Witam. Mam problem z samochodem, a mianowicie od bardzo niedawna jestem posiadaczem Mercedesa Vito 2.3D (bez turbo). Problem polega na tym że jest słaby (wiem że to nie demon prędkości), ale myślę że coś jest nie tak, ponieważ jechać jakoś tam jedzie ale do 4 biegu, na 4 biegu jak rozpędze go do 90km/h i wrzuce 5 bieg to max prędkość to 100km/h nawet...
Witam, Gdzie znajduje się pompa centralnego zamka w Mercedesie A160? Nie odnalazłem przewodów sterujących zał.wył. dla centralki Ampio BP. Czy można się podpiąć w do silnika pompy (zmiana kierunku pracy- ssanie/tłoczenie)? Pozdrawiam
Czy do komputera jest podłączony wężyk z kolektora ssącego za przepustnicą.?
Mam głupie przeczucie ,że może pierścień się przytarł Może być też zawór ssący/wydech.
Wtryski są już nie tegez to raz. Dwa jest problem z turbo, albo pije już olej, albo jest dziura pomiędzy turbo a kolektorem ssący,.
Tylko czemu wyświetla się informacja o awarii układu wentylatora Nie tyle awarii, co o nieprawidłowej pracy. To może wynikać z niewłaściwego tłumaczenia lub skróconego opisu. Np. jak w W203 wysiądzie CAN, to pojawia się komunikat "faulty display". Czy to znaczy "uszkodzony wyświetlacz" tak jak to dosłownie ludzie tłumaczą? Nie - to można określić jako...
Jaki to silnik ? Jak benzyniak m102/103/104 to tam jest ciekawy napinacz łańcucha. Jak się go nie umie złożyć to zrywa łańcuch rozrządu lub kółko wałka rozrządu. W silniku m104 jest jeszcze dodatkowe utrudnienie w postaci wałka ssącego ze zmienną fazą rozrządu.
Jakie jest podciśnienie w układzie ssącym? Mówiąc po prostu: objawy wskazują na nieszczelny układ ssący silnika (fałszywe powietrze). Tak zachowuje się silnik (ale z większym nasileniem objawów) jak spadnie tzw. "kalosz". Ale oczywiście możliwe są inne przyczyny - może już ktoś tam regulował "rzutem na taśmę" wszystkie możliwe śrubki, może gaz wystrzelił...
Volwo jest trwalsze i mniej skomplikowane rechnologicznie niż mercedes. Posiadam w124 250 D wolnossący. Moduł swiec żarowych, system podciśnieñ ssania i gaszaka, o zautomatyzowanym jakąś dziwną elektryką systemu ogrzewania, wiskoza i wiele więcej w tak wiekowym aucie,to co w nowszych modelach powymyślane? Volwo jest proste jak budowa cepa przy...
Jajasiu - dokladnie tak jak piszesz, problem rozwiązałem trochę wcześniej, kod usterki w sterowniku ECU dotyczył EGR a uszkodzony był siłownik przepustnicy ukłasu EGR(z tyłu po lewej za kolektorem ssącym). Pękła membrana i nie otwierała się przepustnica w kolektorze, resztą zajął się ECU i wciskanie sprzęgła nic nie dawało. Aby silnik wkręcić na wyższe...
(at)fructon być może jest przetarty, ale jak zdejmuję przewód z zamka wlewu paliwa i otwieram auto pilotem to otwierają się pozostałe zamki natomiast pompka się nie wyłącza, z odłączonego przewodu leci powietrze do czasu aż zatkam go palcem, wtedy pompka się wyłącza. Natomiast kiedy ze zdjętym przewodem zamykam auto to zamykają się pozostałe zamki i...
Dawno się nie odzywałem, otóż mam taki sam problem i przekaźnik ten służy do podgrzewania komory ssącej pod rurami dolotowymi głowicy. To znaczy tak, jak odkręcić od głowicy kolektor ssący to grzałka ogrzewa głowicę. Kabel podłączenia jest pod kolektorem ssącym, z uwagi na duży pobór prądu jest po za bezpiecznikami. Trochę lipa, ale działał przez 23...
Niestety - trochę mało danych. Wypadnięcie rurki powoduje, że rozszczelnia się układ ssący za przepustnicą, co powoduje, że klapa przepływomierza otwiera się dopiero przy dużym przepływie powietrza - dlatego pali na zaciąg, i nie chce chodzić na wolnych obrotach. W tej chwili może być usterka zasilania elektroniki silnika: silnik zimny nie będzie miał...
Witam, Potrzebuję porady, tj.gdzie tkwi lub może tkwić przyczyna, nierównych obrotów. Silnik zimy, przy rozruchu włącza się ssanie - obroty ok. 1100, jeśli się nie ruszy autkiem i nie doda gazu, po chwili ssanie się wyłącza - obroty ok.900, nadal nie daodaję gazu, lub jadę powoli nie przekraczając 2000-2500 obrotów, jak silnik złapie temperaturę wszystko...
prawie na pewno wtrysk jest podczas suwu ssania a oto dlaczego tak twierdzę robiłem merca z silnikem 2.8 na takiej pompie i budowa kolektora ssącego była taka że w poprzek rur dolotowych przed wtryskiwaczami był kanał dolotu powietrza jałowego biegu (nie wiem jak to inaczej opisać) jeśli wtrysk następuje w innym momencie niż podczas suwu ssania to wtryśnięte...
Exhaust Gas Temperature Sensor circuit bank 2 sensor high 2 Po wpisaniu w Vivida tego błędu tak mi to przetłumaczyło j.w Cały czas wyskakuje Check Po kilkudziesięciu km ,kasuje go ale i tak po np 80km wyskoczy. Pomocy co to za usterka jak ją naprawić ,tylną sonde zmieniałem niedawno bo wczesniej tylko ona mi świeciła więc kupiłem nową NGK zmieniłem...
Witam walcze ostatnio z takim upartym mercedesem 124 2.2 benzyna + gaz Na gazie obroty idealne ładnie z chodzi i stabilizuje bez wachnięć. Na benzynie lekko podszarpuje i ma problem z utzrymaniem ich po dodaniu i puszczeniu gazu( potrafi zgasnąć) gdyby nie gaz od razu postawił bym na przepustnice( na linkę ale regulacja wolnych obrotów poprzez silnik...
Witam , da sie to zrobić bez zdejmowania czołówki rozrządu ,pierwsza rzeczą to musisz ustawić znak na kole pasowym wału na 20"po GMP {w silniku M161}przy kręceniu wałem uważaj żeby ci łańcuch nie wpadł do środka. następnie wykręć alternator i wykręć cały napinacz łańcucha rozrządu ten przy alternatorze kluczem nasadowym 27-30 mm .następnie ustawiamy...
dzięki za podpowiedź , jutro będę rozbierał wszystko i sprawdzał. Czytałem trochę o budowie i działaniu przepływomierzy i nie podejrzewał bym przepływki , ze względu na budowę i działanie nie powinna mieć wpływu na rozruch silnika, w pierwszej sekundzie uruchamiania silnika ona nie bierze udziału. Przepływomierz ma wpływ już po uruchomieniu silnika...
Witam, posiadam auto jak w temacie. Silnik ten sam co w W124 i W126 tzn 2.6 benzyna 6 cylindrów. Instalacja gazowa BRC, zwykła (1 gen). Kupiłem auto uszkodzone, nie pamiętam czasów gdy pracowało poprawnie, a mówiąc ściślej gdy wogóle pracowało. Udało mi się doprowadzić do tego że po ciężkich kilkuminutowych mękach rozrusznika auto odpala na gazie. Zdarza...
Koledzy mam takie pytanie, jak sie odbywa sterowanie ssaniem? Tak sobie myślałem i doszedłem do wniosku, że może po prostu ssanie nie odbija i dlatego jak sie silnik rozgrzeje to się zalewa. Proszę o odpowiedz.
Sprawdź gumowy łącznik pomiędzy zespołem rozdzielacza paliwa , a kolektorem ssącym oraz gumowe kolanko łączące zawór dodatkowego powietrza z kolektorem ssącym.
Witam mam problem z mercedesem c klasa w204 2009 rok.Na liczniku świeci się żółta kontrolka (silnik).Gdy podepnę auto com i skasuję błędy to jest dobrze, ale po dwóch odpaleniach powracają błędy i zapala się kontrolka.Oto błędy jakie mi pokazuje auto com: 109700-Silnik/AC , elektryczny wentylator ssący. zwarcie obwodu do masy, nieciągły. 145E00-zawór...
Proszę o pomoc posiadam ml 3.2 b/g uszkodziła mi sie pompa jeździłem na samym gazie odpalałem z plaka po czym pękł kolektor ssący kupiłem używkę nowe uszczelki wymieniłem też pompę paliwa paliwa i sie zaczęło paliwo ciągnie zapali i gaśnie nie wiem co sie stało mam pytanie jeśli odpalam silnik klapki w kolektorze ssącym powinny byc otwarte czy zamknięte...
Nie wiem jak u Ciebie ale w większości przypadków to czujnik połączony wężykiem z podciśnieniem kol ssącego. inaczej czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. w większości przypadków fiksuje w przypadku nieszczelności. sprawdź jeszcze czy serwo hamulca nie łapie lewego powietrza
Witam wszystkich , mam problem z Mercedesem ML W164 2008r 3.2CDI , po dodaniu gazu wystarczy tak do 2000 obrotów i ściągnięciu nogi z gazu gdy obroty spadają słychać w okolicy intercoolera dziwne buczenie takie zasysanie powietrza( jak by odkurzacz). W samochodzie zostały zmienione oba kolektory ssące (był luz na klapkach w kolektorach) jest nowy silniczek...
lampka ABS nie ma z tą usterką nic wspólnego, problem tkwi tylko i wyłącznie w obrębie modułu Jetronic Skoro wiesz lepiej - to po co pytasz? Jeżeli początkowo zapalenie lampki ABS wiązało się z zakłóceniami w pracy silnika, to prawie na 100% były zaniki w zasilaniu obu sterowników (co wskazuje na "srebrny przekaźnik") Jeżeli elektronika silnika zostanie...
Witam. Proszę o podpowiedź czym może być spowodowane dławienie się silnika na zimnym. Muszę przejechać kilka kilometrów żeby się uspokoiło. Zanim się rozgrzeje to strasznie faluje i dławi się a towarzyszą temu ogromne wibracje przenoszone do kabiny a zwłaszcza na kierownicę i lewą stronę kierowcy. Drzwi się trzęsą najbardziej. W aucie wymieniony kolektor...
Panowie ogarnąłem :). Jednak błąd P1189 w silniku ma wpływ na skrzynię. Odleciała jedna listwa sterująca klapami kolektora ssącego i zablokowała się o chłodniczkę paliwa. Odblokowałem listwę, błąd dał się skasować i skrzynia zaczęła działać w trybie automat. Do naprawy klapy kolektora ssącego. Dzień dobry mam podobny problem z w211. Kolego sprawdź błędy...
Mam mercedesa z takim samym silnikiem i rano jak zapalę a jest mroź to chodzi na ssaniu i na większych obrotach po podgrzaniu chodzi na wolnych.w mercedesie musi być słychać ten specyficzny głos tego silnika.
Mercedes w124 2,3 benzyna posiada grzałke w kolektorze ssącym która podgrzewa powietrze. Dowiedziałem się o tym gdy szukałem przyczyny przepalania bezpiecznika 8 amperowego. Po przewodach doszedłem do przekaźnika 40A. Wymieniłem go i przez jakiś dłuższy czas bezpiecznik nie strzelał. Problem wrócił, zacząłem szukać dalej i od przekaźnika doszedłem po...
P2023 dotyczy sondy lambda (jej grzałki) - do sprawdzenia połączenia i sonda. P0108 dotyczy ciśnienia w kolektorze ssącym. Nie wiem, czy masz przepływomierz, czy tylko map sensor, ale jedno z tych dwóch może być przyczyną, jak również nieszczelność kolektora ssącego, albo jak gdzieś mi mignęło na jakimś forum zagranicznym nieszczelność lub niedrożność...
Witam! Od 2 lat posiadam samochód Mercedes w203 Coupe(2001 rok) z "nieśmiertelnym" silnikiem m111 c180(2.0 wolnossące 129 koni). Mój problem zaczął się jakoś od razu po sprowadzeniu samochodu do Polski. Usłyszałem dziwne gruchotanie spod silnika przy dodawaniu i zdejmowaniu z gazu(jakoś tak 1700-2500 RPM). Od tamtego czasu jest tylko gorzej, bo z dnia...
Witam wszystkich mam problem z wyżej wymienionym autem. Problem jest z mocą auto jest bardzo leniwe jedzie gdzieś do 3000tys na każdym biegu czyli pracuje w tzw trybie awaryjnym. W aucie wtryski są naprawione , turbo sprawdzone wszelkie zaworki podciśnienia nowe, kolektor ssący także jest nowy. Dodam że auto nie ma fizycznie dpf i jest również wyprogramowany....
Z tego co moi znajomi mieli problemy z Mercedesami 190E, to pamiętam, że trzeba rurę kierować na ciepłe powietrze pod maską, nie wystawiać ssania na zewnątrz, trzeba dbać o czystość filtra powietrza. Ewentualnie jak masz mechaniczny wtrysk benzyny, sprawdź uszczelknę pod kolektorem dolotowym, może mieć "lewe" powietrze. No i na koniec kable, aparat...
Witam przejąłem po dziadku mercedesa jak w tytule problem wygląda następujaco po odpaleniu samochód chodzi pieknie równo i wchodzi na obroty bez problemu ale w momencie gdy odłączy sie ssanie po dodaniu gazu powyżej 1500obr coś go odcina i gubi iskrę:( Bedę bardzo wdzięczny za kazdą wskazówke z góry dziekuję!![/youtube]
Silniki mercedesa w tych samochodach nie są przystosowane do zasilania gazem. Żaden z producentów nie robi dedykowanych instalacji do tego systemu. Jeżeli ktoś montuje do tego silnika gaz to tylko na własną odpowiedzialność . Strzał do kolektora ssącego w najlepszym razie kończy się spadnięciem przewodu układu wolnych obrotów, ale często skrzywieniu...
Witam - Przyszło mi dziś uruchamiać Mercedesa busa - 208 lub 210 , model bez znaczenia . Silnik benzynowy na jednopunktowym wtrysku , do tego powiedzmy gaźnika podłączono ręczny regulator przepustnicy ssania . Nie wiem w jakim celu to zastosowano i nie wiem jak się tego pozbyć . Gdy na stałe zewrę kabel plusowy tej przepustnicy , to zamyka mi ją całkowicie...
Witam! Mam Mercedesa 124 z silnikiem 2300 benzyna z mechanicznym wtryskiem i chciałbym założyć do niego instalację gazową. Czy można w tym silniku zamienić ten mechaniczny wtrysk paliwa na zwykły gaźnik, gdzie podobno nie ma problemu z pracą na gazie? Czy jest to w ogóle możliwe jakie podzespoły trzeba zmienić i czy to jest w ogóle opłacalne i czy trzeba...
Witam wszystkich!!!!! Dzisiaj do roboty dostałem Mercedesa c 200 2,2 z 2004 r generalnie chodzi o to że brakuje mu mocy a ściśle mówiąc to wkręca się tylko do 3 tysięcy na postoju i w czasie jazdy po zgaszeniu auta i ponownym odpaleni autko przez chwile jeździ normalnie a po chwili znowu to samo. Po podpięciu do kompa pokazało mi EGR. i tego do końca...
Mercedes naprawiony jak by ktoś szukał, problem tkwił w regulatorze ciśnienia paliwa znajdującego się na kolektorze ssącym przed przewodem op nadmiaru paliwa. Temat można zamknąć .
Witam mój sprzęt to mercedes 1991 roku z silnikiem 2.0 benzyna + gaz . -bije bezpiecznik na przekaźniku od wtrysku pomocniczego + ABS (który nie działa) -wskazówka poziomu paliwa rusza się przy włączeniu lewego migacza , naciśnięciu hamulca i włączaniu świateł , co ciekawe po włączeniu prawego migacza nic się nie dzieje. -no i oczywiście brak ssania...
Od tygodnia mam problem z samochodem. Jest to Mercedes W124, 200D, Automat,sedan, 1991r. Samochód zachowuje się bardzo, bardzo dziwnie. Zaczęło się 2 tyg. temu po przez brak paliwa i zapowietrzenie wtrysków. Odpowietrzyłem filtr paliwa, wtryski i przez chwilę (300km i kilka odpaleń) było ok. Następnego dnia rano, zaczęły się problemy. Auto odpala od...
Witam wszystkich Mam taki problem, potrzebuje rozkodować dwa błędy z wyświetlacza Komputera Mercedesa jak w temacie postu. A błędy to: 1 1507 RET 1 5343 EPB numer win to;WDB9501431K309381 co one oznaczają ? i czy mogą mieć wpływ na spadek mocy i turbiny? a jeszcze odnośnie czujnika doładowania Cisnienia w którym dokładnie miejscu na kolektorze ssącym...
Witam, Mercedesem A-klasa 140. Po odpaleniu bardzo słabo reaguje na pedał gazu( max obroty to 2000), dławi się i gaśnie bez " pompowania "pedału gazu auto zgaśnie po 2-3 sek. Kompletny brak mocy aż nie da się nim jechać. Wymieniona już: -pompa paliwa +filtr -przepustnica -świece -filtr powietrza Błędów diagnostycznych brak. Nie wiem czy ma to związek...
Witam Musze wymienić silnik w moim mercedesie C180 z 1996 roku typ 111.920. Znalazłem silnik z 1999 roku o kodzie 111.921 sprzedawca twierdzi ,że bez problemu pasuje. Różnica jest w kolektorze ssącym ja mam Alu tam jest plastikowy ponoć maja te same rozstawy i można przełożyć. Mój jest wyposażony w skrzynię Automat a tamten Manualną . Ponoć wystarczy...
Witam wszystkich serdecznie. Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem mercedesa w220. No i zaczął się problem z zawieszeniem airmatic.Awiaria polega na tym ,że zdarzy mu się opaść ale gdy go zapalę podnosi się szybko.Zdjąłem nadkole i sprawdziłem wodą z płynem Ludwikiem szczelność wężyków na listwie rozdzielacza. Wszystko jest szczelne ale w momencie...
Witam, mam problem z Mercedesem W211, 220CDI, automat, 05', przeb.580.000, sprawa wygląda następująco: podczas jazdy przykładowo 90 km/h, obroty silnika 'falują' tzn. samochód przyspiesza i zwalnia i tak cały czas (np. z 2000 na 1800 obrotów). Skrzynia poprawnie przełącza biegi. Nie ma żadnych błędów, z tego co mi wiadomo to zostało wymienione turbo,...
Witam, Szukam szukam i przeczytałem chyba wszystkie wątki na ten temat, a mój się różni... Posiadam Mercedesa W124 220E (albo E 220 [Nie wiem dokładnie, bo nie pamiętam jak było w starym dowodzie, a w nowym podałem 220E]) z silnikiem 2.2 benzyna i automatyczną skrzynią biegów z roku 1993r. Po odpaleniu auto chodzi na ssaniu, trochę buja obrotami, ale...
Witam. Mam Mercedesa klasy E a dokładnie E 270 CDI z roku 1999 po lifcie. Moje auto ma objaw taki ze ma niskie ciśnienie kompresji na trzecim cylindrze. Miernik pokazał 19 za pierwszym pomiarem a drugi pomiar pokazał już 24 ale nie wiem czy było to mierzone na zimnym silniku czy na rozgrzanym. Proszę o jakąś drobną pomoc co może być przyczyna niskiej...
Jest to rok 1988 2.5 diesel wolno ssący. Dodano po 16 Miałem jeszcze taki przypadek ze wymieniałem stacyjkę i moglem pomylić przewody podciśnieniowe może być to przyczyna ze za pierwszym razem od razu odpali a za drugim razem od razu po zgaszeniu nie chce odpalić ? Bo jak dobrze myślę to dźwigienka stop może być sterowana systemem podciśnieniowym w...
Witam wszystkich użytkowników forum. Posiadamy mercedesa w210 300 TD 177km z 1998 roku. Mam z nim mały problem. Otóż wszystko było dobrze autko smigalo jak szalone, zgasilem go i na drugi dzień jak jechalem auto zupełnie nie miało mocy. Wrocilem z pracy od razu pojechalem do znajomego mechanika, on podlaczyl merca pod diagnosis cczy jakoś tak. Oczywiscie...
Witam czy mógłby mi ktoś podać jaka jest kolejność zaworów w mercedesie w123 200d tzn.które są ssące a które wydechowe.
Witam. Wymieniałem głowicę w mercedesie w202 c220 i mam teraz problem z ustawieniem rozrządu/ zapłonu. Wszystko poskładałem taj jak powinno być, rozrząd ustawiłem według schematu czyli na górze blokada na wałku ssącym (wałki rozrządu na punktach), i teraz nie mogę dojść do ładu z pompą i wałem. Pompę mam lukasa, blokuję ją kołkiem tak jak powinno być...
Witam, mam problem z odpaleniem mojego mercedesa, rozebraliśmy silnik z góry tak aby był dostęp do wtrysków i tam pierwsza niespodzianka, przy pierwszym wtrysku od prawej strony zbity olej/ropa (ciężko stwierdzić) na tyle że odchodził bryłami, troche benzyny ekstrakcyjnej i dłubania śrubokrętem i udało się wszystko wygrzebać z okolić wtrysku przy okazji...
Nastawniki Hella-Garrett to jednorazowe gówno — zębatka wykonana z grafitu, wycierająca się jak szczotki w elektronarzędziach i niewymienna. Nie może być luzu kątowego na dźwigni wychodzącej z nastawnika, inaczej cały układ napędowy (silnik), czyli 1/2 nastawnika do wymiany. Druga sprawa, że nastawnik z turbiną musi być skalibrowany na specjalnym...
Nie wiem jak to jest rozwiązane w modelu z 1983r., ale kiedyś miałem beczkę z 1976r. w której tak jak napisał km_serwis nie było pompki, a podciśnienie było brane z układu wspomagania hamowania. Pod tylną półką był zbiornik na podciśnienie w kształcie wytłoczek na jajka, który wystarczał na kilkukrotne otwarcie i zamknięcie drzwi przy wyłączonym silniku....
Witam wszystkich mam pytanie jak wyregolowac obroty ssania w Mercedesie 300E Rok 1985 prosze o porade i pozdrawiam
silnik 104941 6 cyl.24v zmienne fazy wałka ssącego.typ wkładu wtryskowego nie znam ale wtryski są elektryczne.
Jeżeli na wysokich obrotach pali, a na małych się dusi, to mogła spaść ta rurka pod rozdzielaczem paliwa. Układ ssący jest rozszczelniony i nie ma wystarczającego podciśnienia w kolektorze żeby otworzyć klapę przepływomierza. Na czujniki nie patrz, to jest prymitywny, mechaniczny wtrysk ze wspomaganiem elektroniki. Jak motor jest ciepły, to możesz cały...
W rozdzielaczu sprawdż czy trzpień otwierający paliwo się nie zacina,jedyna możliwa usterka,na regulatorze ciś. sprawdzamy prąd nie nap.regulator sterowany jest prądowo.Ten system ma dostępny też integrator sondy lambda w gniazdku diagnostycznym.24V miały wałek ssący przestawiany,może coś się zacina,blokuje.
Nie łapie nigdzie. Jeśli chodzi o układ recylkulacji to silnik był odpalany bez kolektora ssącego, potym jak zmieniany był łańcuch rozrządu i nawet bez niego silnik tak szatkuje. No właśnie nie ma czym podejrzeć tych danych, KTS'em odczytuje takie parametry, ale w zależności w czym np. dzisiaj w Fordzie Galaxy można było podejrzeć chyba wszystkie parametry,...
Żeby wyjąć nastawnik wolnych obrotów trzeba zdjąć filtr i wyciągnąć go z gumy(jest wciśnięty w kolektor ssący między 3, a 4 cylindrem). Mam PD-45 w W124 i najgłupsze rozwiązanie to nie jest, ale przekaźnik pompy jest duzo prostrzy, tańszy i równie skuteczny. 50zł kontra 5zł, wybór nalezy do ciebie. Jak nie masz sterownika to znaczy ze masz śrube, czyli...
no to trzeba by zacząc od wyczyszczenia przeustnicy , trzyma sie na 4 imbusach i odpiecie wtyczki pod kolektorem ssącym, sprawdzenie też czujnika temperatury silnika a nie powietrza
stałym tematem w mesiu jest podgrzewacz kolektora ssącego - nie wyłacza się, odłacz go i zobacz jak bedzie
Zobacz czy przypadkiem nie ma na niego miejsca w kolektorze ssącym (u jego dołu)
Czujnik nadal poszukiwany! Do elektrit: Konstrukcja silnika powinna spełniać normy EURO-3. Wg mojej skromnej wiedzy jest to system HFM. Nie dochodzi żadna rurka do sterownika (BTW co to jest PSM?) Problem ma źródło w odczycie ciśnienia w polu "Intake Mainfold Sensor" carsofta (Live Data -> ME) tj. stałym wskazaniu ok 1337 mbar (130 kPa), bez względu...
Brak powietrza w układzie ssącym, zapchany kolektor dolotowy, lub brak odprowadzenia spalin jak napisał kolega wcześniej. Pozdro.
Silnik M103.985 (E30) kat. problem polega na braku mocy w zakresie 1500-4000 rpm. Uruchamianie na zimno i ciepło ok. bieg jałowy stabilny CO w normie ,podciśnienie ssania 0,68-070 bara, brak nieszczelności .Na wolnych sygnał przepływomierza ustawiony na 0,78 V prąd sterujący reg. ciśnienia wynosi 10,5 mA .Ciśnienie reg. 5,5 bara górne 5,7 bara nie ulega...
więc jeśli chodzi o zamykanie zaworów to jak sprawdziłem przed chwilą ciśnienie na cylindrach i jest po 12 barów jak w morde strzelił to chyba zawory sie domykają nie do końca - ssący będzie się otwierał i ciśnienie będzie a jak wydechowy będzie zablokowany to nie będzie pracował na tym cylindrze mimo że ssący się otwiera. pzdr
wynika ze ssie lewe powietrze trzeba zobaczyc przewody do zbiornika ewentualnie smok w zbiorniku nieszczelny albo zabrudzone sitko na koncu smoka trzeba dmuchnac w niego powietrzem
Dzięki, że się zainteresowałeś postem, choć liczyłem na więcej odpowiedzi, bo na forum jest paru dobrych fachowców z branży ciężarówek, ale być może duża ilość postów pisanych przez posiadaczy aut osobowych, przesuwa temat w kolejce na dalsze strony i trudno było im dostrzec mój post. Ale do rzeczy: Błąd 5527 i 5327 to że dotyczą wtrysków to wiedziałem...
jak zwykle wydech większy 0,10mm ssący 0,30mm wydechowy
Czy do wymiany świec żarowych konieczny jest demontaż kolektora ssącego ? Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger
Witam Posiadam Mercedesa 124 E z silnikiem 2.3 (Benzyna) z jednopunktowym wtryskiem. Kiedy samochód jest zimny wszystko jest ok ale z chwilą kiedy się zagrzeje następuje takie coś: Odpalam samochód i ruszam wygląda tak jakby się zalewał nie chce wogóle wejść na obroty strasznie się muli efekt ten trwa ok 1 minuty potem wszystko jest ok do chwili kiedy...
Wczoraj doszedłem do czegoś takiego że na zimnym silniku nic sie nie dzieje dopiero po przejechaniu ok 5km jest taki objaw po przełączeniu na neutral żeby silnik chodził na wolnych to dzieje sie tak obroty wzrastaja do 5000tyś. obr. i po 10sek. spadają i jest normalnie drugą dziwną rzeczą jest coś takiego że wcześniej jak zdiołem plastikową rure co...
To jest rzeczywiście regulator ciśnienia i jeżeli podczas pracy nie wypływa z niego paliwo to jest sprawny. Rurka jak widać połączona jet z filtrem powietrza czyli ciśnieniem atmosferycznym. Brak tej tej rurki nic nie zmieni, ciśnienie w filtrze powietrza i na zewnątrz będzie takie same (nie w kolektorze ssącym). Jak wiadomo ciśnienie atmosferyczne...
psuły się przepływomierze. Jest na ECU przy kolektorze ssącym.
odepnij emulator od sądy i sprawdz cisneinei na pompie paliwa. Od gazownika mam info ,że w instalacji III generacji emulator sondy jest w komputerze gazowym .yaaro-dla ciebie ukłon ,2 lata temu miałem problem z pracą silnika na gazie 3 dni walczyłem z tym problemem; a to z regulatora ciśnienia benzyny przewodem podciśnieniowym ciekło do kolektora ssącego...
Miałem taki problem i ssący sadzą był zawalony. Wyjście do przepływki też! Myjka ciśnineniowa, kolektor przepłukano i gotowe wóz jak nowy.
Nie wiem czy nie łapie 'fałszywego powietrza". Sprawdz wszystkie połaczenia przy kolektorze ssącym. Może przetarty jest któryś węzyków. Miałem podobny problem w Vectrze. Przyczyną był pęknięty przewód podciśnieniowy od serwa hamulcowego. Pozdrawiam
Witam. Do dabek123.W zasadzie wszystko w temacie opisał sigi. Do romekl.Pisząc o uruchamianiu masz na myśli na benzynie i jeżeli już uruchomisz to nie musisz podtrzymywać wolnych obrotów dodając gazu (co wskazywałoby na nieszczelność w układzie dolotu -detonacja np.)? Na początek sprawdź na analizatorze skład spalin (układy KE są dosyć czułe pod tym...
Czy on nie ma przypadkiem podgrzewania kolektora ssącego jak VW ? Jak ma to może być uszkodzona grzałka.
Pewnie nie włącza się ssanie. Najczęściej winę ponosi za to srebrny przekaźnik znajdujący się w sąsiedztwie akumulatora. Może być spalony znajdujący się na nim bezpiecznik, częstym uszkodzeniem są również popękane luty na płytce drukowanej w jego wnętrzu.
Kolego przede wszystkim zaczął bym od zmiany filtra paliwa i zobacz między filtrem są takie malutkie oringi i czy z nich nie leje podobny przypadek miałem w 2.5 ,i nie obeszło się bez ściągania kolektora ssącego.
Witam. A jaki to silniczek w tej C-klasie?Jeżeli cdi to bywało parę razy że załączało się dogrzewanie silnika (w tym wypadku moduł pod kolektorem ssącym nad rozrusznikiem). Pozdrawiam.
Jeżeli chodzi o Pb to jest mulasty, ciężko przyspiesza. Jak dodaje wiecej gazu to można nawet powiedzieć, że chce zwalniać. No cóż -zgaduję ,że mówisz o zakresie około 2400-3000 rpm. Jak gaźnik ma już "bagaż życia" to przejście między stopniami przelotu bywa bolesne. Wolnych obrotów nie ma - już kiedyś czytałem właśnie, że przyczyną tego może być nastawnik....
Witam,mam problem w samochodzie mercedes C180 1997 rok 1,8 benzyna proszę o pomoc a mianowicie po wymianie uszczelki głowicy zaczęły się problemy.Auto gdy jest zimne strzela w kolektor ssący i falują obroty, a gdy jest ciepły przestaje strzelać a obroty wahają się.Mechanik który się podjął tej roboty nie daje rady wymieniłem już przepływomierz, sonde...
a z tego co pamiętam ten silnik ma taką listwe w kolektorze ssącym od kanału wolnych obrotów i trzeba przenieść te doloty bo rozrzedza mieszankę. wracając do romano risa jest to wtrysk grupowy niesekwencyjny zaletą tej instalacji jest możliwość ułożenia mapy względem podciśnienia,obrotów i korekta z lambdy. były tylko sterowniki 4 cylindry ale do tego...
Mam 190e z gazem i wiem co to znaczy jak nie działapoprawnie instalacja gazowa.Świece czy też przewody mają mały wpływ na prace silnika na gazie,bo gdy idealnie chdzi na bęzynie to i na gazie będzioe dobrze.po prostu za dużo elektroniki montują do m,eśków i potem są problemy.Ja w swoim wymontowałem oba silniki krokowe i zastąpiłem je ręczną regulacją.Tyle...
Tam nie ma przepływomierz , jest rozdzielacz paliwa. Dalej masz lewe powietrze , na gumowym kołnierzu pomiędzy rozdzielaczem , a kolektorem ssącym. Po wystrzale gazu , to jest częsta przyczyna.
Z tego co sie orientuje ten kod wskazuje na to ze jest to motorek umieszczony na kolektorze ssącym i jego zadaniem jest otwieranie i domykanie klapek ktore znajduja sie wewnatrz kolektora ,te klapki sa polaczone po przez ramiona wewnatrz,i powalaja na wieksza ilosc powietrza lub mniejsza.Wiec przyczyna moze byc nagar ktory sie osiadl lub spalony motorek...
na razie zmniejszyłem szczelinę na świecy i założyłem oryginalne bosch mercedes które miałem na samym początku jak kupiłem auto i jest ok tylko na wolnych jak stoję minimalnie coś szarpnie raz na jakiś czas ale rano jak odpalam na benzynie strasznie go muli jak by mieszanka była zła ale jak tylko wyłączy się ssanie to jest już ok i później tez chyba...
dokladnie tak jak mowi dali. Zaworki od turbo z lewej strony pod maska . jak jest nieszczelny nie zalaczy sprezarki a po wylaczeniu silnika slychac charakterystyczne ssanie
to jest tak jak z 20 razy pokręce stacyjką to się włacza kontrolka od świec a świece nie chciały chodzić po dłuzszym odstoju z 3 tygodnie bo rozwaliłem misę olejową i naprawiłem ja i założyłem ale to mu nie zaszkodziło akumulator jest nowy próbowałem grzać kilka razy i nic a po pełnym cyklu pracy po (dwóch obrotach) leci dym z rury a jak się kolektor...
Spadku mocy nie ma. Sam EGR działa bo jak dodam do kostki pełną masę to EGR się otwiera, a więc podciśnenie jest dobre i wężyki szczelne. Kolektor ssący czyściłem z osadu. Wszystko jest czyste i drożne. Jeżeli chodzi o błedy to nie pokazuje żeby ten czujnik był uszkodzony. Ale jak ściągne kostkę zasilająca z tego czujnika doładowania to w opisie błędu...
Ja bym tego mechanika najpierw pogonił starym paskiem klinowym wokół jego warsztatu, potem zaś zapytał o jego widzimisię na temat remontu silnika. Jeżeli do tej pory nie zrobił pomiaru kompresji cylindrów, to jakim cudem po oparach oleju znad klawiatury od razu wie o konieczności zmiany pierścieni itd? Jakbyś miał zjedzone pierścienie, to nie nadążałbyś...
Witam, nie chce zakładać nowego tematu więc postanowiłem się podpiąć pod ten mam w Uazie silnik Mercedes 124 około 2.0 ale dokładnie nie wiem(wygląda mnie jwięcej jak ten na zdjęciu ) Interesuje mnie gdzie ma być podłączona rurka, która jest wkręcona do kolektora ssącego na samym dole przy wlocie do silnika, nie wiem gdzie ona ma być podłączona i do...
Witam,te problemy są związane z fałszywym powietrzem,sprawdzić trzeba wszystkie gumy przy przepustnicach,gumki na wtryskiwaczach,na kolektorze ssącym od strony kabiny jest mały kruciec który powinien mieć czapeczkę może ona spadła i tamtędy ciągnie powietrze,natomiast jeśli chodzi o spalanie to też jest przyczyną ciągnięcia zbyt dużej dawki powietrza.POd...
Jeżeli czujniki w porządku to podłącz bezpośrednio do filtru paliwa zbiorniczek grawitacyjny z paliwem, jeżeli zassie i odpali zerknij do zbiornika i wyczyść smok ssący, pewnie nazbierało się tam "żelu" :) organicznego itp. (w zależności gdzie i co się tankuje). A jeżeli to nie pomorze załóż zaworek zwrotny paliwa przed filtrem (koszt ok 20-30zł).
Kolego w tym motorku jest 1500 przewodów ukł chłodzenia z tego spora częśc pod kolektorem ssącym usterka każdego z nich powoduje te same następstwa.trzeba podjechać do jakiegoś warsztatu najlepiej gdyby miał przyrząd którym pompuje sie powietrze do układu i trzeba szukać szukać...
Witam, mam mały problem, samochód wieczorem chodził a rano po przekręceniu zapłonu świeci się czerwony komunikat PLD i nic innego, auto nie pali. Jak przyjechał serwis wychodzi brak możliwości połączenia się z kompem PLD, myślałem że to komputer więc przełożyłem go do innego auta i jest ok, więc raczej wychodzi na to że jest brak zasilania na komputerze...
Dzięki , zacząłem od tego: P2001-001 M16/6 (throttle valve regulation part),throttle valve position reliability [P0638] P2001-001 M16 / 6 (część regulacji zawór przepustnicy), wiarygodność pozycji przepustnicy zawór [P0638] P2001-002 M16/6 (throttle valve regulation part),PWM-signal:limit 2[P0638] P2001-002 M16 / 6 (część regulacji zawór przepustnicy),...
po wykasowaniu jest okej ale po paru km znowu to samo Sprawdź w trzech miejscach BARDZO DOKŁADNIE wiązkę łączącą silnik z nadwoziem: - pod kolektorem ssącym jest wspornik do którego "złapana" jest wiązka. - na samym dole jest drugi wspornik - trzecie miejsce - to wiązka może trzeć o kant podłużnicy tuż obok dolnego wspornika. Wiązka jest w nylonowej...
Witam! dokładnie jak wyżej, pod kolektorem ssącym czyli jak stoisz przed maską to po prawej stronie, dość ciężko jest go założyć i zlokalizowć ale znajdziesz tam wąż o otworze około 15mm.
Witam. Po dokładnym wyczyszczeniu kolektora ssącego problem zniknął :) Dzięki za podpowiedzi.
Witam problem polega na tym iż najprawdopodobniej gdzieś łapie to lewe powietrze,zobacz na kolektor ssący na nim jest taki mały króciec jak by kawałek rureczki wystawało,oryginalnie ma taką czapeczkę gumową ,cos podobnego jak na cylinderku hamulcowym,chyba że masz tam jakiś przewód podłączony.
Witam , mam podobny problem w MB 203 2.7 CDI tyle że u mnie auto jak jest zimne to chodzi jak burza gdy jednak rozgrzeje się zaczyna tracić moc, po zatrzymaniu i zgaszeniu i ponownym odpaleniu auto chwilkę chodzi normalnie a potem ledwie jedzie i zmienia biegi przy ok 2000 obrotów, tak jakby turbina wcale nie załączała się. Podłączenie kompa zakańcza...
Troszkę to naciągana teoria, bo samochód w tej pozycji nie odpala w ogóle - można kręcić nawet godzinę (jak akumulator wytrzyma), a i tak samochód nie odpala. Naprawiam samochody dość często, ale z takim problemem nie spotkałem się. Zauważyłem natomiast że przewód paliwowy między filtrem, a głównym przewodem, jest łączony w bardzo prosty i podejrzany...
Witam mam problem z autem jak w tytule z rocznika 95 (silnik 2.8 litra rzędowy). KTS odczytuje kod D5 zwarcie rury dolotowej do masy. Zastanawiam się czy chodzi o zaworek podciśnieniowy w kolektorze ssącym zmieniającym jego geometrię (nie wiem czy prawidłowo interpretuję to tłumaczenie). Czy posiada ktoś z kolegów ktoś rozpiskę z rozmieszczeniem elementów...
Wymieniałem koledze uszczelkę pod głowicą w musso z silnikiem mercedesa . Jest to silnik 3.2 m104 . Wiem gdzie jest znak na kole pasowym , wiem też jak ustawić wałki rozrządu natomiast koło na wałku ssącym jest "ruchome" Zapewne służy to do zmiennych faz rozrządu . I teraz moje pytanie do znawców - jak ma być ustawione to ruchome koło .
Czujnik temperatury paliwa w CDi znajdziesz pod kolektorem ssącym, kostka elektryczna na 2 piny. Czujnik wkręcony w układ zasilania paliwem. Pozdrawiam.
Mercedes C203 2.2 CDI Kod błedu 1189 na texsie jest opis wyłączenie przewodu ssania Proszę o pomoc co zrobić?
Mam taki problem gdy przekręcę kluczyk w stacyjce to zapala mi się lampa od grzania się świec ale on tak szybko nie zgaśnie dopiero gdy trochę pojeżdżę. Wydaje mi się ze to jest wina świec ale żeby je wymienić muszę zdjąć kolektor ssący jak go zdjąć ?
Sprawdź "srebrny przekaznik"- pewnie ma zimne luty wewnątrz i auto odpala bez ssania. To najpowszechniejsza usterka.
W tych błędach nie ma nic takiego, co mogłoby spowodować brak możliwości zgaszenia silnika. Co znaczy "nie reagował wyłącznik zapłonu" ? Po przekręceniu kluczyka wskaźniki się wyłączyły? Wskazówki opadły? Czy cały czas pracował? Co to jest "Atego 815"? Bo Atego idzie już w trzeciej serii... Nie jednemu psu Burek - znasz to? Skoro silnik się rozbiegał...
Heh, moje foto, ale to nieistotne. Wsadź rękę pod kolektor ssący i zobacz, czy gumowa rurka łącząca nastawnik wolnych obrotów z gumową podstawą kalosza jest na miejscu. Często po strzale na LPG wypada i wtedy nie da rady odpalić ani na gazie, ani na benzynie. Jeśli wypadła, wyjaśniłby się brak paliwa na wtryskach. Ale to tylko jedna z możliwych przyczyn.
Witam. Kolego cypek79 rozumie ból niesprawnego Mercedesa. Postaram jeszcze raz wyjaśnić Tobie o jaki element mi chodzi.Omawiamy trzy silniki Mercedes C 220 CDI 1999r. typ 611,960 czyli W202. C 220 CDI 2001r. typ 611,962 czyli W203. C 270 CDI 2001r. typ 612,962 też W203. Te trzy silniki mają wspólny element-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze...
Ten samochód ma dwa czujniki temperatury jeden z nich jest do temp około 30stopni i najprawdopodobniej nie pokazuje prawidłowej temperatury zimnego silnika znajdziesz go gdzieś na kolektorze ssącym można na zimnym silniku zdjąć z niego wtyczkę i jak zapali normalnie to po prostu go wymień.
Wolfi - lepiej szukaj dobrego elektronika, bo mechanik nic nie zdziała, zapraszam do mnie, masz niedaleko szukaj mercserwis. artek - Problem z cofającym się paliwem tkwi w pompie, i sekcji ssącej. Udało mi się rozwiązać wszystkie problemy z tym samochodem, nawet problem z ciężkim odpalaniem spowodowanym rozszczelnieniem sekcji ssącej, wszystko można...
cyt.......... Witam , mam taki problem mechanik którem zleciłem wymianę świec żarowych przy wykręcaniu jednej świecy ukręcił ją w taki sposób że wykręcić można tę cześć którę wkłada się klucz a ten kapturek został w głowicy i wystaje taki pręt grzewczy. czy jest jakiś sprawdzony patent na wyjęcie pozostałej części z głowicy bez ściągania głowicy ?...
we własnym zakresie możesz jeszcze wykluczyć układ zapłonowy, wystarczy psikąć Plaka do powietrza ssanego i sprawdzisz czy będzie pracował trochę dłużej, jak tyle samo czasu to znaczy że coś z zapłonem.
nie da rady, td ma inna głowice, wielkość zaworów, i kanałów ssących, inne kolektory i poza tym co najważniejsze nie masz bloku przystosowanego do kanału olejowego smarowania turbiny, daj sobie na luz przeróbki i jeśli tak bardzo chcesz to przedzwoń na serwis i spytaj sie czy jak kupisz silnik 2.3 td to czy będzie ci pasował ze skrzynia a to raczej...
To jest element układu EGR (system recyrkulacji spalin) i nie ma nic wspólnego z układem gaszenia. Siłownik gaszenia (zasilany faktycznie podciśnieniem) był stosowany przy pompach rzędowych (i przy pompie był montowany - a nie na rurze ssącej)
15T to podgrzewanie kolektora ssącego - jest tylko w autach benzynowych (nie wszystkich) Reszta jest ta sama dla diesla i benzyny.
Wykręć czujnik temperatury z bloku silnika, od góry przy pierwszym cylindrze. Na wolnych obrotach powinno być minimum 4,5 bara do ok 6,5 na wysokich. Przy 3-4 cylindrze masz zawór przelewowy 4,6 bara, nie zamyka się na 100%, ale to ciśnienie w bloku musi utrzymać. Problemy z utrzymaniem ciśnienia mogą być przy nieszczelnościach na wtryskach, podkładki...
Nie włącza się "ssanie" - zazwyczaj winny jest srebrny przekaznik za akumulatorem. Było na forum.
Jeździłeś ze sprężarką ssącą powietrze z otoczenia bez żadnego filtra? Kaskader z Ciebie, to niezdrowe dla cylindra i głowicy sprężarki. :) Nic nie wspomniałeś o wymianie płyty zaworowej przy okazji wymiany cylindra. Wymieniłeś ją czy tylko wyczyściłeś? Jak nie wymieniałeś to wymień, ta maź może się brać z płynu chłodzącego. Sama płyta może przepuszczać...
Witam mam problem z tym autem - jest przerobione na gaz, generalnie na nim chodzi dobrze - problem jest na benzynie motor pracuje jak na ssaniu - zabogato chyba ma co można z tym zrobić? Dodano po 3 czy może na gazie chodzić dobrze a na benzynie żle? Dodam jeszcze że kolega który go miał wcześniej sam składał rozrząd może go żle złożył? POMOCY
Może mieć z tyłu pompy coś w rodzaju pompki z membraną, idzie z tego przewód do kolektora ssącego. Nie wiem jak w Twoim. Jeżeli w Twoim autku jest to cuś to musi działać. Uszkodzony przewód, membrana, lub wypalony zawór ssący sprawi kłopoty przy odpalaniu.
POMPA NIE ZACIĄGa PALIWA.: Pompa już kiedyś była zmieniana u poprzedniego właściciela i jest suchutka-powiedzieć wygląda jak nowa. Na krótkim Kablu. Autko jest 97rok z automatem 5d. Co to może być: Zdarzyło się parę razy w Mietku ze jak wcisnęło się gaz na maksa to wtedy zareagował EPC Zaczął chodzić nierówno na "3 cylindry" i dymił. Wystarczyło go...
Ten typ ssanie ma ale na kacu! . Oczywiście ze ten typ ma ssanie! Nazywaj zreszta jak chcesz - moze byc "wzbogacenie mieszanki przy niskiej temperaturze silnika" i zalaczane jest wlasnie (tak jak cała elektronika silnika) wlasnie poprzez "srebrny przekaznik". Wpisz takie hasło do wyszukiwarki elektrody to sie dowiesz co go zazwyczaj boli. Usterka jest...
No więc tak, SD wykazał następujący błąd P1636-004 (wentylator ssący chłodnicy-zwarcie). Da się coś z tym zrobić, czy trzeba wymienić wentylator? Pozdrawiam.
Proszę przyjrzeć się przewodowi łączącemu filtr paliwa z pompą wstępną,zazwyczaj na wolnych obrotach w a 170 jest to niewidzialne dostają się odrobiny powietrza. Zauważalne jest przy wyższych obrotach pęcherzyki powietrza,auto nawet nie zapowietrza się,ale jest brak paliwa w układzie.Wówczas sonda dokłada dawki paliwa na wtryskiwacze,nie zdążając ją...
Króko-ściągać kolektor ssący, tylko 40 minut spokojnej roboty, rozrusznik będzie jak na dłoni, ale jeszcze nie wyjdzie, bo trzeba odkręcić wspornik filtra oleju; trochę też kłopotu jest z śrubą trzymającą króciec, z 10 minut majtania kopytkowym 8 mm W półtorej godziny go wyjmie, od wjazdu na warsztat do walnięcia rozrusznikiem na stół. W sumie nawet...
To lepiej załóż zwykły bez elektroniki wtedy jest bezawaryjna jazda.Przypuszczam że ia tak auto jest zagazowane i odpał na benzynie będzie rzadko jak już zimą.Z nastawnikiem Pierburga wojna raczej droga i przegrana szkoda nerwów czasu i kasy.Do zwykłego gaźnika potrzeba plus po zapłonie i 2 wężyki wodne do ssania. I temat zamknięty ,auto pewne i sprawne.
30A ? nie jest on czasem związany z podgrzewaniem tylniej szyby? Przekaźnik szyby jest wewnątrz tzw. przekaźnika zespolonego. Czyżby ktoś znowu zapomniał do czego są kolory kabli? Tak trudno podać kolory i przybliżone przekroje? I to jeszcze na forum elektrycznym??? Może być z podgrzewania kolektora ssącego - a jak chcesz wiedzieć bez kolorów na pewno...
benzyna nie chodzi. dochodzi do rozdzielacza na wtryski i dalej nie ma benzyny. ale ta rurka siedzi. a ten krokowy czy coś ( ten w gumie na kolektorze ssącym co idzie do dekla z zaworami ) to do czego jest ?. możliwe jest założenie go odwrotnie ? a ten talerzyk nie zaczepia. wo gule nie reaguje na to jak się na parowniku obroty ustawia. tylko jedno...
Zobacz cały układ od filtra powietrza do silnika (ssący), możliwe, że podczas wybuchu uszkodził się gdzieś plastik (popękał). Świece i przewody jeszcze raz dla pewności zobacz.
Kolego czy Ty nie umiesz czytać? Przy silniku M102 nie ma żadnego silniczka krokowego i nie wprowadzaj dalej setek czy tysięcy czytających w błąd.To jest zwyczajny regulator obrotów minimum. falowanie obrotów powoduje uszkodzona sonda lambda, przepływomierz i wytarte ścieżki potencjometru przepustnicy. zasilanie na regulator obrotów minimum wysyłane...
Proponowałbym pomiar ciśnienia w cylindrach. Być może zawór ssący jest nieszczelny , a cykanie to uciekająca kompresja.
Witam -coś luźnego przy silniku -zła jakość paliwa -lejący wtrysk -pompa -rozrząd(napinacz lu przestawiony kąt) O ile pamiętam w CDI w kolektorze ssącym są cos w rodzaju "przepustnic"- sprawdź ich działanie.
Wystarczy odkręcić kolektor ssący ;)
Górski jest ok. Czujnik sterowania w kolektorze ssącym także.... Pozostało mi na dzień dzisiejszy sprawdzić tylko pompy./nawet ciśnienie wstępne jest ok 4,6bar-.Pompa wstępna jest także ok na biegu jałowym w odpływ idzie około 2l paliwa/.Ale dzięki za podpowiedzi "co dwie głowy to nie jedna".Pozdrawiam
Weź pod uwagę, że przy odłączonym wężyku podciśnienia, zawór pozostaje otwarty. Gdy choć jedno pokrętło jest ustawione na "ciepłe" (choćby minimalnie, aby tylko nie na całkiem "zimne"), nie powinno ssać z wężyka. Jeśli tutaj będzie ok, to usterka jest raczej mechaniczna - coś z klapami mieszajacymi. No i najważniejsze: czy płynu jest pod dostatkiem?...
Zle ujołem w czym jest problem, chodzi mi o regulacje zaworów, czyli o śrube przeciwkontrójącom pod pokrywą zaworów. Brakuje juz regulacji, na zaworach ssących na cylindrach 1,2,3. wydechowe śą wporządku...
Zrobiłem porządek z przekaźnikiami i bezpiecznikami, troche nowych przewodów oraz nowe gniazdo przekaźnika i bezpiecznika. Wszędzie gdzie trzeba idzie prąd i przekaźnik rozłącza w odpowiednim momencie. Teraz gdy jest zimno mój problem z brakiem ssania jest bardziej odczuwalny, zanim ruszę musze z 5 min trzymać go na benzynie na powiedzmy 1200obr żeby...
Jeśli rozrusznik obraca z odpowiednią prędkością wał silnika ,to wina najprawdopodobniej,, leży,,w niskim stopniu sprężania [pierścienie, głowica-zawory].Remont silnika lub w takim przypadku do odpalenia silnika zamiast samostartu- lepiej sprawdza się tzw.,,kopciuch,,-po prostu wysoka temperatura z palnika gazowego lub innego żrudła do kolektora ssącego...
Z tym dodatkowym pinem sam mnie naprowadziłeś na odpowiedź. Otóż ósmy pin jest oznaczony w kostce "15T" i służy do załączania układu podgrzewania kolektora ssącego. Jest właśnie załączany przez dodatkowy przekaźnik w skrzynce. Pod kolektorem wymacasz gruby przewód czerwono zielony (cytuję z pamięci). Koloru przewodu przy kostce stacyjki nie pamiętam....
Z praktyki to wiem, że będzie się pienił tylko w przypadku nieszczelności na ssaniu albo zbyt niskiego ciśnienia ustawionego na ogranicznikach. Najsłabsze ogniwa to wejście do pompy i przetarcia metalowego przewodu pod opaskami. Kapać nie kapie, a w praniu ciągnie powietrze. Po takich wojnach jak opisujesz to o nieszczelność nie jest trudno. Ciśnienie...