Nie wiem jaki masz silnik, komutatorowy czy asynchroniczny, na prąd stały czy zmienny. Jeżeli jest to silnik na prąd zmienny nie może mieć przejścia między uzwojeniami a obudową. Odłącz zmywarkę od sieci zasilającej. Przełącz miernik na 2M, jedną jego końcówkę podłącz do metalowej obudowy a drugą dotykaj do odłączonych od instalacji zacisków silnika....
Przecież działanie samego wyłącznika można sprawdzić podłączając pod piny silnika omomierz. Według mnie po lekkim naciśnięciu powinien pokazywać ok 5 om, a po całkowitym naciśnięciu 0 om.
Sprawdź czy oś silnika po wymontowaniu go daje się lekko obracać w palcach - silnik nie jest zatarty. Do sprawdzenia omomierzem jest też cewka silnika czy nie ma przerwy ewentualnie zwartych uzwojeń, ale to będzie trudno wykryć omomierzem. Silnik należy sprawdzać omomierzem po odłączeniu go od sieci 230V AC.
1. Jak laser podstawiony to pozostają do sprawdzenia silniki . Omomierz i ocena komutatorów obu silników. 2.Jak pamiętam to jest na KSS240 to jeszcze należałoby ocenić płytę servo-jeśli są elektrolity SMD-wymienić,Profilaktycznie przelutować całą płytę. 3.Tasiemka do sprawdzenia. Czy wszystkie switche sprawdzono? Zarówno mechanizmu szuflady jak i switch...
Trzeba sprawdzić podłączenie pompy, zmierzyć silnik omomierzem, a może coś wpadło do pompy i blokuje turbinkę.
Witam Triak wstawiłeś mocniejszy. Sprawdź miernikiem styki na silniku omomierzem . 1-4 ,3-4 ,1-3 jaka wartość :?: .
Skąd wiesz że sterownik silnika jest sprawny? Pomierz napięcia na silniku, jak będą napięcia, to odepnij silnik i sprawdź omomierzem uzwojenie. Jak na jednym przewodzie będzie przerwa to silnik będzie głośno wargotał
Pomierz co jest na wyprowadzeniach silnika...omomierzem... dla różnych położeń komutatora...
a skaner się porusza? silnik prosto sprawdzić omomierzem. btw jak widzę te "piekarnikowe" naprawy to aż mi się słabo robi. Jak byś miał uszkodzony ten silnik to posiadam takie.
Miernik uniwersalny do łapki i sprawdzić woltomierzem czy dochodzi napięcie na silnik, następnie pomiar omomierzem uzwojeń silnika, pojemności kondensatora. Mając wyniki mamy obraz sytuacji. Zakładam że silnik nie ma dużych oporów przy obracaniu.
Witam, jak sprawdzić taki silnik? Po podłączeniu omomierza pokazuje 76 ohm
Na moje oko ten silnik nie będzie działał bez kondensatora. Weź omomierz, zmierz oporność uzwojeń między każdą kombinacją przewodów. Podejrzewam że będzie R,R i 2R ale wypada sprawdzić.
Zwykle przerwa jest na komutatorze. Trzeba ostrożnie wyjąć tylną pokrywę silnika, przeczyścić komutator wirnika, lekko dogiąć blaszki (szczotki) I ostrożnie zmontować. ĄAA, przedtem sprawdzić omomierzem ciągłość trzech uzwojeń wirnika dotykając kolejnych blaszek komutatora wirnika.
Tu masz opis jak sprawdzić (zmierz silnik omomierzem, wrzuć wyniki): https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Ogólnie musisz zasilić i stojan i wirnik (szczotki) tylko pytanie szeregowo czy równolegle. Te mostki między konektorami to fabryczne, czy sam zrobiłeś do prób? Bo ja tak kombinuje i jakoś ciężko to poskładać w tej konfiguracji. A...
Sprawdziłem omomierzem ciągłość uzwojeń silnika (rys. 1, STAT i ROT) oraz to, czy nie ma przebić (pomiędzy wszystkimi 9 kablami a masą). Przebicie uzwojeń do masy najlepiej sprawdzić induktorem . Mostek Graetza P2 sprawny ?
https://obrazki.elektroda.pl/8755458900_... Omomierzem sprawdzisz uzwojenia silnika - 3 przewody: wspólny + lewo i prawo. Dwa pozostałe styk do lampki sygnalizacyjnej
I to może powodować że pralka sie nie włącza? Czy w przypadku np spalonego silniczka pralka pracowała by tyle że nie wypompowywała by wody? Hmm.. Chyba wypada sprawdzić silnik omomierzem. Jaki jest ewentualny koszt nowego silnika?
Patrząc na Twoje zdjęcie z #1 i na to z linku widać różnicę w podłączeniu przewodu zasilającego. https://obrazki.elektroda.pl/4159549400_... Na zdjęciach z linku również widać, że w silniku zastosowano przełącznik odśrodkowy. Za pomocą omomierza, należałoby sprawdzić, które uzwojenie jest którym (główne, pomocnicze).
Jak się objawia uszkodzenie ww silnika?
Mate grzejną sprawdzić omomierzem - powinna mieć ok 1-2ohm Zamiast maty podłączyć żarówkę i sprawdzić czy świeci na włączonym silniku i podgrzewaniu Czujnik nacisku do sprawdzenia omomierzem, ewentualnie, czy pika jak są nie zapięte pasy? jak tak, to czujni9k jest sprawny.
Sprawdziłem silnik omomierzem - oporności równe na jednej i drugiej cewce - około 70 ohm, razem około 140 ohm. Podłączyłem i póki co wszystko działa jak przed awarią. Bardzo się cieszę. Dziękuję bardzo za pomoc.
Mam problem z pralkosuszarka Indesit, nie kreci bebnem, tzn raz kreci raz NIE, Po sprawdzeniu silnika omomierzem,stwierdzilem ze jest sprawny. Omomierzem, to możesz sprawdzać rezystory. Wymień szczotki silnika i powinno być OK. Pozdrawiam.
Odłącz silnik od wyłącznika i sprawdź najpierw bezpiecznie omomierzem silnik i wyłącznik.
Witam ! Odłącz zasilanie silnika, odłącz przewód zasilający silnik, sprawdź omomierzem oporność silnika w miejscu jego zasilania.
Silnik od pralki automatycznej ma 4 uzwojenia: 2 - są od prania zwykłego 2 - od wirowania 1 - wspólny na którym zainstalowany jest bezpiecznik Jeśli silnik nie kręci się ani na wirowaniu ani na praniu normalnym to sprawdź bezpiecznik. Jeśli natomiast na jednym uzwojeniu się kręci a na drugim nie to jest przerwa na jednym z niedziałajacych uzwojeń (mogą...
Sprawdź silnik (omomierzem) a potem napięcie na nim podczas próby ładowania kasety i jej zwrotu.
Przeczytaj mój poprzedni post ze zrozumieniem. Ten silnik BLDC ma trzy jednakowe uzwojenia co możesz sprawdzić omomierzem.
sprawdziłem silniki omomierzem, mają 6,7 Om i 10 Om i po podpięciu napięcia 5,5 V ładnie się kręcą.
Raczej jeden bezpiecznik do fotela/foteli, natomiast w środku każdego silnika może być też bezpiecznik termiczny. Najlepiej zmierzyć omomierzem oporność silnika lub zmierzyć, czy na wyjściach silnika jest 12V, gdy naciskasz przycisk przesuwania, albo podpiąć silnik na krótko do 12V w celu sprawdzenia.
(at)szynal Sprawdziłeś enkoder (przesłona z otworkami i transoptor szczelinowy) i sterownik silnika np. żarówką? Wzrokowe sprawdzenie Zasilacza, i Silnika (również pomiary omomierzem) wykonane. To trochę za mało.
masz filmik jak sprawdzić diodę. W jednym kierunku dioda nie powinna przewodzić - wskazanie multimetru "0L" lub "1" w zależności od multimetru. W kierunku przewodzenia multimetr powinien wskazać spadek napięcia na diodzie około 0,5 - 0,7V. Nie przewodzenie diody w obu kierunkach lub przewodzenie w obu kierunkach oznacza jej uszkodzenie. Pomiary diody...
Ja bym sprawdził uzwojenia silnika (omomierzem). Pytanie czy przerywa w przypadkowych momentach czy regularnie?
Wzrokowo w porządku, to przydał by się omomierz, by sprawdzić ciągłość uzwojeń i miernik izolacji, by sprawdzić, czy izolacja uzwojeń jest dobra, czy silnik nie jest nawilgnięty.
Szczotek nie wyjmuj jest ok.Prawdopodobna przyczyna to wyłączniki-sprawdź omomierzem czy sprawne.
Witam! Silnik sprawdzony omomierzem, kondensator wymieniony i kręci. Dzięki za podpowiedzi! Pozdrawiam Miecio.
Sprawdź omomierzem silnik.
Podłączenia fazy( S ) jest bez znaczenia, tam jest mostek. Kolejność zacisków na kostce silnika jest zależna od tego ja są wyprowadzone końce cewek. Można to sprawdzić omomierzem, końce odpowiednio: U-X, V-Y, W-Z powinny wykazać niską wartość oporu
Silniczek wymontowałem i sprawdziłem silnik na zasilaczu stabilizowanym.A jeżeli chodzi o rezystencję to nie mam jak sprawdzić bo nie posiadam omomierza ,a przecież silnik nie chodzi to tylko pozostaje wymiana na sprawny.
Sprawdziłem, ten układ, to licznik dekadowy i jest połączony z pinami spiętymi zworką Zapewne realizuje opóźnienie. Może płytka ma za zadanie ochronić silnik przed zbytnim przeciążeniem. Możliwe. Trzeba by rozrysować układ. A może załącza uzwojenie rozruchowe. Zgaduję tylko. Znalazłem Ci jeszcze takie coś: https://www.clasohlson.com/medias/sys_ma...
przyjmuje się wielkośc kondensatora około 70 mikrofaradów na 1 kilowat mocy silnika . Tak więc jeśli masz taki silnik najlepiej połącz go w trójkąt aby uzwojenia pracowały na nominalnym napięciu . Mając 3 przewody 1 szy podłączasz do fazy drugi przez kondensator do fazy no i trzeci doo neutralnego. Jeśli silnik nie pracuje sprawdź kondensator oraz sprawdź...
Pierwsze sprawdź silnik zmierz omomierzem jego rezystancję na CB405. Możesz wyjąć to złącze i sprawdzić silnik baterią - parę woltów. Jak jest OK to pomierz napiecia na jego sterowniku. https://obrazki.elektroda.pl/7906206200_... Dodano po 6 Na IC400 Vref = 7,1V więc Uwy pewnie rzędu 6V.
A może ktoś wie co w tej szlifierce ulega uszkodzeniu ? Nie naprawiałem tego typu sprzętu i gdyby ktoś mógł pomóc będę wdzięczny. Mile widziane rady jak sprawdzić silnik (omomierzem ?, i jaki powinien być wynik) i czy uszkodzeniu mógł ulec przełącznik, szczotki itp. Czy naprawa (gdyby uszkodzony był silnik) jest opłacałna i możliwa (przezwojenie itp.)...
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Jeśli chodzi o VAGi to nigdy z zamiennikami nie miałem problemów. Czujnik możesz sprawdzić omomierzem, o ile się nie mylę.
Witam Mam opalarkę black&decker BD1602 1600W. W trakcie pracy ( wyłączyłem na chwilę i ponownie włączyłem) przestał chodzić silnik ale grzałka grzeje. Po rozebraniu sprawdziłem miernikiem druciki od grzałki i stanowią opór, silniczek ma w środku chyba mały kondensator, po sprawdzeniu silnika omomierzem wartość na mierniku powoli spada. Są dwie diody,...
Skoro są trzy wyprowadzenia i jest to silnik jednofazowy to znaczy że końce uzwojenia roboczego i rozruchowego są połączone razem. Silniki tego typu muszą mieć wpięty kondensator rozruchowy szeregowo z uzwojeniem rozruchowym. Trzeba omomierzem sprawdzić gdzie są jakie wyprowadzenia. Przydałoby się więcej informacji jak działa ten amatorski starter do...
grzałke sprawdz zwykłym omomierzem ok20-40 om a silnik podłącz szeregowo uzwojenia i podłącz do prądu elektryk ci tutaj niepomorze tylko serwis .koszt sprawdzenia 80 zł
Drganie silnika zakładając że silnik jest sprawny jest spowodowane brakiem jednej z faz z regulatora . Może to być spowodowane uszkodzonym regulatorem lub jakimś zimnym lutem miedzy regulatorem a silnikiem ( wtykami ) . Trzeba by też sprawdzić omomierzem sam silnik czy nie ma zwarcia między cewkami.
witam oporności uzwojeń w normie kondensator możesz sprawdzić również omomierzem w większości przypadków on jest powodem uszkodzenia dostaniesz go bez problemów pozdrawiam
Przy takiej jakości zdjęć na pewno trudno odczytać zarówno typ silnika jak również parametry kondensatora. Z tego co można dostrzec to 100-125µF. Przed kupnem kondensatora należy sprawdzić wyłącznik odśrodkowy - mierząc omomierzem wyprowadzenia wyłącznika odśrodkowego powinien wskazywać znikomą rezystancję. Odczytanie tabliczki znamionowej ( typ...
Poszukaj w sieci pinout sterownika silnika i sprawdź omomierzem ciągłość lini diagnostycznej w instalacji elektrycznej do gniazda OBD2.
Miałem na myśli zasilacz beztransformatorowy popularnie nazywany zasilacz na szeregowym kondensatorze, no i źle napisałem. Bez obciążenia ok.325VDC, po obciążeniu napięcie opadnie do ok 205VDC ale z uwagi na szeregowy rezystor napięcie będzie jeszcze niższe w zależności od obciążenia. "zwoinicę" - sprawdź omomierzem na przejście M+, M- a widoczny kondensator...
silnik sprawdzałeś? Co ma do tego błędu silnik??? Grzałka do sprawdzenia,hydrostat ( nie metodą dmuchania i słuchania cykania ale omomierzem), moduł.
1. Sprawdzić obecność 3 faz na przewodzie zasilającym silnik- przy odkręconych przewodach od silnika. 2. Jeśli są wszystkie fazy -sprawdzić omomierzem przejścia w silniku.
no wlasnie :( wiec jak moge sprawdzic czy akumulator jest ladowany oprocz takiej przykrej praktyki ? Na pewnych obrotach do kabli od akumulatora powinien zaczac naplywac prad czy jakos tak? jak to sprawdzic zwyklym miernikiem bez omomierza (robi zwarcie przy sprawdzaniu amperow :( )? A po co tu omomierz? Zmierz napiecie na aku a poznie przy zapalanym...
sprawdź omomierzem silnik może masz 8uszkodzone uzwojenia
W skrzynce łączeniowej była elektronika automatyki najprawdopodobniej, silnik ma najprawdopodobniej jeszcze zabezpieczenie termiczne. W jakim celu chcesz uruchomić silnik, czy w celu sprawdzenia jego stanu, czy chcesz tę pompę próżniową naprawiać? Czy chcesz sam silnik wykorzystać do czego innego? Jeżeli chcesz uruchomić sam silnik, to musisz pominąć...
Nie przyszło mi do głowy szukać po angielsku.... Czyli tak czy inaczej - trzeba sprawdzić omomierzem zachowanie tego czujnika magnetycznego (czy w ogóle coś robi po zbliżeniu magnesu na listwie zębatej).
Dziękuje kolego POLO2 za schemacik, ale go nie kleje. To urządzenie przykładam do kolejnych segmentów komutatora? Czy do wirnika gdzie znajduja się uzwojenia? Sprawdziłem ten silnik omomierzem i uzwojenia na połowie silnika wynoszą ok 5Om, a na kręcąc wirnikiem dochodze do 10 Om i potem spowrotem 5Om. Czy usunięcie usterki wiąże się z przewinięciem...
Sprawdzić omomierzem czy silnik nie ma przebicia do obudowy.
rozebrałem je, sprawdziłem napięcie i...brakuje napięcia A gdzie kolega mierzył to napięcie? Jak mam sprawdzić czy jest dobry Sprawdzić wg [URL=http://www.elenota.pl/d.php?id=1084... noty katalogowej czy jest zasilany oraz czy na wejściach / wyjściach coś się pojawia (zbliżone do danych z noty). Warto byłoby odpiąć...
silnik omomierzem są dwie sekcje powinny mieć identyczną rezystancję , TEA3718 nie sprawdzisz jedynie budowa kompletnego sterownika
To mnie kolega nie pocieszył :( A jak mogę to sprawdzić bo w silnikach AC to slaby jestem hehe Sprawdziłam silnik omomierzem: ma 4 "wejścia" i jedno "wyjście" niebieski (wirowanie) czerwony (wirowanie) [po kondensatorze] zielony (obroty w prawo) żółty (obroty w lewo) biały (wyjście) niebieski - biały 77 om czerwony - biały 94 om zielony - biały 74 om...
W czujniku są dwa termistory, jeden "steruje" wskazówką, a drugi "komputerem". Tu czujnik od Octavii 1 z silnikiem 2.0, w Golfie chyba będzie podobny. Można sprawdzić omomierzem https://obrazki.elektroda.pl/6239169200_...
Zaczyna zbaczać dyskusja na manowce, jak widzę. (at)waldemarvuk1 Jeżeli jesteś pewien poprawności połączeń, a zabezpieczenia to 25A B, to istnieją tylko dwie możliwości - pomylone wyprowadzenia na kostkę zaciskową (odwrócony początek i koniec jednej cewki), albo zwarcie wewnetrzne międzyzwojowe. Koniec, kropka. Zmierzyć prąd we wszystkich fazach w połączeniu...
Na trzecim zdjęciu widać schemat i jest tam widoczny bezpiecznik. Jak sprawdzić silnik - ja sprawdzałem omomierzem oporność między przewodami (6 szt.) wychodzącymi z silnika, z tym że w moim przypadku nie miałem schematu do dyspozycji. Na zdjęciach widać, że silnik jest przykręcony do obudowy, więc tu raczej nie widziałbym problemu. Problemem może być...
Jaki to rocznik?Jeśli pełny wtrysk sprawdź czujnik temperatury silnika, sczytaj kody bądź sprawdź za pomocą omomierza.
To o ile może mieć ten silnik większy prąd na wałku od znamionowego czy można to obliczyć jakimś wzorem? Zmierz dokładnie rezystancję silnika omomierzem i z prawa Ohma wyliczysz prąd jaki będzie pobierał nieruchomy silnik.
Witam, próbuję naprawić, a przynajmniej zdiagnozować usterkę rozdrabniacza frezowego Parkside PWH 2800 A1. https://obrazki.elektroda.pl/5760902700_... https://obrazki.elektroda.pl/1423211300_... Po podaniu grubszej gałęzi zatrzymał się, miałem wcześniej takie sytuacje, odczekałem kilka godzin, wcisnąłem bezpiecznik...
https://obrazki.elektroda.pl/8936811500_... Zobacz zwarcie w uzwojeniu silnika lub coś z silnikiem? Jak to sprawdzić mam? Poucz mnie proszę. Muszę rozkręcić silnik czy zmierzyć coś na złączy silnika? Omomierzem zmierzyłem gniazdo od strony silnika: 25 Ohm pomiędzy białym a czerwonym oraz białym a brązowym. Pomiędzy brązowym a czerwonym...
To oznacza, że jest problem z młynkiem. Czy słychać pracę silnika? Tak - rozbierz młynek i zobacz, co jest uszkodzone. Nie - sprawdź, omomierzem, czy silnik ma przejście.
Cześć. Przy objawach takich jaki opisałeś podejrzewam, że ich przyczyną jest silnik, który najprawdopodobniej będzie wymagał przezwojenia. Możesz to sprawdzić - wyjmij wtyczkę przyłączeniową silnika i sprawdź omomierzem rezyztancję na kolejnych parach wsuwek silnika, wg schematu, który załączam. Jeżeli te wartości będą inne - świadczyć to będzie o uszkodzeniu...
W wieżach Sony , nie wiem dlaczego padają czasem silniki napędu dysku tj. Spindle ( chyba dobrze napisałem). Jeżeli silnik całkiem padnie to stanowi zwarcie co łatwo zmierzyć omomierzem ,ale zanim padnie może przeciążać drivera stąd ten mocniej się grzeje.Trzeba pomierzyć ten silnik omomierzem. Powinien sie kręcić bez wylutowywania ( ale bez obciążenia)...
Zobacz czy nie ma czasem schematu na odwrocie pokrywki puszki zaciskowej silnika. To ile jest cewek łatwo sprawdzisz omomierzem. Silnik jednofazowy ma dwa uzwojenia niepołączone wewnętrznie ze sobą (połączenie wewnętrzne uniemożliwiłoby zmianę kierunku obrotów).
Witam. Moje pytanie dotyczy silnika krokowego ( 42SPM24DGYB1 PJJQ182ZA-M) pochodzącego z drukarki Panasonic KX-P1150. Chciałbym go wykorzystać do innych celów, niż zakłada idea jego konstrukcji, dlatego potrzebna jest jego modernizacja. Silnik ten posiada 5 wyprowadzeń. Ponieważ nie znalazłem datasheeta tego silnika, sprawdziłem omomierzem te wyprowadzenia....
Zazwyczaj silniki w odkurzaczach są silnikami szeregowymi, czyli uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika. Podłączając omomierz do szczotkotrzymaczy powinien wykazać niski opór, jeżeli takowego brak lub z przerwami przy kręceniu wirnikiem, to problem w styku szczotek z komutatorem lub przerwa w uzwojeniu wirnika. A jak działa...
Tam idzie tak-plus i masa zasilania oraz dwa przewody z silnika. No i sterowanie. Jak masz plus to sprawdź omomierzem, czy "widać" widac silnik.
Sprawdź omomierzem ciągłość połączenia uzwojenia silnika (stojan-wirnik-stojan). W obwodzie może być przełącznik kierunku obrotów, jeśli występuje.
Spróbuj czerwone, zachowując kolejność białego i niebieskiego. Jak się nie uda: weź omomierz i pomierz gdzie co jest. Sprawdź czy pod deklem tabliczki nie ma rysunku, wrzuć czytelne zdjęcie tabliczki.
Kolega jarroq dobrze to ujął. Mocniejszy sterownik powinien bez problemu działać ze słabszym silnikiem. Przekaźnik już sprawdziłeś. Cewka działa, napięcie do styków dociera a za stykami go nie ma. Po wylutowaniu przekaźnika można to sprawdzić omomierzem po podaniu napięcia na cewkę.
Sprawdź mostek H zasilający silnik i połączenia do silnika. Podłącz omomierz do potencjometru i podaj zasilanie do silnika, opór powinien się zmieniać. Uważaj na zakres obrotu bo potencjometr może nie obracać się o 360° i przekładnia może go uszkodzić po dojściu do ograniczników. Zasada działania jest taka że procesor podaje napięcie na silnik i sprawdza...
Najlepiej jest sprawdzic cewke na pracujacym silniku czy iskra ktora wytwarza cewka jest prawidlowa i czy w ogole jest. Podlacz do kabli wysokiego napiecia dodatkowa swiece po kolei do kazdego kabla i obudowe swiecy dotykaj wtedy do masy silnika. Jesli iskra jest najlepiej niebiseskiego koloru to jest ok. Sprawdz tez to na wysokich obrotach od razu...
Jak można sprawdzić silnik z tej pralki . Sprawdziłem uzwojenia omomierzem jedno ma ok.1,6om drugie 0,1om .Jak podpiąć zasilanie do tego silnika ,gdzie jest 8 wyjść. Dziękuje z góry za wszelkie wskazówki
Pacjent, to maszyna do szycia Łucznik Balladyna II. Wyrobiło się w niej gniazdo do pedała - typu jack, więc postanowiłem podłączyć je na stałe, lutując kable. Maszyna się załącza, silnik w ogóle nie buczy. Sprawdziłem omomierzem sam pedał i potencjometr wydaje się być w porządku. Co mogło się jeszcze stać?
Pisałem-to są dwa uzwojenia połączone z jednej strony,masz trzy kable z silnika.Miedzy każdym z nich musisz mieć pomiar na omomierzu. Jeśli pomiar jest tylko między dwoma kablami ,przerwa na uzwojeniach stojana silnika[być może termik]
Omomierzem sprawdziłem silnik :) kondensator sprawdziłem na sprawnym siłowniku 9uF
Możesz jeszcze sprawdzić, czy nie ma przebicia od jednej z końcówek do obudowy silnika. Jeśli omomierz wykaże jakąkolwiek rezystancję różną od nieskończoności to jest przebicie.
Rzeczywiście jest to błąd związany z silnikiem: otwarty / zwarty obwód uzwojenia, luźne połączenie, błąd elektroniki - PCB Proponuję omomierzem sprawdzić oporności: uzwojenie silnika ~2Ω +/- 10% (wyjścia z silnika U-V-W) prądnica tachometryczna ~40Ω, Jeśli te pomiary będą prawidłowe to uszkodzona jest prawdopodobnie elektronika sterowania...
Przedzwonić-sprawdzić omomierzem. Silnik najlepiej podłączyć pod 12 czy 24V DC . Uszkodzony tachogenerator dawałby inne objawy, Można sprawdzić jego opornośc. Szczotki i kostki polączeniowe na silniku i module rozumiem, że ok.
Jest to silnik BLDC. Należy sprawdzić uzwojenia omomierzem. Dodatkowo pasuje sprawdzić MOSfety bo mogą być przestrzelone.
. Zmywarka pracuje bez uziemienia. Widocznie silnik ma przebicie. Tu nie ma być "widocznie"- musi to być sprawdzone przyrządami- omomierzem lub induktorem. Zmywarki pod żadnym pozorem nie wolno użytkować bez sprawnego zerowania obudowy i innych składowych części elektrycznych, życie ma się tylko jedno :!: .
Mam pytanie, da się go sprawdzić na sucho bez podłączenia silniczków? tak , w miejsce cewek włącz diody led z rezystorem ograniczającym prąd diody , oczywiście 4 led zamiast jednego silnika myślę że masz silnik unipolarny bo tylko taki nadaje się do tego sterownika , omomierzem znajdziesz wspólny kolejność podłączenia pozostałych musisz sprawdzić doświadczalnie...
Witam - chodziło mi o sprawdzenie omomierzem przewodów które idą do silnika ( czy mosfety w mostkach są dobre czy uszkodzone ).
Sprawdziłeś, czy są wszystkie fazy w gnieździe? W normalnych układach, ma być zasilony przez ten przełącznik γ / Δ A sprawdziłeś uzwojenia w silniku za pomocą omomierza ? A może kabel zasilający jest uszkodzony?
witam odłącz przewody od silnika ,sprawdź omomierzem na wtyczce jak nie będzie zwarcia to znaczy że przewód zasilający wraz ze zwijaczem jest sprawny powodzenia
A czy posiadasz zdjęcie tej masy, albo schemat z pkt masy w komorze spalania, bo nie pamiętam żadnej masy na głowicy w tej thalii, ani żadnej na silniku, były jedynie 2pkt masy na skrzyni biegów. EDIT: Nie ma innych punktów masy na tym silniku, sprawdzone po wiązce, sprawdzając omomierzem, masa jest bardzo dobra na całym silniku. Cewka sprawdzona wg...
Aby ew. zwarty kondensator co się rzadko zdarza nie wprowadzał nam zamieszania w pomiarach to go odłącz i podaj oporności pomiędzy: żółty a popielaty - żółty a czarny - żółty a niebieski - żółty a biały - żółty a czerwony - popielaty a czarny - popielaty a niebieski - popielaty a biały - popielaty a czerwony - czarny a niebieski - czarny a biały - czarny...
Witaj, /1/Sprawdzil bym omomierzem rezystancje silnika tego młynka, jeśli będzie blisko 0 to znaczy że zwarcie w silniku, jeśli będzie nieskończenie duza to obwod otwarty, a jeśli wynik będzie w kiloomach to na 90% możemy wykluczyć silnik /2/ Sprawdzil bym zasilanie dochodzące do tego silnika ( mlynka) czy faktycznie dochodzi.
Ja sterowałem takim silnikiem z centronicsa (oczywiście przez bufor) przewody należy sprawdzić omomierzem.
No i dobrze, że nie rozbierałeś odkurzacza do wirnika. Błędnie założyłeś zwarcie. Przy zwarciu kabla zasilającego będą się sypać iskry, będzie huk i będą spalone bezpieczniki. Jak sobie napięcie przysiada za kablem, to znak że opory są zbyt duże od sprawnego gniazda zasilania do obciążenia. Należało omomierzem sprawdzić czy są przejścia poszczególnych...
tranzystor sprawdzić omomierz sprawdzić fotorezystor omomierz sprawdzić tranzystor omomierz
wymiana bezpiecznika automatycznego zgrzyt biegu twingo kontrolka silnik
Widoczność obiektu 100m z 400km: analiza Moc na kanał przy 8 omach: Jak to obliczyć?