Cześć, miałby ktoś może schemat (bądź opis, zdjęcie przekrojowe) zasady działania turbiny w Mercedes z silnikiem 2,2CDI o oznaczeniu 651? To nie jest bi-turbo. są w niej dwa obiegi, niskociśnieniowy i wysokociśnieniowy. Jeśli zaślepię przetwornik sterujący obiegiem wysokociśnieniowym samochód ładnie zbiera się z niskich obrotów, jednak trochę mu brakuje...
Witam Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, nie wiem czy wybrałem odpowiedni dział do tego tematu więc z góry proszę moderatora o nie usuwanie tematu ,tylko przeniesienie w odpowiedni dział. Potrzebuję Waszej pomocy w próbie adaptacji sterowania dodatkowej nagrzewnicy oryginalnym panelem climatronik w samochodzie MB Sprinter 906 a mianowicie: W...
WITAM. MAM PROBLEM Z PODŁĄCZENIEM ALARMU (DWA STANDARDOWE WYJŚCIA DO STEROWANIA CENTRALNYMI ZAMKAMI -IMPULSY MASY, Z REGULACJĄ CZASÓW 1 - 3SEK.) DO - POD ORYGINALNY CENTRALNY ZAMEK W MERCEDESIE VITO BĄDŹ SPRINTER 2002r. PROSZE NIE PISZCIE ŻE MOŻNA ZAMONTOWAĆ DODATKOWY UNIWERSALNY SIŁOWNIK W DRZWI KIEROWCY I NIM STEROWAĆ ORYGINALNYM CENTRALNYM BO TO...
Moduł SAM tym steruje.
Brązowy - Zasilanie 12V - pin 2 w wtyczce przy zaworze do pinu 35 w sterowniku , Biały - masa pin 1 przy zaworze do pinu 48 w sterowniku.
Powiem szczerze, że nie pamiętam, klientowi zależało tylko na dyndających pilotach. Sprawa następna, żeby wysterować centralny z oryginalnych kabli z wkładki, trzeba zastosować podobny myk jak w sprinterach czy ltkach, przecięcie przewodu sterującego z jednoczesnym podaniem impulsu
w sprinterze na klakson jest stałe napięcie sterowany jest masą, najczęściej, a właściwie we wszytkich przypadkach które naprawiałem, winna była wiązka kabli pod atrapą za zderzakiem. Najlepsze rozwiązanie to puścić nowe kable do klaksonu, albo dla pewności rozbebeszyć wiązkę kabli kupić peszel i na nowo wszystko zaizolować Przycisk klaksonu powin ien...
Witam!, mam identyczny błąd z modułu ESP, bezpieczniki ok. Jak rozwiązałeś swój problem. Pozdrawiam
Sprawdź czy podciśnienie sterujące nie jest zbyt niskie.
Mam problem z którym trudno mi sobie poradzić Sprinter 2,7cdi nie może odpalić. 3 wtryski się nie otwierają 2,4 i 5 Wtryski sprawdzone są ok. po odpieciu wszytkich wtrysków mam błąd tylko z 1,3 i 5 wtrysku sprawdzałem oscyloskopem to sygnał z każdej wtyczki jest taki sam, czyli teoretycznie działa, ale praktycznie jest tak, że wtyczka od 1i3 wtrysku...
Witam. Na początku przy montażu lampy nie podłączyłeś masy. Następstwo tego to uszkodzenie układu sterującego na płytce pod kierownicą w obudowie bezpieczników. Taniej by wyszło gdyby lampę podłączył fachowiec.
musisz się wlutować w środku pod sam przekaźnik, sprawdzisz to próbówką do masy, jest to podwójny przekaznik Bzdura! W Sprinterze sterujesz bezpośrednio silniczkiem . Przekaźnik "rozcina" przewód i podaje +12V na silniczek. Wszystko na przewodach : niebiesko/czerwony i biało/czerwony w różowym złączu. http://obrazki.elektroda.pl/1462803700_1...
Uszkodzony wtrysk sterujący Mercedes Sprinter rok produkcji 1999 silnik 2.9 TDI Może ktos wie jak ominąć ten układ aby auto jezdziło normalnie a nie 80-90km/h bez kupowania nowego wtrysku sterującego za 1200zl...
A jest coś takiego? Reg powinien być w alternatorze sterowany z EDC.
uda się dorwać 17tkę po taniości Mam od sprintera 3.0 v6 , nie steruje zaworem na rampie, pozatym Ok. Chcesz?
Pod prawa lampa jak ją zdejmiesz masz tam taki zaworek podcisnienia on steruje mieszkiem turbiny i czesto to właśnie on jest całą przyczyną.
płytka jest nadpalona i to tak przyjarało że i obudowa jest nadpalona tzn. osmolona.
JEŻELI WSZYSTKO SPRAWDZONE I SPRAWNE PRAWDOPODOBNIE MASZ POMYLONE PODŁĄCZENIE WĘŻYKÓW DO ZAWORU STERUJĄCEGO
Hmm chyba zależy od użytej sprężarki, patrzę teraz i niby były wersje ze sprzęgłem ? Ale to wtedy musi być i inne sterowanie...ciekawe.
To albo felerny się trafił , albo coś na wiązce wtyczce , sprawdź oba przewody na ciągłość i przebicie , bo on tam jest sterowany chyba masą
Bierze. Jak ktoś napisał te skrzynie tępo chodzą, tak w crafterach jaki w sprinterach(merc). Problemem są również cięgła sterujące, które z biegiem lat ciężko chodzą.
P1352 - Czujnik początku tłoczenia.
Podaj typ tego hydronica, wychodziły sprintki z dogrzewaczem (D5WZ) i z ogrzewaniwm postojowym (D5WS) jeśli siedzi dogrzewacz to nie nie zamontujesz sterownika, chociaż jest taka możliwość (przeróbka instalacji). Co do problemu z turbosprężarką to komputerowa diagnoza jest potrzebna żeby cokolwiek zacząć robić. W tym modelu lubi gnić wiązka od zaworu...
Wydaje mi się, że chodzi o taki mały 'pierdolnik' który włącza turbinę, to psuje się stosunkowo często.
Witam, Mam pytanie odnośnie wtrysku sterującego gdyż mój sprinter 2.9 td 99r od daty zakupu t.j 1.5 roku ma odcięty kabelek od tego wtrysku -czy to ma wpływ na coś? Teraz drugie pytanie - jeżeli chciałbym kupić ten wtrysk sterujący czy muszę znać nr tego wtrysku czy nie ma to znaczenia i czy trzeba je zakodować? dzięki
Problem z odpalaniem był spowodowany uszkodzonym zaworem sterującym wydatkiem paliwa, znajdującym się na pompie wysokiego ciśnienia. Kalibracji przepływomierza nie było trzeba robić. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
A czujnik ciśnienia doładowania?Zawór sterujący ciśnieniem doładowania?Zmienna geometria turbiny ok???
Może nie tyle turbo co jego sterowanie
Chyba sobie jaja robisz kolego, jak aku ma 12,7V to już jest dobrze. Napięcia jakie podałeś to dla pracującego silnika raczej. Na plaku musi chodzić, jeśli nie chce, to coś z rozrządem, wydechem, albo klapa gasząca zamknięta. Aku jest dobre, do każdej próby odpalenia zawsze jest w pełni naładowane. Sprawdzaliśmy na innym sprinterze napięcie sterujące...
Z pomysłu zrezygnowałem , przesunąłem siedzenie pasażera i zostało miejsce na hamulec.
Zobacz czy przewód z turbo do kolektora robi się twardy po dodaniu gazu. A może poszedł wtrysk sterujący.
Może żle napisałeś , ale wtrysk sterujący powinien mieć ok. 100 Ohm.
Witam jaka moze być przyczyną dużego cisnienia oleju . Pompa oleju nowa delphi . Zawory sterujące wymienione na oryginalne nowe proszę o pomoc
Sprint12 to taki mały tester mający możliwości porównywalne ze STAR DIAGNOSIS . Mam na myśli jakość nie ilość diagnozowanych systemów. Ten błąd pochodzi od układu sterowania turbiną . Sterowanie jest proporcjonalne za pomocą podciśnienia i to właśnie trzeba sprawdzić . Jeżeli będziesz potrzebował pomocy lub chcesz zobaczyć jak pracuje SPRINT12 pisz...
Hej. wystarczy założyć inną gruszkę - taką, która sterowana jest nadciśnieniem, np. z kolektora dolotowego. A ogarnąłeś całą przekładkę już ? bo ja jestem na etapie montażu silnika 2.9 td z e-klasy do terenówki, ale z zastosowaniem sterownika od Sprintera. Pozdrawiam
Problem jak w temacie - brak nawiewu w sprinterze. Wentylator sprawny i opornica również. Sprinter zrobiony na karetkę. Posiada webasto lub dogrzewacz. Czy jest jakieś specjalne podłączenie w karetkach? Czy webasto steruje nawiewem?
Witam masz może jeszcze płytę sterująca do Automatu Sprinter 311 02rok. Daj znać na 513 708 400
Nie, lecz nie wiem czy ma jakieś znaczenie? Rozumiem, że niby jak podłączę to się pojawi sterowanie ?? Miałem, taki sam temat w Sprinterze '14. Pomógł update SW. Wtedy pojawiło się sterowanie tylnym kanałem.
W sprinterze to jest dosyć proste sterowanie ,jedynymi elementami sterowania to są ,termostat umieszczony w centralce od strony nóg pasażera w oryginale dwa żółte przewody ,wyłącznik zawiera styk zwierny i kontrolkę zadziałania ,presostat zabezpieczający sprężarkę (w oryginale dwa piny, natomiast ja zakładam czteropinowy np od starego passata lub sharana...
Kolego mozesz sprecyzować swoją wypowiedz? O jakie sterowanie chodzi ? Tam jest tylko zawór upustowy ( na turbinie)sterowany czujnikiem ciśnienia doładowania.
1352 -wtrysk sterujący 1350 -nastawnik pompy wtryskowej opisy te pochodzą z własnego doświadczenia to znaczy sam generowałem błędy w sprinterku i zapisywałem czego dotyczą mogą tylko naprowadzić na rzeczy które wymagają sprawdzenia ale trzeba też pamiętać o sprawdzeniu instalacji,zasilaniu,sterowaniu itp pozdrawiam MAPI
Zawór był demontowany, czyszczony. Pracuje ładnie. Z ciekawości na zawór sterujący turbiną podałem ciśnienie z zewnątrz (podłączyłem sprężarkę). Dalej bez poprawy... Jeżeli dobrze rozumuję to mówiąc o Pierburgu, masz na myśli vacum pompę, czy zawór sterujący powietrzem dolotowym?
witam ja tez podpisuje sie pod tym tematem moje ogrzewanie czasem odpala a czasem tylko nawiew palnika schlychac. chodzi o d5zw założone w sprinterze?
Tak jak pisałem wyżej. Jest złe sterowany kąt wtrysku. Bak był czysty tak samo jak smok sprawdzone już dawno temu
Podmień zaworek podciśnienia , który steruje cięgnem turbiny. Jakie jest podciśnienie ?
Zapewne to samo w przypadku wcześniejszych modeli, na video było widać jakąś małą płytkę drukowaną z drugiej strony, tylko napęd nie miał przepływu płynu do spryskiwaczy przez oś wycieraczki. Moduł to w zasadzie przekaźnik odciążający styk, tak jak sądziłem brązowo-biały to sterowanie masą. Brak zatrzymywania się był spowodowany przepływem jonowym przez...
Sterowanie na wtryski jednak jest, wtryski wyciągnięte i zawiezione do sprawdzenia.
Zaczołbym od zaworu sterującego turbiną i zasilaniem tego zaworu oraz szczelnością podcisnień .
Witam, nie chcę zakładać drugiego tematu, który jest bardzo podobny. U mnie problemem jest z temp. dmucha tylko zimne powietrze. Gdzie znajduje się ten silniczek (krokowy) sterujący temperaturą mam takie samo ogrzewanie co poprzednik. Numer VIN: WDB9076331P131860 Pozdrawiam
Pod filtrem powietrza masz zaworek sterujący turbiną, pewnie on padł, typowe dlatego sprintera. Na początek go wyjmij i obstukaj może sie zawiesił, bo to również często się zdarza. Jeśli na krótko turbo ci pompuje to na 99% przyczyna tkwi w tym zaworku. Podciśnienia dobrze podłączone, powinno być jak w Twoim opisie.
nie bierzesz pod uwagę żle ustawionej pompy?
sprinter sterować pompa sprinter sterować silnik mercedes sprinter schemat sprinter
niebieski matryca blaupunkt vectra turbo check zmywarka wadliwy
stare puszki elektryczne stare puszki elektryczne
Jak podłączyć drugi wentylator w okapie kuchennym Amica, Bosch, Siemens – schemat, bezpieczeństwo, wydajność Stihl FS 200 – „dziury” przy dodawaniu gazu, regulacja gaźnika, objawy i usuwanie usterki