Jakie wartosci podczas odpalania? Wtryski sprawdzone na powrotach?
Wtryski będą uszkodzone. Ew przed demontażem zajżyj do EGRu czy nie jest przyblokowany.
Wtryski nie dostaną zasilania, jeżeli warunki nie są spełnione. Jak nie ma ciśnienia paliwa, zbyt niskie obroty itp.
Albo przerobić gaszenie albo wyczyścić dokładnie stacyjkę, nie trzeba wymieniać. Można zastosować z W124 zawór, ten, który jest do położenia zagłówków, lub w nowszych do gaszenia właśnie. Od zagłówków, masz pod tylnym siedzeniem, strona kierowcy a gaszenia masz na lewym nadkolu, komora silnika. To tak jakbyś jechał na szrot...
Sprawdzić trzeba wtryskiwacze.
To wyjmij wtryski i zawieź do sprawdzenia.
Wyczyść styki przy sterowniku w moim przypadku w sprinterze 411 2.2CDI pomogło też paliła mi się kontrolka edc
w serwisie bocha
Powinieneś znaleźć go nad rozrusznikiem na łączeniu silnika ze skrzynią .
Tak jest to możliwe ponieważ obroty czyta z czujnika wałka rozrządu a czujnik wału służy do ustalenia położenia pierwszego tłoka. No, ciekawa teoria, nie powiem. 2.9 to jeszcze pompa rotacyjna VP , więc prawidłowy sygnał czujnika wału wystarczy do wychylenia nastawnika i zapalenia silnika.
czy istnieje synchronizacja korbowego wała -z oscyloskopem
Najpierw to go podłącz pod komputer i odczytaj błędy i parametry bieżące bo tak to szukanie igły !
Witam ponownie Dzisiaj znowu ten sam problem z tym odpalanie kontrolka znowu nie gaśnie i nie zapala,zdarza sie to raz na jakiś czas po czym odstoi sobie dwa dni i zapala normalnie.Po takim zapaleniu podłączałem pod diagnose i nie ma żadnego błędu,może by usunąć immo?Świece przekaźnik wszystko jest ok.Jakby ktoś miał jeszcze jakies pomysły co do tego...
Diagnostyka komputerowa i pogląd parametrów mógłby dużo powiedzieć szczególnie obroty silnika jak i ciśnienie na listwie jak będzie OK to wtryski do sprawdzenia na przelewy a na końcu kompresja a wtryski najlepiej też oddać do sprawdzenia .
To niech cie nerwy nie biora askoro sprinter zarabia to zaprowadz gdzies do kumatego faceta i będzie najszybciej bo masz kase przeciez,sam i tak nic niezdzialasz jak jesteś użytkownikiem. Proszę sprawdzić linie komunikacyjna do samego ecu czy jest ok. Z drugiej strony powiedz czy to niebyl jakiś anglik i masz gniazdo diag odwrócone bo dużo takich spronterow...
Mam ten sam problem. Nawet na płaski nie odpala. Zrobiona głowica wymienione turbo, przepływomierz, czujniki ustawienia wałka i wału. Jak już odpali po na prawdę długim kręceniu to nie może wejść na obroty.
Witam mam problem ze sprinterem po wymianie pompy wtryskowej auto nie chce zapalić. Wszystko ustawione według schematu. Jaka będzie przyczyną pomożecie
Na dole skrzynki bezpiecznikow, opisany M. B jest od migaczy, a W od wycieraczek.
W tym konkretnym przypadku, jak wtryski były by ok. to autko by odpalało.
Musisz podać wszystkie dane. Przede wszystkim rok.
Witam wszystkich, Pacjent to Sprinter 312 z silnikiem 2.9TD ECU z jedną wtyczką z pamięcią w sterowniku 24C02(B58). Przyjechał do mnie z objawem ,że raz auto odpala a raz nie. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to fakt, że brak jest kontrolki świec żarowych podczas włączania zapłonu. Po podłączeniu pod kompa wyskoczył błąd P1630(Elektroniczna blokada...
Wymień filtr paliwa ,sprawdź poprawność połączeń elektrycznych , odłącz klemy na min 8h. Powiedz czy wszystko OK. EDC - błąd filtra paliwa. A co moze ci dać odłączenie aku na 8h. Pierwsze podłącz jakiś tester by sczytać błędy. Sprawdź oringi na czujniku cienienia na listwie common rail
koziat i jak twój problem rozwiązany?? Mam sam podobny z swoim sprinterem. Odpala na dotyk i gaśnie po ok 5s potem chwila kręcenia i znowu odpala na 5s i gaśnie. Paliwo dochodzi do pompy. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Podłączałem też elektrozawór "na krótko" i jest dokładnie to samo.
Przepraszam że się wtrącę, a na samostarcie lub plaku odpala ?
Piny 7 i 8 w przewodzie są połączone gdzieś razem Wtyczka 5 pin 2 na skrzynce bezpieczników, kabel gruby czarno-niebieski. Bezpiecznik f16.
Ten w webascie to nie nie chodzi.......tylko tak na 2 sekundy wlączy sie pompka w obiegu wody i sie wyłącza........ Dodano po 14 Jak webasto chodzilo to on chodzil gwizdal a teraz cisza......?tylko zaskoczy pompka w obiegu wodnym i tylko na 2 sek i sie wyłącza.....?
Mam podobny problem. Uszczelniałem króciec wodny przy czym wyjmowałem listwe, filtr paliwa. Po złożeniu silnik odpalił i po paru sekundach zgasł (głośno zagdakał). Wtryski są sprawdzone- są ok. Żadnych błędów nie wybija. Spotkał się ktoś z takim problemem?
2.2 cdi rok 2004 skrzynia manual Dodano po 2 Jakie sa objawy jakby sie panewka obrociła? Podkreslam,że zgasł i nie odpala.
Sprinter kolego jest w produkcji już ćwierć wieku. Aktualnie trzeci model, a każdy był dostępny z silnikiem 2,2. Idź do wróżki. Nawet roku ci się nie chciało podać - nie mówiąc o modelu.
Sprawdź ciśnienie paliwa przy rozruchu na zimno, w 90% przypadków chodzi o ciśnienie paliwa ( przelewające wtryski, powietrze w paliwie, niedomaganie pompy wysokiego ciśnienia lub uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR) ECU nie zezwoli na start dopóki nie uzyska odpowiedniego ciśnienia. Sprawa będzie banalnie prosta do rozwiązania jeżeli...
Przeskoczył rozrząd.
Rozrusznik lub/i akumulator potem do sprawdzenia wtryskiwacze.
Witam posiadam mercedesa sprintera 313 2.2 CDI. 2009r. Problem polega na tym że nie odpala, bardzo słabe ciśnienie wychodzi z pompy, może to być usterka elektroniczna czy pompa siadła ? Z góry dziękuję
Może ktoś wie, który błąd jest odpowiedzialny za blokowanie silnika? Jeżeli trzeba mogę rozpisać wszystkie błędy.
Wyjąć wtryski i zobaczyć czy podają dawkę. Komp został stary ?
Witam Mam problem z Sprinterem 313 cdi z roku 2001 mianowicie nie odpala ,po wpięciu interfejsu w immo jest czysto ale miga ten czerwony trójkąd przy przełączniku do zamykania drzwi od środka,natomiast w sterowniku silnika są 2 stałe błędy P1482 i P1481 które dotyczą przekaźnika świec żarowych i kontrolka świec raz gaśnie a raz nie,czyżby to było przyczyną??chyba...
prawdopodopodobnie wtryski przelewaja do powrotów
Dzięki filtry wymienione alarm rozłączony może ten czujnik pozdrawiam
Wie ktoś może który kabelek przy stacyjce jest od cewki rozrusznika? problem jest taki, że jak trzymam stacyjke w pozycji rozruchu i w tym czasie podam +12 na na kabel który idzie od skrzynki bezpieczników do rozrusznika to odpali ale samo kręcenie stacyjką nic nie daje.
Sterowanie na wtryski jednak jest, wtryski wyciągnięte i zawiezione do sprawdzenia.
Witam. Podłącze się do tematu. Sprawa dotyczy Sprintera 313 2,2CDI 2005r. Przed wyjazdem w dłuższą trasę wymieniłem żarówkę od tylnej pozycji. W czasie powrotu jakieś 70km przed domem zauważyłem że ta sama żarówka znowu nie świeci. Okazało się że żarówka jest spalona, a żarówka od środa wręcz czarna, jak by okopcona. Jakieś 3 km przed domem nagle zaczełą...
Witam, Mam problem ze Sprinterem 319 2010 r , po przekręceniu kluczyka klika przekaźnik i cisza , brak reakcji rozrusznika . Czy ktoś miał podobny problem , dodam że rozrusznik sprawny kręci na krótko ale nie odpala .
Witam ! Sprinter 311 nie chce z rana odpalić ! Wymieniłem świece żarowe a on nadal robi to samo. Naprawiłem rozrusznik by chodził maksymalnie.Jak odpalisz bo długim czasie to nastepny raz odpala za każdym razem .Najgorzej jest po dłuższym postoju 3-5 godzin odpala powyżej 10 juz ma problem . Proszę o radę co zrobić ?
Doprecyzujmy. Czy jak nie chce odpalić to nie kręci rozrusznikiem, czy kręci, tylko nie odpala?
Samochód byl podpinany pod komputer zostały wykryte błędy ciśnienia, następnie wymieniłem pompę ciśnienie, błędy zostały wykasowane a problem nadal nie zniknął, zimny odpala od razu ciepły odpala i gaśnie kilkakrotnie.
Sprawdziłem świece i żadna nie działa, czy to może być przyczyna, że auto nie odpala?
nowy aku chyba nic nie da skoro z kabli też nie odpala.
Witam mam taki problem Mercedes sprinter 2,2 CDI 308 2002r Gdy przekrece kluczykiem to tylko chełta i troche trzesie samochodem i nie chce odpalic ale gdy go popchne z jakies 3m na pych odpala odrazu i jezdzi bez problemu jaka moze byc przyczyna nie odpalania ?
Sprawa rozwiązana. Regulator ciśnienia na listwie był uszkodzony. Chociaż żadnego błędu związanego z nim nie było. Zanim zmieniłem regulator to jeszcze zrobiłem test przelewowy wtrysków, jeden strasznie przelewał, drugi był taki średni. Wymienilem dwa wtryski i regulator i jest ok. Odpala na widok kluczyka :D
sprawdzałem na sprinterze 313cdi odpala jak ciśnienie jest około 20MPa. Próbowałem na plakao dpalić vitka ciśnienie wzrosło do 54MPa. Auto pracowało, obroty 1200, napięcia na wtryskach brak.
Montaż cr1 załatwił problem.
Nie ma takiego komunikatu
Przerzuciłem KTAGiem. Raczej dobrze weszło, bo po przerzuceniu odpalałem auto, komunikowało się normalnie z SD.
Sprawdź wiazke. Niedawno pisałem w którym miejscu i która. Poza tym mógłbyś napisać jaki to Sprinter - bo nowy tez występuje z oznaczeniem 411.
Witam. Mam problem - Sprinter 312 zgasł podczas jazdy i nie nie chce odpalić. Na plaka odpala. paliwo dochodzi do wtrysków ale nie przechodzi dalej. gdzie szukać usterki w pompie /mechaniczna/ czy w sterowaniu ele.?
Ktoś przerabiał temat? Zimny pali od razu, ciepły trzeba kręcić dobrych kilka sekund. Brak błędów. Pozdrawiam.
Jakie sterownik widzi ciśnienie na listwie przy rozruchu?
ok.dzięki bardzo
Nie wszystko robi się komputerem
mam z intercoolerem właśnie kolega mi wytłumaczył bo to moje pierwsze aute z takim motorem.
Witam. Jak w temacie-Mercedes Benz Sprinter 2003r. 313CDI nie odpala. Po włączeniu zapłonu kontrolki gasną bardzo szybko. komputer pokazuje błąd P1330.
Witam. Ja odpalałem juz napieciem17V sprintera i tranzita i na razie nic im sie nie stało.Dodam ze przy odpalaniu napiecie spada do 14-12 Volt.
Witam mam ten sam problem w Sprinterze 2,2cdi 2003r. co kolega napisał nie ma siły, podłączyłem go pod kompa i wykrył 1 błąd, POŁOŻENIE WAŁKA ROZRZĄDU. Pojechałem jeszcze do innego fachowca i po podłączeniu pod kompa nic nie wykrył (to chyba zależy od programu jaki mają). O co chodzi może ktoś pomoże? A samochód odpala normalnie. POZDRAWIAM
Jest możliwe, że przez ten błąd regulatora nie ma komunikacji z abs. Silnik pracuje, auto odpala ?
"zdunvw" Czy udało ci się rozwiązać problem z uruchamianiem? bo mam ten sam problem, silnik V6 ale w sprinterze.
Witam. Mam problem ze sprinterem, samochod odpala pracuje równo, tylko po gwałtownym nacisnieci gazu nie reagujemy a po odjeciu i naciśnięciu ponownie zaczyna jechać. Nie ma reguły kiedy to sie dzieje. Komputer nie pokazuje błędów, parametry wszystkie ok. Wymienione juz zostaly: wtryski, czujnik i zawór wysokiego ciśnienia na listwie i pompie. Przeplywomierz...
Witam. Pasowałoby zrobić diagnostykę.
Witam wszystkich kolegów i chciałbym podzielić się moim problemem. Otóż, od dłuższego czasu mój Sprinter przestał odpalać, tak nagle z dnia na dzień. Dwa dni temu zaholowałem go do serwisu diesla, gdzie po podłączeniu pod komputer stwierdzono, że jest problem z nastawnikiem. Mechanik zasugerował, abym sprawdził połączenie od sterownika silnika do kostki...
Witam jeżdżę Mercedesem Sprinterem 319 cdi 2016r wczoraj nawiew chodzil choć czasem popiskiwał na pierwszym biegu a dziś wogule nie odpala
witam mam problem z 313cdi sprinterem podczas jazdy gasnie ale odpala za pierszym razem zadna kontrolka sie nie zapala czy ktos mogl by pomoc
Witam. Po zmianie przewodu od masy w Mercedesie Sprinter 308, pojawia się "error" i samochód nie odpala. Wcześniej czasem odpalał, czasem nie, dlatego postanowiłem zmienić przewód. Czy ktoś wie jaki może być problem? Z góry dziękuję!
Czy udało Ci się rozwiązać problem bo mam identyczny?
Regulacja położenia nastawnika to subtelna sprawa i nie da się tego dobrze zrobić bez komputera , nawet jak zaznaczysz położenie to i tak dokładnie nie trafisz .
A nie ma czasem pompy paliwa w zbiorniku?
DZIĘKUJĘ BARDZO WSZYSTKIM ZA ODPOWIEDZI. Mój mercedes jest już naprawiony i chciałbym wszystkim kto ewentualnie będzie miał takie problemy podpowiedzieć od czego zacząć ,żeby nie narażać się na nie potrzebne koszty. Proszę zawsze zacząć od sprawdzenia wtryskiwaczy na przelewy. I jeżeli to okaże się w porządku to szukać dalej ,czyli sprawdzić oringi...
a gdzie w sprinterze znajduje sie puszka immo?
zanim wyrwę tą pompę jest to możliwe że jeśli nastawnik jest wadliwy po ruszeniu rozrusznikiem wyłączeniu zapłonu i ponownym wystartowaniu auto odpala po jednym obrocie jak nówka ???
Dzień dobry.prosze o doradztwo a mianowicie problem jest przy odpalaniu na zimnym np.po nocy lub jak dluzej postoi w sprinter 906 mod 314 rok 2017 przebieg 143 tyś.po wymianie nawet na nowy olej o tej samej specyfikacji oraz filtry jest tak samo ze przy odpalaniu przez 5-6sek silnik glosno pracuje oraz rzędzi glosno,puzniej ustaje i jest ok.Jak lekko...
Nie musi być założony. Wtryski na tę chwilę też nie ważne - ma zapalić
2,2 CDi 109 PS rok 2002 niestety bez diagnozy z kompa serwis , który zajmuje się autem zawalony robotą czekam w kolejce
Witam ponownie pod komputer podlaczylem- brak bledow. Ale sa nowe objawy. Naladowalem akumulator i teraz kontrolki w porzadku, rozrusznik kreci ale nie odpala.
Witam. Mam problem z sprinterem w906 2010r. Stacyjka nie reaguje na pozycję rozrusznika. Kontrolki świeca się. Blokada kierownicy odblokowuje się. Przy okazji nie idzie połączyć się komputerem diagnostycznym z autem. Przekaźnik od rozrusznika jak palcem zawsze to kręci lecz auto nie odpala. Pozdrawiam.
Jakie jest tam EDC :?: Texa w tym przypadku nic nie zrobisz.
Przenoszę do działu Początkujacy bo sądząc po 1 poscie to będzie najlepsze miejsce. Sprawa z tym mercedesem jest prosta.
Co ma ciśnienie CR w tym przypadku. Auto odpala, nie gaśnie podzczas jazdy jak pisze autor jest słaby i troche głośniej chodzi .Dla mie to typowy objaw nie pracującej turbiny bądż uszkodzenia zaworu EGR Ma,obsluguje dwie firmy przewozowe na sprinterach.Złe cisnienie na CR powoduje setki dziwnych objawow. Najlepszym rozwiazaniem bedzie wizyta w zakladzie...
Skasowalem ponieważ chciałem wyeliminować niepotrzebne błędy. Oczywiście wydrukowałem sobie błędy i postaram się je przeanalizować. Nie mam doświadczenia z MB i nie wiem jak tam jest zbudowana sieć. Miałem kilka błędów z silnika U0073 U0447 U0429 Skrzyni biegów C002 ESP C0220 C007A C1186 C1182 SAM 9095 90DA0 Instrument KI906 9100 MRM906 9349
Mamy u nas w firmie Sprintera z tym silnikiem, mieliśmy podobny przypadek, auto albo w losowych momentach gasło, albo w ogóle nie odpalało, oczywiście brak błędów po odczycie Xentry, kilku mechaników typowało pompę w zbiorniku, więc wymieniłem trzy, dwie używki w końcu poszła nowa, bez poprawy. W końcu udało mi się ustalić, że sterownik pompy rozłącza...
Proszę o pomoc w podobnym temacie .Urządzenie to samo i samochód też Sprinter.Kociołek włącza sie -odpala ale tylko na krótką chwilę.Co to może być?Cały kociołek wyczyściłem bo przedtem nie odpalał wogóle i z komika leciało tylko paliwo.
Witam wszystkich. Mam prośbę a mianowicie mój sprinter odmówił posłuszeństwa nie odpala. Po podłączeniu do komputera diagnostycznego wyskakuje błąd immobilaisera i nie odpala. Moje pytanie co najczęściej się psuje. Jak sprawdzić pętle pod kluczykiem? jak sprawdzić moduł ? czy można to jakoś usunąć ? Kolejne pytanko czy jeśli podmienie moduł czy należy...
Nic sam nie sprawdzisz, sterownik blokuje pompę.
już wyjmowałem i nie puszcza chmurki , ponad 300 bar nie miałem w ogóle.
Obawiam się że tylko laweta mu pomoże.
W jaki sposób można sprawdzić czy wtryski są dobre?
Nie zaśmiecając forum dołączę się do pytania, Mam sprintera z 2004roku po wymianie kompletnego silnika, świeci się kontrolka EDC. Odczytany błąd to P2006 Czujnik ciśnienia na rampie. Tak tłumaczy błąd mój tester. Auto odpala i jeździ prawidłowo. Odpinałem czujnik ciśnienia na listwie lecz wtedy wywala inny błąd, Może ktoś się spotkał z takim problemem??...
A kostki do wtryskow tez byly wymieniane , przez brak kontaktu z jednym wtryskiem tez nie zapali. Ja mialem bardzo podobny przypadek, przyczyna okazaly sie nie laczace kostki sterownika.
Zbyt długo kombinowałeś z tym odpinaniem i zapinaniem wtyczek aż się coś wy.....ło.
Problem z odpalaniem był spowodowany uszkodzonym zaworem sterującym wydatkiem paliwa, znajdującym się na pompie wysokiego ciśnienia. Kalibracji przepływomierza nie było trzeba robić. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Sprawdź ciśnienie w szynie podczas rozruchu.
StartError na liczniku masz?, myślę że tak ,bo tak kończą się próby odpalania na słabym Aku. Ale do zrobienia.
Jeżeli sterownik była na CAN to może zaburza jej pracę, bo nie widzę związku z odpalaniem samochodu a zwykłym sterownikiem.
odpala sprinter odpala mercedes sprinter mercedes odpala gaśnie sprinter
światło pilota schemat ładowarka model jakie zelazko
polski wideodomofon oswietlenie szynowe
Pairing Tuya Smart Switch with App: Step-by-Step Guide Lokalizacja przekaźnika kierunkowskazów Opel Vivaro