czy zamyka mu ssanie?
Od ssania jest niebieski czujnik. Sprawdź silnik krokowy.
W częściach zamiennych widnieje to cudo jako czujnik ssania, wspomaga rozruch zimnego silnika
A może to być coś z ssaniem ze się zaciol i śmiga ciągle na ssaniu?
Samochód na gaźniku? Jeśli tak sprawdź układ automatycznego ssania....
Może i bym to sprawdził ale co to znaczy "jeża ssania"?
http://obrazki.elektroda.pl/3164288600_1... [img] Podstawowa regulacja to taka że obracając ssawkę ustawiasz temperaturę włączenia/wyłączenia ssania . Możliwe też że pękła Ci sprężyna bimetaliczna w ssawce.
Przerwa 0.4 mm.Ssanie ustawia się na zimnym silniku tak aby przepustnica ssania była prawie zamknięta, następnie na rozgrzanym sprawdzić wyłączenie ssania.Ustawienie zapłonu -lampą,O to GMP tłoka
Ja bym założył Lekr od Favoritki 1.3, to samo co Pierburg, tylko maksymalnie uproszczony. Będzie ci pasował bez żadnych przeróbek do kolektora, pod filtr powietrza i mikser zostanie ten sam. Gaźnik kosztuje grosze i są tanie części - do kapitalnego remontu trzeba kupić uszczelkę komory i dwie membrany, jedną od pompki przyspieszającej, a drugą od zaworu...
jeśli miał byś uszkodzony zawór ssania tak by właśnie było na gazie i na benzynie
Chyba udało mi się naprawić ssanie. I tutaj moje pytanie: Jak auto zachowuje się na ssaniu??
W elektronicznych układach wtryskowych nie ma takiego czegoś jak ssanie. Ssanie jest w gaźnikach.
zdejm filter-pod nim znajdziesz przepustnicę wstępną, odpal na zimnym silniku-powinna się przymknąć. Jeśli nie to zobacz czy daje się ją zamknąć ręką przy włączonym zapłonie i zgaszonym silniku- jeśli nie stawia oporu i nic nie bzyczy znaczy że padł nastawnik(silnik) tejże przepustnicy. Jeśli silnik działa to odepnij ten czujnik temperatury, którego...
Błąd związany z sondą oczywiście jest spowodowany błędną emulacją odpowiedzi sondy po stronie komputerka gazowego. Spalanie może być spowodowane działaniem silnika w trybie awaryjnym. Łapał błędy więc spalanie może być na takim poziomie. Ja bym na początku obstawiał czujnik temperatury na co może wskazywać poziom spalania (samochód cały czas chodził...
zapłon na znaki,a początek wtrysku na słuch,wiem że powinno zegar się wkręcać w pompę ale nie posiadam takiego,pompa prawie na maks jest skierowana do silnika,jak daje do siebie(w stronę maski) to silnik słabo się wkręca i ma taki dzwięk klekot mocny),zapomniałem wcześniej nap pompę wsadziłem od turbo do zwykłego diesla,w starej objaw-brak ssania
sprawdz może czujnik temperatury silnika .jażeli jestuszkodzony to może mu się "wydawać" ze jest rozgrzany i nie załancz ssania.
Witam mam ten sam problem, a mianowicie brak automatycznego ssania. Golf 3 93r. 1,6 +gaz, wtrysk jednopunkt. Samochód po odpaleniu gaśnie jak jest zimny, jak się rozgrzeje to już lepiej, ciężko też ustawić obroty gdyż nie mam obrotomierza. Coś mam nie tak chyba ze wskaźnikiem od temperatury nawet nie drgnie, nawet gdy samochód już ciepły ciągle nic....
Witam mam problem z automatycznym ssaniem w golfie 2 91r silnik 1,6 chodzi o to iz sterowane jest elektromagnesem i nie chce sie właczac:!: z wstepnych ogledzin wyszło na to ze nie dochodzi napiecie do elektromagnesu który steruje tym ssaniem gdzie szukac przyczyny moze jakis przekaznik lub czujnik szwankuje co o tym sadzicie
bo niemam ssania tzn jest ale sie nie chowa ten bolec i mam wysokie obroty caly czas To w końcu jest ssanie czy go nie ma?
Jeśli nic nie robiłeś i tak się zaczeło dziać to szybciutko trzeba kółeczko rozrządu na wale sprawdzić bo za chwile autko nie pojedzie wcale.
Jesli mozesz sprawdz diagnostyka od czego zalezy automatyczne ssanie byc moze tutaj lezy problem. Na pewno zalezy od temperatury silnika i powietrza ale moze jeszcze od czegos? Jesli mieszanka jest nadmiernie wzbogacana to jedna z przyczyn moze byc automatyczne ssanie.
A jak z tą pompką od golfa? Siła ssania jest dokładnie taka jak trzeba? Bez żadnych modyfikacji nie wciąga padów anie nie jest zbyt słaba?
Ecotronic system -czujnik temperatury.
sprawdz czy dziala ssanie
Jeśli to gażnik Pierburg to trzeba zdjąć obudowę filtra powietrza i tam przy gażniku po lewj stronie jest obudowa sterowania ssania(półkula) przykęcona 3 śrubkami z łbem na krzyżak.Trzeba je poluzować i po naciśnięciu gazu, obracając tą półkulą w prawa zmniejsza się zamknięcie przepustnicy ssania.
mam pytanie odnosnie ssania w tym golfie, które czujniki są odpowiedzialne za sterowaniem obrotami gdy silnik jest zimny?
czujnik temp...przewody podcisnienia??na zimnym auto po odpaleniu ma ssanie czy nie??
Witam mam problem z moim samochodem Golf VII 1.6 tdi 2016 ponieważ po uruchomieniu i ruszeniu włączają się wentylatory obrotomierz pokazuje 1000 obrotów tak jakby silnik pracuje na ssaniu. Po diagnostyce komputerowej pokazuje tylko jeden błąd EGR czy to może być od tego ? Dzięki za odpowiedź
Najpierw zacząłłbym od czujnika temperatury. To jeśli chodzi o ssanie. Co do pływających obrotów to radziłbym przejrzeć wszystkie przewody. Przyczyną może być zagjęcie któregoś z nich lub nieszczelność. Następnie sprawdziłbym silniczek krokowy. A tak przy okazji. Co to za instalacja??
Witam, mam golfa 2 1.6 TD , kod silnika JR, ssanie ręczne. Problem polega na tym że świece żarowe grzeją mi tylko i wyłącznie na zimnym silniku. Wtedy wysuwam wajchę od ssania i pięknie odpala ale np. jak sie nagrzeje i postoi np. 20 min i odpalam latem bez ręcznego to świece się nie palą. Jak wysunę dźwignie ssania to lepiej zapala. Nigdy wcześniej...
jakby tak troszke jaśniej z tym ssaniem to byłoby super:)
Luzujesz pół obrotu nakrętkę przewodu na wtrysku i w czasie kręcenia przy odpowietrzonej pompie paliwo tryska co najmniej na pól metra , jeżeli tylko moczy to coś z pompą . Do regulacji początku wtrysku musisz wyposażyć się w czujnik zegarowy z odpowiednim adapterem i regulować zgodnie z kodem silnika i numerami pompy , tak ustawione musi dobrze pracować...
co może być przyczyna tego ze to zwiększanie dawki paliwa przy rozruchu nie działa bo mam taki sam problem?? golf 3 1.9 td 1995r.
Możliwe, że padł czujnik temperatury oleju. Kiedy auto jest zimne bierze więcej paliwa. Jest tak jakby na ssaniu bez przerwy.
Nie ma szans żeby przez dziure w IC woda sie dostała tam jest ciśnienie a nie podciśnienie ...a miałeś wskaźnik kiedyś podpięty do TD?? ja miałem i są momenty SSANIA w układzie intercoolera...
Mam problem z odpalaniem na zimnym silniku tzn. nie mam ssania i jedyne co zrobię to rozładuje akumulator. Na ciepłym odpala bez problemu. Prawdopodobnie za ssanie w golfie II z gaźnikiem Pierburg 2EE odpowiada czujnik temperatury (niebieski). Wyciągnąłem go dziś i sprawdziłem podpinając miernik pod piny i wogólę zero reakcji na ciepło. Gdy jest w samochodzie...
Ssanie sie zacielo ? Czujnik temperatury?
Automatyczne ssanie do sprawdzenia i przewody podciśnienia .
Dziękuję wszystkim kolegom za rady pomogły mi trochę lepiej poznać mój gaźnik. Po długich staraniach znalazłem przyczynę mojej usterki. Mianowicie jest to uszkodzony czujnik temperatury silnika(wkręcony w kolektorze). Powodował on, że komputer "widział" cały czas zimny silnik i dlatego na biegu bez gazu dostawał za dużą ilość paliwa bo był na ciągłym...
Radziłbym zacząć od kontroli szczelności wszystkich przewodów podciśnieniowych korzystając z wlepki na pasie przednim albo stąd http://www.ruddies.business.t-online.de/... A następnie sprawdzić działanie siłownika pull down, chodzi o to czy nie ma pękniętej membrany co zaburza działanie ssania. Nr 72 z pierwszego obrazka na stronie...
mój problem polega na tym gdy auto ma zimny silnik np rano jak odpalam ma bardzo wysokie obroty i głosno wyje gdy silnik popracuje z pół minuty obroty wracają do normy i ładnie równo chodzi na ciepłym silniku nie ma takich problemów To normalne masz automatyczne ssanie.
a może zapowietrzony układ chłodzenia lub zatkana rurka doprowadzająca płyn do "automatycznego ssania"
Przewód z serwa jest cały i nie zasysa lewego powietrza. Co do parownika to mam instalacje ELPIGAZ 92 LPG, był już regulowany i obroty zostały ustawione na najszybsze. Obroty gubi po rozgrzaniu, rano na automatycznym ssaniu jest OK.
Przestawiacz kata działa? Masz cięgno do tzw "ssania'' czy zalezne od temp?
Na moje to ta pompka ma za małe ciśnienie ssania, albo masz gdzieś dziurę.
Jeżeli nie wycieka plyn z węży to jeszcze nie tragedia , ale jak są sparciałe tak twierdzisz , warto wymienić żeby nie zrobiły niespodzianki.Jak mówisz ,że sparciałe są wężyki podciśnienia też należy je wymienić . Dysze raczej odpadają , jeżeli chodzi ok po rozgrzaniu . Ssanie jest sterowane i regulowane przesłoną - dysz w układzie" ssania " nie ma...
tak
Kup zestaw "HP102 855" za 10zł i drążek od biegów będzie działał jak nowy. Najgorsze tylko że wydech trzeba rozpinać do wymiany. Buczenie siłownika od ssania to normalne w tym modelu. Rozrusznik to w moich okolicach koszt 150zł za regenerowany z gwarancją.
Usterka wskazuje na zubożenie mieszanki, wadliwie funkcjonuje układ urządzenia rozruchowego. Sprawdź, czy przepustnica ssania się zamyka. Jeżeli nie, to należy wymienić zespół sprężyny bimetalowej, jeżeli tak - prawdopodobnie gaźnik wymaga czyszczenia i regulacji, ponieważ dysza układu ssania nie wzbogaca mieszanki.
Parownik jest nowy i wyregulowany. chociaż obroty różne są jak jest zimny. Raz 2900 jakby na ssaniu a raz ok 700.
A ja stawiałbym na standardowo wadliwie działający układ ssania.
na linke jest ssanie ?Czy automatyczne?
Mikser jest utkany pod obudową filtra, jak w SPI - nad przepustnicą. To I/II generacja. Powiem że dość odważnie, biorąc pod uwagę plastikowy kolektor. Poszukałbym dziury teraz. Ew. popatrzył we wskazania czujnika MAP. no, prawie, bo w tym sterowniku jest dość specyficzny algorytm "ssania A cóż tam takiego specyficznego? Oprócz przepustnicy zintegrowanej...
Witam, nie napisał kolega jaki to silnik! Przeważnie ssanie automatyczne sterowane jest z czujnika temperatury, jak temperatura silnika wzrośnie do określonej to sie wyłącza. Czujnik temperatury przy tym aucie powinien być gdzieś przy górnym kolektorze wodnym, może mieć złącze 4-ro stykowe. Więc problemem może być czujnik temp, jego uszkodzenie lub...
wymien ten niebieski czojnik on odpowiada za ssanie. Znajduje sie z przodu silnika na wezu od wody.
Brak reakcji po odkręcaniu korka, załączam filmik z pracy silnika po odpaleniu, po chwili jak zejdzie z ssania, wszystko wraca normy https://filmy.elektroda.pl/59_1724686130...
Przepraszam ale w gażniku 2E2 nie wystepuje żaden element wiskozowy, a w gażnikach siedzę od lat i wiem co piszę. A termik woskowy reguluje obrotami ssania.( w gażniku 2E2 )
Odłącz wtyczkę czujnika na zimnym silniku i zobacz czy pojawi się "ssanie". Jeżeli tak to czujnik do wymiany.
Temat jest interesujący tym bardziej, że EZ, RF, GU i RH nie miały pompki elektrycznej a jedynie automatyczne ssanie (N51 na schematach). Czy któryś z tych silniczków ma Kolega? Tak więc grzanie się przekaźnika to zwarcie w jego uzwojeniu, niepoprawny styk w gnieździe, zwarcie na sieci do ssania czy samym ssaniu itd.
Witam Na początek bym sprawdził czy ssanie działa . Pozdrawiam
Aby zadziałała funkcja ssania przepustnica rozruchowa musi być częściowo zamknięta .
Prawdopodobnie winien jest siłownik podciśnieniowy urządzenia rozruchowego (SPUR) jak na rys.on odpowiada za prawidłową prace silnika na wolnych obrotach na ssaniu . Jest to okrągła,czarna, plastikowa puszka . Wychodzą z niej dwa wężyki podciśnieniowe. Jeden połączony jest z dolną częścią gaźnika, a drugi połączony jest z zielonym pojemnikiem w kształcie...
Ja miałem podobny problem, dodatkowo nie było ssania w Golfie 1.6 AEE. Czyszczenie przepustnicy i jej adaptacja niewiele pomagały. Zdjąłem plastikową osłonę z przepustnicy i wyczyściłem styki czujnika położenia przepustnicy. Autko jak nowe. Adaptację zrobiłem sobie sam tzw. twardy reset komputera. Rano na zimnym silniku zdjąłem klemę "+" na godzinkę,...
czy podczas pracy i nagrzewania sie silnika -dzwignia ssania przesuwa sie do góry a konkretnie czy wyłącza ssanie?
na mój rozum może to byc uszkodzone ssanie wolne obroty mogą byc ustawione na młoteczku przepustnicy tak żeby nie gasł na zimnym , a jak się rozgrzeje to już kreci się za wysoko na biegu jałowym. spróbuj wykrecic troche sróbke regulująca obroty na przepustnicy. jeśli to obniży obroty na ciepłym silniku do normalnych wartośc bedziesz musiał niestety...
Ssanie działa?Umiesz włączyć?
Kolego a masz jakiś pomysł co to może być?
W dieslach nie ma ssania. Tym cięgnem przyspieszasz początek wtrysku.
Napisałem ci masz silnik w przepustnicy to nie polonez gdzie miałeś linię od gazu i ssanie na lince
Sprawdzałem, wszystko jest ok
W aucie jest jedynie alarm "Skorpion" i instalacja gazowa gaźnikowa pierwszej generacji. A może ten przekaźnik ma coś wspólnego z podgrzewaniem paliwa lub ssaniem bo to ostatnio niedomaga?
trzeba rozebrac tyl pompy i +12 do zaworka pozdrawiam
Mam problem ze "ssaniem" w moim Golfie. Silnik 1.8 (RP) monowtrysk Boscha. Wyglada to tak odpalam rano autko a tu 800-900 obrotow na minute a silnik pracuje jakby lekko nie palil na jeden cylinder. Silnik krokowy chyba sprawny poniewaz gdy rusze przepustnice reka da sie wyczuc jak sie porusza do przodu i do tylu gdy spadaja obroty. Z gory dziekuje za...
może jest uboga mieszanka a może uszkodzony regulator wolnych obrotów
Sprawdź silnik krokowy.
Czyli tak być nie może? Ale to już nie w pierwszym aucie zauważyłem, że jest zwężenie na ssaniu. U mojego brata w Golfie 3 też 1.8, ale u innych gazowników robił instalacje i nie ma żadnych zwężeń.
Co to jest czujnik ssania? Gdzie on się znajduje , dlaczego wymieniałeś takie coś?
Mam VW Golfa z silnikiem 1.6 '93 i jak go rano odpalam (tzn. jak silnik jest zimny) nie ma tzw. ssania i ma strasznie niskie obroty. Jak sie już rozgrzeje to jest wszystko ok. Prosze o porady co to może byc.
Gaźnik czy wtrysk wielopunktowy?
Hej! Sprawdzilem potencjometr, i wedlug mnie jest ok. Musze szukac dalej
Z gaźnikiem 2E2 nie miałem do czynienia ale mogę Ci polecić stronę: http://www.gaznik.pl Problemów szukaj w nieszczelnościach podciśnień, gumowej podstawie gaźnika i ew. automacie ssania.
Opcji jest kilka: - niedomykający elektrozawór - zużyte pierścienie na tłokach Abyś układ chłodził, to ciśnienie ssania musi miec wartość około 2barów
wolne obroty musisz ustawić na dobrze dogrzanym silniku, jakieś 800-850 obr/min jeżeli po tej regulacji zimny bądź niedogrzany silnik będzie gasł to problem leży w tzw.automatycznym ssaniu. inną przyczyną może być nieszczelny układ dolotowy poniżej gaźnika, ale o tym później, narazie sprawdź czy działa ci ssanie.
Proszę wymienić uszczelki pod kolektorem ssania to mi przychodzi do głowy . Twardnieją i zachowują się różnie przy różnych temperaturach
Z pewnoscia mowa jest o gazniku stosowanym w golfach ktorych nr silnika zaczyna sie od PN tylko kolega od kadeta trioche sie pomylil bowiem w golfach ssanie jest automatyczne.
Napisz jakie jest sterowanie ssaniem w tym gaźniku, rok produkcji, i przebieg.
Czujnik niskiej temperatury to ten koloru niebieskiego, steruje on ssaniem po zapaleniu silnika.Pozdrawaim
Witam. Podobną przypadłość miałem w golfie. Uszkodzony był mechanizm ssania (atomat) i dość duży luz na tulejkach aparatu zapłonowego. Po naprawie gaznika i wymianie aparatu przeszły mu kaprysy.
Nie rozumiem czemu miałby to byc problem z gazem, na lpg jest wszystko ok więc trzeba raczej szukać czegoś co z gazem nie ma nic wspólnego np: wtryski, ssanie, itp.
silnik krokowy sprawdzałem od kolegi i niby oki ale dalej nie miał ssania a a gdzie będzie ten czujnik na chłodnicy czy może na silniku ???
Witam.sprawdzilem dokladnie ten przewod wydaje sie wporzadku.Ja jednak mam wrazenie ze tam sa zamieszane przewody podcisnienia. czy nie masz schematu ulozenia tych przewodow. i takie pytanie Co jest odpowiedzialne za ssanie. pozdrawiam
Witam, niedawno wymieniłem czujnik temperatury w moim Golfie 3 1.8 benzyna i mam taki problem, że silnik jest nagrzany nawet do 70 stopni a dalej chodzi na ssaniu - obroty ok. 1000-1100. Gdy osiągnie 90 stopni jest normalnie czyli ok. 800-900. Z tego co mi wiadomo to silnik powinien wyłączać automatyczne ssanie przy 30 stopniach. Co może być tego przyczyną?
Ja właśnie miałem pierburga 2EE on jest wspomagany elektronicznie i strasznie awaryjny, więc ja go wymieniłem na zwykły gaźnik być może źle spisałem numer, ten gaźnik były montowany w vw Golf 1.6 tylko w innych modelach silnika niż (PN) . Wiem że jedynie ssanie ma sterowane elektronicznie i ja mam z nim problem.
Dalsza dyskusja w tym tonie, zostanie zakończona koszem. Podciśnienie ssania zapewne zmierzone, więc podaj wartość parametru?
Zobacz czy pracuję przyspieszacz na zapłonie bo może grucha zacięta lub węzyk zapchany
Na monowtrysku tam były tylko RP.
Witam. Panowie a może bardziej banalnie (uszkodzone ssanie jeżeli to automat to golf z tego słynie). Nie domyka sie na zimnym silniku lub zbyt szybko się otwiera. Przyczyną moze byc uszkodzony zespół rozruchowy dwa czujniki temperarty które sterują napięciem grzałki podgrzewającej bimetal, zacięcie mechaniczne przepustnicy ssania, lub wypracowany mechanizm...
Przepustnica sprawna?
Obroty na zimnym silniku sa około 1800obr/min a jak wyłacza sie ssanie (po upływie około 1 minuty) spadają do 900obr/min.
Zbieg okoliczności , po prostu może być to związane z tym iż zrobiło się zimniej na dworze, zatankowałeś jakieś "dziwne" paliwo. Na 100 % nic nie trzeba robić po zmianie akumulatora. Komputer sam się "uczy" po kilku "zimnych startach". P.S poprzednie (w tym "długoterminowe" wkazania MFA po wyjęciu akumulatora uległy skasowaniu i teraz są tylko "świerze"...
ssania peugeot elektrozawór ssania włączanie ssania
orange błąd konfiguracji wentylator stojący włączeniem kompaktowanie outlook
programowanie ekspresów saeco rejestrator czasu pracy
Prostowniki Elektro-Tech: Rodzaje i Zastosowania Wskaźnik temperatury 90°C, chłodnica zimna - przyczyny