Masz dwie sondy, na prawy i lewy bank cylindrów, zobacz na takie rzeczy jak: -przepływ powietrza ( na wolnych około 16 kilo na h) -czy odczytana temp. pokrywa się z grubsza z rzeczywistą -pozycję integratora pola pracy O2 (około 128 krok) Jest gazownia w aucie?
Z tym gaśnięciem to sprawdź, czy przypadkiem nie jest coś z silnikiem krokowym, bo to on jest odpowiedzialny za wolne obroty, tzn czy działa i czy nie jest brudny, co się często zdarza. Po prostu wykręć go i wyczyść jakimś wd40, tak samo jego gniazdo przy wtrysku. Jak go wykręcisz, to go podłącz do wtyki i włącz stacyjkę - powinien się poruszyć, a odnośnie...
witam-czasem nie ma przerwy w kablu? sonda-sterownik,bywaja kable ekranowane przy zlym wpieciu sie w kabel(wbijanie ostrej koncowki miernika w kabel sondy) jest zwarciekabla do masy.moze to.sprawdz polaczenie na sonda-sterownik. POZDRAWIAM
Sonda szerokopasmowa ma stałe napiecie, które powinno wynosic 1,5V. Więc którą sonde zmieniałes, 1 czy 2? Zrób analize spalin na benzynie.
Sonda pracuje w granicach 0,5V gdy nie ma masy, czyli odniesienia. Podłącz masę do obudowy sondy i sprawdż...
zasilanie na wtyczce sond to około 1v Zasilanie z przekaźnika wielofunkcyjnego. Brakuje Ci plus 12V. Pewnie upalony styk lub uszkodzona wiązka. Sprawdzaj żarówką minimum 21W, miernik wyprowadzi Ciebie na manowce.
zmienne. pod warunkiem ze wiesz jekie to przemienne
Tam masz wideband i ma być między 0,3-0,6V ,tam nic nie oscyluje.
Druga sonda jest sondą diagnostyczną katalizatora, napięcie na niej ma być stałe.
Ma być stałe napięcie na 2 sondzie.
Masz uszkodzony MAP sensor lub przerwany gumowy przewód (wężyk) który go łączy z kolektorem dolotowym.
Odświeżam temat. Volvo S60 2,4 benzyna. Sonda 4 kable - 2 czarne, niebieski, biały. po podpięciu pod komputer pokazuje błąd sondy przez katalizatorem. Błąd usunięty. Pomiar napięcia na wolnych obrotach 0,3 - 0,5 V na kablach niebieskim i białym. Na grzałce napięcie to samo. Gdy grzałka się załącza napięcie na białym i niebieskim 3,8 volta. Na grzałce...
czy wadliwe działanie sondy lambda naprawdę może zwiększyć spalanie o blisko 100% Tak, sonda Lambda ma zasadnicze znaczenie dla pracy silnika i ilości zużywanego paliwa. Ponadto proponuję sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Tak jak napisali koledzy, do dobraj diagnozy potrzebny jest mechanik co zna VAG. Trzeba ocenić na podstawie wskazań,...
Pomiar napięciowy robiłem na podłączonej sondzie tak jak piszesz sandamiano (opis pierwszy post) i nie jest tak jak powinno być. Kiedyś do tyłu z 5 lat robiłem tak właśnie na tej Bosch-owskiej i ładnie napięcie się zmieniało a teraz jakieś stałe napięcia są.
Jaką wartość ma to stałe napięcie?
W drodze z pracy odpiąłem sondę lambda i check engine nie zapalił się ani na benzynie ani na LPG. Dlaczego? Na benzynie mam stałe napięcie na sondzie tzn. około 0,86V bez względu czy na wolnych obrotach czy też nie - przy dodawaniu gazu również napięcie się nie zmienia. Na LPG jak wcisnę i zdejmę nogę z pedału przyspieszenia to widać na mierniku zmianę...
może te rysuneczki dopomogą :)
jeśli chodzi Ci o kogoś znającego się w tym temacie z Łodzi, który mógłby Ci pomóc to zadaj takie pytanie w tym temacie : http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f=3... jeśli nie znasz jeszcze tego forum to polecam się szybko zarejestrować i korzystać z porad i wiedzy fachowców.
Jeżeli jest to druga sona (za katalizatorem), to nie ma w tym nic nienormalnego.
Może niejasno sie wyraziłem ale chodziło o fakt iż silnik musi pracować chwilę aż nabierze odpowidniej temperatury. Nigdzie nie jest napisane ze miernik musi być w tym czasie podłączony...
Między sondą a komputerem są przewody, złącza - może być zły styk, pękniety przewód itp... Często spotykany jest też dodatkowy przewód wyrównawczy masy silnik - komputer, właśnie dla sondy lambda. No bo jeśli na samej gołej sondzie widać oscylacje, to raczej działa - chyba że działa ale napięcia niewłaściwe.
Kontrolka przed uruchomieniem silnika po wlaczeniu stacyjki świeci po odpaleniu silnika gaśnie. Wiec kontrolka check dziala poprawnie zapomnialem dodać że został wymieniony dpf na jakiś zastępczy
Wracając do tematu stałego napięcia na sondzie lambda. W samochodzie mojego ojca jest attuator i najprawdopodobniej wariuje on na wskutek wskazań z sondy lambda - tj. stałego napięcia. Zaczynam podejrzewać, że problem tkwi w ustawieniach sterownika (w moim przypadku staga 100), który ma źle ustawiony typ sondy lambda, (możliwe, że rezystancyjną - sterownik...
jak wykręcisz świece i bedzie czarna to napewno dostaje za dużą dawke paliwa i bedzie dużo palił a jal bedzie elegancko opalona brązowa lub biała to wszystko jest ok apropo tych komputerów które pokazują że wszystko jest ok otuż sonda lambda jeśli jest niesprawna i napięcie na niej np jest stałe nie zmienia sie w zależności od spalin i wynosi ok 05v...
No i zrobilem dzis ten test strzykawkowy,sonda poszla na bogato czyli dobra a czas wtrysku ani drgnal.Mialem inny sterownik wiec go wsadzilem i pale,miodzio,sonda chodzi i korekcja wtrysku ok.Co w tamtym kompie jest,szlag trafil mape czy cos innego?Jak mu zamiast sondy podalem0,2-1,0V to korekcja stala na wczesniejszym0,53ms
andi21, tzn. emulacje "masą"? właśnie troszke poczytałem i spróbuje ją ustawić jutro. Mam takie 3 tryby - przebieg, masa i odłączona. Przy odłączonej raczej będzie łapał błędy. Rozumiem, że emulacja masą podaje stałą wartość napięcia sondy ??
Sonda za katalizatorem powinna po odpaleniu samochodu chwilowo naśladować zachowanie pierwszej sondy a po rozgrzaniu katalizatora powinna podczas stałego obciążenia silnika utrzymywać w miarę stałe napięcie między 0,6-0,8 V z delikatnymi odchyłkami oraz powinna reagować znaczna zmianą wartości podczas przyspieszania oraz hamowania. Warto pojeździć z...
Skład mieszanki ma się zmieniać co chwilę, czyli ma być bogato, po chwili ubogi i tak w kółko. Skoro w aucie nie masz katalizatora to ciężko z danych będzie powiedzieć czy jest ok. Chyba że ktoś to będzie porównywał do auta bez katalizatora. Ogólnie to z analizatora ciężko powiedzieć czy jest ok bo nie ma kata, auto może brać olej więc do czego to porównywać?...
Masz trzy białe? Chyba dwa białe i szary oraz ten czarny - sygnałowy. Mówimy o przewodach od sondy , a nie od ECU. Nastawiamy multimetr na 2V prądu stałego , plus podpinamy do czarnego przewodu minus przyrządu do SZAREGO lub masy . W czasie pracy rozgrzanego silnika na wolnych obrotach sonda oscyluje z częstotliwością 1 Hz napięciem od 0,2 do 0,8V.
W takim razie dlaczego przy stałej prędkości obrotowej napięcie na sondzie jest również zmienne?
Tak. właśnie na benzynie nie pali. Gazu nigdy nie używam do zapalania. Byłem z nim dzisiaj na komputerze i dowiedziałem się, że sonda lambda nie podaje sygnału (ma stałe napięcie 0,45V) i sporadyczne problemy z przepływomierzem powietrza. Czyżby to? Sonda? Można jakoś ją reanimować czy jest zgon?
Widziałem coś takiego w Seicento 1.1 mpi. Takie pulsowanie napięcia non stop, natomiast gdy sterownik potrzebował nagrzać sondę to puszczał stałe 12V. Po nagrzaniu znów wracał do pulsowania. Grzał tylko pierwszą sondę, nigdy nie widziałem żeby włączyło się grzanie drugiej. Błędów nigdy nie było więc chyba tak ma być. Te pulsowanie to pewnie sprawdzanie...
To jest silnik 16v więc było ok. Ciekawe że interfejs Delphi podaje napięcie z pracującej sondy jako "za katalizatorem" a tej sondy niema. Za to parametr " sonda lambda na wejściu jest stałe 400mV. Czy błąd jest w programie czy w kablach? https://obrazki.elektroda.pl/9164973600_... Po starcie jest ok przebieg oscyluje 0.1 do 0.9 a później...
Witam, na końcówce 18 (wtrysk) pojawia się napięcie stałe, wtrysk zalewa kolektor dolotowy i sonda Lambda wyłącza zapłon, k.18 zasilana jest ze scalaka L9150/9170 lecz nie ma ich w hurtowni (RHH w Rzeszowie); czy ktoś może mi podpowiedzieć, kto zajmuje się ewentualnie naprawą centralek sterujących???
Multimetr na napięcie stałe, powinno być od 0,1 do 0,8 V w zależności od obciążenia.
Miganie kontrolki "check" we fiatach często sugeruje brak adaptacji koła fonicznego lub uszkodzenie (zmniejszenie sprawności) katalizatora- jeśli w programie druga sonda lambda pokazuje zmienne napięcie to możliwe że katalizator się kończy . Druga sonda powinna pokazywać w miarę stałe napięcie jeśli pamiętam około 0.6 V
Czy sterownik może wytwarzać napięcie na sondę lambda rzędu 450mV ? Ne wiem czy to jest normalne. Sonda po odłączeniu wskazuje stałą wartości 780mV. Natomiast jak ją podłącze to napięcie zaczyna spadać do 280mV. Jeszcze jedno pytanie ma to na celu zastąpienie wartości z sądy, wartością zadaną przez sterownik (tryb awaryjny) ?
Kilka pytań: 1.Czy jeżeli przy stałych obrotach silnika (obojętnie czy to będzie 1000/2000 czy 3000obr/min) sonda oscyluje od 0,4 do 1,3V ale w taki sposób że przeskakuje od jednej skrajnej wartości do drugiej w mniej niż sekunde to znaczy że jest uszkodzona? 2.Czy odczyt wskazań pod VAG jest wiarygodny czy nie? 3.Czy jeżeli we wtyczce sondy od strony...
Że rozjeżdżają się mapy benzynowe, to sam do tego doszedłem, teraz pytanie - jak to zrobić poprawnie? Odłączyć aku na parę minut i co potem? I jeszcze jedno: ostatnio jak byłem u gazowników, to sonda lambda dawała prawie stałe napięcie 0.21-0.22V na wolnych obrotach. To znaczy że coś jest nie tak? Czy to może powodować takie usterki? Bo wiem, że komp...
Witam, podpiąłem dziś thalię do komputera i mam parę pytań: 1. Ciśnienie na reduktorze 1,5 bara, czy to trochę nie za dużo? reduktor ma już8 lat i może przepuszczają już membrany? 2. wartość napięcia na sondzie lambda stałe 0,47V. Brak jakichkolwiek zmian, mam rozumieć że jest ona walnięta? Instalacja Omegas Landi Renzo sekwencja. Silnik 1,4 8v
Sawek o tej co piszesz pokaże na oko zawartość tlenu. Jeśli chcemy znać dokładny pomiar, wąskopasmowe standardowe z zakresem 1,1 się nie nadają. Nas interesuje Lambda 1.1-1.3 czyli dla sondy cyrkonowej/tytanowej napięcie poniżej 200mV, poniżej tej wartości zależność napięcia od składu ma ch-kę prawie stałą.
Witam Mam problem ze zdiagnozowaniem na czym polega usterka (a może to nie usterka?) sond lambda w corsie c z 2001r silnik z10xe. W zasadzie nie było żadnych objawów aby coś się nie tak działo, jedyne czasami lekkie zafalowanie na wolnych obrotach, ale przepustnica jest trochę zasyfiona więc tym to tłumaczę. Ale sprawdziłem kontrolnie opcomem (żadnych...
Jeżeli jest to sonda starego typu z 4 przewodami a nie szerokopasmowa to Niemiec ma rację. Ma oscylować gdy silnik jest ciepły i masz stale obroty - nie ważne czy to bieg jałowy czy 2000 czy 4000 obr/min. Przy pedale w podłogę w czasie jazdy ma pokazywać ok 0.8V a przy hamowaniu silnikiem tak do 2tys obr/min powinna pokazać 0V. Mowa tu o starym typie...
Witam! Problem następujący. Jest sobie mój Polonez Caro Plus 1.6 GLI. Silnik 1.6 OHV na wtrysku jednopunktowym Bosch Mono Motronic MA 1.7. Silnik nie stracił nic z dynamiki, lecz wzrosło spalanie. Samochód posiada fabryczną klimatyzację, alternator 100A (podgrzewane fotele, lusterka) oraz wspomaganie kierownicy hydrauliczne JKC (jeśli to też wpływa...
Proste jak drut kolczasty - centralka gazu ma emulator sondy i daje stałe prawidłowe napięcie. Na Benzynie działa sonda "fizycznie" - wymiana sondy na nową lub używkę.
Kabel od al700 oryginalny jest lipny - pownie skorodował no i trzeba się łączyć programem po przełączeniu na zapłon a nie przed jak się nie mylę. No ale jakość oryginalnej wtyczki jest tragiczny więc tutaj też może być problem. Nie wiem po co się cofać zresztą krokowca też można zrobić na śrube choć trzeba sterować przez al700 a nie ręcznie. Bardziej...
Nie wiem czy wybrałem dobry dział... Prosze o informacje jezeli coś nie tak. Do rzeczy.. Znam sie na elektryce i na podstawowych elementach elektroniki, dlatego potrzebuje waszej rady. Chce zbudować prosty wskaźnik dla sondy lambda. Z tego co sie orientuje sonda generuje prąd rzędu kilku mikroAmper i napiecie w zakresie 0 do 1 V o przebiegu sinusoidalnym....
Witam, może ktoś spotkał się z usterką i jest w stanie pomóc. Silnik 1.6 K4M, sterownik Sagem S3000. Mianowicie po uszkodzeniu przewodów od sond lambda (co poskutkowało uszkodzeniem samych sond) naprawiłem instalację i wymieniłem czujniki, auto pojeździło kilka kilometrów i straciło moc, lambda na pierwszym sensorze cały czas wzrasta (od 500 mV przy...
Mnie się wydaje ze mieszanka powinna dążyć do optymalnego poziomy czyli lambda powinna wskazywać ok 0.5 V a skoro zatrzymuje się to cos jest nei tak, . Rzeczywiście ok. 0,5V to mieszanka stechiometryczna, ale charakterystyka w okolicy λ=1 (0,5V) jest tak stroma, że napięcie długo się nie utrzyma. http://us1.webpublications.com.au/static...
Jeśli to niebieski dwupinowy czujnik WTS-05 to takie powinien mieć wskazania -20 stopni 29.12 kiloomów -10 stopni 16.6 kiloomów 0 stopni 9.75 kiloomów 10 stopni 5.97 kiloomów 20 stopni 3.75 kiloomów 30 stopni 2.42 kiloomów 40 stopni 1.60 kiloomów 50 stopni 1.08 kiloomów 60 stopni 0.75 kilooma 70 stopni 0.53 kilooma 80 stopni 0.38 kilooma 90 stopni 0.28...
No dobrze ale według Ciebie pierwsza dobrze pracuje? I jak to jest z tym ze po rozgrzaniu ma stałe napięcie i tak powinno być?
na pb jest w miare dobrze po za tym ze ciezko pali po nocy to jak odpali i wyda z siebie czarna chmure dymu(po ostrym dodaniu gazu) z rury to pokazuje w tych granicach co mnie bardzo dziwi ale jutro jeszcze dokladnie sprawdze bo mam teraz tester podpiety na stale do sondy.
Witam Wiem jedynie co nieco o elektronice, więc potrzebuję porady jak stworzyć coś takiego do instalacji 12v: Potrzebuję urządzenie, które tak jak emulator sond lambda - będzie symulowało podane napięcie. Napięcie może być stałe (ustalone przeze mnie) albo żeby dało się suwakiem wybierać pomiędzy dwoma, trzema ustalonymi. Wydaje mi się, że to dość prosty...
co tu rozwijać! we wtyczce do komputera sterującego silnikiem rozcinasz przewód nr 18 (są oznaczone na krawędziach i licząc szukasz) i pod oba końce podłączasz przewody które połączysz ze stykami przekaźnika które na stałe są zwarte aby przewód miał nadal przejście tyle ze przez przekaźnik! a zasilanie cewki tego przekaźnika podłączasz następująco!...
Masz racje . Skąd ja wziąłem sondę za katalizatorem sam nie wiem , to wszystko przez te atomy... To napięcie około 0,45V , to napięcie referencyjne sterownika. Jest stałe i tylko wtedy , gdy jest przerwa na przewodzie sygnałowym lu masy sygnału - brak zamknięcia obwodu. Gdzie mierzyłeś to napięcie - przy sterowniku czy przy sondzie?
Witam ponownie. Wymieniłem wczoraj sondę lambda, praca silnika bez zmian. Na komputerze wyskakuje błąd sondy lambda, chociaż przy pomiarach napięcia na komputerze przy pracy na benzynie sonda pracuje dobrze, napięcia się wahają 0.1-0.85 V, przy pracy na gazie jest stałe napięcie 0.35V. Za sondą są podpięte kable od instalacje gazowej, wydają się ok,...
Nie dam rady ustawić na sonde. Na 3000 obr jest napięcie ~0,7, zakręcałem więc pomału register i dochodzę do granicy gdzie jest stałe 0,7 lub ruch milimetr w prawo i wartości się zmieniają 0,1- 0,4 - 0,8, dalsze zakręcenie to już wartości 0,0x. Jest napięcie 0,7V włącza się wentylator, a napięcie spada na 0,02V... Sonda niesprawna czy miernik głupieje?...
cytat : Sonda lambda jest ogniwem elektronicznym, którego wielkość napięcia (od 0 do 1V) zależy od zawartości tlenu w spalinach. Zbudowana jest z dwóch platynowych płytek, rozdzielonych warstwą dwutlenku cyrkonu (ZrO2). Związek ten w obecności tlenu staje się elektrolitem, a na powierzchni płytek platyny pojawiają się jony tlenu o ładunku ujemnym. Czujnik...
Witam teraz pokazuje stale 0.7-0.8V Czyli osiągnęła napięcie przełączania.
No i niestety nawet na oryginalnej sondzie jest problem. Odczyty zaniżone do maks. 0,6V i przerwa w obwodzie grzałki. Niewykluczone, że uszkodziłem obwody wyjściowe sondy w DME przy pierwszej wymianie. Zrobiłem karygodny błąd i odciąłem przewody sondy bez jej odłączenia. Padł bezpiecznik 25A a obwód musiał się zamknąć przez masę nie zasilonego DME,...
wszystko wskazuje na to że sonda jest sprawna a to że na wyższych obrotach wskazywał stale 0,45V to raczej przyczyna miernika (zbyt szybkie zmiany napięcia na sondzie)
Nie znam się na AL-700 więc tylko przypuszczam że: przy mniejszych skokach napięcia sondy oprogramowanie sterownika szybciej dochodzi do wniosku że lepiej już się nie da ustawić parametrów. Zastanawiające jest że sterownik nie protestuje i kończy procedurę adaptacji pomimo że napięcie sondy sygnalizuje stale bogatą mieszankę.
Witam, Ostatnio walczę ze spalaniem mojego auta, i wziąłem się za zczytywanie VAGa. Niby wszystko jest jasne i nawet w jakotakim porządku, ale martwią mnie odczyty dot. sondy lambda, o których nie mogę znaleźć informacji. Mianowiście, w trakcje jazdy albo stania, raczej niezależnie od nagrzania silnika, co jakiś czas VAG wskazuje wyłączenie "kontroli...
Auto nie ma OBD (1998r). Włączam tryb testowy zworką w złączu diagnostycznym który sprawia że check silnika miga zgodnie z napięciem sondy lambda. Więc jadąc powyżej 3000-3500 obrotów albo na gazie do połowy lampka ładnie miga, co oznacza, że regulacja działa. Nagłe dodanie gazu przeważnie od razu powoduje zapalenie lampki (idzie na bogato na stałej...
Witam. W tych autach stosowane były sondy 1V. Jeżeli znasz się na mierniku możesz sprawdzić ją sam. Dwa białe przewody sondy to grzałka. Po odpaleniu auta powinno być na nich około +12 do +14v. Szary przewód to stała masa sondy. Możesz ją sprawdzić żarówka 12v5w podpiętą do + akumulatora a drugim końcem do szarego przewodu sondy (sonda musi być podpięta...
To nie jest wartosc Lambda, a napięcie sondy. Sprawdź wartosc lambda analizatorem spalin. Wypnij emulatory i sprawdź jeszcze raz. Wzbogac skład sprawdź reakcje sondy.
Jak mam to napięcie zasilania dla ECU sprawdzić?? Sprawdziłem oporność czujnika temperatury silninka przy jakiś 40stopniach jest około 600ohmów i spada, sonda lambda pracuje poprawnie, jedynie co mi sie nie podoba to napięcie przepustnicy jest stałe i pokazuje 2,99 lub 2,95, no i to napięcie zasilania dla ECU nie wiem jak mam to sprawdzić>.... pomóżcie.
Witam, Thalia z silnikiem 1.4 po około 10 sekundach od odpalenia zaczyna wypadać zapłon. Silnik od obrotów jałowych do ok. 1200 obrotów ma zadławienia i ciężko wchodzi na obroty w tym przedziale, na wyższych obrotach jest lepiej. Na początek podmiana świec, przewodów, cewki, zero poprawy. Po diagnostyce komputerem wyszło, że tylna sonda lambda nie działa....
Cześć. Proszę o pomoc w następującym problemie, w moim aucie jakim jest Renault Laguna II 1.8 B+G mam problem z podłączeniem drugiej sondy lambda. Otóż na komputerze wyskakiwał mi błąd ogrzewania sondy lambda - przerwa w obwodzie. Po podniesieniu samochodu okazało się, że mam wyrwaną wtyczkę w całości. Zakupiłem nową sondę i mam problem z podłączeniem,...
Witam. Pacjent Astra H 1.6 benzyna 2006 r. silnik Z16XEP Ciągle świeci sie check engine i wypedałowałem błąd 014100 , czyli sonda lambda za katalizatorem . Podłaczyłem OBD II i sprawdziłem jakie napięcia są na obu sondach .Pierwsza sona faluje od 0,075 do 0,810 ,a druga sonda ta za katalizatorem ma ciągle stałe napięcie na biegu jałowym i podczas jazdy...
Witam. Doszedłem do wniosku (nie wiem czy prawidłowego), że w autach z instalacją gazową, gdy sterownik od gazu źle symuluje sygnał z sondy, komputer w aucie zostaje 'rozregulowany' i auto po pewnym czasie zaczyna źle pracować na benzynie. Mierząc sygnał z sondy lambda można stwierdzić, iż ona nie pracuje (napięcie jest stałe, na przykład 0,8V). Może...
jeśli jest stale 0,5V, to jest źle, napięcie powinno się ciągle zmieniać proponuję zakup sondy z allegro
Piszesz 12V czyli mam rozumieć, że na jednym jest napięcie 12V a na drugim masa. A te 12V jest zawsze stałe czy tez może sie zmieniać. Mam na myśli fakt, że podczas pracy silnika napięcie na akumulatorze wynosi 14.6V czy też takie napięcie dochodzi do grzałki???
Piszesz że sonda przy dobrej mieszance oscyluje pomiędzy 0 a 1V a u mnie oscyluje pomiędzy 0.7 a 0.8 to jak może być za bogato ? Z góry dzięki za charakterystyke tylko szkoda że opisy są po Włosku Na dole masz link do wykresu z opisami polsku. Zielony wykres to napięcie sondy lambda w zależności od mieszanki, λ>1 to mieszanka uboga napięcie...
napięcie na lambda powinno sie zmieniać, w zależności od obciążenia silnika. Sprawdź czy sie zmienia, jeśli będzie miało stałą wartość np. 0,5V to sonda jest martwa
Pewnie już się dowiedziałeś jak działa sonda lambda ale napisze tutaj żeby jasnośc była. sonda wąskopasmowa generuje napięcie(nie prąd) w przedziale 0-1v ale nie generuje ona go liniowo w zależności od zawartości tlenu w spalinach. Wąskopasmowa sonda ma dwa stany(tutaj w zależności od sondy i zastosowanego paliwa wartości są różne więc nie podaje) "za...
Raczej spadek napięcia na przewodach. Albo do wymiany przewody, albo coś nie łączy z czego jest podawane zasilanie (prawdopodobnie BSM).
Witam mam nadzieję, że to właściwa kategoria tematu :?: Chcę zrobić w miarę prosty układ elektroniczny, który funkcjonował by tak: Sygnał napięcia ze źródła (sonda Lambda) w zakresie od 0,0 V do 1,2 V przebiegi b.zmienne w czasie. Do tego napięcia dodane regulowane stałe napięcie - ok. 0,5 V i na wyjściu układu suma tych napięć. Czyli np: 0,05V + 0,5V...
Czy możliwe jest, że raptem po 200 km filtr już się zapchał? Oczywiście że możliwe ,jak np silnik generuje za dużo sadzy . Bo np wąż na dolocie strzelony. Czy po wymianie filtra robi się tylko programowanie wymiany samego filtra, czy również programowanie czujnika różnicy ciśnień, jak przy wymianie na nowy? Przede wszystkim to trzeba usunąć przyczynę...
Nie mogę nigdzie znaleźc informacji w jaki sposób sonda lambda współpracuje z komputerem LPG jeśli po przejściu z benzyny ( ładne wahania ok 0,2-0,8V) na LPG jej wskazania są ..... prawie żadne. Można jedynie zauważyć stałe napięcie ok 0,03-0,06V. Bo rozumiem (instalacja II gen) iż po przejściu na LPG komputer LPG symuluje lambde dla komputera auta...
Witam! Mam taki problem, (Fiat Palio 1.2 8V). Na wolnych obrotach, na ciepłym silniku pojawia się losowo szarpanie - tak jakby jeden cylinder nie pracował. Kable, świece, cewki nowe. Wszystkie złącza czujników sprawdzone, czujnik wału wyczyszczony, silniczek krokowy również, filtr powietrza nowy. Objawy te same na beznynie i LPG. Moje podejrzenie padło...
Witam. Mam problem z sondą lambda, na benzynie działa jak należy a na gazie cały czas jest mieszanka bogata a jak dodam gazu to mieszanka robi się uboga i spada napięcie na sondzie. Mam kabel do interfejsu lpg i zacząłem regulować gaz ponieważ spalanie wychodziło ok 16l na 100km. Po podpięciu pod kompa okazało się że sonda lambda ma cały czas stałe...
Zrobiłem piec na olej przepracowany. Używam go już trzeci sezon i jest nieźle ale chciałbym aby było jeszcze nieźlej :) Największy problem jest z ustaleniem odpowiedniej proporcji powietrza do paliwa. Obroty wentylatora nadmuchu (a co za tym idzie ilość powietrza w palniku) bardzo ładnie regulują się napięciem stałym od 5 do 20 V dlatego przyszło mi...
Odpal auto rozgrzej niech pochodzi z 10 minut, następnie wes miernik ustaw na napięcie stałe na zakresie 2 voltow i wepnij sie czerwonym kablem miernika w czarny kabel sondy lambda, a czarny kabel miernika do masy i poobserwuj co sie dzieje i napisz nam wyniki... Dodano po 3 Odpal auto rozgrzej niech pochodzi z 10 minut, następnie wes miernik ustaw...
Sprawa jest prosta. Ja u siebie w mojej Lagunie mam identycznie. Czasami jest tak że nie ma żadnego problemu, a czasami nawet gaśnie na benzynie. O pracy na gazie nie wspomnę. Ogólnie jestem przeciw "gazowaniu" samochodów, szczególnie tych co są na wtrysku z sondą lambda. Ale cóż, kupiłem takie auto więc nie będę deinstalował instalacji gazowej. Wracając...
komputer pokazywał błąd katalizatora a nie sondy I dobrze pokazał - druga sonda jest to sonda diagnostyczna i jej napięcie powinno być w miarę stałe około 0.6-0.7 volta a jeśli jest inne czy oscyluje jak pierwsza sonda diagnostyczna to katalizator stracił swoje właściwości oczyszczające i dlatego program pokazuje błąd katalizatora oczywiście w oparciu...
Witam! Mam problem z sondą lambda. W ostatnim czasie wzrosło spalanie z 7,5 do ponad 11 litrów na 100km... Dzisiaj sprawdziłem napięcia na sondzie lambda, na jednym kablu jest 0 to pewnie masa, na drugim jest chyba zasilanie bo jest ok 13 V, a na trzecim na wolnych obrotach jest dokładnie 0.22V mniej więcej raz na 5 sek zmienia się na 0.23V albo na...
Dzięki MAN za odpowiedź. A może ona jest uszkodzona? Mam takie parametry odczytane Delphi: Opis 3929 Odchyłka sterowania lambda - za wysoki - Staly Różnica ogranicznika w filtrze cząstek stałych: 3 mbar Wskaźnik zawartości sadzy (wartość/100): 98 Ustawione położenie zaworu EGR: -159% Recyrkulacja spalin (tryb): Adaptacja wartości lambda Liczba udanych...
Witam. Czy ktoś może ma schemat sterownika do instalacji gazowej jak w temacie?? Mam problem z kontrolką check engine. Astra 1,4 na jednopunkcie. Sonda lambda podaje sygnał 0,43V do 0,49V na wolnych obrotach na paliwie. Na gazie jest 1V do 1,08V i taki poziom utrzymuje się na wejściu sterownika, natomiast na wyjściu stałe napięcie 0,14V. I ten sygnał...
No i winowajca falujących obrotów i nierównej pracy silnika chyba został znaleziony. Widząc w programie dt gas pracę sondy lambda napięcie utrzymywało stałe niezależnie od temp. i obrotów. Ktoś tu nieźle namieszał (najprawdopodobniej poprzedni właściciel BMW) Udało mi się odczytać numery fabryczne sondy na której jeżdżę i są one takie : 0258003265 numery...
Zasilanie grzałki sprawdzaj probówka 12v . Na jednym przewodzie masz mieć stały plus a na drugim ECM załacza masę. Jest to Sterowanie PWM dlatego na masowym żarówka będzie lekko migać. Dwa pozostałe przewody to masa i sygnał do ECM. Tutaj miernik. Te 0.45 jest utrzymywane przez ECM (bias voltage ) i nie jest to napięcie sondy. Nie zawsze jest to też...
Witam, Jestem posiadaczem Opla Astry 1.4 Z14XEP (2006 rok). Miałem okazje podpiąć go pod OP-COMa i z tego co zauważyłem to wskazania jednej z sond lambda wyglądają niebezpiecznie. A mianowicie utrzymywane są na stałym poziomie 449mV, bez względu na obroty silnika na biegu jałowym (tylko tak testowałem). Druga sonda reaguje zmianą napięcia wraz ze zmianą...
Witam! Posiadam Primerę z 2000r z silnikiem 2.0 B Z tego, co słyszałem napięcie z sondy powinno być stale a u mnie skacze miedzy 0 a 0,7v Gdy dodam gazu i puszcze to przez kilka sekund napięcie jest stale a potem znów skacze. Czy tak powinno być? Czy to jest objaw padającej sondy W załączeniu screen z Elm327
A więc sprawdziłem sondę lambda i jak auto odpalę na benzynie i silnik pracuje na biegu jałowym to na mierniku pokazuje stałe napięcie 0.55V a jak zwiększe obroty to napięcie waha się od 0.2 do 0.8V.Jak silnik pracuje na gazie to na czarnym przewodzie od sondy nie ma napięcia.Po założeniu instalacji wymieniłem sondę bo gazownik stwierdził że jest uszkodzona...
Witam. Czy sprawdził Pan dzialanie sondy lambda pod względem zakresu napięcia ? Przecież test OBD wykazał uboki skład. Najprawdopodobniej sonda "umarła" i wskazanie zostało na wartości stałej około 0,9 V. Tym samym sterownik zubaża dawkowanie benzyny i stąd ten problem. Proszę napisać jakiego typu instalacja BRC jest założona. Jeżeli jest to Blitz to...
Ja mam torchę inny problem z sondą w oplu Agila 1,2. Po włączeniu zapłonu napięcie na czarnym wynosi 0,45V ( silnik jest nagrzany ). Po jakimś czasie na wolnych obrotach rośnie do 0,6V ale przy dodaniu gazu nagle spada do poziomu 0 - 0,3V i już tak pozostaje niezależnie od obrotów. Po ponownym uruchomieniu silnika taka sama sytuacja. Szary przewód łapie...
Jak już pisałem błędy to nie całość diagnozy, zresztą nie podałeś nawet ich treści lub kodu więc można co najwyżej powróżyć z fusów. Zasada jest prosta - w przypadku lambdy diagnostycznej niezależnie od obrotów silnika (jest to w pewnym sensie skrót myślowy, ale na potrzeby tego tematu można to tak uprościć) powinna dawać stałe napięcie (a nie oscylować...
Problem z grzałką lub z obsługującym miernik. Sonda powinna falować przy stałych obrotach, przy schodzeniu z obrotów gdy sterownik odcina wtryski powinno pokazać 0V a prz gwałtownym dodaniu gazu powinno pokazywać ok 0,8-1V
Przy dobrej sondzie lambda i prawidłowej mieszance napiecie mierzone na jej zaciskach nie jest stałe, ale zmienia się okresowo (czestotl. ok. 1-2Hz). Wynika to z charakterystyki sondy, w obszarze λ=1 (napięcie ok. 0,45V) jest tak stroma, że nawet najmniejsza zmiana zawartości telnu w spalinach powoduje, że zmienia się albo do wartości bliskiej...
Emulator powinien działać tylko na gazie, na benzynie sygnał z sondy powinien iść bezpośrednio do ECU. Na gazie albo jest ustawiona na stałe albo dynamicznie tworzona przez komputer gazowy na podstawie odcvzytów z sondy lub bez nich i podawana na ECU (wymagane przez nowsze ECU).
sonda lambda stałe napięcie napięcie sonda lambda sonda lambda napięcie
podswietlenie przyciskow radia plamy ekranie zewnetrzny czujnik temperatury
profil służbowy renaul trafic klimatyzacja
Wymiana membrany w głośniku Altus 150 - krok po kroku Linka skali w radioodbiorniku Wola - naprawa i wymiana