stabilizator niskie napiecie

Znaleziono około 124 wyników dla: stabilizator niskie napiecie
Podstawowa forma zapytania: stabilizator niski napiąć
  • CRS Switching Power Suply model: ATX 300- niskie napiecie Stanby?

    Mam zasilacz CRS Switching Power Suply model ATX 300 i wyglada na to ze pod wzgledem schematu podobny jest on do schematu zasilacza "ATX 200W" (z wyjatkiem patentu za powolne zalaczanie napiecia na te kondensatory 200µF i nie moglem sie doszukac stabilizatora 78x05 :/ ) i byl padniety w nim...

    Komputery Zasilacze chudek   13 Maj 2004 23:23 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 1314
  • niskie napiecie z UPS-a

    ...Panowie, zadnego grzania tranzystorow.Wymienilem nawet na IRFZ44N, rezystancja wlaczonego baaardzo niska, zadnej ale to zadnej roznicy w napieciu-jest jak bylo-175V.Moze wiecie na jakiej podstwaie UPS mierzy napiecie wyjsciowe i je koryguje??Nie ma zadnych elementow regulacyjnych na plytce!!!jedyny...

    Komputery Hardware Calineczka*   12 Gru 2004 16:36 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 1664
  • ladowarka samochodowa usb na l7805cv daje za niskie napiecie

    witam przerobiłem starą ładowarkę impulsową ( wywaliłem środek i wstawiłem stabilizator l7805cv) niestety na wyjściu mam tylko 3.2v .. jaka może być tego przyczyna? na wejście dałem kondensatory 3 x 100nf na wyjście 1x 100nf ładowarkę przerobiłem ponieważ gdy słuchałem podłączonej ładowarki z mp3...

    Początkujący Naprawy Ronin64   01 Kwi 2010 23:13 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 2151
  • Asus P4P800 SE niskie napiecie VCORE 1.072V na procesorze

    Zasilanie na stabilizatorach jest wlasnie takie 1.08V. Ale zaden nie jest spuchniety. Badalem wszystkie 6 ktore sa kolo procesora i maja wszystkie takie napiecie. Wygladaja ok. Wiec nie wiem co moglo innego pojsc.

    Komputery Hardware gulu666   16 Lut 2008 21:04 Odpowiedzi: 17    Wyświetleń: 3050
  • Niskie napiecie regulowane 0 - 1,5 V - jak to zrobić, please

    Stabilizator regulowany potencjometrem : Dioda zenera 2,4V lub 2,7V, zamiast niej trzy zwykłe diody prostownicze połączone szeregowo(2,4V) . Potencjometrem wyregulujesz sobie napięcie. Napięcie zasilania minimum 3V Możesz też dać dwie diody prostownicze(1,4V)

    Początkujący Elektronicy adams987   29 Paź 2007 19:17 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 1717
  • błąd przy programowaniu, niskie napiecie

    Witam Złożyłem programator SI prog, gdy chciałem zaprogramować mikrokontroler Attiny 2313 w pony prog. wyskoczył mi błąd Device missing or unknown device (-24). Zmierzyłem napiecie na nóżkach uC i wynosiło 2.04 V, natomiast na wejściu stabilizatora około 4 V. MAm pytanie czy mogę na wejściu podłączyć...

    Mikrokontrolery mirekk36   22 Gru 2008 22:12 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1029
  • Poszukuje ukladu Invertera na niskie napiecie (od 1,5V)

    albertb czepiasz się. Kwadrat nie jest prostokątem? Napisałem, że atmega8 może pracować od 2,7V. Skoro tak łapiesz za słówka, nie napisałem że każda atmega8 może być zasilana od 2,7V. Atmega8L lub Atmega8A to nie jest atmega8? Nieco inna, ale ciągle to dla programisty atmega8, a nie atmega32 itd....

    Mikrokontrolery Toners   26 Cze 2012 18:25 Odpowiedzi: 77    Wyświetleń: 5690
  • Nice Spin/ za niskie napiecie

    Okazało się, że instrukcja nie do końca jest prawdziwa tzn. wychodziły 2 modele Spin i w jednym napięcie jest na zewnętrznych zaciskach natomiast na drugim na wewnętrznych zaciskach pp i stop. Więc znalazłem to czego szukałem ale napięcie mam aż 33V, ale zainstaluje sobie jakiś stabilizator żeby zdobyć...

    Automatyka bram, szlabanów, rolet marek216   19 Sty 2016 16:45 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 693
  • Niskie napiecie na pinie 5V

    Tak , ta płytka ma tylko jeden stabilizator 3.3 V . Z tego wnioskuję , że w celu uzależnienia się od złącza USB skąd mam napięcie 5 V będę musiał dorobić dodatkowy stabilizator na te napięcie. Oczywiście nie jest to wielki problem Pozdrawiam

    Arduino wosiekpl   13 Paź 2016 22:12 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 2724
  • Stabilizator -> ściemniacz -> transformator -> most

    Regulacja napiecie po stronie pierwotnej, jesli po stronie wtornej jest prostownik z kondensatorem, oznacza duze obciazenie transformatora - bo przy wypelnieniu 50% po stronie wtornej nadal jest pelne napiecie, dopiero dalsze zmniejsznie wypelnienia zmniejszy napiecie; a poniewaz silnik spalil mostek...

    Elektro Maszyny i Urządzenia Martinezzz   18 Mar 2004 14:37 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 1913
  • ASM, przepełnianie stosu?

    Witam, najpierw program: .include "m88def.inc" ; procek ustawiam na prace z wewnętrznego oscylatora 8MHz ; tryb sleep ustawiam jako POWER DOWN ; PD3 (INT1) jest przyciskiem (wejscie) ; PB1 (OC1A) to wyjscie sterujace reglem ; PB5 to wyjscie sterujące MOSFETami zalaczajacymi zasilanie regla...

    Mikrokontrolery Nawigator   29 Sie 2007 01:45 Odpowiedzi: 28    Wyświetleń: 2709
  • Kondensator w zasilaczu na 7805

    przyczyn moze byc kilka, najprostsze co sie nasuwa-to zbyt niskie napiecie na wejsciu stabilizatora.musi byc przynajmniej o 1-1,5V wieksze od tego co ma byc wystabilizowane. jesli tak nie jest na wyjsciu bedzie efekt jak u ciebie. natomiast dokladajac kondka calkiem sporego podniosles o te troche napiecie...

    Początkujący Elektronicy milik   22 Maj 2003 09:32 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 2086
  • Yamaha rx-v350-uszkodzony zasilacz

    właśnie dostałem takowe cacko do naprawy i powiem wam ze czegoś takiego jeszcze nie widziłem. Cała płyta główna zalana jakimś płynem i sama korozja, poświeciłem 2godziny na rozbiórkę i czyszczenie płytki, pózniej ktoś dwóm stk-om odcioł nogi od płytki, rozebrałem je i dolutowałem ze srebrzanki, usunołem...

    Audio Serwis picia22   07 Lis 2005 20:21 Odpowiedzi: 0    Wyświetleń: 1134
  • zasilanie switcha ze skrętki?

    Uzywam czego podobnego od ponad roku i sprawuje sie swietnie. U mnie w domu jest transformator z mostkiem i wpuszczone jest w kabel ok. 30V. Na koncu sa stabilizatory dajace napiecie odpowiednio do sprzetu jaki zasila. Nie ma latwo sprzet bo odleglosc wynosci ok 40m. Zasila dwa switche i AP co w sumie...

    Sieci, Internet arko   20 Paź 2005 13:49 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 2020
  • Kendo CT20M51VT

    no wlasnie to co pomierzylem to mam za niskie napiecie 14V, bo jest jakie 8,9V i co z tego wynika na stabilizatorze 8V mam wlasnie aby 8,9V wiec za stabilizatorem jest za male napiecie!!!

    TV Serwis amik9m   17 Cze 2004 15:59 Odpowiedzi: 15    Wyświetleń: 1398
  • Zasilacz stabilizowany 1,5-12V; 5V; 12V

    Witam! Schemat prawidłowy, ale ... W części regulowanej należy dać 4 - 6 szt 2N3055 równolegle (każdy z nich z opornikiem w emiterze), gdyż przy ustawieniu 1,5V/5A na tranzystorach wykonawczych będzie się wydzielać ok. 70W ciepła, taka moc utrupi każdy pojedynczy tranzystor! Do tego trzeba oczywiście...

    Początkujący Naprawy Mateusz0944   02 Lut 2010 14:02 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 4315
  • Zasilanie wzmacniacza 4-kanałowego. Zwiększenie mocy zasilacza.

    krokus22 zawodowe estradowe wzmacniacze CRESTA zasilane sa wlasnie zasilaczem impulsowym i maja moce duzo >1kW! Pozatym zasilanie impulsowe stosuje sie we wzmacniaczach samochodowych. Takie zasilanie ma wiele zalet jak maly ciezar nizsza cena i mozliwa stabilizacja napiecia. Podlaczenie do zasilacza...

    Początkujący Elektronicy molas3000   13 Mar 2005 22:10 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 1854
  • jak sterowac 7 silnikami przez mikrokontroler ???

    Sprzedawca ci bedzie utrudnial bardzo zycie i dreczyl pytaniami: - mikrokontroler - w jakiej obudowie? (spojrz do opisu mikrokontrolera ze strony producenta (www.atmel.com - tzw. datasheet)) Ciebie zapewnie bedzie interesowala obudowa DIL-xx (gdzie xx oznacza liczbe nozek, nie wiem ile ma ten mikrokontroler,...

    Mikrokontrolery migod   06 Lip 2005 08:23 Odpowiedzi: 23    Wyświetleń: 2388
  • Płyta indukcyjna AMICA PI6516TF - migają pola

    Witam zainteresowanych tematem. Pare dni temu dopadl mnie ten problem z plyta indukcyjna AMICA PI6516TF. I postanowilem zrobic pomiary napiec nie kierujac sie na poczatku zadnymi opisami. Fotka w zalaczeniu z zaznaczeniem miejsca gdzie w/g mnie jest podejzanie niskie napiecie. W/g tego co jest na...

    AGD Początkujący futek2   02 Gru 2016 11:20 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1590
  • LCD od S65 sterowany przez ATmega16.

    Ja chcialbym wyswietlic tylko jeden obrazek na tym wyswietlaczu laczac go z jakas atmega. Czy ktos moglby mnie poratowac jakims programem w C badz chociaz jakimis wskazowkami jak skomunikowac procka z wyswietlaczem gdyz nigdzie nie znalazlem niczego konkretnego. Mile widziany rowniez jakis schemat....

    DIY Konstrukcje M. S.   12 Gru 2013 22:15 Odpowiedzi: 366    Wyświetleń: 161459
  • Dochodzenie do przyczyny przydzwięku..

    No i jest odpowiedź. Okazuje się, że jakimś dziwnym sposobem jest zbyt niskie napięcie na kondensatorze C25. W schemacie podane jest iż powinno być w tym miejscu około 35,4v a ja mam tylko 31,8v. Gdy odłączam żarówkę, która jest równoległa do tego kondensatora napięcie w tym miejsu wzrasta do 34,1v...

    Początkujący Elektronicy Ptolek   23 Lip 2009 17:37 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 873
  • Czy można ładować akumulator 45 Ah prostownikiem 12A

    Nie sugeruj sie tym, ze na prostowniku napisane jest 4 czy 12A. Napis 12A oznacza tylko to, ze producent zapewnia iz ten prostownik jest w stanie dac i wytrzyma obciazenie 12 amperow. Zwyczajny prostownik nie jest stabilizatorem pradu. Nieco upraszczajac - podczas ladowania akumulatora natezenie pradu...

    Samochody Początkujący MaliQ   19 Gru 2010 11:55 Odpowiedzi: 25    Wyświetleń: 31899
  • Stabilizacja napięcia w zasilaczu 12A

    MOSFETY i IGBT wymagaja innego podejścia, bo Ugs jest wielokrotnie większe niż Ube w bipolarnym, wstawiając tu taki tranzystor zmarnował byś z połowę napiecia więc może 5V byś osiągnął a może nie. Poszukaj MOSFET Voltage regulator w google Np:[url=]Link Przy doborze tranzystora zobacz czy producent...

    Początkujący Elektronicy jakdie   19 Gru 2014 19:15 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 870
  • Creative Muvo - zasilanie a aucie

    po prostu musisz zrobic zasilacz ktory daje okolo 1.5V na wyjsciu, znajdz jakis stabilizator (poszukaj w notach stabilizatorow, nie wiem, moze LM317 potrafi zejsc tak nisko, ale nie jestem pewien, lepiej sprawdz kytory napewno da 1.5V), ktory potrafi dac tak niskie napiecie i do dziela :)

    Samochody Archiwum agentczor   02 Sty 2006 10:54 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 1212
  • Zasilanie 12V w monitorze - skąd wziąć?

    Przeciez musi gdzies tam byc niskie napiecie zasilajace elektronike monitora!! Poszukaj na plycie idac od gniazdaka 220V na obudowie. Musi byc jakis prostopwnik a za nim mozesz juz stabilizatorek podlaczyc i gotowe!! Albo zrobic sobie prostownik - mostek na 600V 6A ostatnio kupilem za 3.5 zl + stabilizator...

    Początkujący Elektronicy Limi   19 Lut 2004 21:05 Odpowiedzi: 16    Wyświetleń: 2684
  • telewizor sanyo-brak startu

    wyciagalem go juz i tez nic nie daje.zreszta gdyby to byla jego wina to bez stabilizatora tez napiecie byloby niskie.chyba ze sie myle?

    TV Serwis stanow   07 Wrz 2004 22:36 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 1610
  • Zasilacze komputerowe w służbie sieci komputerowej

    "Zasilamy urządzenia sieciowe niskim napięciem, dostarczanym kablami elektrycznymi z centralnego punktu (równolegle do kabli sieci LAN). " A czy dlugosc kabli jest taka sama ?? bo jak nie to co ze spadkiem napiecia na przewodach ?? ja bym to robil inaczej (jesli kable sa dlugie) Zastosowalbym trafo...

    Inne Serwis bogdan-pe   07 Lut 2007 19:48 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 1797
  • trafo do zasilania anodowego

    Witam. Ostanie foto z wyprowadzeniami troche nie czytelne, ale powiem z góry, że do zasilania preampu lampowego lepiej "sklecić" zasilacz ze stabilizowanym napięciem anodowym, np. na VB408, ale z racji ciężko dostępności tego scalaka, trzeba kombinować z tranzystorowymi stabilizatorami. No i jeszcze...

    Elektronika Retro włuczykij   02 Gru 2004 14:54 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 1804
  • JVC Chameleon LX10R

    Odpalilem radyjko z zalozonym mechanizmem CD i dodatkowo opuszczonym panelem frontowym.Zaraz po lwaczeniu radio zachowywalo sie prawidlowo tzn najpierw chcialo poniesc front ale strasznie wolno panel czolowy sie podnoscil, podczas podnoszenie wyswietlil blad 28. Pozniej raz jeszcze wlaczylem radio i...

    Radia Samochodowe Serwis belfer251   28 Cze 2007 20:17 Odpowiedzi: 18    Wyświetleń: 4248
  • Radmor 5412 - blok wskaźników B11 - problem

    sprawdził bym na począrtek zasilanie szczegulnie 18v czyli cały stabilizator t514 t513 i resztę bo czesto za niskie napiecie z zasilacza też moze powodowac taki efekt

    Audio Serwis hipps   29 Kwi 2006 17:58 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 1980
  • Diody LED w skuterze, mruganie diody,

    Witam. Wdaje sie, ze oswietlenie licznika jest zasilane napieciem zmiennym. Poniewaz diody LED maja (dopuszczalne) bardzo niskie napiecie wsteczne stosuje sie inna metode ochrochrony diod. Wystarczy do kazdej z nich podlaczyc antyrownolegle zwykla mala diode np.: 1N4148 a nie kombinowac ze stabilizatorami.

    Początkujący Elektronicy SpeedGold   26 Lip 2008 12:16 Odpowiedzi: 49    Wyświetleń: 9782
  • Stabilizator napięcia - niski pobór prądu w czuwaniu.

    Niezupełnie :) Stabilizator sie po prostu wyłaczał (przewodził w tym stanie) z winy złego podłaczenia shutdown - powinno byc w stanie niskim a wisiało w powietrzu i sie stabilizator zachowywał ciekawie: przy powazniejszym obciązeniu napiecie 5V a przy mniejszym napiecie shutdown przekraczało minimalne...

    Mikrokontrolery Ch.M.   14 Sie 2007 06:23 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 2279
  • Zbyt niskie napięcia na stabilizatorze 7912

    Witam serdecznie. Problem dotyczy sekcji zasilania w urządzniu audio. Otóż wystęuje tam zasilanie symetryczne +/-12V, Po pomiarach stwierdzono: - napięcie wejściowe na układ 7812 wynosiło 15,2V - napięcie wyjściowe układu 7812 wynosiło 11,8V - napiecie wejściowe na układ 7912 wynosiło 15,2V -...

    Zasilacze, ładowarki rokoko   11 Paź 2013 06:28 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 1575
  • Stabilizator 12V (KP142EH12A).

    Posiadam dość wiekowy prostownik 12V 5A. Oryginalnie ten prostownik to tylko transformator i mostek prostowniczy. Żadnej filtracji ani stabilizacji. Dokupiłem kondensator elektrolityczny 33miliF 35V i zamontowałem go na wyjściu. Teraz na woltomierzu mam na wyjściu ok. 18-19V. Kupiłem stabilizator...

    Początkujący Elektronicy joozwa   04 Paź 2008 08:49 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 4361
  • Jaki stabilizator? Uzyskanie napięcia 1,5 z 3V.

    Jak dokładne to musi być? Masz całą game rozwiązań - od zenerki, poprzez LM317, o ile obsługuje tak niskie napięcia, układy z tranzystorami (tzn normalny stabilizator zrobiony samodzielnie) a na kostce generującej napiecie referencyjne kończąc (powinny być jakieś na 3.3V).

    Układy Zasilające ghost666   08 Maj 2006 17:39 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 1493
  • Zasilanie mikrokontrolera - niestabilne napiecie

    Zastosowanie LM7805 jest najprostszym rozwiązaniem, ale ma wadę - niską sprawność - bo ten regulator robi za sterowany rezystor, na którym musi się wytracić (jeśli przyjmiemy standardowe i najlepsze w tym wypadku napięcie zasilania mikrokontrolera - 5V) max. (1-\frac{5}{30}\)\cdot100=83\frac{1}{3} ...

    Mikrokontrolery driver1981   05 Lis 2005 14:32 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 1160
  • za niskie napięcie w sieci

    DAWNIEJ ZA KOMUNY BYLY TAKIE URZADZENIA JAK STABILIZATORY NAPIECIA.mIAŁY W SOBIE AUTORAFO.TO REGULOWAŁO NAPIECIE OD 165 DO 250 NA PRAWIE ROWNE 220 KTOS Z DZIADKOW MA TAKIE COS TYM BARDZIEJ TO POLACY ROBILI.ZDOBADZ TAKI A BEDZIESZ ZADOWOLONY .JA OSOBISCIE MAM TAKI I JESTEM ZADOWOLONY Nie używaj Caps...

    Inne Serwis adamjur1   14 Wrz 2004 17:58 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 3522
  • Przelacznik Dzwiekowy(AVT2405) dziala tylko przy niskim nap.

    Jeżeli to ten schemat: To napięcie przed stabilizatorem LM7812 musi być co najmniej 15V dla poprawnej pracy stabilizatora (czyli skuteczne ≈ (15+1.6)/1.41=12V. Dokladnie, to ten schemat! Jesli podam napiecie ponad 14V stabilizator zaczyna lekko sie grzac, a przy 24V robi sie goracy... ...

    Projektowanie Układów wydetek   17 Gru 2008 15:52 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 1545
  • LM317 zasilacz regulowany. Za niskie natężenie pradu

    Przepraszam za niedokładność: - przyznaje, ze większość niedomówień wynika z pomieszania. . Sam stabilizator LM317, do którego doprowadzam napiecie z zasilacza AC/DC - i nie moge sie połapać co złe podłączyłem - a cos jest na pewno nie tak - chociażby ze wzgledu na użyty potencjometr 10kR (innego...

    Początkujący Elektronicy aksakal   04 Kwi 2017 07:52 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 792
  • Za niskie napięcie sieciowe 230V - potrzebny stabilizator

    1) Jak napięcia jest prawie stale na niższym poziomie niż 220-230V to zaryzykowałbym podłączenie transformatora uzwojeniem pierwotnym równolegle do sieci a wtorne szeregowo do sieci tak aby napięcia sie sumowały, to jest dosyć stary sposób, dla 500W wystarczyłoby trafo 50VA i 12V na wyjściu. nawet gdy...

    Elektryka Instalacje i Sieci Quarz   10 Cze 2008 20:55 Odpowiedzi: 32    Wyświetleń: 21355
  • Preamp mikrofonowy (hybryda) - moze wysokiej jakosci

    Witam Po wielu rozwazeniach postanowilem zbudowac preamp hybrydowy gdzie w torze znajduje sie lampa E88CC. Przede wszystkim chcialem zeby napiecie anodowe bylo dosc niskie i w tym przypadku bede to zasilal tanim transformatorem ktory ma 2 uzwojenia wtorne 45VAc i bodajze 18V lub 22V Ac. Z 45V zasilal...

    Elektronika Retro c_04   16 Wrz 2008 07:30 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 2451
  • Wieża JVC. Nie mam trafa. Jakie powinno być? Czy ktoś ma schemat?

    nie chce cie martwic ale sprawa nie jest do konca taka prosta ale da sie to zrobic przy odrobinie sprytu nalezy odszukac miejsca na plycie gdzie byl podlaczony lub wlutowany ten trafo i nastepnie na podstawie budowy zasliacza niestabilizowanego zasilajacego koncowke mocy z parametrow koncowki mocy ona...

    Audio Serwis andrzej r.   02 Lut 2005 22:53 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1090
  • kolejny zasilacz

    A załóżmy taką sytuację w której napięcie wyjściowe w zasilaczu (7805) spada do około 4,5V np. z powdu zbyt niskiego napięcia wejściowego na stabilizatorze. Czy wówczas możliwe jest zastosowanie któregoś z przedstawionych układów w poście albo skonstruowanie jakiegoś innego tak żeby dioda LED gasła...

    Projektowanie Układów _jta_   14 Paź 2005 21:35 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 3616
  • Sony STR-DE135 problemy z włączaniem i zasilaniem procesora

    nie koniecznie to procesor poniewaz z tego trafka rowniez zasilany jest uklad wlaczajacy przekaznik ktory to uruchamia duze trafo .. i to ten wlasnie uklad moze przaciazac trafko wskutek czego moze siadac napiecie przed stabilizatorem 5.6 i dlatego napiecie jest niskie .... zmiez na oryginalnym trafku...

    Audio Serwis adammc   20 Lut 2005 22:13 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1116
  • Low Dropout Voltage ?????

    Co to za typ stabilizatorów czym one się chraktryzują???? Jakie są inne typy?? Czy ktos mógłby mi przedstawić przekrój tego typu urządzeń??? Jak sama nazwa mowi charakteryzuja sie niskim spadkiem napiecia tzn roznica miedzy napieciem wejsciowym a wyjsciowym przy ktorej to roznicy moga prawidlowo...

    Początkujący Elektronicy eP   04 Lis 2006 17:14 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 2083
  • Problem z filtrem aktywnym AVT 2449 porady dla początk.

    Witam serdecznie. po pierwsze pewne modyfikacje zasilacza... kupiłem trafko 12V do wyprostowania, mostek prostowniczy i odpowiedni kondensator. Dziwi mnie to iż po wyprostowaniu zamiast 16,4V otrzymuję 13,9. Ale ok.... Mój błąd... najwidoczniej nie można ufać jedynie teorii... Jako że napięcie zasilania...

    Projektowanie Układów mazi_gsm   21 Mar 2008 13:45 Odpowiedzi: 27    Wyświetleń: 5705
  • Zasilanie walkmana

    Co rozumiesz przez "zasolanie CD" ? jesli chodzi onaped komputerowy to musisz miec dwa napiecia - 5V i 12V wiec najlepiej zastosowac stabilizatory lm7805 i 7812 moze byc jeden mostek prostowniczy i trafo no przydaloby sie z 10W. Uniwersalne urzadzonko mozesz zrobic ma lm317 ale bedziesz musial zrobic...

    Inne Serwis Nomen   15 Sty 2006 21:56 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 1529
  • KLasa D w amplitunerach JVC

    Amplitunery JVC. Obecnie wszystkie koncerny technologiczne stosuja w amplitunerach / kinach domowych o duzej mocy wyjściowej wzmacniacze klasy D. Dominuja wzmacniacze cyfrowe zasilane z przetwornic. Wyjątkiem jest koncern JVC ze swoimi urzązeniami RX-D201S, RX-D301S, RX-D411S, RX-D701S. Moc wyjsciowa...

    Nagłośnienie Domowe poke22   08 Sie 2007 10:08 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 2343
  • MOSFET przewodzi po wyłączeniu

    Pasożytnicza dioda w tranzystorze MOSFET jest połączona miedzy drenem a źródłem. Bramka jest odizolowana od kanału czyli również od diody, wiec nie rozumiem stwierdzenia, że dzięki diodzie sygnał sterujący nie jest pływający względem załączanego układu, to jest zadaniem projektanta zapewnienie odpowiedniego...

    Początkujący Elektronicy bartibv   08 Wrz 2015 20:26 Odpowiedzi: 27    Wyświetleń: 2079
  • Prawda i mity o napięciu sieci zasilającej 230V w Polsce.

    Problem z za wsokim napięciem jest m.in. taki że jeśli zastosujemy stabilizator napiecia zmiennego to płacimy za prąd , który on zużyje. Jeśli np. jest o 20V za dużo to ten spadek napiecia musi wygenerować stabilizator. Jeśli dla przykładu podłączymy odbiornik, który pobiera 5A to tracimy 100W na stabilizatorze,...

    Ogólny techniczny Marian Marduła   19 Paź 2016 19:11 Odpowiedzi: 201    Wyświetleń: 13158
  • Fisher FTM963DK nie przechodzi do stanu pracy

    Klient zglosil usterke : nie dziala. Przy wstepnych ogledzinach stwierdzono slabe swiecenie LED sygnalizujacej wlaczenie do sieci. Profilaktycznie wymieniono kondensatory po obu stronach zasilania - napiecia w normie. Grzeje sie silnie stabilizator 5V IC852, zasilajacy m. in mikrokontroler IC101....

    TV Serwis Kristek   16 Maj 2002 23:06 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 2699
  • pierwszy wzmak 2x35W by jaVVor

    Witam! chciałbym przedstawić moją pierwszą konstrukcję wzmacniacza mostkowego na tda2030a oraz na przedwzmacniaczu lm1036. Moim celem było zbudowanie wzmacniacza o niewielkiej mocy, ponieważ bedzie on używany w budynku mieszkalnym i jako wzmacniacz do komputera. Pierwszym moim zamiarem było zdobyć...

    DIY Konstrukcje mori_mj   13 Sie 2007 23:28 Odpowiedzi: 42    Wyświetleń: 9693
  • zasilanie preampa +/-15V

    ja bym to najprosciej zrobil na 2 tranzystorach a potem mozna wpiac jeszcze stabilizatory 7815 i 7915... tranystorowo zrobic regulacje napiecia... uklad chyba najprostszy z mozliwych kolektor do + emiter jako wyjscie opornik przed baza... od wartosci opornika bedzie zalezec napiecie wyjsciowe... do...

    Projektowanie Układów jagrx   23 Maj 2005 17:25 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 1524
  • ogniwo peltiera

    Dokladnie tak. Izoluuje sie calkiem niezle zwyklym styropianem. Potrzeba Ci dwa duze pojemniki rozniace sie wielkoscia z nakrywkami pomiedzy ktore wsdz izolacje ze styropianu (np pojemniki na beilizne itp) - wlasciwie zlozone utworza szczelna komore w srodku i odizolowana warstwe pomiedzy wnetrzem a...

    AGD chłodnictwo Łukasz K   27 Cze 2006 18:03 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 7916
  • przetwornica 12/24V schemat?

    W zasadzie ze wszystkimco napisales sie zgadzam. Co do cen to ja mowie o detalu bo wiem ze rozne firmy maja rozne ceny. TL494 mozna kupic za 1zl a mozna tez kupic za 2zl albo za 15 jak sie zamowi wysylkowo (koszt wysylki) Na pewno trzeba obnizac koszty elektroniki bo jak sam wiesz hinszczyzna nas...

    Projektowanie Układów irek2   07 Paź 2005 15:00 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 10366
  • Zasilacz stabilizowany. Proszę o pomoc

    Zadajesz tak dużo pytań, że trudno na wszystkie odpowiadać. Nie musisz stosować transformatora transformatora, który posiada jeszcze osobne uzwojenie 5 V do zasilania modułu. Transformator, który jest np. na rdzeniu typu LL posiada dwie osobne sekcje, które mają możliwość wyciągnięcia połowy napięcia,...

    Początkujący Elektronicy LED5W   25 Lut 2008 16:11 Odpowiedzi: 220    Wyświetleń: 67679
  • pomoc w doborze czesci do tego schematu

    chce zeby prad jaki bedzie wychodzil z tych 5 gniazdek tez mial 230v. Napiecie ma 230V... prad popłynie w chwili podłaczenia odbiornika. Ja bym to zrobil tak: zrobil strone wysokiego napiecia(230V) i strone niskiego (12V). Na stronie z wysokim napieciem umieszczam te 5 gniazd.. do kazdego...

    Projektowanie Układów ravziom   11 Lis 2007 17:48 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 888
  • Przedwzmacniacz głowicy magnetofonowej.

    Tak wygląda moja nowa propozycja wzbogacona o Pańskie rady. X2 to (mam nadzieję) zwora. Jakos ... nieczytelny sie ten schemat zrobil, i jest ... przekombinowany, do poprawki : C7 mial isc miedzy baze i kolektor T1, a taka zwora jest niepotrzebna, wystarczy przewidziec miejsce dla C7 i ew. uzupelnic...

    Początkujący Naprawy Gloomwing   18 Mar 2014 18:08 Odpowiedzi: 17    Wyświetleń: 2873
  • Przetwornica 3V na 5V 2A i symulacja w LT Spice

    1) Podczas symulowania jednego z układów opartego na tranzystorze bipolarnym uzyskałem na cewce natężenie prądu o wartości maksymalnej 33A(!)(przy 3V na wejściu, oraz 5V 2A na wyjściu). Zakładam, że mało prawdopodobne jest, żeby taka typowa cewka (tutaj akurat 18uH) to przeżyła, ale też nie wiem w jakim...

    Początkujący Elektronicy jarek_lnx   16 Mar 2016 14:17 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 534
  • LM35 uzyskanie wyjscia ujemnego -> w miejsce -5V ATX !?!!

    pytanie tylko w jakim zakresie plyta potrafi mierzyc napiecie? Nie sadze zeby napiecie o wartosci wiekszej niz -5V moglo zaszkodzic plycie, najwyzej bedzie zle zmierzone. W tym ukladzie ze wzmacniaczem operacyjnym zmienia sie stala przetwarzania temperatury z 10mV/K na ok.82mV/k bo wzmocnienie wynosi...

    Projektowanie Układów rasty   14 Lis 2005 23:43 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 2121
  • Sterowanie przekaznika i ładowanie telefonu

    Dzieki za rady, a ja mam jeszcze taki pomysl prosze o ocene. Pomiedzy 12V a 5V wstawic rezystor + diode Zenera 5,1V zaporowo + diode prostownicza 0,6V (przewodzenia) i to wszystko do +5V. Czy napiecie pomiedzy anoda tej diody prostowniczej a masa prawdziwa nie powinno wyniesc 5,6V ? Co do tego ze nie...

    Mikrokontrolery Andy74   05 Maj 2006 13:30 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 1540
  • Zasilacz regulowany (darlington power) na LM317 10A 1.2..37V

    (at)zenon05 tak da sie przerobić zeby to działało bez problemu i już przeztancie z tymi spiralkami, radze zajrzeć na wygląd symboli wtedy nie bedzie wątpliwości. Musze sie też dołączyć do duskusji i skrytykować to rozwiązanie. Nie radze nikomu robić takiej konstrukcji bo poprostu szkada na to...

    Artykuły wbzi   16 Maj 2018 00:27 Odpowiedzi: 113    Wyświetleń: 117149
  • KV-C2521K Sony .Rozbłyski i strzelanie w szyjce kineskopu.

    Dodaję jeszcze jedną informację.Zmieniłem R522 i napięcie 135V można regulować! :) . Rewelacja ,choć ten co go wyjąłem miał 112k zamiast 100k.Wydaje się że może być ok bo już nie strzela.Ale powstał kolejny kłopot: Jeżeli ustawię na kołku pomiarowym napięcie w STAND BY na poziomie 135V to napięcia...

    TV Początkujący 438299   28 Cze 2009 00:10 Odpowiedzi: 20    Wyświetleń: 3094
  • Wzmacniacz na tda 7294. Czy powinno być inne trafo do filtru?

    To zle ze zrezygnowales z oryginalnych stabilizatorow na tranzystorach a wstawiles stabilizatory 7815, 7915. Te stabilizatory maja maksymalne napiecie zasilania zedu 35V dodatni i ok 30V ujemny. Stabilizatory na tranzystorach maja ta zalete ze moga stabilizowac z bardzo duzego napiecia dochodzacego do...

    Projektowanie Układów pawelcb33   25 Gru 2004 16:19 Odpowiedzi: 18    Wyświetleń: 2617
  • Mikrokontroler - praktyka

    Ad.1 Tak Ad.2 Maxymalne napiecie pracy tego uC podawane jest w katalogach jako 6,6V wiec z tym 9V byłbym ostrozny.... (chyba ze od minusowej strony zasilania uC nie masz masy tylko dodatnie napiecie kilka V ;) ) Chociaz kiedys w programatorze padł mi stabilizator 7805 i podawał na AT90S2313 pełne...

    Początkujący Elektronicy elektryk   16 Maj 2005 13:33 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 933
  • ATMEGA 8 i timer & ogniwo sloneczne itd

    To teraz musze podsumowac co sie dowiedzialem a jak cos nie teges to poprawdzie i dzieki za pomoc :) Atmega8L 1. Potrzebne mi sa 4 wejscia analogowe i 10 wejscio-wyjsc cyfrowych czyli tyle posiada. porty PB i PD to cyfrowe no nie? 2. W stanie wysokim na wyjsciu cyfrowym jest napiecie zasilania...

    Mikrokontrolery demoh   14 Wrz 2006 12:08 Odpowiedzi: 24    Wyświetleń: 2172
  • Schemat. Przynajmniej 2 tranzystory. Opis schematu.

    Na schemacie masz stabilizator napięcia typu LDO (Low Drop Out, stabilizatory te jak sama nazwa mówi charakteryzują się niskim spadkiem napięcia tzn róznica miedzy napięciem wejściowym a wyjściowym przy której to może prawidłowo pracować czyli stabilizować napiecie wyjściowe ) R1 i Dz tworzą źródło...

    Początkujący Elektronicy hefid   11 Lut 2007 22:05 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 840
  • Ile stopni wzmacniających w preampie? ( dla w.cz. )

    O wzmocnieniu wzmacniacza operacyjnego decydują dwie wielkości rezystancji R1 i R2 w pętli sprzężenia zwrotnego pomiędzy wyjściem i wejściem (-) odwracającym. Na schemacie poniżej pokazalem zależność wzmocnienia od stosunku R1 do R2. Przykładowo dla a) i b) jeśli R1 będzie = 1MΩ a R2 10kΩ wzmocnienie...

    Projektowanie Układów nemo07   16 Mar 2008 23:09 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 1607
  • Ogranicznik prądu regulowany

    Quartz! w drugim linku, który podałem wyżej, jest kawałek na temat filtru pojemnościowego: Twoje wyliczenie wartości tętnien przy C=3000uF i poborze 1,5A na 5V nie ma się nijak, do np. zasilacza o napięciu wyprostowanym 2V, a takie napiecie też może być, prawda? Ano właśnie nijak, ale zechciej...

    Początkujący Elektronicy dwpl   06 Paź 2007 00:24 Odpowiedzi: 23    Wyświetleń: 6926
  • monitor napiecia zasilania

    Witam Mam w domu router do którego chcę dorobić zasilanie awaryjne. Tzn podczas normalnej pracy układ jest zasilany z zasilacza 12VDC, natomiast w momencie zaniku zasilania chcę aby układ przełączył się na akumulatorek 7,2V Nimh - taki pakiet modelarski 2Ah. Sprawdziłem router pracuje normalnie w...

    Układy Zasilające na_naii   06 Paź 2008 10:06 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1943
  • Przetwornica 2000W do wzmacniaczy samochodowych

    Dodajac drugi taki sam glosnik (dokladniej podwajajac ilosc glosnikow) zasilany ta sama moca uzyskujemy wzrost cisnienia o 6dB. Dodaja drugi glosnik i zasilajac calosc ta sama moca dostajemy 3dB wiecej z tym ze wtedy mozemy dostarczyc wieksza moc a wiec potencjalne mozliwosci rosna o 6dB. A czy to jest...

    Układy Zasilające irek2   15 Kwi 2008 21:05 Odpowiedzi: 39    Wyświetleń: 6595
  • rowerowe dynamo 6V <-> baterie 6V

    a stabilizator to sie niezbyt nadaje bo potrzebuje spadku napiecia ok. 3V wiec na wejsciu powinno byc 9V, lepiej bedzie zastosowac prosty zasilacz z dioda zenera i powinno byc ok. albo zasilac uklad z bateri kiedy napiecie z dynama jest za niskie ilub za wysokie, ale to juz nie bedzie taki prosty uklad....

    Inne Serwis machlanskijan   12 Maj 2009 13:40 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 9255
  • Motorower JAWA 50 pali zarówki

    To moze potrzebujesz ogranicznik tylko do tylnej lampki, bo w momencie przelaczania przednich swiatel spada obciazenie pradnicy i napiecie wzrasta 2..3 razy i tylna zaroweczka zaczyna bardzo jasno swiecic(przezulamek sekundy) a pokilku takich probach na wysokich obrotach(szczegolnie jak przelacznik nie...

    Motocykle, Motorowery luci0303   14 Lip 2008 01:11 Odpowiedzi: 64    Wyświetleń: 12288
  • Jeszcze raz KX-TC 1000

    jezeli napiecie jest tak male bez podlaczenia do telefonu to zasilacz w smieci a jezeli zasilacz jest sprawny na napiecie po podlaczeniu jest tak niskie to sprawdz stabilizator 5 v smd i diode zenera obok niego

    Telefony Stacjonarne Serwis Pawelcio   25 Lis 2003 15:47 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 1356
  • funaj tv 2003 nie chce sie wyłaczyć

    Kolego re1 jest to przekażnik włączający napiecie do stabilizatora 6V zasilającego procesor.Uruchamia go zasilacz z oddzielnego transformatorka .Jak sprawdzałeś przetwornicę . Sprawdza się ją pod ociążeniem a nie na luzie. Po odłączeniu zasilacza należy na elko C174 podłączyć żarówkę / sztuczne obciążenie/...

    Początkujący Serwisanci DiZMar   09 Wrz 2005 08:47 Odpowiedzi: 18    Wyświetleń: 1934
  • monitor Proview Model 570M - Zasilanie

    Witam serdecznie :) Prosze o rade. odnosnie naprawy w/w monitora. Sprawa wyglada nastepujaco, mianowicie mialem taki sam model monitora i fumfel widzial jak wymienialem w nim tranzystor wysokiego napiecia Bu2527, wowczas moj monitor charakterystycznie cykal. Po wymianie wszystko wrocilo do normy...

    Początkujący Serwisanci HARDDAN   03 Paź 2004 11:49 Odpowiedzi: 23    Wyświetleń: 3774
  • ELTRON 100-przedzmacniacz oraz koncówka

    Witam Dostałem w "spadku po dziadku" ELTRONA 100 (nie 100U) no i tak sobie go otworzyłem bo oczywiście popsuty był a w srodka syf kiła i mogiła-elektronik amator:-)Udało mi sie na szczęscie poskładać go do kupy zgodnie ze schematem, co zajeło mi prawie 2 dni:-)Koncówki narazie nie ruszałem:-)i moje...

    Audio Serwis marian1981.02   23 Sie 2006 14:42 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 852
  • Ładowanie akumulatora 80Ah... Problemy

    Nie podajesz typu akumulatora i jego znamionowego prądu ładowania... jeżeli podłączasz accu bezpośrednio pod transformator to prąd ładowania jest jedynie zależny od wewnętrznej rezystancji akumulatora... wraz ze wzrostem naładowania akumulatora rezystancja wewnętrzna rośnie więc napięcie wzrasta. Niestety...

    Układy Zasilające Anonymous   25 Wrz 2006 16:41 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 6953
  • Kompas elektroniczny

    chodzilo mi o rejestracje bardzo niskich przyspieszen porownywalnych z normalnym chodem czlowieka Częstotliwość próbkowania nie ma bezpośrednio nic wspólnego z zakresem mierzonych przyspieszeń. Przyspieszenia mogą być małe, ale szybkozmienne, a mogą być duże i wolnozmienne. Przyspieszenia poruszającego...

    Projektowanie Układów kbosak   01 Wrz 2008 14:38 Odpowiedzi: 15    Wyświetleń: 9114
  • GRUNDIG cuc7880 dioda stand-by świeci wysokiego niema

    zauważ że płyta procesora ma dwa napięcia 5v jedno pochodzi z jak piszesz kasety jest stabilizowane przez ic895 i zasila w trybie stand-by procesor ic810 to jest napiecie 5d pamiec ma inne zasilanie 5v ktore pojawi sie dopiero po przejsciu odbiornika w tryb pracy Dodano po 48 moje propozycje...

    Początkujący Serwisanci Grzegorz1   20 Lut 2008 21:30 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 1599
  • Urządzenie przenośne - problemy projektowe

    1. tak niski spadek napiecia pozwola ci uzyskac jedynie stabilizatory LDO. niemniej jednak, nikt nie powiedzial, ze ARMa trzeba zasilac dokladnie 3.3V. na 3V tez bedzie dzialal, a w pewnych warunkach nawet na 2. przemiel datasheeta, zeby sie dowiedziec jak to z tym napieciem jest. Mozesz na PWMie, tranzystorze...

    Mikrokontrolery ozdyn   18 Maj 2008 18:29 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 1824
  • Transformator audio... znowu

    Z tymi malymi trafami to jakas podejrzana sprawa. Podlaczylem pod jeden zasilacz i w jedna strone pokazuje mi na wyjsciu 1,49V podczas gdy napiecie przylozone wynosi 12,63 mierzone z obciazeniem w postaci tego trafa. Drugi pomiar zrobilem dla utwierdzenia sie w przekladni i nic mi to nie dalo... wyniki...

    Elektronika Retro c_04   16 Wrz 2008 20:00 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 5528
  • opóźniacz na ne555 z regeneracją czasu

    no napiecie bede mial 12V stabilizowane. bo tamten uklad dziala na 4,5V ale wyciagne na dzielniku napiecia wstawie mostek prostowniczy i stabilizator i bedzie 12V. Czyli jak bedzie 4,5 V na wejsciu to na trigerze bedzie stan wysoki a jak na wejsciu spadnie do stanu niskiego to poleci impuls tak i potem...

    Projektowanie Układów prezeswal   29 Gru 2008 09:51 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 5710
  • Najprostszy driver obrotow wentylatora.

    przekaźnik steruję tranzystorem PNP (jak dobrze pamietam) wiec potrzebuje od mosfeta tylko niewielkiego wzrostu napięcia co na tranzystorze bipolarnym jest dość dużym skokiem czasem słychać krótki brzęk przekaźnika ale nic to nie szkodzi bo steruje grzałką 100W to aż takiego dużego prądu nie pobiera,...

    DIY Konstrukcje WRadek   10 Lis 2016 07:55 Odpowiedzi: 151    Wyświetleń: 59307
  • [ATMEGA324P][S1D13700][RFM12BS][STMPE811][DS1307]zasilanie

    Witam postanowiłem zbudować układ oparty o [ATMEGA324P][S1D13700][RFM12BS][STMPE811... ma to być konstrukcja która pracuje przez 24h na dobę na początek postanowiłem zaprojektować płytke, gdy zajełem się schematem pojawiły się już pewne wątpliwości mianowicie chodzi o cześć układu odpowiedzialną...

    Mikrokontrolery DXFM   02 Sty 2012 16:33 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 1481
  • termometr diodowy - termistor ntc i lm3914

    1. W datasheet nie ma na ten temat informacji - być może do czegoś jeszcze (oprócz wspomnianych celów) jest to napiecie wykorzystywane. Na pewno przy ustawianiu prądu LED-ów należy wziąć pod uwagę wartość całkowitego prądu IL wypływajacego z pin7 - płynacego przez R1 i R2, ale też i prądu przez rezystory...

    Początkujący Elektronicy djwacik   13 Mar 2012 19:03 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 3570
  • Interfejs Diagnostyczny Webasto Thermo Top

    Witam! Webast Thermo Top z/c z Omegi r99 benzyna. Nie działało, po diagnozie TT wyszło za niskie napięcie zasilania. I tu jest dziwne wskazanie. Pokazuje napięcie zasilania 0,07 lub 0,14v albo 0V. Sterownik niby działa, bo mogę wymusić test pompki, wentylatra, nawiewu, pompy paliwa. Nie pokazuje błędu...

    Samochody Klimatyzacje Ogrzewanie majonezz   07 Lip 2018 13:52 Odpowiedzi: 321    Wyświetleń: 178072
  • Regulowane napięcie zasilacza ATX

    2. Zakres napięć w tym układzie to 1.2 - 22.7 V. Czy da się jakoś uzyskać przedział 0-24V W tym układzie i na LM317 nie, żeby na LM317 zrobić stabilizator od zera, trzeba podać ujemne napiecie -1,25V zamiast masy czyli 0-9V da się zrobić. Na LM317 nie da sie uzyskać niskiego spadku napiecia pomiedzy...

    Początkujący Elektronicy gosztekseba   01 Sie 2015 15:02 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 1521
  • Wykonanie ładowarki solarnej 3V - prośba o doradztwo.

    Przepraszam, ale musze to napisac: panel fotowoltaiczny - tak sie nazywa. A co do ukladu: skoro paluszki wytrzymuja tak dlugo, to zwykly maly 5W (do instalacji 12V) panel wystarczy. Zrobilbym to tak: panel - stabilizator (moze byc na Lm317) - dioda do + zasilania stacji, z baterii tez dioda do + zasilania...

    Początkujący Elektronicy KlonAdam   11 Mar 2017 11:25 Odpowiedzi: 18    Wyświetleń: 831
  • Układ ON4772 - co to za element?

    Dziekuje za schemat podobnego urzadzenia. Po szybkim przejrzeniu roznice sa znikome. Jeszcze raz dziekuje. Zdjecie dodalem jezeli ktos by chcial porownac schemat z 70fr060 do fw 80/22. Dodano po 13 Podlozylem zwykly tranzystor i wyswietlacz si uruchomil, ale napiecie jest za niskie.Przy pomiarach...

    Elementy Elektroniczne - zamienniki i identyfikacja lelon_cond   27 Cze 2017 12:53 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 834
  • Zasilacz warsztatowy 0...30V / 0...3A

    Zasada działania zasilacza: Opisywany zasilacz jako element regulacyjny wykorzystuje tranzystory bipolarne T4 i T5 (2N2625). Ze względu na maksymalny prąd wyjściowy wynoszący 3A konieczne jest równoległe połączenie dwóch tranzystorów mocy. Podyktowane to jest jednak nie prądem wyjściowym, ale mocą...

    DIY Konstrukcje fredka   18 Mar 2017 11:35 Odpowiedzi: 444    Wyświetleń: 312262
  • Sterowanie taśmą RGB-Prośba o sprawdzenie schematu

    Chińska, mówisz? Widzę że uczono Cię "po łebkach" bo "Twoja" zasada (2/3 do 3/4 tego co w katalogu) jest słuszna ze względu na bezpieczeństwo (nie zbliżać się do Icmax) ale nauczyciel zapomniał/nie wiedział/uznał za zbyt trudne dla was - uczniów ważnego powodu aby ograniczyć Ic do jeszcze niższej wartości. Bo...

    Początkujący Naprawy Artur k.   06 Lip 2014 09:22 Odpowiedzi: 35    Wyświetleń: 2787
  • Za niskie napięcie instalacji na działce.

    Po pierwsze zaopatrz sie w najzwyklejszy miernik/multimetr cyfrowy i zmierz napiecie w gniazdku i podaje ile jest. Jesli kompletnie nie masz pojecia o pomiarach to poros kogos by Ci zmierzyl. Jesli rzeczywiscie okaże się ze masz ponizej 200volt i nie da rady nic z tym zrobic to mozesz faktycznie zaopatrzyc...

    Elektryka Instalacje i Sieci Dexter861   12 Kwi 2010 07:28 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 2367
  • Pamięć

    A jakie masz napiecie na mikrokontrolerze ? TMP i SDA pracuja stabilnie dopiero przy +4.8V. Moze +5B z trafopowielacza jest za niskie. Musi byc przynajmniej +9V podane na stabilizator +5V. Niedawno stracilem ze trzy wieczory na philipsa Ch. Anubis A z zupelnie zblizonymi objawami , gdzie bylo max. 4.5...

    TV Serwis eugene   08 Paź 2002 07:53 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 1975
  • Kiedy scaner powinien ruszyć .........?

    Notę aplikacyjną L6219 posiadam ale nie wiem jakie napięcia powinien podawać procesor (Gt-6801 - tej aplikacji nie mam) na jakie piny L6219 i o jakiej wartości napięcia . Nie wiem też dla kogo jest ta przetwornica - zrobiona na MC34063 - czy ona podaje napięcia dla drivera czy dla lampy ? Bo lampa świeci...

    Drukarki, ksero Profesjonalne MIREK54   02 Sie 2005 21:39 Odpowiedzi: 15    Wyświetleń: 4180
  • regulator prędkości silników modelarskich na AT90s2313

    Witam Wszystkich Cos widzę że nieuwarznie ogladaliscie mój schemat mostka (mówię o tym pierwszym umieszczonym na forum) W pełnym mostku byłyby sterowane wszystkie trazystory osobno,a umnie tak nie jest .Są zterowane parami na krzyż. Lewy górny i dolnu prawy i tak te trazystory sa podłaczone...

    Robotyka Modelarstwo Printpix52   12 Sie 2015 05:05 Odpowiedzi: 275    Wyświetleń: 86064
  • Skromny sprzęcik estradowy (wzmak + kolumny)

    Witajcie elektrodowicze:) Chcialbym wam przedstawic moj sprzęt ktory zbudowalem w celu naglasniania malych imprez, jest to dosyc budżetowa konstrukcja ponieważ nie dysponuje licznymi srodkami finansowymi:( . Sprzęcik jest juz po 4 imprezach (a w sumie obslugiwalem juz 9 imprez) i nie zawiódł mnie, kazda...

    DIY Akustyka INtRO_Tech   26 Maj 2006 10:15 Odpowiedzi: 30    Wyświetleń: 8648
  • Philips L01.2E

    Problem jest taki ze gdy wlacze tv wlacznikiem to dziala ale po wylaczeniu pilotem nie moge go zalaczyc.Musze wylaczyc wylacznikiem sieciowym poczekac az sie rozladuje i wlaczyc wtedy z klawiatury rusza.Napiecie procka jest za niskie powinno byc 3,3 V a gdy nie chce ruszyc jest 2,3 V.Nie mam stabilizatora...

    TV Serwis RM   15 Wrz 2005 22:00 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1252
  • TV neptun M547BT Problem z IR

    Problem jest taki. Po załączeniu zasilania włącznikiem głównym normalinie idzie sterować tv za pomocą pilota przez jakąś godzinkę lub 2 a czami działa ok cały dzień. Jeżeli przestanie działać wystarczy wyłączyć wyłącznikiem głównym i załączyć po chwili i już jest ok. jest to ten model neptuna w którym...

    Początkujący Serwisanci kania tomek   20 Lis 2005 19:18 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 1235
  • termostat do weller lr-21

    w tym schemacie nie podoba mi sie ten rezystor 100k w spzrezeniu. Jest za maly i ustala pewnie za duza histereze. W takim ukladzie napiecie pomiarowe na czujniku jest bardzo male <1V a nie kazdy wzmacniacz operacyjny moze pracowac z tak niskim napieciem wejsciowym. Konieczny jest LM358 albo podniesienie...

    Projektowanie Układów witl   18 Cze 2008 16:23 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 3630