Witam jest to kolego Peugeot 1.6 hdi 110 km z 2006 roku silnik 9HY jest wersja z dwumasą bez fapa.
po ok. 2000 km zepsuła mu się skrzynia biegów (zmieliła się "piątka") Tryby zmieliło, bo pewnie jeździł z ubytkiem oleju. Ew. skrajnie wytłuczonymi łożyskami. Nie wiązał bym tego ze sprzęgłem. Czy nie zastanawiać się i kupić to sztywne koło Masz dobrego dostawczaka, wartego jeszcze niezłe pieniądze i chcesz oszczędzać na sprzęgle? Nie żartuj.
Komplet dwumasu Sachs w Intercars nie jest przesadnie drogi a dodatkowo jest gotowy do montażu tj przekłada się komplet z kołem zamachowym. Sztywne koło mocno przenosi drgania silnika na nadwozie i obniża komfort jazdy - nie polecam.
Zastosuj wiskotyczne. Będziesz miała samoczynne. Aby długo nie szukac tu zasada działania: http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99g... bajeranckie sprzęgiełka/
Różnicy w sygnale niema. Coś pewnie źle podłaczyłeś jednak. Spróbuj cz. sprzęgła na sztywno do +12V a stop na masę rzucić i sprawdź. Dźwigienka powinna na jednym styku tym od włączania dawać przy puszczonym guziku 12V a na dwóch pozostałch 12 przy przciskaniu.
Witam Podepnę się pod temat. Na dniach zmieniłem silnik z 2.0 SDI na 1.9 TDI ATD 101KM, skrzynię z Turana GQN 6-biegową. W silniku założyłem pompki, wałek i czujniki od wałka rozrządu i wału od SDI, przy czym czujnik od wału razem z uszczelniaczem. Wejście pod czujnik wału trzeba nowe rozwiercić. Sprzęgło sztywne, kompletne z 1.6 TDI, skrzynia z wybierakiem...
Witam szanowne grono. Mam pytanie odnośnie sprzęgła Ford Fusion 2003r 1.4 tdci. Jest tam dwumasa, chciałbym założyć zwykłe sprzęgło, czy montował ktoś sztywne sprzęgło, ma może namiary na numery zwykłego sprzęgła?
Sprzęgło jednokierunkowe alternatora zablokowane. Jak masz wersję ze sztywnym kołem załóż taką wolnobieżkę i będzie po problemie.
Jak kolega jerry pisze. Falownik obowiązkowo do płynnej regulacji napełniania jelit. Co do sprzęgła.... Możesz połączyć na sztywno pod warunkiem że masz falownik i rozruch od minimalnej częstotliwości. Możesz zastosować sprzegło np. http://obrazki.elektroda.pl/9279090300_1...
sprzwdziłem teraz ze w tej sprężarce jest sprzęgło sztywne zrywalne
przy wyłączonej stacyjce i wyjętej wtyczce sprzęgła jest napięcie 12 V DC I w czym problem??? Pewnie cewka sprzęgła elektromagnetycznego włączana jest tzw. masą, a plus jest podany na sztywno.
A jak popuszczę rurkę (ciśnieniową )przy pompie to powinno wywalić płyn pod ciśnieniem?Auto na wolnych obrotach.Jak tam jest realizowany napęd pompy ciśnieniowej od silnika elektrycznego?Jest jakieś sprzęgło czy na sztywno? Wydaje mi się, że sztywno. Pompa powinna momentalnie przyspieszać przy ruchach kierownicą, i wtedy ciśnienie się zwiększa dość...
Witam, proszę o pomoc, już nie wiem, co może dolegać. Pacjent to Opel Astra H 1.7 CDTI 100KM. Problem polega na wibracjach i buczeniu całej karoserii w zakresie 1200-2000 obrotów przy przyspieszaniu na biegu 3, 4 i 5. Wymienione zostały części takie jak skrzynia biegów, półośki, wszystkie poduszki FEBI, elastyczne złącze do wydechu, łączniki stabilizatora....
Raz montowałem takie sprzęgło do takiego wozu. Problemów klient nie zgłaszał.
Nie o to chodzi przyjacielu. Widziałeś kiedyś tarczę sprzęgła za sztywną? Chciałbym, żeby ktoś opisał za sztywną tarczę. Czy to jakiś problem?
Panowanie ponawiam pytanie, na jaką spreżarkę można wymienić sprężarkę że sztywnym kołem bez sprzęgła.
Zależy od krzywej momentu. Dwumas 240mm przenosi mi 255/455 tyle że w szczytowym peaku drży.... 200 powinno wydać, o ile nie jest wysrany. Sztywne kolo - zamach z golfa III 1Z do tego sprzęgło od VR6, stary znany setup.
.FFR 00647-10 ty też dostałem podpowiedź że to od visco tylko w tym manie wentylator jest na sztywno z silnikiem nie występuje tam żadne sprzęgło Man trzyma temp No jest tam sprzęgło wiskotyczne do tego sprzęgła dołączone są przewody elektryczne a w twoim wypadku zapewne były dołączone bo błąd wskazuje "przerwanie". EBS 03222-00 tu już wogole nic nie...
TAK więc mam do sprzedania komplet sprzęgła ze sztywnym kołem zamachowym do Forda Mondeo mk4 1.8 tdci 125 KM Uwaga nie pasuje do 100 KM przejechane około 50KM oddam za 900zł Witam, Proponuje wystawić na allegro, olx, bądź w dziale ogłoszenia :)
To pozostaje tylko koło z wolnobiegiem uszkodzone Tam nie ma w oryginale sprzęgła. Jest sztywne koło pasowe.
A co w temacie tarczy sprzęgła?Zamontujesz sztywną?
A jaki nalot? Wsadź kogoś do kabiny i niech wdusza sprzęgło, a ty obserwuj siłownik. Jak cofa się mimo wduszonego pedału, to siłownik leży. Jak wszystko jest sztywne, to sprzęgło. Sprawdź też stan i poziom oleju w skrzyni.
Witam . Z zasady dwa obrotowe wałki niezależnie osadzone o osiach leżących na wspólnej prostej , to w celu przeniesienia momentu obrotowego powinno się je łączyć przy pomocy sprzęgła . Teraz ze względu na współosiowość wałków należy sobie dobrać rodzaj sprzęgła . Sztywne jeżeli wałki są dokładnie współosiowe , lub luźne przy nieznacznym braku współosiowości...
Skoro znajdziesz to po co pytasz ??? Są tacy co wkładali i jeżdżą. Osobiście nie robię takich eksperymentów. Jak już chcesz iść w oszczędność ale tak żeby to miało jakiś sens to poszukaj dedykowanego zestawu sztywnego sprzęgła. W takim zestawie jest specjalna tarcza która będzie odpowiednio przenosić wytworzone przez silnik drgania. Zwykła tarcza skończy...
Najrozsądniej jest założyć sztywne koło zamachowe ze szrotu i kupić nowe sprzęgło. Przerabiałem ten temat w swoich prywatnych samochodach (AFN / 1Z). Na nowy dwumas szkoda pieniędzy a używanego absolutnie nie zakładaj, tak samo nieregenerować! Pamietaj żeby tylko dobrać odpowiednie sprzęgło do sztywnego koła.
No nic w takim razie rezerwuje podnośnik i całą sobotę. A tak z innej beczki ale obok bo jak już wyciągnę skrzynie to raczej cały zestaw wleci. Teraz pytanie jakiej firmy polecacie sprzęgło razem z dwumasem. Od razu mówię że sztywnego nie chcę bo wiem jak to jeździ. Ja skłaniam się ku Sachs.
No tak, podana przeze mnie część to uzwojenia, bo druga z magnesami jest chyba w pokrywie "szarpaka"? Jeśli to zły trop - może alternator od motocykla dałoby się łatwiej zamontować? Głównie chodzi mi o to, czy mogę to zrobić na sztywno demontując sprzęgło znajdujące się na alternatorze samochodowym i położyć na górę kosiarki bes stosowania kół i pasków?
Jaki rodzaj sprzęgła ? Zobrazuj sytuację (zdjęcie, rysunek). Inaczej będziesz postępował gdy masz dwa gołe czopy na które założysz sztywne sprzęgło łupkowe, inaczej gdy na czopach siedzą piasty itp..
Witam Kolegów ! Planuję zbudować buggy możliwie najprostsze (i lekkie) a jednocześnie mocne. Stąd też wydaje się, że najprościej skopiować rozwiązanie z quad-ów - sztywna oś napędzana łańcuchem - problem tylko,że będzie to gabarytowo większy pojazd stąd też koła nie mogą być połączone z osią na sztywno. Aby obejść problem "dyfra- mechanizmu różnicowego)...
Podjąłem decyzję, że chce wstawiać sztywne koło. Tylko, że wtedy jest inna tarcza sprzęgła. Czy sama tarcza sprzęgła gdybym musiał kiedyś ją wymienić, to może być z innego auta? Pytam ponieważ zauważyłem, że przy zamontowaniu sztywnego koła, Sprzęgło można kupić jedyne wraz z całym zestawem.
Witam.Laguna 3 1.5 dci dziś wpadł pedal sprzęgła czy w tym modelu musi być deumas czy można założyć sztywne ?
Zaraz po odpaleniu może być przez parę chwil sprzęgnięte, po czym powinno całkowicie puszczać. Potem po zagrzaniu do ok 100 st powinno spiąć na sztywno i rozpinać nawet przy gorącym silniku (sprzęgnięte) po przekroczeniu ok 4500 obrotów.
Nie mieszaj w głowie w tym Zetorze hydrauliczne to tylko hamulce ,do sprzęgła idą dwa sztywne cięgna i trzecie do hamowania skrzyni !
Nic nie brakuje - w bogatszej wersji BK-E na tym wieloklinie siedzi zębatka napędzająca enkoder . Jeśli już otworzyłeś, sprawdź czy na otwartej klapce i zwolnionym sprzęgle da się kręcić zębatką napędową , przy ponownym włączeniu sprzęgła zębatka powinna się dać trochę przekręcić i wskoczyć na sztywne połączenie z napędem. Przede wszystkim trzeba sprawdzić...
A od czego sztywne sprzęgło dobrać? Też szukałem, ale ciężko znależć cokolwiek na temat tego samochodu.
A jak jest połączony silnik z pompą? Oryginalny łącznik dzwonowy czy jakieś sprzęgło, czy na sztywno wałek w wałek za pomocą tulejki? Może problem leży po stronie czysto technicznej czyli niewłaściwego połączenia. Stąd szarpanie czy nierówna praca pod obciążeniem
Może posprawdzaj miejsca gdzie opiera się pancerz linki . Może podczas wciskania sprzęgła pracuje element , który powinien być ''sztywny''.
Dobre szczotki w tym regulatorze powinny wystawać prawie że do połowy otworu a na zdjęciu widać że ta tylna ledwo co wystaje, jak jeszcze komutator jest podrobiony to będą się działy takie cyrki. Tam na alternatorze jest / powinno być sprzęgło jednokierunkowe. Model z tym sprzęgłem nie jest dość powszechny, większość ma zwykłe sztywne koło pasowe.
obie maszyny są takie same, napędzają te same pompy nawet je zamienialiśmy bo mysleliśmy że to pompa i nic, obciążenia pomp są różne ale kiedyś robilismy taki test z podobnymi obciążeniami i tylko jeden sie grzał napędy są niezależne od siebie, co do obrotów to nie pamietam teraz dopiero w poniedziałek mogę napisać, sprzęgło sztywne pompa jest przykręcana...
Nie będę poprawiał swojeo wpisu tylko dodam kolejny z racji że pojawiły sie ważne informacje co do wymiany sprzęgła dwumasowago na sztywne. Zmodyfikowałem poprzednią instrukcję dopisałem kilka rzeczy. Kilka poprawiłem. Zatem poniżej wersja 2 Dodam że traktuje ona o tym jak uchronić sie od ewentualnego złego montażu i późniejszego szarpania sprzęgła...
Witam wszystkich potrzebuje momenty dokręcania śrub koła zamachowego sztywnego i docisku sprzęgła do vw cady 1.6 tdi CAY 55 kw Proszę o pomoc pozdrawiam
Prawdopodobnie koło dwumasowe, Intercars sprzedaje kity sprzęgła z normalnym, sztywnym kołem, kosztuje to mniej niż regenerowane, rozpadające się koło dwumasowe
Podepnę się pod temat, bo na forum nie ma za dużo wiadomości dotyczących tego autka Nic pocieszającego dla Ciebie nie mam. Miałem to samo i fachowcy polecili wymianę oleju. Po wymianie jeżdziłem dwa miesiące lecz z czasem było tylko gorzej. Skrzynia zaczęła sie zawieszać na wstecznym, aż został tylko jeden bieg do przodu, chyba po to aby dojechać do...
Na sztywno być nie powinno, ale luz trochę duży. Kosz sprzęgła jest na łożysku igiełkowym. Ciekawe w jakim stanie jest łożysko i bieżnie. Można się pokusić i to rozebrać i samemu sprawdzić organoleptycznie.
Tulejka nieraz jest lepsza niż te igiełki. U wuja w C-360 tulejka siedzi już koło 20 lat. Wałek pierwszego stopnia się zużył to rozcinaliśmy wałek żeby zabrać tulejkę i wcisnąć w nowy. Jak chcesz szukać przyczyny to odkręć górną pokrywę i obejrzyj dokładnie czy na dolnym wałku jest wszystko ok. Kola mają stać sztywno nie może być tak że jedno przytrzymasz,...
jeśli masz vag to kodowanie sam zmienisz,a elektryka prosta. bez czujnika sprzęgła se robiłem tylko jeden przekaźnik musisz przerobić ja go zostawiłem jako dodatkowe odcięcie bo odcina rozrusznik. jeśli zostawisz kodowanie lepiej odpala poszukaj sprzęgło od golfa3 tdi 90km bo tam jest sztywne koło a reszta sama wyjdzie. prosta sprawa.
Sprzęgło charczy.Przerabiałem to samo.Ze sztywnymi kołami tak już jest.
wszystko zostało złożone, koło przetarte papierem ściernym, po pierwszej przejażdżce szału nie było sprzęgło przepuszczało ale mam wrażenie że jest coraz lepiej, także może się dotrze
Też mam kosę tej marki i jak oddałem ją na gwarancję to gościo z serwisu powiedział mi, że części nadają się do niej z kosy firmy oleo-mac wiec może w Twoim przypadku też warto popytać. Odnośnie podłączenia na sztywno silnika z głowicą, hmm nie wiem czy to taki robry pomysł lecz zawsze to jakieś rozwiązanie.
W lagunie jest przy pedale sprzęgła , ale wtedy jest sztywna linka, albo ni ema przy pedale a jest na lince zgrubienie. Pomylenie linek skutkuje jw.
sztywna sprząc kabina sztywna koło sztywna
dobre kolumny małego pokoju awaria tablet przyciszanie głośników
DYT jako kabel głośnikowy – wpływ odsunięcia żył na pojemność i indukcyjność Windows 11, USB, DisableSelectiveSuspend – ustawienia rejestru i CMD dla synchronizacji