Ssanie w dieslu? Coś ci się trochę pomyliło.
Diesle mają ssanie automatyczne lub ręczne. Takie ustrojstwo małe przy pompie. Dotyczy to starszych diesle na pompie rotacyjnej.
Czy jazda z włączonym ssaniem w silniku Diesla na dystansie 12 km mogła spowodować uszkodzenia? Sprawdź, jakie mogą być skutki dla zużycia paliwa i emisji spalin.
Trzeba, bo powietrze musi dostawać każdy silnik. I to nie małej średnicy rurka, tylko porządna rura musi iść a na końcu daszek i ssanie ma być od dołu.
A gdzie w dieslu ssanie?
Czasy ssania już dawno mineły i były w silnikach gaźnikowych, a w silnikach diesla nigdy nie było ssania. We współczesnych samochodach nie występuje takie coś jak ssanie. Jak to nie ma ssania? Ssanie, pokrótce, to podanie dla silnika bogatszej mieszanki paliwowo-powietrznej, czyli większej ilości benzyny w stosunku do powietrza. Silnik na ssaniu chodzi...
Tak jest, kontrolka oznaczająca błąd to dobra oznaka, żartowiś z Ciebie. Zresztą ssanie w dieslu, pierwsze słyszę! Zamykam temat wobec tego.
Nie niszcz go tylko ogłoś i sprzedaj, na rynku jest teraz duże ssanie na wszystkie samochody diesel 4x4 wszystko wykupują na ukraine. Sprzedaż go bez problemu w jakim by nie był stanie.
Mam założony duży filtr ale paliwowy od silnika DIESLA do IKARUSA . Na ssanie powietrza . Praktycznie go mam od początku i jest elegancko . Ale ja wyjąłem go z obudowy i wrzuciłem do innej , tak by dał się wyjmować do czyszczenia . :| Z olejowym nie próbowałem . :D
Np coś takiego: http://salko.pl/silownik-ssania/31110-si...
Tak całkowicie normalne. Jest to poprostu ssanie. W starych dieslach trzeba było je włączać samemu, a tutaj jest to automatycznie. Jeśli po tej minucie wraca do normy to raczej ok.
Pedał gazu masz jeszcze na linkę?Sprawdź też jeżeli występuje ssanie, może być na linkę lub automatyczne. Ssanie w dieslu podnosi wolne obroty i przyśpiesza kąt wtrysku.Aby upewnić się że to nie jest wina zbiornika podłącz filtr paliwa bezpośrednio do czystej bańki z ropą,Bańkę umieść np. nad skrzynią biegow.
Ssanie w dieslu się włączało? A to Ci dopiero... Ja w tych błędach raczej nie widzę przyczyny złego palenia, co do turbiny no to jasne jest, że gdy zawór regulujący ma błąd to nie działa, a co do przekaźnika świec to najpierw wymień wszystkie świece, później zrób test przekaźnika VAGiem.
kolego dizba poczytaj tutaj .https://www.golf3.pl/silniki-diesla/1-9... Nie pomyliłem aut ewentualnie silniki ,a konkretnie pompy wtryskowe bo następna była TDI VP 37 którą obsługuje tdi timing. Sprawdź ustawienie rozrządu bo w tych silnikach podobno ścina kliny na wale aczkolwiek u ciebie nie wydaje mi się żeby tak było.
Cięgno ssania to TERMOELEMENT a nie elektrozawór. Różnica taka że jak podajesz napięcie na elektrozawór to przyciąga od razu natomiast termoelement działa wolno bo musi się nagrzać - na tej pompie linka ssania wydłuża się. Można sprawdzić czy jest dobrze ustawione ssanie - gdy silnik nagrzany. Z tego co widzę na zdjęciu to chyba ssanie nie będzie działało.
Wiem jeszcze że ma ssanie automatyczne i jest z 94 roku. No to przypuszczam, że będzie to silnik AAZ więc TD z pompą regulowaną mechanicznie a więc problem tkwi w automatycznym (ale nie "ssaniu" bo w dieslach nie ma ssania tylko): regulatorze kąta wyprzedzenia początku tłoczenia i temu trzeba się przyjrzeć.
Dzięki - tyle, że temat już jest nieco przedawniony... Myślałem że ten "pręcik" który ciągnę to ssanie - to mój pierwszy diesel więc chyba mam prawo się na nim nie znać... ;) tak czy owak wygląda to dokładnie tak samo jak ssanie, po wyciągnięciu "pręcika'" obroty zaczynają wzrastać...
Sama dźwignia to prawdopodobnie "ssanie" tak się potocznie mówi, chociaż w dieslu jest to opóźnienie kąta wtrysku ułatwiające rozruch silnika ( miałem coś takiego w fiacie uno 1.7d ). Co do wymiany oleju to gdybyś miał taki silnik w samochodzie, z zaleceniem wymiany co 10 tys km, i jeździł że średnią prędkością 50 km/h olej wymieniałbyś co 200 godzin.
Jesli chodzi o światla to podjedz na stacje kontroli pojazdów a ssanie powiem tak w dieslu zmienia sie kąt wtrysku sprawdz w jakiej pozycji jest dzwignia na zimnym i cieplym silniku ,,,,, i pytanie TDI w citroenie????? na silniku masz intercooler??
W starych dieslach było coś ala ssanie, dźwignia która podciągało sie jak ssanie i ręcznie zmieniało kąt wtrysku.
Nawzajem! Gdzie zdjęcie? W dieslu nie ma ssania :D
Trudny jest dostęp do kolektora ssącego w Mercedesie W213 2.2 diesel 654.920 2016 r.
Wszystko zależy od generacji osprzętu wtryskowego diesla, są przepustnice na ssaniu które domykają się wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania, zastępują one rozwiązania typu blow off, i wiele wiele innych kombinacji, generalnie Diesle to jest jedna wielka partyzantka z patentami konstruktorów. Gasisz przez odcięcie paliwa czy to w pompie czy to na wtryskach...
Ta część to termoelement który pod wpływem niskich temperatur uruchamia ssanie w silniku diesla 1Y, AAZ . Po włączeniu zapłonu na końcówce pojawia się +12 V i niestety nie idzie go źle podłączyć bo jest tylko ten jeden przewód zasilający do termoelementu. Jeżeli tak jak piszesz pali to bezpiecznik grzania to odłącż przewód od tego elementu i będziesz...
Dziś spróbuję, lecz tak jak pisałem po odcienciu zasilania z przepustnicy muszę ją zaadaptować a nie mam czym. Czy nie będzie z tym problemu? Dodano po 2 Więc tak, zrobiłem jak mówiłeś i stało się następujące: odpaliłem auto i odpalił bez problemu, lecz na początku obroty były w granicach 400-500 i rosły proporcjonalnie do temp. Silnika. Następnie gdy...
Czy ktoś wie jak sobie poradzić z tym mascottem? Tak ja wiem. Zaprowadź samochód do kompetentnego warsztatu, albo dalej se zmieniaj turbiny jak skarpetki. Przycisk ssania w dieslu z commona rail :D
Mam problemy z uruchomieniem silnika gdy samochód postoi na mrozie dłużej niż powiedzmy z 5 godzin. Jeślisilnik jest chociaż trochę ciepły, to odpala od jednego kopa, a jeśli nie, to .... Sprawdziłem już wszystko - aku, świece, filtry, kąt przyśpieszenia wtrysku, sprężanie. Podobno zostały jeszcze dwie możliwości: albo coś nie tak z tym ssaniem albo...
To nie jest ssanie,tylko właśnie przyspieszacz momentu wtrysku paliwa.napraw to i problem zniknie.
Z gaźnikiem nie miałem żadnych problemów, tzn. kilka dni wszystko ładnie działało bardzo ładnie, nie falowały obroty, miał dużo mocy, motor płynnie dodawał gazu i przyspieszał, nic nie ksztusił, przymulał. Popatrzcie wyżej co napisałem: napięcie na cewkę idzie zaledwie 2V a powinno iść 12V? Wydaje mi się, że problem jest gdzieś z prądem. Jutro/pojutrze...
Już pisze jak do tego doszedłem , mianowicie jeździłem z podłączoną lampką wskazująca grzanie świec i dokładnie wiedziałem kiedy grzeją , krańcówka jest tak zamontowana , że po dodaniu gazu jest załączana , znajduje się ona przy pompie przy dźwigni mocowania linki gazu. kybernetes jesteś tego pewny ? z tego co się orientuje to zawór jest sterowany podciśnieniowo...
Wyjaśnijcie proszę w jaki to sposób silnik autora tematu spala olej poprzez uszczelniacze zaworowe? Uważasz że przez uszczelniacze zaworowe olej nie dostaje się do wylotu albo dolotu ? Panewki pomijam bo do spalania nie maja nic, natomiast dużo do układu smarowania i dużo można z tego wywnioskować o sposobie eksploatacji samochodu. Najważniejsza przyczyną...
W silnikach diesla luz na zaworach ssących szybciej się zmniejsza niż na zaworach wydechowych.
zapłon na znaki,a początek wtrysku na słuch,wiem że powinno zegar się wkręcać w pompę ale nie posiadam takiego,pompa prawie na maks jest skierowana do silnika,jak daje do siebie(w stronę maski) to silnik słabo się wkręca i ma taki dzwięk klekot mocny),zapomniałem wcześniej nap pompę wsadziłem od turbo do zwykłego diesla,w starej objaw-brak ssania
Witam ! Jakie są prawidłowe obroty silnika VW GOLF 3 , 1.9 d ( 1 Y) na rozgrzanym silniku mam ustawione na 950 Obr.??? Czy przy takim silniku wolnossącym nie mają być czasem wyższe obroty np 1000 ? Przy zaciągnietym tak zwanym ssaniu ( w dieslu to jest wyprzedzenie konta wtrysku) ile ma mieć dokladnie obrotów na zimnym silniku ??? Jak i na cieplym silniku...
To co chcesz zrobić niestety nie ma sensu wakuometr mierzy podciśnienie ssania które nie występuje w dieslu gdyż w większości nie posiadają przepustnic.
A te 1.9TDI 105KM jak się sprawowały? Tyle problemów co przepływomierze i zapiekające turbiny? Rzecz w tym że już jednego wolno ssącego diesla mam, teraz by się przydało coś właśnie pokroju wspomnianego 1,9
witajcie na pewno niejede ma lub miał kadeta 1,6d i co, zima trzyma a on pali... odpukac... na maxymalnym mrozie zauwazyłem ze tzw ssanie jest zbyteczne a skutkuje gaz do dechy,jak kręce rozr to silnik zwieksza obroty i jak juz czuje ze juz sam kreci to odpuszczam i wtedy wyciągam to ssanie i działa,pod warunkiem ze aku jest naładowany.Nie mam pojecia...
Wszystko po kolei; Potrzebujesz; Komplet łap do mk1, do silnika powyżej 1.5 łapa od strony rozrządu musi byc z diesla łapa od skrzyni w zależności IV czy V Kompletny mechanizm zmiany biegów dla silnika pow 1.5 Mechanizm mocowany jest do maglownicy, trzeba wymienić maglownicę na taka z mocowaniem lub dospawać samo mocowanie, Większa chłodnica, podejdzie...
W dieslu nie ma ssania, w pierwszym poście napisałeś że jak odepniesz czujnik to pali z pierwszego, no to w czym problem - chyba w dawce.
Witam i bardzo dziękuję koledze który stwierdził ze to siłownik ssania, bo też to pablo jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
Aha no czyli proste jak konstrukcja cepa. Jak silnik pali to jest toto zasilane, termik się nagrzewa i wyłacza ssanie. Wyłaczenie następuje tym później im zimniejszy był silnik.. A jakie tam to napięcie AC daje ten alternatorek ? Moim zdaniem powinno załatwić temat podłączenie tego pod AC tylko pewnie przez rezystor szeregowo. I zmierz tą rezystancję....
Witam, mam golfa 2 1.6 TD , kod silnika JR, ssanie ręczne. Problem polega na tym że świece żarowe grzeją mi tylko i wyłącznie na zimnym silniku. Wtedy wysuwam wajchę od ssania i pięknie odpala ale np. jak sie nagrzeje i postoi np. 20 min i odpalam latem bez ręcznego to świece się nie palą. Jak wysunę dźwignie ssania to lepiej zapala. Nigdy wcześniej...
Nie mogę znaleźć, ale był gdzieś opublikowany opis standardu OBD, gdyby ktoś znalazł to warto byłoby umieścić - zrozumienie zasady działania dawkowania paliwa uważam za podstawę przy diagnostyce/naprawie/regulacji instalacji LPG, nawet jeśli ludzie z forum mieliby prowadzić "za rączkę". Temat warto by podpiąć, tym bardziej że do tej pory, odnosząc się...
Żaden automat ssania-przecież pisze że na ciepłym nie odpala. Wyobraź sobie że się ssanie nie zamyka do końca... Do wyregulowania luzy zaworowe Taaaak. Szczególnie w silniku 2T !!! Zipp Simpli 2t by Czyż to był Diesel okrętowy?
Trochę w swoich wyliczeniach kosztu 100km się pomyliłeś. Na dieslu silnik vw 1,6 bez turbo spali Ci ok 5l/100(wystarczy końcówki wtryskiwaczy wymienić i spada spalanie, u sąsiada 4,5l spala na takich 40km trasach Co do kosztów: 5 x 5,5zł za litr to masz ok 0,28 zł za 100 km. Benzyna z lpg(t trzeba zagrzać auto aby na lpg przełączyć bo Ci reduktor zamarznie...
Przy dieslu chyba jednak masz rację. Dawno temu czytałem o jakimś tam chipie, który obniżał temp., przez co ECU podawał więcej paliwa - auto jeździło jakby na "ssaniu" - ale to dotyczyło bęzyniaka. Niemniej jednak można kupić "powerbox-a" do diesla, który ingeruje głownie w ciśnienie doładowania i dawkę paliwa.
Ponieważ wykorzystanie hamowania silnikiem to tylko jego opory tarcia + przepompowanie powietrza z wdechu do wydechu. ...a sprężanie? Do tego w benzynie i nowszych dieslach (diesle bez klapy gaszącej praktycznie nie hamują silnikiem) masz przepustnicę = opór w fazie suwu ssania.
Podczas dymienia i drgania silnika zauważyłem na pompie wtryskowej jak rusza się cięgło od gazu i od ssania to jakieś dziwne zjawisko.
Silnik generujący podciśnienie do jakiejkolwiek funkcji, jeśli pracuje na wolnych obrotach to nic mu się nie stanie. Nawet różnica w zużyciu paliwa powinna być niedostrzegalna. No nie do końca - diesel pracuje z nadmiarem powietrza, bez jakiegokolwiek dławienia ssania - przytkanie będzie powodowało podniesienie dawki paliwa, dla utrzymania obrotów...
Witam tak jak w temacie mam pytanie czy silnik z volkswagena jetta 1.6 TD z 1987 roku wejdzie do volkswagena transpotera mk3 z 1992r w którym jest wolno ssący diesel. chodzi mi oto czy silnik z jetty podejdzie do skrzyni biegów w t3 bez flanszy i czy np. mocowanie gum amortyzacyjnych jest takie same jak w orginalnym silniku t3 proszę o pomoc
Była taka seria Filtronów które nie miały żadnych napisów na obudowie, ja taki miałem w dieslu to właśnie nim (nowym) ssało lewe powietrze, zimą nie dało się jechać jak ropka lekko przymarzała (tzn. wytrącała się parafina). Widać było powietrze w przewodach filtr - pompa. Zawór zwrotny w moim wypadku nic nie dał...
oj kolego michal__ nie kumasz to o czym mówisz jest ok ale na pompie jest jeszcze przyspieszacz zapłonu w starych samochodach była linka do kabiny i się wyciągało "ssanie" chociaż ssaniem to wcale nie jest w dieslu w nowszych jest to realizowane przez termostaty różnej maści, siłowniki elektrotermiczne itd żeby działało automatycznie jeśli to działa...
Ciężko uwierzyć ,że silnik nie ma odpowietrzania "korb" . Z pokrywy zaworów nie idzie jakiś wąż do kol ssącego?
co to znzczy "zapgrejduj instalkę gazową" i czemu mam czyścić silnik krokowy skoro po odłączeniu wtyku spadaja obroty czyli trzyma go napięcie a nie przycina się. DZIŚ ODPIOŁEM CZUJNIK SSANIA I TROCH LEPIEJ CHODZI A JAK ODEPNE PRZEPŁYWOMIERZ TO JEST OK NA GAZIE A NA PB GAŚNIE NA WOLNYCH, CZYLI COŚ DAJE SYGNAŁ SILNICZKOWI KROKOWEMU DLACZEGO JAK ZAŁORZW...
O ile dobrze pamietam to ten zielony czujnik wkręcony w głowicę ( w okolicy pompy wtryskowej) to jest zaworek termiczny. Ze wzrostem temperatury powinien chyba się otworzyć. Do niego sa podpięte przewody podciśnieniowe idące dalej do mieszka znajdującego się na pompie. Według mnie układ ten jest czymś w rodzaju ssania.
diesel nie ma ssania z tego co mi wiadomo. A ułamaną rurkę zastąp nową inną w ten sposób że w ułamanym miejscu lekko rozwierć i "wprasuj" nową (precyzyjna robota) albo nagwintuj lekko i przykręć na kleju tak jak kolega sugeruje
W żadnym dieslu nie ma ssania. Jest tylko mechaniczne lub elektryczne zwiększenie wolnych obrotów lub przyśpieszenie kąta wtrysku. Albo jedno i drugie. natomiast przy zimnym silniku nie działa chodzi kulawo dopuki nie złapie temperatury Sprawdź kompresję oraz kąt wtrysku.
Pomp nie naprawiam ,ale miałem podobną sytuacje w tranzicie ,początkowo wyjeliśmy zbiornik bo podciśnienie ssania było zbyt duże i na jakiś czas pomogło około 20000km. Niestety problem powrócił i wtedy pojawiało się powietrze w układzie,największą ciekawostką było to że nie było go na dopływie a tylko na odpływie. Niestety okazało się że to pompa która...
Albo mechanik plecie głupoty albo ty coś przekreciłeś. Uszkodzona usczelka albo pęknięta głowica nie jest wstanie zablokować odpalania. Tylko jakby się nalało do cylindra i pech chciał że akurat jak stał w suwie pracy lub ssania ,wtedy jest tzw hydrolock czyli zablokowanie wału bo nie jest wstanie sprężyć cieczy. Ale wtedy wał stoi deba ( w jedną stronę)....
Witam. Auto zakupiłem z uszkodzonym silnikiem. Silnik odpala ciężko. Podczas pracy dmucha z kolektora ssącego. Rozkręca się powoli max do ok 2000 obrotów po czym wskazuje błąd za mały przepływ powietrza. Zawory szczelne głowica sprawdzona, wymienione popychacze hydrauliczne aby zapobiec ewentualnej opcji podparcia zaworów. Ciekawe jest to, że ciśnienie...
Jakby dostawał olej silnikowy przez odmę do kolektora ssącego, to diesel jest w stanie na nim pracować. Uszkodzony regulator odśrodkowy w pompie też będzie powodował takie objawy
Otwarcie przepustnicy na luzie do połowy to bez problemu osiągniesz obroty maksymalne. Spójrz na to inaczej - ilość powietrza (i paliwa) decyduje o wytworzonej energii. Na luzie potrzebujesz małą (a wręcz znikomą w porównaniu) ilość energii, aby wkręcić silnik do 2000 obrotów - napędzasz tylko osprzęt silnika, sam silnik i kawałek skrzyni biegów - dlatego...
znajomy miał podobny problem w scenicu, ciężko było zapalić silnik na zimno. Przyczyna był czujnik temperatury ropy czy cos takiego. Steruje on ssaniem i w sumie to racjonalne wytłumaczenie.
Witam, W tym roku odpaliłem swoją nagrzewnicę , na szybkim II biegu chodziła Ok, lecz na wolnym biegu po kilku godz. pracy dymiła i zamulała się totalnie ( niska temperatura grzania ) . Mam teraz sposób trochę wybuchowy na nagrzewnice które po jakimś czasie przestają grzać . Moja ma teraz krótki wydech około 1m średnica 125mm . Lecz na pierwszym biegu...
Stary diesel z elektryki to ma tylko elektrozawór dopływu paliwa, żeby się zgasić z kluczyka dało, no i rozrusznik, jeździłem też żukiem z końca produkcji z dieslem Andorii i tam do gaszenia ciągnęło się taki dynks jak od ssania. No i pojedzie nawet na oleju po frytkach jak podgrzejesz go do 90° i odfiltrujesz grubszy syf, albo na przechodzonym silnikowym,...
Witam serdecznie. Mam taki problem, gdyż kupiłem samochód Audi a3 2.0 TDI 2004 r i wszystko działało ok. W trakcie powrotu do domu zapaliła mi się kontrolka od silnika ale pomimo to nic się niepokojącego nie działo. Dwa dni później wyjeżdżałem autem i zauważyłem, że turbina się w ogóle nie włącza. Jechał jak wolno ssący diesel a przy przeszło 3,5 tyś...
Co do rozrusznika: Kostka stacyjki > przekaźnik > kabelek na automacie > automat. Sprawdzaj po kolej. A najlepiej będzie gdy dasz na chwilkę plusa bezpośredni na automat przy rozruszniku i wtedy okaże się czy padł rozrusznik czy elektryka. Co do ciężkiego odpalania Filtr paliwa > szczelność układu zasilającego (sprawdź czy w przewodach widać pęcheżyki...
pompa nie ma wycieku, jak jest ciepły silnik to na wolnych obrotach szarpie, dusi silnik, a jak dodam lekko gaz to idzie normalnie, nawet jak ssanie włacze to idzie nrmalnie, a moze cos z wtryskiwaczami??? jak myślicie??? niby prosty silnik a tyle problemu.
W niekorzystnych warunkach przez okres do około 15 sekund to dość normalne, ale jak to tak gługo trwa to może mieć to związek ze słabym smarowaniem silnika( jego nieszczelnością) regulatorów hydraulicznych zaworów, zużyciem pompy, wtryskiwaczy, nie działającym "ssaniu", pośrednio także nie działającemu cz. temperatury.
nie może się rozbiegać bo benzyniak ma przepustnicę ;) diesel ssie powietrza ile chce dlatego jak dostanie "lewe" paliwo to się rozbiega jak nie chlapie tam olejem to może i nie będzie wciągać, spróbujesz to się dowiesz :)
Moze dopisze dalsza czesc samochod mam od roku ten objaw byl od samego poczatku bywalo ze nawet przez miesiac tego objawu nie bylo to dzieje sie zupelnie przypadkowo jak zauwazylem nie ma na to wplywu temperatura na zewnatrz(zima,lato) jakosc ropki(tankuje na roznych stacjach w tym bardzo markowych) zastanawia mnie jedno bo o ile sie orientuje moze...
ale może dałoby radę jeszcze go uruchomić, tylko w celu poznawczym, nie do jakiegoś modelu. W środku go wyczyściłem, porusza się ciężko (ma ssanie czy jak to tam się nazywa- tłok ściska powietrze) Więc wlać zwykłego diesla? I poruszać śrubą aż odpali czy jak (samozapłon)? *nie musi mieć regulacji obrotów
Ale to dziwne że w kolektorze ssącym wypaliło dziure i do w dieslu? Daj foto gdzie to wypaliło?
8. kontrolka hamulca ręcznego, ale mało które modele ją miały w liczniku 9. czujnik ciśnienia oleju 0.3 bar (kontrolka) 10. kontrolka świec żarowych (diesel), w benzyniaku kontrolka ssania lub "check engine" 11. czujnik ciśnienia oleju 1.8 bar (dynamiczna kontrola ciśnienia), jak nie występuje to podpiąć do masy
Kiedy ropniak kopci na biało, to albo ma za wczesny wtrysk, zbyt niską temperaturę zapłonu ewentualnie pali olej silnikowy. Skoro po rozchodzeniu przestaje kopcić to sugerowałbym sprawdzenie kompresji na zimnym oraz prowadnic zaworów. Oraz jeśli silnik ma turbo czy nie jest zaklejony kanał między turbiną a kolektorem ssącym.
Witam serdecznie. 30 lat temu jak miałem Trabanta to gasiłem go wyciągając ssanie. Oczywiście jak planowałem conajmniej kilkugodzinny postój. Zalewał się wtedy i jak odpalało się go to chwytał od pierwszego razu. Ale co to ma do diesli?
U mnie zaczęło się to samo i pytanie,czy może mieć na to wpływ wydech,mam kilka dziurek a i część środkowa jest całkowicie oderwana od drugiej.Zaczęło się wczoraj.Z rana ledwo odpalił,strasznie przy tym dymiąc i gdyby nie ssanie to chyba by zgasł.Dziś już nie odpaliłem,zakręci i gaśnie.Świece wymieniałem w lutym,a obroty są(były) po odpaleniu na 900.
Witam mam podobny problem. Moje audi a4 1.9 tdi 110km afn strasznie osłabło zwłaszcza zaraz po odpaleniu jedzie jak wolno ssący diesel. Po 2-3 min. jazdy zaczyna lepiej ciągnąć ale nie tak jak wcześniej. Wydaje mi się że nie chodzi EGR i coś słabo N75 reguluje ale proszę o ocenę fachowców. DYNAMICZNE http://vaglog.rtnet.pl/marfur30_119378.h... http://vaglog.rtnet.pl/marfur30_119377.h...
W złym miejscu założyłeś zbiorniczek. Załóż na ssaniu a nie na pompowaniu. Niepotrzebne króćće chłodnicy zaślep.
Każdy silnik wytwarza podciśnienie na ssaniu bez różnicy czy to diesel bez przepustnicy, czy benzyniak z przepustnicą, różnice są jedynie w różnych miejscach na dolocie między filtrem a kolektorem ssącym. W silnikach z turbo doładowaniem na dolocie występuje ciśnienie dodatnie, choć w samym kolektorze jest mimo to podciśnienie, ale jest zbyt małe. Kol....
Witam, Posiadam Opla Astrę w dieslu oplowskim 1.7. Poprzedni właściciel miał "gonga" w przeszłości i samochód został pozbawiony urządzenia, które reguluje ssanie. Linka odpowiedzialna za ssanie zostrała unieruchomiona ponieważ, gdy była zostawiona luźna, na jałowym silkim miał koło 1300 obrotów. Obroty zostały ustawione na 800-850 i linka unieruchomiona....
Tak informacyjnie - zmiana z 5W na 15W nic nie da jak problem jest na gorącym silniku. To już prędziej z 40 na 50 ale nie wiem czy pierścienie to zniosą. Rzadki olej to jest 0W30 a nie 5W40 (powinno używać się słowa lepkość ale uatrło się tak jak ssanie, które jest używane również w odniesieniu do wtrysku oraz Diesli). Wymiana czujnika nie wyklucza...
Zakładam że jest tam silnik Diesla. Może wina leży po stronie pospolicie nazywanego "ssania". Być może tylko przypuszczam ale warto sprawdzić czy takowe jest i czy działa, a może być automatyczne i jest uszkodzone. To tylko taka moja sugestia. Świece żarowe zakładam sprawne :) no i układ paliwowy szczelny tzn. nie zapowietrza się.
Ssanie czy inny układ odpowiadajacy za sterowanie silnikiem w zależności od temperatury to chyba jest? Jestem zielony bo drugie auto mam w dieslu a ostatnia benzyna to była Ładzianka z 1987. Tak czy inaczej po cos ta osłona jest i pewnie bardziej potrzebna jest w zimie.
W AIR TOP przewód do pompy przechodzi przez otwór w silniku i ssaniu tam się przecierają a jeśli jest wiązka kablowa dedykowana do MAN lub DAF to do wymiany przewody zasilające pompę często mają przerwę
Witam Co prawda stary temat ,ale zapytam.Dotyczy VW Polo 1,4D 1993r. Co to za wajcha jest przy kierownicy z lewej strony?Wyciąga się jak ssanie.Napewno nie od klapy silnika ,ta jest niżej.Jesli kolega coś w tym temacie. Kupiłem synowi na pierwszy samochód do nauki. :D Pozdrawiam Krzysztof
No niestety w twoim gaźniku tego tłoczka nie ma. Zainteresuj się zaworkiem iglicowym i dyszą główną ( tą mosiężną pomiędzy przepustnicą i klapką od ssania) w niej jest zaworek zwrotny ale niestety nie da się go wyjąć=kupno nowego gaźnika.
Neronik1 wytłumacz mi proszę, jakim cudem akumulator jest rozładowany i jednocześnie odpala silnik? Bo jakieś kosmiczne teorie teraz wywlekasz. Pompa łapie powietrze i tyle. Gdzieś jest nieszczelność. Żadnego wzbogacania dawki czy ssania też tam nie ma - urządzenia rozruchowe w dieslach przyspieszają kąt wtrysku i lekko podnoszą obroty zimnego silnika.
Czemu jak silnik uruchamiam i nie naciskam gazu tylko przekręcam kluczyk to auto wchodzi na 2tys obr a potem obroty spadają do 1100 na ssaniu lub do 700 bez ssania. W innych autach nie ma tkz. przy gazówki, a w dieslach wcale. Czemu jak silnik pracuje a ja wyciągnę bagnet to leci z niego dym a jak odkręcę korek to rzuca olejem i obroty spadają?
tak jak kolega pisał wyżej auto myśli że jest zimno i podaje wyższą bogatszą dawkę i wygląda to tak jakby chodził na ssaniu ot to cała piekielna moc po tym tuningu
Pisałem o przewodach gumowych pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym.
Nie jestem mechanikiem ale na zdrowy rozum biorąc to powietrze nie może wyjść z niego bo niema gdzie ja bym poluzował górny wężyk na zapalonym silniku jak trochę benzyny wycieknie to nic sie chyba nie stanie:D W starym dieslu paliwo nie jest pchane ze zbiornika paliwa, tylko ssane przez pompe wtryskowa - idac tokiem Twojego myslenia, wpusicilbym tylko...
Spójrz na zawory w silniku np. FSI, tam zawory są na grubo zalepione, ale nie przez uszkodzone uszczelniacze, ale przez to co niesie ze sobą powietrze z kolektora ssącego (EGR + olej). W dieslach na ten przykład to co odkłada się na kolektorze ssącym odkłada się także na zaworach ssących.
Volsky, w oleju to On zobaczy najwyżej diabła, to nie olej ze skrzyni lecz z silnika a na dodatek diesla - nic nie zobaczy. Kolego na forum nikt tego nie osłucha, trzeba by do mechanika oddać.
Obroty silnika na biegu jałowym dla uno 900 jak i dla seicento 900 wynoszą 850obr/min +- 50 obr. Są to obroty jałowe dla silnika ciepłego. Zimny motor ma obroty na poziomie 1000-1100obr/nim. ponieważ silnik pracuje jeszcze wtedy na wzbogaconej mieszance( tak jak ssanie w gaźniku). Obrotomierz bardzo ładnie wbudowany i wkomponowany. W uno w podstawowych...
Wykręcić wryskiwacz i zobaczyć jak podaje paliwo, sprawdzić czy jest ono wtryskiwane w odpowiednim momencie( "rozrząd"). Wątpię czy bez podstawowej wiedzy sobie poradzisz. możesz jeszcze zrobić test z plakiem, popsikać do kolektora ssącego i zobaczyć czy będzie chodził.
Zrobiłeś z turbo diesla wolno ssący a pompa od TD wtryski też, to taki trochę bigos chyba ,że czegoś nie rozumiem.
tam są hydrauliczne popychacze
wykręciłem pół obrotu śrubę 74 i dokręciłem 75 nie widząc żadnych zmian na pracującym silniku. Bo nie zobaczysz. Może zobaczysz , ale na wysokich obrotach. 15 mm na 14 to minimalnie zwiększyłeś wolne obroty. Ssania to nie ma żaden diesel. To są tylko dodatkowe dźwignie wolnych obrotów. A pompę kupisz np tu http://www.dieselcars.pl/343,9100-993-al...
Trzeba przerobić na podciśnienie z kolektora ssącego bez pompy vacum. :D W dieslu z turbawką :)
no wiec z ta pompą w baku to nie takie pewne, była w moim poprzednim Polo tylko że tamto ta benzyna. Jeszcze nie sprawdzałem, ale wydawało mi sie że diesel ma tak samo. a co do dodatkowego zaworu: jeżeli zamontuje go przed pompą to jak zablokuje on paliwo, z pompą nic sie nie stanie? czy jak bedzie "ssać" to nic sie nie stanie? Pozdro
stihl ssanie simson ssanie ssanie suzuki
klimatyzacja błędy zapłon romet chart trafic benzyna
iveco stralis błędy ustawić język polski
Sesja wygasła na Facebooku - co oznacza? Jakość czy siła sygnału - co ważniejsze?