(at)qkohe155 A jak zamierzasz spuszczać na zimę płyn chłodniczy skoro zaślepisz kranik spustowy na amen? To Polska ze swoimi zimami a nie Surinam z wiecznym latem.
Ale taki zawór jest bardzo rzadko wykorzystywany, używany. Co wcale nie zmienia faktu, że powinien być sprawny. Wykorzystanie takowego polega tylko, i wyłącznie na tym. Że zamyka, odcina on przepływ na przykład gdy chcemy zdjąć grzejnik , a zarazem nie chcemy spuszczać płynu (wody?) obiegowego z prawie całego układu. Czyli po prostu. U góry grzejnika...
szukam informacji czy trzeba spuszczać płyn przy zakładaniu pompki a jak nie to jak zrobić,bo mam zamiar założyć ogrzewanie postojowe seat alhambra. :?:
Przyłożyłem przewód do masy, wskaźnik dziala, na dniach zamówię czujnik i będę wymieniał, pytanko czy dużo płynu ucieknie podczas tej wymiany, bo nie wiem czy mam spuszczać cały płyn czy wystarczy sprawnie wyciągnąć stary i wkręcić nowy
podjechać gdzie i zaraz spuszczać płyn i jeszcze raz zakładać termostat Żeby wymienić termostat nie trzeba spuszczać płynu...
Witam. Przymierzam się do spuszczenia płynu chłodniczego z układu. Samochód to: Toyota Avensis T22 z roku 1997 z silnikiem benzynowym 1.8 o numerze: 7A-FE. 1. W poprzednim temacie o nagrzewnicy pisaliście o kraniku pod chłodnicą którym można spuścić płyn z układu chłodzenia ( wiem gdzie ten kranik jest, ale w książce która jest do toyoty cariny e, (ale...
1. Nie posiada korka 2. Odpowietrzy się samodzielnie, zalewasz płyn otwarty wlew płynu i gdy uchyli się termostat uzupelniasz płyn. 3. Pompa jest mechaniczna a elektryczna wspomaga przepływ płynu przez chłodnice EGR. Możesz uruchomić ją z pozycji testera diagnostycznego.
Cofam swój poprzedni post. Nie ma korka w bloku ;)
Wykręć że zawór EGR ( trza spuszczać płyn chłodniczy!) i go wypiaskuj. Żadne moczenia w jakichkolwiek płynach, tylko czyść na sucho! Ja mam taką metodę, że robię to bez odkręcania, zrobiłem sobie proste urządzenie, 3 minuty i po sprawie.
robja widzisz i tak musiałbym zastosować płyn niezamarzający - kolektory na dachu garażu też mogą zamarznąć, ale piwnica jest poniżej poziomu gruntu, więc mógłbym spuszczać wodę. Tak więc nie koniecznie płyn niezamarzający. Jeżeli chodzi o wilgoć w izolacji to myślałem, o rurze PCV fi 100 aby w niej włożyć rury w otulinie. Tak więc wilgoci być nie może....
Ja też nie mam bliżej, ale pogadaj z nimi, bo ja dałem swoją beczkę 200l i lejek oraz zrobiłem taką kuwetę z blachy, aby łatwiej było im spuszczać i od razu zbierają to dla mnie. Pogadaj może twój złom też się zgodzi i będą to dla ciebie zostawiać a jak dasz jeszcze przysłowiową flaszkę to na pewno będzie OK. Podpowiem jeszcze, że trzeba sobie zrobić...
Całego płynu nie zlejesz zawsze w pompie coś zostanie ale jest różnica wylać 0,2 L a 2l litry. Co do podnoszenia 1.0 jest lekkie więc krzywdy misce nie zrobisz ,ale podkładka z deski wymagana . Choć ja staram się zawsze podpierać zawsze za nadlew bloku obok miski.
Na abs-ie było: słaby prąd od akumulatora to został on podładowany klemy wyczyszczone łącznie z biegunami w akumulatorze, nowe gniazdo bezpiecznika przy akumulatorze. Coś może być w prawym tylnim kole ale nie wiem i żarówka od stopu się podobno nie paliła. Ale jeśli o ta pompę chodzi to nawet jakbym chciał wymontować sama elektronikę tej pompy to i...
Kupiłem oryginalny termostat. Mam jeszcze pytanie: czy trzeba spuszczać cały płyn chłodniczy, czy można podłożyć szmaty pod to, co wycieknie a pon skręceniu całości uzupełnić płyn ? Dużo płynu wyleci ? Pytam, bo chciałbym samodzielnie termostat wymienić a nie mam dostępu do kanału.
To co pokazałeś na zdjęciu służy do spuszczania płynu. Tam chyba rzeczywiście pomagało wykręcenie odpowietrznika. A czujnik może być bubel jasne.
Miałem w sobotę wymienić te wodę na płyn ale nie wiem gdzie przy nim jest spust od spodu jak i od góry niema dostępu do tej chłodnicy a od rury nie mogę odkręcić ścisku bo przeskakuje jest zepsuta i źle by było z tamtąd spuszczać większość bym wylał ten syf na ziemię bo niema tam dostępu ale odkręciłem rurę koło termostatu znaczy chyba tam jest termostat...
Tak, to jest kranik do spuszczania płynu
Trudno, bardzo dziękuję za pomoc, muszę zatem jednak pojechać do dobrze wyposażonej stacji napraw która dysponuje odpowiednim sprzętem żeby to zrobić za mnie. Tak jak napisałam, nie chodzi tutaj nawet o koszty tylko o ryzyko nieodpowietrzenia hamulców (bo inaczej nie umiem wyjaśnić sobie dlaczego po wymianie płynu w ASO musiałam wciskać hamulec praktycznie...
Dziś wieczorem rozebrałem środkową konsole i faktycznie opornik jest we wnęce przy silniku nawiewu. Sprawdziłem i prąd dociera do silnika wiec to na 99% skończyły się szczotki tym bardziej tak sądzę gdyż w momencie jak sie postuka w obudowe silnika to na kilka sek ruszy. Pytanie następne jak bezboleśnie ten silnik wymontować i czy trzeba spuszczać płyn...
Na początek spróbuj wymienić płyn hydrauliczny, jest taki sam jak hamulcowy tj. dot4. A jak najłatwiej odpowietrzyć układ po wymianie? Spuścić stary płyn i zalać nowy czy sukcesywnie spuszczać i zalewać nowy płyn do zbiorniczka?
Dostałem w prezencie wężyk spustowy Raczej kabel, bo wężyk spustowy kojarzy się ze spuszczaniem płynu. W załączniku instrukcja tego aparatu. Może być Ci pomocna.
Dobra wszystko jasne myślałem że to przez odmę olej tak nawala bo po zdjęciu odmy i przygazowaniu widać jak olej pryska ale nie tak duzo. A co do tego obiegu powietrza to czemu rurka od tego zaworu idzie do przepustnicy? Jeszcze dwa pytania przy demontażu kolektora trzeba spuszczać płyn chłodniczy czy tylko w przypadku zdejmowania listwy EGR? I jeszcze...
Ok a mam jeszcze pytanie bo ostatnio zauważyłem że koło korka wlewu oleju jest jakby mokre. Skojarzyłem to z odmą, poczytałem trochę i wyczytałem że zatkana odma powoduje wycieki zwłaszcza spod pokrywy zaworów itp... Jak ją wymienić? Tzn, czy trzeba spuszczać płyn czy coś w tym stylu? Odma w tym silniku to chyba to (zaznaczyłem na zdjęciu- zielony to...
Też mi się wydawało że membrana nie ma nic z tym wspólnego jutro muszę dokładnie wytrzeć parownik i wtedy zobaczę może coś będę wiedział konkretniej bo odkręcać i spuszczać płyn ( w ciągu 4 miesięcy wymieniałem go 2 razy ) nie wiedząc dokładnej przyczyny, chciałbym tego uniknąć. Ale chciałem dokładnego potwierdzenia że nie ma możliwości uciekania płynu...
Odnośnie chłodniczki, dokonałem rewizji i ogólnie uszczelka wyglądała bez zarzutu.Mogło na niej przepuszczać bo praktycznie była ona w równej płaszczyźnie z rowkiem dla niej przeznaczonym i tak jakby nie było odpowiedniego doszczelnienia przy dokreceniu. Mimo wszystko byłem i tak zmuszony na niej zmontować ponownie, bo nie ma dostępnych przynajmniej...
A więc te wysokie obroty to wina termostatu? Bo jak temp wzrośnie tak już do 40st na wskażniku to obroty zaczynają sie normować jak jest z 90 to jest lux ale jak ruszę to temp spada i znowu idą do góry obroty na jałowym. Więc Termostat raczej do wymiany? Mam jescze pytanie czy przełozenie termostatu to jakaś wielka filozofia? Trzeba spuszczać płyn z...
Witam. Problem dotyczy niewiedzy przy wymianie termostatu... Gdzie jest to chyba wiem :) Czy mogę i jak zdjąć bezpiecznie pasek rozrządu? Był jakieś 12 tyś km temu wymieniany w warsztacie. Czy potrzebuje jakieś specjalne klucze? Chociażby do ustawienia odpowiednio napinacza? Jeśli sobie poradzę z tym przyjdzie pora na wymontowanie termostatu... Czy...
Witam mam cc 700 z gaźnikeim typu aisan mam problem bo ułamał mi się jeden z dwóch kabelków odchodzących od czujnika termicznego(tutaj różne nazewnictwo dodam ze nie chodzi o ten przy chłodnicy). ze schematów i nowych części widzę ze tam jest uszczelka oring moje pytania: Jaka ciecz się pod tym znajduje?? czy muszę spuszczać płyn z układu chłodniczego...
Witam, posiadam forda mondeo mk3 1.8 benzyna 2001r., mam silnik po remoncie był wypalony zawór wydechowy. Wszystko jest ogarnięte, ale teraz ciągle jakieś problemy z tym samochodem, jestem aktualnie za granicą, więc póki co mechanik odpada jeżelibym mógł naprawić sam usterki to jak najbardziej. Mam złącze obd, pokazują takie błędy https://obrazki.elektroda.pl/7536678100_...
Na dole chłodnicy po prawej jest duży trójnik i pokrętło z kroccem do spuszczania płynu. Nałóż na niego kawałek węża fi12 i ładnie spuścisz płyn do kuwety. Ale z samego termostatu i tak wyleci trochę płynu przy wymianie o ringu.
kolego escort nieposiada korka do spuszczania płynu chłodniczego musisz zdjąć wąż od chłodnicy położony w najniższym punkcie.
Kominek z płaszczem odpada bo trzeba spuszczać wodę w czasie mrozów a płyn dużo kosztuje . Powietrze można zasysać z pomieszczenia obok garażu tam jest cieplej niż na dworze i niema oparów rozpuszczalników .
Ja często czyściłem te zawory w Oplach.Ostatnio kilka razy w Corsie 1.0 12 v i zawsze z pozytywnym skutkiem.No chyba że zawór był uszkodzony elektrycznie ,to trzeba było go wymienić.W Corsie 1.0 12 v zawór jest też firmy PIERBURG.Czyściłem go w tym samym samochodzie 4 razy w ciągu roku.W końcu powiedziałem znajomym żeby kupili nowy bo coraz częsciej...
Dziękuje za odpowiedzi. Klucze mamy dobrej jakości, podnośniki też są, kołki tez są aby dać pod samochód. Niestety nie ma kanału ale myślę aby cały tył podnieść w miarę wysoko na klockach i wtedy odkręcać belkę. Chwilowo zdjęć nie mam ale jak będę u znajomego to na pewno zrobię i wrzucę tutaj. Jeszcze mam takie pytanie przewody hamulcowe najlepiej odkręcić...
napewno jest korek spustowy, zwykle w Yanmarach jest po lewej stronie na ramie pomocniczej przy silniku taki korek i idą do niego zwykle takie 2 wężyki wyglądające jak kabel od żelazka takie w oplocie biało-czarnym jeden wężyk idzie do chłodnicy drugi do bloku i to jest wspólny spust. swoją drogą warto przepłukać układ kilka razy zalewając wodę, grzejąc...
Tak odkręcić wąż na dole przy chłodnicy i ustawić przełącznik ogrzewania na maksymalne ciepło .
Witam chciałbym na chwilę wrócić do tematu ogrzewania postanowiłem jeszcze raz spróbować odpowietrzyć układ chłodzący, ale by nie spuszczać płyny na ziemie podłączyłem bezbarwny przewód od odpowietrznika do zbiorniczka wyrównawczego. Przewód bardzo dobrze się wpasował i szczelnie, i wtedy zaobserwowałem że na początku leciały bąbelki po delikatnym dodaniu...
Witam, zawiodło ładowanie akumulatora, na szczęście prąd skończył się pod domem :) Sprawdziłem bezpiecznik przy akumulatorze 20A, prześwietliłem 3 przewody od alternatora - są ze sobą połączone, sprawdziłem czy nie mają przebicia do masy - wszystko ok. Po uruchomieniu silnika pomiędzy nimi zero napięcia. Czy macie jeszcze pomysł co sprawdzić przed rozkręceniem...
Witam, przy okazji świąt najlepszego życzę. Trochę zakręcony ten twój opis. Wnioskuję, że płyn chłodzący krąży w obiegu dużym. Wentylator włącza się kiedy czujnik temperatury cieczy chłodzącej poda odpowiedni sygnał, czyli kiedy ciecz osiągnie określoną temperaturę. To normalne, że przy jeździe powietrze wieje cieplejsze ponieważ silnik pracuje na większych...
A ja bym nie naskakiwał od razu na te łańcuchy bo przecież pracują w oleju silnikowym to się teoretycznie nie zużywają tak szybko. Teoretycznie ;) Praktycznie to nawet w silniku fiata 125p sie żużywały a nawet i zrywały ;) Jednak na pewno nie jest na tyle rozciągnięty jak autor pisze bo przy takim rozciągnięciu już dawno by przeskoczył o kilka ząbków....
Za Prinsa zapłaciłem 6000 zł, a za Dreama 4000 zł, ale nie żałuję tych pieniędzy, bo praktycznie później nie miałem żadnych kłopotów i jakichś dodatkowych kosztów. Kładę to na karb tego, że obie instalacje są firmowe (zestawione przez producenta), starannie założone i w miarę dobrze wyregulowane (chociaż teraz dochodzę do wniosku, że Prins chyba nie...
Nie wiem czy dla hobbysty jest sens wykonywać coś takiego...:cry: na upartego to i z kwasoodpornej nierdzewki dało by się zrobić i dać tylko okienko z plexy :D tylko po co tracić kasę na coś takiego :?: nie prościej znaleźć kawałek szkła do tego prosty nożyk za ok 10zł :D tuba silikonu szklarskiego do nabycia w markecie budowlanym już od 7-8zł do tego...
A kto Ci każe spuszczać cały płyn??? Dolej na stan i odpal silnik. Możesz się przejechać żeby rozgrzać silnik do temperatuty roboczej czyli około 90 stopni( oczywiście z zakręconym korkiem). Po powrocie ogrzewanie na full ciepło i odkręć korek. Jeśli płynu ubyło to znowu dolewasz na stan. Czekasz aż wentylator włączy się przynajmniej dwa razy (dopuszczalne...
To jest zawór EGR w tej bryce, pokazuję, bo zaraz jakiś wpadnie i każe pewnie jakies membramki sprawdzać. Ni ma tam nic takiego. Zazwyczaj jest zawalony czarnym żużlem, ale jest netoda na czyszczenie bez wykręcania jego. Wykręcanie to trochę dupiana robota, bo trzeba spuszczać płyn, obudowa zaworu jest częścią układu chłodzenia.
Jestem krótko po instalacji kotła elektrycznego Elmet( ma 15 lat ale grzeje)niestety fabryczne sterowniki okazały się mieć zbyt wysoka temp.minimalna (10oC) i zastosowałem sterownik nowszej generacji. Ze względu na fakt iż użytkuje dom w trybie weekendowo-wakacyjnym (160m2+30m2 piwnicy) w okresie zimowym aby nie spuszczać wody z układu wody utrzymuje...
Więc winny okazał się termostat, gotowany ponad godzinę w czajniku nawet nie drgnął, teraz już wiatrak chłodnicy się włącza ale na postoju trzeba było czekać około 30 min. zanim włączył drugi bieg ale ważne że działa a że rzadko to może i dobrze bo znaczy silnik się nie grzeje. Niestety żeby życie miało smaczek itd. zauważyłem że bardzo robi się twardy...
witam kolego terleckim więc tak chyba problem z głowy mamy i wiesz miałeś racje.Ale zaczne od początku wczoraj odwoziłem kolege do domu i na podwórku u niego zacząl szaleć silnik to ja zgasiłem go otworzyłem maske kumpel świecił ja znów hanie odpaliłem po chwili weszła na obroty a ja zrobiłem to co mi pisałeś odłączyłem przewód do serwa no i obroty...
Witam. Mam problem ze śrubą odpowietrzającą chłodzenie w BMW e 36 1992 r. Ukręciła się i jak próbowałem wykręcić obrobiłem gwint. Założyłem zwykłą fi 12 ale temp. bardzo poszła do góry. Gdy włączyłem ogrzewanie na fulla leciało zimne powietrze. Proszę o radę czy może tam być zwykła śruba, czy mam chłodnicę do wymiany. Czy jest możliwość odpowietrzenia...
Spuszczasz stary plyn z całego. Układu wlewasz nowy płyn o odpowiedniej!!! specyfikacji jaka przewidział producent!!!!!!! odpalasz samochód i dolewasz płyny w między czasie ktoś niech kręci kierownicą od lewej do prawej do końca kilka razy na paczatku może się pienić ale później przetanie jak piana opadnie i płyn się unormuje dolac do odpowiedniej ilości...
Diody albo regualtor, aternator produkcji Valeo, potrzebna dobra lutownica. Co do demontażu: podłoga, potem sprzężarka klimy, masz dostęp do śrub, potem odręcasz śruby, bierzesz szczypce do opasek samozaciskowych, ściągasz węże wodne, uprzednio spuszczając płyn, potem zawiśnie alternator na kablu odkręcasz i już na wieszchu, trudniej zamontować przez...
spuszczać płyn renault spuszczać czynnik zmywarka spuszczać
wyświetlanie komunikatorów zapłon minarelli ogniwo ziemne
interfejs multidiag interfejs multidiag
Kodowanie sterownika silnika Citroen C4 - narzędzia i proces Najlepsza płyta indukcyjna 400V - Bosch, Siemens, Electrolux