może po prostu słabo odbija kluczyk z rozruchu i delikatnie trzeba cofnąć kluczyk ręką i załapie, w unie tak miałem, oczywiście winą tego są wypalone na końcach styki kostki stacyjki, ewentualnie sprężyna stacyjki nie odbija do końca
Witam działanie rozrusznika realizuje kabel na którym jest podany + od stacyjki . Czyli gruby kabel przykręcany na śrubę (zasilanie rozrusznika ) .Cienki kabel często na wtyczkę , to sterowanie (zasilanie cewki elektromagnesu ) ma spowodować połączenie rozrusznika z kołem zamachowym . Minus jest przez obudowę rozrusznika . Pozdrawiam miłego dnia SH....
może sprężyna stacyjki już słabo odbija i kluczyk z pozycji "rozruch" nie wraca dobrze na pozycję wcześniejszą "zapłon" tylko cofa się troszeczkę - w Uno to częsty problem - trzeba kluczyk cofać ręcznie kawałeczek i wszystko działa jak należy, a Lublin to zlepek części z Fiata Żuka i Poloneza
Ściślej to problem wkładki stacyjki, a to znacznie ułatwia zlikwidowanie usterki. Pęknięta jest sprężyna w ww wkładce. Wkład stacyjki zamiennik vika to koszt około 18 PLN, wymiana śmiesznie prosta. Nie potrzeba demontowac, wymieniać całej stacyjki. Wkłąd stacyjki jest mocowany do stacyjki dwoma malutkimi śrubkami (będzie potzrebny naprawdę mały śrubokręt)....
Czy po wymianie rozrusznik był sprawdzany na stole (przed zamontowaniem w ciągniku)? Nie miał problemów, że cos się ocierało w elektromagnesie i może sprężyna nie dała rady powrócić. Czy przy podłączeniu klemy rozrusznik się kręci czy także zasprzęgla i próbuje uruchomić silnik? Czy po zamontowaniu wszystkie przewody są podłączone tak jak były? Odłącz...
Wlock akurat jest odwrotnie po podaniu napięcia siłownik jest wciągany dżwignia pompy opada w dół i można uruchomić samochód a po wyłączeniu stacyjki sprężyna siłownika wypycha grzybek do góry wraz z dżwignią pompy i silnik automatycznie gaśnie.
Może też być za mocna sprężyna na zębniku.
Jest tak - są dwa kable co przychodzą do wyżutnika z tym że sterujący można bez problemu pomierzyć z góry odsłaniając pokrywę plastikową nad akumulatorem . na kablu o ile pamiętam czarny z białym a dokładnie legnij pod niego i zerknij bo możesz mieć inny kolor przychodzi do skrzynki tej co mówiłem tam wetknij najzwyklejszy miernik i po przekręceniu...
Tak, to jest ta zębatka która pracuje z wieńcem. Jest jeszcze jedna przyczyna: po drugiej stronie zębatki jest sprężyna zabezpieczona segerem, jak spadł z rowka to ściśnij kleszczami (po całkowitym ściągnięciu) albo wymień na nowy.
Witam Mam konkretny problem jak w temacie, a mianowicie zdjąłem już wszystkie element kierownicy, pierwszą tuleję ściągaczem. Spokojnie wyszła sprężyna znajdująca się pomiędzy ww. tuleją a korpusem stacyjki. Ale za ni hu** nie da się ściągnąć stacyjki z drążka. Próbowałem lekko ściągaczem, trochę wyszło. Ale w pewnym momencie jest opór i boję się, że...
Witam Opiszę jak to robiłem bez ściągacza Jeśli nie masz specjalnego ściągacza to będzie potrzebne: Klucz 13 dwie sztuki Klucz nimbusowy 6 Śrubokręt płaski i krzyżowy Odkręcamy koło kierownicy / wskazane zaznaczenie sobie cechy aby potem trafić w to samo miejsce/ , demontujemy obudowę , rozłączamy kostki od kombajnu i odłączamy kostkę ze stacyjki ,...
założyłem nowy rozrusznik oraz nową kostkę elektryczną stacyjki- sprężyna już działa ale rozrusznik nie reaguje( nie kręci i nie wyrzuca) oczywiście był sprawdzany przed założeniem. Poza tym dalej nie mam nadmuchu i wycieraczek. Znalazłem schemat elektryczny stacyjki: http://skodaporadnik.republika.pl/porady... nie wiem czy dobrze...
Witam Mam problem z zamontowaniem kierownicy w Polo III. Rozebrałem ją, ściągnąłem wszystko (wymieniałem kostkę stacyjki). Teraz, gdy zakładam wszystko z powrotem, nie mogę nałożyć koła kierownicy, po prostu jest za mało "wystającej śruby". Czy coś robię źle? Może w niewłaściwej kolejności poskładałem elementy typu sprężyna itp? Proszę o pomoc. ;)
Przecież tam ma być sprężyna wyciągająca wałek kierownicy z kolumny ! (z taką podkładką koronową zakleszczającą się na wałku, jak jej nie ma to łożysko w obudowie stacyjki nie działa, to raz, a dwa faktycznie kierownica moze przywierać do śrub mocujących wyłącznik zespolony
Witam Zawór do wymiany. W pozycji stacyjki zapłon uruchamiany jest elektrozawór który odcina powietrze , a po wyłączeniu sprężyna go otwiera. Dlatego podczas pracy nie ucieka powietrze. Pozdrawiam Arturavs
Parę słówek o mz . :) . Ogólnie bardzo fajne i przyjazne dla ludzi motorki . Mam jeszcze jedną 125 Hondę varadero w stanie zepsutym . To był zakup przejściowy a nie przeżyła sezonu. Stoi już parę lat rozebrana w koncie i najchętniej bym ją przejechał walcem. Poruwnując tą Mz 125 z tą hondą to ta honda jest niemiłosiernym złomem. Jak go kupiłem to był...
Kluczyk "odbija" z pozycji rozruch do pozycji zapłon ? , bo wszystko wskazuje na to, że pękła sprężyna w stacyjce i jechałeś z włączonym rozrusznikiem, czyli go zniszczyłeś
A może wiecie jak rozwikłać następujący problem: rozbieraliśmy dziś ze znajomym "służbowego" Accenta ponieważ złamał się w stacyjce kluczyk i gdy już praktycznie wszystko zdemontowaliśmy rozleciał nam się przełącznik na końcu stacyjki [nie wiem jak to się fachowo nazywa - ta część w którą wchodzą kabelki] ze środka wypadły 2 miedziane blaszki, 2 metalowe...
Układ zapłonowy jest prosty jak budowa cepa. Odwrotne podłączenie cewki WN na 100% jej nie uszkodziło. Po prostu napięcie na kablu WN było tylko ok 300V niższe, co przy wymaganym min. 8000V jest drobnostką. Zmniejsz przerwę na przerywaczu do ok 0.1 mm i zrób próbę. Sprężyna przerywacza ma być solidna i mocno dociskać styki gdy są zwarte. Czy nie przekręciłeś...
Me juz w pracy to pisze :) Niestety nie mam dobrych wiadomosci, czytnik immo siedzi na paskudnej sprezynie, jedynym sposobem na zdjecie jej jest nadpilowanie pilnikiem albo flexą delikatnie częsci antenki o kolorze czarnym na wysokości złączki od kabelka, i najlepiej od strony takiego kwadratowego wgłebienia w główce, i po przeciwnej stronie złacza...
Guzik prawda. Problem w odcinaniu paliwa. albo pompka nie wypompowuje paliwa z pompy, albo zawór przelewowy nie zamyka powrotu i paliwo mimo zamknięcia EHABu pobierane jest z przelewu albo wyrobiony lub uszkodzony (zacięty) jest EHAB to tyle ;P Razem z elektrykiem doszliśmy do momentu ze coś podtrzymuje prąd na elektromagnesie na pompie, mianowicie...
Zawór start-stop to poz. oznaczona 127, czyli części 124, 125 i 126. Jest do kupienia albo na Allegro albo w sklepach fordowskich za ok. 70 zł. We wczesnych modelach 1992-1995 był inny i nie jest zamienny. Opis pompy Epica z rysunkami i działanie całego układu znajdziesz : http://forum.fordclubpolska.org/showthre... Wg tekstu fabrycznej...
Właśnie tak sobie myślałem, ale ten tłoczek chodzi dość lekko i podczas całego przesuwu nie czuć żadnych oporów, kable rzeczywiście były obrane odizolowałem je koszulkami, zaworek po przekręceniu stacyjki słychać jak puknie ,opór ok.9 ohm, niestety nie wiem jak sprawdzić jego działanie przy włączonym silniku ,silnik go zagłusza.Powiedz czy możliwe jest...
to typowa przypadłość w oplu,czasami dotyczy stacyjki,sprężyna powrotna nie cofnie z pozycji rozruch,a czasami samego rozrusznika-częste w Valeo D6RA-klei się rdzeń w elekromagnesie. Wynień kostke pod stacyjką,groszowa sprawa
Zatem tak... Nie kombinując za wiele można skorzystać z tego schemaciku. Można oczywiście dać zamiast tych wszystkich bramek i licznika timer 555 i jakiś licznik lewo/prawo, czy dekoder 1/10. Nieważne, to też będzie cziałać. Teraz trzeba zrobić regulację prędkości tutaj PR1 na jakimś trakzystorze MOS albo cyfrowym potencjometrze, którym będzie sterował...
Trzeba wymienic stacyjke całą, pozatym trzeba przykręcić plastiki kierownicy poprawnie, bo jak sie okazuje kluczyk jest niesymetryczny i w jednej pozycji zawadza za źle złożone plastiki i nie odbija. A stacyjka blokuje się od brudu lub pęknietej sprężyny powrotnej.
Bardzo częsta usterka. Do wymiany kostka stacyjki plus wkładka (mechaniczna stacyjka). Francuzy sprężynę powrotu mają we wkładce i prawdopodobnie kluczyk nie zostaje cofnięty do pozycji zapłon. Koszt poniżej połowy wartości rozrusznika.
Trzeba zdjąć ściągaczem tą tuleję pod którą jest sprężyna. Podobno da się od drugiej strony po zdjęciu kolumny ale nie sprawdzałem.
Spręzyna powrotna jest kostce, tej z przewodami.
Po prostu nie odbija ci sprężyna, stacyjka do wymiany bo zepsujesz rozrusznik i akumulator.
Problem wrócił prawie ten sam ( kluczyk ciężko wraca do końca w lewo, przed wyjęciem ) pomimo nowej obudowy stacyjki Obawiam się że to znów połamane elementy blokady w obudowie.Walczyłem w skodzie z taką stacyjką i blokowała, mieliła się sprężyna która wyskoczyła po ułamaniu się kawałka mechanizmu blokady. Też się ciężko obracała. Oryginał pada po...
To masz masę na stacyjce a na wałku nie? Jeśli tak to jeszcze może być brak sprężyny pod kierownicą, bo wałek siedzi w plastikowych tulejach, a ta sprężyna masuje z łożyskiem.
Uszkodziła mi się sprężyna w stacyjce odbijająca kluczyk po rozruchu. Ta "sprężynka" nie jest we wkładce patentowej tylko w tej wymienialnej części pod wkładką patentową, czyli w tej części elektrycznej Post trudny i moja odpowiedź zawiła
Tak też właśnie myślałem. Ma ktoś może jakiś rysunek takiej stacyjki.?? Bo muszę wykombinować sprężynę i muszę ją złożyć a złożenie tej stacyjki nie jest łatwe bo przy rozbieraniu wszystko się rozsypuje, przydał by się jakiś rysunek...
Więc można w dość łatwy sposób rozebrać i wyjąć wkład. Kolejność jest następująca. Wyjmujesz płytkę stykową podważając trzy zatrzaski w obudowie stacyjki. Odkręcasz wkręt M4 i wyjmujesz element ze stykami ruchomymi. Uważaj aby nie pogubić kołka ze sprężyną jak i podkładek (sprężynek) falistych. Wyjmujesz wkład bębenkowy poprzez wysunięcie na zewnątrz,...
Hallo, paski napędowe sprawdziłeś, również sprężyny napinające? Pozdrawiam
Najprawdopodobniej coś przy rozruszniku robi zwarcie, musiałbyś sprawdzić jaki prąd płynie przy normalnym rozruchu i przy tej usterce. Lub może coś ze stacyjką. w skodzie felicji pęka spręzyna w stacyjce i pali sie rozrusznik a cena rozrusznika jest nie mała.
ELV 63? Gaszenie jest realizowane przez przekaźnik na płytce modułu sterującego. Potrzebujesz mieć naładowany i sprawny akumulator (przy słabszym iskra będzie ginęła przy kręceniu rozrusznikiem, na szarpak odpali pięknie). Poza tym są zabezpieczenia m.in. czujnik na fotelu operatora i chyba czujnik na zamontowany kosz do trawy. W kosiarce którą robiłem...
Naprawisz ten albo wsadz drugi , stacyjka uszkodzona jest do naprawy(sprężyna).Ale klient też dał dupy trochę nie informując o uszkodzonej stacyjce. :)
Czy wymieniałeś bendix rozrusznika? W jakim stanie jest koło zębate i sprężyna? Czy wałek samego wirnika nie jest porysowany (może zacierać się na nim bendix)? Czy widełki dźwigni wysprzęgnika zostały prawidłowo zamocowane w trzpieniu elektromagnesu? Wymieniłeś tuleje główne wirnika (musi być zachowana praca osiowa wirnika)? Czy podłączałeś rozrusznik...
https://obrazki.elektroda.pl/3072187800_... 1.akumulator 2.stacyjka 3.sprężyna zwrotna 4.styki elektromagnesu 5.uzwojenie trzymające 6.uzwojenie wciągające 7.uzwojenie wzbudzające rozrusznika 8.komutator 9.wirnik 10.wielopust śrubowy 11.tuleja 12.bendix 13.zębnik 14.wieniec koła zamachowego 15.biegun rozrusznika
emeryt:D rozkrecilem przekaznik i po przekreceniu kluczyka jak przycisnolem i przytrzymalem ta platynke to swiece zagrzejei normalnie zapale.czyli jak poszla mi stacyjka sprezyna nie odbija to mozliwe ze to tez nie bedzie plusa?czyli co wymiana stacyjki?
W scanii była kampania i wymienialiśmy te przekaźniki.Stobart spalił kilka scanii w tym celu w Irlandii zdejmowaliśmy spodnie osłony silnika(wykonane z plastiki służy jako podpałka do rozrusznika :D )W starej czwórce przekaźnik był w kabinie,jedyny problem jaki się trafiał to uszkodzona sprężyna w stacyjce,która powodowała że kluczyk zostawał w pozycji...
należałoby zdjąć kierownicę przełączniki(wycieraczki światła takątulejkę na kolumnie ktora porzez sprężynę dociska stacyjkę później jeszcze śruba na imbus 6 i cała obudowa stacyjki zejdzie njpierw proponuję kupić drugi bębenek i tan na obwodzie jest taki pasek blaszki przyrównaj go do starej stacyjki i w tym miejscu wykonaj otwór w obudowie abyś mógł...
Tak, masz do wymiany kostkę stacyjki, proponuję zrobić to szybko, zanim zaczną się poważne problemy! Dodano po 2 Możliwe jest też zużycie nadmierne ślizgacza samej stacyjki, lub sprężyna nie odprowadza kluczyka na swoje miejsce po rozruchu (na czas użycia rozrusznika te obwody o których piszesz są rozłączane właśnie przez stacyjkę).
trzeba odpowiednio dobranym srubokrętem odgiąc sprężyny zatrzaskow 2 sztuki dostep przez otwory w tyle kierownicy ,z reguły jak ktos tego nigdy nie robił efektem są wyłamane mocowania plastikowe mocujące zatrzaski http://www.carsdream.com/skora_instr_sko...
Kostka w stacyjce (pęknięta obudowa ze sprężyną ) .Brak startu . Pozdro.
Czasami wystarczy poluzować śrubę od stacyjki i przesunąć stacyjkę w stronę kierownicy (sprężyna będzie ją dociskała w dół jak popuścisz śrubę) tym samym zbliżysz przełączniki do kierownicy
Jaką pomoc, powiedz-jaką? Miernik i patrz! Mi to śmierdzi kiepską masą łączącą silnik z nadwoziem-ta taśma po prawej stronie łacząca ścianę grodziową z silnikiem; koło akumulatora, a nie wykluczone też jest to, że w czasie jazdy pracuje rozrusznik, częste w renault jak pęknie sprężyna powrotna w stacyjce.
Ja problem rozwiązałem tak kupiłem chiński rozgałęźnik 3 gniazda zapalniczki + usb ,zostawiłem tylko obudowę i same gniazda zapalniczki zaś sprężyny i podstawę pod nie zrobiłem z płytki miedzianej i nad lutowanej wyspy ,elektronika od usb pozostała (7805) wszystkie przewody wymienione na 6 mm2(mieszczą się)i pod akumulator przez przekaźnik jakiś samochodowy...
sprężyna centralny sprężyna stihl kosiarka sprężyna
sprzedam elektroniczne swiatla diodowe nieprawidłowy sygnał obrotów
dodatkowe ubezpieczenie pralki bluetooth przerywa
Uszkodzony czujnik temperatury RE52722 w John Deere 5720 - objawy i diagnostyka Błąd P1503 w VW Passat 1.9 TDI - Alternator