jeśli chcesz sprawdzić pomijając elektronike to podłacz go bezpośrednio pod 230v~ ja do tego uzywam jeszcze autotransformatora z płynną regulacją napiecia w celu zmniejszenia obrotów wiec : na kostce jest 6 przewodów zatem pomijasz zupełnie 2 idące do cewki tacho robisz mostek na 1 przewodzie na stojan i 1 na szczotke a 2 pozostałe czyli 2 szczotka...
Wartość jednego jak i drugiego jednakowa - 13 KΩ . http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
przesunięcie fazowe kolego stojan szeregowo z szczotką tylko nie spal tacho :!:
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Który element pralki może być uszkodzony. Albo prądnica tacho silnika albo jego triak w module.
Triak silnika sprawdziłeś? Elementy obwodu tacho?
Najpierw sprawdź wylot do syfonu wody z pralki. Wszystko wyjmij i wyczyść. Wąż do wiaderka jak będzie wylewać po płukaniu, woda powinna szybko schodzić z pralki ok 1 min. Jeśli ok to sprawdzić jak woda jest pobierana do pralki, też powinno być ok1,5 min nie może lecieć pomału. Później silnik czyli tacho i szczotki. Do pracy!
Warto sprawdzić prądniczkę tacho.
Sprawdź, czy jest sprawna prądniczka tacho.
Sprawdź cewkę tacho.
Witam. Watro skontrolować cewkę tacho.
Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
Sprawdź silnik poza pralką oraz sprawdź czy tacho daje napięcie.
Ja mam prze różne prądniczki. http://obrazki.elektroda.pl/8382781800_1... http://obrazki.elektroda.pl/6745782400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1074504000_1... http://obrazki.elektroda.pl/3991616800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8859102000_1... http://obrazki.elektroda.pl/9072929700_1...
Próbuje wejść na wirowanie ale tylko przez moment tzn. przez sekundę. Może wiesz kolego coś na ten temat ?? Próbuje wirować na ustawieniu programu prania czy wirowania? Może być uszkodzony obwód tacho.
czy w tym układzie mogę wykorzystać te dwa przewody od tacho Nie. Chyba że zbudujesz regulator na dedykowanym układzie np. TDA1085C.
według opisu jest uszkodzony triak silnika lub układ tacho generatora powodzenia
Ta pralka, to klon Whirlpoola AWG681. Zwarty triak silnika, to najczęstsza przyczyna takiego zachowania. Silniki i tacho są tam pancerne.
na początek sprawdź jeszcze raz dokładnie silnik odpal go na krótko i spradź ile bierze prądu i czy nie upływa do masy sprawdź działanie tacho i zlustruj komutator potem triac i przekaźniki i ściezki z wiązką
są dwie możliwości 1 uszkodzony tachometr prawidłowo po podłączeniu multimetru i włączeniu na zakres omomierza 200 om najlepiej z piszczykiem przy obracaniu piszczyk w mierniku będzie popiskiwał pipipipipipipippipipipipipipi 2 uszkodzony moduł ale jeżeli tak to mozna spróbować naprawić bo może być zwarty triAK I TO JEST NAJBARDZIEJ PRAWDOPODOBNE w...
Jak kręci silnik?.Wolno czy wchodzi na max.obroty?.Jeżeli wchodzi na obroty to leży moduł.Prądniczka tacho.dobra?.
Czołem .Widze że Kolega nie robił jeszcze takich pralek ? Sprawdz prądnice tacho (zwarcie) pozdrzwiam TFX
Do sprawdzenia silnik (tacho, kostka podłączeniowa) i moduł.
sprawdź tacho silnika i szczotki
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
Wyciągnij ceweczkę z tacho, podjedz do jakiegoś szpeca od pralek i za dobre piwko Ci gość coś znajdzie, najważniejsze wymiary cała reszta nie ma znaczenia. Kanał procesora jest zabezpieczony diodą, prawdopodobnie wszystkie rezystory do wymiany w gałęzi od tacho. Ścieżki oderwij i zastąp je cienkimi przewodami. Powodzenia
Sprawdź pradniczkę tacho na silniku.
Zwarcie tacho Raczej nie ma takiej opcji nawet bym tego nigdy nie brał pod uwagę :)
Wygląda na silnik, tacho lub moduł. Ale trzeba by wszystko przy silniku sprawdzić.
masz rację pralki na oczy nie widziałem lecz zgaduję po usterce że tacho ma przebicie do ziemi Może to być własciwy trop.Ostatnio podobny problem miałem z pralką Bosch,uszkodzone były rezystory na płytce sterującej (przepalone)oraz uszkodzona prądniczka tachometryczna. :idea:
W podanej pralce wypaliła się wtyczka przy silniku. Zwarcie uszkodziło wejścia w module elektroniki z prądniczki TACHO. Potrzebuję znać wartości rezystorów w module elektroniki R71 i R72. Czy ktoś spotkał się z tym modelem i ma takie informacje?
Wymiana cewki tacho i wszystko jest dobrze.Temat zamykam
Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wymontowany. Przepraszam, widocznie umknął mi ten fakt uwadze jak czytałem. Tak jeszcze z czystej ciekawości zapytam czy przy lekko zaniżonym napięciu z tacho spowodowanym np. częściowym zwarciem międzyprzewodowym cewki w jego obwodzie procek nie przerwie pracy...
Do tych rezystorków podłączone jest tacho. R14 4,7k R15 0,1k
Cewka kupiona z Pralki Bosch i pasuje . Pozdrawiam
Panowie,dziękuję wszystkim za pomoc.Przewinąłem cewkę tacho i pralka śmiga jak szalona:).Temat do zamknięcia.
Bardzo prosty do podłączenia silnik. Pochodzi między innymi z pralek Bosch WFB 1604. Wystarczy pominąć 2 cienkie przewody od cewki tacho a reszta standard podłączenia. Oczywiście musisz zastosować regulator obrotów bo silnik nie wytrzyma ciągłej pracy pod napięciem sieciowym no chyba że masz autotransformator: https://youtu.be/PmsoYS5UVvY?si=K7XuIsyb...
Przy tym silniku proponowałbym poszukać sterownika który wykorzysta wyjście tacho. Tylko czy będzie taki gotowy?
chwilowy uslizg paska napędowego Zaznacz markerem punkt na pasku i na kole pasowym, puść cykl i dowiesz się czy ma uślizg. Do wglądu też tacho silnika i triak na module. O ile pralka nie jest przeładowana.
Na kostke od silnika czy nie jest wypalona, stan szczotek. Jeżeli kostka wypalona, usunąć wypalone elementy zastępując nowymi, wykonać pomiar tacho oraz oględziny modułu programatora, usunąć wyciek.
sprawdz dokładnie tacho czy magnes się nie odkleił lub coś innego
Wysokie napięcie poszło po przewodach od tachogeneratora. Bo zasilanie silnika i sygnał z tacho idzie jedną kostką. Tachogenerator to taka mała ceweczka na silniku która generuje sygnał o obrotach wirnika. Zobacz jak podawane jest to napięcie do procesora. Pomierz elementy na płytce. Jeżeli procesor nie uległ uszkodzeniu to sterownik da się uratować....
Dwa skrajne to tacho, dwa kolejne to wirnik, a trzy ostatnie to stojan. Ale nie podłączyłbym go bezpośrednio do sieci tylko przez np. autotransformator.
Witam, w tym modelu jest tacho. Sprawdz napiecie ruszajac wirnikiem,powinno byc ok 1V AC
Czołem! Sprawdz programem testowym.(zamieściłem na schematach) Czy był wymieniany moduł ?>Pralka "wariuje"jak jest chłodno w łazience. Jak wyjąć moduł - to daj znać pozdrawiam TFX
W tym zabytkowym sprzęcie był wyczuwany zapach spalenizny. Przeglądałem kable i wszystko ok. Pralka startuje z pełnymi wysokimi obrotami zarówno podczas prania jak i wirowania. Wyjąłem silnik i sprawdziłem tacho, wygląda bez uszkodzeń. Pomiar przy kręceniu wirnikiem wskazuje zmienne niskie napięcie. Szczotki Ok. Czy to może być wina programatora?
Obejrzyj prądniczke tacho powinna siedzieć ciasno. Jest ona z tyłu silnika. Ewentualnie coś z modułem.
Wredny producent nie dość że nie ponumerował przewodów to jeszcze wszystko w jednym kolorze!! Jakbyś wlączył myślenie to dwie skrajne 2 żyłki są od tacho i wystarczy je wpiąć tak by było zgodność z wtyczką sterownika to następne tak by była zgodność pomiędzy kolejnymi przewodami we wtyczkach i po temacie. Zacznij od ustalenia które we wtyczce programatora...
Silniki się naprawia i dla amatora jest to najprostrze rozwiązanie. Silniki można zamieniać, ale musi się zgadzać rozstaw łap, długość osi i jej koło zębate, musi być taki sam układ tacho i ilość uzwojeń stojana. Po cyferkach z silnika wątpię, by ktoś określił czy podejdzie, czy nie.
(at)kenworth18 Tutaj oryginalną wtyczkę można chyba odratować. To nie whirlpool czy bosch że trzeba rzeźbić. Po za tym, wystarczy ze taki konektor się wypnie i napięcie fazowe pójdzie na sekcję tacho lub do obudowy. Triak silnika i pewnie moduł zasili elektrośmieci
sprawdzić tacho pralce sprawdzić tacho pralce whirpool tacho pralce
drukarka livebox sanyo przestrojenie segmenty wyświetlacza
bateria parkside bateria hilti
Bosch SMI6ECS12E – rodzaj zmywarki, parametry, seria 6, panel widoczny, EfficientDry, Home Connect Samsung MFS-VWAJ4AC-00 WD7704 schemat modułu głównego, diagnostyka SMPS, typowe usterki