Obiegu nie ma jest tylko zaślepka i czesto tam jest wyciek.
Dawno nie robiłem przy pompie Matiza , ale miałem podobne zjawisko w Fordzie 2,6 benzyna. Odwrotnie było jak u Ciebie , jechał dobrze do tyłu a do przodu dwa metry ,przerywał i stop. Mocowanie pompy , wężyk wysokociśnieniowy był żle zamocowany /ukośnie/ oraz nie zamocowana dobrze pompa w "koszu" , latała do przodu i tyłu. Do tego filtr /smok/ sitkowy...
Morze być to związane z ssaniem po nagrzaniu silnika sanie powinno się wyłączyć Taaaaak, ssanie w silniku MPI, może jeszcze silniczek krokowy ?.Diagnostyka wykazuje błedy sterownika?.
Witam. Mój Matiz ma już 11 lat. Problem zaczął się w czasie trwania mrozów. Gdy odpaliłam go najpierw chodził na ssaniu a gdy ssanie się wyłączyło to zaczeły mu wzrastac obroty a później spadały i tak się działo gdy silnik był zimny, a gdy się nagrzał to normalnie chodził. Teraz problem sie powtarza. Tym razem gdy zapale go włącza sie ssanie gdy ssanie...
Przewody podłączyłem kolejno 1-3-2 to raczej dobrze. Aparatu raczej nie idzie odwrotnie poskładać - sprawdzałem kopułki nie idzie inaczej skręcić. Katalizator ma wycięty (to jedna z dodatkowych informacji ) nie ma też sondy przy kacie jest tylko na kolektorze. Zapiąłem kompa po podłączeniu wywalił kody : 1500 ( to pomijam bo nie ma klimy ) i 320 ale...
prawdopodobnie problem w pierścieniach.Po remoncie głowicy zaczął ssać olej pierścieniami.
Witam . W kolektorze puszcza uszczelka od strony pojemnika płynu chłodzącego . Są dwie uszczelki pod kolektorem , tam gdzie puszcza to zwyczajna zaślepka układu chłodzenia . By uniknąć wymiany całego kolektora , odcina się ten kawałek i dorabia odpowiedni kawałek tworzywa i uszczelnia się układ .Są tam dwie śruby mocujące . Miałem problem właśnie z...
Tak że na dwóch paliwach nie zapali. A uszkodzony parownik puszcza gaz do kolektora ssącego.
Pewnie masz do sprawdzenia wydech, szczelność dolotu(uszczelka kolektora ssącego) zakładam że całe sterowanie sprawdzone.
I ty mu za tą poradę dałeś pomógł? Przede wszystkim wyczyść silnik krokowy. Za taką poradę powinienem dawać bany. Zajmij się czujnikiem podciśnienia w kolektorze ssącym, bądź nieszczelnością po stronie ssącej.
Wyciek płynu chłodzącego, np. z kolektora ssącego.
czy jak wymienię termostat na nowy to będą nadal ubytki Będą nadal. Wycieka płyn, np na łączeniach przewodów, z chłodnicy, grzejnika nagrzewnicy - tego co nie grzeje, cieknie z kolektora ssącego, lub uszczelka pod głowicą.
Dzęki panowie za wszelkie podpowiedzi okazało sie że to jednak uszczelka pod kolektorem ssącym
Według mnie to jest ewidentnie przeciek z kolektora ssącego. Odpowiedź znajdziesz w tym wątku: -> matiz 99r pojemnosc 800 ubytek plynu chlodniczego Napisałeś że "wywaliło" płyn i ludzie myślą, że się zagotował. Płyn po porostu popłynął po silniku z nieszczelnego kolektora. Miałem to samo, też się nieźle lało.
Przy składaniu zwróć uwagę na kolektor ssący od strony 1 cylindra, pełni on rolę zaślepki kanału wodnego który przeważnie pęka.
Dość trudno zlokalizować nieszczelność pompy wody(na serio) Zaślepki bloku od strony skrzyni jeszcze trudniej, ale pierwsza sprawa to pękający kolektor ssący.
Objawy. Niestabilne obroty jałowe. Silnik tak jakby bulgocze, dławi się. Ale nie zawsze. Coś mi mówi, żeby sprawdzić luz zaworowy, który w tym silniku reguluje się ręcznie na dźwigienkach zaworowych. Być może w pewnych warunkach zawory ulegają podparciu, lub są nieszczelne (wypalone). Amerykanie mają sposób diagnostyki poprzez badanie podciśnienia...
Czy ktoś może mi powiedzieć jakie są objawy uszkodzenia kolektora ssącego w Matizie z założoną instalacją gazową? Bo mój lekko piszczy, początkowo myślałem, że to coś z paskiem klinowym, ale obecnie nie jestem pewny.
Oleju przybywa a płynu ubywa- wniosek prosty (Uszczelka pod głowicą). Ale może być i tak , że olej przelali w warsztacie a płyn ubywa inną drogą. Ubytek płynu może być spowodowany pękniętym kolektorem ssącym w miejscu gdze woda przez niego przepływa. Matizy mają felerny ten kolektor a drogi. Ee, nie przesadzajmy tak od razu. Wątpię, aby tak poważna...
albo ssie gdzieś "lewe" powietrze
Mam pęknięty kolektor ssący i nieszczelne dwa zawory.
Kable i świece w każdym bądź razie radziłbym wymienić, można by też sprawdzić czy map-sensor nie jest zabrudzony bądź niema gdzieś nieszczelności na wężykach od kolektora ssącego. Filtr paliwa raczej nie będzie dawał takich objawów, bardziej silnik by nie miał mocy przy wyższych obrotach. Wtryskiwacze jeśli się przycinają też mogą powodować chwilowe...
Jeżeli wiesz gdzie jest zawór PCV .. ? To jest odpowietrzanie skrzyni korbowej .. przez zaworek (dławik ze sprężynką ) opary ze skrzyni korbowej są wysysane do kolektora ssącego ... Za pomoca np. szczypiec zaciśnij wąż powietrzny pomiędzy tym zaworkiem a kolektorem ssącym . Czy wolne obroty spadły ?
"By pas" przepustnicy robiąc kroki ustala szczelinę powietrza tak żeby silnik na biegu jałowym,miał obroty biegu jałowego.Sprawdż wszystkie gumowe rurki dochodzące do kolektora ssącego.
Po 1 kręcisz a 2 osoba sprawdza iskrę, jeśli jest wstrzykujesz plaka do kolektora ssącego jeśli zaskoczy to nie podaje benzyny.
Samochody mają odprowadzenie oparów paliwa do kolektora ssącego - oczywiście po drodze jest filtr węglowy i elektrozawór . Jeśli przewód się rozłączył to po pierwsze - będziesz czół opary paliwa a po drugie - silnik będzie dostawał "lewe" powietrze i obroty się podwyższą . To też może być przyczyna. Pompa paliwa jest zatopiona w zbiorniku paliwa - nie...
Prawdopodobnie może to być wyciek z elementu woskowego który reguluje ssanie w zależności od temperatury płynu chłodzącego bądź też z przewodów doprowadzających płyn do niego.
Gdybym nie zakładał głowicy od Matiza do Tico to bym nie pisał . Różnice są w osprzęcie kolektor ssący i jego osprzęt oraz inne są aparaty zapłonowe. Pozycję czujnika musisz ustalić sam. (gdzie się da przykręcić do bloku silnika na sztywno) .
Kurde pisałem że ustawione są tak jak książka pisze (Sam Naprawiam), tam są podane wszystkie dane dotyczące silnika. Zawory ssące 0.15 mm, a wydechowe 0.30
wtrysków Z oringami? Ostrożnie przy wkładaniu, nie wiem jak, ale byli tacy, co kancerowali oringi... I jak grzebiesz, to sprawdź, czy masz już odcięty kawałek kolektora ssącego, czy jeszcze nie. Pękał i płyn wyciekał, także może zawczasu go uciąć :)
To jest kolektor ssący i szkodzenie tego elementu ma duży wpływ na pracę silnika.
Sprawdź czy aby na pewno nigdzie nie ciągnie lewego powierza, możesz psiknąć plakiem w okolice kolektora ssącego gdy będzie widoczny wzrost obrotów będziesz miał odp. aha sprawdź jeszcze dokładnie wszystkie podciśnienia + przewód do serwa
Witam Według mnie to zawór recyrkulacji spalin, który znajduję się na kolektorze ssącym. Sprawdzić go możne odłączając od niego przewód podciśnienia. A następnie sprawdzić obroty silnika przytrzymując gaz na biegu jałowym...
Wielkie dzięki szawert!!!:D Dzięki Tobie zaoszczędziłem ok.400 zł U mnie płyn leciał prawie ciurkiem. Myślałem, że to raczej pompa, ale silnik był mokry od góry. W warsztacie samochodowym stwierdzili, że to kolektor. Na początku proponowali jedynie wymianę kolektora - nowy ok 300 zł + pół dnia roboty. Powiedziałem im, że jest sposób naprawy tej usterki...
W Matizie spalanie benzyny ok 7,5 l; jeśli gaz to 20 % więcej a więc jesteś raczej w normie. Z tą regulacją to prawda ale ostrożnie - nadmierne zubożenie doprowadzi do strzałów w kolektor ssący (a jest plastikowy i kosztuje 500 zł) i nadpalenia zaworów...
bo już nie wiem co mam zrobić To zrób jeszcze jedno. W kolektor ssący wstrzyknij trochę Plaka( środek w sprayu do czyszczenia plastiku). Jeżeli silnik odpali, to sprawa jest raczej prosta-brak kompresji.
Witam serdecznie. Po co gnębić aparat skoro kolega napisał, że jak nie pali to iskra jest. Wlej trochę paliwa do kolektora ssącego ( np. króćcem od podciśnienia MAP sensora) i uruchom. Jak łapie to wiesz gdzie masz szukać. Pozdrawiam.
Dmaster, po kolei. Co ssie to powietrze? Wężyk? Czy wsysa je przez moment serwo po zdjęciu wężyka? Bo podejrzewam inny problem.
Panowie espero 1,5 ma 16 wentyli. a wy piszecie o 8. Czujniki znajdziesz pod kolektorem ssącym, bliżej rozrządu. Jedno pinowy na deskę (jak w starych oplach) i dwu do kompa (matiz, pn abimex, nexia). tak czy inaczej potrzebny mi kanał prawda ??
Sprawdziłem w moim Matizie wszystko i okazało się że po odłączeniu zasilania od czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym świeci się czek a auto odpala bez problemu i silnik pracuje tyle, że na lekko podwyższonych obrotach. Podłacze kostkę i problem wraca. Wnioskuję, że nie jest to czyjnik optyczny w aparacie. Czy ktoś miał podobny przypadek?? Ten czyjnik...
A jak to zrobić w Matizie,rurka z zbiornika paliwa idzie najpierw do pochłaniacza węglowego a dopiero z niego poprzez elektrozawór do kolektora ssącego,w tym pochłaniaczu jest na dole jeszcze jeden wężyk do atmosfery.
Zawory jak nie były kontrolowane to sprawdzić -ssące mają mieć nie mniej niż 0.15 a wydechowe nie mniej niż 0.30.-----obejrzeć dokładnie świece! ---sprawdzić oporności przewodów świecowych!
Z autopsji: szybko zabijesz reduktor. Skoro masz taką instalację to zapewne masz przełącznik 3-pozycyjny. Tylko benzyna, tylko gaz i "automat". Jaka to instalacja. Z resztą z tego co wiem to tam jest plastikowy kolektor ssący i taka instalacja nie powinna się tam w ogóle znaleźć. Moja sugestia (rodzice mają matiza bez gazu od nowosci 2000r): silnik...
A gdzie się on znajduje i jak wygląda?? Czujnik ten znajduje się w obudowie filtra powietrza, jeżeli ma wpływ to na wszystkie cylindry, nie tylko na jeden cylinder. Czujnik ten, to nic innego jak termistor, opór którego wartość zmienia się w zależności od temperatury zasysanego powietrza do kolektora ssącego. czy może mieć jakieś znaczenie w moim przypadku??...
Zimny silnik nie odpala ani na benzynie ani na LPG. Gazownik po testach stwierdził że z gazem wszystko OK. Wymienione przewody, świece, kopułka i wtryskiwacze ( jeden był nieszczelny ), czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym i silnik krokowy. Czujnik CTS ( tempertura w bloku ) wydaje sie OK, na zimno ma ok 5 kohm. Iskra jest. Aparat zapłonowy...
Witam. Poprawnym rozwiązaniem jest wymiana gumowej uszczelki pod kolektorem ssącym jeśli jest tylko ona zużyta. A jak się to robi w praktyce to czytamy( obcinanie kolektora jakieś uszczelniacze itp.) Sam demontaż kolektora jest trochę ciężki na silniku zabudowanym w tym samochodzie. Trzeba się pocieszyć nie ma samochodu w którym wszystko idealnie się...
Pompka ma swój przekaźnik oczywiście zastępowany w międzyczasie drutem, zasilania pozostałych elementów są w porządku,sprawdziłem to dokładnie, nieszczelności po stronie ssącej nie ma, wszystkie wężyki (serwo itp) poodpinane. Jedyną rzeczą której nie sprawdziłem to EGR bo jest w mało zachęcającym miejscu no i nie bardzo mi się chce wierzyć że może być...
https://obrazki.elektroda.pl/4679060900_... Witam, chciałbym zaprezentować mój pomysł na kompresor do warsztatu samochodowego. Kompresor ten zbudowałem ok. 6 lat temu, założenie było, że ma być wydajny, w miarę cichy, bezobsługowy. Po takim czasie eksploatacji 24h 6 dni w tygodniu stwierdzam, że spełnia wszystkie moje wymogi i warto...
Dopisuję się do tematu. Chevrolet Matiz 995 cm^3 z LPG rocznik 2006. Dokładnie to samo się dzieje. Z tym, że za naprawę wziął się elektromechanik, po 4 tygodniach "prób i błędów" nie znalazł przyczyny i póki co się poddał. Szuka na podmiankę komputera. Wymieniono przepustnicę na nową ale ponoć nie oryginalną, gdyż w starej zablokował się silniczek krokowy....
Przy przebiegu 60000km wymienilismy z kolegą komplet rozrządu tzn pasek i napinacz.Przy stanie 82000km na wolnych obrotach napinacz rozlecial sie w drobny mak i pasek przeskoczyl na zebach.Demontaż głowicy wymiana trzech zaworów ssących i jednego wydechowego plus prowadnice i uszczelniacze.Po 300km zaswiecenie sie kontrolki od ciśnienia oleju.Stan oleju-0.Ponowny...
matiz ssanie ssanie kosiarka kosiarka ssanie
intel reakcji podczerwień promiennik zmywarki bosch awarie
tb6600 arduino instrukcja obsługi
Podłączenie AHD do systemu wideo - jak to zrobić? Gaźnik BVF 30N2-5 do motocykli MZ ETZ 250 i 251