Skrzynka do uratowania. Sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji i do wymiany (lub przeczyszczenia) zawór TCC.
Dobrze podpowiedziano, sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji, elektrozawór nr.3 do wymiany oraz cała płyta zaworowa do mycia (czyszczenia).
Firma Mercedes do modelu Vito (przedni napęd) zamontowała skrzynkę ZF typ 4HP20. Są to skrzynki dość dobre, stosowane w wielu pojazdach (Peugeot, Citroen itp.). Najczęstrzą przyczyną awarii jest uszkodzenie się pompy oleju (ok. 1400 zł.) i sprzęgła hydrokinetycznego (regeneracja ok. 1000 zł.). Olej dobrze jest zmieniać co 60 - 80 tyś. ale niestety bez...
Uszczelniacz pośrednio. Obróciła się panewka w pompie oleju i niestety do wymiany cała pompa. Nie dzieje się to bez przyczyny, sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji. Jest to normalna "przypadłość" tych skrzyń (ZF5HP19FLA).
Przy tym przebiegu i tak sprzęgło hydrokinetyczne wyślesz do regeneracji (ze względu na zużywający się lock-up). A za biegi od 1 do 3 odpowiedzialny jest kosz forward (K1 - A).
Masz już uszkodzony lock-up w sprzęgle hydrokinetycznym. Sprzęgło do regeneracji (wymiany). Ps. zapewne przebieg autka to powyżej 200000 km.
Niestety ale masz do regeneracji sprzęgło hydrokinetyczne, nie trzyma już lock-up.
Masz skrzynię biegów ZF5HP19FL. Niestety lock-up w sprzęgle hydrokinetycznym zużyte. Sprzęgło do regeneracji.
Sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji (wymiany). Naprawa nie powinna przekroczyć 2000 zł. (regeneracja sprzęgła, uszczelka miski olejowej, filtr oleju i olej ATF).
Przedzwoń, numer na pw.
Średnie a raczej bardziej teoretyczne. To zapewne wymontować skrzynkę z pojazdu potrafisz. Po wymontowaniu wysuń z niej sprzęgło hydrokinetyczne i oddaj do regeneracji.
Witam serdecznie jaki polecacie zakład do regeneracji sprzęgła hydrokinetycznego zf6hp19. Firm zajmujących się tym jest bardzo dużo. Zależy mi żeby to było zrobione dobrze. Może ktoś oddawał swoje sprzęgło i ma już jakieś opinie ?
Przyczynę już Pan znalazł, woda przedostała się do skrzyni biegów. Naprawa główna może ją uratować. Sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji, wymiana wszystkich uszczelnień gumowych, wymiana tarczek ciernych, regeneracja płyty zaworowej - woda zmieszana z olejem ATF robi "spustoszenie" w skrzyni biegów.
Będą koszty, sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji, pompa oleju do wymiany, uszczelniacze, uszczelka miski olejowej, filtr oleju i olej (10,5L) oraz ogólny przegląd skrzyni. Koszt od 2500 zł. >
Jak pomiesza się płyn chłodzący z olejem ATF to już skrzynka kwalifikuje się do naprawy a sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji.
Co bym zrobił ? Wymontował skrzynię z pojazdu, rozebrał i dokonał weryfikacji części. Wysłał sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji.
Temat rozwiązany, w moim przypadku sprzęgło hydrokinetyczne poszło de regeneracji. pzodrawiam
Nie wiem gdzie oddałeś do regeneracji sprzęgło hydrokinetyczne, ale nie wszyscy przykładają się do rzetelnej regeneracji. Mógł "puścić" uszczelniacz wałka wewnątrz sprzęgła lub (ostatnio miałem przypadek) że odkleiła się tarcza lock-up w sprzęgle.
Namiary na regenerację sprzęgła hydrokinetycznego można prosić? Pozdrawiam.
Witam Problem z VW Multivan 2008 r 2,5 TDI 174 km automat. Podczas jazdy na 6 i 5 biegu pod górkę z lekko wciśniętym pedałem gazu kiedy auto redukuję bieg na niższy dochodzi do wyraźnego głośnego stuknięcia bez szarpania. Sytuacja powtarza się podczas jazdy po płaskim również przy lekko wciśniętym gazie kiedy biegi zmieniam w trybie ręcznym. Auto serwisowane...
Masz czterobiegową skrzynkę F4A51. Filtr oleju znajduje się w środku skrzyni. Jego wymiana następuje przy ewentualnej naprawie skrzynki. Sprawdź zawór lock-up oraz spięcia konwertera, jeżeli jest wszystko ok. sprzęgło hydrokinetyczne (konwerter) do regeneracji.
"Kończy" się tarcza lock-up w sprzęgle hydrokinetycznym, sprzęgło do regeneracji lub (jeżeli stać cię na taki wydatek) nowe.
Nie wiem jaki masz przebieg, ale wskazuje mi na lock-up w sprzęgle hydrokinetycznym. Sprzęgło do wymiany (regeneracji).
Ogólnie automatyczne skrzynie biegów w samochodach japońskich należą do udanych konstrukcji. Ale niestety, nawet w skrzynkach manualnych, sprzęgło trzeba "kiedyś" wymienić. I tak w Twoim przypadku masz sprzęgło hydrokinetyczne do wymiany (regeneracji).
Sprzęgło hydrokinetyczne skrzyni biegów do wymiany (regeneracji).
Nie napisałeś, który rocznik (były montowane pięciobiegowe i sześciobiegowe). Przypuszczam że masz pięciobiegową, sprawdź elektrozawór SLU (podmień na drugi). Jeżeli nie będzie zmian to sprzęgło hydrokinetyczne do wymiany (regeneracji). http://obrazki.elektroda.pl/8889949000_1...
Dzień dobry, wracam do tematu sprzed roku z zapytaniem czy udało się Panu naprawić uszkodzenie? W mojej skrzyni dzieje się dokładnie tak samo jak Pan opisał. Wykonałem regenerację sprzęgła hydrokinetycznego oraz czyszczenie sterownika ale nadal problem występuje.
1192 - to sprzęgło hydrokinetyczne. Oddaj do regeneracji. Co do wstecznego to sprawdź jak rusza z biegu 1 (nie z D). Najczęściej ulega uszkodzeniu tłok pakietu L/R (low/revers pod center support)) [nie mylić z koszem R].
Zależy do jakiej wysokości sięgała woda. Musisz wiedzieć że skrzynia biegów ma odpowietrznik przez, który mogła wlać się woda. Odkręć spust oleju w misce olejowej, i zobacz jak wygląda olej czy nie ma w nim wody (zmienia barwę na kolor kawy z mlekiem, wystarczy 0,5L). Sprzęgło hydrokinetyczne daj do regeneracji (Samko W-wa, Sentyrz Kraków).
Tak na początek, manuala nie wstawiaj bo będą problemy z elektroniką. Co do skrzynki, nie ma możliwości wstawienia kosza od skrzynki BMW do skrzynki Audi i nie sądzę aby wcześniej mechanik to robił (bzdura, różnica w średnicy na piaście sprzęgła jednokierunkowego nie pozwoli na zamianę kosza). Objaw, który opisujesz to sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji...
Nic nie kombinuj, skrzynia do remontu. Jeżeli dostał się płyn chłodzący do oleju w skrzyni biegów, a jest w nim glikol, to robi on "spustoszenie" w skrzynce. Do wymiany wszystkie tłoki, tarczki cierne i do regeneracji sprzęgło hydrokinetyczne (ze względu na tarczę lock-up), remont + - 3200 zł. - 3500 zł. Pozostaną jeszcze elektrozawory, zawsze jest...
to mam wymienić sprzęgło hydrokinetyczne ? Tak, wysłać do regeneracji.
Kupisz drugą skrzynię i dalej będziesz miał ten sam problem. Wina leży po stronie sprzęgła hydrokinetycznego, już nie trzyma lock-up. Oddaj sprzęgło do regeneracji, przy okazji wymień filtr i olej.
Podjechać do warsztatu zajmującego się naprawą automatycznych skrzyń biegów, mechanik przejedzie się autkiem, w czasie jazdy wykona kilka testów i wyda opinię. Oby nie stwierdził że zachodzi jeszcze konieczność regeneracji sprzęgła hydrokinetycznego, co przy tym przebiegu może okazać się konieczne.
(at)pete.c nie gniewaj się ale widzę że nie za bardzo znasz temat. regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego ( konwertera, trilocka-a ) może dokonać specjalistyczny zakłada posiadający odpowiedni sprzęt warty wiele tysięcy złotych. taki sprzęt ( z mojej wiedzy ) posiadają tylko 4 firmy w polsce. zatem ja muszę to wysłać do innej firmy ( osobiście wysyłam...
Witam ponownie właśnie jestem po regeneracji Sprzęgła hydrokinetycznego ,samochodem już nie targa jedzie płynnie,ale gdy stanę i wcisnę stop to słyszę bicie na sprzęgle,Gdy przełączę na Parking lub "N" to się wycisza ten stukot.Powiedział mi ten od regeneracji ,że trzeba wykonać Adaptację skrzyni biegów ,ponieważ program pamięta opcję z przed regeneracji...
Panie szymian1234 , skrzynia AG4 (01N) inaczej pracuje niż ZF5HP19FL, a taką ma bklosik . Sprzęgło hydrokinetyczne ma duże znaczenie przy szarpaniu z 2 na 3, ponieważ w ZF przy zmianie biegu właśnie z dwójki na trójkę lock-up (w sprzęgle) przejmuje rolę prowadzącą. Sprzęgło hydrokinetyczne nie jest nie zniszczalne, psuje się jak każdy mechanizm wykonany...
Takie zachowanie skrzyni biegów nie leży po stronie oleju. Masz już do wymiany (regeneracji) sprzęgło hydrokinetyczne, które zaczyna "pylić" pyłkiem metalowym, pyłek przedostaje się do zaworu lock-up. Zacinanie się zaworu lock-up powoduje blokowanie sprzęgła i po załączeniu D lub R autko chce raptownie ruszyć, przez co silnik gaśnie.
Myślę że ciężko ci będzie kogoś znaleść, a czy naprawa samemu nie wchodzi w grę? Gdzieś był fotoporadnik jak ktoś sobie samemu naprawiał, krok po kroku, jak znajdę to wrzucę. W sumie z najtrudnueszych czynności to było wyjęcie i włożenie skrzyni. A jakie masz objawy? A raczej miałeś w oryginalnej? Ewentualnie wsadzenie manuala zostaje, w mniejszych...
Powiem ci tak ja swoją BMW e65 kupiłem za 37 tys zł (przytargałem z Belgi), wsadziłem jakieś 10 tys zł, zrobiona na tip top teraz jest warta około 40 tys i nic nie wkładam. Miałem jednego dzwona i zwróciło się podwójnie. Do takiego auta regeneracja turbiny za 1300 zł czy sprzęgło hydrokinetyczne za 1200 zł to nie boli i ma sens a pchać 2 tys w auto...
Jestem właśnie w trakcie walki ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Skrzynia już na wierzchu, sprzęgło wraca z regeneracji, czas rozwiać kilka wątpliwości. :) Spuściłem olej i wymieniłem filtr. Wszytko co zleciało ze skrzyni, przewodów, chłodnicy i sprzęgła, dało razem około 7,5l plus to co porozlewało się w koło. Jest to nie mal cały olej jaki jest w skrzyni....
Piszesz że wszystko zrobiłeś i wszystko wymieniłeś. Ale o sprzęgle hydrokinetycznym ani jednej wzmianki, dałeś do regeneracji. Ciągle przycina Ci się zawór TCC, nie bez powodu. Sprzęgło "pyli" mikrocząsteczkami metalu. http://obrazki.elektroda.pl/3061186100_1...
Witam mam taki problem z moim samochodem. Rok temu uległa awarii skrzynia biegów Automatyczna. Regeneracja skrzyni oraz sprzęgła została przeprowadzona przez profesjonalny warsztat. Od jakiegoś czasu zauważyłem że auto na postoju gdy drążek zmiany biegów ustawiony jest na D drży karoseria. Gdy dodaje gazu i ruszam drgania uspokajają się. Wymienione...
czyli olej na jezdni, laweta. kto tu popełnił błąd, bo mnie się wydaje że spie....... regeneracja sprzęgła. czy się mylę? Tylko demontaż skrzyni z auta pozwoli rozpoznać przyczyny, czy rzeczywiście było wina wstawienie tulei ponad wymiar, czy nawet naprawy samego sprzęgła hydrokinetycznego, a może być winny uszczelniacz przy zakładaniu konwertera do...
sprząc hydrokinetyczny sprząc hydrokinetyczny wymiana regeneracja sprząc
amplituner potencjometr kabel zasilający grubość kabla monitor matryca uszkodzona
porażenie prądem porażenie prądem
Elektryka w drzwiach nie działa po odłączeniu modułu komfortu w Passat B5 1.9 TDI Check Engine w skuterze Junak 103 - przyczyny i diagnostyka