Przewody do cewki czy nie są luźne albo zaśniedziałe. Fajka czy ma styk i nie jest uszkodzona. Potem zobacz wzrokowo czy reszta przewodów nie jest uszkodzona albo jakaś kostka wypięta.
Witam Jak wymieniałeś rolkę pobierania to przełożyłeś sprzęgło jednokierunkowe ? I jeśli tak to dałeś je we właściwą stronę ? Pozdrawiam
Wolne koło (sprzęgło jednokierunkowe) umieszczone na kole magnesowym. Rozwiązanie stosowane w 98% motocykli. Konieczne będzie zdjęcie koła magnesowego i sprawdzenie sprzęgła jednokierunkowego.
To zabezpieczenie prawdopodobnie jest jedynym, który trzyma zębatkę. Możliwe, że jednokierunkowe działanie to zasługa sprzęgła jednokierunkowego? Czyli ma tak być. Pewnie po odwinięciu sznurka wszystko wróci do normy a kolega nie dostanie więcej tej piły w ręce. :)
Rozrusznik jest silnikiem szeregowym prądu stałego, kręci się w tą samą stronę niezależnie od biegunowości zasilania, ponadto ma bendix -sprzęgło jednokierunkowe Dzisiejsze i owszem ale nie konstrukcje z lat 47... Nawet nie ma elektromagnesu. I nawet myślę czy ma owe sprzęgło jednokierunkowe.. https://obrazki.elektroda.pl/1030844100_...
Sprawdź sprzęgło jednokierunkowe alternatora.
A sprzęgło jednokierunkowe alternatora ktoś sprawdził?Pewnie nie bo po co.
Obadaj najpierw sprzęgło jednokierunkowe w kole alternatora.
Możesz mieć problem z opóźnionym rozłączaniem napędu pomiędzy rozrusznikiem a kołem zamachowym co prowadzi do uszkodzenia sprzęgła jednokierunkowego w zespole sprzęgającym. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Tutaj masz opisany taki drastyczny przypadek gdzie nawet po wyłączeniu prądu na styk 50 przez stacyjkę rozrusznik...
Miejsce tej "sprężyny" to wypust w korpusie sprzęgła jednokierunkowego
Jeżeli jest to może być wina sprzęgła jednokierunkowego na alternatorze
Witam Sprawdź jeszcze sprzęgło jednokierunkowe na kole pasowym wielorowkowym.
A może elektromagnes najpierw zazębia, a później załącza rozrusznik co? Ja myślę, że to sprzęgło jednokierunkowe.
Koło pasowe/rolka paska na alternatorze jest dobra??? To jest takie sprzęgło jednokierunkowe.
Korekty jak się mają ? Dwumasa zmieniana była dawno temu ? Sprzęgło jednokierunkowe alternatora ok napinacz nie szaleje?
Te tuleje są elementem sprzęgła jednokierunkowego do rozruchu rozrusznikiem elektrycznym, bez tego ruch obrotowy z rozrusznika nie zostanie przekazany na wał korbowy.
Kładziesz "motocykl" na boku żeby oleju nie spuszczać ściągasz dekiel i patrzysz gdzie problem. Zapewne albo wałek startera padł albo sprzęgło jednokierunkowe pod koszem sprzęgłowym.
Sprzęgło jednokierunkowe alternatora zablokowane. Jak masz wersję ze sztywnym kołem załóż taką wolnobieżkę i będzie po problemie.
najprostsze rozwiązanie jakie przychodzi do głowy to dwa sprzęgła jednokierunkowe. Jedno przenosi obroty we na wy paskiem (np. zębatym), drugie za pomocą zębatek...
Alternator "zgubił" sprzęgło jednokierunkowe. Koszt okolo 160 PLN plus robocizna. Z elektroniki nic nie moglo się popsuć, poprostu nie było ładowania.
Sprężyna powinna mieć jeden koniec wygięty tak aby wchodził do tego otworu, sprężyna powinna wchodzić na tę część gładką z lekkim oporem, wtedy działanie sprężyny jest takie jak sprzęgła jednokierunkowego, czyli w jedna stronę jest poślizg a w drugą sprzężenie
To te rolki choć cena mocno przesadzona. Wchodzą 3 na szufladę. Same rolki mogą nie pomóc. W module masz jeszcze sprzęgła jednokierunkowe. Potrafił też szwankować hamulec rolki separującej. Do tego sprzęgła elektromagnetyczne. Jest sporo powodów złego pobierania papieru z szuflady. Moduł szuflady 1 po odkręceniu zaślepki trzyma się na 2 śrubach. Z Modułem...
Jak nie mam to kupię czy pożyczę proste. To zapożycz klucze do demontażu alternatora, oraz wymiany sprzęgła jednokierunkowego, które jest na osi alternatora, wtedy przestanie szarpać paskiem i uszkadzać napinacze.
Luz na korbie jest ale to nie od tego, parę miesięcy temu miałem ten sam problem co tutaj tylko ta zębatka więcej latała, składałem rozbierałem aż wkoncu się udało teraz mam ten sam problem lecz czasu brak na takie rozbieranie i składanie dlatego proszę o to was. Chce dodać że tego problemu nie było, tylko parę dni temu to rozbierałem bo zmieniałem...
To rozrusznik na stół i sprawdzaj. Wkręć go w imadło, albo mocno przytrzymaj i uruchom. Zobacz, czy wysuwa zębnik. Jak nie, to pewnie źle widełki założyłeś, albo coś z elektromagnesem (jeśli nowy typ). Sprawdź, czy sprzęgło jednokierunkowe bierze.
Witam serdecznie. Mam pewien problem w crosie 250ccm lifan po wymianie sprzęgła jednokierunkowego i złożeniu wszystkiego nie da się kopnąć starterem wogole nie dam rade kopnąć tak jakby coś zablokowało albo coś nie tak z sprzęgłem jednokierunkowym. Jaka może być przyczyną? Sprzęgło da się odwrotnie założyć ? I dlatego nie da radę kopnąć albo jaka przyczyną...
rolki napinacza 25Nm sprzęgła jednokierunkowego alternatora należy dokręcać momentem 80 Nm (maks. 85 Nm)
Sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze sprawdzone?
Tak. Szczególnie przy ujęciu gazu. W zasadzie napęd z silnika powinien być przekazywany na koła roweru przez sprzęgło jednokierunkowe (w rowerach nazywane wolnobiegiem) aby nie było napędzania silnika od strony roweru. Wtedy silnik ma sobie "pyrkać" na biegu jałowym. Nie wiem jak u ciebie jest to zrealizowane. Może jakieś fotki??
romuald-f w żaden sposób nie chce kwestionować twoich podpowiedzi, są BARDZO CENNE, sam Ci bardzo dziękuje za pomoc, ale w informacjach które znalazłem wszędzie podają, że za bieg wsteczny odpowiedzialne są tarczki hamulca B1 (te na planetarce) i sprzęgło K2, natomiast za jedynkę sprzęgło K1 i sprzęgło jednokierunkowe... Napisałeś: ...Kolejnym problemem...
Dobre szczotki w tym regulatorze powinny wystawać prawie że do połowy otworu a na zdjęciu widać że ta tylna ledwo co wystaje, jak jeszcze komutator jest podrobiony to będą się działy takie cyrki. Tam na alternatorze jest / powinno być sprzęgło jednokierunkowe. Model z tym sprzęgłem nie jest dość powszechny, większość ma zwykłe sztywne koło pasowe.
Jescze jedno pytanie, skad mam miec pewnosc ze to wlasnie sprzeglo a nie napinacz? Sluchalem sprzegielka za pomoca sluchawki i cos tam swiszczy, ale w napinaczu chyba tez Wymień więc obydwie te rzeczy. Regulamin pkt. 8.1, 14, zamykam.
Ja tam słyszę że piszczy rozrusznik (tulejki albo sprzęgło jednokierunkowe).
Pakiet 59-60 odpowiedzialny za drugi bieg, luz nie może przekraczać 1 mm. Pakiet czwarty od strony pompy (62-63) odpowiedzialny za bieg wsteczny. Zwróć uwagę na sprzęgło jednokierunkowe 139 czy dobrze bez "uślizgu" zatrzymuje się. http://obrazki.elektroda.pl/6568984200_1...
Primo .sprzęgło wyprzedzające jednokierunkowe .Sekundo . Elektromagnes nie poradzi z odwrotnym gwintem . Gwint będzie cofał zębatkę .
Pewnie kręci się w niewłaściwą stronę... a tam sprzęgło jednokierunkowe.
Witam . Jeśli chodzi o silnik 0,37kW to z danymi napewno nie będzie kłopotu pod warunkiem , że kol . poda typ silnika i rodzaj obrotów . Silników o tej mocy jest cała gama i każdy z nich ma inne dane nawojowe i eksploatacyjne . Pytanie o sprzęgło proszę nieco rozszerzyć . Pozdrawiam .
Powinno być sprzęgło jednokierunkowe w kółku alternatora. Pewnie się zablokowało...
Ad. 1 Rdzeń elektromagnesu poprzez widełki wysuwa sprzęgło jednokierunkowe (bendiks) Ad.2 Elektromagnes jest nierozbieralny Ad. 3 Uzwojenie stojana, silnik szeregowy Ad. 4 Przewody doprowadzające prąd do szczotek muszą być bardzo elastyczne Ad. 5 To wynika ze sposobu nawinięcia uzwojeń/konstrukcji wirnika. Spotyka się rozruszniki z 2, 3 i 4 szczotkami...
Właśnie wczoraj zrobiłem to sprzęgło jednokierunkowe . Wolne koło się spiekło i dałem radę WD40 odratować na szczęście, bo blokada wolego koła jest na dwie śruby na krzyżaka. 😆😆
Witam ponownie. Chyba podejrzewam znalezienie przyczyny tych dziwnych odgłosów przed odpaleniem. Postanowiłem odkręcić świece i sprawdzić iskrę, okazało się że podczas krecenie początkowego nie ma iskry ale jak już słychać jakby ruch tłoka to iskra się pojawia, a podejrzewam że początkowo ślizga się sprzęgło jednokierunkowe rozrusznika na wale i dopiero...
Więc zacznę od wymiany silnika (~60 PLN) Strasznie drogo. Spokojnie kupisz jakiś pasujący za 10-20PLN https://allegro.pl/listing?string=SILNIK... jak może działać wykrycie niedziałania silnika.... Np. pomiar prądu... Właściwie to na 99% sam silnik działa poprawnie. Podejrzewam że odkleił się magnes od zębatki, a z...
W pierwszej kolejności to kółko alternatora do sprawdzenia, a konkretniej sprzęgło jednokierunkowe w nim.
Przy malym rozstawie kol (do 80cm) dobrze zdaje egzamin sprzeglo zapadkowe na jednej z piast, tzw. grzechotka, dzialajaca podobnie jak w rowerach wolnobiezka. Nie jestem pewien, ale automatyczne sprzeglo przedniej piasty sam. terenowego moglo by tez zdac egzamin.
Co żeś się tak uparł z tym bensdiksem. Bendiks to sprzęgło jednokierunkowe i nie ma nic z elektryką wspólnego. Mylisz elektromagnes z bendiksem.
Ricoh MPC3003 problem z pobieraniem z podajnika ręcznego. Papier jest pobierany lecz jest problem z separacją, ewidentnie ona blokuje. Rozebrałem mechanizm poboru, wyczyściłem 4 sprzęgła jednokierunkowe i nic nie dało. jakiś pomysł?
Zobacz czy pasek nie ślizga lub sprzęgło jednokierunkowe.
Poślizg mają sprzęgła jednokierunkowe, wystarczy je wyczyścić i zadozować kropelke oleju, wywal tę szarą rolkę i wstaw to co tam ma być czyli A00J563600, dodatkowym problemem jest wyrobiona rolka separacji a dokładnie czarny trzpień współpracujący ze sprężyną oporową. Ogólnie fajnie to było robić ale 10 lat temu.
Podstawa to oryginalne rolki! Przy wymianie rolek założyć 2 sprzęgiełka jednokierunkowe. Jeśli dalej będą występować to należy przetrzeć delikatnie papierem ściernym ośki na których zamontowane są sprzęgła jednokierunkowe.
Sprawdź dokładnie ładowanie 13,8-14,4musi być Przewód Aku do alternatora Napięcie paska wieloklinowego Dokładnie sprawdź sprzęgło jednokierunkowe alternatora
alternator nie może się kręcić w dowolną stronę A niby czemu ?, o ile oczywiście nie ma sprzęgła jednokierunkowego w kole pasowym
Wydaje mi się, że rdzeń zablokuje tłok. Jak ma zablokować jak rdzeń połączony z magnesem będzie częścią nieruchomą a ruchoma będzie tylko cewka? Napisałem, że rozważam. Wytoczyć łatwo Moja uwaga dotyczyła #478 niewiele tam jest do wytoczenia, jakoś trzeba połączyć koła zębate, pasowe, łożyska, sprzęgła jednokierunkowe.
Jest tam sprzęgło jednokierunkowe? Czasem przez nie rwie paski
Nie mam pojęcia o co chodzi Przecież napisałem o co. To jest sprzęgło jednokierunkowe,które zaciska się kiedy kręcisz rozrusznikiem,a jak silnik odpali to się ma ślizgać żeby się rozrusznik nie rozleciał.U Ciebie slizga się w obie strony. Pytanie jeszcze czy czasem nie włożyłeś akumulatora odwrotnie,bo takie rzeczy ludziom się dzieją ...
Pierwsze o trzeba sprawdzić czy stare sprzęgło jednokierunkowe działa , nie przycina się czy nie wydaje dziwnych dźwięków. Wtedy można je olejem przekładniowym traktować. Ale jak wyleciało z niego coś ciemnego i suchego to raczej zaczęło się mielić i długo nie pożyje.
Ależ bardzo dobrze znam zasadę działania rozrusznika i dla tego zrobiłem ten układ. Niech Kolega uruchamiając silnik nieco się spóżni z wyłączeniem rozrusznika, to usłyszy "wściekły gwizd" sprzęgła jednokierunkowego i łożysk w rozruszniku, gdy ten pracuje na wysokich obrotach. Te nie potrzebne wysokie obroty, nawet przez ułamki sekund, nie przyczyniają...
Najbardziej podejrzane jest sprzęgło jednokierunkowe przy zębniku. Mała szansa, żeby zębnik się w ogóle nie zazębiał z wieńcem na kole zamachowym, a sam silnik rozrusznika dostawał prąd. Prawdopodobnie zębnik się poprawnie zazębia, tylko sprzęgło jednokierunkowe się ślizga.
Zapewne sprzęgło jednokierunkowe daje znać o sobie.
Pasek do zdjęcie i sprawdź sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze. Dwa napinacz też już swoje opracował.
dpf nie mam, a sprzęgło jednokierunkowe w alternatorze jest bardzo prawdopodobne, dzięki za fachową podpowiedź. Jak sprawdzę to napiszę. Dzięki
Jak diesel to możliwe, że skończyło się sprzęgło jednokierunkowe alternatora (koło po którym chodzi pasek).
Tylko że w syrence chodziło o coś innego jeśli dobrze pamiętam. To był dwusuw i jazda z hamowaniem silnikiem mogła zakończyć się zatarciem go. Zamiast haldexa można wstawić sprzęgło jednokierunkowe. Efekt ten sam, a jeden element do sterowania mniej. Ale z drugiej strony, mając haldexa można by wykorzystać silnik elektryczny do hamowania regeneracyjnego....
Jest jakiś niekomercyjny sposób podłączenia przetwornicy wiatrakowej do domowej sieci elektrycznej, aby bez przełączania ciągnąć prąd z wiatraka gdy wieje ? A może prądnica asynchro. przez sprzęgło jednokierunkowe ?
Jaki tam jest silnik? Alternator posiada sprzęgło jednokierunkowe?
A na alternatorze nie ma czasami sprzęgła jednokierunkowego które jest zatarte? Koło pasowe jest tłumikiem drgań-sprzęgło na alternatorze "uspokaja" pasek.
i jeszcze ten posuw - coś jest nie tak :( przełączyłem jak pisałeś i przy prawych obrotach wrzeciennika sruba dolna nie obraca się a po przełączeniu na lewe zaczyna się kręcić i posuwy działają ściągnąłem osłone od silnika przyspieszonych posuwów i wałek w jedną stronę można kręcić ręką a w druga nie - tak jakby jakieś sprzęgło jednokierunkowe było...
Sprzęgło jednokierunkowe alternatora "stoi".
Jak masz zatarte, zablokowane sprzęgło jednokierunkowe w rolce alternatora, to będzie piszczał, mało tego, nowy bardzo szybko zostanie wytarty/zniszczony
Moim zdaniem bendix jest do wymiany. Sprzęgło jednokierunkowe w nim się ślizga.
Wcale nie potoczna. Bendnix to nazwa prawidłowo sprzęgła jednokierunkowego.
Właśnie ściągnęłam pasek i odpaliłem silnik nastała cisza. Następnie sprawdziłem sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze jest OK. Zobaczcie filmik ze sprzęgłem na kompresorze. Jestem pewny na 99% że to będzie to. Pewnie gdy klima jest wył. sprzegiełko jest rozprzężone i przez ten luz słychać charakterystyczny "klekot" a kiedy wł. klime sprzęgiełko...
witam po dość długiej przerwie Teoria sprzęgła jednokierunkowego jak najbardziej trafna, usterka usunięta Wracając do tematu blokady jest ona uruchamina przyciskiem pierwsza pozycja na stałe a druga wracająca i w kazdej z tych pozycji prąd nie dochodzi do elektrozaworu, ba nawet nie dochodzi do przycisku i pytanie od czego to może być uzależnione pozdrawiam
Może chodzi o sprzęgło jednokierunkowe?
Sprawdź pasek klinowy i napinacz- jeśli są OK to najprawdopodobniej uszkadza ci się tzw. sprzęgło jednokierunkowe (łożysko na alternatorze) zaobserwuj czy w momencie drgania silnikiem trzęsie się napinacz - jeśli tak to wymień sprzęgło jednokierunkowe a wszystko wróci do normy
Często przyczyną błędnych odczytów jest pęknięty holder od czujników - ten przykręcony na śrubę ze sprężyną. Inna możliwość to błędy podawania papieru i związane z tym inne czasy przejścia przez czujniki . Sprawdź rolki i sprzęgiełka jednokierunkowe oraz sprzęgło elektromagnetyczne od pobierania papieru. C.
Granica pomiędzy eksploatacją, a naprawą jest płynna. Dla kogoś tarcza sprzęgła, łożysko piasty koła czy sprzęgło jednokierunkowe alternatora to eksploatacja dla kogoś innego to awaria. Awaria to uszkodzenie nie wynikające z normalnego zużycia lub zbyt szybko postępujące zużycie w stosunku do innych podobnych rozwiązań np. napęd pompy oleju w niektórych...
są różne rozwiązania, w starych Briggsach było jeszcze takie fajne sprzęgło jednokierunkowe z kulkami i zębatką https://www.youtube.com/watch?v=6UkxYmlI... ogólnie bardzo polecam kanał Kobamixa - bardzo fajnie wyjaśnia różne rzeczy https://www.youtube.com/c/KoBaMix/videos
sprawdź sprzęgło jednokierunkowe alternatora . Przyblokuj wirnik i kręć kołem pasowym powinno w jedną stronę ciągnąć wirnik a w drugą chodzić luźno tak jak bendiks w rozruszniku .Podczas ruchu luźnego powinno się obracać luźno bez zacięć jesli tak nie jest to sprzęgło jednokierunkowe do wymiany .
A co dokładnie masz na myśli? Pewnie miał na myśli sprzęgło jednokierunkowe . Można spróbować obrócić ręką w jedną stronę się kręci a w drugą nie
O ile się nie mylę to jest rolka pompy wody i wątpię żeby to ta rolka była winna. Warto się przyjrzeć napinaczowi, temu na którym nałożony jest klucz na zdjęciu. Jeżeli na alternatorze nie ma sprzęgła jednokierunkowego lub jest uszkodzone ten napinacz strasznie drga przy wolnych obrotach co da się zaobserwować gołym okiem, u mnie w silniku ahu nie było...
witam, kolego widzę ze masz zaciecie do elektromechaniki wiec spróbuj teraz to wszystko poskładać do kupy, wirnik a właściwie komutator musisz te przerwy pomiedzy lamelkami( te paski miedzi do których sa przylutowane przewody wirnika) musisz wypiłowac tak by były nizej od powierzchni lamelek około 1mm, a najlepiej to zrobić odpowiednio ostrząc sobie...
Alternator nie musi się od razu spalić ,może padł regulator napięcia,albo po prostu szczotki się skończyły.Może być też zepsute sprzęgło jednokierunkowe koła pasowego.
Dziwne, że nie dali przekładni planetarnej. Idealne rozwiązanie dla takiego wąskiego ustrojstwa. I tak i nie przekładnia planetarna jest stworzona do dużych obciążeń a w takim maleństwie z takimi bitami raczej nikt nie będzie szaleć. Często sam producent zaleca odkręcać i dokręcać ręcznie, sprzęgło jednokierunkowe tylko to potwierdza by mechanizmu...
Sprawdź, czy sprzęgło jednokierunkowe nie stało się dwukierunkowe
A sprzęgło jednokierunkowe alternatora sprawdzałeś.
Wymień zębatkę i po problemie.Przepuszcza w niej sprzęgło jednokierunkowe.
Dekompresator, jeśli już, jest na krzywce, a to na zdjęciu to sprzęgło jednokierunkowe...
Wkręcenie śrubki nie pomogło w rozwiązaniu problemu. Wymiana sprzęgła jednokierunkowego przy rolce transportującej pomogła. Kopiarka działa bez problemu.
odkręcić sprzęgło jednokierunkowe nad kołem magnesowym, i tam będzie widoczny klin. Jeżeli jest choć minimalnie przestawiony (ścięty) to zapłon będzie w innym miejscu i będzie strzelał w gaźnik... Inaczej nie sprawdzisz, bo aby powstała iskra, trzeba dać kołu magnesowemu pewną prędkość obrotową.
A alternator nie posiada sprzęgła jednokierunkowego?
Obojętne.Znaczenie ma tylko jak w kole pasowym alternatora zamontowane jest sprzęgło jednokierunkowe(wolnobieżka).np. alternator od Opla astry diesel.
A czy ten alternator nie ma przypadkiem sprzęgła jednokierunkowego? Bo to ostatnio modne u producentów. Kolega z pracy miał podobne objawy(zapalająca się okresowo kontrolka) w Skodzie Octavii, no i to było przyczyną.
Sprawdz czy alternator ma sprzęgło jednokierunkowe to może być to
-luźna osłona na silniku - sprzęgło jednokierunkowe alternatora -tłumik drgań skrętnych koła pasowego.
Przy takim wynalazku to chyba lepiej Ci będzie podać napęd na przednie koło. Odpadnie montaż sprzęgła jednokierunkowego przy pedałach.
Wałek główny to wałek po którym przesuwa się bendix, tam idzie biały smar. Sprawdź jeszcze czy przypadkiem nie masz zatartego sprzęgła jednokierunkowego.
Problem rozwiązany - winne sprzęgło jednokierunkowe. Ślizgało się pod obciążeniem.
Sprzęgło jednokierunkowe typu "wolnobieg" zainstalowane pomiędzy silnikiem a przekładnią chyba rozwiązałoby problem.
Tak, tylko w magnetonach mielą się sprzęgła jednokierunkowe w bendiksach. Poza tym bardzo trwałe.
Oporcz anomali dźwiękowych nic się nie dzieje. Właśnie to koło wygląda jak na zdjęciu, a nie sprzęgło jednokierunkowe do tego modelu. I oczywiście nie działa jak sprzęgło.
sprzęgło jednokierunkowe alternatora sprzęgło jednokierunkowe skrzyni łożysko jednokierunkowe
matiz obroty silnika gazie uszczelniacze przegubów schemat wycieraczki szyby tylnej
swiatła przeciwmgielne lodowka whirlpool
Jak zresetować Nokia 6270 bez kodu zabezpieczającego Ekspres Ariete nie pobiera wody i nie robi kawy - diagnoza i rozwiązania