To nie takie łatwe jak niektórzy piszą... W tych ciągnikach potrafi pękać mocowanie tarcz dociskowych, kołki wybijają otwory w obudowie, niszczą się kamienie, pękają sprężyny i tak dalej. Jak ktoś nigdy tego nie robił to nie wie na co patrzeć i co wymieniać. Na tym forum co rusz jest temat jak to po wymianie tarczy, sprzęgła nie ma albo ciągnie, albo...
Bez rozmontowaniu i obejrzeniu tego jedynie można domniemać.
Pewnie sprzęgło się zaczyna ślizgać, za mało informacji podałeś
Taka trochę naciągana ta teoria i nie trzymająca się trochę kupy a to dlatego że masz w układzie czujnik ciśnienia klimatyzacji i gdy ciśnienie wzrośnie lekko ponad normę czyli powyżej 12 barów sprężarka się wyłączy oczywiście przy sprawnym układzie, wystarczy że wentylator nie zdąży schłodzić skraplacza i czujnik wyłącza kompresor więc jakie te niebotyczne...
Sprzęgło do wymiany niestety. Objaw ślizgania się sprzęgła występuje właśnie często na ostatnim biegu.
Bez dwumasy jest mniejszy komfort i czuć trochę drgania,z dobrą dwumasą tego nie ma.Jeśli nie miałeś żadnych drgań tylko sprzęgło się ślizgało,to załóż nowe kompletne sprzęgło z wysprzęglikiem. Jeszcze był tam jeden myk,jeśli siedziało koło dwumasowe sachs,to sprzęgło montuj sachs,jeśli siedział LUK to sprzęgło LUK
Sprzęgło sie grzeje bo się ślizga przez to że pojazd jest zbyt ciężki a chińskie sprzęgło nie jest super jakości więc tym bardziej sie ślizga
Przeglądnąć uczciwie i sprawdzić wszystko dokładnie, włącznie z linką, co się blokuje, przyciera. Nie dostaje się tam przypadkiem olej na tarcze?
To tak jak z LPG w samochodzie, kiedy po montażu nagle sprzęgło ślizga, żarówki się przepalają i silnik bierze olej. Po prostu niektórzy klienci są przewrażliwieni i doszukują się na siłę jakichś usterek nie ważne czy to nowy telewizor czy kafelki w łazience. Wystarczy, że wszystko będzie dobrze zamontowane i nie będzie kłopotu. Nie ty pierwszy i nie...
jak sprzęgło? nie ślizga sie czasami?
Skrzyni nie podoba się prędkość na wejściu względem prędkości na wyjściu. Przyczyny albo sprzęgło ślizga ( np przez mało oleju jak się rozgrzeje poziom wzrasta i jest ok) albo wybiera zły bieg albo czujnik/czujniki prędkości wejścia/wyjścia są brudne uszkodzone (opiłki).
obstawiam że ślizga się sprzęgło od napędu wywoływaczki.
Nie jest to w temacie aut ciężarowych ale na przykładzie swojego Scenica, po wymianie w warsztacie sprzęgła po jakimś czasie też się ślizgało, powodem był uszkodzony uszczelniacz wału, który puścił olej i wszystko zalał. Na pytanie czemu go nie wymienili prewencyjnie podczas wymiany sprzęgła usłyszałem, że był suchy, niespękany i nic się z nim nie działo....
Sprzęgło się ślizga. Zapewne się już skończyło, w końcu ciągnik nie młody.
A czy ono przypadkiem nie jest z automatycznym nastawianiem? Jeśli tak to czy użyłeś odpowiedniego narzędzia do montażu? Jeśli się mylę to przepraszam i proszę poprawić. Pozdrawiam.
Jeśli jest to man z manualną skrzynia,z tradycyjnym wysprzęglikiem tak jak w większości tego typu konstrukcji to ślizgające się sprzęgło może być spowodowane następującymi usterkami:zużyta tarcza sprzęgła(grubość tarczy zmniejsza się na skutek ścierania się okładziny),rozhartowana sprężyna słoneczka np.przez doprowadzenie sprzęgła do wysokiej temperatury(nieumiejętny...
Tarcze sprzęgłowe sklejone lub spalone.
Na 5 biegu przy 130km/h będzie miał ok 4000obr. Niestety 5 jest krotka - jeśli nie masz podejrzeń ze sprzęgło ślizga to takie są niestety przełożenia . Ojciec ma Altee XL z 1.6 BSE i jest tak samo. Sa dostępne na Alle zestawy kol 5 biegu do obniżenia przełożeń ( cena ok 500pln). Na forum Octavii jest sporo tematów co należy włożyć. Nawet tutorial po...
Pompka sprzęgła. ;)
http://wandysku.dyn.pl/simson/instrukcje...
Ludzie to maja problemy... A gdzie ty w silniku malucha masz jakieś niedostępne zakamarki? Ewentualnie trzeba zdjąć prawą osłonę cylindrów i wszystko masz na dłoni. :luke - nigdy nie widziałeś pędzla, z pomocą którego można dojść i wyczyścić te twoje zakamarki? Nie wspomnę już o jakimkolwiek czyszczeniu ciśnieniowym. Bo akurat silnik malucha jest tak...
Przez dziure po rozruszniku
Witam Prawdopodobnie sprzęgło rolki rejestrującej ślizga się, rozbierz, wyczyść i złóż. Pzdr
3804 - Wspólny przewód masy elektrozaworów ma usterkę, zwarcie z masą. 8093 - Nieprawidłowy typ skrzyni. Sprawdź masę i przeprowadź duże nauczanie. Zapisz wyświetlone przy nauczaniu błędy GS, po procedurze już ich nie odczytasz.
Po zamalowaniu docisku i podkręceniu za koło sprzęgło się ślizga.
Wymień linka sprzęgła.
Po wymianie wysprzęglika wszystko wróciło do normy. Auto żywsze, szybsze, cichsze i zrywniejsze. 120km/h ma w moment. Nawet udaje mi się jechać spokojnie 50-55km/h na piątym biegu i ciągnie po wciśnięciu gazu. Wcześniej wymagał 2 lub 3 biegu. Sprawdziłem raz jeszcze tarczę i docisk. Wszystko w normie. Sucho i bez przetrać. Dokręciłem docisk odpowiednim...
Podejrzewam uszkodzone łożysko któregoś wałka.Przy ślizganiu sprzęgła raczej by nie zgrzytał.
Nie znam tego modelu ciągnika, ale w Zetorach zawsze nawalały siłowniki (wysprzęgliki) hydrauliczne sprzęgła. Zestaw naprawczy rozwiązywał problem.
A do kiedy ta gwarancja nie kończy się zaraz?
Witam, Chciałbym się podzielić informacją, jak poradzić sobie z "rzępoląca" skrzynią biegów Fiata Pandy 2 a potem ze ślizgającym się sprzęgłem (w moim przypadku najpierw było „rzępolenie” skrzyni a potem ślizganie się sprzęgła). Przyczyną „rzępolenia” skrzyni biegów było uszkodzone łożysko wałka atakującego, które posiada 7 kulek....
Naciśnięcie sprzęgła odłącza korbowód od skrzyni biegów, a starter jest połączony właśnie przez sprzęgło, także naciśnięcie sprzęgła lub ślizgające się sprzęgło spowoduje bardzo luźne działanie startera, a włączenie biegu dodatkowo powoduje przeniesienie napędu ze startera na koło. Podejrzewam, że masz za mocno naciągniętą linkę sprzęgła. Można ją regulować...
po 1. Regulacja linki, smarowanie i czyszczenie sie oplaca. luz na klamce ok 3-4mm to standart po 2. Sprzęglo wielotarczowe zawsze bedzie troche "ciągnąć". Skoro na dziurze sie slizga to pewnie linka jest napięta za mocno. Powinno "łapać" podczas ruszania przy koncu puszczania klamki. Ale musi zostawac te 3-4 mm luzu. Klamka jesli lekko chodzi powinna...
Spróbuj popuścić tak aby był wyczówalny luz na łapie od sprzęgła jeśli to nic nie pomoże to tarcza lub komplet do wymiany skrzyni nie uszkodzisz tylko szkoda przypalić docisk bo może się okazać jeszcze w dobrym stanie u siebie wymieniłem tylko okładziny tarczy wyszło mnie to 52zł i chula.
wykonać przymiar i sprawdzić stan zużycia tarczy sprzęgła. Chyba przy zużytej tarczy sprzęgło by się ślizgało. Uszkodzony docisk , łapa ,etc.
Tak, szarpać też może, ale podczas ruszania. Wbij piątkę przy 40 na godzinę, jeśli obroty idą w górę, a prędkość nie, sprzęgło się ślizga i żadne inne pytania czy modły nie uratują Cię przed tą robotą.
synchronizator 2 biegu najprawdopodobniej do wymiany. Inne biegi wchodza bez problemu ? Ile auto ma przebiegu ? sprzęgło się nie ślizga ?
Może sprzęgło ślizga? Przy 3kobr na 5 biegu powinieneś mieć około 100km/h.
Popuść trochę na regulacji a łapki nie mogą opierać o łożysko oporowe .
megan 2 sterowanie ma hydraylicze często padaja tam dociski sprzegła niz tarcze przez przegrzanie do spr po demontarzu skrzyni biegów
Moja szklana kula podpowiada problemy ze sprzęgłem. Spróbuj jadąc pod jakąś górę np. na 2 dodać ostro gazu, jeśli obrotomierz pójdzie do góry a samochód nie przyśpieszy odpowiednio, masz pewność ze sprzęgło się ślizga.
Obroty rosną, a samochód nie przyspiesza tak? Wyglada na to, że ślizga się sprzęgło.
1. Nie jest normalne. Jeśli linka gazu nie jest za mocno zaciągnięta to najprawdopodobniej silnik zasysa fałszywe powietrze pomiędzy gaźnikiem i cylindrem. 2. Odpala się bez naciskania sprzęgła. Jeśli tak robisz i się ślizga to trzeba poluzować sprzęgło. Chyba, że jest zużyte i się ślizga. Nie zaciągnąłeś za mocno linek? One powinny mieć nieco luzu.
Skrzynia to i z Golfa II by pasowała, przełożenia tylko różne. Z silnika mogło by się lać z pod śrub docisku jak wkręcone bez uszczelniacza a ze skrzyni tylko ze środka wałka. Jak puszcza na simeringach na wale korbowym czy na wałku sprzęgłowym to na sprzęgło nie leci. Jeszcze ewentualnie drożność odpowietrznika na skrzyni, plastikowy kapturek, dobrze...
Sprzęgło i idler w tych mechanizmach, przy takich objawach powinno być wymienione na nowe (sprawne). Dodatkowo same talerzyki, a dokładnie ich bieżnie, pewnie są wyślizgane od gumy idlera. Pod prawym talerzykiem, powinien być filcowy hamulec - odłącz go i zobacz jak zachowuje sie mechanizm. Skoro rolka jest jest błyszcząca, to powinieneś ją wymienić...
Skrzynia jest w trybie awaryjnym. Bez diagnozy walizka lub clipem (zaleznie ktory rok) sie nei obedzie.
Podobno przy tym przebiegu jest raczej niemożliwe "skończenie" się sprzęgła Możliwe - w wyższej temperaturze tarcie jest większe (dlatego na wyścigach rozgrzewają opony). Uszkodzone sterowanie hydrauliczne to na początku brak całkowitego rozłączania sprzęgła i trudności ze zmianą biegów.
Witam. Różnica predkości walka wejściowego a silnika powoduje że GS zwraca taki bąd. Jeżeli nie ma w silniku usterki MR X 03XXa to pozostaje tylko sprzęglo
Jeżeli autor prawidłowo opisuje objawy (co nie jest takie pewne), to ewidentnie ślizga się sprzęgło. Dziwne, że tego nie czuje.
przy przyspieszaniu z prędkości 90-110 km/h skaczą na chwilę obroty, ale nie idzie za tym przyspieszenie. P To sugeruje ślizganie się sprzęgła.
sprząc lekki ślizgać jakby sprząc ślizgać ślizgać pasek
odpowietrzy scania kondensator biali najtańszy sklep elektroniczny
Odzyskiwanie kodów sterownika Opel Vectra C Jak skleić pęknięty korpus piły spalinowej?