http://obrazki.elektroda.pl/4930207200_1... http://obrazki.elektroda.pl/5430274300_1... Proszę, wystarczy?
Jak zgasisz silnik i chcesz wyłączyć bieg to masz wciśnięte sprzęgło czy próbujesz to bez niego zrobić? W C-360 wodziki luzują się na nitach i wtedy biegi mogą ciężko się zmieniać.
To raczej dobrze, że sprzęgło reaguje zero-jedynkowo na ruch pedału sprzęgła.
Sprawdź docisk, luz na pedale sprzęgła.
Z tego co pamiętam Ursusy miały smarowane łożyska oporowe ze sprzęgła
Tak jak piszą ale to są skutki włączania wałka na połowicznym wyciśnięciu sprzęgła.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
A czy ma znaczenie którą klemę zdejmiesz żeby wszystko przestało działać? poprostu chodzi o przerwanie obwodu akumulatorów. Najprościej będzie zamontować wyłącznik na kablu prowadzącym od akumulatora do rozrusznika, gdzieś w okolicy stopnia do wsiadania, lub nad pedałem sprzęgła.
Sprzęgło rozrusznika.
Panie carrot dokładnie odwrotnie najpierw ma rozpiąć jazdę a później WOM przydatne min. w prasie etc. Ciapek ma prosty rozdzielacz podnoszenie-opuszczanie bez możliwość regulacji pozycyjnej , więc jeśli ręką damy na podnoszenie a w tym samym czasie za głęboko wciśniemy sprzęgło i odetniemy napęd na WOM i pompę to olej pod ciężarem narzędzia cofnie się...
A w starym typie sprzęgła są jakieś konkretne odległości ? Przy regulacji sprzęgła .
Schemat z książki Ursus C-330 z 1979r?
Popuść trochę na regulacji a łapki nie mogą opierać o łożysko oporowe .
w c 330 najczęściej obcina nity na tarczy sprzęgłowej. obcięcie frezów jest dość mało prawdopodobne ( wiele tych ciągników remontowałem i nigdy się to mi nie przytrafiło ). kilka godzin pracy i po problemie, proponuje od razu profilaktycznie założyć nowe łożysko w wał (w kole zamachowym ) oporowe do weryfikacji po rozpołowieniu i założyć dobrą tarczę...
Czyli dalej do zdjęcia pokrywa i przeglądu widełki, zamocowanie widełek na listwie, sprzęgło kłowe.
Masz tu regulacje sprzęgła.
Wymienione zostały oba łożyska, oporowe i od walka sprzęgłowego. Luz do łapek jest odpowiedni 4 mm na 1 stopniu i 10 mm na 2 stopniu. Dziś zauważyłem też że są lekko spiłowane łapki od strony łożyska oporowego. Łożysko kręci się swobodnie
Witam. Nie jest to czasem sprzęgło od wózka widłowego w którym montowane były silniki 3 cylindrowe perkinsa?
prosze bardzo piczytać tutaj pozdrawiam http://www.agrofoto.pl/forum/Insrukcja-n...
To nie takie łatwe jak niektórzy piszą... W tych ciągnikach potrafi pękać mocowanie tarcz dociskowych, kołki wybijają otwory w obudowie, niszczą się kamienie, pękają sprężyny i tak dalej. Jak ktoś nigdy tego nie robił to nie wie na co patrzeć i co wymieniać. Na tym forum co rusz jest temat jak to po wymianie tarczy, sprzęgła nie ma albo ciągnie, albo...
Myślę , że sprzęgło w 330 starego typu to to samo .http://www.elektroda.pl/rtvforum/downlo... Kolega sewo.k zamieścił to we wcześniejszym temacie w którym kolega miał podobny problem.Swoją drogą sporo się napracował żebyśmy moli z tego skorzystać.
Albo masz uszkodzone łożysko wyciskowe (piszesz że nowe), albo jest przesunięcie w osi pomiędzy silnikiem a skrzynią (ruch mimośrodowy pomiędzy łożyskiem a łapkami, może doprowadzić do szybkiego zużywania łapek sprzęgła).
No właśnie nie pisze, czy ktoś mi powie jak prawidłowo ustawić sprzęgło? Przypominam ze jest to stary typ sprzęgła.
https://obrazki.elektroda.pl/8693549800_... Jak na zdjęciu pierwszy stopień na 19 a drugi na 25 mm. Po zjechaniu korygujesz równe odstępy i tyle.
Zaglądnij do sprzęgła.
Szkoda że sam sobie muszę odpowiadać ale może dzięki temu ktoś inny będzie miał lżej. A więc sprawa wygląda następująco. Ustawiłem pierwszy stopień na odległość 54 mm od tarczy a drugi stopień na odległość 48 mm. Efekt taki ze po zjechaniu silnikiem nie ma konieczności regulacji sprzęgła.
Raczej źle wyregulowane sprzęgło.
Typowy przykład braku odpowiedniej obsługi sprzętu. A później pojawiają się pytania: to w ogóle trzeba smarować? oraz: a jak w ogóle się to robi? Tak jak radzi kolega (at)cichus nasmaruj łożysko i zobacz co będzie. Jeżeli łożysko piszczy oznacza to ,że długo pracowało na sucho i po nasmarowaniu może natychmiast rozlecieć się koszyk w łożysku. Ale i...
mam obydwa wałki ze skrzyni luzem i za pomocą ich ustawiam sprzęgło
po wcisnieciu sprzegła zatrzymuje sie od razu Dodano po 51 jak wyregulować takie sprzęgło?
Dziękuję dowódco baterii za tą podpowiedź ,niedługo czeka mnie rozbiórka sprzęgła.
Kolego da sie na pewno tylko z prawej strony trzeba zdjac zabezpieczenie wlozyc reke przytrzyac widelki
Znajduje się on w rozdzielaczu pod siedzeniem. Wkręcony jest on w bok rozdzielacza od strony sprzęgła.
Wpisz w wyszukiwarkę ( na tym forom)" sprzęgło Ursus C - 330 " , informacji jest cała masa.
Ale wciskasz sprzęgło na który stopień to przestaje?
Jeśli sprzęgło jest źle wyregulowane to będzie zgrzytało na każdym biegu, prócz prawidłowej regulacji stopni sprzęgła ważna jest takrze odległość łożyska wyciskowego od łapek. co do zbyt zużytych zębów
Widzę ,że nie dostanę tutaj żadnej innej odpowiedzi oprócz tej, żeby rozbierać jeszcze raz. Pomyślmy, robiłeś sprzęgło w marcu, teraz pękła Ci miseczka, rozebrałeś sprzęgło wymieniłeś miseczkę, wszystko dokładnie rozebrałeś, wyczyściłeś i złożyłeś. Nic niepokojącego nie zauważyłeś więc co mamy Ci tutaj doradzić? Ty wszystko zrobiłeś cacy więc krasnoludki...
Wydaje mi się iż problem tkwi w niewłaściwej regulacji sprzęgła (odległość łąpek od płaszczyzny czołowej sprzęgła).
Znowu "Off-topic" Ale i ja dopowiem swoje trzy grosze. Najlepiej to wykręcić zatrzask, na zgaszonym silniku sprawdzić czy dźwigienka porusza się w całym jej zakresie. Jeśli porusza sie, należy wyregulować sprzęgło.
To lepiej odkręcić talerz z pompą. Najczęściej chyba siada podstawa z napędem pompy. Ale pierwsze przyjrzał bym się regulacji sprzęgła.
Niech mechanik to zobaczy może "podciągnie" sprzęgło.
Z rewersem to chyba ciężko prędzej sprzęgło przerobi. W starych terenowych toyotach było sprzęgło hydrauliczne wspomagane serwem podciśnieniowo. jest to do kupienia i dzisiaj. Szukać ciśnieniowego wspomagania sprzęgła. Czy bym się bawił w elektryczne... osobiście nie.
Podejrzewam uszkodzone łożysko któregoś wałka.Przy ślizganiu sprzęgła raczej by nie zgrzytał.
Czy kol. chodzi o odłączenie przodu/silnika od reszty tyłu? Rozłączenie na wysokości sprzęgła?
Chyba jest napędzany przez sprzęgło.
Zobaczy czy przypadkiem nie wyskoczyła dźwignia reduktora. Przy rozłączonym reduktorze na niskich obrotach jest możliwe włączanie biegów bez sprzęgła.
Nie wiem czy do 4011 warto. Tam sprzęgło i tak bardzo długo wytrzymuje. Nie katuje go moc silnika. Co do ceramicznego... Słyszałem opinię że dłużej wytrzymuje ale przy wymianie leci też docisk. Wyciera w nim materiał bardziej niż tradycyjna tarcza. Może ktoś wie coś więcej na ten temat?
Odnośnie regulacji sprzęgła . Pamiętaj , jest dwu stopniowe .
Witam, poszukuję DTR rysunku technicznego sprzęgła wózka widłowego GPW 2009u lub Ursus C 360. Dokładniej chodzi mi o konstrukcję sprzęgła olejowego.
Każdy stopień działa tak jak ma działać czy szukasz nie wiadomo czego? Nie masz przypadkiem przedłużki założonej na dźwigni sprzęgła?
No widzisz coś się wyjaśniło. Może części wypracowane po rozbiórce inaczej sie ułożyły i zaczęły się cyrki.
Tak jak w temacie potrzebuje dokładny schemat wymiany sprzęgła w URSUSIE-C360-3P oraz wymiany Simeringów. Proszę o pomoc.
Tak ma być. Obrotomierz w tym ciągniku jest napędzany przez wałek sprzęgłowy który po wciśnięciu sprzęgła zatrzymuje się. Wszystko masz ok.
Szarpnięcie objawia się źle wyregulowanym sprzęgłem, ale z tym można żyć. Tu masz dokładny opis ręcznego wyrzucania biegów http://www.agrofoto.pl/forum/topic/17973... . Wszystkie 3 listwy powinny mieć na równi swoje wycięcia - jest to oznaka, że ciągnik jest na luzie. Wtedy spróbuj ręcznie pokręcić dwoma wałami z trybami. Jak...
jest specjalny przymiar do kalibracji i jak się robi takie naprawy warto go nabyć bo nie jest drogi a daje gwarancje poprawnego działania sprzęgła.
U góry masz coś takiego jak szukaj. Zapewniam Cie że już było tutaj na ten temat.
Możliwe, ze po zimie, od wilgoci "spuchła" marnej jakości okładzina cierna sprzęgła. :)
I to jest najsensowniejsze wytłumaczenie obecności urwanego kołka w obudowie sprzęgła.
Kolego dawinet podnosnik dalej nie dzala . Wałek tez nie dziala tzn kreci ale powoli i da sie go zatrzymać ręka . A jak się ma drugi stopień sprzęgła?
Masz niewspółosiowo ułożone wałki sprzęgłowe z wałem silnika , miałem już takie przypadki , błąd w obróbce obudowy sprzęgła ( 2 takie moje przypadki) . Obudowa sprzęgła była trochę przesunięta na połączeniu z blokiem silnika i to powodowało wspomnianą niewspółosiowość , po wymianie obudowy na nową kłopoty ze sprzęgłem znikły.Co nie oznacza , że u Ciebie...
Obejrzyj wieniec, luz na panewkach nie mam więcej pomysłów. Nie kręci się czasem po odpaleniu silnika?
No tak ale musisz mieć jeszcze wbity bieg i jechać ciągnikiem lub reduktor na luz i puszczone sprzęgło.
Czyli jest możliwość, że przez te głupie około 3 mm nie dam rady ustawić sprzęgła?
Pozostał tylko rozdzielacz do wymiany , lub masz gdzieś coś pęknięte , przez co jest małe ciśnienie oleju na tłoku sprzęgła .
Widzę słabo się pan znasz na mechanice więc polecam zatrudnić kogoś z większym doświadczeniem 3 i 6 to dwa różne koła zębate natomiast ten wałek to nazywa sie wałek sprzęgłowy. Mechanik powinien sobie poradzić z rozpołowieniem i wymianą w jeden dzień, jaka oszczędność czasu i nerwów :)
Mam problem ze wstępna regulacja sprzegła nowego typu w C330M Nie dam rady ustawić różnicy pomiędzy łapkami pierwszego i drugiego stopnia o te 5-6 mam. Czy przyczyną może być to, że pozostawiłem stare kołki pod łapkami? Ogólnie wymieniam same tarcze. Czy przy takiej wymianie powinno się wymienić również inne elementy?
Dziękuje wpsowa692 za odpowiedż. Rozumiem ze wzmacniacza moge używać podczas jazdy, przełączam go bez sprzęgła?
Witam Dodano po 1 Zapomniałem dodać: stary typ sprzęgła.
Możliwe że założyłeś tarczę pierwszego stopnia na odwrót. Gdybyś założył tuleje o oryginalnej średnicy 95mm to sprawa był by prosta. To że na nowych kompletach chodzi twardo to normalne. Tylko że nie wiadomo czy chodzi faktycznie twardo czy to efekt złego ustawienia kąta wtrysku. W 60-ce wynosi 24-2 stopnie a w zetorze 25 stopni. Ze względu na ingerencję...
Kolego, bez obrazy, ale po co się bierzesz za wymianę sprzęgła, skoro nie masz o tym pojęcia? Na forum temat był wielokrotnie omawiany, są opisy regulacji sprzęgła.
Witam,przed połączeniem ciągnika sprzęgła nie ustawisz ,ustawiasz przez to okienko z prawej strony ,a w jaki sposób bardzo prosty najpierw ustaw sobie łapki od docisku około 0,5- 1 cm od łożyska tak żeby łapki nie tarły po łożysku ,a potem regulujesz tymi śrubami co są skontrowane nakrętkami w docisku ,ustawiasz tak żeby przy wciśnięciu sprzęgła do...
Witam. Mam problem z moim C360. Robiłem remont silnika i wymieniałem tarcze pierwszego stopnia. Po złożeniu ciągnik odpalił i sprzęgło działało. Pojechałem się przejechać i sprzęgło zginęło. Tarcza została zamontowana odpowiednio i sprzęgło wyregulowałem według instrukcji. Jaka może być przyczyna braku sprzęgła ??
Pamiętaj o wymianie pierścieni oporowych na wale korbowym, to słaby punkt tego silnika. Wymienia je się bez problemu, trzeba tylko odkręcić stopkę łozyska głównego od strony sprzęgła. Pierścienie są nominalne i nadwymiarowe.
Witam ma problem. dostaje mi się olej silnikowy do sprzęgła i nie wiem jak mam to przerwać powiedzcie mi co mam wymienić
11 bar a wczoraj jak prasowalem to na końcu wystarczyło lekkie wzniesienie i zaczęło coś jak by zgrzytac (jakby sprzęgło ślizgało)
Jak wyjąć wałki sprzęgła w c-360 3P??? czy trzeba ściągać pokrywę skrzyni biegów??? Proszę o pomoc
Od czego zastosowałeś sprzęgło? Oryginalne Ursus C-330?
Jeżeli wydmuchuje olej wlewem silnik do remontu ma przedmuchy. Co do wyciekającego oleju wymieniałeś tarczę i nie sprawdziłeś skąd cieknie? Skąd wycieka łatwo sprawdzić jeżeli olej wyciekający jest czysty - ze skrzyni, jeżeli czarny z silnika. Dobrą praktyką jest przy naprawie skrzyni wymienić uszczelniacz silnika (jeśli występuje) i uszczelniacze wałków...
Witam wszystkich kolegów.. Mój problem polega na tym iż po wymianie tarcz sprzęgła w ursusie C-360 nie włącza sie podczas zapalonego silnika przełącznik WOM... Taki sam jest problem z wyłączeniem... Dodam tylko że tarcze ustawiłem chyba poprawnie.... Proszę o pomoc,,,, Pozdrawiam
Najprawdopodobniej łożyska.
Nie spuszczasz oleju ani z silnika ani ze skrzyni, nie zdejmujesz zbiornika paliwa, pamiętaj tylko, żeby dwie śruby w skrzynce narzędziowej odkręcić,reszta śrub jest widoczna po okręgu obudowy sprzęgła.Potrzebny ci będzie wózek żeby podbudować silnik.I nie kombinuj tylko wymieniaj. Przy okazji wymień łożysko wyciskowe sprzęgła
Może być uszkodzona tarcza sprzęgłowa II stopnia lub koła zębate w skrzyni biegów, ewentualnie uszkodzeniu uległy łożyska. A co z WOM-em działa pod obciążeniem?
Patrząc na przekrój wygląda na to że wałek wychodzi w stronę pompy wtryskowej. http://obrazki.elektroda.pl/2387045800_1...
Witam. Podnosnik płynnie podnosi? Na pusto też stuka?
No to jak i mnie przyłożyłem do docisku poziomicę[nowa prosta] to właśnie będzie może 1 mm tak ze minimalnie światło się świeci Brak żadnych zadrapań,nie jest porysowane Mam nadzieję że tarcza się ułoży teraz Pedał sprzęgła znacznie twardszy
Mogły puścić nity tarczy sprzęgła II- stopnia
Producent części z Chełmna nie prawa już używać nazwy Ursus.Tarcze sprzęgła kup z Chełmna,teraźniejsze części niby oryginalne "URSUS" produkowane są prawdopodobnie poza granicami naszego kraju.
Witam zmotoryzowanych :D Mam problem po remoncie sprzęgła w moim ursusie pojawił się mały problem. Dodam że całe sprzęgło nowe, tak jak i łożysko wyłączające. Z góry mówię że to nie ono piszczy :!: Pisk pojawia się przy naciśnięciu sprzęgła. Nie jest on bardzo głośny do momentu gdy nie nie nacisnę drugiego stopnia. Załączam video :D https://filmy.elektroda.pl/19_1369827274...
Witam, próbowałeś regulować to sprzęgło?, może jest "podparte".
Witam, odbudowuje swojego Ursusa C-360 i zwracam uwagę na detale. MIanowicie kupiłem tę blachę prze którą jest dostęp do regulacji łap sprzęgłowym tę z tą rurką do smarowania tulei. Nigdzie nie mogę dostać tej gumowej zaślepki tej rurki a widzę na zdjęciach w internecie że trafiają się na nowo odnowionych ciągnikach, gdzie to dostać..????
Może sprzęgło trzeba podregulować.
Jak by nie pchał to by się nie załączał. Masz pewnie sprzęgło bendnixa padnięte.
Może nie wyważyli statycznie? to też może być przyczyna. Myślałem trochę nad tym i nic mi do głowy nie przychodzi. Może docisk sprzęgła powoduje wibracje?
Witam wyreguluj hamulec wałka sprzęgłowego, nie wychamowuje wałka podciąg czyli wkręć śrubę m 10 ma być wyczuwalny opór na pedale sprzęgła pod koniec wyciskania.
Zrób fotkę tego sprzęgła bo nie pamiętam jak tam jest a chyba różni się od sprzęgła od 30-tki lub 60-tki.
Tarcza się przykleiła, nic nowego. Zapal go na biegu, wciśnij sprzęgło na gazie a potem hamulec.
Konstrukcja sprzęgła do tego sprzętu to mój ulubiony temat, bo często praca na sprzęgle to udręka. . Zobaczcie alternatywnie na ciągniki jednoosiowe one mają do tego ciekawą konstrukcję skrzyni z dodatkowym wałkiem napędu Często są dwa sprzęgła lub podwójne jak w ursusie c360 A to tylko rowerek bez niczego z tego wszystkiego...
ale koszt połowy wartości samochodu mnie zniechęca. Więc pozostaje się cieszyć tym co jest. Wymiany samego wieńca nie proponuję - potem będą pretensje, że znowu zgrzyta, ślizga się, czy sprzęgło szarpie, to nie Ursus C 360 z 50 kilogramowym kołem zamachowym, że się młotkiem wieniec wymienia.
W jaki sposób ustawić prawidłowo tarcze sprzęgła pierwszego i drugiego stopnia w ursus C360 względem siebie w osi http://obrazki.elektroda.net/8_123867938... tak żeby to kulturalnie dało się później połączyć razem ze skrzynią??? Potrzebuję jakiś banalnie prosty domowy sposób. Proszę pomóżcie. Pozdro
wymieniłem części sprżęgła w starym typie ursusa c 330 i nie wysprzęgla. Jak wyregulować sprzęgło ponieważ pracuje tarcza ze sprężynami środkowa a tarcza dociskowa tarczy stoi w miejscu
ursus sprzęgło sprzęgło ursus ustawienie sprzęgło hydrauliczne ursus
astra błąd poduszki zacięcie stacji serwisowej problemy lumia sieć
schemat zwrotnicy zderzak naprawa
Powielacz napięcia BIAS z 6,3V AC - jak zbudować? Jak zdjąć i wyczyścić pojemnik na proszek w pralce?