No więc tak komin podobno był sprawdzany przez kominiarza zanim wynająłem mieszkanie czyli w maju właściciel mówi że może mi pokazać protokół z wizyty kominiarza. Co do kratek to jak dla mnie jest trochę dziwnie ale jest tak że obok kratki kominowej czyli tej do której jest podłączony piec jest kratka wentylacyjna i z niej wieje zimne powietrze. Do...
Czujnik ognia jest fabryczny. Siedzi w komorze spalania. Czujnik jest rezystancyjny. Zimy ma około 3omy, a rozgrzany do czerwoności (czyli tak jak w piecu pracuje) około 8om. Zmiana więc o 5. Zasilanie 5v podaje na ten czujnik przez rezystor 47om/2w, a drugi przewód z czujnika do masy. Zrobiłem więc dzielnik napięcia i odczytuję używając adc w atmedze....
pompa ssać będzie płyn ze zbiorniczka wyrównawczego (samochodowego) o pojemności ok 3 llitry, następnie pchać do palnika i ewentalnie tego triaka a na powrocie zamontuję chłodniczkę w postaci nagrzewnicy samochodowej z jakimś wentylatorem lub umieszczonej w kanale wywiewnym spawarki. Bardzo dobry tok rozumowania, tak właśnie są robione układy chłodzenia...
Pojedź do tego mechanika i niech sprawdzi czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (czujnik podciśnienia) napisz czy samochód ma instalację LPG bo to ważne pozdrawiam.
W rurze pomiędzy turbina a kolektorem ssącym. Czujnik jest od badania ciśnienia doładowania. Na podstawie jego odczytów sterownik silnika reguluje pracę turbiny.
Witaj ponownie :cry: Była nie była pompa paliwowa, temat przerabiany wielokrotnie. Na odległość porady :D Znalazłeś winowajce i nie mów, że nie usunąłeś usterki. :D Żartuje, przepraszam. Nie sprawdziłeś zasilania na kostce a szkoda, bo widzisz jest taki problem :D że to nie tedy ma wracać paliwo i nie jest dziwne, że nie mogłeś wdmuchnąć powietrza,...
nie zauważyłem żeby czujnik położenia wału został uszkodzony,próbowaliśmy na plaku odpalił, ale zaraz zgasł. Zapowietrzone auto. Doprowadzić układ zasilania do porządku. Sprawdzić przelewy na wtryskach, ewentualnie wymienić. Najlepiej jakąś pompką podciśnieniową ssać paliwo przez filtr paliwa, będzie słyszalne syczenie na rurkach przelewowych.
Jakiego smoka , chyba wawelskiego , bo w 190E pompa jest na zewnątrz zbiornika i to poniżej jego dna. A doprowadzenie paliwa do pompy jest z dna zbiornika? Tam od spodu zbiornika jest jakiś przyłącz? :lol: Nie wiem czy zauważyliście, ale napisał że samochód zaczyna szarpać, bo po prostu zaczyna brakować paliwa (spada ciśnienie). O ile rzeczywiście...
Tu masz widoczny czujnik po lewej stronie wraz z założoną wtyczką. http://mar-motomax.pl/skoda-fabia-14-16v...
Niebieski pytajnik - czujnik temperatury powietrza w dolocie. Czerwone to MAP sensor - a nie czujnik położenia przepustnicy. MAPsensor czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Czujnik położenia przepustnicy (TPS) po prawej stronie - ten pierwszy od dołu. Wtyczka po prawej wyżej to do silnika krokowego. Żółta wtyczka - na podstawie zdjęcia nie powiem.
Kolego zorientuj się czy masz faktycznie ten czujnik i czy jest wpięty. Bo odkąd Clip klon jest w cenie VAG- to coraz więcej głupot ludzie piszą i polegają bezgranicznie temu gów...... . Witam ponownie, jeśli ten czujnik powinien być w przepływce to jest na 100% wpięty i przepławka wymieniona na nową oryginalną, niestety nadal clip pokazuje -50 stopni...
Czujnik czyta z koła zamachowego i masz go w bloku silnika po stronie rozrusznika. Ssanie idzie z pompy wtryskowej , na zaworek w głowicy i do Vacuum pompy. Wiązkę najwygodniej przełożyć w całości. Piny pasują zamiennie do jednej i drugiej wtyczki. Ja po prostu rozpinam wtyczki i składam od nowa do właściwego sterownika. Gdyby był bez turbo, wystarczyła...
Witam, nie działa Ci ssanie. Pierwe posprawdzaj czujniki temperatury płynu i powietrza, one dają sygnał do sterownika a ten uruchamia ssanie czyli silniczek krokowy i dodatkową dawkę paliwa. Jak czujniki są w normie to krokowiec. Powodzenia
Masz ESI? Dość dobrze opisana procedura sprawdzania wariatora
Sprawdź przewod gumowy łączący kolektor ssący z czujnikiem podciśnienia jeżeli występuje tu plastikowa puszeczka to ją możesz usunąć.
Kolego-za zwiększenie dawki rozruchowej i pożadnia jałowego bezapelacyjnie odpowiada czujnik tem. cieczy chłodzącej i jest on ulokowany w plastikowej rurze przyśrubowanej do głowicy silnika.
To nie ten czujnik wymienił, ssanie odpowiada za temp silnika, a ten czujnik jest tam gdzie opisałem.
szukaj w kolektorze ssącym 3 przewody
Przy mono czujnik jest wkręcany z tyłu w kolektor ssący.
Witam, mam problem z błędem P2263 ( wartość ciśnienia doładowania różni się od wartości zadanej) w sprinterze 2.2 bi turbo 163 km, 2012 rok, po przejechaniu ok 40 km zapala się ten błąd, po wyłączeniu zapłonu kasuje się ale po kolejnych km znowu powraca. Wymieniłem węże podciśnienia , kolektor ssący, czujnik ciśnienia spalin, czujnik różnicy ciśnień,...
Dostęp do czujnika nie najlepszy, ale można go wymienić nawet bez demontażu kolektora ssącego.
Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale silnika przy gnieździe mocowania prawej kolumny zawieszenia...
Ja bym powiedział że pod kolektorem ssącym. Przy skrzyni biegów.
Czujnik do ecu jest prostopadle do tego, który wymieniłeś, w kolektorze ssącym nad alternatorem
Masz wszystko na tacy, a ty dalej nie wiesz gdzie wsadzić ręce? Co sprawdziłeś do tej pory?
Przetarciu uległ wężyk ciśnieniowy idący od kolektora ssącego do czujnika ciśnienia doładowania G71 znajdującego się wewnątrz sterownika silnika i zakłamany odczyt rzeczywistego ciśnienia w związku z tym powodował tryby awaryjne, usunięcie nieszczelności rozwiązało problem, czujnik o którym wspominasz to czujnik G72 mierzący wartość temperatury powietrza...
Jeżeli masz jeszcze ten silnik od Mazdy to porównaj koła pasowe wału - ilość zębów i czy w tym samym miejscu brakuje zęba. To samo z wałkiem rozrządu ssącym - w Fordzie jest chyba jeden ząb dla czujnika wałka. Zobacz czy w Mazdzie jest w tym samym miejscu i tylko jeden. Tutaj raczej będzie chodziło o różnice w sygnałach z czujników wału i wałka. Do...
Mam takie pytanie, jak odłączę przepływomierz to auto nawet gdy jest temperatura na minusie nie ma ssania. Czy przyczyną jest to że wtedy silnik wchodzi w tryb awaryjny? Czy informacji do sterownika na temat ssanie nie powinien dostarczać czujnik temperatury płynu g62? Ten z tego co patrzyłem czujnik na zimnym silniku ma dobre wskazania. Raz mi się...
Wykręć sondę, wkręć manometr bo wygląda mi to na zapchany katalizator. Jak nie masz manometru to odkręć wydech od kolektora i odpal. Jeśli będzie ok. to wywal kat.
W tych modelach zatykał się wężyk idący od kolektora ssącego do czujnika ciśnienia doładowywania na nadkolu lub padał sam ten czujnik. Sprawdź ten wężyk potem odłącz i przejedź sie bez czy jest różnica czy to samo,jak bedzie słabszy to masz dobre jesli nie bedzie różnicy to tam tkwi usterka. Jest jeszcze ustawienie nastawnika w pompie jeśli bedzie nieprawidłowe...
Czujnik jest i ma dwa kable, opisywany to czujnik ciśnienia oleju, stukowy jest z tyłu silnika zasłonięty kolektorem ssącym
Czy wtórne to trudno powiedzieć. Zawór odpowietrzania ma zaraz koło filtra powietrza i może na szybkiego sprawdzić, czy wtyczka nie spadła. Na rurze ssącej ma czujnik temperatury powietrza. Usterka powstaje najczęściej jak ktoś musi zdemontowac rurę ssącą z puszką filtra powietrza (np żeby się dostać do paska rozrządu albo alternatora) i włączy w tym...
Kolektora ssącego. Czujnik położenia wału trzeba zdemontować.
jest to czujnik temperatury sterowania wtrysku. Krótko mówiąc od zmiany dawki paliwowej ( ssanie )
Z boku kolektora ssącego, patrz za bagnetem do sprawdzania poziomu oleju
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie na tylnej ściance pod osłoną znajduje się MAP sensor rurka idzie do krućca w kolektorze ssącym,obok MAP jest wtyczka sondy lambda./MAP czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym/
Panowie, co wy za przeproszeniem pieprzycie ! Czujnik halla jest na ssącym wałku rozrządu, kontroluje przestawiacz faz rozrządu, można sobie zerknąć w gr 098 Czujnik położenia wału korbowego jest to czujnik magnetoindukcyjny, jego usterka definitywnie unieruchamia silnik
DPF nie wyłapie wszystkiego w 100%. Jak silnik ostro kopci to co nieco doleci do końcówki rury. Powinien też szybko zapychać się sądzą DPF i nadmiernie często wypalać, nawet pomimo czyszczenia. Przyjrzałbym się standardowym dieselkowym problemom, to jest szczelności dolotu, egr, stopnia zabicia syfem kolektora ssącego, czujnikom (zwłaszcza przepływomierzowi...
1. Elektrozawór oparów benzyny 2. Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
Albo sonda albo czujnik podciśnienia albo kolektor ssący nieszczelny - tu szukal j przyczyny. Samo się nie naprawi. Pozdrawiam
Co mam rozwijać - trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego czujnik nie daje sygnału a potem martwić się ewentualnie dalej. W tej chwili nie mam dostępu do EPC i nie bardzo pamiętam, czy te czujniki (wałka ssącego i rozrządu) są takie same. Jak są takie same, to można je zamienić miejscami i zobaczyć, czy błąd się przeniesie na drugi wałek. Jeżeli tak - to...
Bardzo proszę o informację czy został rozwiązany problem? Mam identyczne objawy... Wymieniłem rozrząd, ślizgi, napinacze, łańcuchy, wałek ssący, czujnik położenia wałka, elektromagnes, zawór sterujący i dalej tyrkocze... Głównie przy 1400-1600 obrotów, głównie przy odpuszczaniu gazu 😭😭😭
Ale tylko to jest stałe: 17812 - Układ recyrkulacji spalin P1404 - 35-00 - niewykonane nastawy podstawowe 17847 - Potencjometr zaworu recyrkulacji spalin (G212) P1439 - 35-00 - błąd nastaw podstawowych 17564 - Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (G71) P1156 - 35-00 - przerwa / zwarcie z masą 16497 - Czujnik 1 temperatury zasysanego powietrza (G42)...
Najprawdopodobniej będzie uszkodzony lub nie taki czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, miałem podobny przypadek w twingo
Witam.Jak dla mnie czujnik MAP pokazuje za wysokie podcisnienie w kolektorze ssącym,na wolnych obrotach ma być 0,30-0,35 bara.Przypominam ze jest to MULTEC i całe oblczanie dawki paliwa opiera sie głownie o ten czujnik.Ja bym zmierzył podcisnienie w kolektorze ssącym i porownał z TECHEM.Byc moze jakas nieszczelność zaworów ssących powoduje wzrost tego...
Łapał lewe powietrze przy kolektorze ssącym wymieniłem czujnik g71 , przepustnice i świece
Czujnik ciśnienia doładowania, ten w kolektorze ssącym. Przekroczenie zakresu pomiaru lub zwarcie, przerwa...
Dokładnie wałka wydechowego, widać na zdjęciu w głębi drugi czujnik położenia wałka ssącego
Do kolektora ssącego
Chodzi mi o to, że komputer odczyta z czujnika położenia walu korb. że tłok ma wykonać ssanie a nie prace. Nie musi tego "wiedzieć". Chyba że dla potrzeby sekwencyjnej pracy wtryskiwaczy, to ma wtedy dodatkowo czujnik położenia wałka rozrządu. Jest też inna metoda ale nie wiem czy akurat to Cie interesuje.
Jaki silniczek?
Skoro zawór n75 jest ok i kierownica turbo też to ciśnienie doładowania powinno być w porządku. Możliwe że czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym działa nie poprawnie. Załóż manometr w kolektor ssący i przejedz się. Jak ciśnienie będzie ok to czujnik do wymiany a jak nie będzie ok to na pewno nie możesz mieć dobrej kierownicy albo jej sterowania.
jest w kolektorze ssącym pod korpusem przepustnicy w okolicy alternatora!!!!!!!!!!!!
Z tyłu silnika, pod kolektorem ssącym, "czyta" z tylnej płaszczyzny koła zamachowego
Zwykle ssący to A a wydechowy B....ale można to sprawdzić odpinając czujniki i patrząc na błędy
Ten z jednym pinem jest na zegar, Ciebie interesuje ten drugi, na 2 przewody. MAP to właśnie czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Powodzenia.
ten silnik nie ma przepływomierza i czujnika wału.Najrozsądniej podepnij jakiś tester ,przyczyn może być wiele ( czujnik temp, nieszczelność kolektora ssącego ,silnik krokowy; to bym sprawdził na początek)
Z16XEP nie ma przepływomierza.Te dwa przewody to czujnik temperatury zasysanego powietrza.Do obliczenia dawki korzysta z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym i jeszcze paru parametrów.Pozdrawiam.
P0070 — czujnik temperatury powietrza zasysanego, ale on jest w przepływomierzu P1105 — tu nie jestem pewien, bo to czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym, lub czujnik ciśnienia atmosferycznego który w niektórych wczesnych wersjach był montowany oddzielnie (wg. schematu wraz z przewodem od przepływomierza). Trzeba sprawdzić jaki wartości...
Szukaj na kolektorze ssącym kostki 4piowej.
Witam. Nie działa ci automatyczne ssanie. Czujnik temperatury sprawny?
Wczoraj oprócz wymiany regulatora na pompie wymieniłem jeszcze raz filtr paliwa oraz czujnik na kolektorze ssącym. Czujnik ciśnienia na listwie podmieniany był wcześniej (bez zmian), pompka w ramie jest nowa i działa dobrze. Zauważyliśmy jeszcze ze zanim wtrysk zacznie migać auto dużo słabiej przyspiesza a dżwignia w gruszce po przekręconym zapłonie...
Witam. Czujnik doładowania zwany czujnikiem ciśnienia bezwzględnego, MAP sensor, czujnik kolektora ssącego w tym wykonaniu jest zespolony z czujnikiem temperatury powietrza, dlatego ma 4 wyprowadzenia. To są dwa czujniki w jednym. Na 1 rys. schemat tego czujnika (piny 1,2,3,4), a 73,31,71,52 to piny do ECU Rys.2 kolejność pin w czujniku. W zał. dokładny...
to co znalazłeś w aucie to najprawdopodobniej czujnik temp.silnika pisałem "pod kolektorem ssącym" kable brazowy i brązowo niebieski
Komputer pokazał błąd ciśnienia w kolektorze ssącym. Czujnik wymieniony na nowy Ile Ci map pokazuje ? dubel ;)
Z elsy wynika ,że pod kolektorem ssącym (G62).
Dodatkowe mogą zniwelować nikly zysk z gwc. To raz. Dwa- od wydajności przepływu powietrza zależy ciśnienie odparowania w trybie grzania. To sa wielkości pod które projektowano algorytmy pracy urządzenia. Zmieniając je możesz wiecej stracić niż zyskać. Wysterowanie zaworu rozpreznego i wiele innych Zmiennych. Pomyśl, ze w samej jed. Zew. Mogą byc 4...
Na kolektorze ssącym, czujnik ciśnienia
Sprawdź czy nie jest pęknięty wężyk od czujnika ciśnienia kolektora ssącego(czujnik przymocowany jest na ścianie grodziowej)
Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
Czujnik cisnienia w kolektorze ssącym (taka czarna kostka z weżykiem i trzema kabelkami w zielonej wtyczce) umiejscowiony w okolicy serwa hamulcowego. Ewentualnie sonda lambda ale proponuje zacząć od tego.
(Czujnik ciśn./temp. w kolektorze ssącym) (montowane opcjonalnie). Podzespół <Czujnik ciśn./temp. w kolektorze ssącym> znajduje się przy kadłubie silnika, od strony zasysania. Według bosch esitronic.
W kolektorze ssącym czujnika temperatury
skyliner91 jak by się rozjechały mapy to chodził by na benzynie a nie chodzi i na pb i lpg. a tak do servislaser, sprawdź ( nie pamiętam jakie czujniki ma ) map sensor( czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym) , czujnik temperatury płynu, szczelność kolekrora ssącego, przepływomierz , i czujnik tem. pow. zasynanego. i jeszcze jedno, morze ci podawać gaz...
Z tyłu pod kolektorem ssącym od strony skrzyni. Dojście nieciekawe.
Kolejna kwestia to jak bardzo ta Scania kopci bo ogólnie to Scania lubi se zakopcić np przy zmianie biegów. Turbosprężarka zregenerowana?? Pierwsze pytanie: dlaczego była regenerowana a drugie pytanie to czy jest zregenerowana poprawnie?? Pasowałby po pierwsze sprawdzić szczelność dolotu i intercoolera (baaaaaaaaardzo częsta usterka w Scanii) i podmienić...
Odłącz wtyczki: - od zaworu EGR - od elektrozaworu podciśnieniowego na kolektorze ssącym - czujnika temperatury silnika wyciągnij tą część wiązki i zaglądnij do środka.
Witam A ja się bym skupił nad tym grzejącym się do czerwoności kolektorem wydechowym . 1. Wyeliminować katalizator i ogólnie cały wydech - przytkanie nie musi być ciągłe . 2. Jeśli kat ok to : dlaczego rozgrzewa się kolektor, jeśli spaliny mają swobodny ruch? a może to nie spaliny tylko dawkowanie powietrza lub coś co na to ma wpływ !!! Co ma wpływ...
Okolice wtrysku, kolektor ssący, na jednym przewodzie, wsuwany konektorek.
Intake. To chodzi o czujnik obrotów walka ssącego, można go tylko sprawdzić oscyloskopem. A co do sondy i pomiaru oporności to sprawdź na jedno imiennych kablach które idą do Sondy. Będą dwa jednego koloru i powinno być z tego co sie nie mylę niespełna 20 Ohm
Czujnik faz na górze lub rozleciał się wariator na ssącym
Nie to czujnik różnicy ciśnień od filtra cząstek. Szukaj czujnika na rurze która podaje powietrze do kolektora ssącego - rura o średnicy ok 60mm. Pokaż zdjęcia pod maską.
Moim zdaniem usterka czujnika zasysanego powietrza nie powoduje załączenia wentylatorów. Czujnik temp.zasysanego powietrza jest chyba w kolektorze ssącym,drugi może być w przepływomierzu. Co innego czujnik temp.cieczy chłodzącej, którego usterka na pewno załączy wentylator. Jeden czujnik jest w obudowie termostatu (pompy) ,drugi może być na wyjściu...
Raczej nie. Mam na myśli nieszczelności za czujnikami, przepustnicą itp. (kolektor ssący, ewentualne wężyki podciśnienia). Sama obudowa filtra nie powinna mieć na to wpływu.
"Nikt nie wie gdzie jest czujnik Halla", w tym silniku jest czujnik obrotów wału, pod koletkorem ssącym w okolicy rozrusznika. Gdyby był uszkodzony obrotomierz nie wskazuje nawet na obrotach rozrusznika. Te bezpieczniki są zasilane po przekaźniku pompy paliwa, zasilanie przekaźnika po bezpieczniku sa2 50 A.
pisze jak byk!
Sprawdzić trzeba czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym, tzw. czujnik MAP
Trochę bez sensu doprowadzać do zaworu EGR podciśnienia z kolektora żeby sterownik miał informcję, skoro w kolektorze ssącym jest czujnik ciśnienia, który w zupełności (wg mnie) by wystarczył.
Uszkodzony był czujnik położenia wałka ssącego. Błąd 0011 się nie pojawia. Pozdrawiam
Na wstępnie przepraszam że ponawiam temat lecz w poprzednim odpowiedzi były bardzo nie jasne, synchronizacja z dnia 22.07 przed demontażem czujnika z wałku ssącego grupy 90. 0 91 0 93. -12 Synchronizacja po zdjęciu czujnika i ponownym założeniu dzień. 24.07 grupy 90 21 91. 21 93 -11 czujnik zamówiony nowy, czy może tak pokazywać synchronizację przez...
2.0 benzyna z gazem 8 zaworowy bodajże na aluminiowym kolektorze ssący
Taką sytuację może stworzyć brak masy pomiędzy czujnikami a ECU. Masa czujników jest zawsze prowadzona osobno do ECU i dopiero w ECU łączy się z całą masą (sterownika, silnika, pojazdu). Napięcie 0.7 V by oznaczało że gdzieś jeszcze ta masa się zamyka poprzez inny czujnik, albo np. diodę zabezpieczającą przez odwrotnym podłączeniem do zasilania +5V...
SPN 4462 Układ oczyszczania spalin – sprawność redukcji NOx 1 Strategia monitoringu Kontrola układu oczyszczania spalin i systemu AdBlue® Odbiór przez klienta/opis objawów Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale Failure Mode Identification (FMI) FMI 8 Nieprawidłowy sygnał Wskazanie na wyświetlaczu Priorytet 4 Tekst wskazania...
z tyłu silnika pod kolektorem ssącym czujnik wału trudno go znależcale dasz rade ---czeka cie kanał
Witajcie, co jest w silniku AGN odpowiedzialne za włączanie i wyłączanie ssania? U mnie nawet jeśli jest +25 i auto postoi to po odpaleniu przez ok 3 min mam ssanie. Czujniki pokazują prawidłową temperaturę w vagu.
Ja bym się wstrzymał z głowicą. Załóż inny wałek na probe, może był już zmieniony i ma dwie krzywki teraz. Sprawdź podejrzaną krzywkę czujnikiem zegarowym.
Skoro komputer pokazał błąd czujnika to trzeba sprawdzić przewody miedzy komputerem a czujnikiem. Te objawy bardziej mi wyglądają na jakieś nieszczelności w kolektorze ssącym.
Sprawdź lambdę, wężyk do czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym i czujnik temp.
Nie będzie Ci czasem świrował ten zawór od przestawiania wałka ssącego. Tam chyba czujnik wałka i ten zawór jest na tym samym wałku - ssącym.
Witam udało się rozwiązać temat? Bo mam podobnie błąd p0335 i auto max 3,5tys obrotów. Wypiecie czujnika wałka ssącego gasi auto bez kodu odnosnie tego czujnika... Bez czujnika wałka a nie wału nie widzi obrotów silnika...
czujnik ssać pozycja czujnik ssać czujnik odpowiadać ssać
bosch pralka vario perfect praktyczne programowanie rs232 wingo schemat
transformator słuchawkowy krzyzak pralka
Sterowanie proporcjonalne Scanreco - problem z jednoczesnym działaniem funkcji Ikon 43" Smart TV TP.HV553.PC821 E43DMS Panel – Firmware/Dump Sources & Compatibility