zintegrowany
Spojrzałem dzisiaj na "serwisową instrukcję domontowania tachografu do Sprinter CDI". Zalecają całkowicie niezależną instalację opartą na niezależnym czujniku zamontowanym w wolnym otworze (zaślepka) na skrzyni biegów. Jednocześnie zastrzegają się, że nie odpowiadają za ewentualne niezgodności z rzeczywistością :) Osobiście nie pamiętam, żeby była tam...
Usterki szukaj w instalacji elektrycznej.
Nie widzę za bardzo związku. Jest rzeczywiście przekaźnik w skrzynce bezpieczników, ale nie pamiętam który. Zamieściłem na forum spis bezpieczników i przekaźników to sobie poszukaj jak nie masz takiego spisu w aucie. Sprawdź czy klika po włączeniu rozrusznika kluczykiem. Była seria wadliwych przekaźników, ale dotyczyła wcześniejszych roczników. Na wszelki...
Wyrwij schowek - dmuchawa jest pod spodem. Sprawdź na wtyczce (bardzo dobry dostęp), czy jak wysterujesz dmuchawę to pojawia się na silniczku napięcie. Jeżeli tak - to wskutek nieużywania mógł lekko zaśniedzieć komutator - czasami pomaga samo obrócenie wirnika o kilka obrotów. Jak napięcia nie ma, to dojdź do regulatora dmuchawy - jest trochę wyżej,...
Wtryski nie dostaną zasilania, jeżeli warunki nie są spełnione. Jak nie ma ciśnienia paliwa, zbyt niskie obroty itp.
Wtryski będą uszkodzone. Ew przed demontażem zajżyj do EGRu czy nie jest przyblokowany.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Osoby nie mające pojęcia o TYM SILNIKU nie powinny się do niego zbliżać.
sprinter 212 2.9
Prosze, choć numery nie zawsze się zgadzaja - kieruj się opisami.
Witam, nie działa mi podgrzewanie kabiny ktore włącza się poprzez nacisnięcie przycisku na panelu w środku auta, prawdopodobnie, klawisz którym chcesz ogrzać kabinę służy do dezaktywacji dogrzewacza silnika celem wykonania jazdy ekonomicznej .
Po co z nowego?Sciagaj ze starego orginalnego który byl w samochodzie o ile masz do niego dostęp,chyba ze go juz niema to masz pod górke troche.
do zestawu jest jeszcze rygiel bez niego nie włączy zapłonu
Witam to model . TE Connectivity 182641-1 . https://www.tme.eu/pl/details/cpc-0-0182...
Ciśnienie na szynie min 200 jak mnie to próba przelewów wtryskow . Sprawdzenie filtra i zasilania paliwa
Taaa. Pojazd użytkowy po ponad dwudziestu latach ma 72 tys przebiegu. 🤪 Wygugluj sobie sam. Elektroda to nie miejsce na takie porady.
Nie da się .
Odpowiedź na pytanie tytułowe - zgodnie z instrukcją obsługi. Podłączony tak jak na schemacie i nie działa. Jaki to schemat? Może taki https://steinhof.pl/file/89-smp13 Co nie działa? pozycyjne? STOP? Nic? Tam na końcu są opcje 11 i 12 z czego 11 dotyczy żarówki jednowłóknowej pozycja/stop. Należy podłączyć oba sterowania - pozycji oraz stopu do tej...
A obejrzyj sobie skrzynię kolego. Tylko pilnuj, żeby do odpowietrzania płynu było pod sam korek.
To zdecyduj się: chodzi ci o gniazdo ZAPALNICZKI, czy o tzw. "gniazdko odbioru mocy" na dole deski rozdzielczej. To dolne w zasadzie przeznaczone jest do zasilania urządzenia do pompowania kół. Co nie wyklucza oczywiście jego użycia w innych celach. w tym schemacie za gniazdko odpowiada bezpiecznik nr 25. To gdzie on niby jest ukryty? Jeżeli nie zauważasz...
czy do auta WDB9066351S438783 pasuje regulator nr A 007 153 14 28 Pasuje. Aktualnie jest dostępny zamiennik 009 153 31 28 Sprawdź wakuometrem, czy wszystkie odbiorniki podłączone do "puszki podciśnieniowej" są szczelne. Zdarzają się upływności i to wpływa na cały podciśnieniowy układ regulacyjny. Drugą popularną usterką w systemie doładowania silnika...
Wątek był poruszony na forum, proszę uprzejmie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
wtryski na przelew sprawdz w 90% bedzie ich wina
Ten czujnik ze zdjęcia wg mnie to zawór który otwiera kanał olejowy natrysku oleju na tłoki I masz rację. W takim razie ten silnik nie ma klasycznego czujnika/kontrolki ciśnienia oleju Znowu masz rację. kierowce o awarii poinformowała panewka Niemcy wyszli z założenia, że jak pompa się kręci - to pompuje i ciśnienie jest. Śmieszne - ale taka jest tendencja...
-44A8 czujnik prędkości koło lewy tył szczelina powietrzna Opanuj błąd a.... -7270 prędkośc pojazdu oś tylna przestanie się pojawiać. -4D35 CZUJNIK KONTA SKRĘTU Problem z....? Trudno podać opis?
Wyczyść styki przy sterowniku w moim przypadku w sprinterze 411 2.2CDI pomogło też paliła mi się kontrolka edc
Schemat z opisem: http://obrazki.elektroda.pl/6428399400_1... http://obrazki.elektroda.pl/6885242300_1... http://obrazki.elektroda.pl/2227437000_1...
Pod stacyjką lub pokrętłem regulacji reflektorów. Jakby było pod maską, to nie usłyszałby syczenia.
Rura gumowa to "odzysk" ze starej rury turbo która jest w tym miejscu. A w zasadzie jest w tym miejscu, ale w Sprinterze 906 z poprzednim silnikiem 646. Średnica jest zbliżona. W jeden koniec wstawiony jest krążek z aluminium o tej średnicy "ok. 50 mm." i zaciśnięty cybantem, W krążku jest osadzony zaworek. Sposób montażu do osobistej inwencji. Podejrzewam,...
trzeci raz czyszczone są zawory W takim przypadku chyba tylko wymiana zaworów pomoże, jeden wadliwy jest ( z tej strony która opada ) .
na pewno nie pomoże ,ale zato pomoże zmierzenie miernikiem świec żarowych -bo masz przepaloną conajmniej jedna inne powody mogą też byc [sterownik itp] ale podstawą jest sprawdzić co napisałem
Do przetwornika egr
Ja mam. "Czyszczenie" tłoczków papierem ściernym to szczyt ..... Sprinter nie ma "dobrych" hamulców co wynika z budowy układu jezdnego -małe koła i małe tarcze, duża masa i wieczne przegrzewanie. To oczywiście moja osobista refleksja. Jako, że to hamulce, to lepiej ich naprawę zleć komuś kto się zna. Przy wymianie zwrócić uwagę na prowadzenie klocka...
Na początek pomierz ciśnienia na cylindrach.Jeżeli będzie za niskie to wtedy sprawdź rozrząd,jak ok to niestety będziesz musiał liczyć się z podnoszeniem głowicy.
Który to rocznik? Bo w 2007 zmieniono silnik z 646 na 651. Działają „zdziebko” inaczej ;)
Podłączyć pod diagnoskop na zimnym silniku. Temp. przed i za katalizatorem może się różnić max. 50 stopni C. Dalej, odłączyć czujnik, zapłon włączony i między pinem 1 i 2 powinno być 4,8-5.2V. Jeżeli nadal wsio jest ok, to pozostają niełączące piny we wtyku, lub: uszkodzony czujnik/ uszkodzony sterownik silnika. Najprościej podmienić czujnik - ale wiem,...
Nie.
Cześć https://obrazki.elektroda.pl/4654414100_... https://obrazki.elektroda.pl/6108774600_... 4 - napełnianie 2 - inspekcja poziomu
EPC tego numeru również nie znajduje.
Mam taki opis- jest duży i w obcych językach :) Na początek Ci powiem, że nie ma tam bezpieczników od oświetlenia zewnętrznego - bo te obwody zabezpieczane są przez bezpieczniki elektroniczne. Z tego co piszesz to rozumiem że padły światła na kontenerze (na zabudowie). Skoro jest to kontener dołożony poza fabryką, to najpewniej ugniło połączenie w miejscu...
Szaro-czarny przewód ,bezpiecznik F11 pod kierownicą.pozdr.
Sprawdź wartość podciśnienia jakie panuje w układzie w czasie pracy silnika , rozwieje to wątpliwości , to łatwa czynność , potrzebny trójnik , wakumetr .
Podałem jedną z możliwych przyczyn, ale rocznik 2012 był już zdecydowanie wolny od tej wady.
Jak napisałem powyżej: "Ewentualnie zwarcie w żarówkach lub lampach, wyjmij żarówki stopu i sprawdź!" Zgadza się, Kolego Gerri, podałem po prostu wszystkie możliwe przyczyny :) Chyba Autor postu nie będzie miał problemu z usunięciem usterki ;)
Usterka już naprawiona ale niestety bez pomocy fachowca się nie obyło
To wyjmij wtryski i zawieź do sprawdzenia.
To tam na pompie powinien być podciśnieniowy zawór gaszący (taki blaszany "grzybek"), należałoby sprawdzić czy się nie zablokował.
Problem z odpalaniem był spowodowany uszkodzonym zaworem sterującym wydatkiem paliwa, znajdującym się na pompie wysokiego ciśnienia. Kalibracji przepływomierza nie było trzeba robić. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
316cdi więc założyłem że 906 No to źle założyłeś: https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B... W linku nie ma ostatniej generacji Sprintera, ale on również ma wersję o oznaczeniu handlowym "316 CDI" Do tego (żeby nie było za łatwo) model 906 ma dwa silniki: 646 (wcześniejszy) i 651 (późniejszy). Oba auta można było kupić z oznaczeniem "316...
naped na dwie osie jesli nie masz wyjmij zarówke
Producent przewiduje kodowanie wtrysków po wymianie - głównie chodzi o równomierność biegu jałowego, ale podejrzewam, że ciężko będzie dopatrzyć się jakiejś zasadniczej różnicy w pracy silnika jeżeli kodowania nie przeprowadzisz.
Nie. Popatrz na znanym portalu aukcyjnym na zdjęcia. Będziesz wiedział. Tylko opornie się go wyciąga(cały mechanizm)[url=http://allegro.pl/mechani...
ten widzę , ten pod napisem bosch co go słabo widać 0 281........
Najpierw to go podłącz pod komputer i odczytaj błędy i parametry bieżące bo tak to szukanie igły !
Konkretnie do podanego numeru podwozia producent potwierdza 000 153 41 79 000 153 61 79 611 153 05 91 611 153 10 91 Są to numery zamienne bez żadnych przeróbek. ...11 91 nie jest wyszczególniony w liście zamienników, a jak wykazują kody MQ będzie najprawdopodobniej różnica w mocy. EDIT: Dokładnie: MQ3 to Eng. OM 611 DE22 A 60 kW (82 hp) 3800/rpm MQ4...
Powinieneś znaleźć go nad rozrusznikiem na łączeniu silnika ze skrzynią .
Sprawa prozaicznie prosta odłączyć wtyczkę od alternatora jeżeli kontrolka akumulatora zgaśnie uszkodzony alternator ,jeżeli nie zgaśnie przewód kontrolki przywarty do masy.P
Przecież widać na zdjęciu zrywalną śrubę. Ten zawór to element immobilizera i nie oczekuj, że będzie mieć zwykłą śrubę.
Czujnik ciśnienia spalin, czujnik powietrza doładowanego, czujnik ciśnienia atmosferycznego, czujnik powietrza zasysanego powinny przy zgaszonym silniku pokazywać tą samą wartość +/- 75hPa Dotyczy motora 651 w Sprinterze.
1034021
Napisałem przecież żebyś zmierzył napięcie a nie sprawdził czy jest .
Piny 7 i 8 w przewodzie są połączone gdzieś razem Wtyczka 5 pin 2 na skrzynce bezpieczników, kabel gruby czarno-niebieski. Bezpiecznik f16.
Albo ktoś kombinował z przebiegiem, albo ktoś zdemontował tachograf. Same z siebie takie rzeczy się raczej nie dzieją.
Niestety nie.
https://obrazki.elektroda.pl/4112766900_... https://obrazki.elektroda.pl/1862890600_...
http://obrazki.elektroda.pl/6353226000_1... To Ci powinno wystarczyć. Pozdrawiam.
Mam nadzieje ze chodzi o czujnik ESP - on mierzy trochę wiecej parametrów niż tylko przyspieszenie boczne. Jest pod siedzeniem. Jeżeli adaptacja nie pomoże, to była informacja serwisowa na ten temat. Czujnik ten ma wspólna masę z pompą paliwa w baku. Pompa generuje impulsy napięcia które zakłócają prace czujnika. Masę czujnika trzeba przedłużyć i podłączyć...
Może to pomoże: http://obrazki.elektroda.net/53_12455760...
Dosyć częstą przypadłością tego modelu związaną z ogólnym zasilaniem jest zalanie modułu stacyjki. Sprawdzenie jest proste - jest zamontowany na bocznej ścianie kabiny, pod deską rozdzielczą, przed przednimi drzwiami. Woda spływa wzdłuż wiązki na górną wtyczkę modułu i powoduje korozję złącza. Podobny efekt jest jak stojąca na lewej części deski rozdzielczej...
nie spiesz się z tą wymianą ecu .tak na odległość nikt Ci nie powie ,,,wymieniaj,,.sprawdź jeszcze zasilania sterownika .
Trzeba hht win zmienić variant code.
Witam !!! Rowniez uzywam X431 i tez mialem problem z LT i Sprinterem. Problem rozwiazalem bardzo prosto. Podlaczam X431 pod gniazdo zapalniczki, a do wtyczki OBD16 na 7 pin podlaczam kabele zakonczony pinem ktory wpinam do gniazda 14 pin autka. Rozpiske gniaza LT/Sprinter mozna znalezc bez problemu. Juz jakis rok czasu tak dzialam i nigdy nie mialem...
Kolega Gerri (w podesłanym linku) w poście 7 napisał gdzie szukać bezpieczników, żeby przywrócić światła. Ty chcesz uzyskać odwrotny efekt więc też je musisz namierzyć i wypiąć.
Tak jest to możliwe ponieważ obroty czyta z czujnika wałka rozrządu a czujnik wału służy do ustalenia położenia pierwszego tłoka. No, ciekawa teoria, nie powiem. 2.9 to jeszcze pompa rotacyjna VP , więc prawidłowy sygnał czujnika wału wystarczy do wychylenia nastawnika i zapalenia silnika.
czym to czytales? mi wychodzi ze jest to czujnik cisnienia paliwa a nie turbiny?
Jeśli podłączać to pod przekaźnik świateł. Wpięcie bezpośrednio pod przełącznik może okazać się złym pomysłem ze względu na często małą obciążalność styków przełączników które są przystosowane do sterowania przekaźnikami, a nie bezpośrednio światłami.
Witam sprawdzałeś pompkę elektryczna od płynu czy działa .
włączyć zapłon Krótko nacisnąć na przycisk ./Pierwszy z lewej/ wyłączyć zapłon Nacisnąć przycisk włączyć zapłon Trzymać przycisk przyciśnięty przez co najmniej 10 sekund Na wyświetlaczu pojawi się nowy okres serwisu i da sygnał. Puścić przycisk wyłączyć zapłon
Na 95% uszkodzony przełącznik pod kierownicą. Ta auta tak mają. Przełącznik dobrze przylega do skrzynki (złącze wielostykowe)?
Ja modułów pod siedzeniem nie montuję a okalecza się na własne życzenie klienta (CENA) więcej nie muszę tłumaczyć.
Ale bezpiecznik jest wiem że nie na przekażniku.
Demontować cały panel.
spoko epc-40 da radę nawet w autobusie, ja je stosuje np w kamperach czy traktorach gdzie jest problem z krańcówkami. Można dać 2 szt ale jeden wystarczy
CAN panie kolego,nic nie da dublowanie kabli czujnika(bo go nie ma w kościach zegarów)
Napisze dodatkowo Silnik pin 14 Masa pin 1 Plus pin 3 ABS ABS/ABD pin 13 AirBag pin 8 Skrzynia automatyczna pin 9 ADR pin 10 Ogrzewanie postojowe pin 11 FTCO pin 12 ELM327 Połaczyć to chyba się połączy ale pozostanie kwestia programu do obsługi Mercedesa.
uszkodzony włącznik świateł pod kierownicą
W czasie tych 4 sekund łapie błędy i następnym razem EDC świeci. Problem wydaje się leżeć w zasilaniu komputera. Należałoby posprawdzać, które z zasilań pozostaje chwilę po wyłączeniu kluczyka.
Poszukaj spalonego bezpiecznika prawdopodobnie przy przecinaniu zrobił zwarcie lub później się coś zwarło i dlatego rozrusznik nie ma napięcia, natomiast kilometry żeby ruszyły potrzebny jest tachograf lub odpowiednio zaprogramowany symulator tachografu. Kostki od tachografu nie maja nic wspólnego z rozrusznikiem.
Mercedes Sprinter 906
Standardowe rozwiązanie, wyłącz włącz będzie działać w tym przypadku trzeba było pójść o krok dalej i wypiąć radio z kabli
https://obrazki.elektroda.pl/4651303500_... https://obrazki.elektroda.pl/9515938800_...
bo tam się nie koduje
napisałem ci już jak zimny ma się zatrzymać jak gorący ma się NIE zatrzymać
Światła przeciwmgielne są podłączone oryginalnie do podzespołu moduł SAM + skrzynka bezpieczników. Lewa przeciwmgielna na wtyczkę X7 PIN 5. Prawa przeciwmgielna wtyczka X7 PIN 2. Światła przeciwmgielne mają swój tzw. "kod SCN" (musiałbym jeszcze sprawdzić jaki konkretnie) co znaczy, że konieczne jest uaktywnienie opcji świateł przeciwmgielnych w module...
A6511800115 ale niech ktoś to jeszcze potwierdzi.
Cześć, element umieszczony jest wezsza częścią do góry - czy opłaca się go zaslepiac czy omijać? W serwisie kosztuje 4-6euro. Jest to przewód powrotny z separatora olejowego. W serwisie pod nazwą rura. Powodzenia w podjęciu decyzji.
Jeśli nie idzie SD to można zdjąć odcinkę programatorem, po OBD.
Nie, nie mają tak ustawione. Jedź na diagnostykę. Podejrzewam, że przeładowuje i wpada w tryb awaryjny.
Na krótko (opornik 2.2kΩ między przewód czerwono-szary a biało-brązowy - będzie zastępować regulator), włącznik na przewodzie czerwonym i żółtym. Powinno zadziałać, ale nie będzie regulacji temperatury, działać będzie na pełnym zakresie temp.
A6 CAN-h, A7 CAN-L
mercedes sprinter schematy sprinter sprinter ciśnienie paliwa sprinter mercedes sprinter schemat sprinter
rozdzielnica mieszkaniowa syrena alarm peugeot wycieraczka punto
17mb185 firmware tester serwomechanizmów
Migająca czerwona dioda w pendrive Platinet 64GB - przyczyny i rozwiązania Test wentylatora we wzmacniaczu Technics SU-A900