pozatym zdaje sie ze czujnik temperatury nie wlacza "ssania"
w polonezie pompa paliwa jest w baku czy poza ? również miałem z tym problem ze pompkę było słychać, a nie podawała paliwa. Okazało się ze pękł przewód w pompce w baku i ssał powietrze
Sprawdż czujnik temperatury płynu chłodzącego, z czujnika pobierany jest sygnał do układu "ssania".
Masz dwie śruby. Jedną od uchylenia przepustnicy, a drugą od składu mieszanki na wolnych obrotach
Radzę sprawdzic ssanie czy się otwiera do końca i czy druga przepustnica nie jest uchylona podczas pracy na ssaniu
Moze czujnik temperatuy silnika (tylko ni ten od wskaznika) jest uszkodzony i komp nie zalacza "ssania".
Zatankowałem do pełna i nic to nie daje rano w chłodne dni pali dopiero za którymś razem (może wtrysk, co robi ten silnik krokowy , słyszałem że jest oddzielny wtrysk do ssania)???
Z racji że jest to forum dla początkujących - ssanie automatyczne ~ wzbogacanie mieszanki przy rozruchu zimnego silnika. Laik zrozumie o co chodzi, ktoś kto się zna też, bo to dla niego oczywiste. I ciekawe jakbyś wyjaśnił fakt, że nawet w katalogach czujnik który za to odpowiada istnieje pod nazwą czujnik automatycznego ssania?
Witam!! Bierzesz amperomierz do reki wpinasz sie w szereg z instalacja przy akumulatorze i patrzysz ile "spija" Ci pradu na postoju. Dopuszczalnie przy tych odbiornikach, o ktorych piszesz powinno byc ok 35- 40 mA , jesli wiecej to szukanie, ktory obwod jest "glodny" poprzez wypinanie bezpiecznikow i czajenie kiedy prad spadnie. Co do gaznika (to juz...
Na lewym słupku A, nieco u góry, na lewo od linki ssania.
Już przy 40°C powinien pracować równo po wyłączeniu ssania. Poradę masz powyżej - wyczyścić sprawdzić ew oddać do regeneracji gaźnik.
Wtrysk to nie gaznik gdzie ssanie można wyłączyć samemu.Przy wtrysku komputer dawkuje ilość paliwa w zależności od temperatury silnika ,temperatury powietrza ,obrotów i .stopnia uchylenia przepustnicy.Proponuje sprawdzić czujnik temperatury silnika. i elementy odpowiedzialne za bieg jałowy,silnik krokowy lub nastawnik przepustnicy.
ta kontrolka jest tylko od żarówek stopu masz zile podłączony trzeci stop w skrzynce bezpieczników masz niebieską prostokątną puszkę to urzadzenie mikroprocesorowe wyjmij je na parę minut powinno pomóc o ile samo zaczęło się tak dziać bo jesili po podlonczeniu trzeciego stopu to on będzie winy a kolega mariusz myli kontrolki od braku płynu jest czerwona...
Masz gaźnik i jak pociągniesz ssanie to mieszanka znajduje sobie inną drogę do cylindrów niż przez przepustnice. Idzie kanalikami od wzbogacania mieszanki - czyli ssanie.
Witam Silnik na benzynie nie utrzymuje wolnych obrotów na postoju tylko od razu gaśnie . Sprawdziłem elektrozawór w gaźniku od wolnych obrotów , niby reaguje i otwiera się . Napięcie dochodzi do zaworu więc powinien działać . Czy może jest jeszcze jakiś powód że po wyłączeniu "ssania" silnik gaśnie ? Polonez posiada instalację LPG . Nie ma problemów...
Ssanie było w polonezie na benzynę, tu nie ma żadnego ssania, jedynie komputer dostosowuję dawkę paliwa i początek wtrysku do temperatury silnika.
Odwrotnie i ssanie 0,15 wydech 0,25 GLI to nie miał hydraulicznych popychaczy?
zaznaczony strzałką na obrazku, jak również jakaś blaszka, do której nic nie jest podłączone, do czego ona ma służyć? Zobaczę na dniach, do czego ta blaszka może służyć... Kojarzy mi się, że denerowała mnie bardzo przy zdejmowaniu pokrywy zaworów, więc chyba była do czegoś przyczepiona... W wersjach GLE najpewniej była to dźwigienka do ssania. Polonez...
Fakt że silnik można uruchomic gdy jest rozgrzany sugeruje awarię automatycznego ssania . Nie odpala zimny.
Ten na reduktorze ( od ssania ).
Ssanie to zwiększona dawka paliwa. Na jałowym obroty są wówczas wyższe. Takie cuda to były w Polonezie na gaźniku. Szukasz sobie na siłę problemu
sprawdz filtr powietrza jeszcze i (tu wywołam burzę ;)) jak masz - to katalizator... miałem sytuację zbliżoną w nexii, że katalizator się zamulił i silnik pracował w dużej mierze na wypychanie spalin - po wyrzuceniu go pojazd odżył ;)) (w silnikach z wtryskiem nie ma automatycznego ssania, nieautomatycznego też)
Jest tak jak powiedział gimak, że na zimnym nie ma ssania i ma za chudą mieszankę..
Mało informując odpowiedzi . Kolego jeżdżę już 6 rok polonezem sam go sobie naprawiam i powiem tak przyczyną wysokich obrotów są lewe powietrze u ciebie mało realne skoro LPG ok , czujnik temperatury komputer ma informacje o zimnym silniku i zwiększa dawkę paliwa i powietrza ( w starszym modelu odpowiada za to kierowca wyciągając ssanie)
Miał czarne spaliny bezpośrednio po rozruchu następnie były gęste i białe. Po ustawieniu pływaka i dyszy w gaźniku spaliny się zmniejszyły w 90% nadal trochę kopci lecz i tak pozostawia niewielki nagar i z wydechu wylatują czarne krople. Silnik nadal nie ma mocy, tylko po wyciągnięciu delikatnie ssania odzyskuje siłę.
Słusznie podkreśliłeś: Trzeba pamiętać o niektórych rzeczach: uchwyt masy podłączamy do elementu spawanego, Ale nie można też wykluczyć dziwnych przypadków, potem się okazuje którędy płynie prąd. Szef spawał coś przy chińskim skuterze, przypadkiem dotknął czegoś innego i spaliła się masa w instalacji. Cienki przewód idący od statora aż do regulatora...
Cześć Wszystkim. Mam problem z poldkiem, niechce mi sannia wyłonczac. Slinik moze byc nawet gorący ale dopuki jade ciągle trzyma go na wysokich obrotach, dopiero jak sie zatrzymam na chwile to obroty spadną na normaly poziom. Czy moze mi ktos poradzic co z tym zrobic. Z góry dzienkuje.
Nie ma ssania w samochodach na wtrysku. Obroty są prawidłowe.
Więc tak zrobie. Odkręcę ten przewód od serwa i zaślepie na kolektorze ssącym. A z gazem to chyba musze udać sie do warsztatu, bo coś za szybko zużywam ten gaz. Wczoraj zalałem za 20zł przejechałem 50km i już mi brakło. Chyba za 20zł to troche więcej powinienem przejechać, i to jeszcze na ciepłym silniku bez załączonego ssania.
Kompresja jest według taniego wskażnika w granicach 12 Dodano po 13 Ale napisze tak Autko 1995 r (dobry rocznik) Przejechane 65 tysiaków i zero usterek, zero praktycznie włozonego wkładu. Jak podtrzymuje na ssaniu to auto trzyma obroty jak zrucę to zaczynają się hopy i siupy, wyregulowane obroty na jałowym w granicach 900, ale i tak ich bez ssania nie...
Ten zaworek jest elementem układu wykonawczego "ssania". Jeśli to jest zdjęcie Twojego gaźnika, to nie dziwne, że silnik nie pracuje równo - źle ustawiony/zatkany układ biegu jałowego. Schemat gaźnika GM 34S2C dostępny jest z opisem działania w książce "Sam naprawiam FSO Polonez". http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
mały przycisk monostabilny ukryty Dawno temu, w polonezie caro (benzyna, zapłon rozdzielaczowy) zastosowałem ukryty w okolicy cięgna ssania wyłącznik bistabilny zwierający styki przerywacza. Rozrusznik kręcił do padnięcia akumulatora, a silnik nie zagadał.
Spróbuj odłączyć klemę z akumulatora w ten sposób zrestetujesz komputer i bedziesz miał fabryczne ustawienia.Na benzynie powinno chodzić ok.
Niestety moje rozwiązanie teoretyczne jest nieużyteczne. Dopiero teraz miałem dostęp do silnika w którym miałem to zamontować i jezeli chciałbym włączyć ssanie to siłownik musiałby zostać w tym stanie w którym się wysunął. Czyli jedyne rozwiązanie to serwomechanizm, ale narazie będę korzystał z lata i pływał motorówką bez ssania ;) Temat zamykam i dzieki...
to że śmierdzi gazem to źle trzeba szukać nieszczelności, a ten przełącznik 3 poz. to gaz- jazda na gazie, coś to wyłączony gaz i benzyna i benzyna -jazda na benzynie, a dodatkowy przełącznik to chyba coś w rodzaju ssania na gazie -powinno ułatwiać rozruch na gazie przy wciśniętym przycisku
Jest jeszcze jedna metoda do wypróbowania. w starych dużych fiatach i polonezach były takie małe przerywacze do kontrolek od ssania i zaciągniętego ręcznego. Taka mała puszka aluminiowa z bimetalikiem. miała wprawdzie wybite 12V/10W ale może będzie pracować przy 6V i większym obciążeniu...
Napisałem ci masz silnik w przepustnicy to nie polonez gdzie miałeś linię od gazu i ssanie na lince
Nie, w Samarce druga przepustnica jest otwierana mechanicznie, tak samo jak w Polonezach. Te membranki to pompka przyspieszenia i druga związana ze ssaniem bodaj - nie pamiętam w tej chwili. Wersje 1.1/1.3/1.5 różniły się średnicą dysz i przelotów - zwężek Venturiego. Gdzieś jest w sieci książka WKŁ na temat Łady, znajdziesz tam potrzebne informacje.
Powracając do kosiarki, to sąsiad ma doczepiony od dwóch lat wzdłuż rury od rączki prowadzenia, tłumik od polskiej motorynki, ten zakończony w dzióbek, wcześniej miał od Rometa zakończony prosto, ale kosiarka wpadała w jakieś dziwne rezonansy i się dławiła. tłumik jest połączony z wylotem oryginalnego tłumika gumowym kolankiem od chłodnicy starego poloneza....
Tych skoków obrotów ja nie miałem. Niestabilne wolne obroty pojawiły się jak reduktor dojrzał do regeneracji. Po regeneracji też mi początkowo skakały, rozbierałem chyba ze cztery razy reduktor zanim trafiłem z dźwigienkami i ośkami w "stare koleiny". Ustawień gaźnika i zapłonu po ustawieniu na benzynie nie ruszałem, żeby silnik po przełączeniu na benzynę...
W starym i ile mnie pamięć nie myli jest płytka drukowana i trzy ośmiokonektorowe złącza. I tam nie ma żadnych technologii kosmicznych - wystarczy wyjąć żaróweczki, wziąć multimetr i pomierzyć - 30 min i schemat rozrysowany. Do wskażników typu paliwo, olej i temperatura dochodzą trzy styki: masa, zasilanie i sygnał. Do obrotomierza: zasilanie, masa,...
A w tym Poldku masz jakąś elektronikę? czy chociaż ssanie jest automatyczne? bo na nie wskazują objawy.
Ja w swoim poldku po zainstalowaniu gazu (I generacja) nie wyrzuciłem tej rury i nie zauważyłem żeby to coś przeszkadało w pracy silnika na gazie. Raczej pomagało przy dużych mrozach, bo w takich warunkach odpalony na gazie silnik (400-450 obr/min) szybciej dochodził do swoich normalnych obrotów, po uzyskaniu których rozpoczynałem jazdę. Dodam, że po...
Witam. W starych polonezach stosowano małe przyrywacze do kontrolek hamulca ręcznego oraz ssania. Chciałbym zamontować u siebie w Caro kontrolkę włączonego wentylatora chłodnicy i uzyskać ten sam efekt czyli przerywane światło kontrolki. Jednak ze względu na słabą dostępność tych przerywaczy chciałbym wykorzystać mały układ elektroniczny. Gdzieś kiedyś...
Sprawdź luzy na zaworach tak jak napisał Swidniczanin. Sprawdź jak przyśpiesza jeszcze gdy jest na ssaniu. Tylko nie za ostro i nie na zupełnie zimnym silniku(szkoda go forsować). Możliwe, że faktycznie jest coś przytkane w gaźniku. Miałem coś podobnego w polonezie i z pracy(9km) wracałem na wciąż zaciągniętym ssaniu bo nie dało rady ujechać na wyłączonym....
Wybaczcie, że tak późno, ale na przyszłość się pewnie przyda innym. Komputer łapał Ci błędy? Jak rozwiązałeś problem? Miałem to samo w swoim polonezie (tez sam monopunkt Boscha). Faktycznie, gdy komputer łapał błąd czujnika TPS - ssania brak, do tego strasznie go zalewało i dusił się, nie wchodził w obroty. Po przełączeniu na LPG całkowicie inne auto....
no ok czyli jak bedzie w miare ciepławy albo przynajmniej nie mrożny to wina niebedzie leżec po stronie gazu, mam taką teorie moze to wina tego silnika krokowego jak zapala auto to chodzi na ssaniu po 5 minutach ssanie sie odłancza i samochod gasnie bo wtrysk cos tam nawala :)
kable są nowe, czujnik tempertury też wymieniony. W obudowie termostatu mam dwa czujniki i wymieniłem ten bliżej silnika bo podobno z tego idzie tempertura silnika do kompa Dodano po 17 a może ktoś wie co jest odpowiedzialne za włączenie sie ssania w tym samochodzie bo podejrzewam że tu tkwi problem, ono się nie włącza
U mnie od początku były problemy z strzałami w wydech i gaśnięciem ale jakoś to wyregulowałem ze palił od lekkiego szarpnięcia choć świece zawsze mokre po pracy na wolnych lecz od pewnego czasu zaczął świrować z odpalaniem i gaśnięciem już nawet myślałem że za dużo oleju w mieszance bo chyba też dosyć czułe są te silniki ale to nie to , gaźnik czyściutki...
czy to auto jeździ na gazie? i czy na gazie sąpodobne objawy? następne pytanie czy zaczęło się to dziać jak spadły temperatury? Możliwe jest też ssanie lewych obrotów do gaźnika sprawdź też i to.
auto w ogole nie chce jechac jest slabe pozdr sadek No i będzie słabe. Ja kiedyś, mając "kancioka" w ramach walki z marnotrawstwem przepalałem takie mieszanki spuszczane na zlecenie klientów którzy "popełnili omyłkę". Stać to się nic nie stanie, auto słabe było jak cholera, prawie cały czas trzeba było na ssaniu jechać, ale człowiek radował się z darmowego...
jeszcze jedna sprawa. na zimnym silniku gasnie ne zalancza sie takzwane ssanie(podwyzszone obroty) dzieje sie to na benzynie i na gazie.
Witam. Wczoraj coś się pochrzaniło z polonezem- rano palił. Wieczorem po przekręceniu stacyjki nic się nie dzieje. Nie słychać żadnego buczenia rozrusznika, a lampki (akumulatora i ssania) po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłonu lekko przygasają. Jednak rozrusznik nie daje śladów życia. Bezpieczniki sprawdzone i są w porządku. Akumulator na 100%...
jezeli pomoglem to kliknij tamten dupsik, że pomogłem :) zawsze 1 punkt więcej :) na chwile nie mam adresu strn internetowych ale po co zamaiac przez internet?? przesyłka cie drożej wyjdzie niż wkładki.... ja niedawno zrobiłem sobie prawko.. 1 moje auto to poldolot truck mam kumpla którego hobby to mechanika i elektronika a ze sam ma poldolota to zaczelismy...
Jeżeli chodzi na gazie to w ogóle nie reaguje na ssanie a na pewno nie na tyle aby swobodnie pracować na wolnych obrotach...
Aby uruchomić zimny silnik benzynowy do komory spalania należy podać bogatą mieszankę paliwową.Jezeli rozgrzany silnik pracuje normalnie ,a zimny trudno uruchomić to na 100% awaria tkzw.ssania. Kiedyś ssanie zaciągano linką dziś tę funkcję realizuje sterownik wtrysku.
Witam! Mam mały problem z ssaniem w Favoritce. Pracuje niby prawidłowo włącza się kiedy trzeba ale na ssaniu obroty potrafią dojść do 3000 - jeżeli wcześniej nie wcisne pedału gazu bo jak go wcisne to obroty spadają do 1600-1700 i takie się utrzymują bardzo długo. Jak jeżdże po mieście to cały czas mam ponad 1500 obr. a przez to pali mi więcej. Na gazie...
Mam poloneza 1,6 GLI i od kilku dni zaczoł mi szarpać w trakcie jazdy, auto jest zasilane paliwem i gazem wtrysk raczej odpada po na paliwie i gazie są takie same objawy. Co pwinienem sprawdzić lub co powoduje to szarpanie? P.S podczas odpalania z rana na paliwie nie może wejści na obroty bez dodania gazu niekiedy gaśnie i przy ponownym odpaleniu łapie...
Ma i to bardzo dużo. Silnik dostaje za dużą dawkę paliwa, gaśnie szarpie przerywa, coś jak polonez na ssaniu, a na gazie gaśnie maglowałem to 1000tysiac razy kolego, przyznaj sobie ostrzeżenie ,bo nie masz racji. 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą...
Jest iskra wogole, paliwo dostaje sie do cylindrow, ssanie dziala? Mam nadzieje ze nie probujesz go w mrozy zapalac na gazie. Pozdrawiam.
Nie sądze żeby to był moduł. Świece po wykręceniu są suche jest iskra. Chciałbym jeszcze dodać że przed wystąpieniem tych objawów spalił się silnik od wentylatora chłodnicy. Póżniej wymieniłem czujnik załączania tego wentylatora bo się nie załączał. Wygląda na to jakby nie było załączania ssania albo coś jest zatkane. Po nagrzaniu jakoś chodzi ale to...
Sluchaj!!! Sprawdz cisnienie w cylindrach!!!! Wyreguluj zawory!!! Ja tak mialem i wlasnie dzis to zrobilem i auto pali jak mesio. Wszelkie grzebania zacznij od tego, bo jak sam mowisz kontrolka silnika sie nie zapala. Spece zalecaja regulacje zaworow na gazie co 10000km. I tu sie z nimi zgodze. Uczynilem to i auto cyka, az sie chce jezdzic. Natomiast,...
Przecież pisze, że wiem jak wygląda kolektor silnika CE 1.6 MPI. Zamiana pompki paliwa nic nie dała. Mam podejrzenie że silnik przy próbie startu jest zalewany benzyną. Czy wie ktoś może czy na ssaniu (zimny silnik ) następuje wydłużenie impulsu otwarcia wtryskiwaczy ? Czy tylko silnik krokowy bardziej otwiera dopływ powietrza.
Jak już pisałem gaźnik wyczyszczony, (kilka razy), cewka i moduł wymieniane (dostałem od poprzedniego właściciela, na jednych i na drugich tak samo). Zielony kabelek poszedł jako jeden z pierwszych, będę musiał wymienić tą cewkę z aparatu, może to coś pomoże...Chodziaż nie wydaje mi sie, bo z wyciągniętym ssaniem nie ma problemu a gdyby to było coś...
Witam, trosze się oziębiło i problem powraca. Dawno temu miałem FSO POLONEZ. Gdy zbyt wcześnie wyłączyłem ssanie silnik pracował nierówno podczas przyspieszania. Przypomina mi to prace mojego Modusa. Polonez miał możliwość przestawienia skąd ma czerpać powietrze. W okresach zimniejszych powietrze czerpał z kolektora wydechowego, który był gorący, przez...
Dołączam się do kolegów. Co prawda miałem Poloneza, ale to też był smok. W najgorszych czasach palił mi 18, ale była zima i dojeżdżałem tylko do pracy i powrotem. Cały czas na ssaniu. Dwa kilometry w jedną stronę. Sprawdź czy dźwigienka ssania się nie zapiekła, albo tłoczek zubażający, poziom paliwa, czy dysze główne nie są zamienione i czy pływak nie...
Czasem powodem wysokich obrotów w samochodach z automatycznym ssaniem może być czujnik temperatury - sterownik myśli że silnik jest zimny i daje mu ssanie. Płyn w chłodnicy(poziom) też sprawdź. Tak miałem w nissanie, nie wiem czy dokładnie tak samo jest w poldku.
Pomysł narodził się dawno, ale nie było czasu na realizację. Chcę to zorganizować najprostrzym sposobem, mam trabanta z silnikiem 1300ccm, irytuje mnie gaźnik z automatycznym ssaniem i ciągłe problemy z wolnymi obrotami. Planuję zastosowanie wtrysku od poloneza (wtryskiwacz, komputer i wymagane czujniki), jest to najłatwiejsze do zdobycia. Ze schematu...
Natomiast 2 był naciskany przez dźwignię w gaźniku przy pełnym otwarciu przepustnicy,ale do czego był podłączony to już uleciało z pamięci. Czytając różnego rodzaju budowy gaźników w podobnym gaźniku stosowanym w nowszych(lub starszych) polonezach taki tłoczek był na gaźniku i służył do (jak się doczytałem) odpowietrzania skrzyni korbowej lecz tutaj...
Na gazie mi nie odpali, zawsze muszę na benzynie odpalać jak jest zimno, właśnie te usterki są na paliwie, wygląda to tak, że przy zimnym silniku wyciagam ssanie i po uruchomieniu silnika, i po chwilowym całkowitym zwróceniu ssania silnik nierówno pracuje i gaśnie, a na częściowym wyciągnięciu ssania silnik nie gaśnie ale dalej nie pracuje równo. Natomast...
polonez '92 po generalnym remoncie silnika i głowicy + nowy gaźnik. problem jest taki ze przy dzisiejszej temp (ok-12) jezeli go odpalam na ssaniu to zapala i od razu gasnie, troche podpapuje gazem i znow zapali-gasnie (bez gazu jak i z wcisnietym lekko gazem) po kilku 4-5 probach odpala i juz nie gasnie. (czy winna moga byc wypolerowane doloty w glowicy...
no wiec tak,zrobilem reset...i dalej to samo..juz mnie to denerwuje..bo czy silnik ma 90 oC czy 100 to obroty gdy jade stoja na 2 tys raz na 100km spadna.ale gdy stoje odrazu pieknie spadna ;(linka od gazu sie nie zacina,czujnik musi byc dobry bo pokazuje 90 i sie wiatrak włacza...a te podcisnienia to nie mam pojecia jak sprawdzic ;S Dodano po 2 aha...
Tak, ale taką mam, i iskra była gorsza niż na tej z poloneza elektronika. Założyłem wczoraj zamiast cewki 4226 cewkę BE200B (1 ohm na pierwotnym kontra 3,5 ohma w BE200B), od przerywaczowego zapłonu ze 125p. Iskra jest gołym okiem mocniejsza, i zapaliła bez włączania ssania na pół kopniaka :) Dzięki za poradę!
moment dokręcenia śrub głowicy -w pierwszym etapie 3KGm w drugim etapie 10KGmpo dokręceniu wszystkich ponownie sprawdzić od początku ,wspornik dźwigienek zaworowych 1,9KGm luzy zaworowe ssący 0,20 mm,wydwech 025mm,,ustawienie pokręcasz walem i w momencie kiedy na 4 cylindrze masz koniec wydechu początek ssania ustawiasz zawory pierwszego cylindra i...
Witam A czy jak już odpali na tym zimnym silniku to ma podwyższone obroty świadczące o działaniu ssania ? Jeśli nie, to proponuje sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej ( ten który podaje sygnał do kompa zapłonu ), tak ja to napisał kolega we wcześniejszych poscie. Ponadto jesli na przepustnicy jest silnik krokowy do kanału wolnych obrotów...
Jak pokręcisz trochę na rozruszniku to odkręć świecę i zobacz jaka jest jak będzie sucha to dostaje mało paliwa lub czujnik ssania jest uszkodzony, jeżeli będzie mokra to prawdopodobnie nie ma odpowiedniej iskry, problem może być w module zapłonowym który to dostaje za mało prądu aby wytworzyć iskrę zdolną do zapalenia mieszanki paliwowo-powietrznej.
Przy wyższej prędkości obrotowej wypala dostępne paliwo, skoro zrobiłeś pompę, paliwo jest podawane PEłNYM STRUMIENIEM do gaźnika zatem tam należy szukać przyczyny- filtr, zawór iglicowy, pływak, dysza główna. Warto zrobić test ze ssaniem! Następnym razem jak zgaśnie zobacz czy jest paliwo w gaźniku, sprawdź po prostu czy pompka przyspieszenia poda...
Ja mam w polonezie to samo od 4 lat, obroty spadają dopiero po wciśnięciu pedału hamulca i przytrzymaniu przez 5-7 sekund - byłem u kilku mechaników i nic, czyściłem wszystko co się da i też nic - na moje oko to tak jakby się ssanie nie wyłączało, dopiero po naciśnięciu hamulca ssanie się wyłącza, albo silniczek krokowy do wymiany ale ja się już do...
http://obrazki.elektroda.net/46_12891210... Buggy budowane było od 2008r, jego koniec nie da się określić, ponieważ od początku budowy do dnia dzisiejszego przechodzi pełno przeróbek, modyfikacji, ulepszeń, z czasem wady zostały wyeliminowane, bądź zmniejszone ( konstrukcja zawieszenia + dobór amortyzatora, usztywnienie silnika, osprzęt silnika)....
Czytałem niektóre posty, ale nie umiem sobie dać rady. Więc tak: jest to polonez caro 1996 rok, na jednopunktowym wtrysku, z instalacją gazową LEV… Nie odpalał na benzynie. Przyczyną był dziurawy wąż przy pompie paliwa, benzyna wracała do baku, oraz druga usterka – walnięty czujnik ssania. Wąż zrobiony, czujnik wymieniony na bosha i teraz...
Świece wsztystkie niestety są zakopcone. Nie wydaje mi sie, żeby ssanie sie zacięło bo jak jest ciepły to bez ssania ma około 900 obrotów. Co do "wysokiego napięcia" to chodzi Ci o rezystancje kabli wysokiego napięcia ? Dodano po 2 Co do gaźnika to były w Caro 1.6 różne?, bo nie wiem co mam Ci napisać o nim. pozdrawiam Dodano po 3 Może dodam jeszcze,...
W tej chwili zdjęcia nie mam. Pompy nie rozkręcałem jeszcze. Ale chyba bez tego się nie obejdzie. Jeżeli chodzi o dźwignie zewnętrzne to prawie wszystko pracuje bez zastrzeżeń. Prawie dlatego, że jest tam dźwignia która połączona jest z obudową termostatu taką jakby linką. Całe to ustrojstwo służy do wzbogacania mieszanki. I właśnie ta dźwigienka pracuje...
Polonez Caro 92-gaźnik po full remoncie silnika +głowica, nowy gaźnik ,przewody wys. nap. ,aparat zapłonowy ,świece PROBLEM1:zimny silnik -zapalam na ssaniu chodzi ok 3 sek i gaśnie i tak ze 4 razy ,póżniej jest ok z ciepłym nie ma problemu PROBLEM2: Pływa na wolnych obrotach w zakresie 1000-1500. Regulowałem wykręcając elektro- dyszę niebardzo pomaga....
Witam Co do parownika to membrany prawie nowe. Co do reszty to napisałem ten post bo właśnie jest to cholernie dziwny przypadek bo mój stary też ma poltka i jeszcze jednego w częściach i już wszystko do wtrysku było zamieniane i żadnej poprawy. I jeszcze raz powtarzam pytanie: Jak jest sterowany ten silniczek krokowy? On steruje ssaniem więc skąd wie...
Zacina Ci się tłoczek ssania, umieszczony w części gaźnika od strony przedniej grodzi, dostępny po zdjęciu górnej pokrywy gaźnika. Jest regulowany podciśnieniem, co powoduje że zamykając dodatkowy kanał zapobiega zalaniu silnika. Najprawdopodobniej masz zapchany nagarem, tak samo zawór ZHS. Ale to problemy czysto mechaniczne, czyli nie na to forum.
Sprawdz czy wczasie rozruchu na zimnym wtryskiwacz daje paliwko o ile to monowtrysk. jak daje i iskra jest to podlej mu troche strzykawka Jak zarechce to wtryskiwacz prawdopodobnie kuleje Silnik jest na wtrysku wielopunktowym. Właśnie kiedy mu się wstrzyknie paliwa to zapala i na zimnym! to wygląda tak jak gdyby nie działało wogóle ssanie automatyczne,...
Wrócę do pierwszego (swojego) postu. Obecnie, po naprawie gazu, objaw się nasilił, do tego stopnia, że po przełączeniu na benzynę, nie chce chodzić w ogóle, chyba że po wyciągnięciu ssania. Gazownicy stwierdzili przepuszczający elektrozawór, podejrzewam, że to jest przyczyna - razem z benzyną idzie też niewielka ilość gazu. Jak sądzicie?? Cóż, na razie...
to wspomaganie odpowietrzenia komory silnika byłoby prawdopodobne-bo przy niskich obrotach w obudowie filtra jest ciśnienie atmosferyczne (chyba) i nie ssałoby z tej rurki od odmy, a tak przez wężyk zasysa. bo na wysokich obrotach silnik dostaje tyle powietrza przez przepustnice ze nie potrzebuje dodatkowego (polonez nie wkręca się aż tak szybko na...
wiem ze w silnikach diezzla jak i przy wszystkich autach na wtrysku nie ma czegos takiego jak ssanie w postaci jak przy gaznikowych benzyniakach ale z moich niewielkich informacji wiem i wydaje mi sie ze jest cos ala automatyczne ssanie zeby poprostu auto nie zgaslo na zimnie przy zimnym silniku.tak mi to kiedys ktos tłumaczyl.jesli nie ma ssania to...
sam sobie odpowiedziałeś czujnik temperatury płynu chodzącego w kolektorze dolotowym . tz: niemylić czujnika temp wody który bedzie wskazywał poprawnie na desce rozdzielczej jest drógi chyba niebieski i powinien być wkrecony do klektora ssacego tem gdzie płyn czy woda go podgrzewa inaczej mówiąc masz brak ssania rano na zimnym silniku, okile ssanie...
Hehehe. Ostatnio taki chip rezystor miałem 10 lat temu kiedy jeszcze myślałem, że polonez to też samochód. Kiedy np. w czasie wyprzedzania zabrakło mocy po prostu wyciągałem ssanie do oporu i redukowałem bieg. Jak on się wtedy pięknie zbierał! Prawie jak teraz moje volvo gdy na piątce przyspieszam od 120 8-) A tak na serio, uważam, że takie aukcje powinny...
Witam może ktoś mi pomoże bo już tracę zmysły przez to cholerstwo. Pacjent to polonez caro 1.6GLI. Zaczęło się od niewinnego wypadania zapłony w okolicach 3k obrotów głównie na zimnym. Później było tylko gorzej. Pewnego dnia tak tragicznie było że aż zgasł w trakcie jazdy i to do tego stopnia że nie dało się ruszyć po odpaleniu bo od razu zdychał. Jedyne...
Czujnik cieczy-to przede wszystkim wg niego komp. ustala ile mu polać żeby szyko odpalił i nie mulił się gdy jest zimny i później nagrzany. Oczywiście wszystkie są ważne, ale przecież ty ssania nie zaciągasz tylko komp na podstawie czujnika temp. silnika ma zaprogramowane ile czasu otwierać dłużej wtryski jak jest zimny i rozgrzany(korekta do tego co...
Witam. Mam problem z "pływającymi" wolnymi obrotami w silniku 1.3MPI. Wszystkie mechaniczne części sprawdzonei działają poprawnie. Jechałem nie dawno Polonezem, i przy ciepłym silniku przy włączoym ssaniu też obroty "pływały" do momentu wyłączenia ssania. Czy to i tu może być przyczyną. I gdzie ew. się ono znajduje.Pozdrawiam i dzięki za informacje.
jest nato rada kupujesz pompe od lady z lapkna do przyciskania reczna cisniesz 5-6 i maszkomore zalana i zapali za pierwszym razem a oile jestes jeszcze bardziej wygodny kupisz w allegro pompe od VW transportera pompe bezynowom zewnetrznom wymontuj zawor benzynowy a te dwa kabelki( + -)beda zasilajacymi pompe jak tylko przelaczysz na bezyne zacznie...
Dobry wieczór. Może to komuś się przyda... Jedziemy sobie "Polonezem" w którym zepsuł się rozrusznik. Zatrzymaliśmy się na chwilę, zgasiliśmy silnik. Nie ma w okolicy nikogo, żeby popchnąć... Poniżej jest metoda na samodzielne odpalenie: Prawe tylne koło podnosimy (warto tam podłożyć pod ośkę coś oprócz podnośnika, np. parę cegieł, albo tzw. "kobyłkę")....
Jeśli powyżej 3000 obrotów silnik dalej ciągnie w górę to nie będzie to wina filtra. Zapchany filtr ogranicza przepływ gazu, więc będzie odcinał osiągi ,,od góry" obrotów. Gdy będziesz się dobierał do filtra to najpierw zakręć wielozawór, a potem wypal gaz z przewodów i filtra. Dopiero gdy silnik zgaśnie rozkręcaj filtr. Nie napisałeś czy ten problem...
Witam, Proszę zeby ktoś mi cos doradził bo kazdy mechanik chce naprawiac i wymieniac cos innego a najlepiej wszystko w moim polonezie. Problem polega na tym ze samochod po odpaleniu wchodzi na 1500 obrotow (ssanie) i przez jakis czas (do nagrzania silnika) utrzymuje sie na tym poziomie. Po nagrzaniu obroty zaczynaja falowac - tzn raz jest 1200 pozniej...
Ok cewka zapłonowa też jest podwójna, to też widać na schemacie. Na kole od czujnika położenia wału jest w jednym miejscu długa przerwa (jakby brakowało 3 ząbków). Zdaje się jakby w tej przerwie z czujnika mógłby być zapłon, na cylindrach 1 i 3 lub 2 i 4. Nie mogę zrozumieć idei łączenia wtryskiwaczy po 2 czyli gdy jeden cylinder jest w trakcie ssania...
Witam, Posiadam obrotomierz z Poloneza LUMEL MS14-001.A chciałbym go przerobić na 3 cyl. do tiktaka. Po podłączeniu go do cewki (pionowy styk) obrotomierz na ssaniu pokazywał ok. 1000 obr/min. Na ciepłym silniku wskazówka się nie podnosiła, dopiero po dodaniu gazu szła do góry. Szukałem już rozwiązania ale na forum nie ma opisanego tego obrotomierza...
ssania peugeot elektrozawór ssania regulacja ssania
odblokować start pulpicie reset płyty głównej laptop samsung huawei unlock
resetowanie baterii ładowanie akumulatora buforowe
Wysunięty sworzeń w zmywarce Whirlpool Natural Dry - jak schować? Zamiennik tranzystora MOSFET 18PO6P - SPP18P06PH