Problem pojawia sie juz na wyłączonym ssaniu, gdy silnik nabierze juz normalną temperature pracy. Nie rozumie co masz na mysli przez 'zawór powietrza dodatkowego', ten escort to model na gaźniku i na ręcznym ssaniu.
Moim zdaniem główną przyczyną jest kontakt ze złą jakością paliwa . Efektem tego jest zabrudzenie filtra na tłoczeniu , a najszybciej na ssaniu. Musisz zwrócić uwagę na związek wysokości paliwa w zbiorniku i jakości pracy silnika. Jeśli przy wyższym poziomie paliwa jest OK to jest filtr ssący.
napisz coś wiecej np. czy ten objaw wystepuje na gazie czy na benzynie?? dalej czy przy wymianie rozrzadu albo czegoś innego nie zostala uszkodzona któras uszczelka w okolicach kolektora ssącego tzw falszywe powietrze, i kolejna rzecz czy nie masz jakis dziwnych dlawikow w układzie dolotowym gazownicy lubią to wstawiac w celu poprawienia ssania gazu...
To nie jest zbyt wczesny zapłon tylko za dużo paliwa.Sprawdż rurkę do MAP-sensora, czujnik temperatury cieczy silnika/pod kolektorem ssącym/.Powodzenia.
No to jestem po czyszczeniu. Wszystko OK. Obroty się pięknie uspokoiły. Krokowca masz pod kolektorem ssącym
Miałem podobny problem. Odłącz wtedy czujnik przepływu powietrza i zakręć. Jak nie odpali to trzeba szukać dalej. Bo jak kręci a na ciepłym nie odpala to często wina tego czujnika /nie przepływomierz/. Biała końcówka na kolektorze ssącym. Powodzenia
a które węże sprawdzać czy nie są popękane te co idą od kolektora ssącego tak??
Uszkodzony przedni uszczelniacz (Bosch)za nim jest kanał ssący
witam pierwszo bym sprawdził świece czy palą wszystkie a jak spada z obrotów przy chamowaniu to może być ujście powietrza na podciśnieniu na serwie lub na wężu lączącym serwo z kolektorem ssącym .pozdrawiam
Zerknij na termistor (czujnik temp.) w kolektorze ssącym, jeśli posiadasz.
Rozumiem że samochód nie zagazowany?A ssanie załącza się?
Równie dobrze może być peknięta rura ssąca.
Sprawdzał kolega CTC pod kolektorem ssącym ?
Witam Napiszę Wam jedną dobrą radę na temat odpalania forda escort 1.8D nawet jakby było -20stopni celcjusza. Po pierwsze proszę wyjąć rozrusznik i alternator i dać je do regeneracji. Mój rozrusznik niby kręcił, ale to, że kręci to nie znaczy, ze dobry. W moim rozruszniku okazał się uszkodzony wirnik, a w rozruszniku znikome szczotki i łożyska z tulejkami...
Witam, Pozwolę sobie odnowić temat. Posiadam od niedawna takiegoż escorta 1.8D rok 1991 (pełnoletni ale to nic). Na mrozie w nocy rano pali za 1, czasem 3 razem, to też nie problem. Męczy mnie kontrolka świec żarowych. Szukam schematu jak ona powinna być podłączona. Bo włączając zapłon kontrolka nie świeci a napięcie na świecach jest. Kontrolka zapala...
Witam Mam escorta 1.6 16v z 93r Na zimnym silniku w ogóle nie chodzi na wolnych, jak sie nagrzeje to ciężko mu to idzie trzyma sie od 500 do 700 obrotow strasznie szarpie, na wyższych jest ok. W tym fordzie byl wypalony zawór wydechowy na 2 cylindrze ale zostalo to zrobione kompresja i silnik jest teraz ok. Musi byc cos z elektronika. Sonda ma sprawną...
Witam. No i mam problem z tym Escortem. Rozrząd jest złożony głowica też auto odpala. Na wysokich obrotach silnik pracuje dobrze a na wolnych tak jakby nie chodził na jeden cylinder. Ale co jeszcze... z rury wydechowej kopci się białym gęstym dymem który szybko wyparowuje. Podejrzewam ze powodem tego jest niedopalona mieszanka w cylindrach gdyż po wyjęciu...
Ford escort 1.3 1993 r Samochód Dławi się gdy dodaje gazu, jeszcze jakiś czas temu na ssaniu chodził normalnie i dało się jechać lecz teraz już nawet na ssaniu się Dławi . Niedawno zostało zauważone, że gdy nie jadę na ssaniu to podczas dodawania gazu puszczenia go i dodania znów lecą iskry z wydechu a może nawet kule iskier. Pomocy co może się dziać...
Witam Mam escorta rok 1996 1.6. (zalozone LPG) Problem jest taki. Uruchamiajac zimny silnik (na benzynie) tak normalnie to nie chce odpalic. Odpala dopiero po wcisniecu pedalu przyspieszania, nastepnie tak jak by nie wlaczalo sie ssanie bo w momencie puszczenia pedalu obroty spadaja i auto gasnie. Ale w monecie zlapania przez auto temperatury wszystko...
Witam mam problem takiego typu iż jakieś pół roku temu robiłem remont silnika Ford escort 1.3 CFI 96' i rozbierając go najprawdopodobniej uszkodziłem mocowanie w kolektorze wężyka który idzie od pompy hamulcowej do kolektora ssącego. W kolektorze był taki plastik stwierdziłem iż to jakiś ubytek z węża i wydłubałem to ;/ silnik złożyłem wszystko fajnie...
Nie każdy ma. W escorcie siedzi gaźnik WEBER 28/32 i były montowane dwa rodzaje: - z silnikiem krokowym sterującym obrotami biegu jałowego (czyli wolnymi obrotami) - bez silniczka, z śrubką regulacyjną ( z tyłu po lewej czyli bardziej od strony pasażera) Podejrzewam, że masz ten drugi typ i w momencie jak wyłączy się ssanie automatyczne (na bimetalu)...
Jak już to kolektor ssący!- kol. bolero. Faktycznie, (jak któryś z kolegów napisał) przyczyną może być zasysanie fałszywego powietrza począwszy od filtra powietrza po kolektor ssący.Radziłbym również sprawdzić przewód podciśnieniowy wraz z regulatorem podciśnienia - zespolonym z aparatem zapłonowym.
Witam serdecznie, Mam taką zagwozdkę, otóż, Po przekręceniku kluczyka w stacyjce do pozycji załączenia zapłonu zapalają się lampki ładowania i ciśnienia oleju. Nie zapala się kontrolka świec żarowych. Po czasie potrzebnym na grzanie świec słychać rozłączenie przekaźnika i zapala się lampka. Po uruchomieniu silnika nie gaśnie. Świece są na 100% sprawne....
Dzięki za podpowiedzi ;) Nie sprawdzałem czy po ciemku świecą, ale dzisiaj to zrobię. A kiedy już uporam się z tym przerywaniem, pojadę do gazownika na regulację ;) Woziłem już kilku ludzi tym samochodem i wszyscy zgodnie mówią że w kabinie trochę śmierdzi ropą. Faktycznie, nie jest to zapach czystej benzyny. Mam w samochodzie wyłącznik pompki paliwa...
Witam mam pewen problem Z moim Fordem Escortem Mianowicie chodzi o to ze po odpaleniu auta na poczatku chodzi na ssaniu 1,500 obroty nagle spada na 500 i skacze ponizej 1k i dziwnie chodzi jak daje gazu jak by nie palil na wszytkie gary podczas jazdy szarpie te skoki obrotow sa w granicach 1 do 2 min potem sie wszytko normuje obroty nie skacza . czyscilem...
Escort to chyba jedno wielkie archiwum X :) Mam escorta '91 1.4 na jednopunkcie. U mnie objawia sie to tak.... Odpali normalnie... automatyczne ssanie pochodzi pare sekund po czym spadnie do 1000 obrotów. Dodam lekko gazu i obroty szaleja dochodza nawet do 2500 obrotówi utrzymuja sie tak przez 10 sekund po czym znowu spadaja do 1000. Takze podczas jazdy...
Mam Escorta 1.4 po zamontowaniu gazu też miałem problemy z gaśnięciem ,po pierwsze wymień kable WN do świec (często dostają przebić ,dla paliwa to niema ,aż takiego znaczenia ale przy gazie zaczynają się dziać różne rzeczy np.gaśnięcie silnika przy wciskaniu sprzęgła ,gdy spadają obroty ,brak siły ,duże spalanie gazu na te niedogodności też ma wpływ...
Zakupilem autko ford escort 1.6 16V 96r. i problemem jest zachowanie sie auta zaraz po odpaleniu, na poczatku ssanie pracuje poprawnie (1300/1400 obr/min.) po minucie obroty spadaja i gasnie, zaczyna smierdziec paliwo i mam trudnosci i ponownym odpaleniem. Kiedy sie nagrzeje problem znika, mam wrazenie ze przy kazdym rozruchu potrzeba mu cysterny benzyny!...
Miałem podobny problem z escortem z 99r. 1,6 16V obroty schodziły bardzo wolno, czyszczenie silnika krokowego nic nie pomogło konieczna byla wymiana na nowy-po wymianie problem zniknął ,sprowdz jeszcze przewody gumowe dochodzące do kolektora ssącego czy są szczelne, koszt silnika od 250 PLN w góre. Ja dałem 270 na allegro .Pozdrowienia
Powiedzcie gdzie we Wrocławiu moge zakupić metalowy kolektor ssący do mojego Forda Escorta 1,6 16v zetec 98 który jest niestety z plastikowym,a mam instalacje lpg i niestety szczela mi dość często.Mysle że jak wymienie kolektor z plastiku na metal to szczały znikna.Tylko gdzie we Wrocławiu jest producent ewentualnie dystrybutor lub zakład montażowy.
Escort MK7, silnik 1,4 wtrysk wielopunktowy rocznik 96r. Mam pytanie odnośnie czujnika temperatury dający sygnał do kompa, ten pod kolektorem ssącym i czujnika temperatury zasysanego powietrza. Jaka powinna być rezystancja na tych czujnikach w chwili gdy włączy się wentylator a jak jak silnik jest zimny. tj chyba temp koło 90-100*C. Czy powinny być...
Mam podobny problem w Escorcie 1,6 EFI MKIV na wtrysku benzyny przy jeździe na gazie, ponieważ posiada mieszalnik LPG i jest to zestaw I-ej generacji, który bardzo często "STRZELA" w kolektor ssący szczególnie przy większym obciążeniu lub przy przyspieszaniu na wyższym biegu. Jest to wada tych rozwiązań i jedynie delikatna jazda płynne przyspieszania...
A czy płynu nie trzeba co jakiś czas dolewać ? bo ja tak miałem tylko mój escort był starszy , był bo teraz mam MK3 i na małych odcinkach zapowietrzenie jakoś znajdowało ujście chyba dzięki zmiennej pracy silnika ,a na dłuższych odcinkach to czasami już i szarpać potrafił i na ssanie wchodził !!! Przestawało działać ogrzewanie. Upieram się przy uszczelce...
Witam. Ford Escort 1.3 pełny wtrysk. Zimny odpala bez problemu, pochodzi trochę i zadławi się lub czasami nawet zgaśnie. Wygląda to tak, jakby próbował ssanie zdjąć zbyt gwałtownie. To samo na nowych świecach, nowym silniku biegu jałowego, paliwo i czujniki ok. Ktoś ma propozycje?
Ford Escort 1.8 DOHC jak się zagrzeje to szarpie i gaśnie, jak w temacie i jeszcze jak zgaśnie to obrotomierz szaleje(na zgaszonym przy włączonym zapłonie)nawet do 7000 obrotów. Jak zimny to chodzi extra. Jak wskazówka temperatury dojdzie do pionu to kicha. Jak zgaśnie chwilę odstoi to odpali i pojedzie tyle czasu ile stał. Zagadka dla doświadczonych....
Witam, Posiadam Forda Escorta 1.4 z instalacją gazową Stag-50. Kiedyś samochód mi palił 11-12 l gazu /100 km, podczas normalnej jazdy potrafił "strzelać", czyli normalnie było wybuch z pod samochodu słychać i na te sek. tracił moc, no coś źle gaz spalał. Pojechałem do gazownika, miałą być regulacja gazu, lecz gazownik stwierdził, że sonda lambda źle...
Witam Po wymianie kolektora ssącego i wałków w moim Escorcie 1.8 na 2.0 z Mondeo, zaczął wydalać z siebie spore ilości oleju poprzez wężyk odpowietrzania silnika. Spróbowałem nawet zadrzeć wężyk do góry, ale mimo to wciąż się sączy, choć już nie tak obficie. Ma ktoś pomysł co może być powodem i jak sobie z tym poradzić ? Przed wymianą Po wymianie I...
Witam! Według cennej podpowiedzi emeryta2 znajduje się on pod kolektorem ssącym (nie chodzi mi o czujnik wskazania na deskę rozdzielczą ani o czujnik załączania wentylatora). Proszę o zdjęcie, moje auto to Ford Escort Combie 1.4 1996r. Dodano po 1 nie chodzi mi oto Dodano po 1 Chciałbym prosić o jak najszybszą odpowiedź, jutro muszę podjąć decyzje!
Witaj. Wlot powietrza zaraz po montażu gozownik odwrócił 0 180 stopni, ala pomimo tego silnik dalej się kołysze na obrotach. Przy ostatniej wizycie w warsztacie podpowwiedziałem mechanikowi, że wydaje mi się, iż to powietrze które wlatuje podczas jazdy do komory silnika jest wszystkiemu winne i potwierdziło się. Dorobił mi jeszcze dwie rury które mają...
sprawdzile tylko że pompa pracuje caly czas i podaje paliwo,nie wiem czy pod odpowiednim cisnieniem(przewodem zwrotnym paliwo nie powraca).czy przy pompie paliwa jest jakiś zawór i który powinien pierwszy zadziałac na wtryskach czy przy pompie? pierwszy powinien zadziałać na wtryskach ,jego ciśnienie robocze to max.270kPa,przy pompie jest zawór ale...
Jeśli masz gaźnik webera to on ma automtyczną regulację składu mieszanki i można tylko regulować obroty ... lepiej nic tam nie kręcić , najczęstsze problemy to uszkodzenie automatycznego ssania , siłownika podciśnieniowego regulacji składu mieszanki, i lewe powietrze... Jeśli to gaźnik motorcrafta to tam coś można poregulować , ale to i tak najczęściej...
HEHe no ten silnik jest nie udany . Jest słabe smarowanie wałka rozrządu i wycieraja sie przywki i szkalnki na chyba 3 cylindrze . generalnie co 150 tyś kompletny rozrząd . Ma jeszcze ssanie wodne i to tez jest nie udany patent bo jak jest zimny pali ogromne ilości beny . Lubi sobie wyciekać olej z silnika i ze skrzyni przy drążku wybieraka . no i troszke...
Witam. Mam ten sam problem (Escort 1.1 83r.). Gdy ssanie włączone (automat) to silnik pracuje ale wystarczy że ruszę je i silnik gaśnie ewentualnie pracuje przez chwilę na strasznie niskich obrotach i gaśnie. Dodanie gazu powoduje przygasanie silnika zamiast wzrost obrotów. U góry w gaźniku jest dziwny "język" który jest poruszany przeponą, niby działa...
siemanko. a jak mam zresetowac kompa? dodam jeszcze ze wymienilem przepustnice powietrza i wszystkie czujniki elektryczne.na ssaniu chodzi ponad pol godziny a jak odlacze lambda sonde to nie ma wogole roznicy.
tps powinien dawać ok. 0.8-0.9v sprawdź wiązkę na kolektorze ssącym (zasila wtryski i resztę czujników ,jeśli zawilgotnieje auto dostaje kolby ) należałoby ją rozizolować i wysuszyć
komputer w teście silnika wywala błąd 48 - silnik krokowy oraz 38 czyli uboga mieszanka na 1 i 4 cyl. krokowiec działa (ale przyznaję, że nie sprawdziłem w nim stycznika wolnych obrotów), wszystkie podłączenia do kolektora ssącego sprawdzone, wymienione uszczelki. sonda lambda daje stały sygnał o wartości 0.8v. (po przygazówce - na chwilę 0.1v) ciśnienie...
A tam ciśnienie, gdyby ciśnienie było małe to tym bardziej powinien palić. Iskra jest zawsze lepsza przy małym ciśnieniu. A nie pali pewnie dla tego, że nie dostaje paliwa na ten gar. Przez 30 sek. na zimnym pali, bo akurat tyle czasu działa pomocniczy piąty wtryskiwacz rozruchowy, jest umieszczony w kolektorze ssącym zaraz przy wlocie powietrza i podaje...
Witam. Dzięki Wszystkim za porady dotyczące naprawy. Usterka wykryta i naprawiona. Nie pojechałem do warsztatu ani mechanicznego ani gazowego bo w jednym i drugim doradzili żeby kupić wtryskiwacz, sondę i silnik krokowy(w sprawie silnika tak twierdzili gazownicy) i i przyjechać to wyminią oczywiście za opłatą więc zabrałem sie sam do rozbierania poszczególnych...
Witam Wszystkich męczących się z Fordami :)) Jestem nowym użytkownikiem i bardzo liczę na jakąkolwiek radę od Was. Dziś własnie zauważyłem, że po odpaleniu śilnika obroty przestały mi spadac od razu do poziomu 0.9, tylko zawieszają się na 2-5 sekund na poziomie 1,5 - 1,6 tys, a dopiero potem spadają do 0,9. Wcześniej tak nie było. Nawet zimą, odpalał...
Czujnik jest gdzieś z prawej strony silnika, chyba na kolektorze ssącym, nie dobrze pamiętam, ale gdzieś tam. Pozdrawiam.
Skolmi: zaraz elektrit cię zje!!! Tam nie ma żadnego silnika krokowego!!! To ELEKTROMAGNETYCZNY zawór regulacyjny powietrza. Faktycznie jego awaria należy do najczęstszych przyczyn. Podobnie z zaworkiem odpowietrzenia skrzyni korbowej i przewodem od niego. Na początek radzę sprawdzić te trzy rzeczy. Ten zawór można deliktanie przeczyścić. Lepiej chemią...
Zakładajac , ze jest to silnik zetec, to prawdopodobnie podło ci odpowietrzanie skrzyni korbowej. Znajduje sie pod kolektorem wydechowym . Jest to taka puszka z wychodzacym z niej zaworkiem i rurka w kształcie litery L. Często pada ten zaworek i parcieje ta rurka. łączy sie ona pod obudową termostatu z metalową rurka, a ta z kolei z nastepna gumową...
Pewnie wypieprzone turbo wali olejem wprost do układu ssącego.
luzy zaworowe są w normie czyli ssanie .25mm wydech .60mm...nie zmniejszyły się czyli gniazda się nie wypaliły. Ciekawi mnie dlaczego tak się stało wczoraj, bo nigdy wczesniej nie mialem takiego problemu, żeby nawet po zwiększeniu dawki gazu nie było reakcji na przyspieszenie.. zastanawiem się co zrobić żeby się tak samochód nie grzał..czy wymiana płynu...
Wydaje mi się że to jest odpowietrzenie zbiornika paliwa.Dwa przowody do elektrozaworu sterowanego komputerem.Zdejmując ten przewód dopuszczasz fałszywe powietrze do kolektora ssącego. Sugerowałbym uszkodzenie regulatora biegu jałowego,jako usterkę w tym autku.
Ja w jednym zmieniałem wałek rozrządu (pękł) i spawałem jedną pokrywę panewki wałka rozrządu. Zawory ocalały. Dodano po 6 Sprawę można łatwo zbadać. Trzeba zdjąć pokrywę głowicy (zaworów), obejżeć wałek i sprawdzić luzy zaworowe. Jeśli będą dużo większe niż 0.55 mm (wydechowe) i 0.4 ssące, trzeba założyć, że zawory sa pogięte.
domniemam że silnik HCS CFI (filtr powietrza na silniku).Objawy i kod (jeśli dobrze odczytany) wzkazują na rzadkie uszkodzenie czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym (metalowa kostka na przegrodzie z jednym wężykiem do kolektora).Choć częściej występowało uszkodzenie sondy lamdy na rurze wydechowej , i wtedy było tak duże spalanie (a kody nieadekwatne...
Witam. Nie wiem czy w tym silniku występuje automat ssania .... bo jeżeli tak to z regóły on szwankuje. Spróbuj zresetować komputer: zdejmij klemę na ciepłym silniku i jak ostygnie (po 3-4 godz) odpal go nie dodając gazu i niech tak pochodzi do pełnego zagrzania się. Pozdrawiam.
mam problem z rozruchem przy zimnym silniku długo trzeba kręcić a silnik w tym czasie powoli załapuje. Zapłon jest ustawiony prawidłowo, ciśnienie jeszcze ujdzie, wtryski bedę miał nowe - stare leją. Czy ktoś wie jak działa urządzenie rozruchowe - coś jak ssanie w benzyniaku.
Cześć. Który to rocznik?Albo inaczej , czy ma automatyczne ssanie?
Witam.Jestem posiadaczem Forda Escorta 3d 89rt 1400silnik.Jego spalanie to 10 litrów benzyny:-((Czy jest jakas możliwośc zebyu mniej spalał??Co proponujecie??Wcześniej miałem malucha i tam wszystko wiedziałem co i jaka teraz..:?? nie ciekawie:-(((Co mógłbym zrobić w własnym zakresie .Tam jets silnik 1400 na gaźniku i ssanie zwykle jak w maluchu:-)
Poszukaj na kolektorze ssącym tak niżej w głębi jest przykręcony na dwie srubki taki walec czarny o długości ok.6cm z kawałkiem podstawy+wtyczka(kiepskie dojście) musisz go wykręcić i umyć najlepiej w nitro przedmuchać i sprawdzić czy lekko chodzi.
mam identyczny silnik w escorcie ( identyczna pompe ) i nie mam wogole tego pastiku do ktorego masz podlaczony ten wezyk i jezdze normalnie tak bylo od zakupu . na zdjeciu widac ze chyba cos cieknie ( ropa ) z tej pompy na tym grzybku na ktorym chodzi czpien polaczony z linka gazu . a propo to ssanie u ciebie widac ze zalacza ? tzn u mnie jest na tej...
Nie niemówie o przepływce tylko o czujniku temperatury powietrza, umieszczony jest za przepustnicą w kolektorze ssącym po prawej stronie. Mam jeszcze jedno pytanie jaka jest rezystancja sprawnego czujnika. U mnie przy zimnym silniku jest 23 k Ohmy a przy temperaturze około 60 stopni 7 k Ohm. Szukałem w sieci różnych dokumentacji i według jednej jest...
czyli,że w mondeo czasy są krótsze,więc tak: rozruch zimnego silnika polega na wydłużonym czasie wtrysku(ssanie w gaźnikach) i jeśli masz dłuższe czasy to komputer może "widzieć" rozgrzany silnik jako zimny,odpowiada za to czujnik temperatury płynu chłodzącego.Albo walnięty jest termostat,albo sam czujnik.
moze automatyczne ssanie nawaliło ?
Mam jeszcze kolejne pytanie dotyczące tego autka. Mianowicie kiedy odpalę samochód przegazuje go trochę i on automatycznie przełączy sie na gaz to on ciągle chodzi na lekko zwiększonych obrotach myślałem że jest to po prostu ssanie automatyczne lecz gdy nawet silnik jest zagrzany po dłuższej jeździe nadal jest to samo.Oprócz tego gdy chodzi na benzynie...
Sprawdź przewod gumowy łączący kolektor ssący z czujnikiem podciśnienia jeżeli występuje tu plastikowa puszeczka to ją możesz usunąć.
Sądzisz że dmuchawka sle olej na stronę ssącą? To więcej niż prawdopodobne. :) Albo oliwa w intercoolerze.
Dokładnie to chodzi mi o cztery metalowe rurki dochodzące do silnika (na pierwszy rzut oka wyglądają jak wtryskiwacze). Czy w tych rurkach przechodzą spaliny?? Idą do takiej puszki a z tamtąd wężykiem gumowym do jakiegoś zaworka a z tego zaworka chyba do kolektora ssącego. Wygląda to na zawór recyrkulacji spalin. Czy to jest rzeczywiście to??
serwo jest pod maską na ścianie grodziowej nad pedałami hamulca i sprzęgła . To taka duża okrągła spłaszczona bańka do której jest przykrecona pompa hamulcowa . Połączone jest przewodem elastycznym (może to być szlauch lub plastikowa rurka) do kolektora ssącego . Właśnie o niej pisałem wcześniej aby odłączyć i zatkać na próbę . Serwo to jest podciśnieniowe...
Witam, mam takie pytanie od kilku dni mam tak, że kiedy odpalam auto na benzynie na ssaniu rano (zimny silnik) po odpaleniu po chodzi kilka sekund i gaśnie dopiero za trzecim razem zaczyna normalnie pracować. Kiedy odpalam auto jak już jest ciepło na dworze wszystko jest ok. Dlaczego tak się dzieje i co zrobić żeby tak się nie działo.
panie i panowie, przy tym aucie wysiadają lokazlni elektrycy i dotychczas nie ma mocnego. To auto lubi się wyjątkowo mocno grzać aż bucha spod maski. U progu włączenia wentylatora chłodnicy występuje dziwny objaw, a raczej szereg objawów. Otóż najpierw obroty co minutę skaczą 900-1200. Słychać też co minutę syczenie pst-pst jakby wydawał je mały kompresorek,...
Na zawór wolnych obrotów raczej nie stawiam bo on zazwyczaj się zawiesza i obroty by mi momentalnie wskakiwały a u mnie rosną powoli. wzrost obrotów z 1,5 tyś do 3 tyś trwa ok 25 sekund. Nawet jak jadę i mam 4 bieg i 1500 obrotów i zdejmę nogę z gazu czy nieprzyspieszam to po 4 minutach mam już 3 tyś i nie muszę nogi trzymać na gazie. Może podciśnienie...
Mam auto jak w temacie. Niedawno zmieniłem akumulator i silnik zaczął inaczej pracować. Po każdym dodaniu gazu utrzymuje przez kilka sekund wyższe obroty mimo że pedał nie jest przyciskany. Reasumując obroty spadają z kilku sekundowym opóźnieniem. Podejrzewam że może to mieć związek z nieszczelnym korkiem wlewu oleju a precyzyjniej z sondą. Proszę o...
Nie wiem czy to nie bedzie wina czesciowa automatycznego ssania o ile to jest to co mysle na pompie obok linki gazu powinno to chodzic w zaleznosci od temp. plynu a nic dziala .
... a cena takiej przeróbki: pompa ok 1000zł wtryski 250zł kolektor ssący 100zł intercooler 100zł świece 150zł razem ok 1600zł w samych częściach (20KM więcej) to wychodzi 80 zł na każdy KM .
Możesz kupić samostart i spróbować, jak nie da rady to chyba tylko zmywacz do hamulców. Powinieneś go dostać w każdej szanującej się stacji obsługi. Bardzo szybko paruje i ładnie na nim odpala, tylko trzeba bardzo uważać bo silnik potrafi się nieźle wkręcić i może się uszkodzić. Dosłownie krótki psik w przewód ssący powietrza i odpalasz. Ile ma najechane?
Witam. Silniczek krokowy to może być główna przyczyna ale sprawdź stan wszystkich przewodów od kolektora ssącego. zczegółną uwagę zwróć na przewód do serwa i samo serwo , bo jeżeli będzie łapał powietrze to też mogą dziać s
Temet gaśnięcia jak zimny po paru metrach to nie tylko Escorcik, przyczyn dużo a szukać moim zdaniem przy temperaturze, czyli czujniki no i ssanie zbyt wcześnie wyłączane, jak ktoś jeździł z ręcznym ssaniem i wyciskał je za wcześnie to widzi że efekt ten sam - szarpnie i zgaśnie
Powinno pomóc wymiana świec , ale sprawdź czy masz dobrą kompresję bo może się z darzyć ,że zawór np.ssący będzie przepuszczał i wtedy powoduje zapalenie mieszanki w kolektorze. Posprawdzaj wszystkie przewody podciśnieniowe w kolektorze być może po strzale wyskoczyły. Zapal silnik i wyjmij po kolei kabel ze świecy ,który ci gar nie pali silnik wtedy...
Jest przepływomierz. Znajduje się zaraz nad filtrem, jest w nim taka klapa która otwiera się pod wpływem zasysania powietrza przez kolektor ssący. I właśnie przez tą klapę reduktor od gazu musiał mieć podpięte podciśnienie. Założyłem już ''ala'' filtr stożkowy i odłączyłem podciśnienie od reduktora. I w końcu udało się ustawić gaz tak aby silnik płynnie...
Sprawdź czujnik temperatury płynu, jest z tylu w kolektorze ssącym, często kolektor się zamula i czujnik jest zimny co w efekcie powoduje zalewanie silnika( zbyt bogata mieszanka). Kilka razy przemieszczałem uchwyt na wąż od nagrzewnicy, i tam wkręcałem czujnik.
Witam. W moim aucie ford escort cabrio z silnikiem 1.6 8V XR3i 105km. Padła instalacja wtryskowa. Jest to wtrysk mechaniczny (wielopunkt)! Czyli nie ma żadnych wtrysków elektrycznych. A chodzi mi po głowie założenie wtrysków elektrycznych od jakiegoś innego samochodu. Wmontowanie wtrysków w kolektor ssący nie stwarza mi problemów. Ale głównym moim problemem...
Witam. Używam "eskorta" już 9 lat na prostej instalacji gazowej minusy to wymiana co trzy lata przewodów wysokiego napięcia (strzały w rurę ssącą), wymiana przepony w parowniku, wymiana filtra gazu i sprawdzanie przewodów grzewczych bo puchną, czyszczenie silniczka krokowego. Więc chyba się opłaca. Pozdrawiam.
Sprawdż odme na kolektorze ssącym i wszystkie podciśnienia
Do kolegi macsmial Miałem identyczną sutuacje co Ty :) tez musialem hamowac silnikiem i tak jezdzilem az rok a dzis autko poszlo do mechanika na wymiane sprzegła :cry: Najpierw napisz jakie masz autko :P jakiego escorta? I czy na gazie czy nie? ;P <br> Sposób na PB:<br> 1. Wyczyścić przepływomierz, wypinasz wtyczke od niego, następnie wykrecasz...
Jak to po co ? Na co komu wskazania spalania w jednostce czasu? Przecież liczy się na 100km. Źle po prostu się wyraziłem, bardziej chodzi o ilość przebytej drogi , chociaż informacja o prędkości pojazdu daje podstawę do określenia "gear position" czyli który bieg aktualnie jest zapięty. Ponadto zauważ że przełożenie parametrów wciśnięcie gazu/prędkość...
Jakby udalo sie spotkać silnik 1,6 na jednopunkcie, prawdopodobnie blok i głowica będą takie same. Ew. odkręcić i zaślepić EGR. A osprzęt wraz z kolektorem ssącym przelożyc ze starego. Niedawno wymienialem w 1,3 z tym, że miałem jednopunkt a kupiłem z gaźnikiem. Pozdrawiam
DJ-Opornik Też myślałem o kompresji ale nie było większego problemu z paleniem.Sprawdzę ciśnienie gdy tylko zdobędę manometr.Zastanowiła mnie też ilość błota w kolektorze ssącym-20%zwężone przeloty.Rozmawiałem z mechanikiem i stwierdził ,że to normalne.Zastanawiam się,czy on jest normalny.
To normalny objaw gdy silnik jest na początku zimny włącza się tzw "ssanie automatyczne" służące wzbogacaniu mieszanki paliwa. Gdy silnik po pewnym czasie sie rozgrzeje to obroty spadają do tzw. wolnych obrotów ok 900. Pozdrawiam
Witam, mam problem ze swoim essim. Rano kiedy jest zimny odpalam, i na Pb nie da się jechać dusi się tak jakby nie ma siły, dopiero jak się dobrze zagrzeje to rusza, a jak pyknę na LPG to automatycznie znika ten problem i mogę jechać od razu po porannym odpaleniu. Co może być przyczyną? Może ssanie, nie podaje paliwa ile by chciał jak zimny i ma muła....
Witam Świec możesz wymienić setki a i tak będzie to samo, jak silnik nie ma odpowiedniego sprężania to nie zapali i koniec. Przyczyną może być podparty zawór ssący lub wydechowy (sprawdź luzy) to nie będzie kosztowne. Jeżeli jednak się okaże, że luzy są OK to już grubszy remont. Głowica w górę wymiana pierścieni i regeneracja głowicy ( na jakiś czas...
Panowie, ja już nie mam tego auta od jakiegoś czasu. Kupiłem go w grudniu rok temu, było -5 i jedyne co mnie interesowało to to, czy zapali w -15. Po kupnie odkryłem, że silnik - choć gorący - to ma jakieś 1200 obr. To mnie denerwowało, bo głośno chodził itd i mógły się też szybko grzać. To popatrzyłem pod maskę co tam jest grane i zauważyłem, że to...
Jeżeli hamowanie było ostre np. z 80 km/h do zatrzymania i wbiłeś luz i wtedy silnik zgasł (a co za tym idzie brak wspomagania ukł. hamulcowego i kierowniczego nawet jeżeli samochód się toczy na biegu jałowym) to stawiam na zasyfiony zawór regulacji biegu jałowego (częto nazywany błędnie w przypadku tego silnika - silnikiem krokowym, krokowcem) znajdującym...
Filtr paliwa wymieniłem (stary był bardzo zamulony). Niestety to nic nie pomogło. Wygląda to tak , że nie działa ssanie a nie wiem gdzie i jak to sprawdzić . Odpala łatwiej gdy naciskam pedał gazu. Andrzej
Rozrusznik wydaje mi się sprawny, ponieważ za pierwszym razem samochód odpala poprawnie, i bardzo szybko. Zimą także nie ma większych problemów z rozruchem...do momentu gdy przestanie działać "ssanie". Naprawę zacznę od przeglądu instalacji elektrycznej w komorze silnika - przeczyszczeniu złączek i zaizolowaniu przewodów. Mam takie podejrzenie, że "lewa"...
witam kiedyś miałem taki sam problem wszystko działało silniczek idealnie chodził a jak nacisnąłem na sprzęgł to gasł , u mnie była to przyczyna zasysania lewego powietrza między kolektorem ssącym a gaźnikiem - nie wykluczone że i u ciebie jest ten sam problem , chociaż może to być i zła pogoda . Może na przewodach masz przebicie i teraz w zimie pod...
Każda nieszczelność w układzie ssącym może podobne rzeczy powodować. Zmień uszczelkę nie będą to drogie rzeczy i wtedy można podjąć dalsze kroki jeśli nic nie pomoże. A kolektor ssący jest w ogóle dokręcony ??
nie. a powiedz co to jest za czyujnik znajdujący sie przed przepudtnica w dolocie kolektora ssącego. bo jak odłączam kable to nic sie nie dzieje. a jak odłącze od krokowego to od razu gasnie silnik
I myślisz że w tym siedzi silniczek który dał by radę odchylić przepustnicę? :D To tylko czujnik położenia przepustnicy. IACV to zawór dodatkowego powietrza i w tym modelu jest zamontowany chyba od spodu w kolektorze ssącym, ale wątpie żeby to on był przyczyną problemów z obrotami.
Jest na kolektorze ssącym, koło rozrusznika, dostęp od dołu.
Sonda lambda działa a styki nie są zasniedziałe. Kto wie jak odłączyć te automatyczne ssanie?
Witam. Szukałem i nie znalazłem tematu o identycznych objawach auta. Tak więc jeśli ktoś jednak znajdzie temat o tym samym problemie to proszę o podanie a wtedy przeproszę za ten temat. Tak więc problem polega na strasznie dziwnej i denerwującej pracy silnika. Otóż po odpaleniu na benzynie (gdy zimny) auto pracuje na ssaniu całkiem dobrze (lecz nie...
Witam. Przyczyną twojego problemu może być pęknięty lub zatkany przewód od turbo do bostera . Sprawdź najpierw ten przewód jak będzie wszystko ok to wkręć trochę boster powinno pomóc. Może autko kopciło i ktoś nie chciał inwestować i wykręcił boster zmniejszając w ten sposób dawkę paliwa. Powodzenia i napisz jak usuniesz problem przyda się innym.(boster...
Witam mam pytanie ta dźwignia faktycznie odpowiada za kąt wtrysku ?? czy tylko za regulacje obrotów i ssanie?? u mnie też to było zablokowane ale to odblokowałem i zrobiłem to całe podciśnienie podpiąłem to przez ten zawór co się otwiera przy dodawaniu gazu i wtedy odłącza podciśnienie. Skutek mniejsze zużycie on co do palenie to jak jest ciepło to...
Problem z głowy... kupilem troche niepewną używke na szrocie i przełożylem, tylko troche z odpowietrzeniem mialem problemy, ale juz wszystko gra, jest tylko taki problem, bo to jest troche inny model i nie ma dźwigni do automatycznego ssania, takze jak jest nimny to trzeba go na gazie troche trzymać ale da sie z tym jezdzic;) Dzieki..zamykam temat;)
Witam!!! Po wymianie pierścieni auto chodziło jak cudo, ale nic nie trwa wiecznie... Wyjechałem benzynę do końca mimo, że nie powinno się. Zalałem i w drodze jakby przerywało dopływ paliwa. Potem jeszcze inne bajki się działy. Gasł przez niskie obroty, strzelał benzyną w filtr powietrza. Podejrzewałem, że syf z baku wciągnęło do gaźnika. Przeczyściłem...
Witajcie. Mam podobny problem tylko silnik ma korektor ssący z góry, Samochód tak jak kolegi nie chce zapalić, kiedy wleję mu paliwa do korektora to będzie zapalał tak długo jak będę jeżdził, ale kiedy postoi kilka godzin problem wraca na nowo. Świece suche, dopływ paliwa do wtrysków jest, twierdzę to po tym że jeszcze przed listwą jest rurka i w niej...
W kolektorze ssącym.
Przepraszam że tak się rozpisałem, chciałem dać najwięcej szczegółów które mogłyby przybliżyć ewentualną usterkę i jej szybkie zlokalizowanie. Witam, Otóż problemem z którym się do was zwracam jest wysokie spalanie gazu przez moje auto. Auto już w chwili kupna dużo paliło, 13-14l trasa, 16-17l miasto, po kilkunastu regulacjach, po ciągłym jeżdżeniu...
Witam! Mam problemy z obrotami silnika, mimo że miałam miesiąc temu czyszczoną przepustnice i regulowane obroty. Jakiś tydzień temu po przejechaniu 5 km obroty silnika na luzie spadały mi do 400, ale nie zgasł. Dwa dni temu na włączonym ssaniu ręcznym auto mi gasło. Dzisiaj to samo, ale jakoś udało się go rozgrzać, ale potem po zrobieniu 15 km obroty...
Witam jak w temacie gdy silnik jest zimny nie odpala gdy jest ciepły pali bez problemu. Wymieniane były już następujące rzeczy pompka filtr paliwa czujnik ssania cewka zapłonowa. Co może być jeszcze listwa wtryskowa czujnik wału? Gdzie jak już on się znajduje. Gdy silnik zimny nawet się nie odezwie.
Moje auto jeździ na benzynie. Mam uniwersalny prostownik, nie da się w nim zmienić prądu. Szczotki miałam ponad miesiąc temu wymieniane. Potem znów mi nie odpalił i niby raz było ładowanie a raz nie. Znów dałam go na warsztat i wtedy wymienili mi filtr powietrza, przeczyścili przepustnice, ustawili obroty silnika. I ładowanie było a gdyby nie było to...
Na tym zdjęciu go nie widać. Przydała by się fotka od góry, za filtrem powietrza. Gumowy wężyk, wychodzi z kolektora ssącego albo z "wtrysku". Średnica jakieś 8-12 mm (jakoś tak), idący do takiego ustrojstwa, zwanego Map sensorem. Czarny, plastykowy, najpewniej na nadkolu, trochę większy jak paczka fajek, z podłączonym przewodem (wtyczka 3-pinową)....
Takie objawy miałem jak ssanie się wyłączało i nierówno pracował kopcił bo już pompa nie dawała sobie rady na wolnych obrotach . Jedynie co to zmniejszyłem ciśnienie na wtryskach z 16,5 oryginalnie do 13 Mpa . Pojeździłem trochę objawy przestały , ale po jakimś czasie znów to samo pompa padła.
Może nie działać urządzenie wzbogacające dawkę paliwa w momencie zimnego rozruchu. Nie wiem jak w eskorcie, ale w mondeo z tym silnikiem był specjalny termostat woskowy który poprzez linkę zaciągał "ssanie". Proponuję wykonać także pomiar ciśnień sprężania - te silniki mają opinię ciężko palących i naprawdę wszystko musi być sprawne żeby zapalał. A...
Sprawdź wężyk gumowy idący od pompy do kolektora ssącego. Często pęka.
Synowa ma takiego " rdzewiaka" i silnik / na zdjęciu / jest 1.4 , 8 zaworowy! Zobacz na znamionówke , może silnik masz przełożony! Co do wolnych obrotów ; po lewej stronie , od zespołu kolektora ssącego, jest taka grucha / na zdjęciu lekko przysłania ją sztyca od podtrzymania klapy/ , jest tam zaworek , on może być nawalony. Bardzo łatwo do sprawdzenia.
pompa chodzi tak jak mówisz jak zgaśnie to około 2 sekund i już jej nie słychać , jak odpalę zgaśnie za 1 szym razem , odpalę znów chodzi kolo minuty i znów spadają obroty i gasnie . jak ruszę na zimnym jak wysprzęgle bez gazu od razu gaśnie a jak piłuje go gazem jak ruszę zaraz po odpaleniu gaz w dechę i muli szarpie jak załapie temperaturę to chodzi...
U mnie były takie same objawy: brak wolnych obrotów na 1/2 gazu utrzymywał 3000obr/min albo na 1/3 benzyny 3000obr na min, przy ok 1000obr/ min praca bardzo nieregularna, szarpanie, po zdjęciu nogi z gazu zawsze gasł - okazało się że przy strzale gazu spadła rurka średnicy ok 1cm z krućca na kolektorze ssącym po założeniu na miejsce silnik wrócił do...
Pompa jest sprawna. Gdy pociągne za ssanie wszystko jest ok, tylko gdy nacisnę pedał gazu się dławi i jeśli silnik jest zimny to zgaśnie.
kolego, jak patrzysz na wprost silnika na środku masz przepustnicę, po lewej stronie przepustnicy będzie widać czujnik położenia przepustnicy (duża kostka 3 pin), pod nim będzie kostaka na 2 pin (identyczna jak od wtrysków) tyle że wtryski wpinane sa od góry a do czujnika biegu jałowego będzie wpinana od lewej. Dodano po 8 nie mówię, nic ale patrzyłeś...
Możliwe! Zatkaj na moment rurę od obudowy filtra jak zgaśnie auto układ ssący jest ok. Jak będzie "pyrkał" jest nie szczelny i może uszczelka do wymiany.
Po lewej stronie nad silnikiem masz tzw. zawór trójdrożny , od spodu z zaworku do kolektora ssącego jest przewód powietrzny. Na zapiętym przepływomierzu , przy pomocy nawet kombinerek , zduś ten wężyk. Jeżeli nastąpi poprawa masz winowajcę. Podaj jeszcze kod silnika!
Czujnik temperatury informujący komputer znajduje się nad termostatem (ten górny, dolny jest dla zegarów) A tak pozatym ten samochód nie posiada ssania.
Pale go na benzynie bo gaz nie działa już dawno. wymieniłem przewody zapłonowe sprawdziłem ciśnienie paliwa wymieniłem filtr paliwa nawet sprawdzałem rozrząd Dodam tyko że jak próbowałem go palić na plaku to strzela w kolektor ssący, iskra jest.
Sprawdź czujnik temperatury czynnika chłodzącego jakie ma wartości na zimnym i na ciepłym silniku może jest uszkodzony i komputer widzi ze silnik ciągle jest ciepły wiec nie masz ssania i ciężko Ci odpala jak jest zimny.
Witam mam escorta na jednopunktowym wtrysku paliwa i mam następujące objawy: Na gazie jeździ normalnie (instalacja drugiej generacji) nie gaśnie ,nie falują obroty nawet ładnie odpala jak nie ma mrozu. Na benzynie nie odpala. Jak odpalę na gazie i przełączę na benzynę to pochodzi z 1min 2500-3000 obroty ma (sam sobie doda gazu) po czym spadają i nagle...
Jest obrotomierz, zakres falowania od 1100 do 600 równomierny, przepustnica już dawno wymyta kolektor uszczelniony bo ochydnie ssał lewe i cieszyłemsię że to jes to ale jednak nie. Mam już poprostu dość tego auta. Co do nieprawidłowego działania IACV to też był podminiany (i na nowy i na urzywany ze sprawnego auta). Nie mam pojęcia sił i pomysłów mi...
Kilka tygodni po zadaniu tego pytania padła mi uszczelka pod głowicą. W sumie niezły szmelc tam pchali. Oryginalna "uszczelka" to produkcyjny bubel ale to nie w tym temacie. Po wymianie uszczelki objawy dławienia znikły. Nie jest to oczywiście wina uszczelki, lecz jak myślę pomogły czynności wykonywane pobocznie - związane z tym mozolnym zajęciem (jak...
radzio2041 dziękuje za rady dzisiaj jest już pużno (nie mam garażu) więc sprawdze to jutro. uchpal - czy jest możliwość sprawdzenia błędów na kompie domowymi sposobami i gdzie go znajdę.? Dodano po 53 Mimo zimna i ciemna poszedłem z latarką sprawdzić tą "puszke": przewody prowadzące do niej są przelotne, na korku od wlewu oleju nie ma piany i koloru...
huk wystrzał w filtr powietrza To teraz trzeba dobrze obejrzeć kolektor ssący.(poszukać dziury)
Witam Mój escort ma jedynie litraż większy 1.8. Wymieniłem na nowe: świece (ford), kable WN (ford), cewkę zapłonową (eps) oraz regulator biegu jałowego(ford). Samochód posiada instalację gazową BRC sekwencja. Gdy go kupiłem (>1rok) już szarpał. Po głębszym wtajemniczeniu odkryłem, że ciągnął lewe powietrze pod kolektorem ssącym. Obecnie wymieniony ma...
no to tak, sprawdziłem dziś wszelkie możliwe przewody i nie szczelności, nie zauważyłem sparciałych przewodów. - wyjąłem też zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej (podczas pracy silnika jak już był rozgrzany), nie zmieniło to wogóle pracy silnika, to samo cały czas, a kuleczka wewnątrz po odwróceniu go do góry dnem spada na dół i jest luźna, czy to...
No szukaj co dolot zatkało. Może właściciel schował w obudowie filtra flaszkę przed zoną? Jak masz kijowe teorie to co się dziwisz repliką. Czym się może dolot zatkać? Coś drobnego zaraz poleci na zawory ssące. A grube skąd by się wzieło? A wydech to całkiem możliwe.
Witam, w moim fordzie zauważyłem skakania silnika a czasem na luzie obroty idą do 4.5k ale to rzadkość wydaje mi się że to lewe powietrze ponieważ w zaznaczonym miejscu słychać ssanie powietrza lecz nie wiem dokładnie skąd to może wy mi pomożecie.
sprawdz czy nie ssie paliwa z powietrzem
Ford po odpaleniu ma jakieś 1500 obr/min. Po zejściu ze ssania jakieś 1100 jeśli gwałtownie dodam mu gazu to przygasa, potrafi zgasnąć, trzeba leciutko dodać gazu, po zejsciu ze ssania ma rowne obroty(na zimnym)czytałem gdzieś, że to może być tak zwany silnik krokowy, jest on na dwa piny, prawda? Ktoś gdzieś napisał, że można go odłączyć z wtyczki i...
Witam, mam u siebie taki problem, że nie mam wolnych obrotów po wymianie pompy na Boscha. Wcześniej w TD miałem Lucasa, ale była uszkodzona. W wolnossącym dieslu nie miałem tego problemu i wszystko działało prawidłowo. Dodam, że silnik pali na strzała i wkręca się na obroty, lecz po odpuszczeniu gazu momentalnie gaśnie. Dodatkowo w pompie mam dwie linki,...
Witam! Pytanie moje dotyczy forda escorta 1,4 monowtrysk 94 r. Proszę o podpowiedź jakie czujniki znajdują się pod kolektorem ssącym i za co są odpowiedzialne.[/img]
witam. do kolektora ssącego wchodzi cienka czarna rurka. za co ona jest odpowiedzialna??i czy jeżeli przy wejściu do kolektora jest luźna to może dziać się coś niepożądanego???
Witam. Mój escort mk7 96r. 1.4 na pełnym wtrysku potrafi spalić w miescie około 15 litrów na 100km przy normalnej jezdzie. Ww trasie przy prędkości 110 do 120km/h potrafi zejść do 6,5 litra na 100km. Dodam, że silnik szybko się nagrzewa, lecz długo chodzi na ssaniu. Do tego nawet rozgrzany wolno spada poniżej 1500rpm. Czujniki jazdy i ciśnienia wspomagania...
Witam mam problem z escortem 1997r 1.3 z katem. Auto nie odpala strzela w kolektor ssący(wymieniony na drugi bo rozsadziło) podmieniałem juz: cewke zapłonową świece, przewody czujnik położenia wału kompresja zmierzona(ok) na pociąg odpalił ale nie równo chodzi, gaśnie i kat sie robi czerwony. Podłączyłem texe 2 błedy czujnik prędkosci sonda lambda podgrzewanie...
Jestem świeżym posiadaczem Escorta 96r. Mógłby mnie ktoś oświecić w kwestii diagnozy tego motoru. Gdzie jest wtyk diagnostyczny i czy podpasuje do niego ODB albo ODBII od VW. Jakim programem sie to robi i jakieś kody usterek? Mianowicie mam problemy z obrotami na zimno. Gaśnie często jak by nie działało ssanie. Po nagrzaniu sie motoru ma za wysokie...
no to tak ... ja mam dwie sprężarki na silniku od malucha które miały po dwa zawory (jeden ssący i jeden wydechowy) od c 360 ... a do tego dookoła wyspawana rurka w której idzie płyn do odprowadzania ciepła lecz teraz rozberane jest wszystko i będe robił tak aby był po dwa zawory ssące i dwa zawory wydechowe na cylinder... no i jeszcze jestem w trakcie...
Skoro auto jest na gaźniku, to ja sprawdziłbym wszystkie rurki podciśnieniowe - czy nie są gdzieś przetarte/nieszczelne. Gdyby auto odpalało i gasło po wyłączeniu ssanie to podejrzana byłaby dysza wolnych obrotów (zazwyczaj jest to w formie elektroraworu z dyszą, który łatwo wymontować i przejrzeć. Nie znam sie. Piszę to co wiem na podstawie przygód...
Mój kuzyn kiedyś robił takie manewry z Fordem Escortem.W miejsce 1.4 benzyna zamontował 1.6 diesel.Tragedia.Owszem,jazda tansza ale łożyska w kołach z przodu wymieniał co 3-4 miesiące.Rób jak uważasz albo uważaj jak robisz:D. Tak profesjonalnie wymienił :] pewnie wymieniał na takie made in china i tak to się właśnie kończy. Ojciec w Passacie b4 też...
Witam! Poszukuje osoby kompetentnej, aby wyjaśniła mi (chociaż ramowo) działanie sterownika EEC IV, montowanego np.: w Fordach Escortach 1,3i HCS CFI '92r. Chodzi mi głównie o zasady odcięcia dopływu paliwa podczas hamowania silnikiem. We wspomnianym Escorcie moim zdaniem nie odbywa się to tak jak powinno. Po podłączeniu woltomierza do wtryskiwacza...
Hej! ja mam forda escorta z 86 roku i mam ten sam problem , tzn. klekoczą mi zawory jak w dieslu tak głośno że czasami sam myśle że jeżdże dieslem :) To prawda co pisał ktoś na forum, że jak się często zawory reguluje to klekotanie przechodzi ale jak się trochę pociska gazu ( szczególnie na bęzynie to znów powraca łomotanie) , jeżeli zaś spokojnie się...