Koledzy ćwiczyłem to na kilku firmowych sprinterach CDI "nowa decha". Zapchana i zamulona nagrzewnica daje taki efekt. Należy także sprawdzić "chory zawór" miałem na myśli konstrukcje zamykająca obieg przez nagrzewnice i otwierając za razem obieg płynu z powrotem.Często w pozycji na MAX płyn nie przepływa przez nagrzewnicę całkowicie tylko wraca częściowo...
Mnie też wszyscy gadali nagrzewnica, termostat. Oba wymieniłem i dupa. U mnie pozrywane były łopatki z pompy wody. Dało mi to do myślenia, jak po rozgrzaniu silnika przewody do nagrzewnicy dalej zimne były. Teraz tylko nie wiem, czy je dobrze podpiąłem. Obecnie węże gorące, ciepłe od czasu do czasu poleci u pasażera. Albo jest tak zapowietrzona nagrzewnica,...
zimne luty skrzynki bezpiecznikowej kolumny kierowniczej.
Ogrzewanie jest tylko podczas jazdy, natomiast na postoju wentylator podaje tylko zimne powietrze.
Jedna osoba do auta druga niech ci z wyczuciem np rączką od śrubokręta puknie w ten sterownik jak zagada to masz winowajcę. Jak nie jest to hybryda ten sterownik to go ogarniesz bo najczęściej powstają zimne luty
miałem ostatnio podobny przypadek w sprinterze popraw zimne luty w liczniku i powinno być o.k. to niestety ich częsta przypadłośc tylko uważaj na taśmę wyswietlacza żeby jej niechcący nie wyrwać
dzień dobry jeżeli masz wrażenie że wstzrząsy mają wpływ to na początek sprawdź połączenia przy desce wskaźników ,przy czujniku , istnieje również ewentualność uszkodzenia na desce typu" zimne luty"
skrzynka bezpiecznikowa - pewnie zimne luty na tej małej płytce w środku.
Witam , mam podobny problem w MB 203 2.7 CDI tyle że u mnie auto jak jest zimne to chodzi jak burza gdy jednak rozgrzeje się zaczyna tracić moc, po zatrzymaniu i zgaszeniu i ponownym odpaleniu auto chwilkę chodzi normalnie a potem ledwie jedzie i zmienia biegi przy ok 2000 obrotów, tak jakby turbina wcale nie załączała się. Podłączenie kompa zakańcza...
Skoro po jednej stronie leci ciepłe, a po drugie zimne to pewnie masz klimę dwustrefową i zapewne po jednej stronie masz zablokowaną klapę mieszającą.
Sprawdziłem wszystko wymieniłem filtry, świece no i problem jest nadal jak auto zimne rano pali bez problemu jak ciepłe to około 6 sekund trzeba męczyć rozrusznikiem żeby zapalił.Pozdrawiam
Auto to Mercedes sprinter 312 rocznik 99
Mam Mercedesa Sprintera, w którym nie działa ogrzewanie na postoju. Gdy jadę to jeszcze jakoś grzeje, lecz gdy tylko się zatrzymam to powietrze leci zimne i spada temperatura silnika. Co go boli?
Witam, Zimne luty w liczniku przy LEDach. Licznik do naprawy. LA13 bodajże CHECK albo Świece.
Znalazłem wiele tematów dot. nie działających zegarów w sprinterze, ale żaden temat nie był rozwiązany, więc ponownie podbijam ten dalszy rozwój sytuacji. NIE DZIAŁAJĄ W SPRINTERZE ZEGARY, wskazówki, kontrolki, etc jeśli przekręcę kluczyk i włączę kierunkowskaz to kontrolka kierunkowskazu mruga prawidłowo, jeśli zapalę światła zegary się podświetlają,...
witam. Mam problem z mercedesem sprinterem 312 2.9td 1996r. auto nie reaguje na pedal gazu. nie wazne czy zimne czy cieple poprostu nie ma gazu. po zgaszeniu i wyjeciu kluczyka wszystko wraca do normy i jest ok. czasami mozna przejechac 600km a czasem na odcinku 200m potrafi tak zrobic nawet ze 20 razy.. pomocy. nikt nie wie co to jest. wymienialem...
Mam problem webasto odpala tylko jak jest zimne a gdy uzyska w granicach 30 stopni wode to sie wyłancza i potem nie można znowu odpalić.Jak ostygnie to pali bez problemu ale znów do 30 stopni max.Jest to webasto wodne w mercedesie sprinter 2,2 cdi......może ktoś wie co jest winne......
Witam, Mam dziwny problem ponieważ mam dwa sprintery i jeden z 98r. 312d po pewnym czasie pojawił sie problem z odpalaniem gdy przekręcam kluczyk w celu uruchomienia silnik jest brak reakcji rozrusznika, słychać tylko przekaźnik i nic..Wymieniony został kabel łączący się z rozrusznikiem i wszystko było ładnie przez tydzień problem wrócił ale gdy przekręcam...
Z tego co patrzyłem w katalog Cree to diody serii CXA - ALBO mają CRI 95 i "ciepłą biel" (ale wtedy ~70-80lm/W) - ALBO mają 100 i więcej lm/W (ale wtedy gorsze CRI i/lub zimne światło) To nie wiem gdzie kolega patrzył. Jeżeli chodzi o konkretny model 100lm/W i 95Ra to na szybko będzie: CXA1830-0000-000N0US440F. A model >80Ra i 120lm/W to CXA1830-0000-000N0HU240F....
napisałem ci już jak zimny ma się zatrzymać jak gorący ma się NIE zatrzymać
Witam, nie chcę zakładać drugiego tematu, który jest bardzo podobny. U mnie problemem jest z temp. dmucha tylko zimne powietrze. Gdzie znajduje się ten silniczek (krokowy) sterujący temperaturą mam takie samo ogrzewanie co poprzednik. Numer VIN: WDB9076331P131860 Pozdrawiam
polutuj licznik od środka a szczególnie silnik obrotomierza bo na bank masz tam zimne luty to typowa usterka w tych sprinterach
I jak się temat rozwiązał? Męcze się z podobnym problemem w Jeep 2,7crd (cdi). Wszystko szczelne świece grzeją, ale nie pali jak zimno.
Miałem już pare takich przypadków, np w 203, ML czy sprinterze. Czujniki jak były zimne działały sprawnie i bez problemu, auto pali i jeździ normalnie, gdy silnik się nagrzał wraz z nim nagrzewają się czujniki i wtedy zaczyna jeden z nich przesyłać złe dane i auto potrafi podczas jazdy zgasnąć lub więcej nie odpalić. Dopiero gdy ostygnie znowu zapala....
Witam, czy udalo Ci sie usunąć ta usterke? Mam dokladnie ten sam problem. Pozdrawiam
Numerów nie znam, podałem definicje z pamięci. Dodano po 18 Zapomniał bym: samochód ma jeszcze problemy z zapalaniem, a mianowicie raz kręce nim przez 3 minuty żeby zapalił, a raz pali "od strzała". Nie ma różnicy, czy jest ciepły, czy zimny.
czy cieply czy zimny nie ma różnicy, zawsze przy obciążeniu.
Możliwe że ci linka spadła od regulacji pokrętła ciepło-zimno, jak kręcisz pokrętłem to czujesz opór ?
Slawek14B czytaj poprzednie posty. Prawie wszystkie modele Sprintera moduł mają schowany pod akumulatorem. Jeśli chodzi o trudności z wykręcaniem świec to z tego co wiem nie powinno się ich wykręcać gdy silnik jest zimny. Sterownik często można naprawić we własnym zakresie, najczęściej przepaleniu ulega zabezpieczenie nadprądowe.
witam wszystkich mam problem sprinter 212 2002r 2.2cdi ciezko zapala trzeba troszke popilowac zeby zapalil cieply czy zimny jest tak samo mial moze ktos taki problem ? prosze o pomoc i zgory dziekuje pozdrawiam
Problem jest tylko z zapaleniem silnika zimnego. Ciepły pali na tyk. Kontrolka działa prawidłowo. Sieci się i gasnie po kilku sek.(ok 5-6sekund na zimnym silniku), a mimo to, że gaśnie ,świece na żarówce nadal grzeją. A smochód nie chce palić.
Czesc.Jestem w posiadaniu mercedesa sprintera 313cdi 2005r problem w tym ze w silniku podczas przyspieszania wydobywaja sie stuki metaliczne gdy silnik jest zimny stuki sa mniej slyszalne,pozatym silnik na wolnych obrotach pracuje normalnie. Wielkie dzieki za porady.
dokładnie w tamtym tygodniu wyciągnąłem :):) i wcale ciężko nie było czego nie obiecuje i w tym przypadku. jak ściągniesz pokrywe i zlokalizujesz spod którego wtrysku to napisze Ci co dalej :) kolego trans-serwis wiesz na sto proc. że nie mam racji?? to nie są bzdury. pod wtryskiem jest miedziana podkładka i najprawdopodobniej się przepaliła :) a cena...
Wczoraj odpalał normalnie, rozgrzał sie i dochodzily obroty do 3000, dzisiaj rano zimny odpala i gaśnie... ciekawe co przyniesie jutro 🙈
Sprinter 413 CDI nie można go zapalić ani zimny czy też ciepły zapalony na zaciąg chodzi bez problemów tylko przy dużym obciązeniu i niższych obrotach np.70km/na 5 biegu wtedy gaśnie.Może ktos podpowie co to może być
Witam mam problem z ogrzewaniem Mercedes sprinter 313 2,2 CDI 2015rok klima manualna bez Webasto. Problem pojawia się z nadmuchem jak jest zimny nadmuch działa prawidłowo, gdy się rozgrzeje słabo dmucha (dmuchawa działa ok na każdym biegu) jakby jakaś klapka go blokowała po rozebraniu części tapicerki widzę,że rozdzielnik gdzie ma być skierowany nadmuch...
Ktoś przerabiał temat? Zimny pali od razu, ciepły trzeba kręcić dobrych kilka sekund. Brak błędów. Pozdrawiam.
Niestety nie widziałem jak pyla,czyli nie mam pewnosci czy te dwa stare co zostały sa dobre.Mowil ze sa praweie ze idealne. Fakt faktem mialem czasami problem z odpalaniem teraz odpala tak jak powinien. Mysle nad tym czujnikiem temp.spalin sa one odłaczone moze powinny byc jednak podłaczone. Na chłopski rozum jezeli sa odłaczone to cały czas daje duza...
witam miałem to samo w sprinterze 212 96r. wolna reakcja na gaz i ciężko odpalał zimny a ciepły jeszcze gorzej. w serwisie mercedesa po podłączeniu do kompa nic nie wykazało, pomogła wymiana pompy wtryskowej chociaż nie mam pewności czy stara była uszkodzona, może źle ustawiona
Klimatyzacja dwustrefowa? Do sprawdzenia napęd klapek ciepłe/zimne powietrze. Zwykle pomiędzy aktuatorem a klapkami znajdują się elementy z plastiku który po latach pęka, dlatego że nie jest odporny na oleje a elementy są we fabryce smarowane. Czasem bywa że ułamie się plastik osi przy samym aktuatorem, z tego samego powodu że został potraktowany smarem.
witam , kolego nie spotkales sie z takim problemem om 651 2015 rok jak jest zimny zapali i sie tlucze w silniku jak bys do szklaniki wsadzil sztutce i po jakims czasie to ustepuje .... umial bys mi cos podpowiedziec auto ma przejechane 93 tysiace.
Samochód byl podpinany pod komputer zostały wykryte błędy ciśnienia, następnie wymieniłem pompę ciśnienie, błędy zostały wykasowane a problem nadal nie zniknął, zimny odpala od razu ciepły odpala i gaśnie kilkakrotnie.
Właśnie zrobiłem proste doświadczenie, włączyłem ogrzewanie na 22 stopnie nawiew dmuchał ciepłym powietrzem w tym momencie chuchałem na czujnik temperatury nawiew po chwili dmuchał zimniejszym powietrzem. To znak że klapy się sterujà ale trzeba sprawdzić jakimś testerem kalibrację czujnika. Dziękuje Gerri
Zgadzam się z Gerri. Zawór dla przykładu w sprinterze CDI (okrągła deska) tak właśnie działa. Wielokrotnie już miałem w ręku nagrzewnicę i zabierałem się do roboty. A po rozebraniu okazało się że to ten zawór niby otwierał ale zarazem częściowo przepuszczał płyn w kierunku powrotu i przez to słabo grzał.
Witam, mam problem z moim Sprinterem 518 cdi, Od jakiegoś czasu gdy silnik był ciepły ciężko odpalał. dodam że jak był zimny odpalał normalnie. problem z dnia na dzień się powiększa i w tym momencie nawet jak jest zimny nie chce odpalić, trzeba bardzo długo kręcić rozrusznikiem żeby załapał. Jak już odpali silnik pracuje normalnie nie ma spadków mocy...
Jak jest zimny, strasznie ciężko biegi wchodzą, olej wymieniony na GL-4 tak zaleca producent i dalej to samo. Może wiecie jaka jest przyczyna.
witam mam problem z mercedesem sprinterem 2,2 cdi zapala tylko na samostarcie czy cieply czy zimny nie zapali bez tego a wystarczy malo prysnac i juz chodzi jak trzeba moc ma jak nalezy rozrusznik kreci jak trzeba zadnych bledow na diagnostyku juz sam nie wiem za co sie zabrac wtryski nie przelewaja sprawdzalem na powrotach nawet kropli nie puszcza...
Witam wszystkich forumowiczów. Jako nowicjusz nie jestem pewien czy mogę w tym miejscu zadać pytanie, ale zaryzykuję bo chodzi o podobne zagadnienie. Najwyżej będzie bura od moderatorów ;-). Chodzi o Sprintera 907, 317CDI z 2022r. VIN W1V9076351P502278. Jestem jego właścicielem od niedawna i zastanawia mnie fakt, że wentylator chłodnicy startuje z dużą...
Witam panowie Pacjent to Mercedes Sprinter 2008 rok 906 2.2 CDI problemem jest długie kręcenie rozrusznika żeby uruchomić silnik nie ma różnicy czy jest to silnik ciepły czy jest to silnik zimny cały czas wymaga długiego po kręcenia żeby go uruchomić wymieniłem rozrusznik Dany jest nowy akumulator czujnik położenia wałka rozrządu nadal problem nie ustępuje...
czy zimny czy ciepły faluje na biegu jałowym po przegazowaniu problem ustepuje,jednak czesto powraca nie mam pojecia co moze byc przyczyna.Dodam ze czesto czuc zapach spalin myslalem ze egr jednak te sprintery nie posiadaja zaworu egr.odpala bez problemu moc tez ok,ale irytujsce jest ta nierówna praca.pomoże ktoś może
zimne pranie zimne wzmacniacz zimne grzejniki
działa obrotomierz mazda studnia schładzająca kolumny aktywne klipsch
android podofo pipek dręczyciel
Citroën C3, Peugeot – kod błędu P1337, wypadanie zapłonów cylinder 1, diagnostyka Lokalizacja czujnika ciśnienia doładowania 2.0 TDI