Producent nie podaje ciśnienia sprężania. W dwusuwie trzeba po prostu zdjąć cylinder i zmierzyć zużycie pierścieni. Silniki chłodzone powietrzem mają cylindry aluminiowe z powłoką nicasilową bez możliwości wykonania szlifu. Silniki 125/150/180 chłodzone cieczą mają cylindry żeliwne.
Cześć Sprawa jest taka: skuter miał sprężanie 5,5 bar. Po wymianie cylindra i tłoka ma 5 bar. Po próbie olejowej 11 bar. Odkręciłem kolektor wylotowy, sprawdziłem zawór klapkowy, niby wszystko w porządku. Czy to tak ma być? Czy nowy cylinder jest na nic? Ja wiem że to najtańsza chińszczyzna, ale przynajmniej na początku powinna działać. Co jeszcze ma...
Rysy to co innego a przytarcie co innego. Przy przytartym silniku podstawa to zdjąć cały materiał jaki zostawił tłok z gładzi cylindra. Masz zepsute google, oddaj je do naprawy, ja wpisałem w przeglądarkę "ciśnienie sprężania dwusuw" i dostałem 64000 wyników, z czego na pierwszej stronie miałem zarówno teorię, jak i praktykę pokręconych ludków, którzy...
Witam! Mam pytanie w związku z zastosowaniem silnika dwusuwowego (Trabant) jako sprężarki. Czy w dwusuwie trzeba wykonać odpowietrzenie komory korbowodu? Chodzi o to, czy sprężanie powietrza w dwusuwie, w komorze wału korbowego poprawi, czy też pogorszy pracę silnika jako sprężarki? W moim przypadku chodzi co prawda o silnik z motorynki, ale problem...
November52, z tym stopniem sprężania to jest trochę inaczej, Ursus c45 miał stopień sprężania 4,75, wiec mniej niż w konwencjonalnym dwusuwie.
Przecież to nie jest typowy dwusuw. Ma skrzynię korbową jak każdy silnik 4T. Dołożyli sprężarkę. Która spręża czyste powietrze a paliwo jest wtryskiwane bez oleju . Więc gdzie ma być to spalanie oleju?
A to jest dwusuw. Dwusuw nie potrzebuje rozprężnika. Dwusuwy mają sporo niższy stopień sprężania niż czterosuwy. Zresztą robokop napisał nieco wcześniej: Tylko 4-suwowe i wyposazone w automatyczny odpręznik, który domyka zawór. Inaczej albo byś urwał szarpak, albo szarpak urwał by tobie palce. Były też dwusuwy średnioprężne, odpalane ręczne, np. Lanz...
Raczej tak to powinno wyglądać: http://tupot.no-ip.org/~forest/tlumik1.j... Ewentualnie : http://tupot.no-ip.org/~forest/tlumik2.j... Co do ilości i wielkości dziur to niestety nie wiem, bo zależy to od pojemności silnika, stopnia sprężania...na początek może spróbuj powiercić wiertełkiem 4 tyle dziur, żeby ich zsumowany przekrój odpowiadał mniej więcej...
W dwusuwie podczas rozruchu proces sprężania (dokładniej wzrostu ciśnienia) zaczyna się po zamknięciu kanału wylotowego przez krawędź denka tłoka, więc znaczna część skoku tłoka nie jest wykorzystywana. Przy wyższych: prędkościach obrotowych, ciśnieniach i temperaturach spalin zjawiska falowe w układzie wydechowym powodują że rzeczywiste ciśnienie sprężania...
W silniku 2T uszczelniacze wału mają istotne znaczenie do jego uruchomienia. Ich zużycie powoduje nieszczelność skrzyni korbowej, tym samym nie będzie skutecznego jej napełnienia mieszanką paliwową. W dwusuwie istotne jest także właściwe ciśnienie sprężania w cylindrze.
Sprężanie 6 atm. to stanowczo za mało jak na dwusuw tym bardziej, że jest nowy cylinder i tłok, pewnie to jest powodem niepalenia. Trójkąt na tłoku w stronę wydechu.
Wartość dobrego sprężania to powyżej 8bar. Poniżej tej wartości silnik wymaga remontu. To jest dwusuw, to norma, że leci z tłumika. Koledzy opisali powyżej co to może być.
Witam, dowiedziałem się ostatnio, że wartość cieplna zależy od stopnia sprężania silnika, myślałem trochę nad tym i chyba w tym racji coś jest, pytanie trochę, z wyższej półki jak obliczyć wartość cieplną świecy znając stopień sprężania silnika chodzi mi o dwusuwy.
Amatorskie przeróbki nie zwiększają sprawności silnika! Podniesienie sprawności musiało by oznaczać niższą produkcję ciepła przy tej samej mocy - a to nie jest możliwe do zmierzenia w warunkach amatorskich! Jest to oczywista nieprawda. Z łatwością można podnieść sprawność każdego silnika (oczywiście o ile darujemy sobie wpływ na trwałość) poprzez korzystanie...
A jakby pójść tym tropem: Zastanawia mnie że silnik trak lekko się kręci... spokojnie dłonią bez większego wysiłku mogę kręcić. Bo wiadomo, że bez ciśnienia mieszanka nie dostanie zapłonu Nie bardzo mam jak sprawdzić kompresję. A nie da rady np wykręcić świecę, i spróbować zamknąć wylot palcem? Jeśli kompresja będzie w miarę ok to na pewno nie utrzymasz...
Ale dwusuw wymaga szczelnej skrzyni korbowej w której tłok spręża mieszankę swoją "spodnią" częścią i kanałów przelotowych doprowadzających sprężoną mieszankę do cylindra. Gdzie zrobić otwory ? Tłok w DMP, okno wylotowe na wysokości górnej krawędzi tłoka, okna kanałów przelotowych ciut wyżej, po bokach. dolot najprościej do skrzyni korbowej i zainstalować...
Witam. Wieczorem wpadł mi taki pomysł do głowy, aby spróbować przerobić silnik z motoroweru jawa 50cm3 na silnik z samoistnym zapłonem zasilanym olejem napędowym. Powstał by wtedy diesel dwusuw. Świece zapłonową, można by było po odpowiednich przeróbkach zastąpić świecą żarową, olej napędowy byłby naturalnym środkiem smarującym, jedynie pozostaje kwestia...
Moim zdaniem przszłość to silniki na wodór. Heh a kto powiedziałże ten silnik nie może pracować na wodór... Tam chyba sie różni tylko instalacją zasilania... A w tym silniku to dużą rolę odgrywa raczej dość duży stopień sprężania.
To mam rozumieć, że ty chcesz sobie WYTOCZYĆ tłok, wał, korbowód,cylinder i inne podzespoły będące bryłami złożonymi? Dobre to jest! I ma to być z naddatkiem 0.5 mm, a ty sobie sam to obrobisz? Jak? Papierem ściernym i pilnikiem? Tam, gdzie pasowania są na setne części milimetra? Otwórz sobie youtube i wpisz hasło CNC. Może to ci choć trochę uzmysłowi...
Jeszcze troszkę informacji na temat tego silnika http://www.hilfsmotoren.de/mediapool/12/... http://lohmann-motoren-werke.de/ http://fahrradzukunft.de/9/hilfsmotor-ge... https://www.youtube.com/watch?v=aq5TMhBz... Tu po angielsku http://www.oldbike.eu/wordpress/?page_id... Z tego co napisaliście...
Silnik odpala za pomocą wiertarki i podlaniu w dolot i chodzi normalnie kilkanaście sekund także iskra jest tam gdzie powinna być, gdzieś doczytałem że w dwusuwach stopień sprężania powinien wynosić od 4,5-6 bar ale nie napisano czy to dotyczy wszystkich pojemności. Ta honda ma przejechane 42kkm także może faktycznie pierścienie sie skończyły.
Na ogłoszenia w lokalnej prasie, czy nie ma jakiegoś serwisu dwusuwów w okolicy. Skoro nawet po podlaniu pod świecę nie zapala, to możliwości są dwie - albo brak sprężania, co można wykluczyć, bo podobno silnik po remoncie, albo brak iskry - czyli albo świeca zalana/uszkodzona, albo brak prądu w układzie zapłonowym. Więcej możliwości nie ma. No może...
Ale wy jesteście dziwni :/ Przecież WSK 125 ma silnik dwusuwowy, konia z rzedem dam temu kto mi wytłumaczy jak chcecie doładować taki dwusów turbosprężarką :lol: . Klasycznych dwusuwów z kanałmi przepłukującymi i "komorą wstepnego sprężania" w skrzyni korbowej nie da się doładować turbosprężarką. Jeżeli są jakieś doładowane dwusuwy to ewentualnie okrętowe...
jpna100 dokształć się może trochę, a dopiero potem wpadaj w dyskusję. Dwusuw wytwarza to podciśnienie dolną stroną tłoka, nie musi być duże, żeby zassać mieszankę. Liczy się sprężanie, czyli ciśnienie w komorze spalania - nieprawidłowo sprężona mieszanka ma nadmiar paliwa, co uniemożliwia prawidłowy zapłon - zalewa świecę.
kolega pisze ze jest to 2 suw, więc diesel odpada. benzyniak zwykły co smiga na mieszance z mixolem. konstrukcja nawet dosc. ale hamulców nie ma Hmmm nie słuszałeś o dwusuwowych dieslach? Zwykle te njwieksze diesle - duże ciężarówki, lokomotywy itp to właśnie dwusuwowe diesle. Inna rzecz że benzyna z mixolem to benzyniak BTW do mojego diesla 1,9 XUD...
No właśnie o to sięcały czas rozchodzi- o smarowanie. Co sie tyczy strzałów w skrzynię korbową to to faktycznie jest pewien problem, ale o tyle niewielki, że w razie odpału w skrzyni tam jest mniejsze ciśnienie sprężania, więc dupnięcie mniejsze i gdy tylko tłok się troszkę ruszy do góry otwożą się zawory dolotowe co odprężyłoby to ciśnienie. Niemniej...
Witam wszystkich. Co do podkręcania mocy silnika dwusuwowego (2T), to można to zrobić na kilka sposobów, ale najpierw trochę "minusów" takiego zabiegu. Przy podkręcaniu mocy tego silnika powyżej 10KM należy rozpatrzyć kwestię żywotności nie tylko samego układu korbowo-tłokowego (było o tym już pisane), ale również sprzęgła i skrzyni przekładniowej....
to dwusuw? a zaworek membranowy szczelny? (taka blaszka między gaźnikiem a silnikiem) najlepiej wymienić, da się ją dogiąć żeby była szczelna ale to dużo prób i błędów To dwusów, a do wytwarzania ciśnienia sprężania nie potrzeba przecież membrany 😀
Wygląda na to że silnik jest już mocno zużyty, kontrolka smarowania świeci się bo są już duże ubytki ciśnienia . A ciśnienie sprężania wydaje mi się za małe, sprawdź dobrze czy prawidłowe to 8,8. Niewiele mniej maja dwusuwy !
Owszem - "stary dwusuw" wiele zniesie, a nawet "mieszankę 180 oktan, aceton+metanol+olej", tylko co z tego - jak będzie miał na niej "moc 0,5-1 KM"? To nawet nie ruszy z miejsca, niestety? U nas - "pokutują ludowe mądrości" sprzed 50 lat i dawniejsze, które słyszałem osobiście - jeżdżąc przedwojennym motocyklem o stopniu sprężania silnika 6:1 (fabrycznie...
" Diagnozować tak, ale czarodziejską kulą, bo wszystkie czynności diagnostyczne są niebezpieczne." - skład spalin też można próbować diagnozować własnymi płucami XD... Sprawdzić iskrę bez fajki ok, ale nie przybliżając kabel na 1cm do silnika tylko opierając izolację o silnik. Wystarczy. "Mało tego - zapytaj fachowców ile silników motocyklowych jednocylindrowych...
Przy dobrej kompresji nie uzyskasz z takiego silnika na tyle momentu by przeskoczył suw sprężania. Musiało by być większe magneto plus więcej cewek.
Ogólnie stwierdzenia odnośnie większej mocy i mniejszego spalania, prawdziwe są tylko w odniesieniu do silników dolnozaworowych. Nie do końca jest to prawdą. Zauważ, że w silniku z rozrządem tulejowym (bo tak to się w sumie powinno nazywać), można zaprojektować zdecydowanie bardziej zwartą komorę spalania (np. półkulistą ze "squish area", jak w wyczynowym...
Jeżeli w serwisie powiedzieli że zatarta to szału nie będzie. Może i jest to prosty dwusuw bez turbo,komputera i innych wodotrysków ale może nie zdajesz sobie z tego sprawy ale osiąga nawet ok 16 000 obr/min. Jeżeli na cylindrze są rysy, to zwłaszcza przy tak niewielkiej średnicy kompresję będziesz miał szczątkową. Co do zbiornika to zaślepiając otwór...
Koło zamachowe najlepiej by było wcisnąć do wewnątrz skrzyni korbowej. W sprężarce z całą pewnościa skrzynia korbowa jest dość obszerna, a dla dwutaktu zasysającego mieszankę do skrzyni, ta powinna być jak najmniejsza. Kto rozbierał jakikolwiek silnik dwusuwowy ten rozumie o co chodzi. Jeszcze jeden problem to głowica sprężarki z zaworami i malutka...
Moduł niby prosta sprawa ale po wykonaniu go nie ma iskry. Na starym module zapala ale nie wchodzi na obroty, jak silnik popracuje chwilę to po wymontowaniu świecy jest mokra nie spala paliwa. Cewka ładująca przewinięta opór 340 omów, cewka zapłonowa wymieniona. Gaźnik sprawdzony wyczyszczony zaworek trzyma poziom paliwa myślę że ok. Świeca zapłonowa...
Oryginalny moduł zapłonowy wyzwala raz jedną, raz drugą cewkę w zależności czy dostaje z hallotronu narastające, czy opadające zbocze sygnału prostokątnego. Trabant to nie maluch i rozwiązanie z iskrą traconą się nie sprawdzi, dwucylindrowy dwusuw napełnia mieszanką 2 cylinder w momencie zapłonu na 1, więc zbędna iskra mogła by zapalić jeszcze nie sprężoną...
Wartościowo diagnostycznie mają: sprawdzenie ciśnienia sprężania (są takie manometry, które mają końcówkę kątową do wkręcenie w otwór świecy- nie wymaga to demontażu baku) sprawdzenie grzanie się cylindra i pomiar zużycia paliwa. Jeśłi cylinder mocno się grzeje i jest duże zużycia paliwa - a przy tym chodzi miękko w trakcie przyśpieszenia- to świadczyć...
Hann, z tego co pamiętam to cylinder miał chyba 50mm, wysokość tłoka to 20mm i skok również 20mm ;) Urbios, myślę że ma mało mocy ponieważ komora wstępnego sprężania (pod tłokiem) ma zbyt dużą objętość przez co ciśnienie przepłukiwania jest małe. Jak mniemam ten wężyk z boku to kanał płuczący? Więc proponował bym maxymalnie zmniejszyć jego objętość...
kolego breżniew 2-suwowa yamaha aerox 50 z pojemnością powiększoną do 120, zmienionym praktycznie wszystkim poza blokiem silnika,stopień sprężania dostosowany do spalania mieszanki eteru z benzyną, obroty max prawie 20000 na wale korbowym, mokra instalacja podtlenku-a w dwusuwach to rzadkość...reszta to tajemnica warsztatu, tajemnicą nie jest koszt...
Ja akurat jestem modelarzem i robie modele prędkościowe na uwięzi. Napędzane są dwusuwowymi silnikami o pojemności 2,5cm^3 + rura rezonansowa naddźwiękowa. Jeżeli rura jest dobrze dobrana do silnika przyrost mocy jest taki że: -model bez rury lata ok.220Km/h -model z rurą(warunek - jak wpadnie w rezonans) - 280-300Km/h Dobór rury to nie rzecz łatwa...
Witam! Panowie, problem jest taki: Kupiłem Aprilię SR 50 z 1998 chłodzoną powietrzem. Ogólnie stan słaby – zaniedbana, ale odbudowuję ją do stanu „igła”. Sytuacja: - Jeździła w miarę dobrze, ale gasła na wolnych obrotach. Nie reagowała zupełnie na regulację śrubą od wolnych obrotów. - wymieniłem lewy ( duży) karter ( bo odłamane było...
Dodam jako ciekawostkę,mechaniczne sprężarki były stosowane(coś w okresie wojny)w silnikach dwusuwowych zamiast komory wstępnego sprężania a silnik były wyposażone w zawory :!: Różne dziwactwa powstawały tj.silnik diesla dwusuwowy :!:
Świeca w tym momencie jest czarna, okopcona ale nie mokra. I to Ci nic nie mówi? Takie obkopcenie świecy skutkuje najczęściej przebiciem po izolatorze, a w silnikach dwusuwowych także zmostkowaniem elektrod świecy. W tym czasie była zakładana nowa lub inna używana sprawna świeca zapłonowa? Jeśli rzeczywiście świeca po tym czasie robi się czarna, to...
Wyjaśnij, dlaczego silnik czterosuwowy motocykla brytyjskiej produkcji Triumph TR25W ma większą moc (16kW) niż dwusuwowy od MZ ES-250 (14kW) produkcji NRD? Czy jakość materiałów miała tutaj znaczenie? Różnica w mocy silników motocykli Triumph TR25W i MZ ES-250 może wynikać z kilku czynników, w tym różnic konstrukcyjnych, zastosowania technologii i...
1. Czy to prawda, że podczas pracy silnika pierścienie się obracają w rowkach? 2. czy to prawda że zawory się obracają wokół swojej osi podczas pracy? Tak powinno być. Przynajmniej z założenia. Wyjątkiem są silniki dwusuwowe w których pierścienie ustalone są kołkami. Jednak praktyka wskazuje na to, że pierścienie znajdują swoje stałe miejsce i w nich...
Moje pytane czyto jest silnik dwusuwowy, czy czerosuwowy? Jeżeli to silnik czterosuwowy, to nie potrzebne są dwa układy zapłonowe i dwie cewki. Wystarczy jeden uklad zapłonowy i cewka z jednym uzwojeniem wysokonapięciowym ale z wyprowadzonymi dwoma końcami. Iskra występuje jednocześnie w dwóch cylindrach, w jednym w suwie sprężania, a w drugim w suwie...
Cześć, znajomy przyprowadził mi to cholerstwo i poprosił o naprawę. Niestety się zgodziłem... Skuter to Zipp Quantum GT5 z silnikiem dwusuwowym. Problem polega na chwilowych utratach mocy podczas jazdy. Trzymając gaz nieruchomo w połowie skuter przyspiesza, traci moc na 1 sekundę, po 1 sekundzie znowu przyspiesza i tak w kółko. Z maksymalnie otwartą...
Czy są prawidłowe nastawy gaźnika? Czy przepustnica otwiera sie do końca? Czy jest prawidłowo ustawiony zapłon? Czy na oryginalny tłumik? W dwusuwach zmiany tłumika negatywnie odbijają sie na mocy - musi być odpowiednio dobrany.
Jest to silnik dwusuwowy to dół musi być szczelny, bo nie będzie wstępnego sprężania, nie będzie zasysał mieszanki paliwowo-powietrznej i nie będzie działać pompa paliwa bo to jest gaźnik przeponowy.
Świece zapłonowe wyglądają jak wykręcone z dwusuwa. Na początek sprawdź czy nie masz nieszczelności na przewodzie podciśnienia od tylnego cylindra. Możliwe że to też kwestia synchronizacji gaźników, ale przed wykonaniem synchro konieczne jest sprawdzenie luzu zaworów i ciśnienia sprężania oraz czyszczenie gaźników. Aby upewnić się że to wina zapłonu,...
No to znalazłeś swój wyciek oleju... jakby Ci palił oleju 2l/1000km to dymiłby na niebiesko jak dwusuw. Jeszcze nie; to raptem litr/500km - wychodzi 0,2l/100km, czyli na jakieś 6- 7 litrów benzyny. Skoro zaczyna kopcić przy 3 tys. obr, to znaczy że wyrzuca olej odmą - silnik na złom. Dziwne to, bo jak mi poniak palił 1l/1000km to tak dymił na niebiesko,...
(at)kkknc Opisane przypadki są dość specyficzne i nie należy się tym sugerować, co ma się w prawie zmienić to się zmieni za jakiś czas, najdziwniejsze jest to ze jednak firmy które udostępniają hulajnogi na wynajem weszły sobie od tak bez doprecyzowania naszych obowiązujących przepisów do naszego kraju. Teraz mam pytanko techniczne : Chciałbym podnieść...
Silnik dwusuwowy firmy Sachs pojemność 80 cm moment zapłonu pomyliłem jest to dokładnie 18 stopni przed GMP moc 6,5 kW przy 7000 obr/min (79kW na litr) moment obrotowy 15 nM przy 7000 obr/min (125 nM z litra pojemności ) niestety nigdzie nie ma podanego stopnia sprężania pozostaje jedynie sprawdzenie doświadczalne.
Piszesz, że motorek kopci wygląda na to, że ma nieszczelność silnika, słabnie główne przyczyny: wymień simmeringi to będzie przyczyna najprawdopodobniej zaciąga olej ze skrzyni biegów, czyli kopci, jak wszystko wypali przestanie kopcić, ale nadal źle będzie chodził. Drugi, simmering od zapłonu też wymień, bo będzie zaciągał powietrze, co doprowadzi...
ktoś wie jak zrobić by miał większą moc Na to jest wiele sposobów, jak np.: a) - przez przerobienie cylindra, aby zmienić tylko wysokość okna wylotowego przez podpiłowanie o 1 mm górnej krawędzi okna. Tutaj musi to być wykonane bardzo dokładnie (precyzyjnie). Po podwyższeniu okna musi się oczywiście skorygować cały kanał wydechowy tak, aby uniknąć...
Szarpak jest ewidentnie od tej piły, pasuje jak ulał. Natomiast piła dostaje iskrę dopiero przy wyższych obrotach, dlatego też boje się, że w ogóle nie będę jej w stanie odpalić. Te obroty, gdzie pojawiała się iskra uzyskałem podczas szarpnięcia bez świecy. Musiał mieć dość dużą prędkość, żeby przeskoczyła. Nie wyobrażam sobie osiągnięcia takiej prędkości...
Proszę wyjaśnić, jestem ciekawy. Miała większą wydajność - wyższe trybiki . Trzeba było tylko rurkę dorobić - bo oryginalna od 115C była do niej za krótka. Nie paliło się wtedy smarowanie na wolnych obrotach, już przy tych 900 obr/min nawet rozgrzany silnik utrzymywał ~2 atm. Podobnie przy remoncie można było założyć tłoki od Poloneza - zwiększał się...
Od dawna, obserwując niesamowicie wysokie ceny paliwa w Turcji, zadaję sobie pytanie, dlaczego przy takich zasobach surowców rolniczych w tym kraju nie produkuje się alkoholu jako paliwa? Jest stosunkowo tani, nie generuje szkodliwych substancji — tylko CO i wodę. Nie woni i jego produkcja nie jest tak niekorzystna dla środowiska. Mimo że powoli spalinowce...
Witam, Przeszukałem całe fora internetowe i brak jakichkolwiek wzmianek o ZIPP'ie QUANTUM z rocznika 2005, a dokładniej o instrukcji - poradniku obsługi i naprawy dla tego modelu, a najwłaściwiej rzecz biorąc dla tej firmy, co jest??? Na Allegro znalazłem kilka egzemplarzy i oto opis: Skutery chińskie, tajwańskie i koreańskie. Silniki 50, 100, 125,...
agregat dwusuw dwusuw obroty wydech dwusuw
ustawienia fabryczne xiaomi przewierci dziura pralka bosch bęben rozbieralny
klapka lodówka samsung pyronix matrix
Czy istnieje podwójny układ ICL7660? Ładowanie akumulatora samochodowego dynamem rowerowym