Witam . Kondensator w przekaźniku należy wymienić ,lub założyć stary przekaźnik .Sprawdziłbym silnik wycieraczek (styki od podtrzymywania i położenia krańcowego )tak jak sugeruje kolega Decybel 91.
obwód silnika = 2 przewody, pozostały do wyłącznika krańcowego jako informacja o położeniu cięgna wycieraczki. Sprawdź rezystancję i ustalisz który przewód co ma robić:)
No to ma dwie opcje do sprawdzenia . :) Nie ma tragedii .
Sprawdź solidnie bezpieczniki. Potem sprawdź krańcówki w silniku wycieraczek. .
Sprawdź czy mechanizmy wycieraczek nie są zamarznięte. Sprawdź bezpieczniki w skrzynce bezpiecznikowej i przekaźników w komorze silnika: 03 - 25.0 A Silnik wycieraczki przedniej szyby, po stronie pasażera 31 - 25.0 A Silnik wycieraczki przedniej szyby, po stronie kierowcy Jeżeli bezpieczniki są OK, to sprawdź sterowanie z Bordnetz w kabinie: złącze...
Podłącz na krótko silnik prosto z akumulatora.
Witam Wycieraczka ma napięcie stałe po kluczyku .Trzeci przewód przeważnie jest przewodem sterującym ,czyli tym który uruchamia wycieraczkę.Musisz sprawdzić co pojawia się na tym przewodzie.Ogólnie powinien być (+),lecz nie reguła.
problem jest łączony brakiem zasilania na bezpieczniku Zasilanie na bezpieczniku pojawia się dopiero po włączeniu tylnej wycieraczki a jej silnik włącza UCH, wycieraczki przód włącza moduł UPC obok akumulatora. Sprawa pierwsza-zdemontuj podszybie i sprawdź czy silnik przednich wycieraczek nie siedział czasem w akwarium. Dobrze by było zrobić też diagnostykę,...
Czy udało się rozwiązać problem... Mam podobnie. Sprawdzony silnik wycieraczek oraz bezpieczniki... Czujnika zamknięcia maski nie mam.
Kod 4311-04: Wyłącznik krańcowy wycieraczek - instalacja wycieraczek/spryskiwacza (Brak sygnału) Do sterownika ZBR nie dociera sygnał z krańcówki wycieraczek lub ten sterownik jest uszkodzony. W pierwszej kolejności do sprawdzenia jest wiązka silnika wycieraczek. Piny wtyczki silnika: 1:Masa 31000 2:Krańcówka 20501 3:Krańcówka 20000 4:Napęd silnika...
Moduł jest na podszybiu koło silnika wycieraczek. Sprawdzić wpierw hallotron.
Sprawdź silnik wycieraczki podłączając go pod 12V
Proszę o pomoc . Jak podłączyć silnik wycieraczek w oplu zafira c , dodam że z silnika wychodzą cztery przewody oznaczenia 1234 który kabel będzie plus masa? Bardzo proszę o pomoc Myślę że szkoda twojego czasu na ten silnik, jeśli się mylę niech mnie poprawi
Silnik prądu stałego z komutatorem ( 12 wycinków) . Uzwojenie ciemno-fioletowe . Magnesy stałe (dwa) . Jak zmierzyć lub sprawdzić czy uzwojenie nie jest spalone lub zwarte ? Nie mam magnesówki . Nie wiem czy nie blokowała go przekładnia , która "ciężko chodziła" . Proszę o rady . Dzięki !
Najprawdopodobniej masz problem z czujnikiemm położenia wycieraczek. To styk znajdujący się w silniku wycieraczek na podszybiu. Informuje on sterownik czy wycieraczki są w odpowiednim miejscu i służy do podtrzymania pracy wycieraczek po wyłączeniu ich sterowania z kierownicy. Żeby to sprawdzić dobierz się do wtyku bezpośrednio przy silniku i pod styk...
Sprawdź jeszcze zasilanie na silniku wycieraczek . Czy wycieraczki zatrzymują się w przypadkowych miejscach czy zawsze w tym samym miejscu? / czy cykl zaczyna się i kończy w tym samym miejscu /
Miałem kiedyś identyczny problem w swojej Skodzie. ASO stwierdziło, że uszkodzony jest silnik wycieraczek, a że auto miało ledwo ponad dwa lata nie wyraziłem zgody na wymianę i zapłaciłem jedynie za "ekspertyzę"... Gdy go zdemontowałem i podłączyłem bezpośrednio do akumulatora okazało się, że jest sprawny. Okazało się, że nie było styku we wtyczce modułu...
Nissan Micra K12 Witam, nie działają mi przednie wycieraczki. Bezpieczniki sprawdzone - sprawne Silnik wycieraczek sprawdzony - sprawny Brak jakiejkolwiek reakcji na włączanie przednich wycieraczek. Moduł pod lewą lampą - brak zalania Gdzie dalej szukać? Pozdrawiam, Marcin
Prąd na kostce jest po włączeniu wycieraczki? Sprawdź przekaźniki.
Witam. Przyczyną mogą być styki na przekładni ślimakowej w silniku wycieraczek. Można to sprawdzić przez odłączenie przewodów sterujących (załączających) od silnika - jeżeli problem nie zniknie to uszkodzenie styków na przekładni ślimakowej. Jeżeli problem zniknie to uszkodzenia należy szukać w przełączniku zespolonym, lub we wiązce kabli. Powodzenia.
Witam . S to sterowanie,uruchomienie silnika. Połącz na próbę S -(-) czy zadziała,lub S -do(+).Jak ruszy ,to sprawdź czy wycieraczka zatrzymuje się w położeniu krańcowym.Jeżeli nie (pozostaje pośrodku),to oznacza że chcąc ją zatrzymać ,należy połączyć S z (+ lub -) przeciwniwe jak jest uruchamiana.Czyli jak uruchamiana podaniem na S + ,to zatrzymywanie...
Dzięki dokumentacji HADŻI nie musisz zdejmować pokrywki. 1-5 wolne obroty, 1-4 szybkie obroty. Kierunek zależy od polaryzacji.
Kolego na początek dokładniejsze dane auta. Jeżeli chodzi np o Fabie 1.0 2014-2021 to wycieraczki przód sterowane są z sterownika sieci pokładowej . Sprawdź czy silnik wycieraczek nie pływa bo często zbierają się tam liście i zatykają odpływy .
Zacznij od sprawdzenia czy wtedy dochodzi napięcie do silnika.
Witam. Można by było sprawdzić przewód idący do kontrolki pod kontem zwarć. W Boxerach 2,2 HDI z tych lat często spotykałem się z różnymi usterkami, które spowodowane były złym podpięciem kabli rozruchowych. Uszkadzało to sterowniki, silniki wycieraczek itp. Sprawdź w pamięci błędów ECU czy nie ma tam czegoś więcej. Pozdrawiam.
Sprawdzić silnik wycieraczek. Może być zalany wodą i ma uszkodzoną krańcówkę.
Kolego weź cały silnik od dowolnego szrota i przełóż cały albo bierze się silniczek od szyby w drzwiach i przekłada całą tarczę ze szczotkami. Używam do różnych celów takie silniki i można wymieniać cały silnik z wirnikiem.
Cewka ta wygląda na element lutowany z filtra przeciwzakłóceniowego na zasilaniu silnika. Mogła być włączona pomiędzy przewód zasilający, a szczotkotrzymacz. Przyjrzyj się tym miejscom szczegółowo. Może to tak: https://obrazki.elektroda.pl/6163812800_... Czy silnik działa obecnie bez tej cewki? Działał do końca?
Prawdopodobnie jest zatarta/ zapieczona oś silnika wycieraczki, raczej bezpiecznik by poleciał. Sprawdź czy jest zasilanie.
Masz mieć sprawny zamek ,przewody i zaryglowany . Na otwartym,uszkodzonym wycieraczka nie zadziała
Sprawdź wyłącznik krańcowy otwarcia pokrywy silnika.
komplikujesz sobie życie, jeżeli go zdemontujesz to podłącz pod oryginalną kostkę i włącz wycieraczkę, na około 10 szt. wszystkie były naprawione w/w sposobem a jeżeli zechcesz sprawdzić jak idzie zasilanie to wystarczy zobaczyć na kostce dochodzącej do silniczka
Witam! Niżej masz klasyczny układ mostkowy sterowania silnikiem DC przystosowany tylko do przełącznika 3-pozycyjnego (trzecia i stabilna pozycja centralna przełącznika - wszystkie styki rozwarte: np. typowy przełącznik dźwigienkowy 3-pozycyjny - silnik nie kręci, pozycje skrajne przełącznika - obroty w jedną lub drugą stronę). Uprzedzając Twoje pytania...
Jest napięcie (+) bo obudowa jest masą. Tam ma Kolega schemat http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... i będzie pewnie (nie ściągałem) wszystko narysowane.
Dlaczego silnik12v od wycieraczek samochodowych nie chce w ogóle ruszyć na transformatorze 24v 10A. Podałeś zmienne napięcie na silnik DC? chciałem go podłączyć pod 24 v by zwiekszyć jego siłe. Siły nie zwiększysz, siła, a właściwie moment siły, zależy od prądu im bardziej obciążysz silnik mechanicznie tym większy prąd popłynie, jeśli popłynie za duży...
Witam Zasilacz który będzie Ci w stanie ruszyć tym silnikiem musi mieć wydolność co najmniej kilkunastu Amper. silniki do wycieraczek mają moc rzędu 100 do kilku set Watt w zależności od jakiego samochodu... Taki z komputera teoretycznie powinien wystarczyć ale musisz obciążyć wyjście 5V by wydolność 12V była pełna, po za tym trudno przewidzieć jak...
Jeśli masz problem z wycieraczkami w Peugeot 207 1.4 HDI, które zatrzymują się losowo, może to być związane z kilkoma potencjalnymi przyczynami. Oto kilka kroków, które możesz podjąć, aby zdiagnozować i naprawić problem: Sprawdź bezpieczniki: Upewnij się, że bezpieczniki odpowiedzialne za wycieraczki są w dobrym stanie. Przekaźniki: Przekaźniki mogą...
silnik wycieraczki -przedni ma 2 prętkości minus na obudowie izasilanie na kabelkach zamieniając bieguny masz 2masy i jeden plus małe obroty trzecia szczotka zwiększa obroty
co z regulacją obrotów? To sobie dodajesz ten układzik PWM i masz to co chciałeś.
Strasznie dużo tych szczotek znalazłeś : Silniki tego typu posiadają trzy szczotki, które są umieszczone pod odpowiednim kątem w stosunku do siebie na obwodzie komutatora, jest to związane z "biegami" (prędkość obrotowa wirnika silnika) Jedna ze szczotek jest podłączona na obudowę silnika, najczęściej jest to szczotka minusowa zwarta do obudowy silnika....
Silnik ogólnie ma się kręcić w prawo lub w lewo (więc potrezebne będą 4 elementy), sterowanie będzie szło z mikrokontrolera (5V DC) Czyli mostek H. Cztery Darlingtony typu http://www.farnell.com/datasheets/296716... Lub MOSFETy.
Skoda favorit, skoda felicia.
Taki? https://obrazki.elektroda.pl/5930695200_...
Robiłem dzisiaj taki silniczek. Masa na obudowie, stały plus prawy dolny róg, prawy górny praca przeryana lewy górny praca ciągła wolna lewy dolny ------------ szybka. O ile dobrze pamiętam.
Nie dostaniesz bo nie ma w handlu, dotrzesz na papierze ściernym ze szczotek alternatora valeo typ szczotek SVX7, najmniej tarcia.
Dobrze też sprawdzi się silnik z wycieraczek samochodowych.
W silniku wycieraczek na przekładni są styki odpowiedzialne za wykonanie pełnego ruchu wycieraczek i do powrotu na swoje miejsce . Przeczyść je ew podegnij blaszki .
Sprawdź silnik wycieraczek, sprawdź przewody do silniczka pod kątem przerw, wtyczkę i gniazdo w silniczku czy przypadkiem nie skorodował jakiś pin.
Dokładnie tak. Albo zdejmij dekielek z zatrzasków i jeden z pinów będzie miał styk do masy to też możesz wykorzystać bardziej profesjonalnie.
warto sprawdzić stan manetki.
Schemat zasilania wycieraczek przednich w Toyocie Yaris z 2010 roku. Spryskiwacze działają, wycieraczki przednie nie poruszają się. Podejrzewam, że były uruchamiane w momencie przymarznięcia wycieraczek do szyby. Nie znalazłem przepalonego bezpiecznika. Być może uszkodzony silnik ? Schemat pozwoli mi na znalezienie przyczyny awarii. Dziękuję za pomoc....
A może coś takiego Mostek H na tranzystorami MOSFET kanał N i z PWM ?
Witam Problem dotyczy Peugeota 206 1.1 rocznik 99 - nie działają wycieraczki przednie (tylko), przepalany jest (po każdej wymianie) bezpiecznik B w module BSI. Poza tym jest OK. Sprawdziłem silnik wycieraczki, "na krótko" wycieraczki pracują (na 1 i 2 biegu) prawidłowo. Po odłączeniu wtyczki od silnika wycieraczki w komorze silnika bezpiecznik również...
Proszę bardzo schemat .
Ile on tam potrzebuje ze 3A na luzie ? Przy zblokowanym wirniku z 10A ? Gdzieś tam w starym migomacie taki zestaw działa już lata. musisz obciążyć linię 5V np. żarówką samochodową 12W21P. Nigdy nic takiego nie robiłem z zasilaczami, a nie raz doiłem po 15A i więcej aż do zadziałania zabezpieczeń w tanich złomach po 50PLN.
1. Indukcyjnosc takiego silnika nie jest wartoscia stala. Musisz ja zmierzyc w nastepujacy sposob (Silnik powinien byc zachowany czas pomiaru b.krotki, aby go nie spalic). Ten prad staly winny byc rowny najlepiej pradowowi znamionowemu. Przez silnik powinny przeplywac jednoczesnie dwa prady, prad staly i skladowa zmienna. Sam silnik powininien byc zasilany...
Zobacz tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic50...
Witam ściągnij tą obudowę na której masz styki (opisane 1234)odlutuj przewody do silnika i zasilaj te przewody. Cała reszta to "układ" do podtrzymania ruchu wycieraczek - śmiało możesz sobie go darować - sam używam 2 takich zmodyfikowanych silników Podobny problem jest opisany w temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/top... Powodzenia...
Twoja konstrukcja przypomina nieco sterowanie serwomechanizmem z samopowrotem. Stosuje się takie w modelarstwie. Tylko tam zależne od wychylenia manipulatora jest wychylenie serwa. A ty potrzebujesz zwiększać obroty. Podejrzewam, że dałoby się to jakoś spiąć stosując zamiast serwa jakiś regulator strerowany napięciowo lub potencjometr elektroniczny...
Poczytałem na forum i dowiedziałem się że akumulator 71 Ah to jego max prąd jaki może dać to 71 A Herezje. Prad rozrusznika jest o wiele większy, akumulator rozruchowy o pojemności 71Ah może dać nawet 300A przez chwilę. mam także z tego auta silnik od wycieraczek 12 V, 25 A. mój problem polega na tym bo nie wiem czy jak podłączę ten silnik to on dostanie...
Nikt na tym forum nie jest dobrą wrózka przyjacielu.Dopóki nie wyeleiminuje się najprawdopodobniejszych przyczyn oraz tych które są łatwe do sprawdzenia to trudno cokolwiek powiedzieć.Przyczyn opisywanej przez ciebie usterki może byc mnóstwo i jeszcze troszkę.Najprościej jest sprawdzic właśnie włacznik przy kierownicy.Pozatym nie napisałeś który to...
Masz pewnie zatarty mechanizm. Odłącz silnik od mechanizmu i sprawdź czy da radę ruszać wycieraczkami.
Masz trochę roboty ale mogę opisać ci krok po kroku jak to zrobić , Tydzień temu naprawiałem . Musisz dostać się do mechanizmu więc , Demontujesz ramiona wycieraczek , wydłubać zaślepkę odkręcić kluczem 13 ramiona . Demontujesz plastik na przedszybiu podciągając go do góry ( zatrzask na całej długości , Dalej odkręcasz płytę grodziową tą czarną , pod...
Może szczotka jest przywieszona w silniku skoro mechanizm jest na 100% dobry. Rozbierz silnik i sprawdź.
Dokładnie się nie orientuję. Ale poszukałem z ciekawości u wujka google charakterystyki aku żelowego. Znalazłem coś takiego http://obrazki.elektroda.pl/5147628300_1... Jest to niby charakterystyka żelówki 12V/7Ah Skoro taki mały aku nie ma problemów z prądem 20A to 19Ah powinien dać radę przy twoich 4 silnikach.
Z tych które miałem w rękach, oś stanowi całość z kołem ślimakowym, czyli nie wymienne.
Witam. Był sprawdzony silnik od wycieraczek czy nie jest na zwarciu?
prawda, to samo jest w 407, czeste występowanie wyładowań elektrostatycznych mogących, z upływem czasu, spowodować zniszczenie elektronicznych podzespołów, a szczególnie silników wycieraczek szyby, zwlaszcza elektroniki tja1020 (lin transceiver)
Po drodze masz jeszcze bezpiecznik i przekaźnik Znajdź masę a później możesz na chybił trafił z plusem (bodajże drugi to plus-przewód dwu kolorowy, chyba czerwono jakiś tam)
Sterowanie to jest możliwe ale mało ekonomiczne z powodu mocy (energii cieplnej) traconej na potencjometrze: P=UR•I [W], gdzie UR jest to spadek napięcia na potencjometrze. Lepszy byłby jakiś układ elektroniczny obniżający napięcie zasilania - większa sprawność.
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Witam. Pozwólcie że odświeżę temat, mianowicie w starszych berlingach to najprawdopodobniej do 2002 roku były silniki tylnych wycieraczek 4 - ro pinowe i te silniki nie są dostępne na aftermarkecie tylko serwis a cena koło 800 zł i 4 tyg oczekiwania, te co są dostępne to 3 pinowe o zmienionej konstrukcji (pasują na mocowanie i do klapy a kosztuję niecałe...
Dla pewności sprawdź czy na silniku nie ma jakiś oznaczeń żeby sprawdzić czy napewno jest na 12V a nie 24V
który działa tak jak silnik wycieraczek samochodowych (wychyla się do pewnego momentu w jedną stronę i zmienia kierunek obrotów). Po wyłączeniu natomiast taki silnik ma wracać do swojego pierwotne Typowy silniczek w samochodzie nie zmienia kierunku obrotów, kręci się zawsze w jedną stronę. Zwrot kirunku ruchu wycieraczek powoduje wykorbienie mechanizmu...
WItam Mimo wszysto silnik od wycieraczek samochodowych sprawdzi sie chyba tutaj najlepiej, oczywiscie jesli nie zależy Ci na dużej prędości,bo takie silniki maja duża przeladnie redukcyjna , ale plusem jest to ,że mają duży moment obrotowy wiec spokojnie poradzi sobie taki silnik z 20 Kg obciążeniem .
Witam Powinno działać poprawnie, oczywiście należy pamiętać że w prostowniku będzie wydzielać się moc strat na poziomie kilku watów, przez co wymagany jest radiator.
Zasilany z 12V? czy 230V? Może sprawdzi się silnik z wycieraczek samochodowych, choć może się okazać nieco za słaby. To co obliczyłeś, to 1,5kg na ramieniu 1m z jednej strony?
Witam. Panowie mam ten sam problem w golfie V 2004 1.6 FSI. Na starym silniku były nr 12V 0 390 241 744 i 1K1 955 119A. Wycieraczki stanęły na amen, zatarł się mechanizm, spalił się bezpiecznik. Kupiłem drugi silnik o nr 12V 1 397 220 501 i 1K1 955 119E. 1. W etce sprawdziłem, część znajduje po nr 1K1 955 119A. Nowy silniczek ma taki sam nr tyko różni...
Załóż tam 47nF - 100 nF/100V. Ten kondensator ma tłumić zakłócenia z silnika wycieraczek.
Szczotki kontaktują z komutatorem? Zdjęcia co prawda niezbyt ostre, ale widzę że dużo osadów jest w działkach międzywycinkowych, usuń je ostrą igłą.
Witam! Proszę bardzo model matematyczny silnika wykonany w Matlab. Do PSpice trzeba go trochę zmienić (nie wszystkie bloki są dostępne). Jest to model z uproszczeniem wpływu rezystancji od twornika. Nie zawiera bloku sterującego wzbudzeniem (kfi jest stałe), jeżeli potrzebny taki to poszukam, ale jutro wieczorem, myślę jednak,że nie ponieważ silnik...
irlz44 wg datasheetu otwiera się w pełni przy 2V Nie, przy Vgsth=1V-2V tranzystor jest jeszcze zatkany. Tak naprawdę każdy egz. tego tranzystora na pewno jest całkowicie otwarty przy Vgs=5V, przy 4V jest prawie całkowicie otwarty, a typowo jest otwarty dla Vgs=2,5V. uC zasilany jest z 5V? Jeśli temp. rośnie do ok. 80stC, t.zn. że ΛT=55stC=Rth...
Spryskiwacz szyby przedniej Przerwany obwód lub za niskie zużycie prądu w obwodzie. Przyczyną może być wadliwy silnik spryskiwacza lub jego złącze. Spryskiwacz szyby przedniej nie działa. Sprawdź silnik wycieraczki i sprawdź, czy nie jest przerwany obwód w przewodach.
Sprawdź silnik wycieraczki, czy sprawny.
Szykujesz 3 przewody tak żeby podłączyć je do silniczka i baterię 12V (od wkrętarki albo akumulator z auta). Jednym przewodem podłączasz minus w to miejsce gdzie w aucie przychodzi czarny przewód (Jeśli mylę kolor to niech ktoś poprawi), drugim podłączasz plus do jednego z pozostałych pozostałych miejsc - są dwa. Na jednym silnik będzie pracował cały...
Tak silniki wycieraczek na 24V z ciężarówki lub autobusu, gdzie ramiona wycieraczek są długie.
Jest to filtr
Jeżeli tylko 2 szczotki to silniczek jedno biegowy Dwu biegowy ma 3 szczotki
E. Kaim "Naprawa samochodów FSO 125P" http://obrazki.elektroda.net/46_11870207... 14V * 3A = 42W
Albo zakłócenia biorą się z komutatora (iskrzy i powoduje znaczne skoki napięcia) albo silnik obciąża mocno zasilanie i powoduje spadek napięcia. Zmierz napięcie w czasie pracy silnika i kiedy jest wyłączony. Kondensator 4700uF albo jeszcze większy powinien podciągnąć zasilanie. Silnik dostanie kopa a zakłóceń będzie mniej. Możesz też przefiltrować...
To może inaczej - zamiast transformatora zasilacz AT - można dostać za grosze.
Zazwyczaj bezpiecznik dla silnika wycieraczek i pompki spryskiwacza jest ten sam. Jeżeli działa silnik wycieraczek to podłącz żarówkę zamiast pompki spryskiwacza i zobacz czy zadziała. W większości takich przypadków uszkodzona jest pompka spryskiwacza.
to rezystor bezpiecznikowy termiczny
Czarny masa, ciemny niebieski plus, pozostałe 2 do układu czasowego wycieraczek (styki w przekładni)
Silnik spalony. A to co się rozsypało mogło doprowadzić do blokady silnika i dlatego się spalił. Więc poza silnikiem mechanizm też będzie trzeba naprawić lub wymienić.
Witam Wentylator jest w przedziale silnika a dokładnie pod silnikiem wycieraczki aby sie do niego dostać demontaż osłon ma szybie ,wycieraczki . sprawdź bezpieczniki chyba 30 A za bez. jest rezystor z odczepami. Wersja z manual nie klimatronic Napisz jaki model i nadmuch to postaram Ci pomóc . P.S.12 lat MB jak jest gwiazda to jest jazda
Witam, co do napędu to sądzę, że silnik plus enkoder i punkt "zero" najlepiej się sprawdzi. Co do samego silnika, proponuję poszukać na Allegro, może silnik od wycieraczek będzie ok? Co do blatu, może zwykła płyta wiórowa?, pozdrawiam Krzysiek
Mam wysokie aspiracje i powoli chciałbym się rozwinąć w stronę elektroniki samochodowej i przemysłowej. Po kolei: -musisz ukończyć jakąs szkołe o profilu "elektryka" -to że ukończysz to dopiero około 30 % sukcesu, musisz jeszcze czuć "blusa" -musisz się samodokształcać, aby w miarę być na bierząco. Dam Ci prosty przykładzik z silnikiem wycieraczek...
Samochodowy silniczek od wycieraczek.
To sprawdź czy widać reakcję na przełączanie manetki
sprawdzić silnik wycieraczek laguna sprawdzić silnik wycieraczek seicento sprawdzić silnik wycieraczek octavia
rozlutowany wirnik naprawa pilota sharp wymieniać rozrząd vectra
hasło nazwa użytkownika router hasło nazwa użytkownika router
Czyszczenie wymiennika ciepła pieca Vitopend Chłodziarka Gorenje - Przelewająca się woda w tacy na skropliny