Przepraszam że odgrzewam temat ale nie znalazłem podobnego wątku w którym zostało to wyjaśnione. Poradziłeś sobie z tym tematem? Mam ten sam problem, na kanale 52 pojawią się 8 potem 0 i tak w kółko, doskwiera to mocno podczas jazdy
Czasami nie ma tam sterownika wentylatorów jak w innych autach grypy VAG - pod akumulatorem.
To bardzo proste , musisz odkrecic nakretke na osi sprezarki zdjac tarcze i w tym przypadku wyjac podkladke regulacyjna lub zamienic na ciensza . Zapytam jeszcze czy sprawdzales ilosc czynnika w ukladzie , bo takie komedie moga sie dziac jak bedzie go zbyt malo .
Sprzęgło nie ma żadnego łożyska , wiec piachu1994 nie wprowadzaj w błąd łożyska sa w kole a nie w tarczy sprzęgała tarcze mogą być w tym modelu 3 1- sanden na frez 2- sanden na klin oraz zexel na frez
Przecież to zabytek, tam były sprężarki na sprzęgło, może pracować bez czynnika, przecież się nie załączy.
po 1 to sprawdź czy jest czynnik i podłącz na krotko zasilanie sprzęgła elektromagnetycznego w sprężarce, jeśli sprzęgło sprawne i czynnik jest to przekaznik lub ktorys z presostatow
Sprężarka bez sprzęgła i zawór z tylu na 2 piny?
Do uruchomienia sprzęgła na sprężarce musi pracować silnik po załączeniu sprzęgła na sprężarce nie potrzeba już sygnału obrotów. Dlatego klima działa do momentu zatrzymania silnika.
Mogło upalić bezpiecznik jak cewka była uszkodzona
Dziękuję, problem rozwiązany 3.2. Autor tematu, po uzyskaniu odpowiedzi będącej rozwiązaniem problemu, jest zobowiązany zamieścić podsumowanie ze wskazaniem rozwiązania oraz zablokować wątek poprzez kliknięcie w przycisk rozwiązano.
Opel miał też możliwość zmiany z sprężarki z cewką/zmienna pojemnością. Tak ale wtedy występuje przekaźnik i bezpiecznik w UEC pod maską. Jak ich nie ma to powinna być sprężarka z zaworem bez sprzęgła.
szukaj w IC,maja sprzęgłą i same tarczki nawet
Jeżeli zatarło samą sprężarkę a sprzęgło jest sprawne to wystarczy abyś nie włączał klimy i nic się nie stanie. Jeżeli zaś masz uszkodzone sprzęgło sprężarki to naprawa natychmiastowa.
to bład dotyczacy wentylatora klimy
Witam, udało się rozwiązać proble? Mam to samo w swoim ds5
Trzeba sprawdzić rezystancję sprzęgła sprężarki,czujnik ciśnienia,no i przekaźnik elektrosprzęgła.
Sprawdź przewody od sprzęgła sprężarki. W jakim są stanie.
Gwint M6 jest we wałku - co do śruby to conajmniej klasy 10.9
To z tyłu sprężarki to wyłącznik termiczny, odcina zasilanie sprzęgła elektromagnetycznego po przekroczeniu określonej temperatury
po naciśnięciu przycisku od klimy pojawia się napięcie na złączu, ale nie załącza sprzęgła. Po podłączeniu "nakrótko" działa. . to jakaś sprzeczność! albo źle sprawdziłeś?! sprawdź żarówką (np H4) czy dochodzi napięcie do sprzęgła sprężarki po wciśnięciu "knefla AC"
W Meganie II była taka akcja serwisowa polegająca na wymianie złączki sprzęgła sprężarki i aktualizacja softu sterownika, zatem sterownik monitoruje prąd tego sprzęgła i potrafi zablokować sprężarkę, trzeba ten błąd kasować. Ponadto w dokumentacji na temat napraw klimatyzacji są podawane parametry jakie widzi sterownik i jest tam m.in. moc pobierana...
Skoro czasem klima chodzi, to jedyną rzecz w układzi e klimatyzacji jaka może czasem działać a czasem nie, jest sprzęgło sprężarki. Sprawdź czy poprawnie działa. Jest załączane elektrycznie, także trzeba pokombinować i sprawdzić czy to problem z elektryką, czy sprzęgło do wymiany.
Czyli w 1 warsztacie dałam się naciągnąć Niekoniecznie dałaś się naciągnąć, gaz zdrożał o 320% plus zrobili Ci ozonowanie a to wszystko kosztuje, co do sprężarki sprawdź na włączonej klimatyzacji czy sprzęgło sprężarki kręci się razem z kołem pasowym
Być może łożysko na kole pasowym sprężarki się sypie i kółko obciera o sprzęgło
Czujnik zbyt wysokiego ciśnienia podłącza się do lini tłocznej, a niskiego(zbyt niskiego) do linii ssącej. Łączy najprościej szeregowo i wpina w obwód sterowania, aby zadziałanie któregokolwiek wyłączyło sprężarkę (sprzęgło), silnik. Coś chyba steruje tym agregatem?
Zdejmujesz sprzęgło ze sprężarki i je wymieniasz - zwykle zaciera się łożysko w kółku pasowym.
Koledze chodziło o sprzęgło sprężarki klimatyzacji, nie sprzęgło do wciskania nogą żeby wrzucić/zmienić bieg.
Wentylator chłodnicy działa bez zarzutu. Na pewno? Bo z tego co pamiętam to jest "mądry" wentylator z modułem. Na wszystkich biegach chodzi?
Witam. Po załączeniu powinno być słychać jeszcze stuknięcie sprzęgła magn. sprężarki(można sprawdzić czy jest podawane + na przewód sprzęgła), jeżeli nie to może być mało czynnika w układzie, można na krótka chwilę zewrzeć czujnik ciśnienia (na przewodzie wys.ciśn.), jeżeli sprzęgło zaskoczy to mało czynnika, trzeba znaleźć nieszczelnośc a po usunięciu...
Dlaczego zeżarło prąd, skoro przy wyłączonym zapłonie klimą nie pracuje Zostawiłeś podłączoną do akumulatora cewkę sprzęgła elektromagnetycznego sprężarki, ona pobiera ok 5A, po niecałych 10 godzinach masz akumulator 50Ah rozładowany do zera
(at)jack63 konstrukcyjnie króciec jest niskiego ciśnienia, ale umieszczony jest po stronie wysokiego ciśnienia. Do serwisu przydaje się przejściówka. Parę modeli tak miało. W Daciach tego nie widziałem. (at)bpjl jeśli zamknęło skalę w tym manometrze, to od czynnika bym się odczepił, to znaczy może go być mało, ale przy takim ciśnieniu klimatyzacja się...
Gdy nie ma czynnika to sprężarka nie powinna się włączyć, nawet po załączeniu klimy. A sprzęgło na sprężarce musi być, bo niby jak można by było wyłączyć klimę w zimę ?? Ten kompresor(o zmiennym współczynniku wydajności) ma tylko sprzęgło zrywalne, bebechy kręcą się ciągle, bez względu czy klima włączona, czy nie. Jak nie ma czynnika to wypluje z siebie...
W tym konkretnym aucie nie kojażę, ale ze sprężarki klimy pewnie idą 2 przewody w sumie i to jest to sprzęgło.... OK, dzięki jutro sprawdzę opór. Chodziłem właśnie do auta z miernikiem, ale niestety nie dałem rady sprawdzić oporu cewki. Za trudny dostęp do sprężarki jest. Chyba bez kanału i demontażu nie da rady.
przyczyną braku prądu na sprężarce okazał się przerwany przewód na czujniku temperatury silnika a w sprężarce trzeba wymienić sprzęgło i elektromagnes. Problem rozwiązany zamykam temat Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
nowakus możesz wrzucić fotkę tego sprzęgła? Ja też jestem w trakcie składania kompresora z bezpośrednim napędem sprężarki. Wyrzeźbiłem sprzęgło sam z tego co było pod ręką ale jeszcze nie montowałem i nie wiem czy wyjdzie mi osiowo więc w razie czego przydało by się podejrzeć ;).
Jak zweryfikowałeś czy sprężarka nie zatarta? Wystarczy wylać trochę oleju, jak będzie "czarny" to na wet nie myśl o wkładaniu nowej dopóki układ nie zostanie dobrze wyczyszczony, bo opiłki szybko załatwią kolejną. Ostatnio jednak miałem 2 przypadki zerwania sprzęgła bez winy samej sprężarki, w jednej kółko widocznie było czymś uderzone i nadpęknięte...
Tam nie ma sprzęgła, to sprężarka z zaworem regulującym ciśnienie Jesteś pewien? Bo to zmienia postać rzeczy o 100%. W skrzynce bezpieczników pod maską jest bezpiecznik od sprzęgła sprężarki.
Czy sprawdzałeś przekaźniki, bezpieczniki oraz sprzęgło sprężarki Czy na pewno ginie zasilanie na cewce sprzęgła? Dodano po 4 Podepnij swój plus z akumulatora pod sprężarkę i sprawdź czy wentylator ruszy. Tylko nie za długo bo będzie bum.
A jak ją sprawdzałeś? Coś daje obciążenie po załączeniu sprzęgła sprężarki. Wszystkie pozostałe objawy wskazują na spadek napięcia na pokładzie ( uzasadniony, bo spadają obroty) Niewielka jest jeszcze szansa że sprzęgło sprężarki ma zwarcie i obciąża na max instalację elektryczną pojazdu i to dalej daje konsekwencje tego spadku, ale od tego jest bezpiecznik...
Jak ma sprężarkę bez sprzęgła to co mu da czujnik ?
Zrezygnowałem z projektu...może tczasowo ale zrezygnowałem
wciska się ten przycisk od wyłączenia i odcina się dopływ prądu do sprężarki i wtedy sprzęgło wysprzegla i chodzi sama szajba nie napedzajac sprężarki. Ale czy to tak działa to nie wiem :/ Jak już będziesz coś kupował , to primo wymontowywujesz ze sprawnego nabitego układu. Zaraz po rozmontowaniu wszystkie otwory zatykasz albo chusteczkami higienicznymi...
Uszkodzona wiązka obwodu sprzęgła sprężarki klimatyzacji jak i samo sprzęgło robi zwarcie. Jasno był błąd w ECU.
Sprężarki nie sprawdzisz czy jest dobra bez nabicia klimy i fizycznej jej pracy. Można ewentualnie sprawdzić sprzęgło czy się załącza pod warunkiem że to sprężarka ze sprzęgłem a nie z zaworem.
Zaworka nie mierzyłem. Powiedz gdzie i jak go wykonać. Co do sprzęgła. To czy uruchomienie na "krótko" sprężarki nie wyklucza zerwanego sprzęgła?
Nie znam się dobrze na klimatyzacji, ale czasem czujniki temperatury nie pozwalają włączyć klimatyzacji, sprzęgło spina sprężarkę? Nie ufaj delphi w 100% czasem w nim coś jest a fizycznie nie działa lepiej opcom byś to zdiagnozował.
Temat stary....ale u mnie nowy. Problem dokładnie taki sam. Dzisiaj wyczytałem, że niektóre sprężarki mają oprócz sprzęgła wbudowany zawór zmniejszający ciśnienie wyjściowe sprężarki przy wyższych obrotach silnika. Jeżeli zawór z jakiegoś powodu nie zadziała, to sprężarka daje zbyt wysokie ciśnienie przy wyższych obrotach i czujnik ciśnienia (poprzez...
W Stilo 1.9 JTD sprężarka ma sprzęgło elektromagnetyczne oraz mechaniczny zawór wydajnościowy (nie idą do niego osobne kabelki). Po włączeniu przycisku klimy na panelu sprężarka startuje i kręci cały czas, niezależnie jak duże jest zapotrzebowanie na "moc chłodzenia". Natomiast w Alfie 159 widziałem kompresor mający zarówno sprzęgło el. jak i elektryczny...
adal nie wiem dlaczego moment podczas hamowania silnikiem to nie więcej niż 1/10 maksymalnego momentu. Ponieważ wykorzystanie hamowania silnikiem to tylko jego opory tarcia + przepompowanie powietrza z wdechu do wydechu. Żeby aktywnie hamować to stosuje się zamykanie wydechu (hamulec górski) i wtedy silnik pracuje w trybie sprężarki.
Jaki typ sprężarki? Sprzęgło czy zawór sterujący?
Sprężarka ze zdjęcia, problem polega na tym że nie zasysa powietrza a dmucha powietrzem w miejscu zaznaczonym na zdjęciu, może uszczelka? poradźcie coś bo nie wiem od czego zacząc. odkręcilem te 4 śrubki zdjąłem górę i blaszka i cala reszta wygląda ok, może problem tkwi gdzieś dalej?
Witam wszystkich. Mam taki problem, w mojej firmie jest kilka sprężarek i w sumie niezly układ sprężonego powietrza. W zbiornikach zbiera się znaczna ilość wody powstającej w wyniku kondensacji, czy wiecie może w jaki sposob się jej pozbyć? np. osuszacze powietrza ale musiały by być wysoce wydajne. Odprowadzenie wody na zewnatrz jest technicznie trudne....
Witam Posiadam Sprężarkę z zbiornikiem 50 l 220 v Od jakiegoś czasu zaczeła strasznie głośno pracować i podczas pompowania wydmuchuje powietrze przez korek wlewu oleju przez małą dziurkę korka a po dobiciu do odpowiedniego ciśnienia i wyłączeniu trzyma powietrze . Dodam jeszcze że im wyższe ciśnienie podczas pracy tym ciszej pracuje nie tłucze tak ....
Chcę zbudować sprężarkę, która będzie wykorzystywana na potrzeby gospodarstwa domowego. Jak narazie mam agregat lodówkowy, który oczywiście działa pompuje, ale zdobyłem też 3l zbiornik od powietrza prawdopodobnie z Autsana. Piszę z prośbą o podpowiedzi jak to ugryźć. Chciałbym, aby całe urządzenie było bezpieczne, pompowało zbiornik do odpowiedniego...
sprząc sprężarka uszkodzić sprząc sprężarka sprząc sprężarka klimatyzacja
ustawi jezyk polski wzmacniacz grzeje tranzystor diagnostyka polonez
naprawa pompki cyrkulacji naprawa pompki cyrkulacji
Stukanie na wolnych obrotach, ustaje po dodaniu gazu Dociąganie głowicy Mitsubishi 4M42 Canter - momenty i sekwencja