Nagminny taki problem miałem w Uazach przyczyną był wirnik alternatora w dwóch przypadkach był to zły lut wyprowadzeń uzwojenia na pierścienie ślizgowe a w trzech ;;coś'' z samym wirnikiem choć oględziny nie wykazywały żadnych uszkodzeń ,podejrzewam że to coś z magnetyzmem wirnika lub z samym uzwojeniem po wymianie na nowy usterka ustała
Przekaźnik od kontrolki ładowania.P
Żeby sprawdzić ładowanie i instalacje wystarczy przyłożyć woltomierz do akumulatora i zbadać czy nap na działającym silniku jest odpowiednie { powinno wynosić od 14 do 14,4 V}. Jeżeli nie to cała instalacja ładowania wygląda tak że przewód od alternatora-ten grubszy- idzie do rozrusznika i tam łączy sie z dodatnim przewodem od akumulatora. Minus to...
Kolego alternator twój jest jeszcze starego typu i wygląda to na uszkodzony regulator.Przy sprawnym alternatorze będzie normalnie palił,ponieważ alternator powiązany jest ze stacyjką rozruchu przez przekaźnik który znajduje się z prawej strony pod zegarami.
Warto by napisać jaki typ alternatora posiadasz, bo fabrycznie były w nich stosowane chyba 3 rodzaje, do tego jest obecnie kilka zamienników. Jeśli nie ma napięcia na zacisku „B+” alternatora, to znaczy że masz uszkodzenie w instalacji elektrycznej. Przewód ładowania od alternatora biegnie do zacisku amperomierza (+) i na tym samym zacisku jest także...
Nie sprawi będzie działać jak potrzeba. Poza tym po zapalenie w instalacji samochodu ze sprawnym alternatorem powinno być 14,4V
Tak to prawda. Włóż największy jaki się zmieści, choć jak będziesz miał sprawny alternator to wystarczy ci taki jak dała fabryka.
Jaki zakres obrotów jest na alternatorze? Od 1000 do 6000. Zależy przy jakich obrotach silnika. Jakie jest napięcie przy sprawnym alternatorze Przy zgaszonym silniku 12...12.6V przy odpalonym 13.5...14.6V
Jeżeli na wtyczce masz 12 V to przy sprawnym alternatorze a braku sterowania miałbyś napięcie około 13,7 V. Tak jak pisał Trojan333 najczęściej diody do wymiany (cały mostek).
nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można je sprawdzić ale najpewniej rozlutowując końcówki...
Nie podoba mi się, to ładowanie. Sprawny alternator ładuje "dobry" akumulator do 14,3 V, a w Twojej sytuacji jest sporo mniej. Podmień na próbę na sprawny akumulator, aby przekonać się, czy alternator jest sprawny. Jeśli i w tym przypadku będzie się grzał akumulator, to albo alternator do sprawdzenia (może padła któraś z diod) albo akumulator "padaka"....
Nie opłaca się ingerować w alternator. Znacznie taniej będzie pilnować by układ ładowania był sprawny, a w razie usterki, po głębokim rozładowaniu akumulatorów naładować je chociaż do napięcia 14.4V prądem dziesięciogodzinnym i dopiero uruchamiać ciągnik ze sprawnym alternatorem. To znacznie ograniczy czas ładowania dużym prądem po rozruchu. Kolega...
Jaką żarówkę masz założoną na wzbudzenie i czy alternator był w 100% sprawny?
Witam. Auto Opel Movano 2.5l. Wczoraj zauważyłem, że zaświeciła się kontrolka ładowania... zaświeciła się cyklicznie co 3-4 minuty podczas jazdy. Miernikiem sprawdziłem napięcie, wynosi 11.4. Stwierdziłem, że wina leży po stronie alternatora. Wymontowałem, zawiozłem do serwisu, gdzie okazało się, że alternator jest sprawny - napięcie 14.5. Po włożeniu...
witam -alternator wzbudza sie juz przy 800obr/min,a prądnica przy 1100-1200obr/min wiec winą nie jest alternator a raczej nie poprawne podłączenie,lub nie sprawny alternator
Załóż odpowiedni, sprawny alternator.
Witam. Kolego to że rozjaśniają się światła nie znaczy że alternator odpowiednio ładuje a tylko że podaje jakieśnapięcie, masz przyczynę nie sprawny alternator weź mierniki zmierz napięcie i samsię przekonasz. Pozdrawiam
Stary truposzek, wywaliłbym i założył świeższy ze złomowiska. Jeśli napięcie leci na ryjek w trakcie jazdy, to szukałbym słabego styku po drodze altek - > rozrusznik -> bateria. Dzisiaj Vectra B mi się bez ładowania trafiła. Skorodowane oczko B+ na alternatorze, sam alternator sprawny.
Lubisz komplikować sobie życie... Podłącz jak napisał Rabbit2 i jeśli alternator sprawny, zadziała.
Nie zawsze. Najpierw ładowanie przez żarówkę (mały prąd ) dopiero jak osiągnie 11V to normalne ładowanie. Miałem EXIDE które przeżyło 3 takie operacje jedną nawet przy mrozach (aku wyciągnięte). Sprawny alternator nie potrzebuje akumulatora czy zasalania na wzbudzeniu by zacząć ładować. Widomo ze wzbudzeniem zacznie ładować już przy niskich obrotach....
Jeżeli masz nowy akumulator i sprawny alternator to wszystko powinno być ok. Wymiana szczotek w alternatorze nie załatwia sprawy zawsze. A co z regulatorem napięcia czy diodami? Na 100 % sprawny alternator? Wyciągnięty z auta i sprawdzony poza nim?
Jeśli masz sprawny alternator , to będzie służył . Dobrze , że nie brałeś mniejszego , bo polska to nie USA i u nas są mrozy ... Nie bedziesz chyba też tym autkiem śmigał na co dzień , więc przyda się ta większa pojemność , bo podczas postoju też volciki pomalutku spadają .
akumulator sprawdź,ile to roboty nabrać elektrolitu do gruszki?
Proponuje kupić używany sprawny alternator. Będzie po problemie. W fordzie Mondeo 2,0 TDCI mieliśmy trzy alternatory, dwa po regeneracji, trzeci nowy ale nie orginał. Każdy z nich gorący jak piec, ładowanie skakało, po przekręceniu kluczyka w stacyjce na przewodzie do alternatora 5A. Po założeniu używanego oryginalnego alternatora wszystko jest ok....
Usterka usunięta. Jednak to był problem przewodów. W najgorszym stanie był minusowy do skrzyni biegów.[trzeba było go wymienic-pozostałe wystarczyło oczyścić i porządnie zakonserwować]
czy oprócz każdorazowego "przygazowania" silnika po uruchomieniu coś może ulec uszkodzeniu w tym alternatorze? Trudno stwierdzić to zdalnie, ale sprawny alternator zwykle tak się nie zachowuje. Lepiej więc wymienić na w pełni sprawny (szczególnie, że masz taką możliwość), niż zastanawiać się czy "padnie" lub kiedy coś tam "padnie". ...jak samemu wymontować...
To uwzględniając te wszystkie okoliczności, nie wiem, czy faktycznie nie jest warto rozejrzeć się na spokojnie za jakim sprawnym alternatorem; innym modelem czy nawet innym egzemplarzem. Bo to teraz i naprawianie ubytków izolacji, i to bez gwarancji trwałości; i jeszcze coś wyjdzie. Na szrocie za stówę to już lux-alter z tego pogardzanego VW i to z...
Astra III z 2004 roku na gaz kumpel zmierzył mi pobór prądu w czasie postojju. I ile było?
Rozrusznik i oświetlenie z pierwszego aku od strony masy. 24V konieczne do działania reszty. Alternator sprawny?
Wiertarką to dziury się wierci. Masz sprawny alternator
Te dwie rzeczy się wykluczają, bo kontrolka normalnie świeci przy sprawnym alternatorze i gaśnie dopiero po wzbudzeniu alternatora, na diodach pomocniczych pojawia się napięcie, a lampka jest z drugiej strony wpięta do +, więc przestaje świecić, bo ma prawie ten sam potencjał na obu zaciskach. Zresztą autor tematu nie opisuje zbyt dokładnie swych pomiarów,...
A jakie jest napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika?
No raczej nie jest skoro świeci Udaj się do innego mechanika celem regeneracji alternatora ....
Sprawny alternator ma od 13.8 V do 15V . WIęc przyjmując średnio 14v masz 350W . Znając życie zakupiłeś przetwornicę 500/350 . Czyli 350w ciągłej . 500W chwilowej . Powinno wytrzymać na obrotach biegu jałowego pod warunkiem że w samochodzie będą wyłączone wszystkie możliwe odbiorniki prądu . Przede Wszystkim układ wentylacji wnętrza - bo wentylatory...
Witam! Mam problem z ładowaniem akumulatorów w takim traktorku. Alternator sprawdzany i jest dobry, regulator kupiłem nowy, przewody też sprawdziłem. Co może być jeszcze przyczyną ?
Zakupiony sprawny alternator,wszystko działa.
witam mam problemik i proszę o pomoc ,kupilem matiza 2000rok i gubi gdzieś prąd tzn rozładowuje akumulator i ie ma ładowania sęk w tym że alternator jest ok bo zawozilem juz go do elektryka,i wlaśnie wtedy gdy wykręcilem i ponownie włożylem alternator przez okolo tydzień autko nie zawodziło i po tygodniu dzieje sie to samo plisss pomórz ktoś gdzie szukać...
witam. jakisz czas temu mialem problem bo alternator przeladowywal mi akumulator, wymienilem na uzywany i wszystko wrocilo do normy az do wczoraj. Dzis rano odpalam madzie i lipa totalna, milczy jak grob nie ma sily przekrecic rozrusznikiem. pomyslalem akumulator, podmienilem na inny na 100% sprawny i odpalil spoko, pojechalem "na miasto" wrocilem i...
Więc tak, na alternatorze masz gruby przewód biegnący wprost do aku i cienki który powinien lecieć do kontrolki ładowania, nie wiem który przewód nazywasz prądowym , ale jeżeli ten cienki jest wpięty prawidłowo to kontrolka powinna się świecić. Sprawdź czy jak odłączysz ten cienki od alternatora i przytkniesz do masy to świeci się kontrolka ładowania....
Jakim miernikiem dokonałeś pomiaru. !3,8V - Jeśli bez włączonych świateł to jednak trochę za mało (możliwość uszkodzonego alternatora). Ja w pracy puszczam jako sprawny alternator gdy mam ładowanie 14,2-14,4V a z włączonymi światłami 14,0-14,3V . Idealnie by było jakby napięcie podczas pracy silnika było 14,4V dość często tak jest jednak ostatnio alternatory...
Aby sprawdzić, czy alternator jest sprawny, musisz zmierzyć napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku. powinno być powyżej 13V. Poza tym NIE WOLNO odłączać przewodów i uruchamiać alternator...
A może warto sprawdzić regulator skoro jednak kontrolka gaśnie a niby alternator sprawny.
Powiedz mi jaki masz silnik, oraz z którego roku jest samochód? A kolorek i wposażenie też potrzebne? Najprawdopodobniej albo upalony bezpiecznik na akumulatorze, albo alternator jednak jest uszkodzony. W trybie autonomicznym będzie bez kontrolki działał, sam się wzbudzi.
A jak to jest że kontrolka od wzbudzenia świcie po włączeniu stacyjki skoro jest połączona tylko plusem ? Czy gdy alternator nie pracuje to D+ przewodzi masę? I kontrolka podłączona jest plusem od stacyjki a minusem do alternatora? A gdy alternator zaczyna działać to rozłącza masę na D+ ??
Prostownik zasilający regulator napięcia jest sprawny?
Na początek sprawdź stan połączeń elektrycznych, muszą być "pewne" i styki czyste, bez śladów korozji itp. zanieczyszczeń. Wg mnie w traktorku masz prostownik tzw. jednopołówkowy, a więc przy napięciu 24 V (zmiennym) da na akumulator zaledwie ok. 12 V napięcia stałego, co jest zbyt mało do naładowania akumulatora. O ile dobrze pamiętam, to sprawny alternator...
Witam. Mam problem z Akumulatorem w peugeocie 205.Od zimy ubiegłego roku co pewien czas rozładowuje mi się akumulator.Samochod to peugeot 205 z silnikiem o pojemnosci 1.1 na jednopunktowym wtrysku rok produkcji 1991.Wymieniłem już 3 razy akumulator sadząc ze akumulator jest uszkodzony i nie trzyma prądu. Następnie zawiozłem do elektryka alternator by...
Tak, akumulator rozładowują światła, radio, dmuchawa... Gdy silnik pracuje zasilanie idzie z alternatora. Przypominam Panom fachowcom, że kontrolka świeci kiedy ładowania nie ma. Obie kontrolki o których wspominam w temacie są sprawne. Akumulator naładowany prostownikiem zapewnia prąd na rozruch, kontrolki nie świecą. Po przejechaniu dłuższego dystansu...
Możesz założyć żarówkę 4W to będzie szybciej się wzbudzał. Ma to jedną małą uboczną wadę - jak zgasisz ciągnik i nie wyjmiesz kluczyka, to mocniejsza żarówka potrafi po czasie przygrzać plastyk kontrolki (2W tego nie zrobi).
Możliwe że uszkodzona dioda plusowa,jeżeli alternator Lucasa
Witam, znalazłem ten wątek i widzę, że jest najnowszy, czy jest tu ktoś kto byłby w stanie mi pomóc? Mój voltomierz pokazuje maksymalnie 10-11V przy sprawnym alternatorze, a obrotomierz nawet się nie rusza, czy można jakoś sprawdzić czy jest wogóle sprawny lub czy połączenie jest złe? Bardzo Dziękuję za każdą pomoc i Pozdrawiam
Dzięki , Aleksander_01 Dodano po 20 Ten alternator podłączałem w taki sposób jak na dołączonym zdjęciu z regulatorem z pierwszego postu i niby działa kontrolka gaśnie ale nie wszystko jest ok. Ładuje 15.7V co dalej z tym zrobić??? A dodam jeszcze że szczotkotrzymacz też jest ten sam co na pierwszym zdjęciu Wybacz ale to podłączenie to bzdura co zrobiłeś...
czy to może być problemem To jest problem tylko ze sprężarką a nie z tym wahaniem napięcia, wygląda na alternator...
(at)roznicowka Alternatory się wzbudzają przy około 1000 rpm, i wtedy stawiają opór. 1. Ręką nie zakręcisz wału do takich obrotów 2. Do około 1000 rpm wał nie stawia prawie oporu. Na pewno wirnik nie "stoi" tylko jeśli podłączysz wzbudzenie, to nie da się lekko kręcić wirnikiem Jeżeli jest sprawny alternator to prąd wzbudzenia nie powoduje takiego oporu.
Jeżeli mostek w alternatorze sprawny a to można samemu sprawdzić to walnięy regulator lub brak szczotek, pod warunkiem sprawnej instalacji.
Po pierwsze diody w nich sa dosyć awaryjne. Po drugie można kupić alternator 24V sprawny w cenie przewinięcia i regulatora 24V. Po trzecie w czym będzie to pracować?
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
Sprawny alternator ładuje powyżej 14v. Wzbudzony obrotami lub probowką. Licznik to sprawa drugorzędna
Akumulator sprawny. Alternator sprawdzony na stole probierczym. Wygląda, że problem tkwi w instalacji elektrycznej samochodu, ponieważ po odłączeniu przewodu wzbudzenia D+ kontrolka ładowania nadal świeci na włączonym zapłonie przed odpaleniem silnika. Jak jest sterowane wygaszanie kontrolki? Jest jakiś przekaźnik? Przy odłączonym D+ kontrolka nie powinna...
No przez 5 minut sprawny alternator to potrafi juz naładować akumulator do 14,7 volt. Więc chyba jest sens to sprawdzic po 5 minutach czy nawet po 4 -ech minutach? Skoro tak jest, to OK. Wtedy warto sprawdzić. Nie spodziewałem się takiego tempa.
Elektryk sprawdził i stwierdził że sprawny ,alternator został dostarczony po wcześniejszym wyciągnięciu https://obrazki.elektroda.pl/1107858300_... https://obrazki.elektroda.pl/3689895800_...
Spróbuj coś takiego.
Typowo to się dawało żarówkę 5W i podłączało pod +12V po stacyjce. BTW Sprawny alternator powinien zacząć ładować po przegazowaniu do 3000-4000 RPM i już je trzymać do zgaszenia.
Było wiele razy, szukaj. Alternator jest sprawny.
Jaki ciągnik? Ciągłość przewodu z alternatora do obrotomierza jak i jego sprawność? Gdyby uzwojenie się przepaliło to nie uzyskał byś takich napięć podczas pomiaru. Napięcie ładowania jest , na wyjściu W napięcie także jest, można przyjąć, że alternator sprawny nie masz co tam szukać. Przewód lub sam obrotomierz, albo brak zasilania po stacyjce.
Witam potrzebuje poprowadzić do kabiny ciagnika dobry prąd z akumulatora lub rozrusznika kabla Jeśli masz sprawny alternator to proponuję dla Twojego bezpieczeństwa wziąć zasilanie z niego. Rzecz jasna zabezpieczyć dodatkowy obwód bezpiecznikiem.
Tak powinno być. Napięcie wytwarzane przez sprawny alternator zależy od jego prędkości obrotowej i prądu wzbudzenia. Żeby napięcie utrzymać w pożądanych granicach należy przy wzroście obrotów silnika zmniejszać prąd wzbudzenia- bo w przeciwnym wypadku napięcie w instalacji nadmiernie wzrosłoby. Od tego jest regulator. Gdy silnik stoi prąd płynie przez...
PRzetłumacz to: "Widze ze takie światła nie mozna używać je podczas normalnych warunków atmosferycznych w czasie jazdy ze światłami mijania czy drogowymi" bo kilku rzeczytaniach nie ma pojęcia o co ci chodzi. Jak już wiesz są dostępne specjalne światła z zarówkami 21W/12V przeznaczone do jazdy dziennej. Podłącza się je tak, by działąły dopiero po włączeniu...
Na wyłączonych jest 12.3 a jak włączę 12.1-12.0 To jest pomiar na pracującym silniku ? Jeżeli tak to masz brak ładowania, nawet gdy alternator jest sprawny.
co do mojego postu jw. posiadam tester do sprawdzania alternatorów IST jak i funkcje odwracalna jednak wychodzi ze cos jest z nim nie tak pisałem ze nie odpala auta szarpnie trzy razy ale w przeciwnym kierunku obrotu owe połączenie czy tez blaszki nie maja nic wspólnego możliwe ze jakiś czujnik hala uszkodzony kręcąc ręcznie kołem pasowym w prawo na...
Włącz światła, nadmuch, ogrzewanie szyby, jak wzrośnie napięcie zamiast spaść to otrzymasz odpowiedź (a nawet dwie). Czy ECU steruje i czy alternator sprawny. Przy srogim obciążeniu powinno zbliżać się do 14V. p.s. Na 90% steruje ECU, ale czy poprawnie, trzeba się przekonać. .
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
Sprawdź czy wolne koło alternatora jest sprawne. Przód się zciąga błyskawicznie.
Powinno - zwykły kwasiak wymaga 16,2V a to może być zabójcze dla elektroniki w aucie. Doładowanie to max 14,7V w trybie zimowym - jest to max. napięcie sprawnego alternatora i jest bezpieczne dla elektroniki.
Nie wiele na tym filmie słychać. Sprawdzałeś czy nie ma luzu na wiskozie? Sprzęgło alternatora sprawne? Alternator kręcony luzem nie szumi? Nie ma luzów? Co jeszcze napędza ten pasek?
Zastosowanie diody to nie teoria.Warunkiem zastosowania jest sprawny alternator czyli na zacisku B+ i D+ musi być jednakowe.Odchyłka świadczy o niesprawności mostka prostowniczego ,lub diod wzbudzenia.To że kontrolka się żarzy przy sprawnym alternatorze ,powodem jest spadek napięcia na instalacji.Wstawiając diodę na przewodzie kontrolki eliminujemy...
Nie trzeba:) Jak nie przekrecony kluczyk w pozycję zapłon to nie ma prawa przy odpowiednim podłączeniu i sprawnym alternatorze rozładować akumulatora.
Witam ponownie, więc wymieniłem koło pasowe, pasek i napinacz, nic nie stuka, ale ładowania na alternatorze brak, gdzie szukać bo ładowanie padło jak zaczęło stukać koło pasowe więc raczej alternator nie padł w tym samym momencie, a i kontrolki ładowania nie ma wcale na liczniku, wzbudzenie padło jak to sprawdzić proszę o poradę zanim wyjmę możliwie...
A cytatem nie ma się co przejmować. Prawdopodobnie napisał go tak zwany "zielony" zapewne "kom..ch" A że w wymienionym cytacie pada słowo "ekspert" Taki on ekspert z koziej du.y trąba. Po prostu zwykły pismak bez wiedzy technicznej chciał "zabłysnąć" Myslalem ze współczesny samochód nawet na jalowych ma odpowiednie ladowanie przecież ma te 14.4v to...
Andrzej, jak by była do kitu bateria to nie zakręcił by. Jak by była mocno rozładowana to alternator grzał by się. Sam wiesz, że dłonią sprawdzisz lepiej niż cęgówką. Spadek napięcia? Za grube kable w bejcy są, poza tym kabeloczka są oblutowane.
Jeżeli dasz gazu to też spada??? napięcie??? Jeśli tak to mostek w alternatorze. A jeśli tylko na wolnych obrotach to regulator. (Jest on nowy? czy ze starego przełożony? Zobacz jakie jest napięcie na alternatorze. Plus miernika przykładasz do dużej śruby grze dochodzi gruby czerwony przewód a masę weź z jego obudowy. Uważaj na ręce. Będziemy wiedzieli...
witam potrzebuję pomocy padł obrotomierz w renault mascott 2001 alternator sprawny, daje sygnał obrotomierz nie działa
Kobieta jeździ niestety na krótkich dystansach. Tyle co do sklepu 5km max w to i spowrotem i raz na tydzień z 60 km w to i spowrotem. Ten miernik chiński to też nie wiadomo czy do końca miarodajny. To dzisiaj nowy kupiony akumulator. Czy dobrze ładuje to pewnie na dłuższej trasie się okaże. Dodano po 11 Wedle internetu to alternator działa na minimum...
To nie wina kabli ani podłączenia. Odkrecilem kable od alternatora. Przy podłączeniu akumulatora delikatnie iskrzy i normalnie wszystko się wyświetla na desce. Czyli zwarcie jest gdzieś na alternatorze Wymień alternator na sprawny.
Ja bym koledze oddał sprawny alternator 87A bez regulatora, a regulator pasowało by dopasować taki z wejściem Sense. WTedy przy 3000 obr było by oddawane 50A. I alternator by nie wył.
Witam wszystkich pacjent to honda cr-v 2.0i 2000r problem z ładowaniem alternator klient wstawił inny po sprawdzeniu 100% sprawny, do alternatora wchodzi wtyczka 3 piny, z tego co pamiętam w Japończykach powinno iść +12v po zapłonie ,na kontrolkę licznika i chyba ecu. W skrzynce bezpiecznik od alternatora jest ok lecz brak tego zasilania na alternatorze....
Sprawny alternator i bateria nie wymagają dodatkowego ładowania. Dokładnie.
Może ktoś podpowie co robić. Sprawdzić połączenia na alternatorze - przewody, wtyczki jak sprawne to wymienić alternator.
Porównaj sobie przebiegi ze sprawnego alternatora z pozostałymi z linku z posta #66 i jak zobaczysz czym się różnią to też będziesz wiedział co mierzyć. Podpowiem Ci, że amplituda pulsacji napięcia sprawnego alternatora jest rzędu 1Vp-p. Bo chyba o to pytasz :?:
Cudów nie ma jeśli pasek prawidłowo założony (co nie jest w mb takie oczywiste ) to pozostaje alternator. Jesli sprawny alternator ma napęd i tylko pierwsze wzbudzenie to musi ładować.
Mostek arc2020 a regulator jeśli oryginał Hitachi jest sprawny najdłużej posłuży.
Czy jeśli połącze styki B i D przez żarówkę po odpięciu oryginalnego kabla z D to sprawny alternator powinien ładować ? Tak powinien ładować
Witam Mam problem z volvo fh12. Brak ładowania alternator sprawny, brak napięcia po stacyjce na alternatorze , bezpiecznik f58 dobry ma zasilanie natomiast na wyjściu z kabiny już nie ma zasilania. Czy może być uszkodzony któryś sterownik?
Jak się da, to ładuj tak często jak masz ochotę/możliwość/czas. To jest znacznie lepsze dla żywota bateryji niż całkowite zaprzestanie ładowania i bazowanie tylko na ładowaniu w trakcie jazdy. Tu się zdecydowanie różnimy bo jaki sens ma dodatkowe ładowanie prostownikiem gdy sprawny alternator i instalacja zapewniają, że po rozruchu silnika akumulator...
No to na próbę po odpaleniu samochodu odepnij akumulator. Życzę szczęścia. Ja mam sprawny alternator więc nie ujrzę na mierniku nic innego jak 14,3V. Pozdrawiam
Jak jest sprawny sam wystartuje tylko z głównym plusem
Decybel, mostek to os razu pali sie kontrolka. I wspomagania niet...
Akumulator sprawny, alternator ładuje dobrze, rozrusznik R11 czy szybkoobrotowy?
Najlepiej podjechać do sklepu z akumulatorami i poprosić o sprawdzenie stanu akumulatora jak też czy mamy sprawny alternator.
Cześć. Focus MK1 HB 99 1.4L ALTERNATOR 98AB10300GH Po czym poznać kiedy zarzuty jest komutator? Ile może się on wytrzeć? Wymienili mi regulator w alternatorze i nie wytrzymał roku, więc kupiłem używany sprawny alternator. Zobaczyłem do środka, żeby nie zamontować umierającego alternatora. Tak to wygląda co sądzicie? To jest jeszcze fabrycznie zamontowany...
objaw sprawny alternator ladowania sprawny alternator alternator sprawny świeci kontrolka
płyta indukcyjna schemat amica bezpieczniki octavia wentylator nawiew wymiana
pomiar indukcyjności pomiar indukcyjności
Canon iRC 355i błąd E355-0004 - problem komunikacyjny Wymiana rozrządu w silniku 3.8L - krok po kroku