(at)ElektrodaBot . Poproszę cię o pomoc Agregat chłodniczy Relec Froid TR22 nie mogę znależć schematu instalacji elektrycznej lub dokumentacji serwisowej . Po prostu nie dostępna , dasz radę ? . Bezpośrednia odpowiedź 1. Relec-Froid nigdy nie publikował kompletnych schematów TR-22 w otwartych źródłach; dokumentacja krąży wyłącznie w serwisach partnerskich...
Nie niszcz go tylko ogłoś i sprzedaj, na rynku jest teraz duże ssanie na wszystkie samochody diesel 4x4 wszystko wykupują na ukraine. Sprzedaż go bez problemu w jakim by nie był stanie.
Czy jazda z włączonym ssaniem w silniku Diesla na dystansie 12 km mogła spowodować uszkodzenia? Sprawdź, jakie mogą być skutki dla zużycia paliwa i emisji spalin.
Żaden automat ssania-przecież pisze że na ciepłym nie odpala. Wyobraź sobie że się ssanie nie zamyka do końca... Do wyregulowania luzy zaworowe Taaaak. Szczególnie w silniku 2T !!! Zipp Simpli 2t by Czyż to był Diesel okrętowy?
Cięgno ssania to TERMOELEMENT a nie elektrozawór. Różnica taka że jak podajesz napięcie na elektrozawór to przyciąga od razu natomiast termoelement działa wolno bo musi się nagrzać - na tej pompie linka ssania wydłuża się. Można sprawdzić czy jest dobrze ustawione ssanie - gdy silnik nagrzany. Z tego co widzę na zdjęciu to chyba ssanie nie będzie działało.
A od kiedy "ssanie" ma wpływ na dawkę paliwa ? Masz rację, bo Diesel nie ma ssania, pisząc "ssanie" w cydzysłowiu miałem na myśli "dźwignie" zwiększenia dawki paliwa czy zmiany kąta wtrysku albo jedno i drugie, nie jestem pewien, która w wersji manualnej wyglądała tak samo jak ssanie w benzyniaku i w sumie do tego samego służyła. W późniejszych "unowocześnionych"...
A gdzie w dieslu ssanie? Gdy silnik chodzi na "ssaniu" czyli jest całkowicie zimny Skrót myślowy ludzi nie z branży dlatego słowo ssanie jest zaznaczone. Nasi dziadkowie lub ojcowie też zawsze będą mówić że jak silnik zimny to chodzi na ssaniu i nie ważne silnik benzynowy, diesel czy parowy ;-) To jest forum publiczne nie specjalistyczne.
Dzięki - tyle, że temat już jest nieco przedawniony... Myślałem że ten "pręcik" który ciągnę to ssanie - to mój pierwszy diesel więc chyba mam prawo się na nim nie znać... ;) tak czy owak wygląda to dokładnie tak samo jak ssanie, po wyciągnięciu "pręcika'" obroty zaczynają wzrastać...
Silnik generujący podciśnienie do jakiejkolwiek funkcji, jeśli pracuje na wolnych obrotach to nic mu się nie stanie. Nawet różnica w zużyciu paliwa powinna być niedostrzegalna. No nie do końca - diesel pracuje z nadmiarem powietrza, bez jakiegokolwiek dławienia ssania - przytkanie będzie powodowało podniesienie dawki paliwa, dla utrzymania obrotów...
Niewiem dokładnie czy to jest TD czy TDI wiem tylko tyle co napisałem. Wiem jeszcze że ma ssanie automatyczne i jest z 94 roku.
Witam mam kłopot z odpaleniem. Wymieniłem świece żarowe, filtr paliwa, oringi i nic nie pomogło. Po odkręceniu rurki od wtrysku podczas kręcenia nie dochodzi paliwo. Dodam, że ta usterka powoli się pogłębiała.Na samym początku po odpaleniu przestały chodzić ssanie miał ok500 obr/min. Z Dnia na dzień coraz gorzej odpala. Jak już odpali i popracuje 1...
Witam. Dziękuję za zainteresowanie moim problemem. Dzisiaj sprawdziłem prąd ładowania i przekaźniki - są ok. Wuja był wcześniej u mechanika i podłączył go pod komputer (w aucie jest sterownik SIMENS) który nie wykazał błędów a mechanik powiedział że jest wszystko ok. Auto gaśnie na jałowych obrotach i stuka, buczy z okolic silnika (pomijając stukanie...
Witam Nie dawno kupiłem samochód marki Nissan Vanette (bus) diesel 2,0 z roku 92. Mój problem polega na tym że jak auto odpalam na zimnym silniku to przez pierwsze około 15 sekund chodzi normalnie, później zaczyna przebierać na garach i dymić na niebiesko. Auto zaczyna palić normalnie jak go wkręcę na wyższe obroty do półki się silnik trochę rozgrzeje,...
Co do rozrusznika: Kostka stacyjki > przekaźnik > kabelek na automacie > automat. Sprawdzaj po kolej. A najlepiej będzie gdy dasz na chwilkę plusa bezpośredni na automat przy rozruszniku i wtedy okaże się czy padł rozrusznik czy elektryka. Co do ciężkiego odpalania Filtr paliwa > szczelność układu zasilającego (sprawdź czy w przewodach widać pęcheżyki...
U mnie zaczęło się to samo i pytanie,czy może mieć na to wpływ wydech,mam kilka dziurek a i część środkowa jest całkowicie oderwana od drugiej.Zaczęło się wczoraj.Z rana ledwo odpalił,strasznie przy tym dymiąc i gdyby nie ssanie to chyba by zgasł.Dziś już nie odpaliłem,zakręci i gaśnie.Świece wymieniałem w lutym,a obroty są(były) po odpaleniu na 900.
Witam. Oto mój problem. Astra H diesel 2006r. Silnik 1900. W aucie została wymieniona dwumasa, wysprzęglik, sprzęgło,tarcza, cały komplet. Po wymianie nastąpił problem ze sprzęgłem a mianowicie, przy szybkim przerzucaniu biegów sprzęgło nie załącza, bieg wchodzi ale silnik wyje po krótkim czasie wszystko wraca do normy ale następny szybki przerzut biegu...
jak w temacie zwykły diesel bez turbiny nie grzeją świece żarowe wychodzi mi na moduł ozn028 906 124 lub 05 340404 00 jest dosyć skomplikowany pytanie gdzie to kupić i ile kiosztuje ewentualnie schemat tego cacka z góry dziękuje golf3 95rok ssanie jest automatyczne na siłowniku tez nię działa
Za ssanie odpowiada regulator prędkości biegu jałowego oraz wtryskiwacze, które podają większą ilość paliwa. Podłączałeś samochód do komputera? Może to być kilka rzeczy. Swoją drogą wg moich kilkuletnich obserwacji tych silników "ten typ tak ma", że lubi sobie pochodzić przez kilka sekund po odpaleniu jak diesel i pomulić, szczególnie jak jest w okolicach...
W silnikach diesla luz na zaworach ssących szybciej się zmniejsza niż na zaworach wydechowych.
Trudny jest dostęp do kolektora ssącego w Mercedesie W213 2.2 diesel 654.920 2016 r.
Wyjaśnijcie proszę w jaki to sposób silnik autora tematu spala olej poprzez uszczelniacze zaworowe? Uważasz że przez uszczelniacze zaworowe olej nie dostaje się do wylotu albo dolotu ? Panewki pomijam bo do spalania nie maja nic, natomiast dużo do układu smarowania i dużo można z tego wywnioskować o sposobie eksploatacji samochodu. Najważniejsza przyczyną...
Trzeba, bo powietrze musi dostawać każdy silnik. I to nie małej średnicy rurka, tylko porządna rura musi iść a na końcu daszek i ssanie ma być od dołu.
A te 1.9TDI 105KM jak się sprawowały? Tyle problemów co przepływomierze i zapiekające turbiny? Rzecz w tym że już jednego wolno ssącego diesla mam, teraz by się przydało coś właśnie pokroju wspomnianego 1,9
Strona ssąca: 0,30-0,40; a zimna: 0,45-0,55 (oczywiście na zimnym silniku!).
Wykręcić wryskiwacz i zobaczyć jak podaje paliwo, sprawdzić czy jest ono wtryskiwane w odpowiednim momencie( "rozrząd"). Wątpię czy bez podstawowej wiedzy sobie poradzisz. możesz jeszcze zrobić test z plakiem, popsikać do kolektora ssącego i zobaczyć czy będzie chodził.
Diesle mają ssanie automatyczne lub ręczne. Takie ustrojstwo małe przy pompie. Dotyczy to starszych diesle na pompie rotacyjnej.
W dieslu wadliwy wtryskiwacz uszkodzi tłok w benzynie mało prawdopodobne jeżeli wtryskiwacz jest w kolektorze ssącym. Po wyciągnięciu tłoka sprawdź czy zamki pierścieni nie ustawiły się w jednej linii.
Mam założony duży filtr ale paliwowy od silnika DIESLA do IKARUSA . Na ssanie powietrza . Praktycznie go mam od początku i jest elegancko . Ale ja wyjąłem go z obudowy i wrzuciłem do innej , tak by dał się wyjmować do czyszczenia . :| Z olejowym nie próbowałem . :D
Ciężko uwierzyć ,że silnik nie ma odpowietrzania "korb" . Z pokrywy zaworów nie idzie jakiś wąż do kol ssącego?
Ale to dziwne że w kolektorze ssącym wypaliło dziure i do w dieslu? Daj foto gdzie to wypaliło?
Tak jest, kontrolka oznaczająca błąd to dobra oznaka, żartowiś z Ciebie. Zresztą ssanie w dieslu, pierwsze słyszę! Zamykam temat wobec tego.
Trzeba przerobić na podciśnienie z kolektora ssącego bez pompy vacum. :D W dieslu z turbawką :)
ale trzeba pamiętać, że owe usunięcie ma wplyw na elastyczność jednostki... Bajki powtarzane na wszystkich forach 😄 Cały czas, setki razy wywalałem klapy, z benzyn, diesli, kilkanaście razy hamowaliśmy i nie ma kompletnie żadnej różnicy. ŻADNEJ. No chyba że na plus, bo w niektórych sterownikach błąd klap powoduje tryb awaryjny. Usuwasz i jedzie jak...
Witam tak jak w temacie mam pytanie czy silnik z volkswagena jetta 1.6 TD z 1987 roku wejdzie do volkswagena transpotera mk3 z 1992r w którym jest wolno ssący diesel. chodzi mi oto czy silnik z jetty podejdzie do skrzyni biegów w t3 bez flanszy i czy np. mocowanie gum amortyzacyjnych jest takie same jak w orginalnym silniku t3 proszę o pomoc
Tak sobie czytam i czytam - i nikt o Citroenach nie pisze? Przecież to ponoć taaaaaakie awaryjne i "tam panie gaz jest w tych butlach, jak pier...nie to zabije"... Żeby nie było OT - Renault Kangoo D55 1,9 Diesel wolnossący, bardzo wolno ssący paliwo - 54KM. Nie idzie tym jechać. Padające sterowniki centralnego zamka - koszt 700 PLN. Wpadający do środka...
Zawory we wszystkich dieslach Transita 2,5l ustawia się tak jak podałeś, tak jest ok. Silnik może być zimny lub ciepły. Luzy: ssący 0,20 mm, wydech 0,38 mm. ------------------------------------- Pokutuje u nas opis z książki WKŁ o Transicie, gdzie są podstawowe błędy - już sporo silników padło po takiej regulacji...
Jakby dostawał olej silnikowy przez odmę do kolektora ssącego, to diesel jest w stanie na nim pracować. Uszkodzony regulator odśrodkowy w pompie też będzie powodował takie objawy
Czasy ssania już dawno mineły i były w silnikach gaźnikowych, a w silnikach diesla nigdy nie było ssania. We współczesnych samochodach nie występuje takie coś jak ssanie. Jak to nie ma ssania? Ssanie, pokrótce, to podanie dla silnika bogatszej mieszanki paliwowo-powietrznej, czyli większej ilości benzyny w stosunku do powietrza. Silnik na ssaniu chodzi...
nie może się rozbiegać bo benzyniak ma przepustnicę ;) diesel ssie powietrza ile chce dlatego jak dostanie "lewe" paliwo to się rozbiega jak nie chlapie tam olejem to może i nie będzie wciągać, spróbujesz to się dowiesz :)
tam są hydrauliczne popychacze
Witam. Auto zakupiłem z uszkodzonym silnikiem. Silnik odpala ciężko. Podczas pracy dmucha z kolektora ssącego. Rozkręca się powoli max do ok 2000 obrotów po czym wskazuje błąd za mały przepływ powietrza. Zawory szczelne głowica sprawdzona, wymienione popychacze hydrauliczne aby zapobiec ewentualnej opcji podparcia zaworów. Ciekawe jest to, że ciśnienie...
Kiedy ropniak kopci na biało, to albo ma za wczesny wtrysk, zbyt niską temperaturę zapłonu ewentualnie pali olej silnikowy. Skoro po rozchodzeniu przestaje kopcić to sugerowałbym sprawdzenie kompresji na zimnym oraz prowadnic zaworów. Oraz jeśli silnik ma turbo czy nie jest zaklejony kanał między turbiną a kolektorem ssącym.
No nie tak dokładnie, zwłaszcza w silnikach doładowanych gdzie często kolektor ssący jest zalepiony syfem.
Tak całkowicie normalne. Jest to poprostu ssanie. W starych dieslach trzeba było je włączać samemu, a tutaj jest to automatycznie. Jeśli po tej minucie wraca do normy to raczej ok.
Już pisze jak do tego doszedłem , mianowicie jeździłem z podłączoną lampką wskazująca grzanie świec i dokładnie wiedziałem kiedy grzeją , krańcówka jest tak zamontowana , że po dodaniu gazu jest załączana , znajduje się ona przy pompie przy dźwigni mocowania linki gazu. kybernetes jesteś tego pewny ? z tego co się orientuje to zawór jest sterowany podciśnieniowo...
Pisałem o przewodach gumowych pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym.
Pedał gazu masz jeszcze na linkę?Sprawdź też jeżeli występuje ssanie, może być na linkę lub automatyczne. Ssanie w dieslu podnosi wolne obroty i przyśpiesza kąt wtrysku.Aby upewnić się że to nie jest wina zbiornika podłącz filtr paliwa bezpośrednio do czystej bańki z ropą,Bańkę umieść np. nad skrzynią biegow.
Spójrz na zawory w silniku np. FSI, tam zawory są na grubo zalepione, ale nie przez uszkodzone uszczelniacze, ale przez to co niesie ze sobą powietrze z kolektora ssącego (EGR + olej). W dieslach na ten przykład to co odkłada się na kolektorze ssącym odkłada się także na zaworach ssących.
Ssanie w dieslu się włączało? A to Ci dopiero... Ja w tych błędach raczej nie widzę przyczyny złego palenia, co do turbiny no to jasne jest, że gdy zawór regulujący ma błąd to nie działa, a co do przekaźnika świec to najpierw wymień wszystkie świece, później zrób test przekaźnika VAGiem.
Witam serdecznie. Mam taki problem, gdyż kupiłem samochód Audi a3 2.0 TDI 2004 r i wszystko działało ok. W trakcie powrotu do domu zapaliła mi się kontrolka od silnika ale pomimo to nic się niepokojącego nie działo. Dwa dni później wyjeżdżałem autem i zauważyłem, że turbina się w ogóle nie włącza. Jechał jak wolno ssący diesel a przy przeszło 3,5 tyś...
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Sama dźwignia to prawdopodobnie "ssanie" tak się potocznie mówi, chociaż w dieslu jest to opóźnienie kąta wtrysku ułatwiające rozruch silnika ( miałem coś takiego w fiacie uno 1.7d ). Co do wymiany oleju to gdybyś miał taki silnik w samochodzie, z zaleceniem wymiany co 10 tys km, i jeździł że średnią prędkością 50 km/h olej wymieniałbyś co 200 godzin.
Powodem długich czasów wtrysku oraz sygnału MAP na poziomie 600mbar może być padnięta sonda.Do badania szczelności kolektora możesz użyć samostartu preparatu do odpalania diesli i obserwować czy nie zmienia się praca silnika.Poziom podciśnienia MAP ma wynosić około 300mbar,całkowicie otwarta przepustnica przy pracującym silniku to MAP około 950.
Zrobiłeś z turbo diesla wolno ssący a pompa od TD wtryski też, to taki trochę bigos chyba ,że czegoś nie rozumiem.
A jak chcesz elektryczną, to musisz się rozglądac za sprzętem medycznym z demobilu. w niektórych urządzeniach są pompki membranowe. Pompę wirnikową można też znaleźć na szrocie. Były stosowane w klksonach wielotonowych. Wprawdzie ona duchała, ale jak znajdziesz wlot powietrza i usuniesz "pozytywkę" to będzie zasysać. Pomkę znajdziesz też w pneumatycznym...
W ssącym to podciśnienie raczej Dobrze napisałem. Jak w dieslu z turbina wyobrażasz sobie podciśnienie w kolektorze ssącym? W przypadku zacięcia przepustnicy, sterownik silnika, przechodzi w tryb awaryjny, ogranicza moc, nic się nie stanie. Wcześniej pisałem jakie są założenia konstruktora.
Rozbieram czasem diesla i wygląda lepiej niż ten silnik , może zmień producenta oleju . Jasne. Kilkunastoletni silnik, z nn przebiegiem i zdziwienie. Zarówno nagar, jak i przydarte krzywki są normalne - objawy stopniowego zużywania się silnika.
Jaki to typ silnika. Może pompą podciśnienia ci ssie olej. Jest to Diesel 1.9 TDI
Ok. usterka zrobiona. Kolega Andrzej20001 dobrze kombinował, tylko z tym że nie EGR, a AGR tzn. zawór który jest miedzy EGR-em, a układem wydechowym . On się zawiesił i spaliny cały czas szły do kolektoru ssącego.
Wszystko po kolei; Potrzebujesz; Komplet łap do mk1, do silnika powyżej 1.5 łapa od strony rozrządu musi byc z diesla łapa od skrzyni w zależności IV czy V Kompletny mechanizm zmiany biegów dla silnika pow 1.5 Mechanizm mocowany jest do maglownicy, trzeba wymienić maglownicę na taka z mocowaniem lub dospawać samo mocowanie, Większa chłodnica, podejdzie...
Jeśli samochód stoi krzywo, zjedzie się nim na prostą, to po kilku zakręceniach odpala. Jeśli jednak ktoś próbuje uruchomić go na krzywiźnie, to po tym na prostej trzeba naprawdę długo kręcić zanim zapali. To ja bym szukał wady w zbiorniku, w smoku ssącym.
witajcie na pewno niejede ma lub miał kadeta 1,6d i co, zima trzyma a on pali... odpukac... na maxymalnym mrozie zauwazyłem ze tzw ssanie jest zbyteczne a skutkuje gaz do dechy,jak kręce rozr to silnik zwieksza obroty i jak juz czuje ze juz sam kreci to odpuszczam i wtedy wyciągam to ssanie i działa,pod warunkiem ze aku jest naładowany.Nie mam pojecia...
Witam mam podobny problem. Moje audi a4 1.9 tdi 110km afn strasznie osłabło zwłaszcza zaraz po odpaleniu jedzie jak wolno ssący diesel. Po 2-3 min. jazdy zaczyna lepiej ciągnąć ale nie tak jak wcześniej. Wydaje mi się że nie chodzi EGR i coś słabo N75 reguluje ale proszę o ocenę fachowców. DYNAMICZNE http://vaglog.rtnet.pl/marfur30_119378.h... http://vaglog.rtnet.pl/marfur30_119377.h...
ssący - 0,25 - 0,35 wydech - 0,30 - 0,40
W starych dieslach było coś ala ssanie, dźwignia która podciągało sie jak ssanie i ręcznie zmieniało kąt wtrysku.
Nie rozumiem jak lanie oleju może się przekładać na lepszą pracę silnika. Ja też nie rozumiem, ale nie drążę. Takie są po prostu fakty, które potwierdzi każdy kto na oleju 2T jeździł. Natomiast fakt, że ON jest obecnie pozbawiany do bólu siarki, która zwiększała jego właściwości smarujące, w imię oczywiście ekologii, raczej nie jest pomocny. ON premium...
Wiem bo przy włączonym silniku mierzyłem miernikiem i wyszło, że ma 14V (to jest diesel wolno ssący) teoretycznie powinno działać jak nic. Ale mówie to się sprawdzi. Przetwornicy tak czy siak nie kupię-brak kasy ;/
15T to podgrzewanie kolektora ssącego - jest tylko w autach benzynowych (nie wszystkich) Reszta jest ta sama dla diesla i benzyny.
Sprawdź czy się nada pompą podciśnienia do serwa hamulcowego z silnika napędzanego olejem napędowym. Na przyklad: https://bicar.pl/pompy/870-pompa-podcisn... Tam raczej pompy chodzą cały czas
Jak nie było nic grzebane w sterowniku to sprawdź wartości rzeczywiste - jaki to silnik DTI, DTL, sprawdź podciśnienia, sprawdź EGR, przepływomierz ze sprawnego auta /nie podróbka/, czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, turbinę.
Ja z kolei miałem ostatnio czyszczony kolektor ssący (polecam w dieslu - tam jest pare kilo sadzy i innego syfu który utrudnia ruch powietrza), wydechowy, EGR i turbine.. Nie wiem czy te zabiegi mają wpływ na rozruch ale teraz przy -5 pali z pół obrotu - wczesniej 4-5 obrotów to była norma.
Jesli chodzi o światla to podjedz na stacje kontroli pojazdów a ssanie powiem tak w dieslu zmienia sie kąt wtrysku sprawdz w jakiej pozycji jest dzwignia na zimnym i cieplym silniku ,,,,, i pytanie TDI w citroenie????? na silniku masz intercooler??
Witam. Chciałbym wyregulować zawory w mojej Toyocie tylko nie wiem które zwory są ssące a które wydechowe. Dodam ze silnik ma poj. 1,8 diesel 8v Pozdrawiam
Procekk, a możesz napisać, od kiedy w tym dieslu szczelnośc układu ssącego ma wływ na bieg jałowy? Co do zegarów,to diagnozowalne sa od około 97 roku.
śrubę odkreciłem metoda na rozrusznik wszystko w porządku już wszysko poskładałem teraz musze wyregulować luz na zaworach czy ktoś by mi mógł powiedzieć jak to zrobić ? też trzeba krecić wałem ? bo w instrukcji jest tylko cos takiego napisane W celu sprawdzenia i regulacji należy: • zdjąć pokrywę nasady głowicy ustawić tłok pierwszego cylindra...
Ta część to termoelement który pod wpływem niskich temperatur uruchamia ssanie w silniku diesla 1Y, AAZ . Po włączeniu zapłonu na końcówce pojawia się +12 V i niestety nie idzie go źle podłączyć bo jest tylko ten jeden przewód zasilający do termoelementu. Jeżeli tak jak piszesz pali to bezpiecznik grzania to odłącż przewód od tego elementu i będziesz...
Jest zmienna faza. Wariator można sprawdzić, nie odpalać po postoju silnika tylko zdemontować pokrywę wałków i próbować lekko obrócić wałkiem ssącym, jeśli się rusza a wariator nie to jest uszkodzony
Jak wyciągniesz miarkę od oleju, podczas pracy silnika to dmucha z niej. Czy po stronie kolektora ssącego odgłos pracy jest normalny dla silnika diesla.
słuchaj kolego zdejmujesz przewód gumowy wchodzący do kolektora ssącego jedna osoba kręci rozrusznikiem natomias ty psikaj do kolektor ssącego kokpit spraj łatwiej zaskoczy bo inaczej akumulatora ci nie starczy robię to na codzień w swojm warsztacie diesla przy wymianie filtra paliwa
Aha no czyli proste jak konstrukcja cepa. Jak silnik pali to jest toto zasilane, termik się nagrzewa i wyłacza ssanie. Wyłaczenie następuje tym później im zimniejszy był silnik.. A jakie tam to napięcie AC daje ten alternatorek ? Moim zdaniem powinno załatwić temat podłączenie tego pod AC tylko pewnie przez rezystor szeregowo. I zmierz tą rezystancję....
W starych dieslach to większy problem był z zaworami ssącymi niż wydechowymi. Wydechowy jest smarowany sadzą i dłużej utrzymuje luz zaworowy niż ssący. Zawory są robione z jednego kawałka metalu a na końcu trzonek przyciąga magnes a grzybka już nie. Fabryka jak składa głowice to nie procesu docierania zaworów i zawory są od razu szczelne, dlaczego ?
Na mój rozum wszystko jest to samo najlepiej mi pasuje ten z TDI ze względu na cenę. O sprężynie nie pomyślałem faktycznie ta z Diesla może być inna Dieselek mocniej ssie.
Jest to rok 1988 2.5 diesel wolno ssący. Dodano po 16 Miałem jeszcze taki przypadek ze wymieniałem stacyjkę i moglem pomylić przewody podciśnieniowe może być to przyczyna ze za pierwszym razem od razu odpali a za drugim razem od razu po zgaszeniu nie chce odpalić ? Bo jak dobrze myślę to dźwigienka stop może być sterowana systemem podciśnieniowym w...
Nie ma świec żarowych w tym silniku. Powinna być świeca płomieniowa w kolektorze ssącym. Podobnie jak w Iveco.
Dziś spróbuję, lecz tak jak pisałem po odcienciu zasilania z przepustnicy muszę ją zaadaptować a nie mam czym. Czy nie będzie z tym problemu? Dodano po 2 Więc tak, zrobiłem jak mówiłeś i stało się następujące: odpaliłem auto i odpalił bez problemu, lecz na początku obroty były w granicach 400-500 i rosły proporcjonalnie do temp. Silnika. Następnie gdy...
Nie mogę znaleźć, ale był gdzieś opublikowany opis standardu OBD, gdyby ktoś znalazł to warto byłoby umieścić - zrozumienie zasady działania dawkowania paliwa uważam za podstawę przy diagnostyce/naprawie/regulacji instalacji LPG, nawet jeśli ludzie z forum mieliby prowadzić "za rączkę". Temat warto by podpiąć, tym bardziej że do tej pory, odnosząc się...
Dzień dobry. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć z jaką częstotliwością pracuje wtryskiwacz oraz popychacz zaworu w silniku diesla? Nie wiem czy dobrze rozumiem ale gdy silnik ma np 900 obrotów to chodzi o obroty wału tak? Dwa pełne ruchy wału to jedna praca wtrysku, jedna popychacza zaworu wydechowego i jedna praca popychacza zaworu ssącego. Czyli każdy...
Na zimnym silniku 0,15 ssący i 0,25 wydech.
jak zwykle wydech większy 0,10mm ssący 0,30mm wydechowy
gdy tylko spojrzysz na ostatnią fotografię silnika 1.7 D, zauważysz, że po prawej stronie głowicy jest urządzenie zwane vacuum - pompą, to ono jest odpowiedzialne za zasilanie serwa hamulcowego podciśnieniem. W silniku benzynowym serwo czerpie podciśnienie z kolektora ssącego. Pozdrawiam.
Bardziej niż syczeniem martwiłbym się klekotem rozrządu... to na żywo też brzmi jak stary diesel? Ten silnik nie powinien tak pracować. Ciężko oceniać odgłosy po nagraniu. Z okolicy przepustnicy zawsze słychać lekki syk. Skoro nie reaguje na rozpylony plak/samostart to nie ma nieszczelności "na zewnątrz", ale być może coś nie tak jest złożone w środku....
zgadzam sie z kolega wyzej. Mam polo 97 diesel i tez mialem takie objawy ale pogeneralnym czyszczonku jest wszystko ok.
Nawzajem! Gdzie zdjęcie? W dieslu nie ma ssania :D
Moźe to troszkę usystematyzować ?Na początek zmień filtr paliwa.A potem kolejne kroki. Sprawdzenie szczelności kolektora ssącego można zrobić "opsikując "go "samostartem" do diesli lub bracke cleenem .Jeżeli zmieniają się obroty silnika to tam masz nieszczelność. Wesołego Alleluja!
Do sprawdzenia serwo hamulca, prawdopodobnie puszcza "lewe" powietrze do kolektora ssącego. Co ma serwo do kolektora dolotowego w dieslu? No co?
Miałem tak w Golfie mk2 diesel wolnossący: elastyczna rura ssąca odpięła się i opadła na dół, padał deszcz, wpadłem w kałużę, silnik zassał wodę , przeciągnął ją przez filtr i wciągnął do cylindra, nie dała się sprężyć, ale wał się obrócił. Zgięty korbowód muskał krawędź cylindra, słyszalny był stukot nasilający się z obrotami, silnik pracował na trzech...
Kolego może się mylę (jeżdżę dieslami), ale z tego co pamiętam serwo-wspomaganie hamulców łączy się zwykle z czwartym cylindrem i ja tam bym szukał ewentualnej usterki. Twierdzisz, że iskra i ciśnienie ok. - więc pytam, czy masz sprawny hamulec nożny tj. czy działa Ci poprawnie, czy musisz mocno naciskać na pedał aby się zatrzymać. Sprawdź przewód-rurkę...
zobacz czy wąż powietrzny któryś nie spadł z turbiny, kolektora ssącego czy skądś, kolega tak kupił c-maxa który nie chciał zapalić za 1800zł i założył wąż, skręcił dobrze opaskę i jeździ :)
O ile wiem, to instalacja LPG w Dieslu, tylko dopalanie. Gaz jest wtryskiwany w fazie lotnej do kolektora ssącego co zmniejsza spalanie a poza tym emisja spalin się polepsza i silnik tak nie cierpi. Qbeek, chyba nie myślisz że kolega chce przerobić 430 konnego Diesla na benzynę i go zagazować.
Witam Mam pytanie dotyczące silnika o kodzie 1CD-FTV 2.0 diesel Pasek rozrządu strzelił i połamał wałek ssący rozrządu Teraz pytanie czy mogę włożyć silnik od verso albo avensis z tym samym kodem? Są jakieś różnice? A jeśli bym się zdecydował na wymianę samej głowicy również od innego modelu ale tym samym kodzie silnika, będzie pasować?
za intercoolerem a przed turbo które ciągnie do kolektora ssącego , a czy kolega ma możne takie cośu ciebie lub testował ?
stihl ssanie simson ssanie ssanie suzuki
lodówka uszkodzenie wydmuchuje uszczelkę głowicą awaryjny zasilać pompka
politechnika zaocz pomiary rezystancji
Peiying PY-3118M4 – zwarcie żółtego przewodu BATT+, przyczyny i diagnostyka Pioneer DEH-4500BT brak dźwięku na głośnikach, radio działa – diagnostyka i naprawa