Na początek sprawdz obroty na biegu jałowym mogą być za wysokie jeśli obniżenie nie pomoże to sprawdź łożysko jednokierunkowe sprzeglo ( elementy cierne ich zużycie oraz czy wszystkie sprezyny są i trzymaja) oraz wnętrze dzwonu tam gdzie łapią szczeki sprzegla
Mozesz zrobic fotki od przodu i od tylu napedu . musi gdzies byc sprzeglo cierne miedzy kolem zamachowym a oska prawa dowijania/przewijania do przodu . Tutaj sa dwa - silnik M901 to silnik przewijania lewo i prawo i dowijanie . Jesli nie zalacza wolnych obrotow na odtwarzaniu w celu dowijania silnik z cala moca bedzie ciagnal tasme poprzez rolke dociskowa...
Sprawdz jak dziala na sucho -zapamietaj .Rozbierz sprzeglo a czesci przeczesaj filce cierne ,zloz z powrotem i zobacz czy zmienil sie opor cierny jak nie to przestaw sprezyke o oczko wyzej, ta w srodku tez
Uzyj zwyklej myszy mechanicznej, obracajac kulke obracasz tarcze z dziurkami na wyjsciu masz impulsy. Jedyny problem to sprzeg jednego z drugim ale chyba sobie poradzisz np stosujac sprzeglo cierne
Od poczatku o tym własnie pisze. Predkosc auta musi wzrastac z predkoscia obrotowa silnika. Jezeli tak sie nie dzieje to znaczy ze element odpowiedzialny za przekazanie napedu nie działa wlasciwie. Elementem tym w Twoim aucie jest sprzeglo cierne tarczowe. Przyczyny moga byc rozne, piszesz,ze wymieniles sprzeglo, moze nie wymieniles docisku,a on rowniez...
Witam, skoro na nizszych biegach dzieje sie 'podobnie', ale przy wciskaniu sprzegla, to znaczy - ze sprzeglo 'przepuszcza' na najwyzszym biegu, bo wtedy jest najbardziej obciazone / przenosi najwieksze sily / moment, a wyglada - ze sa juz zuzyte czesciowo przekladki cierne. Trzeba by zajrzec do sprzegla, moze na samym koszu sprzegla jest mozliwosc lekkiego...
chodzi o to aby było to rozwiązanie mechaniczne czyli na przykład sprzęgło odśrodkowe, które zozsprzęgla poniżej 1000 obr/min a w zakresie 1000-:-1800 obr/min utrzymuje na wyjściu 1500 obr/min regulując docisk przekładni bezstopniowej. . Jak chcesz slizgajace sie sprzeglo to tylko hydrokinetyczne, z tym ze sa straty na grzanie oleju, cierne dlugo nie...
sam wymieniales sprzeglo,skrzynie cala wyjmowales czy tylko odsunales? Dodano po 8 czy sprzeglo moze tak w 3 min pasc,rtegulacji jest sporo n na polowie, moze pomoze lub nie,jutro zobacze Dodano po 28 Sprzęgło z automatyczną regulacją luzu sprzęgła; sterowanie mechaniczne linką; bez ruchu jałowego pedału. Możliwość regulacji wysokości pedału sprzęgła....
Sprawdziłbym napięcie na silniku przewijania przy przewijaniu w przód i w tył. Czy przewijanie zatrzymuje się również wtedy, gdy na lewej szpulce kasety nie ma lub jest bardzo mało taśmy? Skoro w układzie przewijania nie ma żadnych sprzęgieł ciernych, to wskazuję na silnik przewijania lub układ jego zasilania. Na wszelki wypadek, sprawdziłbym również...
Do tłuki 1,6 zalecają wałek 540 Nm ze sprzęgłem. Samo sprzęgło cierne jeśli jesteś pewny tego gdzie jeździsz można odpuścić ale wałek już bym się trzymał zaleceń. Jednokierunkowe jeśli po wyłączeniu womu jest on hamowany jak np. w mtz-cie. Choć mtz akurat zahamuje bez problemu maszynę z cięższymi elementami wirującymi.
Zblokowanie zębatki napędu bramy z silnikiem działa na zasadzie sprzęgła kłowego - czyli poprzeczny bolec na osi ślimacznicy od silnika po zablokowaniu wskakuje w luki koła zębatego napędu listwy zębatej (w uproszczeniu). I nie ma tam żadnych sprzęgieł ciernych ani ślizgowych (ani zasprzęglenia częściowego). Nie ma też żadnego hamulca. Sama przekładnia...
Jaka to jest maszyna (typ, marka)? Na pewno jest napęd hydrostatyczny czy też skrzynia ze sprzęgłami ciernymi załączanymi elektromagnesami? Jak jest załączana jazda (przełącznik czy dzojstik)?
To typowy objaw wskazujacy na sprzeglo. Rozumiem ze objaw wystepuje podczas puszczania sprzegla? Powody moga byc takie: -zaolejone okladziny cierne tarczy sprzegla -przekoszony docisk tarczy sprzegla -lozysko wyciskowe -poduszki silnika, skrzyni.
Jeśli to sprzegło samo spadło z widocznego łożyska to odpuść sobie naprawę. Wg mnie brakuje również jednego elementy ciernego. Raczej zawsze bywało 3 szt. szczek ciernych. Co do kupna to szukaj do konkretnego modelu silnika, na konkretną średnicę wałka.
O jakie sprzęgło chodzi? Bo na osi silnika jest patrząc od samego dołu. Podkładka, wiatraczek, podkładka, sprężyna, plastikowe kółeczko na którym jest pasek oraz gumowa tulejka (po jej wymianie a udało mi się takową zdobyć uwertura przewija w lewo. :-) ) Dobrze patrzysz. Pomiędzy tuleją, kółkiem, a osią jest sprzęgło cierne. Łatwo je przeoczyć bo wszystkich...
Zasada działania tego układu jest bajecznie prosta.Wewnątrz silniczka jest sprzęgło cierne(i dlatego nie ma krańcówek),przy włączonym obiegu silnik obraca się w jedną a po wyłączeniu w drugą stronę.Sprzęgło cierne działa na takiej zasadzie że zapobiega ukręceniu ośki.W Twoim przypadku szukał bym przyczyny po stronie mechanicznej(prawdopodobnie wypadła...
Witam. Dołączę się do pytania odnośnie jazdy przód i tył. Ja mam traktorek M95-66, w której napęd jest poprzez koło cierne ze sprzęgłem. Strasznie trudno jest ruszyć - objawy identyczne jak w zużytym sprzęgle w samochodzie. Czy można coś zrobić aby traktorek jeździł, bo koło cierne jest niedostępne.
Witam Przy częstych startach proponowałbym unikać powtarzających się co kilkanaście sekund rozruchów silnika. Do takich zastosowań najlepiej nadaje sie układ z pracującym na stale załączonym silniku i sprzęgle ciernym, załączanym ręcznie lub elektromagnetycznie. Rozwiązanie takie zastosowane jest w obrabiarkach np. tokarkach.
A po co tak komplikować? Dwa wyłączniki dwupozycyjne, takie jak na obrazku, ale o większej obciążalności. Zasilanie podłączasz do środkowej nogi pierwszego, skrajne pierwszego łączysz ze skrajnymi drugiego, a z środkowego drugiego zasilasz silnik. I działa. Bez przekaźnika. Regulację gazu zrobiłbym na sprzęgle ciernym bez żadnej elektroniki. Chyba,...
skrzynie robilem sam ,wyjmowalem ja juz 3 razy i sprawdzalem wszystko wymienione tarczki stalowe i cierne , tulejki, pierscionki, lozyska, uszczelniacze ,pompe oleju,sprzeglo- zostal tylko rozdzielacz > wymienione oringi - wszystko umyte i zalane nowym olejem- objawy nadal takie same
Na jednym silniku dodatkowe przekładnie ze sprzęgłem ciernym do zmiany kierunku jazdy skręt w lewo/prawo sporo rozbudowane. Jeśli ma być bardzo mobilny lepiej dać osobne sterowanie każdym silnikiem. Aparatura Esky 0404 35MHz odbiornik Esky to raczej staroć. Jeśli to wersję E-Sky EK2-0404G 2,4 GHz, 4 kanały z odbiornikiem. Ale jeśli myślisz dłużej być...
Panowie !!! W tej tokarce silnik chodzi cały czas (po załączeniu). Obroty i kierunek wirowania wrzeciona załączane są za pomocą sprzęgieł ciernych. Kolego tronics Stosowanie silnika pierścieniowego do tej tokarki mija się z celem gdyż silnik przed przekazaniem napędu do przekładni obrabiarki, osiąga już swoje obroty nominalne i moment rozruchu jest...
Uszkodzenia mikrowlacznika nie sa czeste. Zazwyczaj powodem braku wciagania kasety jest zerwanie lub wyciagniecie paska napedu sanek kasety. Dzieje sie tak czesto z powodu rozpuszczenia gumy przez smar lub po prostu ze starosci. Przysluchaj sie uwaznie czy przy wciskaniu kasety wlacza sie poza startujacym bebnem glowicy takze jakis inny silniczek i...
Nie cierpię natomiast sprzęgieł ciernych (kółek z bieżnią gumową), bo dostanie takich w dobrym stanie graniczy z cudem, wymienić samej gumy się nie da (bo nie ma na co; przynajmniej ja nie znalazłem). Moja porada może okazać się nie fachowa ale ja sparciałą gumę na takiej rolce zastępuję oringiem o okrągłym przekroju. Ważne aby po nałożeniu średnica...
Witam wszystkich, po kilku tygodniach zabawy można stwierdzić że kluczem do przeróbek silniczków do kilku KM i ich skrzyni do urządzeń wielofunkcyjnych, stacjonarnych i ich napędu (typu kopaczki czy maszyny do zbioru warzyw, etc), jest brak sprzęgła odśrodkowego i hydrostatycznego :-( Pytanie tylko gdzie znaleźć jeszcze takie cudo, jak wszędzie to pakują...
Tego się nie przeskoczy - można by jeszcze coś na sprzęgle ciernym - 2 tarczki z filcem między nimi dociśnięte sprężyną a serwo o nieograniczonym obrocie - kręcące się ciągle, samopowrót zniknie ale zwiększony opór na kierownicy zostanie. Zauważ że jeśli zrobisz coś w typie automatycznym (propozycje wcześniejsze - jakieś rozsprzęglanie linką) lub sprzęgło...
Easytronic jest skrzynią zautomatyzowaną. W środku jest to klasyczna skrzynia z normalnym, ciernym sprzęgłem, tylko sterowanie jest elektromechaniczne. A zatem działanie jest takie samo jak w przypadku ręcznej skrzyni.
Od tyłu na pytania: Nie ma synchronizatorów. Skrzynia oparta jest na przekładniach planetarnych i sprzęgłach/hamulcach ciernych. Nic w niej nie zużywasz. Możesz redukować ręcznie z D na niższe pozycje bez obawy o jej uszkodzenie, przestrzegając tylko przed wrzuceniem zbyt niskiego biegu przy wysokich prędkościach (zwykle jest to jednak zabezpieczone)....
TSI to inna sprawa, jest tam kompresor i sprężarka gdzie efekt ''dziury'' jest pomijany. Jeśli silnik ciągnie normalnie a szarpnięcie następuje przy wysprzęglaniu to zwrócilbym uwage właśnie na ten element czy w sprzęgle powierzchnie cierne odbijają bądź nie ma tam ciał obcych
wystarczy przetarcie gumki papierem ściernym oraz porządne umycie w IPA. Nie wszędzie można zastosować papier ścierny...Na przykład w wypadku rolki dociskającej taśmę do wałka napędowego - w wielu wypadkach wymagają one idealnej płaszczyzny (nie koniecznie płaskiej !) styku z wałkiem. Poza tym - nie wolno zapominać o tym, że zmniejsza się średnica...
Stukają nity bo po okładzinach ciernych na sprzęgle zostało tylko wspomnienie.
No nawet 9. Cena kosmos ale fajnie zrobiony na sprzęgle z tarczami ciernymi. Ale była też w zeszłym tygodniu oryginalna przystawka womu przykręcana w miejsce lewego okienka w skrzyni. Jedynie wał pod wspornik przedniej osi trzeba pociągnąć we własnym zakresie.
Wejścia analogowe trudno będzie ominąć, choć można zastosować osobne regulatory, ale to czasem zwiększa koszty, lecz może i ułatwiać obsługę. Zależy, jak to wszystko działać. Czy falowniki mają tylko ułatwiać start silników, czy dostosowywać częstotliwość/prędkość w procesie? A propos PS. - jestem za! Czy maszyna jest mechanicznie działająca, np. pracuje...
Nie będę zakładał nowego tematu, bo też chcę coś skonsultować w sprawie silnika z C330. Byłem na szrocie i rozkręcali silnik z 330 z wózka widlowego GPW, po ściągnięciu miski zobaczyłem oryginalny wał korbowy bez przykręconych przeciwwag. Silnik c330 zamontowany w widłaku ma inne koło zamachowe i sprzegło hydrauliczno-cierne, razem jest to dużo cięższe...
Ale PO CO CI TEN NAPĘD BEZPOŚREDNI? Chcesz mierzyć prąd na silniku w momencie zatrzymania talerza? Bo w każdym innym przypadku można to zrobić na silniku z wycieraczek, choć będzie on stosunkowo głośny w czasie pracy. W zasadzie można zastosować KAŻDY silnik i dołożyć do niego odpowiednią przekładnie, a talerz zamontować na prostym sprzęgle ciernym...
No spróbuję na razie zanim właśnie niczego nie znajde A i jeszcze jedno Czy można dostać gdzieś takie zawleczki jak są na sprzęgłach dowijania?
Jeśli silnik działa poprawnie i skuter nie ma "ciągu", to sprawdź stan paska napędowego oraz działanie sprzęgła odśrodkowego. Może jest już zużyty pasek lub okładziny cierne w sprzęgle.
Tylko z tego co kojarzę, to jak rozbierałem to w tamtym roku, to inaczej nie dało rady tego złożyć. To jest bardzo mocny argument, ale ponownie nieśmiało sugeruję zamianę tych blach. Łożysko wydłub z tej czarnej tulei i po wymiarach( średnica wewnętrzna i zewnętrzna) trzeba szukać w sieci lub w sklepach z technicznymi normaliami. Łożysko nazywa się...
A jak wyglądała powierzchnia cierna koła zamachowego?
Zmierz napięcie na silniku.Stabilizator jest na płytce i z niego wychodzi napięcie na silnik (w granicach 4-5V,o ile pamiętam).Jeśli silnik kręci się sprawdź pasek napędzający koło zamachowe.Jeśli ono kręci się sprawdź mały zębnik na jego górnej części.Napędza on zębate kółko dowijania przekazujące napęd na prawe sprzęgło.Kółko cierne jest od przewijania...
Wiedziałem, że tak będzie. Raz też po zakupie był błąd z jednego zaworu od zmiennych faz. Zawory wyciągałem i myłem w nafcie, bo klepanie było już wcześniej słyszalne. Słuchając pracę silnika, mam wrażenie, że problem jest z rozrządem po stronie faz rozrządu, wraz z ustawieniem faz rozrządu.(Najwyraźniej po wymianie rozrządu nie zostało zbyt dobrze...
Witam! W przedmiotowym VCR ślizga się sprzęgło, zwlaszcza przy przewijaniu. Po rozłozeniu znajduja sie tam filcowe elementy cierne. Czy ktos wie gdzie mozna je nabyc? Ewentualnie kompletne sprzęglo, tylko nie w cnach Northa:( Pozdrawiam Thaed
Należy sprawdzić współpracę między paskiem a sprzęgłem i wyregulować samo sprzęgło zarówno dla odczytu jak i przewijania. Opis znajdziesz w instrukcji serwisowej, ale jest to robota dla praktyka. Trzeba albo pomierzyć momenty, albo umieć je wyczuć palcami i wiedzieć jak regulować. Funkcja auto-stop jest uruchamiana czujnikiem obrotów. To taka malutka...
A kupowales nowe sprzeglo? Jak tak to zdejmij jedna plytke cierna i jedna przekladke. Bedzie dobrze.A z odpalaniem tak bedzie caly czas lekko lapac ale nie zapali jak ich nie odetkasz.
W tego typu sprzęcie elementy cierne ( talerzyki, rolki gumowe na sprzęgle oraz inne kółka gumowe ) powinny być czyste. Istotną sprawą jest czystość przełącznika switch. Wystarczy, że jest w środku zapieczony i efekt może być taki jaki kolega opisał.
Zastanawiam się tak luźnie czy przypadkiem sprzęgło się ci nie ślizga skoro piszesz że" puszcza ". Przecież większość silników osiąga podobne obroty nawet diesle a ty masz 3 krotnie wyższe obroty, więc albo skrzynia z dostawczaka albo tarczy ciernej to tam na sprzęgle nie ma.
Podejrzenie, to za mało. Owszem, zdarzyła się seria wadliwych silników (do 146, 147 i pochodnych), ale wadliwość polegała na tym, że łożyska ślizgowe silnika były nasączone niewłaściwym olejem i po jakimś czasie zacierały się. W Twoim wypadku sprawdziłbym na początek wszystkie sprzęgła cierne - od silnika poprzez rolkę dociskową. Pasek jest dobry? Nie...
Mam chyba silnik i przekładnia oraz sprzęgło od tokarki elektrycznej by poszło.. Tylko musi być cierne i sterowalne mechanicznie.. Coś takiego ale ze sprzęgłem .. ten mechanizm facet sam zrobił.. https://www.youtube.com/watch?v=9hEO1oiN...
Bawiłem się ostatnio magnesami neodymowymi w garażu i stwierdziłem, że mają tyle energi, iż musi być sposób by to wykorzystać. Zauważyłem, że mają są lżejsze w stosunku do cewek wytwarzających podobne pole magnetyczne. Pomyślałem, że na rotor dam neodymy, a na obwodzie cewki, a wszystko wysteruje, by impuls na cewkach odpychał neodymy... Przyszedłem...
Jest wizja aby uratować Walkmana SONY WM-EX334. W zależności od stanu kasety dźwięk wariuje - tak jakby wciągało taśmę. Wymieniłem pasek napędowy na nowy ale jednak okazało się, że problem jest ze sprzęgłem 65: 1260087 1260088 Wygłąda jakby siły tarcia pomiędzy 2ma zębatkami były za małe... wyczyściłem / odtłuściłem elementy pracujące jako sprzęgło,...
koło cierne przekładnie cierne okładziny cierne
sprawdzić działać elektrozawór volvo silnika osadzanie puszek elektrycznych
stacje trafo lokalizacja stacji trafo
AutoMapa – brak wykrywania satelitów GPS na Android i PND: konfiguracja, AGPS, porty COM Schemat dzwonka-gongu DIY: NE555, HT2811, SAE800 – proste układy do samodzielnego montażu