wszystko jest sprawdzone a jednak widać nie do końca.
Najlepiej sprawdzić komputerem ale bardzo prawdopodobne że przepływomierz. Znajduje się on przy wylocie z filtra powietrza do kolektora ssacego. Spróbuj odłączyć go całkiem i zobacz czy jest jakaś zmiana.
100% przepływomierz powietrza :]
Czasem ni stąd ni zowąd gaśnie na benzynie i trzeba przełączyć na gaz, po jakimś czasie znów jest dobrze. Może to wina regulacji przepływomierza ?
Diagnostyka komputerowa, oraz podgląd parametrów powiedzą w czym problem tkwi.
Witam , potwierdze to tak jak wcześniej było mówione , że najprędzej pompa szwankuje ewentualnie przepływomierz
Okazało się, że musiałem wymienić na następny czujnik wału korbowego. Po wymianie pojawiła się iskra ale silnik dalej nie chciał gadać. Do wymiany był jeszcze przepływomierz. Co prawda odpalił dopiero z holu (chyba był potężnie zalany) ale teraz odpala już normalnie:D
jak zapali nie wchodzi na normalne obroty .Niby chce palic niby nie .przy gazowaniu czasem zgasnie czasem idzie ale ruszajac slabnie..po nagrzaniu chodzi ok. Jak sprawdza sie przepływomierz.?
to nie jest od przepływomierza, tylko od sterowania klapki termostatycznej w obudowie filtra. Nic się nie stanie jak to pękło tylko będzie zaciągał silnik wtedy tamtędy powietrze
Samochód z gazem czy bez ? dzieje się to na benzynce czy na gazie??? Kody usterek to podstawa - ja stawiam na przepływomierz
Silniki DTL DTI i DTH momentalnie wyczuwają zaślepiony zawór EGR. To tak jak byś zdjął przewód podciśnieniowy z zaworu na kolektorze ssącym , czy zaślepiony czy odłączony a ECU wykryje błąd P0100 :-) Nie polecam tego rozwiązania. W starych silnikach się sprawdzało, bez przepływomierza.
Zimny silnik pracuje prawidłowo, po nagrzaniu wskazówka obrotów opada i wchodzi w tryb awaryjny, Silnik bez gazu "faluje", gdzie szukać usterki, Czujnik położenia wału? przepływomierz powietrza?
Podłączyć komputer. Sprawdzić czy nie ma zapisanych w pamięci błędów. Sprawdzić temperatury. Może być tak,że któryś czujnik temperatury podaje do komputera nieprawidłową wartość. Zobacz też czy przepływomierz działa poprawnie i czy przypadkiem silnik nie "bierze lewego powietrza". Ja bym od tego zaczął.
Tej sprężyny to już chyba nie skalibrujesz idealnie.
Jutro właśnie tak zrobię, ale to kiepskie rozwiązanie, bo całość ledwo się mieści.... Jeszcze pytanie o przepływomierz. Mam przepływomierz z vectry B 98 rok silnik 1,8. Czy dałoby się założyć ten zamiast tej mojej kolumbryny? To rozwiązało by mi całą sprawę.
MAF od 0:30. Jeśli nie było w tym momencie jakiegoś obciążenia i otwarcia przepustnicy to przepływomierz kłamie.
Witam tak jaj w temacie, Omega 2.5 automat 94. Na zimno zapala, wystarczy że złapie temperaturę, nie ma wolnych obrotów, gaśnie i z trudem odpala? Na przepływomierzu białym pisakiem pisze vectra. Widać ze poprzedni włascieciel go wymieniał ale z vectry przepływomierz w Omedze V6 ???
Czy w vectrze A 1.6i z 90r. silnik C16NZ jest przeplywomierz powietrza?? Jesli tak to na jakiej zasadzie dziala?? Pytam bo jesli dziala w oparciu o czujnik temperatury ktory jest podgrzewany i chlodzony przez zasysane powietrze to jego wskazania beda zalezec od temperatury tego powietrza czy nie mam racji??? Czy jesli silnik bedzie dostawal tylko zimne...
Zacznij od przepływomierza. Dużo ich wymieniam w tych silnikach, najlepiej podmień z innego auta, albo odczyty z sondy i przepływomierza jakimś testerem.
Witam mam podobny problem po 7-letniej jeździe na LPG silnik na benzynie zaczął falować na niskich obrotach a na wysokich tracić moc, po sprawdzeniu ciśnienia paliwa, wtryskiwaczy, sondy, przepływomierz i czujnika temperatury silnika oraz wymianie świec w vectra B Z18XE 1,8 16V automat stwierdzono, że sterownik (EKU) się uszkodził. Po wymianie na nowy...
vectra przepływomierz przepływomierz vectra zmywarka przepływomierz sprawdzić
szlifierka perles projektor telefonu bezpiecznik zasilacza komputera
karcher odkurzacz karcher odkurzacz
Trzeszczenie radia FM: przyczyny i rozwiązania Błąd 0101 na wieży Sharp - co oznacza?