(at)ElektrodaBot . Poproszę cię o pomoc Agregat chłodniczy Relec Froid TR22 nie mogę znależć schematu instalacji elektrycznej lub dokumentacji serwisowej . Po prostu nie dostępna , dasz radę ? . Bezpośrednia odpowiedź 1. Relec-Froid nigdy nie publikował kompletnych schematów TR-22 w otwartych źródłach; dokumentacja krąży wyłącznie w serwisach partnerskich...
Nie niszcz go tylko ogłoś i sprzedaj, na rynku jest teraz duże ssanie na wszystkie samochody diesel 4x4 wszystko wykupują na ukraine. Sprzedaż go bez problemu w jakim by nie był stanie.
Czy jazda z włączonym ssaniem w silniku Diesla na dystansie 12 km mogła spowodować uszkodzenia? Sprawdź, jakie mogą być skutki dla zużycia paliwa i emisji spalin.
Żaden automat ssania-przecież pisze że na ciepłym nie odpala. Wyobraź sobie że się ssanie nie zamyka do końca... Do wyregulowania luzy zaworowe Taaaak. Szczególnie w silniku 2T !!! Zipp Simpli 2t by Czyż to był Diesel okrętowy?
Cięgno ssania to TERMOELEMENT a nie elektrozawór. Różnica taka że jak podajesz napięcie na elektrozawór to przyciąga od razu natomiast termoelement działa wolno bo musi się nagrzać - na tej pompie linka ssania wydłuża się. Można sprawdzić czy jest dobrze ustawione ssanie - gdy silnik nagrzany. Z tego co widzę na zdjęciu to chyba ssanie nie będzie działało.
A od kiedy "ssanie" ma wpływ na dawkę paliwa ? Masz rację, bo Diesel nie ma ssania, pisząc "ssanie" w cydzysłowiu miałem na myśli "dźwignie" zwiększenia dawki paliwa czy zmiany kąta wtrysku albo jedno i drugie, nie jestem pewien, która w wersji manualnej wyglądała tak samo jak ssanie w benzyniaku i w sumie do tego samego służyła. W późniejszych "unowocześnionych"...
A gdzie w dieslu ssanie? Gdy silnik chodzi na "ssaniu" czyli jest całkowicie zimny Skrót myślowy ludzi nie z branży dlatego słowo ssanie jest zaznaczone. Nasi dziadkowie lub ojcowie też zawsze będą mówić że jak silnik zimny to chodzi na ssaniu i nie ważne silnik benzynowy, diesel czy parowy ;-) To jest forum publiczne nie specjalistyczne.
Dzięki - tyle, że temat już jest nieco przedawniony... Myślałem że ten "pręcik" który ciągnę to ssanie - to mój pierwszy diesel więc chyba mam prawo się na nim nie znać... ;) tak czy owak wygląda to dokładnie tak samo jak ssanie, po wyciągnięciu "pręcika'" obroty zaczynają wzrastać...
Silnik generujący podciśnienie do jakiejkolwiek funkcji, jeśli pracuje na wolnych obrotach to nic mu się nie stanie. Nawet różnica w zużyciu paliwa powinna być niedostrzegalna. No nie do końca - diesel pracuje z nadmiarem powietrza, bez jakiegokolwiek dławienia ssania - przytkanie będzie powodowało podniesienie dawki paliwa, dla utrzymania obrotów...
Niewiem dokładnie czy to jest TD czy TDI wiem tylko tyle co napisałem. Wiem jeszcze że ma ssanie automatyczne i jest z 94 roku.
Witam mam kłopot z odpaleniem. Wymieniłem świece żarowe, filtr paliwa, oringi i nic nie pomogło. Po odkręceniu rurki od wtrysku podczas kręcenia nie dochodzi paliwo. Dodam, że ta usterka powoli się pogłębiała.Na samym początku po odpaleniu przestały chodzić ssanie miał ok500 obr/min. Z Dnia na dzień coraz gorzej odpala. Jak już odpali i popracuje 1...
Witam. Dziękuję za zainteresowanie moim problemem. Dzisiaj sprawdziłem prąd ładowania i przekaźniki - są ok. Wuja był wcześniej u mechanika i podłączył go pod komputer (w aucie jest sterownik SIMENS) który nie wykazał błędów a mechanik powiedział że jest wszystko ok. Auto gaśnie na jałowych obrotach i stuka, buczy z okolic silnika (pomijając stukanie...
Witam Nie dawno kupiłem samochód marki Nissan Vanette (bus) diesel 2,0 z roku 92. Mój problem polega na tym że jak auto odpalam na zimnym silniku to przez pierwsze około 15 sekund chodzi normalnie, później zaczyna przebierać na garach i dymić na niebiesko. Auto zaczyna palić normalnie jak go wkręcę na wyższe obroty do półki się silnik trochę rozgrzeje,...
Co do rozrusznika: Kostka stacyjki > przekaźnik > kabelek na automacie > automat. Sprawdzaj po kolej. A najlepiej będzie gdy dasz na chwilkę plusa bezpośredni na automat przy rozruszniku i wtedy okaże się czy padł rozrusznik czy elektryka. Co do ciężkiego odpalania Filtr paliwa > szczelność układu zasilającego (sprawdź czy w przewodach widać pęcheżyki...
U mnie zaczęło się to samo i pytanie,czy może mieć na to wpływ wydech,mam kilka dziurek a i część środkowa jest całkowicie oderwana od drugiej.Zaczęło się wczoraj.Z rana ledwo odpalił,strasznie przy tym dymiąc i gdyby nie ssanie to chyba by zgasł.Dziś już nie odpaliłem,zakręci i gaśnie.Świece wymieniałem w lutym,a obroty są(były) po odpaleniu na 900.
Witam. Oto mój problem. Astra H diesel 2006r. Silnik 1900. W aucie została wymieniona dwumasa, wysprzęglik, sprzęgło,tarcza, cały komplet. Po wymianie nastąpił problem ze sprzęgłem a mianowicie, przy szybkim przerzucaniu biegów sprzęgło nie załącza, bieg wchodzi ale silnik wyje po krótkim czasie wszystko wraca do normy ale następny szybki przerzut biegu...
jak w temacie zwykły diesel bez turbiny nie grzeją świece żarowe wychodzi mi na moduł ozn028 906 124 lub 05 340404 00 jest dosyć skomplikowany pytanie gdzie to kupić i ile kiosztuje ewentualnie schemat tego cacka z góry dziękuje golf3 95rok ssanie jest automatyczne na siłowniku tez nię działa
Za ssanie odpowiada regulator prędkości biegu jałowego oraz wtryskiwacze, które podają większą ilość paliwa. Podłączałeś samochód do komputera? Może to być kilka rzeczy. Swoją drogą wg moich kilkuletnich obserwacji tych silników "ten typ tak ma", że lubi sobie pochodzić przez kilka sekund po odpaleniu jak diesel i pomulić, szczególnie jak jest w okolicach...
W silnikach diesla luz na zaworach ssących szybciej się zmniejsza niż na zaworach wydechowych.
Trudny jest dostęp do kolektora ssącego w Mercedesie W213 2.2 diesel 654.920 2016 r.
Wyjaśnijcie proszę w jaki to sposób silnik autora tematu spala olej poprzez uszczelniacze zaworowe? Uważasz że przez uszczelniacze zaworowe olej nie dostaje się do wylotu albo dolotu ? Panewki pomijam bo do spalania nie maja nic, natomiast dużo do układu smarowania i dużo można z tego wywnioskować o sposobie eksploatacji samochodu. Najważniejsza przyczyną...
Trzeba, bo powietrze musi dostawać każdy silnik. I to nie małej średnicy rurka, tylko porządna rura musi iść a na końcu daszek i ssanie ma być od dołu.
A te 1.9TDI 105KM jak się sprawowały? Tyle problemów co przepływomierze i zapiekające turbiny? Rzecz w tym że już jednego wolno ssącego diesla mam, teraz by się przydało coś właśnie pokroju wspomnianego 1,9
Strona ssąca: 0,30-0,40; a zimna: 0,45-0,55 (oczywiście na zimnym silniku!).
Wykręcić wryskiwacz i zobaczyć jak podaje paliwo, sprawdzić czy jest ono wtryskiwane w odpowiednim momencie( "rozrząd"). Wątpię czy bez podstawowej wiedzy sobie poradzisz. możesz jeszcze zrobić test z plakiem, popsikać do kolektora ssącego i zobaczyć czy będzie chodził.
Przyczyną był zacięty egr (chociaż nie pokazuje żadnych blędów i w parametrach niby działa) zaślepiony póki co i brud w kolektorze ssącym.
Diesle mają ssanie automatyczne lub ręczne. Takie ustrojstwo małe przy pompie. Dotyczy to starszych diesle na pompie rotacyjnej.
W dieslu wadliwy wtryskiwacz uszkodzi tłok w benzynie mało prawdopodobne jeżeli wtryskiwacz jest w kolektorze ssącym. Po wyciągnięciu tłoka sprawdź czy zamki pierścieni nie ustawiły się w jednej linii.
Ciężko uwierzyć ,że silnik nie ma odpowietrzania "korb" . Z pokrywy zaworów nie idzie jakiś wąż do kol ssącego?
Mam założony duży filtr ale paliwowy od silnika DIESLA do IKARUSA . Na ssanie powietrza . Praktycznie go mam od początku i jest elegancko . Ale ja wyjąłem go z obudowy i wrzuciłem do innej , tak by dał się wyjmować do czyszczenia . :| Z olejowym nie próbowałem . :D
Ale to dziwne że w kolektorze ssącym wypaliło dziure i do w dieslu? Daj foto gdzie to wypaliło?
Tak jest, kontrolka oznaczająca błąd to dobra oznaka, żartowiś z Ciebie. Zresztą ssanie w dieslu, pierwsze słyszę! Zamykam temat wobec tego.
Trzeba przerobić na podciśnienie z kolektora ssącego bez pompy vacum. :D W dieslu z turbawką :)
Witam tak jak w temacie mam pytanie czy silnik z volkswagena jetta 1.6 TD z 1987 roku wejdzie do volkswagena transpotera mk3 z 1992r w którym jest wolno ssący diesel. chodzi mi oto czy silnik z jetty podejdzie do skrzyni biegów w t3 bez flanszy i czy np. mocowanie gum amortyzacyjnych jest takie same jak w orginalnym silniku t3 proszę o pomoc
ale trzeba pamiętać, że owe usunięcie ma wplyw na elastyczność jednostki... Bajki powtarzane na wszystkich forach 😄 Cały czas, setki razy wywalałem klapy, z benzyn, diesli, kilkanaście razy hamowaliśmy i nie ma kompletnie żadnej różnicy. ŻADNEJ. No chyba że na plus, bo w niektórych sterownikach błąd klap powoduje tryb awaryjny. Usuwasz i jedzie jak...
Tak sobie czytam i czytam - i nikt o Citroenach nie pisze? Przecież to ponoć taaaaaakie awaryjne i "tam panie gaz jest w tych butlach, jak pier...nie to zabije"... Żeby nie było OT - Renault Kangoo D55 1,9 Diesel wolnossący, bardzo wolno ssący paliwo - 54KM. Nie idzie tym jechać. Padające sterowniki centralnego zamka - koszt 700 PLN. Wpadający do środka...
Zawory we wszystkich dieslach Transita 2,5l ustawia się tak jak podałeś, tak jest ok. Silnik może być zimny lub ciepły. Luzy: ssący 0,20 mm, wydech 0,38 mm. ------------------------------------- Pokutuje u nas opis z książki WKŁ o Transicie, gdzie są podstawowe błędy - już sporo silników padło po takiej regulacji...
Jakby dostawał olej silnikowy przez odmę do kolektora ssącego, to diesel jest w stanie na nim pracować. Uszkodzony regulator odśrodkowy w pompie też będzie powodował takie objawy
Czasy ssania już dawno mineły i były w silnikach gaźnikowych, a w silnikach diesla nigdy nie było ssania. We współczesnych samochodach nie występuje takie coś jak ssanie. Jak to nie ma ssania? Ssanie, pokrótce, to podanie dla silnika bogatszej mieszanki paliwowo-powietrznej, czyli większej ilości benzyny w stosunku do powietrza. Silnik na ssaniu chodzi...
nie może się rozbiegać bo benzyniak ma przepustnicę ;) diesel ssie powietrza ile chce dlatego jak dostanie "lewe" paliwo to się rozbiega jak nie chlapie tam olejem to może i nie będzie wciągać, spróbujesz to się dowiesz :)
tam są hydrauliczne popychacze
Witam. Auto zakupiłem z uszkodzonym silnikiem. Silnik odpala ciężko. Podczas pracy dmucha z kolektora ssącego. Rozkręca się powoli max do ok 2000 obrotów po czym wskazuje błąd za mały przepływ powietrza. Zawory szczelne głowica sprawdzona, wymienione popychacze hydrauliczne aby zapobiec ewentualnej opcji podparcia zaworów. Ciekawe jest to, że ciśnienie...
No nie tak dokładnie, zwłaszcza w silnikach doładowanych gdzie często kolektor ssący jest zalepiony syfem.
Kiedy ropniak kopci na biało, to albo ma za wczesny wtrysk, zbyt niską temperaturę zapłonu ewentualnie pali olej silnikowy. Skoro po rozchodzeniu przestaje kopcić to sugerowałbym sprawdzenie kompresji na zimnym oraz prowadnic zaworów. Oraz jeśli silnik ma turbo czy nie jest zaklejony kanał między turbiną a kolektorem ssącym.
Już pisze jak do tego doszedłem , mianowicie jeździłem z podłączoną lampką wskazująca grzanie świec i dokładnie wiedziałem kiedy grzeją , krańcówka jest tak zamontowana , że po dodaniu gazu jest załączana , znajduje się ona przy pompie przy dźwigni mocowania linki gazu. kybernetes jesteś tego pewny ? z tego co się orientuje to zawór jest sterowany podciśnieniowo...
Tak całkowicie normalne. Jest to poprostu ssanie. W starych dieslach trzeba było je włączać samemu, a tutaj jest to automatycznie. Jeśli po tej minucie wraca do normy to raczej ok.
Pisałem o przewodach gumowych pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym.
Pedał gazu masz jeszcze na linkę?Sprawdź też jeżeli występuje ssanie, może być na linkę lub automatyczne. Ssanie w dieslu podnosi wolne obroty i przyśpiesza kąt wtrysku.Aby upewnić się że to nie jest wina zbiornika podłącz filtr paliwa bezpośrednio do czystej bańki z ropą,Bańkę umieść np. nad skrzynią biegow.
Spójrz na zawory w silniku np. FSI, tam zawory są na grubo zalepione, ale nie przez uszkodzone uszczelniacze, ale przez to co niesie ze sobą powietrze z kolektora ssącego (EGR + olej). W dieslach na ten przykład to co odkłada się na kolektorze ssącym odkłada się także na zaworach ssących.
Ssanie w dieslu się włączało? A to Ci dopiero... Ja w tych błędach raczej nie widzę przyczyny złego palenia, co do turbiny no to jasne jest, że gdy zawór regulujący ma błąd to nie działa, a co do przekaźnika świec to najpierw wymień wszystkie świece, później zrób test przekaźnika VAGiem.
Witam serdecznie. Mam taki problem, gdyż kupiłem samochód Audi a3 2.0 TDI 2004 r i wszystko działało ok. W trakcie powrotu do domu zapaliła mi się kontrolka od silnika ale pomimo to nic się niepokojącego nie działo. Dwa dni później wyjeżdżałem autem i zauważyłem, że turbina się w ogóle nie włącza. Jechał jak wolno ssący diesel a przy przeszło 3,5 tyś...
simson ssanie ssanie suzuki ssanie skuter
chrome adobe flash stolica radio licznik zegar renault
złączki szynowe złączki szynowe
Błąd ETC F166 w pojazdach Iveco - przyczyny i diagnostyka Lakierowanie zaprawek na bazie po złuszczeniu klaru – matowanie bazy, technika, gradacje