Trzeba zrobić reset do ustawień fabrycznych. Potrzebny login. Po tej operacji wspomaganie ruszy ale będzie sypać błędami braku kodowania, adaptacji itd. Loginów jest kilka, które mogą działać. Szukaj na forum VCDS. Przed jakimkolwiek działaniem zapisz sobie aktualną wartość kodowania, może się przydać. Każda błędna próba logowania jest odnotowana przez...
Sprawdź wiązkę z przodu z lewej strony przy ścianie grodziowej lubi tam siadać
wspomaganie to ma adres 44 :) nie 19
Pompa może mieć komunikację z airbag i przypadku crashu sygnał blokuje wspomaganie.
Wiązkę sprawdziłem pobieżnie I to jest błąd. Od okolicy akumulatora do ścianki grodziowej. I wypruj ją z tej otuliny, tam jest siedlisko wilgoci.
Jeżeli wspomaganie elektryczne to jest wzbudzane z alternatora, regulator do sprawdzenia/
A pompa chodzi jak silnik na wolnych obortach pracuje czy nie. Jak jest olej na maks to niestety padła elektronika lub szczotki. Można samemu naprawiać te pompy. Trochę wiedzy trzeba mieć i zdolności manualne. Pompa jest po lewej stronie za zderzakiem pod baterią, sprawdź i przeczyść wtyczki.
Sprawdź bezpiecznik na akumulatorze.W załączniku schemat.
Błąd trzeba wykasować. I sprawdzić czy się wykasował.
Błędy odczytuj gdy tylko zauważysz usterkę nie wyłączając silnika (mogą znikać) Sprawdzić zamrożone ramki w błędach. Sprawdzić poprawne ładowanie i stan instalacji do wspomagania . Kontrola silnika wspomagania.
Witam Nie wiem skąd masz takie auto? Skoda Fabia w standardzie miała od począdku we wszystkich wersjach wspomaganie. Pozdrawiam
Zamień bezpiecznik na listwie rozprowadzającej przy akumulatorze.
Witam mam ten sam problem co to może być ? instalacja Ok czujnik 2 błąd na vagu 1290 Proszę o pomoc
nie chodzi wspomaganie, wszystko gra ale pompa nie chodzi i nie wiem jak ja sprawdzic :/
Witam. Odłącz zasilanie wspomaganie i zrób jazdę próbną czy wtedy tez będzie różnica w sile skrętu, tak stwierdzisz czy to nie wina wspomagania czy samej maglownicy . Jeżeli nie ma różnicy . Sprawdź błędy w wspomaganiu i parametry czy czujnik kąta skrętu liczy w obie strony.
Nie idzie po can,a ma wybrać słowo adresowe 44,a nie 16 Pomoc w kierowaniu,a nie elektronika kierownicy Jeżeli niezabardzo łapie,niech wybierze 00-automatyczny test sprawdzający i VAG przeleci mu wszystkie komponenty,albo nacisnąć Help i popatrzeć co jest na którym słowie adresowym.
co by nie mówić to raczej zbieg okoliczności. raczej nie słyszałem aby przez diagnozę coś innego uszkodzić co innego że wspomaganie w fabii to ciekawa i dość awaryjna sprawa
ok. już znalazłem moją usterkę. Wyjąłem pompę wysuszyłem porządnie suszarką gniazdo od zasilania , przeczyściłem styki benzyną i działa. Nawet kontrolka sama zgasła a wspomaganie chodzi jak masło. Zauważyłem też, że jeden drucik w gnieździe od zasilania (tego mniejszego) był skrzywiony i nie podłączony. Jeśli chodzi o moją diagnozę to myślę, że woda...
No i? Podłącz kompa i sprawdź co słychać EPS. Samą kontrolką steruje licznik więc może tam problem. Wspomaganie działa normalnie?
Mało informacji. Jakie jest wspomaganie? czy jeszcze coś nie działa? Podłączyć się pod kompa i sprawdzić błędy.
Wcale nie musi być to pompa, może być to wina zgniłej instalacji elektrycznej na lewej podłożnicy. Podłączyć komputer i zobaczyc jakie błędy zapisane są w module wspomagania. W czasie występowania usterki można by było sprawdzić w blokach pomiarowych wy widać ruch kierownicy i czy zwiększa się prąd pobierany przez pompę w czasie ruchów kierownicy.
Witam wszystkich mam problem za wspomaganiem w skodzie fabi 1.9 tdi 2005r .Samochód po wypadku wymieniono wspomaganie na używane ze starszego modelu no i nie działa kontrolka się świeci a komputer wyświetla mi błąd 01309 - usterka sterownika po odłączeniu czujnika skrętu wyświetla błąd 00816-czujnik wspomagania czyli czujnik widzi i prawdopodobnie jest...
czujnik na maglownicy sprawdzony?
Sprawdź czy do wspomagania dochodzi zasilanie, w następnym etapie do sprawdzenia linie od komunikacji.
Sprawdź napięcia na canie w kostce pompy, zainteresuj się stanem przewodów na lewej podłużnicy.
No tak jest najlepiej bo można sprawdzić czy robota zrobiona dobrze.
Aha, na wstępie mam dodatkowo pytanie, jeśli jutro wszystko posprawdzam i okaże się prawidłowo, mam od razu wyciągać pompę? Jak ją wyciągnę to jakoś wizualnie można ocenić jej prawidłowe działanie? Albo w jaki sposób to sprawdzić. Dodam że pompa nie była mokra ani nic w tym stylu od dołu bo tak mniej więcej na nią patrzyłem.
Mam problem z skodą fabią 1,4 Przestało działać wspomaganie elektryczno-hydraulicze kierownjcy . instalację sprawdziłem ,prąd do pompy dochodzi . potrzebuję pomocy . z powazaniem.
W jakiej kolumnie, colin555! Nie robiłeś pompy z 106 albo Saxo, podobna jest w Clio albo Kangoo? Wyobraź sobie wspomaganie ze skody fabia bez elektroniki, właśnie coś podobnego tam jest.
kupilem skode fabie1.9 TDI 2001 padlo wpomaganie czytalem o wiazce kabli ktora lezy na podluznicy pod filtrem powietrza rozgrzebalem je i bylo duzo wody i blota. Bylem u elektryka sprawdzil ze jest slabe napiecie. Prosze o rady i ile morze kosztowac naprawa :cry:
i ne bedzie dzialac bo jak napisales to jest "wspomaganie kieronicze" a nie kirownicy! pozatym trzeba wlaczyc silnik.
panowie moi mili nikt nie wie co to może być z tym wspomaganiem niby na 30stce jest +12 i świeci żaróweczka jak podepnę a wspoma nadal nie działa. ogólnie wszystkie panowie Henie mówią że pompa kaput i trza nową. czy rzeczywiście tak może być czy coś jeszcze sprawdzić.?.
Nie no czytając porady o sprawdzeniu poziomu płynu to mnie majstry rozwalili :) Kolego danek23 sprawdzić czujnik nie zaszkodzi.
Ładowanie na zimno sprawdź a najlepiej na kostce od wspomagania.
Witam najpierw sprawdz akumulator testerem do akumulatorow.Podjedz do elektryka a on ci sprawdzi za symboliczna sume.
Wymieniona przekładnia.
Ten element nie ma nic do braku komunikacji. Bez niego nie będzie sterowania silnikiem. Sprawdź czy na pompie jest zasilanie i CAN.
Albo skoda fabia,gdzie motogodziny pracy silnika zlicza wspomaganie
może ktoś miał taki problem z wspomaganiem w skodzie fabi 1,4 mpi 2002r. problem polega na ty ze wykonując manewr skrętu zaczęła migać kontrolka od wspomagania (pomarańczowa kierownica z wykrzyknikiem) i przestało działać wspomaganie zatrzymałem sie zgasiłem samochód i zapaliłem i wszystko działa ale kontrolka nie gaśnie wspomaganie działa ale czasem...
W moim aucie podczas kręcenia kierownicą (astra 2) spada do 12V. Sprawdziłem u kolegi w astrze 3 i tak samo.
Problem znany. Trzeba sprawdzić wiązkę na lewej podłużnicy. Zgniła od wody.
No to jeszcze sprawdź CAN i będziesz wiedział.
powinna pasować z tego co wiem to pompy były TRW lub KOYO nie było TRW w kilku wersjach pozdrawiam
Rozebrałem pompę i w środku wszystko tzn. cała elektronika było mokre (od wody). Tranzystory wyglądają dobrze - przynajmniej są całe, kondensatory też nie spuchły i nie widać aby cokolwiek było upalone. Niewiele mogę sprawdzić przez przeszkadzający rotor silnika. Jak go zdjąć?
Jak wypniesz czujnik to prawdopodobnie się uspokoi ale będzie o 50 procent słabsze wspomaganie. A czy to czujnik rzeczywiście to trzeba zrobić diagnozę choć na to wychodzi.
Dzięki kolego ladamaniac za podpowiedź. Jednak wiązkę na podłużnicy rozizolowalem i sprawdziłem, jest w stanie idealnym.Lisci tam nie ma bo reguraal ie je usuwam. Muszę sprawdzić jeszcze kość sterownikasilnika
Tematu nie rozwiązałem kupiłem pompę używkę i działa wspomaganie
witam według wszelkich prawideł po uruchomieniu silnika bo wtedy dopiero zaczyna działać wspomaganie
Niech sprawdzi na dzień dobry bezpiecznik od zasilania pompy,jest na akumulatorze
Pompę wyślij do sprawdzenia/regeneracji.
[quote="paczek22"]Test lampki działa? Sorry a można to sprawdzić bez wyciągania żarówki?
Pompa sprawdzona vagiem. Wchodzi na obroty. Dodatkowo rozebrana na częsci pierwsze. Sprawdzona. Wszystko śmiga. Dwie zębatki. A problem dalej istnieje.
Pompy niby nie słychać ale vag-com pokazuje że pompa ma 1300 obrotów i podczas kręcenia kierownicą obroty wzrastają prawie do 2500 tyś a wspomaganie nadal nie działa
Proponuje podładować akumulator i sprawdzić czy problem zniknie
Obecność napięcia sprawdź żarówka a nie miernikiem. Te 9V to zły pomiar. Miedzy CANem a masą powinno być 2,5V. Tam gnije wiązka na podłużnicy. Najlepiej podpiąć inną pompę - wtedy wiadomo czy pompa czy instalacja.
Witam Pompa -zasilanie jest Na CAN po kluczuku prąd jest na wszystkich pniach we właściwym napięciu Rozebrałem pompę i tranzystory sprawne wylutowałem sprawdziłem i wlutowałem. Kondensatory sprawne. Kontrolka zapala się gaśnie przed uruchomieniem -prawidłowo. Kontrolka po uruchomieniu zapala się i brak wspomaganie pompa się nie kręci Czujnik skrętu...
Pompę zamieniłem i problem nie ustąpił, kable sprawdzone - nic nie zgnite. Problemem okazała się sama przekładnia. Po wymianie wszystko działa jak należy. Dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam
Zadzwoń do sklepu z częściami Skody, po VIN bez problemu sprawdzą.
Witam, jaką polecacie sprawdzoną ładowarkę do samochodu? Chodzi mi o jakość. Jeśli w samochodzie są skoki napięcia (fabia wspomaganie elektryczne powoduje przygasanie swiateł)to jaka ładowarka która da bezpieczne napiecie dla smartfona? Potrzebuję raczej taniego modelu klasy blitzwolf dającego realnie przy 5 V prąd do 2 A. Co polecacie?
Sprawdzić czy na interfejsie diagnostycznym widać ruch kierownicy w obie strony oraz to samo z prądem pobieranym przez pompę. Możliwe że jest coś nie tak z czujnikiem skrętu który nie rozpoznaje ruchu kierownicy w lewo.
trzeba odblokowac wspomaganie po wypadku testerem.
Pod akumulatorem a dokładnie pod jego podstawą- jest to wspomaganie elektrohydrauliczne-tam masz zbiorniczek z płynem- sprawdź poziom, ale sprawdź najpierw bezpieczniki te na akumuatorze. Te przykręcane ( takie blaszki)
Kidu nie denerwuj się, widzisz ,że początkujący samouk. Tanks , na "magików" / jak możesz oczekiwać na pomoc - na elektrodzie też są w/g Ciebie "magicy"/ wydałeś trochę pieniędzy , sam coś sprawdziłeś - stawiam ,że masz jakieś pojecie o elektrycznym wspomaganiu w Skodach. Faktycznie opisane przez Ciebie objawy mogą mieć wiele usterek , dlatego też diagnoza...
Do sprawdzenia czujnik kąta skrętu. Daj dokładny opis błędów ze wspomagania.
No tak,dziekuje za podpowiedzi :) Bezpieczniki sprawdzone.kable ok,wiec faktycznie pozostaje mi sprawdzenie komputerem,myslalam,ze moze cos jeszcze moge zrobic. DZIEKI i pozdrawiam!
Czy nie da sie obejść tego sterownika? Przez jego błąd nie działa mi wspomaganie.
Jeżeli nie możesz połączyć się ze wspomaganiem, a pompa jest sprawna, to proponuję sprawdzić wiązkę przewodów nad lewą podłużnicą. Jeżeli nie dociera sygnał do sterownika w pompie, to nie ma szans na uruchomienie. Po "udrożnieniu" wiązki i skasowaniu błędów vagiem, pompa u mnie odpaliła.
Ciężko zajrzeć do płynu i sprawdzić poziom? Jak jest ok, to pompa jak najszybciej do naprawy, inaczej skończy się wymianą całej elektroniki.
Jeżeli chodzi o kontrolki, to radziłbym sprawdzić alternator, identyczne przygody z fabią miał mój tata, 2 razy padł alternator ;/ Co do wspomagania, to sprawdź poziom płynu do wspomagania, możliwe zaczyna go brakować i stąd raz działa raz nie. A jeżeli chodzi o jakieś gaśnięcie i nierówną prace silnika, to proponuję przeczyścić przepustnicę. Wspomaganie...
A jak przeskoczysz temat czujnika na listwie? Jeden jest pojemnościowy, drugi to hall...
Witam, mam problem ze wspomaganiem kierownicy.Byłem u mechanika podłączył komputer by sprawdzić jaka jest przyczyna braku wspomagania ale komputer nie wskazał żadnego problemu i mechanik powiedział że nie ma łączności z pompą i dlatego komputer nie wykazuje błędu. Jaka może być tego przyczyna i jak mogę to naprawić? Proszę o szybką odpowiedź. Z góry...
1. Rozumiem że w świetle filmu nadal mogę dojechać do mechanika bez obaw o zatarcie układu maglownicy Jedź spokojnie. Czy nie sądzicie że gdyby była to awaria stricte pompy nie pracowała by ona w ogóle? Pompa składa się z pompy "mechanicznej" i elektroniki sterującej. Może wariować elektronika lub czujnik skrętu, cokolwiek można będzie powiedzieć po...
Witam Mam problem ze wspomaganiem w Fabii 1,4 MPI 2000 r. Wspomaganie nie działa. Bezpieczniki są dobre, napięcie na pompę przychodzi. Vag-com pokazuje błąd 566 który nie jest opisany. Jest opisany, 00566 to bład wspomagania - nieczytelny sygnał, może świadczyć o uszkodzeniu jednostki sterującej pompą wspomagania, albo zwarcie na złaczce 30 (sprawdzić...
Wyłączyło się wspomaganie przy zawracaniu, nie mogę się połączyć ze wspomaganiem przez kabel diagnostyczny. Sprawdziłem wiązkę elektryczną. Sucha, prąd dochodzi do pompy, sprawdzone. Czy na pewno pompa padła czy jest nadzieja, że czujnik skrętu? Jak sprawdzić? Szukałem na forum i już sam nie wiem czy zamawiać nową pompę Koyo? Czy jest jeszcze jakaś...
W jaki sposób sie sprawdza poziom płynu w układzie wspomagania kierownicy w Skodzie Fabii 1,4 50KW???. Mam taki samochód rocznik 2002 przebieg 80tyś. jak narazie wszystko oki ale chciałbym dowiedziec sie jak sprawdzić pozim płyniu i jak ewentualnie go uzupełnić a może trzeba go co jakiś czas wymieniac?? prosze o porade....
Tam pompy wspomagania padały. Przed zakupem sprawdź jakiej masz firmy: różnią się kostkami i ilością pinów.
Sprawdź dobrze wiązki kabli.
Sprawdź dokładnie bezpieczniki na akumulatorze. Ewentualnie na wtyczce zasilania pompy czy są oba plusy.
Tester w dłoń i do dzieła. Pokaż błędy i na początek sprawdź ładowanie.
Być może dostaniesz się do wtyczek po wyjęciu zaślepki zderzaka lewego halogenu.Albo odłączyć bezpieczniki.Ale wcześniej miernik w dłoń i posprawdzać pobór prądu i ładowanie.Do tego sprawdzenie akumulatora.
witam! mam nastepujacy problem. Fabia-wspomaganie chodzi, ale pali sie kontrolka. Jedynie przy naglym szybkim skrecie chodzi delikatnie ciezej. Co to moze byc? pozdrawiam
Witam, Dzisiaj rozprułem wiązkę tak jak opisane jest w kilku postach, to co zobaczyłem wprawiło mnie w osłupienie , tak zgniłych przewodów elektrycznych jeszcze nie widziałem,przewody potroiły swoją objętość a miedz była czarna ( utleniona) sypała się w palcach. Też miałem problemy , na początku było wspomaganie potem nie aż padło. Moja pompa to koyo....
Sprawdź Wiązki jeśli będą ok. Do wymiany Tylny Lewy czujnik.
Witam ! Mam problem ,auto po wypadku Skoda Fabia 1.2 ,3 cylindry 2007rok,uszkodzeniu uległo elektryczne wspomaganie kierownicy . Na starej pompie vag pokazywał brak komunikacji i w sumie pompy wspomagania nie widział. Kupiłem nową pompę i jest tak jak było ,pompy vag nie widzi ,brak komunikacji . Co może być przyczyną i jak to sprawdzić ,Pompa TRW ,nowa...
Jakiego "prądu" spodziewasz się w czujniku kąta skrętu? Tak z ciekawości pytam... Bezpieczniki wszystkie sprawdzone?
Czy wspomaganie kierownicy w Fabii I 2003 jest w jakiś sposób powiązane z licznikiem? Czy po wymianie licznika na inny numer może przestać one działać?
W tych autach wiązki gniły koło podszybia, być może pompa jest uszkodzona, zobacz najpierw duże bezpieczniki przy akumulatorze, bo potrafią pękać od drgań, skoro błędów nie ma to albo brakuje prądu na pompe albo kable komunikacyjne lub zasilające są zgnite, możesz wg schematu miernikiem sprawdzić przejście kabli czy nie zgniły, ja proponuje w momencie...
Bezpieczniki wszystkie sprawdzone? Nie wiem jak w a3 ale np polo fabia ibiza mają nad akumulatorem takie duże...
Proszę sprawdzić napięcia na wtyczkach pompy, wiadomo grube kable zasilanie + -, - sprawdzamy żarówką, następnie wtyczka z trzema przewodami to Can i zasilanie po zapłonie 12-14V , kolejna wtyczka cztery przewody to czujnik kąta - to zostawmy w spokoju. A wystarczy na szybko diagnostyka jeśli jest komunikacja to wszystko jasne i mniej szukania. Nie...
Co najlepiej zrobić by dobrze zamocować linkę? Kupić taką jaka ma być. A jak nie to można naciąć delikatnie osłonkę i rozdzielić ,tam gdzie haczyki. Tam gdzie blaszka nie wiele zdziałasz. Trzeba dopasować szczypcami a czasem się wspomagać trytką.
Niestety nie wymienili czujnika skretu bo komputer nie wskazal usterki (wylaczenia) wpomagania. .. zagwozdka ... Niktóre błędy te mniej ważne są kasowane po wyciągnięciu kluczyka. Być może bład był na tyle błahy, że został skasowany (może wiechałeś na jakąś przeszkodę i na chwilę poziom płynu w zbiorniczku wspomagania był mniejszy od minimum i ECU...
Dobra jest pasuje, bo sprawdziłem zamontowałem i chodzi na cacy.
Tak więc zaglądnąłem i stwierdziłem, że z wiązką jest zrobiony porządek i to raczej nie to. Wiązka jest włożona w czarny plastikowy peszel (taki jak oryginalne w Skodzie) i podwieszona opaską samozaciskową. Auto było w 2006 ściągane z DE i prawdopodobnie tam też była akcja serwisowa związana z tą wiązką. Czytając wasze wpisy wnioskuję, że muszę sprawdzić...
Dzięki za pomoc sprawdzę jeszcze przed zamówieniem pompy te wtyczki(kable były tam wilgotne).
Dzień dobry , Mam problem z wspomaganiem w Skodzie Fabia. Rocznik 2001. Pompa TRW. Po diagnozie ( >> komputer) wymieniłem : czujnik skrętu, pompę wspomagania. Wiązki sprawdzone- bez uszkodzeń. Po wymianie ww elementów wspomagania brak. Z góry dziękuję za pomoc. Temat edytowałem, nie krzyczymy! manta
To jeszcze przed odpaleniem sprawdź poziom płynu. Tak samo po kręceniu na odpalonym czy nie ma piany w zbiorniczku.
Sprawdź napięcie ładowania i wiązkę. Podaj numer błędu.
Chciałbym się zapytać, czy można do Skody Fabii 1.4MPi 2001 zamontować wspomaganie kierownicy ?
Nic nie trzeba robić przy pompie Koyo.Kodowanie ma tylko lekki wpływ na siłę wspomagania.Jeśli pompa jest gorąca(,sprawdź w parametrach temperaturę) to masz zbyt duży opór w części wysokociśnieniowej.Może być uszkodzony dolny wąż do pompy.Sprawdź w parametrach pobór prądu przy kołach na wprost.
Jak masz tam wspomaganie elektrohydrauliczne, to przy pełnym skręcie mogą gasnąć. Za duży pobór prądu i altek sobie nie radzi.
wspomaganie fabia fabia wspomaganie fabia schemat wspomaganie
przetwornik sprzedać efekt derby cmi8738 sterowniki
zlecę odzysk mikrokomputer cobra1
Napięcie zmienne w prądnicy 3-fazowej z magnesami stałymi dla akumulatora 12V Kontroler ładowania turbiny wiatrowej a akumulator 100 Ah - przyczyny problemów